Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Feidias (17.08.2021 09:28): jo před pár lety jsem si koupil promítačku kvůli filmu Alita 3D (teď už mám přes 100 3D filmů) (HD27e - dvakrát - jednu do zásoby - počítal jsem s tím že ta žárovka/lampa může bouchnout, nebo se může přehřát - jeden větrák mám přes léto nastálo u promítačky pro aspoň nějaké malé dodatečné chlazení, další větrák pro mě; jo ta lampa mi před několika měsíci u toho prvního projektoru opravdou bouchla - takže jsem zapojil hned ten druhý - oprava/výměna té lampy stojí asi 4000)

- pro hraní her ve 2D je tam třeba aktivovat Enhanced Gaming - jinak během hraní uvidíš zelé záblesky a duhy, jak jsem teď zjistil tak je nutno tento Enhanced Gaming mód deaktivovat, abych mohl to 3D aktivovat manuálně - předtím u Bluray přehrávače, PS3/4 (Uncharted 3, Zombie Army Trilogy,...) se mi to 3D doposud aktivovalo automaticky.
- plátno 100 palcové (úhlopříčka asi 2 a půl metru) + přídavné 2.1 repro k promítače.
jsem si konečně pořídil nový počítač - Cyberpunk se zdá už jet plynule a to i ve stereoskopickém 3D (zatím jsem to testoval jen chvilku, v tom 3D nastavení bylo jen třeba zvětšit to herní rozhraní na maximum - bylo to nějaké stažené do středu/zmenšené - viz: vorpx - protože to bylo nastaveno pro VR brýle a ne promítačku) - ale to prostřední tlačítko myši mi vůbec nereagovalo - pro sundání předmětů (oblečení) - našel jsem si že je třeba v nastavení hry otevřít nějaký dokument ohledně nastavení kláves a tam něco přepsat - takže místo prostředního tlačítka myši mačkám jinou klávesu - pro odpoužití nějakého předmětu.
Pokud chcete 4K i RT a zároveň mít 60 fps, tak doporučuji DLSS na maximální výkon, RT na minimální kvalitu a vypnout RT stíny (slunce), odrazy rozhodně RT, jsou fakt znát, dlouho jsem si s tím hrál a tohle je podle mě sweet spot. Jasně, je možnost jít QHD a mít DLSS na vyvážené, ale mě přijde, že i s maximálním DLSS je 4k vizuálně lepší.

DLSS je zajímavá fičura, hra ve skutečnosti jede v nižším rozlišení a na vyšší rozlišení DLSS to přepočítavá po několika pixelech a přesto to vypadá líp než nižší nativní rozlišení a ještě zvyšuje výkon. Je ale fascinující, že bez DLSS si na 4K nejde škrtnout ani bez RT.
Je to trošku zvláštne ale čo sa týka živosti sveta a chovania npc, tak myslím že v dobe vydania Zaklínača 1 boli v tomto jednotkou, lenže doba sa od vtedy dosť zmenila a pokročila.
@Gordon (11.08.2021 13:42): Na C77 potřebuješ minimálně Ryzen 3600, popř. nějaký osmičkový Intel, jinak tě bude brzdit pořád. Já měl tehdy 4jářdo 3100 a framerate se mi s RTX 3060 Ti držel kolem 40 fps, každopádně furt peakoval. Když jsem pak koupil 5600X, 60 fps jak prd i ve městě.
@Gordon (11.08.2021 13:53): jestli to měříš přes afterburner/rtss tak to nemusí být úplně směrodatný. Jsem při vydání zkoušel ten profláklej ryzen tweak na zvýšení vytížení SMT a i když dle afterburneru vypadalo vytížení mnohem vyšší, tak rozdíl ve výkonu byl nula nula nic. Starý Ryzeny mají velmi slabej per core výkon, někde na úrovni pradědečka Sandy Bridge.
@Gordon (11.08.2021 13:42): procesor nikdy neběží na plno, programátoři neumí dokonale využít multithready (ono to dost dobře ani nejde). Grafika nejede naplno, protože ti jí brutálně brzdí dědeček Ryzen 1 - kdybys tam dal Ryze 5, měl bys 60+ rock stable. Můžeš zkusit snížit hustotu zalidnění (je to v menu), to procesoru trochu ulehčí, za cenu prázdnějších ulic.
Jinak já včera hrál (občas se jen tak projíždím) a žádná levitující auta tam nemám, ale to že se chodci občas objeví nebo zmizí - to tam je, a imho to tam bude vždy, pokud kompletně neodstraní a nepředělají systém spawnu NPC (a pochybuju že by se s tím chtěli patlat). Nicméně tohle nemá vliv na samotnou hratelnost, jen na imerzi (což je taky důležitý, samozřejmě).
Tak jsem si pohrál s nastavením a na 4k max.DLSS a RTX medium to jede na 40-60 FPS, jen nechápu, proč grafika, ani procesor neběží na plno. :-)

A rád bych vyvrátil Tarhielovi bludy, že hra je na PC odladěná, není, množství glitch-bugů, na které jsem narazil, bylo enormní, levitující auta, random zplašení NPC, NPC mi mizí a znovuobjevují se před ksichtem... To bude bugfest. :-D

KCD je oproti tomuto zlaté. To tam ti z WH studia šli schválně sabotovat ne? :)
Může mi někdo vysvětlit, co se stalo s tou mimickou technologií? Když oslovím random NPC, tak se mu nehýbe ani huba.
@Tarhiel (24.06.2021 14:36): Narážaš na niečo konkrétne?

PC verzia už je odladená nejakú dobu + new gen, čo pozerám, je hrateľný a na old gen s tým už asi nič moc nespravia ¯_(ツ)_/¯ - ako píše Paul, doskakovanie postáv a minimapa by chceli poladiť všeobecne.
Achjo. To jejich mlčení mě paradoxně úplně maximálně hajpuje. Tvoří se ve mě naděje, že to nebude stát úplně za prd.
Většina obvious neduhů by jednomu člověku zabrala pár hodin práce na jejich opravení. :-D
@Tarhiel (24.06.2021 14:36): furt je tam pár věcí co chce polish - hlavně by to chtělo lépe vytunit ten streaming aby nemizely/neobjevovaly se NPC, plus ta zpropadená nezoomující minimapa.
@SilentWolf (24.06.2021 12:36): To je dobré :D
Ja len dúfam, že im to nijak neuškodí, už toho bolo dosť.

Hra už odladená je, ešte vydajú next gen patch pre dnešné generácie konzol a môžu sa venovať novému obsahu.
@Rapier (22.06.2021 17:18): jo též si myslím, že potenciálně to zaujme hodně lidí, ale málokdo u toho vydrží dlouhodobě. Usuzuju podle sebe. Též jsem si koupil pár her kde jsem věřil, že mě budou bavit a po pár hodinách skončil. Například Assasin's Creed. Protože už mám pár herních let za sebou, tak už lépe dokážu odhadnout co chci hrát. Nebylo tomu tak ale vždycky.
@Charllize (22.06.2021 14:27): ano omlouvám se. Psal jsi při vydání prodali více na konzolích. Promiň pokud to vyznělo jinak.

Každopádně díky moc za statistiku, fakt mě zajímalo kolik lidí takový typ her opravdu dohraje. Ono to není žádná sranda dohrát hru takového rozsahu. To je více lidí než jsem čekal, upřímně.

@Tarhiel (22.06.2021 14:25):  tak je mi jasné, že zde na DH mimo mě dohrál každý všechno. :)

Anyway. Mám za sebou čerstvý nevšední zážitek. Jako člověk co má rád vojenské pěchotní simulátory a zbraně obecně jsem si před chvíli se známým od policie zašel zastřílet na střelnici z Glocku 17. 9 mm náboj pokud se nepletu. Zažil jsem na vlastní uši i dva rychlé výstřely za sebou bez sluchátek ale sám jsem střílel zásadně se sluchátky.
No je to zajímavá zkušenost. Jako ajťák co v době covidu furt sedí doma a nemá svaly (pracuji na zlepšení) jsem po cca 30 ranách posazoval střely níže než bych si přál. Stříleli jsem nejprve na 15 m vzdálený terč (postava co používá FBI) podle známého to odpovídá cca střelbě na člověka na cca 40 m a poté už jen na 12 m vzdálený terč, tedy cca 30 m vzdálená postava.
Nikdy jsem s výjimkou vzduchovky z ničeho jiného nestřílel. No je to zajímavý pocit střílet z reálné zbraně. Chce to mít pevné ruce (svaly) aby se člověk rychle neunavil, původně jsme měli vystřílet cca 150 nábojů 9mm Lugger ale nakonec cca jen 80. Pistole docela solidně kope, no alespoň jsem se naučil základů bezpečnosti při manipulaci se zbraní, protože si nyní dokážu představit jak snadno se dá udělat chyby a zranit se nebo někoho jiného. Ukazoval mě i jak se nejčastěji zraní lidi co ji používají v práci...

Suma sumárum střílet ve hře a střílet v reálu je daleko těžší ale to asi nikoho nepřekvapí. Možná si nakonec ten zbrojní průkaz začnu dělat ale známý mě říká, že abych byl schopen v sebeobraně zbraň použít tak musím mít nastříleno nejméně 100 ran měsíčně, jinak hrozí že trefím někoho nebo něco jiného. Zvláště pak ve stresu.
@Charllize (22.06.2021 14:27): No měli by nižší zisk, ale furt dost velkej aby nezkrachovali. 3 mega kopií, 30-40 dolarů na kopii..byli by furt hodně v klidu. Taky je otázka, kolik konzolistů by si třeba koupilo PC nebo novou grafiku aby si to mohli zahrát..
@Paul (22.06.2021 14:07): Mno, bůhví jak by to s cdpr dopadlo kdyby ten Zaklinac 3 na ty konzole nevyšel ze, přeci jen ta doba krátce po vydání je dost zásadní. Ale to už jsme řešily.

A navic Rapier to cely nějak pozměnil, pac jsem mu vzasade psal to co píšeš ty.



@Rapier (22.06.2021 14:18): Na ps4 GOTY Zaklinace 3 edici dohralo cca 30% lidi, bude jich víc ne všichni hraji s připojením k internetu. A 29.6 % lidi na ps4 dohralo základní edici.
Takze někam dal do hry se dostala určitě polovina všech hráčů.
@Rapier (22.06.2021 14:18): Tak na DH to bude asi drvivá väčšina, čo ich hrala, ale vo svete - tam asi akurát cez Steam /GOG Galaxy štatistiky sa to dá pozrieť, a aj to len na PC.

Na konzolách netuším, ako toto zisťujú.
@Paul (22.06.2021 14:07): možná to myslel jak jsi teď napsal. Ale vážně kolik z lidí co TW3 nebo CP77 zakoupilo jej reálně dohrálo nebo alespoň se dostalo do stavu kde se da řící, že skončlo před vrcholem?
@Rapier (22.06.2021 13:35): pokud tohle čárlí tvrdí tak je mimo, všechny CDP hry prodaly víc kopií na PC. Jediné kde na počet prodaných kusů vedla PS4 byl rok vydání Zaklínače 3 - ale v dalších letech se to obrátilo + z každé PC kopie mělo CDP o dost víc peněz.
Mám tu soukromou debatu s @Charllize: o tom jak Zaklínač 3 zachránil CDP, a že hry jako TW3 a Cyberpunk se prodávají více na konzolích než na PC. A dost možná to tak skutečně je ale je tu někdo kdo dokáže odhadnout, říci kolik lidí z těch co zakoupili na konzoli Cyberpunk nebo TW3 je skutečně dohrálo?

Z pohledu studia jsou samozřejmě důležité prachy ale stejně, osobně si myslím že lidí co to dohrají je tak všeho všudy max. 10% z těch co zakoupili.
Jak to tak čtu, tak jsem ještě rád, v jaké stavu jsem CP77 na PS4 Pro dohrál... :)
@Feidias (22.06.2021 07:43): beru na vědomí. Ber to především jako kritiku CDP. I mě jako PC hráči se nelíbí řada věcí, poslední patch především opravuje chyby, ale po tak dlouhé pauze jsem čekal víc.

Nicméně si nedovedu představit, že bych to hrál na Xbox One S. Ta hra na starých konzolích vypadá přesně tak hrozně jako Dirt 4 na One S.

S tím příležitostným hráčem jsem to možná krapet přehnal, protože můj bývalý kolega, který hry normálně skoro nehraje, na vánoce sehnal sobě a dětem Xbox Series X, a překvapivě zakoupil nedávno Cyberpunk 2077 placku ve slevě s tím, že jej to láká, a naopak The Witcher 3 není jeho šálek kávy.
@Rapier (21.06.2021 18:34): ok, celkem bych tvému výkladu rozuměl jen s jednou poznámkou. Jsem příležitostný hráč kterému zatím nestálo za to koupit si xbox series s (asi až příští rok). Hraju i půl roku poté na PS4, ale je to je hlavně proto, že taky mám rád Cyberpunk.
@Rapier (21.06.2021 18:34): bylo strašně moc předobjednávek na starou generaci. Prostě to risknuli a teď z toho prostě není cesty zpět i když by bylo daleko lehčí, kdyby to nechali vyhnít a soustředili se na normální HW. Takhle se půl roku patlají s tím, ať to stejně vypadá příšerně a nehratelně. Yaaaaaay! :D
@BUMTARATA (21.06.2021 12:53): stojím si za tím, že tahle hra měla být přesně ten next gen titul co rozhýbá prodeje nových PS5, Xbox Series S/X. Pominu teď současnou situaci s nedostatkem nových výkonných konzolí (až na Xbox Series S) a GPUs.

Je mi jasné, že když SONY protlačila prodeje 40 mil. + PS4 common userům (ostatně kdo jiný si konzoli kupuje že? Pár hardcore hráčů z DH, a pak ti co hrají jen tak občas s kamarády a rodinnými příslušníky) tak jim "musí" doručit pře-hypovaný CDP produkt.
Kdyby raději autoři udělali jen verzi pro PC, a nové konzole tak se ve finálně nic nestalo. Pochybuji, že běžný bloody fuc-x-ing.. user co má PS4 / Xbox One touster si půjde koupit Cyberpunk 2077, nebo The Witcher 3.
Běžní useři, rozuměj příležitostní hráči, hrají jiné hry. Free to play MP tituly, apod. Tohle je dost specifická záležitost, podle mě rozhodně ne hra pro masové publikum.

Otřesná ta verze na PS4. Tomu jako říkají v CDP živoucí město?! Výsměch! Moje hodnocení platí i pro XBox One verzi samozřejmě. I The Witcher 3 na Nintendo Switch vypadá lépe!!

A to dočítání textur, to je tragédie. Když už dělají v CDP port pro staré konzole, které zrovna výkonem neoplývají, proč proboha to neudělají pořádně jako 3rd party vývojáři co portovali mimo jiné The Witcher 3 na Switch?
I Vávra dokázal svou RPG hru rozhýbat tak aby vypadala stále dobře na GT 1030! Dane za to máš u mě velké plus, protože Cyberpunk na GT 1030 vypadá hrozně.

Že Cyberpunk není lepší RPG než The Witcher 3? Že neposunul hranice žánru jak se po všem tom hype čekalo? No budiž. Jde vidět že si v CDP vzali příliš velké sousto, měli raději zůstat u toho Zaklínače.
Každopádně mě to vcelku vyhovuje, taková slušná městská RPG střílečka, kde bych naopak bohužel očekával chování AI jako v hrách které normálně nehraji, tedy alá GTA.

Za mě promarněný potenciál. Upřímně baví mě to hlavně proto, že to je cyberpunk a ten já rád. :)
@BUMTARATA (21.06.2021 12:53): Tak já taky koukal na měření fps po posledních updatech a dá se říct ze i základní ps4 drží těch 30 plus minus. Na PRO to je stable 30. Ale to doskakovani všeho možného doslova par metru před hráčem moc pěkný není.
Ale stejne počkám až někdy budu mít PS5 nebo xsx.
Ted koukám ze na storu je za 1319 korun, to je docela dost vzhledem k tomu ze krabička jde sehnat za 700 :)
Jak jste tu zmiňovali Robocopa, tak ten první je imho skvělý, stejně tak Total Recall, nebo Demolition Man. Jo taky mám ten pocit, že tam něco z techto filmu je a ta ocesana verze pusobi chvilemi jak vhs:)). Jinak fanda BR jsem samozřejmě taky. Jasně líbilo by se mi též aby to bylo ještě mailnko víc noir, ale to co jsme dostali je za mě super. Po čase mě co se postav týče začalo štvát, že těch zkazenych postav je tam moc.
@marwel (16.06.2021 18:52): já měl childhood hrdiny a mám adulthood hrdiny i dnes! :D

Každopádně podle mě plánovali 3 odlišné herní styly a zbyly z toho jen ty kratičké úvody. Já naprosto předpokládal, že jako korporát budu třeba znát nějaké postavy, což mi poskytne výhodu a budu pro ně pracovat. Zatímco jako nomád je poznám z jiné stránky, jako nepřátele. Budou to stále ty samé postavy, ale zatímco třeba jednou budeš týpka vydírat, podruhé bys mu s něčím pomáhal. Jak by bylo super hrát třeba za nomáda a s někým se skamarádit a pak při hře za korporáta by byl úkol unést někoho a po splnění úkolu bys třeba zjistil, že jsi unesl tu postavu, se kterou ses jako nomád kamarádil. A taková pavučina vztahů mezi postavami. Znovuhratelnost level 100.

Hlavně když ti tlučhubové řekli, že právě kvůli takovému větvení je hlavní linka o to kratší! Aby byla bohatší :D Bohatší my ass.

Kdyby to prezentovali jako lineárnější zážitek, možná by se nic nestalo. Protože všichni víme, že příběhy jim jdou (ač zde mám taky výhrady).

Navíc už je to fakt jedno. :D Bezvýznamná diskuze. Jen takové postesknutí. :D
@marwel (16.06.2021 18:52): To ja áno, resp. hercov, ktorých som obdivoval a snaži lich napodobniť, sledoval všetko možné aj nemožné ohľadne nich, takže ten Childhood Hero dokážem pochopiť.

Ale asi bolo predsa len to video z roku 2018 ukázané ešte príliš skoro a mali počkať, až budú mať hru oveľa bližšie dátumu vydania.

Koniec koncov, to si odnášajú ako poučenie z launchu C2077, ako povedal Iwiński.
@SilentWolf (16.06.2021 13:43): Na jednu stranu jsem rad, ze to nakonec nevyslo. Koncept Childhood Hero je pro me naprosty nesmysl. Mozna jsem vyjimka, ale ja tedy nikdy zadny vzor v detstvi ani nikdy jindy nemel. A kdyz si prectes ten zbytek, tak z toho take nejak zajimave vetveny pribeh neudelas. Cyberpunk a oni do toho chtej nacpat tak vsedni nezajimave ptakoviny jako ze utekl z domova do Night City protoze ma potrebu neco dokazat. :D Z toho posledniho tam ale dost zbylo. Cela ta komedie kolem "chci byt nejlepsi *neco v Night City".

*uz si nepamatuji, co ze vlastne ve hre jste. :D