Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Relic už dokázal, že umí vytvářet autentické a graficky působivé strategie. To co nám ale předvedli v roce 2006 se hrou Company of Heroes to se opravdu jen tak nevidí.
Jelikož byla hra z té doby již provařeného tématu WWII moc se od ní ze začátku nečekalo.
Ale pak jsem viděl první gameplay záběry a nemohl jsem dva dny ani polykat z akutního nedostatku slin. Ovšem se nabízela otázka. Je CoH dobrá RTS?

Gameplay byl a je překvapivě jednoduchý na pochopení a díky skvěle zpracovanému tutorialu jsme se do systému hry dostal okamžitě. Dobrá, tedy simulace to není, takže to bude spíše naopak. A ano, ač se bitvy tváří sebe autentičtěji, nezakryjí to co CoH opravdu je, tedy jednoduchou RTS s několika druhy jednotek a vylepšeními.
Ale ono to překvapivě stačí, jelikož kampaň je dle mého soudu výborná a krom skvěle zpracovaných cutscén (jako by je režíroval sám Splielberg) má i zajímavé mise. At už jde jen o ovládání několika jednotek, jenž mají za úkol infiltraci základny či zničení konvoje nebo klasického stavění základny a budování vojenské síly.

Multiplayer je zábava, hrát proti živému hráči jsem chtěl obzvláště v této hře vyzkoušet a vyplatilo se. Počítač se na skrimish mapách choval v rámci možností přijatelně. Ale organický mozek je holt organický mozek.

Audiovizuální zpracování je božské a ani nevím zda se nějaké FPS podařilo v tomto směru CoH překonat. Nemluvíme tu totiž jen o velikosti textur a super detailních modelech postav a vozidel ale též o částicových efektech, fyzikálním modelu a ozvučení.
V té době CoH naprosto setřela konkurenci a to nejen na poli RTS! Např výbuchy, u několika případů se stalo že jsem při mohutné explozi odtáhl hlavu od monitoru, protože jsem měl skoro pocit jako by mi měla hlína zacpat mou to široka otevřenou tlamu.

Fyzikální engine Havok také dělá divy. Rozstřílet a rozbombardovat snad jde úplně vše a po dokončení bitvy krajinu nerozpoznáte. Samozřejmě fyzika tu podporuje i určité taktické možnosti. Je v okně budovy usídlený sniper? Pošlu na něj tank. Stojí mi v cestě do vesnice mohutná zed? Probourám ji tankem. Plus jízda jeepem či jinými dopravními prostředky působí reálně. Při rychlé jízdě se vůz při odbočení nakloní a když není možnost jezdec klidně seskočí jako pravý rambo z mírného svahu a jede dál. Stalo se mi že jsem takto prchal před tankem. Kličkoval jsem uličkami města a modlil se aby jsem jak se lidově říká nevyletěl do luftu. Nakonec jsem nájezdem na menší pahorek přeskočil malou říčku a vozidlo bylo zachráněno. Stručně řečeno dívat se na poletující panáky, bortící se budovy, létání kusů betonu a třísek bylo jednoduše jedinečné.

Překvapilo mě že v komentářích není v plusech skoro nikdy uveden zvuk. Ozvučení na mě udělalo ještě větší dojem než grafika. Upřímně jsem do té doby v žádné jiné hře neslyšel takové ozvučení. Vše od zvuků zbraní, výbuchů, pokřikování vojáků, dopadů kulek na pancíř tanku nebo zdivo budov, cinkání nábojnic je naprosto perfektní a atmosféře hry dodá neskutečný náboj.

Jediná věc co mi na hře vadila, bylo divné propočítávaní poškození pěších jednotek. Neustále jsem byl svědkem toho že vojáci od sebe stáli dva metry a nemohl jeden druhého zasáhnout.

Celkově je CoH asi jedna z nejlepších RTS strategií která se kdy na naše monitory dostala. A i dnes mě dokáže svým zpracováním války nadchnout.


Pro: Ůžasná grafika, fyzikální model, destrukce, autentičnost, skvostné ozvučení, multiplayer i kampan.

Proti: Propočítávání poškození u pěchoty, dost zjednodušené.

+15
  • PC 90
I když je druhá světová válka donekonečna omletá dravým potokem herního průmyslu téměř dokulata, vždy se najdou tituly které jsou tak ostré, že vám uříznou ruku a než se stačíte vzpamatovat ste na cucky.:))
Parádní, konečne takticko-strategická hra z prostředí druhé světové války, která mě svou reálností přikurtovala a držela, než sem ji odehrál.
Grafika i zvuk jsou jednoduše reálné, krátery jsou krátery a vojáci i když rangeři to proti tanku pokud nemáte štěstí nerozchodí. Možnosti letecké či dělostřelecké podpory jsou rovně skvěle nakombinované. Za skopčáky je také radost hrát:)
Od průzkumných tančíku až po King Tigera.
Kampaň je zábavná, průměrně těžká a dynamická.
Pravá krása této hry však spočívá v multiplayeru,ve kterém jsem svedl mnoho vítězných bitev (gentelman o prohrách nemluví:)).
Bravo, tvůrci soudobé tvorby by se měli od CoH učit

Pro: Kampaň,jednotky, realita boje - nepřesnost zbrani aj.,grafika , zvuk

Proti: pro některé II světová válka , ničení a zabíjení:))

+13
  • PC 90
Úvodem bych napsal jednu věc: Pro boha ja se tak těším na druhý díl!!

Dámy a pánove, před touto strategii jsem musel smeknout. Strategie s velkym S! A proč je to tak vlastně dobré? Pojdmě se na to společně podívat, alespoň z mého pohledu.

Strategie se odehrává za druhé světové války, kampaň lze hrát pouze za spojence což možná kazí dojem ze hry, protože kampaň je sama o sobě ne krátká ale ani ne dlouhá. Tato hra je velice dobře obtížnostně vyvážena. Bráníte li jedno místo které je neustále dobýváno, sakra se u toho zapotíte! A řeknu vám, jedna bitva trvá i půl hodiny, ale to je minimum. Při multiplayeru 3vs3 jsme se navzájem ničili i 2 hodiny! A to vám řeknu, to je teprve zábava!

Jednotky jsou ve hře taktéž krásně vyvážené, tank zničíte i pěchotou pokud máte dostatečné vylepšení, ovšem s pěchotou jste v koncích pokud jdete proti MG42, to vás zničí jak papírové čerty :-), jak tedy na to?? Vždyt mame snipera!! A jak na snipera když nás pořád odstřeluje? Mame tanky, mame děla, mame plamenomety, máme ale taky snipera. Hra je i dost krvavá, na zemi leží roztřílení vojáci, při výbuchu odletávají ruce, nohy, půlky těl. Je to zkrátka reálné pojetí druhé světové války.

Singleplayer je sám o sobě dost dobrý, a zabavíte se u něj. Pozastavil bych se však nad multiplayerem. Můžete si vybrat jestli chcete spojence nebo němce. Multiplayer doporučuju všem! Tato strategie je snad nejlepší pro multiplayer kterou znám, teprve tady se ukáže jaký hráč u toho přemýšli a kdo dokáže lépe "přechcat" toho druhého.

Velice, velice dobrý je i výběr roty. Jestli chcete parašutisty, tankovou sílu, nebo pěchotní sílu. Každý z nich ma své výhody i nevýhody, a je i o štěstí, umět si vybrat to správné v multiplayeru!

Tato hra mě dostala!! 95% naprosto zaslouženě a nemůžu se dočkat druhého dílu!

Pro: Grafika! hratelnost, vyváženost, reálnost

Proti: chybí kampaň za němce, škoda že není víc stran např. Rusové.

+12
  • PC 80
Žánrem RTS jen zlehka políben, jsem se vrhnul na tento, již docela postarší titul. A můžu oznámit, že u mě nastalo milé překvapení, jak dobře se tato záležitost hrála.

Pod své velení získáte jednu ze spojeneckých rot a budete se snažit osvobodit Evropu ze spárů seňora Hitlera. Trošku ovšem zklame absence jakéhokoliv příběhu. Před a po misi, se vždy sice přehraje jakási scéna, ano atmosféru naladí, občas dokonce chytne za srdíčko, ale jednotlivé scénky žádná souvislá zápletka neslepuje.

Mise prostě a jednoduše baví, ačkoliv pro mě byly zajímavější ty pěchotní. Tanky atd. se občas zaseknou, zbytečně se sami od sebe otáčí dokola, nebo je vyšlete někam na delší vzdálenost a oni se cestou motají jak maďar v kukuřici. Teprve pěchota má pro mě ten správný "drajv" bitevní vřavy.

To nejdůležitější, tedy boj někdy (hlavně v první polovině hry) jakoby probíhal sám od sebe. Ať uděláte, co uděláte na výsledek bojůvky to zase takový efekt nemá. Prostě jsem měl pocit, že úvodní mise se hrály tak nějak beze mě. Na druhou stranu má člověk čas, kochat se parádně ztvárněnou scenérií bitev. A přeci jen sám žádný velký stratég nejsem, takže mi to velký problém nečinilo.

I po nějakých těch 5 letech vypadá hra pořád k světu. Navíc rozstřílet lze na mapě téměř vše a tak si z kostela o třech patrech můžete pomocí nějakého toho děla na pohůdku udělat horskou chajdu a následně ji úplně srovnat se zemí. Model poškození je opravdu povedený.

Kampaň jsem zfoukl asi za 7 večerů (pro mě ideální délka) a celou dobu jsem se bavil, s tanky o něco méně, s pěšáky však královsky.
+11
  • PC 100
Pre mna je to cista 100% a vobec sa nerozpakujem tolko nahodit bez rezervy ako pri 95%.

Tato hra ukazala ze v nekonecnom stereotypnom dune2-C&C klonovani na milion a jeden rovnaky konecny sposob sa da urobit aj nieco uplne originalne a navyse genialne. Bravooo, kampan je vyborna a zabavna, a ta misia kde treba branit ten kopec a niekde vpravo dole su 88-tky to bola asi najtazsia misia celej hry... a momenty kedy Nemecke raketomety vychrllia salvu a zdecimuju cenne jednotky, ou yea...

Multiplayer musi byt uzasny, uz proti pocitacu je to dost tazke na "skirmishi". Vylodenie v Normandii je proste uplne naherne, hned prva misia uplne navnadi hraca svojou efektnostou. Vyborne jednotky kde vsetko je proti niecomu a zaroven ma svoju nemesis jednotku... ziadny ultimate-unit neexistuje co je dobre, predsa len ono monotonne build 50 mammoth tanks and roll over enemy je casom velky stereotyp co v tejto hre fakt nehrozi.

S prehladom najlepsia takticka hra od cias prveho C&C (aj ked mam rad Generals). Aj ked hru postihol typicky a casty osud skutocnych ultra-mega-super hier - nie moc miliardove predaje (a co te[rve System Shock 2 ze). Nepochopitelne ale je to fakt.

Nastastie som aj majitelom datadisku, ktory som ale este bohuzial nezacal naplno hrat. Ale viem ze to bude skvela zabava.

Pro: Originalne, roztomila grafika a detaily, vyvazene jednotky, minometcici su vyborni sluhovia a odporni pani,

Proti: Ziadny pribeh ? blbost, predsa ideme zabit Hitlera tak aky pribeh sakra!

+11
  • PC 90
Jako velitel povedete svou jednotku, Able company, od drastického vylodění v Normandii, až po konečné zlomení německého odporu na západním konci „Pevnosti Evropa“. Děj se tedy v podstatě soustředí jen na velmi krátký úsek Druhé světové války,takže oslavy konečného vítězství budete muset oželet,ale nebojte se, tento fakt naopak atmosféře velice prospívá.
Díky omezenému časovému i prostorovému rozpětí hry si zahrajete jen za dvě strany,které jsou sice tradičně nazvané Allies (spojenci) a Axis (osa),nicméně pod těmito názvy se skrývají pouze dvě armády – Americká a Německá,žádné další zúčastněné národy ve hře nenajdete. Singleplayer lze navíc hrát pouze za američany, nicméně kampaň je dostatečně dlouhá a zábavná na to,aby tento handicap vyvážila.
Atmosféra je naprosto skvělá.Ucelená a propracovaná kampaň, kdy je dojem z tuhých bitev o každý metr mapy ještě umocněn dramatickými předělovými scénami,ve vás neustále zanechává pocit,že teď přece nemůžete odejít od počítače a nechat válku na chvíli plavat,když je před vámi ještě tolik práce.

Pro: reálnost,grafika

Proti: nic mě nenapadá

+10
  • PC --
Ačkoliv je moderní válka pro mě velmi nezajímavé téma, dostal jsem chuť vyzkoušet, co je zajímavého na tolik opěvované sérii Company of Heroes. Osahal jsem si tutoriál a první dvě mise, takže jen zlomek z obsahu. A ačkoliv mě motiv (moderní válka) nebavil a proto jsem nepokračoval, tak už mám lepší představu, proč hra v roce 2006 získala takovou pozornost. Pocit z realističnosti a uvěřitelnosti strategie je výborný. Jednotky nestojí jako tvrdé Y, ale poměrně inteligentně se pohybují, kryjí se, reagují na nepřítele, pokřikují na sebe, no prostě působí jako živé. Zároveň si je můžete hodně přiblížit a mají propracované detaily, takže z nich máte opravdu reálný pocit. Ve hře je dynamické prostředí, od budov, kam se lze schovat a opevnit, po zničitelné zídky, zábrany, nebo třeba protitankové ježky. Jedno špatné načasování nebo taktická chyba, a už máte jednotku přišpendlenou k zemi nepřátelskou palbou bez možnosti se pohnout. V roce vydání se autorům povedlo přinést do žánru nové a zajímavé prvky, které perfektně zapadaly do vybraného motivu. Kdybych byl větší fanda do soudobého válčení, tak bych ve hře určitě pokračoval, ale nejsem, takže zůstalo jen u krátké ochutnávky.
+9 +10 −1
  • PC 85
Výborné,výborné,začátek jak z vojína Ryanna, ale co chceme nového vymyslet při vylodění v Normandii, že? Příběh se nám hrou taky nějaký táhne, in game animace taky nejsou k zahození (hlavně ta jak německé tankové eso sundá oficíry :) ). Grafika i dnes naprosto úžasná, strategických prvků tak akorát aby to mohli hrát i zelenáči (ve srovnání např s duchovním předchůdcem SOLDIER:HEORES OF WW2) krásně to celé odsýpá a člověk se nenudí. Opravdu jsem u této hry něměl problém prosedět celou noc. Už se těším až rozehraju datadisk.

Pro: zpracování herních mechanismů,hra nenudí a pořád baví,grafika,zvuky

Proti: snad žádné?

+8
  • PC 85
From Normandy after the Rhine

Za všechno vlastně může oznámení Company of Heroes 2. To mě totiž konečně přinutilo se opět ponořit do strategie, i když jsem měl CoH už dlouho v hledáčku, myslím, že tohle byl ten správný impuls! Z počátku jsem měl menší obavy ohledně letitosti hry a hlavně jsem moc nevěřil, že se to bude hrát jak novější "konkurence". Přesto mě po spuštění překvapil jednoduchý – za to bohatý – tutoriál, jenž mne provedl všemi zákoutími hry!

Každá z obsažených misí začíná opravdu povedenými filmečky, které dokáží navodit pocit druhoválečné atmosféry a ve které si nemůžete být ničím jisti, především pak následujícími vteřinami. Hra je orientována na pěchotní/výsadkářská boj, ale v pozdějších fázích hry mi dělala společnost i všemožná spojenecká technika (tanky, protitanková děla, minomety, dělostřelectvo, ...).

Nic z toho si ale nemůžete dopřát v napěchované formě, jinak než zabíráním nepřátelského, či neutrálního území, přičemž je možné generovat pouze určitý limit ovládané populace a samozřejmě k tomu mít potřebné budovy. To že po nich jde nepřítel jak moucha po hovně, snad není třeba zmiňovat! Zároveň se mi líbilo i získávání zkušeností za zabití nepřítele, zabrání teritoria, zničení děla, dokonce i za zabití mého vojáka. Za nastřádané body je možné vylepšovat pěchotní, výsadkové, či tankové jednotky. V závěrečných fázích hry, kdy musíte preferovat pouze jednu ze zmíněných se jedná poměrně o složitou volbu s nemožnosti návratu!

Potěšil mě i počet patnácti různorodých misí, každá z nich je o něčem jiném a každá mi vystačila na více než hodinku čistého hraní. Bohatě jsem si užil mnohokrát profláklé vylodění v Normandii v Den D, stejně tak i útok na továrnu raket, hlídání kopce, či nedovolit nepříteli překročit Rýn! Tvůrci v tomhle ohledu ukázali naprosto kreativitu a potěšilo mě, že vzdali hold reálným bojům!

Ohledně grafické a zvukové stránky jsem nadmíru potěšen. Grafika sice po zazoomování není zrovna dvakrát uspokojující, ale stejně jsem to zkoušel spíše ze zajímavosti. Oddáleně vypadá hra opravdu krásně a efekty vypadají možná daleko lépe, než u mnohých současných strategií, což dodává na ojedinělém zážitku. Nemohl bych dovolit nezmínit hudbu, která v některých napjatých situací podtrhuje již tak hutnou atmosféru druhoválečných bojů a hlavní motiv je prostě radost slyšet. Dovolil bych si ho dokonce přirovnat k – pro mě legendárnímu - ústřednímu motivu z Band of Brothers, což je vážně poklona!

V kostce: Pravděpodobně jedna z nejlepších druhoválečných strategií, která dle mého viděla světlo světa. Vyvážená hratelnost je podtržena neuvěřitelnou variabilitou misí a podmanivým hudebním doprovodem. Troufám si zařadit Company of Heroes na pomyslný TOP žebříček!

Herní doba: 21h
Obtížnost: Normal

Pro: grafická stránka, variabilita misí, bohatost náplně, nepovinné vedlejšáky,

Proti: v pozdějších fázích trochu obtížnost, závěrečné mise nejsou úplně to skvělé, co ty počáteční,

+8
  • PC 85
Zaujímavá stratégia, ktoré bohužiaľ mohla byť lepšia. Na prvý pohľad je vidno, že ju vytvorili tí istí ľudia ako Warhammer 40k, ale to vôbec nie je na škodu. Hra si totiž od tejto série berie to najlepšie a pridáva ešte niečo navyše.

Technické spracovanie je ešte aj dnes na úrovni, najmä vďaka datadiskom a mnohým patchom. Pokiaľ si hru chcete vychutnať naplno, potrebujete trochu lepší počítač, ale potom to stojí za to. Hudba pekne dopĺňa hru, a hlášky jednotiek ani dabing v singleplayeri neurazí.

Samotná hrateľnosť je rozmanitá, najmä vďaka možnosti zamerania a rôznym bonusom k tomu patriacim. Trochu mrzí neustále preťahovanie sa o strategické miesta, myslím, že zdroje sa dali vyriešiť aj lepšie, ale na to sa dá zvyknúť.

Singleplayerová kampaň je zaujímavá rozdielnou náplňou misií, ale už menej potešia trochu nudné cutscény, ktoré aj keď sú niekedy naozaj dobré, takmer vôbec nedokážu vtiahnuť do deja. Hneď na začiatku ma dostala známa scéna zo Saving Private Ryan, a počas kampane sa naskytne viac známych momentov, čo však vidím ako plus. Multiplayer mi príde naozaj vyladený a tak sú boje dosť vyrovnané.

Trochu môže vadiť v hrách už takmer vyčerpané prostredie II. svetovej vojny, pretože všetky bojiská vám prídu známe z iných hier, ale na druhú stranu dostanete do rúk autentické jednotky a techniku, čiže prostredie vidím viac pozitívne ako negatívne.

Jednoznačne veľmi dobrá strategická hra, a teším sa už ako si vyskúšam datadisky.

Pro: technické spracovanie, variabilnosť hrateľností

Proti: občasné uviaznutie na mŕtvom bode

+7
  • PC 65
Na výslovné doporučení jsem se dostal k této (i podle zdejších kometářů) nadstandardní, na svou dobu nadčasové a úžasné strategii z druhé světové. Zvukově i graficky se jedná o opravdickou pecku - vojáčci maj moc hezky zpracovanej pohyb a především poškození/zničitelnost herního prostředí nebo fyzikální model se povedl na jedničku, obzvlášť vezmu-li v potaz rok vydání.

A jak je na tom gameplay?

I započal jsem kampaň na obtížnost 3/4 = HARD. Počáteční mise SP, kde člověk nemá k dispozici základnu, jsou ještě jaksi zábavné a své obtížnosti dosahují rozložením nepřátel. Je tak nutno naplánovat křížovou palbu nebo dělostřeleckou podporu před útokem na takovouto opevněnou nepřátelskou pozici, aby člověk ztráty ve vlastních řadách minimalizoval. Ačkoliv mí chrabří vojáci poměrně často umírali, nebyl problém vždy bouchnout do tlačítka "posily" a v 5-ti vteřinách se z nebe snesla jednotka paragánů v plné síle, popřípadě se vojáčci zhmotnili jakoby odnikud. Tito se pak navíc mohou ujmout nalezené výbavy (kulomety, AT, minomety atp.) a tím se jakoby vyprofilují na sofistikovanější speciální oddíly. Za zmínku stojí možnost kdekoli se opevnit - tedy schopnost jednotek stavět pytle s pískem, minové pole atp.

Zhruba pátá mise nabídne už komplexní hru včetně stavitelů (tedy inženýrů), kterými lze budovat i objekty výrobní, což otevírá možnost užívat tanky nebo jinou dostupnou dobovou techniku, popřípadě zakupovat různá vylepšení.

Zde si postěžuju - ačkoliv hra nebyla jednoduchá, obtížnost je od této chvíle nastavena především rychlostí, s jakou člověk bude vyrábět, opevňovat a bránit jednotlivé strategické body. Času na důsledné vedení samotných bojů (minimalizace ztrát) už tolik nezbývá. Ačkoliv stále hráč musí strategicky uvažovat, tak onen sběr surovin není nic jinýho než neustálý boj na mnoha místech zároveň, posílání vlastních jednotek prakticky na smrt. Ačkoliv chápu, že tento model strategií je dnes jaksi zaběhlej, mě osobně dokázal jinak poměrně zajímavě řešenej začátek kampaně řádně znechutit.

Neubránil jsem se taky pocitu, že je vše tak nějak zjednodušeno, jak to jen šlo, aby hráč nemusel vlastně skoro nic dělat a vymejšlet a jen klikal a vyráběl a bojoval a díval se na tu povedenou grafiku. Jako příklad uvedu, že pěší jednotky se nemůžou plížit/zalehnout - to se děje jaksi samo automaticky, když hra uzná za vhodný (přitom by se toto ovládat ručně tuze hodilo). Vrcholem tohoto je potom třeba situace, kdy mi hra v ingame briefingu poradí, kudy mám nepřítele obejít, co předtím obsadit, místo abych si tohle jaksi vymyslel, navrhl a praktikoval já sám a pak měl třeba i radost, že se mi něco povedlo. Na můj vkus taky hra obsahuje mnoho zbytečných grafických prvků - třeba hranice mezi jednotlivými sektory by mi stačilo vidět na mapě ne mít prostředí zhyzděný nicneříkajícíma čárama různejch barev, stejně časté rady autorů, které jsou (jako pro dementy) reprezentovány nepřehlédnutelným nápisem přímo na mapě. (třeba USE SANDBAGS TO COVER).

Vyzkoušel jsem poté krátce i skrimish, ale i zde byla hra v podsatě obdobná jako je rozepsáno výše. Multiplayer jsem pak už neokusil, ale uznávám, že to může bejt celkem zábava, teda pár matchů, dlouho to asi nevydrží.

Grafikou a efektama, jak je z mých komentářů nejspíš obvykle jaksi patrno, mě něco jen tak neoslní a videama mezi misemi už vůbec ne. Když si tohle odmyslím, mám před sebou jen poměrně hektickou a na herní mechanismy chudou (neříkám, že obtížnostně snadnou) hru, která, nenabízí nic, co by mě táhnulo dorazit to do konce. Místo strategických výzev zde spatřuju spíš jen závody v rychlosti vyrábění jednotek, jejichž smrt člověka mrzet nemusí, poněvadž jediný, co mě při hře limitovalo bylo právě populační maximum, nikdy to nebyl počet samotných surovin pro výrobu. Pak bylo nejrozumější co nejrychleji posílat jednotky do jakkoli nelogických soubojů, hlavně, aby už uvolnili místo pro další hrdinné bojovníky, které čekal stejnej osud.

Za mě asi těch lehce nadprůměrmějch 65%.

Pro: Audiovizuální zpracování, možnost stavět obranné prvky kdekoli na mapě, obtížnost u prvních misí SP

Proti: Poměrně chudé herní mechanismy, příliš hektické,

+7
  • PC 90
Company of Heroes. Pro většinu hráčů asi netřeba představovat, mě například si tato hra získala prakticky ihned. Je to sice již pěkná řádka let, co jsem tuto hru hrál poprvé, nedávno jsem si však všechno zopakoval.

Ihned ze startu jsem čuměl doslova jako chleba z tašky na grafickou stránku. Do doby příchodu CoH byla většina strategií dělána graficky tak, aby vypadala z dálky pohledně, nicméně po zazoomování už to moc velká sláva nebyla (některé z nich ani zoomovat radši nedovolovaly). Za zmínku bych uvedl například sérii Command & Conquer, která z dálky vypadala docela hezky, po přiblížení už to byly jen kostičky.

Potom však přišla revoluce v podobě Company of Heroes, potažmo jeho modernějšího “bratříčka“ World in Conflict (o kterém jsem zde také psal). Obě hry vypadaly z dálky opravdu krásně a po zazoomování nepřišlo to klasické zklamání, ale naopak, velké překvapení. Kostičky byly ty tam, pěchota nebyla jen jedna textura, ale normálně to vypadalo jako FPS ze stejného roku.

CoH Vás však nenaláká pouze na krásnou grafiku, to ne, ono nabízí mnohem, mnohem více.
Příběh nás zavede až do roku 1944, kdy spojenecká vojska začala osvobozovat Francii od nacistů. Začnete přímo na slavné pláži Omaha, projdete neméně slavným Carentanem a skončíte poblíž Falais. Během hry se setkáte s několika „hrdiny“ a vystřídáte 3 spojenecké oddíly. Víc toho k příběhu není třeba dodávat, nic revolučního v něm nenajdete. Pojďme na gameplay.

Začnu tím, že ten se od jiných RTSek lehce liší, není zde totiž hlavní prioritou postavit základnu, farmit suroviny/peníze, postavit nepřemožitelnou armádu a zničit nepřítele. Základnu tady sice máte, jedná se ale spíš o polní základnu, kde máte velitelství a pár dalších budov, ve kterých trénujete vojáky a vyrábíte vozidla. Tím podobnosti však končí, dále se už vyplatí postupovat opravdu pomalu a obezřetně, neboť ze začátku mnoho surovin a vojáků nemáte, ty získáváte postupným obsazováním území na mapě (což je defacto to, co v této hře musíte udělat k vítězství), které Vám ty suroviny vydělávají. Taktéž je v každé misi všem známý pop limit, který Vám stejně nedovolí vytvářet ohromné armády.

Tady je to tak, že ovládáte menší počet malých skupinek, které se však neustálé vylepšují a dokáží se přizpůsobovat situaci na bojišti (např. pěchota může “vyzkoumat“ raketomet proti obrněným vozidlům nebo tanky můžete vylepšit kulomety proti pěchotě).

Celkově se hra hraje opravdu dobře, protože je jednoduchá na ovládání, mapy jsou dostatečně rozlehlé pro různé taktizování a celkově hra odsýpá neskutečným tempem, je to opravdu jízda od začátku do konce (dobře, pár výjimek se najde, o tom později).

Celkově je ve hře 15 docela rozsáhlých misí, které Vás zaměstnají na minimálně 15 hodin, pokud nejste nějak extra pro v RTSkách, můžete se s klidem dostat až přes 20 hodin čistého času, což je docela úctyhodné číslo.
Tak, tímto jsem vlastně shrnul celou hru, mohl bych jí dát 100% a šel bych dál. No, tak jednoduché to bohužel není, pár vad na kráse celkové hodnocení o pár procent snižuje.

Jednou z nich je věc dobře známá RTSkám, se kterou jsem se setkal docela často, nejvíce však u her ze série Blitzkrieg. Tou věcí je pathfinding vozidel, kterým občas trvá opravdu dlouho, než se rozjedou z místa. Tahle věc mě neskutečně štvala na Blitzkriegu, zde to naštěstí nebylo až tak značné, ale i tak to štvalo. Vlastně celkově AIčko je slabší stránkou hry, které mě občas opravdu vytočilo. Přesnost jednotek, to je také kapitola sama pro sebe, někdy to je opravdu do očí bijící, když se tanky přestřelují na pár desítek metrů a většina střel lítá úplně kamsi do řiti. Stejně tak vojáci, občas jsou doslova nesmrtelní, nicméně, u nich bych lehce přimhouřil oko, neboť i ve skutečnosti zasáhla vždy jen jedna kulka z mnoha. Poslední věcí, kterou jsem již zmínil, v záplavě dvou největších problémů se však lehce ztratí, je to, že asi 2 nebo 3 mise z celé hry jsou vážně nudné. Ale to už bych hodil za hlavu, žádná hra nemůže každého bavit od začátku až do konce. Hře uděluji krásně nadprůměrných 90%.

Pro: + Příběh + Grafická stránka + Taktické možnosti + Jednoduché na ovládání + Délka hry + Gameplay ... až na pár misí je to divoká jízda od začátku až do konce

Proti: - AI spojenců i nepřátel - Pathfinding vozidel - Buď příliš nepřesní nebo nesmrtelní vojáci (vozidla) - Nepřesnost u vozidel je velmi velká = nereálná

+7
  • PC 95
Naprosto perfektní záležitost.Jak už jsem zhnusen jakoukoliv hrou s námětem 2.SV,tak toto je jedna z vyjímek a děkuji za ni.Graficky je hra úžasná,vše je velice přehledné,efekty výbuchů(i střelby z pušek) jsou naprosto uvěřitelné a přirozené,prostě krása.Herní mechanismus je na styl zabírání pointů-což z některých bitev dělalo neustálou adrenalinovou záležitost.Jednotek je zde velmi málo,takže hráč musí vystačit s tou trochou a hlavně taktizovat!!!RTS která mě chytla a nepustila víc než měsíc v kuse.Jen příběh je tam tak na okrasu,nemá na dění moc vliv.Hudba je znamenitá a do bitev se náramně hodí,zvuky jsou zpracovány výborně..Všem alespoň trochu náročným milovníkům strategií doporučuji,pro právověrné povinnost,včetně datadisku.

Pro: Grafika,fyzika,hudba,-jednoduše všechno kromě příběhu.

Proti: Žádný motivující příběh.

+3
  • PC 95
Tak toto bol nárez! Pre mňa totálne prekvapenie, keďže pri inštalovaní hry som nevedel, do čoho idem. V Company of Heroes je skvelé všetko. Najmä rôzne vychytávky dotvárajú výsledný dojem z hry. Výborné sú aj krátery po výbuchoch, pretože môžu vzniknúť na akomkoľvek mieste a poskytujú krytie vojakom. Ešte som síce nehral druhý diel, ale ak je minimálne rovnako dobrý, tak to sa mám na čo tešiť.

Pro: Takmer všetko...

Proti: Takmer nič :)

+1 +4 −3