Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@rikuhahl (05.09.2022 08:20): Hele, já mám dvojku subjektivně taky mnohem radši, i když si myslím, že trojka je prostě lepší hra. Remaster edice určitě. Nebo teda nevím, jak teďka, ale po vydání se to nedalo hrát..

Oni se tam jako snažili spoustu věcí upravit, změnili modely věcí v inventáři, modely obličejů postav, úplně změnili puškohled u odstřelovačky, odstranili svastiky, atd. Tady se na to úplně vykašlali a podle mě udělali dobře.

Ta hra je za 20 éček, do 6. 9. je 10 % sleva, ale já to kupoval v bundlu s Commandos 2 HD Remaster, který už teda na Steamu mám, takže jsem to měl za nějakých 12,75 tuším. A za ty peníze je to v day one úplná lahůdka.;-)
@veselykralicek (komentář): Tvůj komentář mě nabil optimismem :) Trojka v moderním hávu bez bugů a blbostí, to zní fakt dobře. Sice nesouhlasím s tím, že je trojka lepší než dvojka (při porovnání původních her), ale v dnešním stavu to tak asi může být. No, někdy si to musím zahrát, už to bude skoro 20 let od vydání a to je dost dlouhá doba bez opětovného hraní ;)
Příští týden vychází HD Remaster. Na remasteru třetího dílu se tentokrát podílel jiný vývojářský tým, než u remasteru dvojky...
Tak naštěstí těch vyloženě akčních misí (tedy těch, které by hráče vyloženě nutily k akčnímu postupu) tam bylo vážně spíše pomálu a nejhorší jsou opravdu ty dvě úvodní. Ale nemůžu se zbavit pocitu, že to bylo celé nějaké krátké a příliš uspěchané, než se to pořádně rozjelo, už jsem četl "Congratulations... The End". Většina misí byla rozlohou příliš malá a navíc vás dost často tlačil čas, čili jste je museli dohrát co nejdříve. Ale jinak vcelku dobré...
Ale jakmile opět přijde na řadu nějaká akční mise (viz. vyčisti oblast za 15 minut), tak hra působí neskutečně pitomým, nedodělaným dojmem. Hlavně působí fakt skvěle, když vy máte s téměř všemi zbraněmi (vyjma sniperky) dostřel od 20 centimetrů (pistole a samopaly) do pár metrů (pušky), kdežto nepřítel má samozřejmě dostřel klasický. Čili se pak tyhle akční mise zvrhávají v "zažeň za roh co nejvíc nácků a pokrop je samopalem"... ugh. Samozřejmě tuhle herní mechaniku chápu, hráč je omezován, aby pokud možno likvidoval nepřátele nenápadně zblízka (popř. zřídka sniperkou), ale tak ať tam tedy krucinál necpou ty akční mise, kde je třeba sundat co největší počet nepřátel za co nejkratší čas... hra prostě na to není očividně stavěná.

Navíc mi přijde celkem pitomé, že nepřátelé nereagují na omráčené jednotky, ale pouze na ty svázané/mrtvé...

Nevím no, třetí díl moje vyložená srdcovka asi nebude, třebaže obsahuje některé vážně dobré mise a celkově to není až zase takový průser.
@FildasCZ (13.07.2016 11:21): čas k návratu na Windows 7 nebo jednoduše zapoj druhy disk, odpoj první a instaluj W7, v OS disky navzájem zakážes. V BIOSu nebo Fxx potom zvolíš disk ze kterého chceš bootovat. Ideální řešení, stačí menší, starší disk, nemáš dual boot a máš výhody obou os, kašli na trapné DX12 v W10, které stejně podporuje min her, jistě za 2-3 roky tomu bude jinak ale zatim...
@rikuhahl (18.12.2016 16:51): yop, úvod byl špatnej, tam jsem měl chuť s tím chvílemi seknout při představě, že by takhle měla vypadat většina misí, naštěstí se to velmi záhy vrátí do klasických stealth kolejí a následující mise jsou už naprosto parádní.

A Shadow Tactics vypadá moc fajn, jsem rád, že se někdo snaží oživit zašlou Commandos slávu, navíc asijské ninja-samuraj-assassin prostředí k tomuto hernímu stylu sedí jako prdel na hrnec.

Desperados je parádní, mám jej možná ještě o fous raději jak Commandos. Ale užil jsem si i Robina Hooda, který je sice poněkud jednodušší jak výše zmíněné tituly a po nabrání Little Johna se dá hrát jako taková taktičtější mlátička, avšak já si jej beztak nejvíce vychutnal s klasickým stealth postupem (naštěstí mise jsou stále klasického commandos charakteru, čili nabízí pořád možnost hrát 100% stealth, čili nic ve stylu těch dvou prvních misí v Commandos 3, které jsou vyloženě čistě akční a imo i špatně navržené- ta hra prostě pro podobný rychlý styl hraní není ani příliš dělána).
@Walome (18.12.2016 16:57): Koukal a věřim, že to bude dobrý, každopádně to zkusim. Desperados bylo dobrý (trochu něco jinýho než commandos, ale fajn, každá mise trochu jiná, plno schopností postav atd.), pro mě je to ta jediná pravá konkurence commandos (doufám, že zatim)
@rikuhahl (18.12.2016 16:51): koukals na toto? Stejní tvůrci, feudální Japonsko. Ale pro mě osobně jsou zajímaví jedině Commandos, Desperados mě sice bavili, ale zelenej baret je prostě nejvíc cool týpek :) a potapěč. Prostě zasazení do WW2 je pro mě nejlepší.
@Isair (18.12.2016 15:32): Jo, ta hra má mouchy, ale když se přes to přenešeš. tak ty mise jsou parádní (až na ty ve Stalingradu = hned na úvod), takovej vlak a Normandie je lahoda. Samozřejmě zážitek už jsem neměl takovej, jako u prvního dílu, ale pořád je to prima. Nejvíc mě štve, že další díly už nebyly a podobná konkurence jaksi neni :/
ááá Commandos 3 :) jo je to akčnější, ale přišlo mi to lepší než dvojka, nevím proč. Dneska bych ale asi nehrál už ani jedno. I když...

Mimochodem mně trvalo dny, než jsem přišel na to, že shift ve dvojce je akční klávesa a dá se tak schovat pod postel :) což bylo potřeba ke splnění hlavního úkolu.
Btw, úhel kamery se mění držením altu + kurzorovými šipkami, strašně intuitivní, jen co je pravda. Nevím, proč do hry cpou takové rozsáhlé tutorialy a nápovědy, když tam pořádně nepopíší vše důležité a manuál jaksi u Steam verze taky nevlastním.

Taky nechápu, proč ve 3D interiérech nefunguje posun obrazu po najetí kurzoru myši na okraj obrazovky, když to v exteriérech normálně funguje. V interiérech fungují pouze kurzorové šipky. No nic, nemůžu chtít asi všechno, natož pak aby ovládání dávalo smysl. Teď si říkám, jak bláhový jsem byl, že jsem nadával na kameru v takovém Neverwinter Nights eh...

A ten pathfinding mě už taky občas sere, dám postavě příkaz, ať jde z jedné místnosti do druhé, přičemž přímou cestou by jí to trvalo asi 10 sec. a dveře do vedlejší místnosti má hned před nosem, místo toho vyleze po žebříku, ujde desetiminutovou okružní štreku, proběhne kolem deseti nepřátel, spustí alarm, než se na požadované místo dobelhá... čili nakonec stejně musím každou z postav vodit za ručičku po pár metrech, aby náhodou neudělala nějakou hloupost, vážně parádní.

... ale jinak je to zatím docela fajn hra:).
Ta třetí mise v Berlíně však už byla vážně paráda... zde jsem teprve pocítil, že hraji opravdu Commandos a ne nějakou akční spatlaninu.

Jinač ty itemy se rozdělují pomocí shiftu (samozřejmě v nápovědě ani tutoriálu o tom není ani zmínka)... na změnu úhlu kamery jsem pořád ještě nepřišel, v té F1 nápovědě píší všechno možné, jen ne zrovna to, co nejvíce potřebuji... hmpf. Vůbec ty interiéry ve 3D jsou děs běs, vypadá to hnusně a ještě je to nepřehledné jak kráva, navíc vás hra neustále nutí štelovat kameru, páč má tendenci se neustále sama přepínat... když zrovna nešteluji kameru, tak si i chvíli zahraji, ale vážně mám pocit, že to štelování zde tvoří velkou část gameplaye, ehm.
Exteriéry (ve kterých naštěstí hráč tráví většinu času) jsou pak parádní, zde je naštěstí zvoleno staré dobré 2D zobrazení a hned to vypadá mnohem lépe, přehledněji a i se to lépe hraje, ale za to 3D bych někoho z autorů nejradši nakopal...

První mise ve druhé epizodě zatím taky fajn... nesmí se spustit alarm, tak se mi to líbí. Jen více takových... doufám, že ty první dvě mise byly vážně spíše jen takový výstřelek.
Je zde prosím vás možnost nějak rozdělit itemy v inventáři? Tím myslím, mám například 10 granátů, chtěl bych to rozdělit třebas na 5 a 5, 5 dát jedné postavě a 5 druhé. Ve hře jsem nikde zmínku o klávesové zkratce nenašel (ani po stisknutí F1) a žádnou ikonku na rozdělení či něco podobného také nevidím.

A ještě, jak se proboha mění nějak kloudně ten úhel kamery. Nemyslím F3/stisknutí na ikonku vlevo nahoře a nějaké neintuitivní naklikání jiného úhlu podle postavy, které mi stejně neumožní jej zvolit takový, jaký chci. Vím pouze o možnosti otáčení kamery kolečkem a zoomování, avšak dost často hra ráda rozesírá úhel pohledu po zvolení jiné postavy či načtení hry a zatím jsem nebyl schopen najít, jak se vlastně kloudně ten úhel pohledu sám o sobě mění (rád bych si jej nastavil klasicky co nejvíc top-down, ty všemožné náklony, které mi hra neustále cpe, mi už lezou krkem, přitom ve výchozí pozici je ta kamera docela fajn, jen má neustálé tendence se po přepínání mezi postavami měnit a už mi nejde vrátit do výchozí pozice).


Jinač ty první 2 akční mise "sundej snipera" a "braň pozici proti desítkám vojáků" byly spíše za trest, fakt se to nějak k celkové hratelnosti a ovladatelnosti hry (která je v porovnání s Robinem Hoodem či Desperados fakt děsná) vůbec nehodí. O to spíše takhle hned na začátek hry, kdy hráči nedají ani možnost se pořádně rozkoukat.
Přesně ta, mě přijde docela těžká a s celou hrou jsem se dost nervoval takže jsem už neměl síly na zbytek:-)
Mně svého času dělaly problém hlavně ty první mise. Když se mi povedlo je zdolat, tak už to šlo jak po másle.
Jestli tou předposlední misí myslíš tu s zím potápěčem, tak ta je snad nejjednodušší ve hře.
@marwel (26.05.2012 13:05): Jo tak tohle Tě rozlítilo :) Já to hrál v době vydání, takže jsem byl mladší a hrál jsem hry jinak než dnes.
Ale když tě ta hra nebaví (jako mě dvojka), tak si ji nechceš užít, ale spíš "přežít". Možnost by byla přestat ji hrát, ale já se bohužel snažím hry dohrát, dokud mě úplně nesere...
@Walome (26.05.2012 11:55): Ano, jednicka se nam libi obema (ted jsem ji znovu nainstaloval a az na to, ze mi ve hre neustale vypadava zvuk je to fajn), ale napsat 'dvojka me k tomu nutila, protoze to slo'? To je teda dobra blbost. To je jak hrat Deus Ex jako strilecku 'protoze to jde'.:-)

Podle me ma dvojka dobre designovane mise. Jsou rozlehle, plne nepratel, kteri vynahrazuji ten omezeny dohled a moznosti, ktere hra nabizi oproti jednicce. Trojka bude mozna fajn, ale ja se nedostanu pres druhou misi, protoze to je presne ten styl, ktery ja ve strategiich k smrti nenavidim - hold position/defend some shit. A zacinat druhou kampani se mi nechce. Radsi jsem znovu nainstaloval jednicku.
@marwel (26.05.2012 10:41): Dvojka mě k tomu nutila, protože to prostě šlo. Hlavně i na very hard šlo vystřílet celou mapu, postavil jsi proti dveřím tři členy komanda, dvěma z nich dal samopal a šlo to samo.

Dvojka byla lehčí, přímočařejší a bylo tam spoustu kravin (sloni atp.). To byla úplně první hra, o které jsem si říkal, že "to pokračování je nějaký přeplácaný a lehký". Tehdá jsem nemohl tušit, že z toho bude jednou trend :)

Ale trojka mě prostě bavila, dobrá atmosféra, dobrý momenty a jak říkám, už jsem věděl, do čeho jdu.
@Walome (26.05.2012 09:54): Ze jdou mapy vystrilet neznamena, ze je hra 'zalozena na akci'. Na Normal je mozna jedna postava schopna pohlidat dvere a vystrilet tucet nemcu v mziku oka. Na Very Hard se ale znacne prodlouzi doba mezi vystrely, takze tahle taktika uz nefunguje. Zabijes jednoho a dalsi zabije tebe. Trojka od hrace ale akcni pristup primo vyzaduje. Ty jsi na trojku byl pripraven, takze z toho mi vychazi, ze jsi hral dvojku jako vemeno akcne :-). Ja ji hral stealth a na trojku pripraveny nejsem.
@marwel (26.05.2012 08:17): Jo, taky jsem na trojku koukal jak z jara, když jsem ji před pár měsíci nainstaloval. A včera jsem shodou okolností nainstaloval jedničku a divil jsem se, že u každého předmětu nejsou vidět hotkeys.

Ona už dvojka je založená na akci, bez potíží jdou vystřílet celé mapy. S tím automatickým mířením/střílením to fakt není problém. Ale v té trojce se mi právě líbilo, že byl akční, díky dvojce jsem na to byl připraven.
Nikdy me neprestane udivovat, jak dokazi stejni vyvojari novy dil zavedene serie, kde se prakticky nemeni nic zasadniho, technicky naprosto dojebat. Fixni rozliseni 800x600 (i prvni dil umi 1024x768!), osklivy, neprehledny interface, na hotkeys potrebujes externi soubor (!!), Zoom rozmazava obraz, ... Dvojka ma jedinou chybu a tou je, ze v menu (a nekterych castech interface, napriklad pri prohlizeni nasbiranych bonusu) je fixni rozliseni 640x480, takze pri prechodu se rozliseni prepina (tohle me ve hrach dokaze zarucene nasrat), ale jinak naprosto perfektni. Trojka je smejd a co jsem tak koukal na gameplay, tak tam se sice nesahalo na zasadni prvky serie, ale design misi je naprosto odlisny (vic na akci zamereny). Tohle myslim nedam. Ne, dokud si nekoupim lepsi monitor, ktery nebude mit problem s non-native rozlisenim a dokud nezapomenu, o cem vlastne Commandos jsou.
Když se podívám ven (pracuji v centru Prahy), tak to vypadá jak v misi v Berlíně - zasněžené budovy a padající sníh :)
Rozlišení tam myslim je, ale jako je to hnusný, taky jsem se divil :-D
Hru jsem si po dlouhé době nainstaloval a dost jsem se zděsil nad tou grafikou. Ne že bych si na tom zakládal, ale když z textur bolí oči, tak to asi nebude v pořádku. To je vážně jedinou možností v nastavení nízká / vysoká kvalita obrazu a tím to hasne? Žádná změna rozlišení, nic?
Jumas: 3D zobrazení je metla všech her tohoto typu z tohoto období (po roce 2000), kdy technologie nebyla na takový úrovni, aby 3D strategie vypadaly k světu. Viz Warcraft 3 - ten má jenom kliku, že má tak dokonalou atmosféru. A hlavně byl první, pokud se nepletu.
jde hra hrat v nejakem rozumnem rozliseni ? matne si vzpominam ze se mi hnusila demoverze, prave kvuli fixnimu hnus rozliseni..