Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Pěkný komentář, snad jen nesouhlasím, že by hra byla krátká. Tak akorát dle mého. A MP se dodnes hraje.
Proběhnou celým městem nešlo dle mého ani na lehkou obtížnost.

Ještě jsem v té časákové verzi zaznamenal tu změnu, že jak se šlo do dolu, tak se tam někde válel luk, tudíž nebyl potřeba stealth, ale šlo to vystřílet.
Tak to já se zase proplížil přes celý město a co si pamatuju, tak to bylo docela brutálně těžký.
Ono je tam fakt nejaká diera? Prosím si video. Ja som to totiž prešiel klasickým stealth štýlom.
Kdepak, nepřehlídl. Koneckonců stačí se podívat na dobové návody ke hře a dojde vám, že to není o přehlídnutí. Zkrátka to jinak nešlo.
Jo jo, tu mám taky. Ale kdysi jsem hrál tu první verzi... pak jsem nainstaloval tuhle a nestačil se divit. Těch změn, které hru zlehčují, tam pár je.
Mě to teda chytlo hned na začátku. A pozor, jsou dvě verze hry. První, kdy po incidentu s prostitutkou musíte přejít celým městem stealth způsobem, a druhá, kde je díra v plotě a je to tak strašně snadný...
Na tuhle hru jsem se těšil až na ní budu mít železo což jsem před lety neměl, ale docela mě to zklamalo nebo spíš už asi nemám trpělivost a skončil jsem hned na začátku jak utíkáte z toho baru do lesa a tam jsem nevěděl kam dál no možná jí dam ještě šanci, ale těch her je tolik a toho času tak málo:-)
[přesunuto z komentářů]

Tato hra je výborná ale její nástupce je eště lepší call of duty. Kde zabijíte všelijaké upíry atd..
Mně celkem vyhovoval systém ve Far Cry. I když i Halo mělo něco do sebe... Ale v podstatě systém lékarniček a brnění, kde je cítit rozdíl mezi oběma.
Marcusss: Tady se mi líbil systém z Syphon Filteru (1-3). Tam měl člověk život, který v misi nešlo doplnit a zmizel sakra rychle (1-2 kulky). Ten byl ale překryt neprůstřelnou vestou (tu šlo měnit). Zásah do hlavy byla tutovka (pokud nepřítel mířil na hlavu, hráči se zobrazovalo procentuální hodnocení pravděpodobnosti zásahu, při 100 % následovala smrt). A moc fajn bylo také to, že naprosto stejná pravidla platila pro hráče, bosse, i obyčejné nepřátele.

Nad tímhle systémem slintám dodnes... Sakra, proč je na PSN jen třetí díl? Já chci ten druhý (nejlepší).
Marc: Pravda, autoheal právě beru jako takové vše jde těsně až ta poslední trefí a zabije. Krev nekrev, to je jen takové upozornění, že je dotyčný v bryndě. Třeba mu ustřelili ucho nebo rozťali čelo. Z těsné blízkosti se to dostalo už na kůži a další rána jde do středu.

Druhá věc je, jak to pasuje do celé hry a jejího systému. Podobné je rozčilovat se, proč má Diablo velikostně omezený inventář, když fallout ho má jen váhově omezený.
NateLogan - Mě osobně na tom vadí jediná věc, při zásahu který nezabije by z postavy neměla stříkat krev. Mělo by se to brát jako "štěstí" a ne životy. Prostě to naprogramovat tak, že zásah, který má být zásahem jde ve skutečnosti vedle a hráč ztratí kousek svého štěstí. Pokud přijde o všechno, dostane zásah, který ho zabije (nebo alespoň zraní) a u toho už krev je...

Skvěle je to alespoň vysvětlené u AC, kde se veškeré ty zásahy "nestaly" a proto hráč přicházel o životy (synchronizaci)....
Mne osobne sa najviac páči systém liečenia spočívajúci v tom, že hráč berie/dostáva nejaké lekárničky (či čosi v tom zmysle) a môže ich mať pri sebe určitý počet a tie potom počas hry používa kedy on chce.
Pak to dopadne tak, že v celkem reálné hře člověk rozdýchá zásah z brokovnice z malé vzdálenosti... Dodnes si pamatuji, jak komické mi přišlo v The Getaway (jedna z prvních [nebo úplně první?] akčních her se skoro-auto-healem), když hrdina koupil do břicha tunu olova, opřel se o zeď a za 10s to vše rozdýchal.
Tak v RPG už dávno je, ve starcraftu jedničce taky (zergové) a silent hill příliš stojí na tom brodit se polomrtvý a bát se o svůj život. Tam by to bylo proti všemu.
Ano, ridick měl rozumě udělaný autoheal.
Ba naserme autoheal do všech žánrů, třeba takový silent hill nebo diablo, starcraft :-D
Walome: Právě, že jich je moc. Když jde do tuhého, tak ti ani tolik lékáren nestačí a nutí to hráče k opatrnosti, i když ne tolik jako klasické lékárny.
NL: Jo, to je fakt, autoheal z Riddicka je dobrý kompromis - zejména na hard. Lekárny v Max Payne nejsou taky od věci, ale je jich moc.
Přinejmenším mi přijde, že to je ve hře nejvyýraznější moment, který si pamatuje asi každý, kdo hru dohrál už hodně dávno a ta už zapadla mezi stovkou dalších dohraných her :-)

No, není to poprvé, co se to v téhle diskuzi rozebírá a i v jiných diskuzích na jiných webech u této hry, tahle část vyvolává docela emoce. No vesměs ty kladné, a
ale občas i ty záporné.
Jen ať žije autoheal a ostatní, ať se kvůli toho klidně trápí :-P :-D (ten už tu vlastně měl být dávno několik let před jeho zavedením)

Jinak s těmi zajíci si říkám, že je to vzorná ukázka, že se nikdy nejde zavděčit všem....tak jako vlastně u všeho.
Chuck - právě naopak, to mě bavilo nejvíc. Vezlo se to v takovém pohodovém duchu a díky tréninku na králících jsem pak neměl problém s lidmi :)

Virus: k té myšlence o autohealu - ano, přesně.

Toho jsem se bál, že pokračování bude s autohealem, to už padá část zážitku, ale nechám se překvapit.

montana: co já vim, tak je to zabiják hrající si na reverenda...
chuck: vypadá to že si sám koho to nebavilo. Já se právě taky řadim mezi ty příznivce :-).
Chuck: To mě právě bavilo (lezení pro ptačí péro), ale tak já osobně ani proti hopsačkám nic nemám, a když se tento prvek objeví v akční fps jako takové oživení, tak jsem i docela rád.
Mě to též bavilo, krajina byla hezky vymodelovaná a projížďka byla fajn :)
Chuck: Mě třeba právě to šplhání po skále nehorázně bavilo a je to jedna z mála pasáží, které si opravdu pamatuju.
Walome: Ani u lovu zajíců nebo šplhání pro pírko ses nenudil? Já strašně.
Kompromisem mezi staticky umístěnými lékárničkami a autohealem jsou lékárničky padající z nepřátel. Při ostré přestřelce k nim hráč stejně nedojde. Ale co, já FPS nerozumím.
Pro hry typu Call of Duty, Gears of War, Medal of Honor apod. je autoheal jak dělaný. Souhlasím celkem s Marcusem. Jinak systém lékarniček nebyl žádná výzva, jen to změní strategii hraní. S autohealem jsou akční hry aspoň akčnější a nepůsobí tak zdlouhavě, což je podle mě plus. S lékárničkami si dobrý hráč poradí i tak a vesměs má furt plné zdraví, ale jak říká marcus:

"Když vejdeš do místnosti s plným zdravím, projdeš jí jako nůž máslem, ale pokud tam přijdeš zraněný čeká tě quick-load fest. - Což uznejte nebylo nic dobrého."

btw: záleží spíš na zvolené obtížnosti, než na systému autohealu, či lékarniček
No to sice ano, ale když byl systém lékarniček je to podle mě větší vízva a hra se stává atmosféričtější. Když vím, že schytám pár kulek zalehnu za překážku a jede se dál, je o hodně jednodušší.
Osobně nechápu, co furt lidi brbláte proti autohealu. Já to vidím jako jednu z nejlepších věcí u akčních her. Pro dobrého hráče se tím hra nezmění a pro normálního je alespoň hratelná. Ne jak v minulosti, kde kromě základní obtížnosti existovala ještě druhá: "Když vejdeš do místnosti s plným zdravím, projdeš jí jako nůž máslem, ale pokud tam přijdeš zraněný čeká tě quick-load fest." Což uznejte nebylo nic dobrého.