Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

IMHO to bude dobry, ale Ugra tady tu hru posral takovym zpusobem, ze to odradilo mnoho potencialnich hracu z DH a Rohlik tak prisel o dost penez. Kdyby to tusil, kdyz Ugrovi daval rozhovor. Aby si na nej jeste nekde nepockal:)
@ugraugra (07.11.2016 10:44): Jsem na konci Mountain Pass, takže řekněme v 80 % hry. Když bude dnes čas, tak to snad dorazím.

Ona to rozhodně není špatná hra, ale řekl bych, že v jedničce jsem takové opičárny dělat opravdu nemusel.
@Phoenix (07.11.2016 01:04): "sesílání fireballů na větší dálku než je nutná pro začátek boje - zejména bažiny, Mind Control zpoza rohu, utíkání z boje s trollem a léčení atd."

Tak to je pravda, bez využívání glitchů bych to asi nedohrál. Podle mě vývojáři o těchle věcech věděli a obtížnost vyvažovali s vědomím, že toho bude hráč využívat. Už si to dohrál?
@ugraugra (07.11.2016 00:30): Mind Control jsem používal až časem (Ruins of Skeldal), to by asi také pomohlo. Zrychlování jsem nahozené měl.

Největší problém byl ve čtvrté vlně s mágy vody, v páté je s nemrtvými jen jeden mág a před šestou je dobré si postavy přivolat právě tím, co mydlí mága s nemrtvými (protože spawn šesté vlny je kousek). A v sedmé je zase jen jeden mág.

Hraju to na normal, nicméně zrovna v tomhle boji je to IMHO poměrně jedno, protože jsem většinou dojel spíše na pobití vesničanů (obtížnosti se od sebe liší životy nepřátel a zraněním, které způsobují partě, že to snižuje i damage, způsobené vesničanům, bych neřekl).

Vesnice je celkově zatím nejhůře nadesignovaná část hry (i když chodba plná mágů ve Skledalu byla také dost zvláštní nápad, tam jsem se naučil používat Mind Control).

Tak trochu mi přijde, že hra po člověku chce, aby využíval různé glitche a nefér postupy (sesílání fireballů na větší dálku než je nutná pro začátek boje - zejména bažiny, Mind Control zpoza rohu, utíkání z boje s trollem a léčení atd.). Přišlo mi, že v tomhle byla jednička výrazně více vyvážená a boje byly těžší postupně, ne nahoru dolů podle toho, jak se zrovna designér vyspal.
Wtf me to taky dalo zabrat ale nic jsem grindovat nemusel, stacilo par loadu a zjistit kde se nepratele spawnuji. Tu taktiku jsem tu uz psal. Vy to hrajete na hard, nebo co plasite? :)
@Matthias (06.11.2016 19:26): Už jsem to udělal, chtělo to

- grinding peněz (pomocí prodeje ryb) na nejlepší antimagické vybavení
- dopředné rozdělení postav na čtyři skupinky a jejich rozestavení na čtverce, sousedící se spawnem kouzelníků prvních čtyř vln
- v každé ze čtyř skupin jeden bojovník s magickou zbraní a jeden "hráč" rychlosti

Ještě mi navíc pomohlo, že před čtvrtým kolem se hra nějak podivně zasekla a nechala mě dojít až ke kouzelníkům a boj jsem musel vyvolat ručně.

I tak to byl totální humáč na 45 minut, zcela nesrovnatelný s čímkoli, co hra do tohoto momentu předváděla. A za komplet sedm vln je celých cca 2000 zkušeností, které postavy získají tak za minutu hraní na hudební nástroje. Z hlediska herního designu skutečně ukázkový fail. Doteď mě hra velmi bavila, ale tohle ji táhne opravdu hodně dolů.
Nastalo přesně to, čeho jsem se obával. Tak obrana vesnice je taková debilita, že nad tím zůstává rozum stát.

V prvé řadě opravdu netuším, proč je vůbec potřeba rvát do dungeonů stupidní tower defence vložky. Ve druhé řadě nechápu, proč musí být tak dlouhé, stupidně nadesignované (objevování mágů odnikud přímo doprostřed vesnice) a obtížností a herní náplní tak úplně mimo celý zbytek hry.
hm u třetí vlny přestane postava hrát hudbu a nejde ani zapnout znova... strange
@ugraugra (02.08.2016 14:14): sakra, škoda, že nejsem ještě v nemocnici :D
ti ten tablet pošlu poštou nebo něco :D

mně to ani moc nebaví jako tak nějak :) tenhle boj je moc složitá věc, na to, abych to řešil v autobuse na placce... možná až někdy budu hrát PC verzi :)
@ugraugra (02.08.2016 14:07): ok, zkusím

měl jsem v plánu pořádně přečíst, co který kouzlo dělá a ták :)

občas se chodím levelovat na ledové stěny, ale to nemůžu dělat asi donekonečna (jen do doby, než dojdou prachy na jídlo)
@Matthias (02.08.2016 13:59): Máš zapnutý to zrychlovací kouzlo? Aby každá postava měla víc tahů. Musíš trochu pracovat s agrem - vždy když má postava málo HP, tak se někam ukliď a natáhni to na jinou postavu. Používej to zmrazovací kouzlo, který zvyšuje dmg. A taky to kouzlo na ovládnutí nepřítele (mind control) - pak se budou mlátit mezi sebou.
@ugraugra (02.08.2016 13:44): Rozmístil jsem je tak, odkud chodí ty vlny. Ta čtvrtá se objeví kdesi pak uprostřed a střílí blesky, které kosí celou partu a dokonce i ty vesničany zároveň. Pochcípaj mi celkem rychle :D
@Matthias (02.08.2016 13:34): Sedm snad ne. Ukládáš to mezi těma vlnama? Dobré je taky zjistit si, kde budou protivníci v příští vlně a na konci současné vlny rozmístit postavy tak, aby byly ve výhodné pozici. Správné rozmístění postav je klíč.
Zrovna lezim v nemocnici (slepak) a furt hraju jen na tabletu brany skeldalu. Nechcete me nekdo navstivit a uhrat za me ten boj ve vesnici?
@ugraugra (07.07.2016 10:46): Vývoj té hry.

@Jack_Dark (07.07.2016 10:48): Edice je pouze knížečka, ale to se dalo podle fotek tušit. Ten jako že art book, je pěkně udělaný. Jsou tam všechny potvory, všechny postavy a veškeré prostředí. No a na konci je folie s klíčem na steam, a za ní je zasunutá látková mapka a záložka. Jako sběratel nelituji, ale klidně bych dal stovku navíc za nějakou krabičku.
Zítra to vyfotím a hodím to sem.
Fotka v odkazech.
Tohle mělo zůstat na mobilu. Místy je to až k smíchu, nebo spíš k pláči. Dá se někde najít, kolik to stálo?
@Matthias (05.07.2016 13:49): Ten souboj ve vesnici je podle mě nejtěžší část ve hře a to proto, že je to debilně nadesignované. Já to nakonec udělal tak, že jsem loadnul starší pozici a partu rozmístil tak, aby byla od začátku na místech, kde se nepřátele spawnují a já tak měl šanci zasáhnout včas.

Bohužel se spawnují v několika vlnách a je to často dost o nervy.
Nějaký tipy k boji ve vesnici? "Souboj začal" se napíše a já vidím červenou tečku někde daleko ode mě a než k ní po krocích dojdu v rámci souboje, zabije to aspoň jednoho vesničana...

he?
Knizka zatial vyzera zaujimavo. Jej text ma daleko do demencie (Jindra Rohlik promine) 7 magu. Cita sa to fakt dobre a ta knizka je imho nadherne spracovana. Uz davno som v rukach nemal beletriu tohto druhu, takto krasne spracovanu. Vacsinou su to lacne paperbacky s nicim. Toto ma farebnu mapu vpredu, pekne ilustracie v celej knihe. Mnam :)

Ale spat k hre. Co ma stale serie na vydanej verzii, ze PC stale pachne mobilnou platformou na sto honov :( Nie je to nic zavazne, ale tie doj metrove fonty napovedaju hodne :)
Už po intru je mi jasné, že tohle bude hodně bizarní. Ty rozhovory, to je vtip?
Koupil jsem tu Xzone edici, navíc ještě s Knihou, no a jestli to bude v podobném duchu, tak ať mě posere Calvera.
Sakra, pod tou vodou se nedá moc dýchat...

Asi budu muset koupit nějaký předmět na dýchání pod vodou jako v prvním díle, co :)
@Matthias (20.04.2016 12:31): Tak jestli máš nějaký save předtím, tak doporučuju jít nejdřív do bažin - tak, jak to zminuje deník. Ta loď se ve dvou postavách dá udělat, ale je to dost těžké. Je to designované pro 3 postavy. Tohle je jeden z designových failů, protože se myslím z té lodi nedá dostat, když si přepíšeš save (automatickej save se ti myslim uloží na začátku v lodi).
@Matthias (20.04.2016 11:00): Záleží, co už máš k dispozici za kouzla. Můžeš na ně použít takovej ten kořen, co je znehybní, můžeš je jebat z dálky fireballama. Celkově je tady problém, že můžeš protivníka začít střílet fireballama z velké dálky a souboj nezačne, dokud se protivník nepřiblíží asi na 5 políček.

Další možnost je rozdělit partu a mlátit chlápka ze dvou či více stran. S trochou štěstí se bude otáčet od jednoho ke druhému. Celkově u těžších soubojů je naprd stát se všema postavama na jednom políčku, jednou ranou ti takhle zraní všechny postavy.
@ugraugra (07.04.2016 19:28): Uprimne povedane, to hodnetenie si ty absolutne podstrelil. Imho. :) Ta hra je dobra. Hodne dobra, A ked budes jedneho dna hrat datadisk k prvemu Baldurs Gate, este ocenis facebookove dialogy Jidnru Skeldala :)
@meTTax (24.03.2016 12:50): Pokud vám to přijde divné, tak to svoje doporučení můžu formulovat jinak. BS3 je totiž hra, kterou byste měli vyzkoušet, protože

1) hru můžete hrát na mobilu a tabletu
2) začátek je zdarma a hra obsahuje sympatický model nákupů
3) je to pokračování legendární hry, která se zapsala do české herní historie a každý správný český non-casual gamer by měl aspon jeden díl série vyzkoušet
4) obecně podporujeme české projekty a jsme k nim shovívavější ;)
5) to, že jsem přísný v hodnocení (přijde mi, že jako jeden z mála) neznamená, že se někomu dalšímu nebude líbit. Ostatně ohlasy co jsem četl na netu byly veskrze pozitivní.
@Bodkin (22.03.2016 15:35): Tak víš jak, já se snažím využívat celou hodnotící stupnici, takže přeneseno do standardního herního hodnocení to je 7/10 :P

A do Doporučujeme jsem to dal dříve, kdy jsem byl někde na začátku hry.
Heh, na hlavní straně Ugra doporučuje, tady už ta jeho čtyřicítka takovou důvěru nevzbuzuje.