Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tulareanus (24.10.2023 13:04): Aha, tys to hrál na Switchi, to jsem si nevšiml. Já jsem na true ending po tom, co jsem na něj dohrál jedničku, už ve dvojce nějak neměl odhodlání (jen jsem se na něj koukal na YouTube). Ten v jedničce je ale lepší :-) Každopádně se mi líbí, že oba ty treu endingy nejsou jen nějaká kosmetika, ale poměrně zásadně mění vyznění.
Dík, inak celú hru som hral na Veredicto (boj). A moje krátke modlitby, ktoré som najviac využíval boli Bleeding Miracle a  Liviana of the Blighted Blades  a z tých veľkých  Debia of the Lights a tá, ktorá na pár sekúnd zastavuje čas (tá bola extra užitočná na predposledného bossa).

Zozbieral som všetky mníšky, cherubov, časti uspávanky, celú kliatbu v listoch, ale nenašiel som jeden wax seed a už sa mi s tým posledným nejak na konci nechcelo babrať. Hru som prešiel na True Ending. Chýbali mi na konci dve drevené sošky. Asi kvôli tomu wax seedu a tým soškám mi teda ukazovalo, že som to prešiel len na 99%, ale mapu som mal odhalenú celú (kontroloval som si to následne podľa internetu). Dvoch cherubov a jednu časť uspávanky (paradoxne tú najľahšiu prvú) som si musel vygoogliť, inak som všetko našiel bez pomoci. Ten zvyšok sa mi už na konci nechcel robiť, veď na switchi aj tak nie sú achievementy. :)
Dobré to bolo, ale paradoxne mi nerobil problém predposledný, ale posledný boss. :)
No teraz ma hra celkom naštvala. Robil som piatu "arénu" sviečkovej dámy av nejakej predposlednej vlne sú tí lietajúci duchovia v rakve s oštepmi. No a trikrát som musel hru vypnúť a zapnúť lebo ten duch vyletel po zásahu niekam hore mimo obrazovky a nevracal sa naspäť a ja som nemohol pokračovať, ani odísť.

Každopádne už som v Two Moons. Mníšky som našiel všetky a zároveň mám aj max flaskov a max hp. Cherubov mi chýba ešte 5.
Uf, tak Odon mi dal riadne zabrať a to som dal pred ním Benedictu na prvý pokus. :)
@bukrrCZ (13.10.2023 15:04): @Artran (13.10.2023 01:29): Včera som získal dvojskok a vrchná časť mesta klesla. Zo všetkých troch zbraní mi najviac sedí Veredicto práve kvôli veľkému dosahu, damagu a aj tomu, čo píše bukrrcz, že sa ľahšie zasahujú letiaci nepriatelia alebo projektily. Likvidáciu projektilov som našťastie zistil veľmi skoro (Veredicto som si vybral ako prvú zbraň).
Hoci som s tým najprv trochu zápasil, páči sa mi, ako má tá hra podobnú tendenciu ako souls hry, že v podstate viac sa postupom času zlepšuje hráč, ako postava. :)
Predpokladám, že ešte budem musieť odomknúť niekoľko povinných schopností, aby som sa vedel dostať do každej miestnosti/priestoru, napr. vidím, že hra obsahuje stále nejaké lietajúce "škvrny" (vosk?), ktoré sú v miestach, kde bude asi treba skákať a určite ešte ten vzdušný dash, ktorý spomína Artran.
Priznám sa, že jeden z dôvodov prečo som sa nikdy do metroidvanii nejak nepúšťal bol aj ten faktor backtrackingu, no v prípade tejto hry je veľakrát aj backtracking zábavný a so schopnosťami navyše a poznaním terénu aj svižný.
@Tulareanus (12.10.2023 15:04): Osobně jsem nějaký extra funkční vohák nezaznamenal. Doporučil bych používat na létající nepřátelé právě Veredicto (z nějakého důvodu zasáhne nepřátelé dvakrát z jednoho útoku) a projektily nepřátel je možné zničit útokem, což jsem zjistil docela pozdě :D
@Tulareanus (12.10.2023 15:04): Osobně jsem docela využíval schopnost Ruego Al Alby zasahovat ve skoku nepřítele, aniž bys spadnul na zem (Air Impulse) (tj. držet ve vzduchu dash + mačkat útok). Hodí se to na různá poletující monstra, bossy, ale i ty vysoké chrliče ohně atp. Počet zásahů, které tě udrží ve vzduchu, lze i vylepšit jednou kuličkou růžence (Big Toe Made of Limestone,). Bohužel, ve chvíli, kdy člověk získá dash ve vzduchu , tak se vyvolání Air Impulsu začne bít na gamepadu s tímhle vzdušným dashem (ten v jedničce nebyl, takže to nekolidovalo). Je to jedna z věcí, které mi kazily dojem z B2. Ona na Air impuls existuje tedy ještě jedna kombinace (výchozí, v zásadě), ale ta je bohužel krkolomnejší (útok + šipka dolů).
@bukrrCZ (28.08.2023 18:27): @Artran (29.08.2023 03:53): Tak ste ma nalákali a včera som hru kúpil na Switch a venoval sa jej aj nejaké tri hodinky. A atmosféra + audiovizuál sú jednoducho skvelé. Je tam jedna mechanika, na ktorú tuším aj upozorňoval Atran a ktorá ma hnevá - prídem na nejaké miesto, zamkne sa miestnosť a idú vlny nepriateľov, čo by až tak nevadilo, ako ten stunlock pri stene... Každopádne som rád, že som šiel do dvojky a nie do jednotky. Skákanie mi tu zatiaľ ide v pohode, ale metroidvania nie je žáner, v ktorom by som bol doma (pravdupovediac sa mu skôr vyhýbam). Takže ešte uvidím, ako mi to pôjde.
@bukrrCZ (28.08.2023 18:27): Uff, tak to bude na dlouho. To vypadá jak na souboj s Crisantou na true ending v jedničce. Ach jo, popravdě řečeno takhle těžký bossy vysloveně nemiluju. A to jsem dal ty předchozí dva napoprvé.

Jeptišky jsem našel všechny. Challenge room jsem také dokončil. Voskové sestřičky jsem také posbíral. Z cherubů mi ale také chybí tři a tu ukolébavku taky nemám zkompletovanou (z té mám zatím čtyři části). Zdraví (vč. flašek a jejich upgradů) i fervour mám na max.
@Artran (28.08.2023 15:13): Našel až teď na Youtube :)) Přišlo mi to trestuhodně nevyužitý. Celkově mi přišlo, že skákací pasáže hráli při vývoji až druhý housle. Přitom je tam pár pasáží, které by stály za rozšíření (třeba ta při dokončení ukolébavky byla obtížností tam, kde bych čekal většinu pasáží v hlavních lokacích). Přeju hodně štěstí s předposledním bossem :) Teda, já ho potřeboval hodně :D

To jsem ani nevěděl, že to přineslo až DLC. Bylo to docela drahá odměna, kterou jsem si dovolil až v pozdější fázi hry.
@bukrrCZ (28.08.2023 14:32): Obrazárna se mi líbila asi víc v prvním díle (našel jsi v ní ten easter egg? :-) Škoda, že v tomhle druhém dílu víc nevyužili to procházení z jedné strany na druhou z boků obrazovek. Jinak už mám konečně všechny relikty a chybí mi ještě dvě holubice. Z mapy mám 83%. Tak už to snad taky brzo doklepnu :-) Bossové se stávají po odemčení více schopností o dost jednodušší (aspoň pro mě tedy :-D ). Moje oblíbená modlitba je Liviana of the Blighted Blades (to jsou ty samonaváděcí otrávené šipky) a synergie sošek Thorned Retort (Trifón a The Alchemist) + doplňování fervour pomocí Veredicta.

Teleportování mezi svatyněmi bylo už i v prvním díle, ale přineslo ho až DLC.
@Artran (27.08.2023 23:20): Skončil jsem na 99 odkryté mapy. Po dohrání jsem zjistil, že mi chybí jen tři Cherubové a jedna sestra atd. tak jsem dozobával nějaké achievementy. Vůbec jsem neodmítl pomocnou ruku od dámy v zeleném, takže se mnou hezky chodila od bossovi k bossovi :D Potěšilo mě, že je to celé takové přístupnější a třeba možnost teleportovat se mezi svatyněmi se odemkne docela (když chceš) brzo a celé se to pak hrozně usnadní. Mimochodem, obrazárna mi přišla docela cool. Jak celá ta lokace nemá pozadí a "svítí" jen ty obrazy na zdi.
@Artran (27.08.2023 16:28): 80% hry jsem prošel s Bleeding Crown a Debia of the Lights a byly souboje, u kterých jsem si říkal, že jsou fakt jednoduchý :D Debia se ti bude hodit na předposledního bosse.
@bukrrCZ (27.08.2023 14:00): Mně se u kouzel stává, že jak se soustředím na jejich správné použití, tak pak akorát přijdu o život :-D Navíc mi zatím chybí moje oblíbené Debia of the Lights z prvního dílu,, které jsem u bossů často s úspěchem používal. Ale jinak proti tužším nepřátelům (např. těm s tím svícnem), používám často Bleeding Miracle.
@Artran (27.08.2023 04:12): Radamas byl hodně nepříjemný v poslední čtvrtině zdraví. Jak rozjel kolotoč všech útoku, nevěděl kam skočit dřív. Snažím se na bosse jít s element prayers, který mu udělají pořádnou bolístku a zatím se mi to docela daří trefovat.
@bukrrCZ (26.08.2023 20:59): Dík za krátke info, pretože práve ako som aj písal v diskusii k jednotke, tá "soulsovosť" a religiózny španielský art style (a asi aj atmosféra) na mňa pôsobili super, akurát precízne skákanie a metroidvaniovosť je niečo, čo ma odrádzalo. Ak je dvojka v tomto jednoduchšia, tak by som sa na to asi aj dal (aj keď pri súčasných rozohraných hrách asi najskôr budúci rok). No a potom by som sa možno odhodlal aj na jednotku, ale to netreba predbiehať.
Tohle je už víc podle mýho gusta. Více zbraní variuje souboje nejen s bossákama. Pohyb už není tak "stiff" a i při boji je Penitent One pohyblivější. Souboje sami o sobě nepůsobí jako výplň mezi dvěma checkpointy a vlastně i zkratky jsou přívětivější. A strašně cením point, který ukazuje cestu k dalšímu hlavnímu úkolu. Jen teda nevím jestli zase soudruzi z Game Kitchen neudělali chybu v balancu obtížnosti nebo si jen to těžší neschovávají na později, neboť první tři bossové šli dolů maximálně na druhý pokus.