Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Série Battlefield je pro mě pojem a především nejlepší on-line válečná akce, která kdy vznikla. Důvod je prostý. Která jiná hra Vám na mapách velkých jak kráva dovolí hrát 64 lidí? Která jiná hra Vám představí totální simulátor války, kdy na zemi jezdí tanky, džípy, po vodě lodě, ve vzduchu vrtulníky a stíhačky? Která jiná hra Vás svojí atmosférou války tak neskutečně učaruje? No jasně, je to Battlefield. A trojka je opět o něco lepší, než její starší kousky a s podstatou opět na oko stejnou.

Sympatická byla kampaň, provedla mě všemi mapami, které se ve hře nachází. Nicméně byla zbytečná. Na těch pár hodin zapomenu, protože minimálně desetinásobek odehraju v multiplayeru s jinými hráči a ten mi zaručí daleko více zážitků, než kampaň samotná.

Co se týče multiplayeru samotného. Levelování je využito na maximum. Body se získávají za cokoliv, jakkoliv, kdykoliv a tím vším se pak vylepšuje cokoliv. Zbraň, štít, granáty, bojová vozidla....cokoliv. Tudíž hra se neustálým hraním a levelováním stále mění a vyvíjí a tudíž je pořád, na dlouhou dobu, dost zajímavá.

Myslím si, že když už nic jinýho, tak právě peníze investované do téhle hry jsou jednou z nejlepších investic, které jsem za poslední dobu zažil a určitě jich nelituju.

Nicméně nemůžu říct, že bych byl se hrou naprosto spokojený. Hru jsem s bratrancem koupil v den jejího vtrhnutí na trh. Po nainstalování druhý den po mně okamžitě chtěla gigabajtový patch, za týden další...No, je to normální? V dnešní době patrně je. Dříve bych pomalu žádný patch neřešil a v dnešní době mi EU nabízí polotovary. No jo, co se dá dělat.

Pro: Atmosféra války, hudba (nezklamala titulní melodie), vývoj hry, vylepšování všeho, grafika

Proti: Možnost spuštění hry jen přes Origin, fakt, že nainstalovaná hra byla polotovar.

+8 +9 −1
  • PC 80
Nový díl série Battlefield pokračuje konzolovou cestou, nastavenou sérií Bad Company. Singlplayer je tak jen takovou absolutně konzolově nedodělanou, odfláklou a od CoD zkopírovanou třešničkou na dortu. Frostbite 2 Engine je vynikající, a oproti Frostbite 1.5 grafika odpovídá HW nárokům. Sound engine je o5 na vynikající úrovni, která dalece překoná konkurenční Call of Duty, jenž má pro všechny zbraně jeden zvuk :D. Teď bych chtěl popsat MP část. Bohužel z avizované fyziky toho moc nepřidali. Pár rozsekatelných baráčků, jenž sou všechny stejné, na ne zrovna rozsáhlé mapě nepůsobí moc dobře. Hra se přiblížila konzolovému stylu hraní natolik, že obsahuje prťavé mapy typu Metro, a nebo dokonce jedno celé DLC pro TDM mapy. Propagace se jim moc nepovedla, ano engine má na to, aby celá mapa mohla být pokryta rozsekatelnými věcmi, ale servery by to prostě nezvládly. Celkově je toho míň zničitelného, než v Bad Company 2 (ale naproti tomu je fyzika demolice víc uvěřitelná). Ohledně DLC, nejsem fanouškem, který by nějak ochotně platil nehorázné prachy za mappack, takže s tímhle mě fakt nepotěšily. Dále je tu absence Commandera pro celý tým, který byl přítomen v Battlefieldu 2. Je to jen na škodu, protože tak efektivita spolupráce hráčů klesla na spolupráci jednotlivců v družstvu (pokud se do nějakého přidají), ale prostě není nikdo, kdo by koordinoval práci družstev. Spolu s konzolovitostí přišla i menší morálka samotných hráčů. Base Rape je tam na denním pořádku a nikdo se o to nestará, admini kteří vás kicknou jen za to, že jim dáváte na prdel atd. Ale to už je záležitost moderní doby, nejen téhle hry. Tím bych to asi uzavřel.
+8 +10 −2
  • XboxX/S 80
Kampaň má dobré tempo a technicky je na svoji dobu velmi dobrá. Samotná grafika zestárla do pořád příjemné podoby. Zvuky jsou tu udělány na rovněž dobré úrovni. S Gunplayem taky vývojáři nešlápli vedle. Příběh není kdovíjaký, ale upřímně jsem ho čekal u téhle hry slabší. Jednotlivé mise jsou poměrně různorodé a to jak level designem tak náplní. Co trochu zamrzí tak hra v rámci singleplayeru nemá nic, co by ji nějak extra odlišovala od ostatních podobných stříleček. Nějaký prvek nebo mechanismus, který by ukázal, že v této hře je a v ostatních alespoň v určité podobě není. Takhle je to vlastně taková klasická, ale podařená a zábavná střílečka.

Pro: Tempo, grafika, audio, pocit ze střílení, mise mají různorodé prostředí a náplň, často správně cinematické

Proti: Příběh, v jádru vlastně až moc klasická střílečka, nic moc postavy

+7
  • PC 65
No musim říct, že po dlouhý době mě hra tak nezklamala. Je pravda, že jsem čekal celkem dost, ale to nebude ten hlavní problém. Já čekal, že dostanu něco diametrálně odlišného od ostatní válečných stříleček dnešní doby a ono to spíš vypadá, jako by všechno dělalo jedno studio.

První co bych vypíchnul je příběh, který je opravdu špatně zvolen. Proč pořád dostáváme tu samou kaši? Stejně jako v CoD MW se tu furt honíte za největšim zločincem planety (aspoň pro ameriku) díky čemuž procestujete půl světa a vystřílíte dva miliony zásobníků. Copak nejde udělat příběh jednoho pitomýho vojáka, kterej narukuje z vlastní hlouposti? Naskriptovaný scény v táborech při kterých by si člověk aspoň trošku oblíbil svojí rotu by se hodily, protože jak píše Fatality v BF3 (nejen v BF3 ale ve všech válečných střílečkách) absolutně chybí jakýkoliv hlubší emocionální podtext. Někdy se ptám, jestli vůbec někdy vývojáři viděli skutečný záběry třeba z Afganistánu, protože dnešní hry s tim nemají vůbec nic společnýho. Válečný filmy, knihy i historie nám ukazují jaký psychický dopad má válka na člověka, tak proč to tak neni ve videohrách? Nebyla by to zábava? Omlouvám se ale za sebe můžu říct, že by to byla určitě 100krát větší zábava než to, co nám poslední roky předkládá herní průmysl. Prostě jsem čekal něco jinýho, doufal jsem a krmil v sobě tu naději, že tohle konečně bude stát za to, ale byla to chyba. Zlatá éra PC her, kdy vývojáři chtěli šokovat a něco dokázat je dávno pryč a teď se jede jenom na prachy.

To co musim DICE pochválit je audiovizualní stránka. Vizual je v mnoha ohledech krásnej, ale i přesto nevidim znatelnej posun od špičkových her před pěti lety. Čas se zastavil díky dvěma kouzelníkům jménem Sony PlayStation 3 a Xbox 360. I když DICE tvrdili, že hra je primárně na PC (zřejmě tomu tak opravdu je) nikdy nebude vypadat dost dobře když má být i na konzole. Audiovizual jsem si užil především v misi s F-18, která jako snad jediná měla pořádnou šťávu a nekopírovala CoD břečky. DX11 jako u všech ostatních her absolutně bez využití. Destrukce prostředí je hezká, ale skoro stejná jako v Bad Company a často podléhá skriptu. Náboje pozbývají smyslu, protože jich za těch cca 6 hodiny hrací doby najdete víc než je ve skladu české armády.

Nemá cenu se tu moc rozepisovat o singlu, protože tahle hra jede jasně na "mulťák" a pevně věřim tomu, že ten je bombastickej. Hra pro jednoho hráče je prostě věc, kterou si DICE mohli odpustit. Ubohá AI a délka kampaně (klasika) jen podtrhuje bezvýznamnost celé "one man show".

Pro: Grafika, Zvuk, Johnny Cash - God's Gonna Cut You Down ;-)

Proti: AI, Výprava - Bez šance hloubějí proniknout do příběhu, špatná práce se skripty

+6 +8 −2
  • PC 90
Povedeny, velice povedený díl a již při hraní bety jsem byl nadšený. Všechno jak je krásně zpracované, voják jak si poradí s překážkama před ním, šílené přestřelky. Škoda že nejdou ničit i maximálně velké budovy jako tomu bylo v Bad Company 2. Nic ale Battlefieldu neubira na tom, že je to pořád a stále nejlepší multiplayerovka, kde se hráč může vyřádit jako nikde jinde. Skvělá grafika, skvělé zvuky.

Pro: Grafika, zvuky, multiplayer, hra představující jakousi reálnou válku.

Proti: Docela veliké HW nároky, krátká kampaň, nevyvážene a hrozně tupé Metro!!

+6 +8 −2
  • PC 50
Komentář i hodnocení se týká pouze singleplayerové části.
Na úvod je nutné poznamenat, že jsem vždy hrál COD a Battlefield jsem nějak minul. Hodlal jsem to tedy napravit. Nevěděl jsem však, co mě čeká.
Tak ale vážně. Musíme si přiznat, že od BF ani COD nikdo nečeká reálné zobrazení války. Ty hry jasně nabízí nenáročné střílečky s Bay efektem zničení. Prostě vše vybuchuje a vy jako Rambo jdete kupředu bez nějakých extra keců. Povětšinou. Takže argumenty jako "BF se snažil udělat reálnější válku než COD" jsou naprosto irelevantní.
Příběh samozřejmě stojí za prasklej párek. Nic, co by člověka překvapilo nebo ohromilo. Je sice hezké, že vývojáři vytvořili hezky vypadající filmečky, ale jsou jaksi bez duše. Necítím tam prostě emoce nebo něco víc. Jen taková ta tupá americká story o atomovkách a zlých lidech, kteří chtějí moc a zabíjet. Ne že by v tomhle bylo COD nějak jiné. Chápu tedy, že příběh se nemá hodnotit.
Hlavním tahákem hry má být samozřejmě akce. Zezačátku jsem myslel, že se poseru. Totálně podprůměrná a nudná střílečka, která se odehrává v nudném koridoru a s naprosto dementními NPC. Pokud dokázali DICE vytvořil tak nádherný engine, tak proč si sakra nedali trochu práce s umělou inteligencí? Nestává se občas, že váš über drsný kolega stojí v přestřelce s flintou namířenou do prostoru a jen čumí. Kolem něj se střílí, vybuchuje, ale on je totálně v cajku. Sem tam schytá nějakou tu ránu, ale nijak ho to nerozhodí. Všichni vaši společníci jsou prostě zenový mistři. Nejhorší je, že se to děje kdykoliv je příležitost. Vypadá to naprosto trapně a sráží to dost celkový pocit ze hry. Snažil jsem se na to nezaměřit, ale všude mi to bylo předhazováno. Nemluvě o šnečí chůzi, kdy je potřeba na NPC čekat, aby vykopli dveře nebo provedli jiný skript, který vás posune dál. Tohle je pro mě v roce 2011 naprostý trapas. COD 2 měl společníky více aktivní než tady. Vypadá to prostě děsně trapně.
Nejlepší na hře je však engine a grafika. Je opravdu nádherná. Převážně obloha vypadá fantasticky a v posledních třech misích se vám naskytne pohled na několik opravdu těžce nadprůměrně vypadajících panorámat. S tím opěvovaným ničením je to tak pade na pade. Někdy to funguje efektně a někdy vůbec. Můžete zničit tedy jen něco, tudíž bych to nepovažoval za nějak super vlastnost hry. Spíše efekty výbuchu a rozvíření prachu mi udělalo radost. Dal to ten správný feeling z války. Zmatek a nutnost čekat, až usedne písek/prach, aby jste mohli vidět na nepřítele. Ten engine je prostě fantastickej.
Mimo to jsem ale v singlu nezažil nic super. Neefektivní využití QTE je otravné a měl jsem pocit, že se ke hře jednoduše nehodí.
K tomu toliko toto. Kdybych měl najít důvody, proč hru hrát, tak kvůli třem posledním misím, grafice a enginu. Jinak ani fň.

Pro: engine, grafika, poslední tři mise, krátká herní doba

Proti: demence NPC, špatný koridor, nudný příběh, soundtrack, bugy, QTE

+6
  • PC --
Môj tretí revisit Battlefield 3 vydaného v dobe písania komentáru pred takmer 13 rokmi nastal potom, čo som hru uvidel za necelé 2€ v EA Steam výpredaji. Prišlo mi na mieste cinknúť mincou, keďže na Origin, momentálny EA app, som titul už dávno získal zdarma. Prvýkrát som hru spustil ako benchmark nového pracovného notebooku pred asi dekádou, nahajpovaný z gameplay ukážok singleplayeru, ktoré sa zdali too good to be true. A oni tie ukážky skutočne neklamali za predpokladu, že ste sa držali scenára a pozerali iba tým smerom kam vývojári mienili. Hlavne multiplayerový titul som pre hru viac hráčov paradoxne hrať nemienil a kto si kúpil hru za plnú cenu iba kvôli kampani nebol veľmi obligated complainovať jej dĺžku a (nepopierateľné) kvality. Dodnes si pamätám rozčarovanie 12 ročného mňa, ktorý v časopise mini Level videl pri Battlefield 1942 zlatú hviezdu a pri hraní zistil, že ho iba dostupný multiplayer vôbec nebaví. 2vojku a ďalšie vydané neskôr som tým pádom bez pardónu odignoroval. Kto však šiel do hry s jazvami a motiváciou z predošlých 1942, 2 & 2142 na PC, dostal naviac 5-6 hodinovú showcase schopností Frostbite 2 enginu v podobe interaktívneho akčného filmu alá Komando (čili ja vs. všetko živé čo strieľa mojim smerom) s príbehom, ktorý mňa osobne nijako neurazil. Ba priam naopak, kolekcia misii má všetky bells and whistles a dohral som ich v priebehu rokov spomínaných 3 krát. Ruku na srdce, táto válečná FPS má momenty, ktoré sa zapísali ako nezabudnuteľné ba až kultové, či sa jednalo o misiu so stíhačkou, zneškodnenie strelca raketou so zdemolovaním značného kusu viacposchodovej budovy alebo eyes melting halo jump. Druhýkrát som kampaň prešiel na Hard obtiažnosti, čo ma milo prekvapilo, že si hra pamätala pri treťom, nedávnom spustení po zakúpení na Steame. Tretie ťaženie malo byť čisto oddychové na jeden-dva večery kedy som zabelecky zvolil obtiažnosť Easy a hru dohral s Xboxovým ovládačom, ku ktorému sa uchyľujem čoraz častejšie, i keď som bol dlhé roky veľmi skeptický k jeho využitiu pri FPS. Piánko, hoci tankové misie som hral radšej aj tak na myši a klávesnici, lebo môjmu mozgu prišlo zbytočné sa na takú chvíľu učiť ovládací pattern s ovládačom. Mimoriadne som si užil všetky výpravy do Teheránu, ktorý som v roku 2015 navštívil v reálnom živote a bol i navrchu dominanty Bordž-e mílád neboli Milad Tower, ktorú je v hre vidno z viacerých perspektív. Ako púštnym vetrom ošľahaný vandrák môžem povedať, že áno; Irán je tu spracovaný tak ako Irán vyzerá a má aj tú správnu atmosféru, i keď je moja životná skúsenosť rozhodne mierovejšia, peržania sú k cudzincom veľmi priateľskí a dobrosrdeční, čo budem vždy hlásať pri akýchkoľvek pochybách. Grafika je skvelá a necháva o rok skôr vydaný Medal of Honor v minulom storočí. Každý jej aspekt sa dá pokladať za silnú stránku; svetlá, interiéry, exteriéry, výbuchy, oheň a je vidno, že autori kurátorsky nezanedbali ani jeden z týchto prvkov. Ak ma niečo na FPS pred BF3 nebavilo, tak to boli spravidla nočné misie, kde hráč videl z hry prd, no tu je zážitok aj z nich vybičovaný na maximum. Audio; zvuky, dabing hudba sú top notch, o čom nebolo a ani do budúcna nebude pochýb.

Do multiplayeru som nakukol hlavne kvôli tomu, že jediné achievementy v PC verzii hry sú práve iba za zásluhy v ňom. Moju zvedavosť premohol ten jeden tajný, o ktorom som sa dopátral, že je skutočne low effort a keďže Steam PC verzia je Premium, skočil som si poň zo Ziba Tower, pričom som si na mape parádne zastrieľal. Tak parádne až ma to prekvapilo, z rýchlosti a deštrukcie prostredia som bol očarený a uvedomoval si každým momentom, o čo všetko prichádzam, že tieto mulťaky nehrávam. Aj ďalšie zaujímavé achievementy ma motivovali vyskúšať si vybrané mapy, no mnohé sú veľmi ťažko získateľné práve pre nedostatok hráčov v širokej ponuke najrôznejších herných módov. Už len fakt, že sa hra stále aktívne hrá aj po 13 rokoch a x ďalších hrách k dispozícii, si zaslúži krátky potlesk.

Výhrady mám momentálne k technickým problémom, na ktoré naráža mnoho hráčov s modernejšími systémami a aj nenávidený Battlelog cez prehliadač mi tiež hodil polienko pod nohy. Môj recept na úspešné spustenie hry v roku 2024 spočíval v tom, že som si musel stiahnuť PunkBuster z externého zdroja, lebo hra si ho pri spustení cez Steam nevedela stiahnúť sama. Ďalej v tom, že som sa síce prihlásil do Battlelog-u, no tlačidlá v ňom boli hluché, čo rieši prihlasovanie sa cez režim inkognito v Chrome (vraj funguje aj vypnutie všetkých rozšírení prehliadača, s čím som sa zahrávať nechcel a radšej sa pracne prihlasoval so všetkými overovaniami) a nastavenie grafiky som bol nútený robiť cez PROF_SAVE_profile file, pretože v in-game Options kliknutie na Graphics spôsobovalo tvrdý crash celej hry. Na matchmaking cez prehliadač by som si zrejme zvykol keby skutočne musím. Nutnosť mať spustené naraz Steam aj EA app mi nijako neprekážala.

V roku 2013 som hru ohodnotil 70% a s týmto hodnotením sa momentálne neľahko stotožňuje, pretože by som singleplayerovej kampani & aged well audiovizuálnej stránke pre ich dopady na žáner, snáď aj viac ako 10% pridal. Relatívnu krátkosť kampane kritizovať nebudem, lebo konzum sa vyvinul do doby Reelsovej a 6 hodinový príbeh (4-5 pokiaľ sa ponáhľate a kašlete na kochanie sa vizuálmi a lokáciami) je dnes napríklad v porovnaní s takým MW3 2023 nadpriemer. Multiplayerovú časť nie som z pozície Private First Class 2 Star dostatočne erudovaný hodnotiť, pretože som v nej strávil nedostatočný čas na to vynášať akékoľvek verdikty, no tých pár matchov bolo veľmi fajn.

Pro: grafika, svetelná show, audio, nočné misie, príbeh, pestrý arzenál, hra je cool aj po viac ako desiatich rokoch

Proti: technické problémy pri spúštaní hry na moderných systémoch

+6
  • PC 65
Přidám můj stručný komentář:
Hra Battlefield 3 je dobrá. Pokud chcete hrát multiplayer, je vyloženě pro vás. Pokud si chcete jen ve chvilce volna zahrát singleplayer a mulťák vás moc nezajímá, asi po 6ti hodinách vás čekají závěrečné titulky a vy si řeknete, že to byla snad ta nejkratší hra, co jste hráli. Každopádně i po jejím dohrání zábava nekončí. Já ale patřím mezi ty, kterým záleží i na singleplayeru, takže mě Battlefield trošku zklamal. Příběh je dobrý, ale krátký...

Pro: skvělá grafika, dobrý multiplayer, mise v kooperaci

Proti: velmi krátký singleplayer, občas nějaké bugy

+5 +9 −4
  • PC 50
Tak nějak netuším, co bych pořádně měl hodnotit u multiplayerové hry. Multiplayer obecně vzato nehraju a běžně mě vůbec nebaví, leč nějakým zázrakem mě v BF3 docela bavil. Každopádně jsou tu obrovská 'ALE!'. Ta jsou tak obrovská a pro mě natolik neskousnutelná, že nebýt ceny hry (tzn. zdarma), dostane jakožto polofunkční pahýl třicítku a odešlu ji chcípnout na dno septiku historie. Mějte to tudíž prosím na paměti.

Tak předně, co je potřeba pochválit, jsou tu reálné kousky výstroje. Žádná fikce, žádné spekulace - prostě jen opravdové věci. Záleží na vás, jestli je to váš šálek heroinu, nebo zda dáváte přednost LSD v Unreal-like hrách (já osobně raději hraju ten Unreal). Zbraně jsou upravitelné, což vám v prvních hodinách hraní nejspíš docela vezme dech a budete se bavit 'vystřelováním' nových a nových modifikací. Bohužel toto opojení trvá tak čtyři až pět hodin, než si uvědomíte, že vlastně dostáváte na různé zbraně ÚPLNĚ stejné věci a k tomu většinou jednu speciálnější k té které zbraňové skupině.
Co se tak dá dočíst na internetu, je modifikovatelnost obecně a flexibilita vojáka cílem výrobců zbraní a výzbroje. Takže je naprosto směšné a rigidní rozlišení na čtyři třídy - to se přesně mělo řešit volením konkrétní výzbroje! Takže když si chcete např. zastřílet raketometem, který upustí odstřelenec, dostanete CELOU sadu výstroje! Srandu si tvůrci jako nedělají?! Já CHCI JENOM to podělaný RPG! Chci rozstřelit ten tank, co nás masakruje, a pak se zase věnovat jemnému umění odstřelovačskému! Co bereš za drogy, pitomče, cos to vymyslel?!
Mimochodem - proč jsou ve hře USA? Kvůli výzbroji to rozhodně není a kvůli geopolitické situaci už vůbec ne. Nemělo by to být třeba NATO? Opravu je nutné pohladit nacionalistické pinďoury i takovým nesmyslem?

Existuje celá řada herních módů, některé mě opravdu bavily (jmenovitě zejména conquest, rush - jsou v podstatě totéž a jde o to zničit či obsadit bod a podle toho se vám přidělují respawnové ticketky, v rushi má obránce nekonečno respawnů), jiné jsou pro mě nezajímavé (cokoli s vozidly - ovládání těchto je NAPROSTO příšerné, zmrzačené konzolovým ovládáním! A to bych teda od trademarku série opravdu nečekal), no a zbytek (team deathmatch - tým proti týmu, nijak zajímavé) hrajou úplně všichni a vy musíte v podstatě taky, protože... No, o tom později.
Poměrně zábavný herní mód mohl být co-op. Mohl. Jenže misí je CELÝCH DEVĚT! Super. Z toho jsem se teda posadil na zadek.

Co se map týče, tak tady opravdu není co vyzdvihnout či pohřbít - jsou naprosto nudné a unylé, jedna v podstatě jako druhá. Ačkoli má každá trochu jiná specifika (některé jsou vyloženě arény - něajaké Nosahar-nebo-co kanály; jiné jsou zaměřené spíše na CQB, další na přestřelky v úzkých uličkách, dál jsou tu samozřejmě vozidlové mapy). Člověk by čekal, že onu unylost osvěží zničitelnost prostředí, ale nic. No, ono se taky dá prd zničit. Jasně, malou budku můžete s trochou štěstí, raket a lehkého kulometu pootevřít jako plechovku sardinek, ale čemu to pomůže, když se zdá, že s tím zničením vlastně nemáte vůbec nic společného, že to působí spíš, jako když někdo prostě trefil předprogramovaný terč a budova se tedy může na daném místě zdeformovat. Mnohem horší potom je, když sice kus baráku odpadne a za ním je černé nic. Trapas.
U budov to ještě lze v pohodě akceptovat a popravdě, když hrajete delší mapu, je docela zábava pozorovat u některých proměny bojiště. Mnohem horší je, že výživná dávka z kulometu nic moc neudělá se zaparkovanými či opuštěnými vozy.

Další výtka, kterou mám, je rázu technického - když si nemůžete z hardwarových důvodů dovolit zapnout vyhlazování hran, jste dost odsouzeni k paranoii a střílení do vzdálenějších sloupků, protože BF3 je asi jediná moderní hra, která má tyto plošky k vyhlazení zvíci dvou metrů v horizontu, a tudíž vypadají jako vojáci (hlavně vojáci USA). To by mohla být spíš veselá historka k táboráku nebýt faktu, že se tento engine prodával ostatním hrám! Kdyby mi tohle u ohně vyprávěl jebáky ošlehaný virtuální bojovník, ohryžu si strachy ruce až k palci u nohy.

Dál - kde jsou možnosti customizace postav? Někdo je ztratil cestou na poradu? Má jimi manažer EA vytapetovanou toaletu? Podívejte, měl jsem ještě donedávna za to, že jediný pozitivní vliv, které MMORPG mají na herní scénu, pak právě to, že hráč chce upravit co největší množství věcí na své postavě! Jasně, jasně - tohle nejsou žoldáci, jsou to uniformy, armáda. Pořád si stojím za tím, že možnosti k úpravám tu jsou. Co tak balíček cigaret na helmu? Sluneční brýle zájemcům? Možnost vybrat si barvu kůže? A barvu vlasů? Cokoli nad prachobyčejnou volbu vzoru maskáčů?!

A teď to vůbec nejhorší! Hovno na čele Battlefieldu 3! Kus toaleťáku, který tahá přilepený na botě! Cedulka 'Kopni mě!' na zádech! Autobalanc! Kde jako do hajzlu je?! Jak je možné, že se na serveru mohou potkat dva týmy, z nichž jeden je složen z očividných veteránů a ostřílených borců na průměrném levelu 7-12 a proti nastoupí zřejmě v přátelském laškování levely 50+?!
Tímto se vracím k hraní TDM - je to mod, který mě nijak nezajímá, leč musím ho hrát kvůli největší fluktuaci povyšovacích bodů, jež zase potřebuju kvůli pořádné výbavě do conquestu a rushe. Jenže v TDM hrajou magoři, kteří hru hrajou třeba tři roky, a tudíž naprosto přesně ví o mapách a zbraních všechno. A proti němu stojí noobové jako stádečko před jatkama. Super. To je, panečku, model!
Na co jako teda ve hře levelujeme? Kvůli hovadinám, které pro hru vůbec nejsou důležité? Místo toho, aby se levelování použilo k něčemu, co má ve skutečnosti smysl. Kterou polovinou zadku se tohle vymyslí? Nebo je nutné nechat si implantovat nějakou novou u chirurgů v Miami? Patent EA?
...teď vážně - jdi do prdele, EA. Tuhle věc nehodlám dál komentovat. Pouze přidávám poznámku, že hru stála 25% z finálního hodnocení. Vyřešit se nějak dá všechno, ale tady v tom očividně nikdo nespatřoval problém. Takže ať si ty oči vyloví z hajzlu a připíchne na nástěnku.

Ano, hru stále hraju cca hoďku denně. Leč jediný důvod k hraní je, že je to jediná multiplayerová střílečka, která je zadarmo. Pokud to takhle vypadá i u konkurence, jsem ještě mnohonásobně spokojenější, že mě baví jiné žánry. Pokud celá hurá akce na Originu měla přitáhnout další lidi ke značce, pak u mě žalostně selhala. Nejen, že si nechci žádný Battlefield koupit. Chci házet cihlama do koulí manažerů v EA.

PS: Chtěl bych vyzkoušet singleplayer, ale ještě jsem se k tomu nedostal. Každopádně všichni víme, čeho je značka Battlefield synonymem, že? Singleplayer to nebude, výsledný dojem by tedy vytáhl maximálně o pět procent. A i to asi jen zázrakem.

Pro: Reálná výstroj, hra byla zadarmo

Proti: Rigidní systém tříd, unylost, průměrnost, nedomyšlenost, zbytečnost levelování

+2 +6 −4
  • PC 75
Hru jsem si koupil kvůli multiplayeru a mé hodnocení 75% je vztahováno spíš na SP část, takže kdo hraje multoš a baví ho ať si přidá 10%-15%, ale SP není až tak úchvatný. Samozřejmě je lepší jak poslední díly serie CoD, ale to není až, tak těžké když si člověk uvědomí jaká je CoD slátanina (hlavně BO a MW3).

Pro: Multiplayer, grafika, zvuky

Proti: kratší kampaň, větší HW nároky

+1 +7 −6
  • PC 75
Hezká grafika, kampaň na nic, multiplayer velmi zábavný a vydrží i na rok s těmi DLC. Prostě zábava. Nicméně se dá hrát tak nějak jen hardcore mód, protože když hrajete normálně, tak do nepřátel vysázíte hromadu munice, až nepřirozeně mnoho. Semtam nějaká chyba, jakože se na vás zrovna nasadí tank a vymrští vás to sto metrů do vzduchu, apod., ale to se člověk alespoň proletí a může toho využít jako výsadku na nepřátelské území.
-1 +2 −3
  • PC 75
Pokud hodnotím pouze single, tak si hra lepší hodnocení nezaslouží. Akce je to na mne až moc frenetická, i když je to lepší než Modern Warfare. Co mě ale otravuje hodně jsou vyžadované sekvence tlačítek alá Capcom hry. Zde to vůbec nefunguje a nemá to šťávu. Grafika je velmi dobrá, ale nikoli revoluční. DX11 tam není vidět. C2 s DX11 vypadá citelně lépe. velké plus má B3 za optimalizaci.
-2
  • PC --
Další hra, kterou nebudu hodnotit. Audiovizuální první liga, přeplácaná skriptem, nulovou taktikou a hlavní postavou, která nemluví a slouží jakožto podržtaška. Je to i striktně lineární, nepřátelé neustále nabíhaj a je to pořád to samé. Občas se objeví slušnej fight. Nůž naprosto k ničemu, dá se říci, že tohle je Modern Warfare na steroidech :-) nenapadá mě co k tomu víc napsat. Dohrál jsem první dvě mise a to mi stačí, víc není o čem.
-12 +3 −15
  • PC 100
Tááák tohle je vážně super hra :))) nejlepší na světě, lepší střílečka fakt asi není. Pěkná grafika, hezký zbraně a i tráva vypadá hezky a oheň taky. Jen škoda že člověk nemůže hrát za divokého psa nebo vlkodlaka, bylo by to víc super :((( Nebo za úpíra, kdyby tam byl upír a šlo za něj i hrát, tak dám hře 200 '%

Pro: nejlepší hra na světě

Proti: nemožnost hrát za upíry :(((

-23 +9 −32