Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Battlefield 3

  • PC 50
Komentář i hodnocení se týká pouze singleplayerové části.
Na úvod je nutné poznamenat, že jsem vždy hrál COD a Battlefield jsem nějak minul. Hodlal jsem to tedy napravit. Nevěděl jsem však, co mě čeká.
Tak ale vážně. Musíme si přiznat, že od BF ani COD nikdo nečeká reálné zobrazení války. Ty hry jasně nabízí nenáročné střílečky s Bay efektem zničení. Prostě vše vybuchuje a vy jako Rambo jdete kupředu bez nějakých extra keců. Povětšinou. Takže argumenty jako "BF se snažil udělat reálnější válku než COD" jsou naprosto irelevantní.
Příběh samozřejmě stojí za prasklej párek. Nic, co by člověka překvapilo nebo ohromilo. Je sice hezké, že vývojáři vytvořili hezky vypadající filmečky, ale jsou jaksi bez duše. Necítím tam prostě emoce nebo něco víc. Jen taková ta tupá americká story o atomovkách a zlých lidech, kteří chtějí moc a zabíjet. Ne že by v tomhle bylo COD nějak jiné. Chápu tedy, že příběh se nemá hodnotit.
Hlavním tahákem hry má být samozřejmě akce. Zezačátku jsem myslel, že se poseru. Totálně podprůměrná a nudná střílečka, která se odehrává v nudném koridoru a s naprosto dementními NPC. Pokud dokázali DICE vytvořil tak nádherný engine, tak proč si sakra nedali trochu práce s umělou inteligencí? Nestává se občas, že váš über drsný kolega stojí v přestřelce s flintou namířenou do prostoru a jen čumí. Kolem něj se střílí, vybuchuje, ale on je totálně v cajku. Sem tam schytá nějakou tu ránu, ale nijak ho to nerozhodí. Všichni vaši společníci jsou prostě zenový mistři. Nejhorší je, že se to děje kdykoliv je příležitost. Vypadá to naprosto trapně a sráží to dost celkový pocit ze hry. Snažil jsem se na to nezaměřit, ale všude mi to bylo předhazováno. Nemluvě o šnečí chůzi, kdy je potřeba na NPC čekat, aby vykopli dveře nebo provedli jiný skript, který vás posune dál. Tohle je pro mě v roce 2011 naprostý trapas. COD 2 měl společníky více aktivní než tady. Vypadá to prostě děsně trapně.
Nejlepší na hře je však engine a grafika. Je opravdu nádherná. Převážně obloha vypadá fantasticky a v posledních třech misích se vám naskytne pohled na několik opravdu těžce nadprůměrně vypadajících panorámat. S tím opěvovaným ničením je to tak pade na pade. Někdy to funguje efektně a někdy vůbec. Můžete zničit tedy jen něco, tudíž bych to nepovažoval za nějak super vlastnost hry. Spíše efekty výbuchu a rozvíření prachu mi udělalo radost. Dal to ten správný feeling z války. Zmatek a nutnost čekat, až usedne písek/prach, aby jste mohli vidět na nepřítele. Ten engine je prostě fantastickej.
Mimo to jsem ale v singlu nezažil nic super. Neefektivní využití QTE je otravné a měl jsem pocit, že se ke hře jednoduše nehodí.
K tomu toliko toto. Kdybych měl najít důvody, proč hru hrát, tak kvůli třem posledním misím, grafice a enginu. Jinak ani fň.

Pro: engine, grafika, poslední tři mise, krátká herní doba

Proti: demence NPC, špatný koridor, nudný příběh, soundtrack, bugy, QTE

+6