Jaké multi-povolání jste zkoušeli? Já ho nikdy v žádném RPG nehrál, protože mi přijde zaostalost oproti zbytku čistých classů jako velká nevýhoda, ale zase jsou tam větší možnosti zřejmě... Zaujal mě mág / klerik nebo klerik / hraničář. U první volby je to ale trochu problém se zbrojí a u druhé vlastně taky. Škoda že tu není kombinace jako IwD2... Klerik / mnich=)
Diskuze
Vídím, že ani Baldur's Gate II: Dark Alliance nemá špatný RPG systém, asi opatřím oba díly.
@MCZ (24.06.2012 14:21): Prioritami jsou totiž mikrotransakce, podpora motion funkcí, propojení se sociálními sítěmi a reklamní pop-upy. :D
@MCZ (24.06.2012 14:21): Prioritami jsou totiž mikrotransakce, podpora motion funkcí, propojení se sociálními sítěmi a reklamní pop-upy. :D
@Say (24.06.2012 14:17): Vida, mnohem lepší, díky.
Alternativní covery se asi dříve nebo později objeví, nicméně nejedná se o žádnou prioritu.
Alternativní covery se asi dříve nebo později objeví, nicméně nejedná se o žádnou prioritu.
@MCZ (24.06.2012 13:52): Done. Btw, alternativní covery by tohle taky řešily O=)
Teď se tak koukám, kdo vyměnil cover?
Že uživatelé zkoušejí všechno možné mě vlastně až tak nepřekvapuje, ale to už V.I.P. definitivně ztratili soudnost a/nebo zrak? Uznávám sice, že ta předchozí verze byla trochu bledá, ale tohle je příšerně přepálené; takhle ta krabice ve skutečném světě ani náhodou nevypadá.
Nechcete se toho někdo ujmout?
Že uživatelé zkoušejí všechno možné mě vlastně až tak nepřekvapuje, ale to už V.I.P. definitivně ztratili soudnost a/nebo zrak? Uznávám sice, že ta předchozí verze byla trochu bledá, ale tohle je příšerně přepálené; takhle ta krabice ve skutečném světě ani náhodou nevypadá.
Nechcete se toho někdo ujmout?
@RXQ79rudax (23.06.2012 20:56): "chci si hru zahrát prostě takovou - jak je": řekl bych, že čeština tam ale taky nebyla, což? Já jen, že ta podle mého mění hru mnohem více než nějaký patch nebo datadisk.
Jen ho nechte, však ví co dělá!
Keby to bol mód,addon alebo nejaká nadstavba od iného autorského tímu, tak nepoviem nič, ale keďže sa jedná o datadisk postavený tak aby nielen naväzoval ale aj pôsobil na pôvodnú hru v konzistentnom a nič nenaburávajúcom štýle, tak mi taký prístup príde ako hlúposť.
to je mi jasný ale chci si hru zahrát prostě takovou - jak je ( jen tu verzi co byla na tom DVD BG 2 SoA ) - takže bez toho patche / instalace datadisku.
@RXQ79rudax (23.06.2012 20:20): Moment... A co ti brání ho tam nainstalovat? Nejenom, že budeš mít nové funkce, ale ještě navíc budeš mít poslední patch.
@RXQ79rudax (23.06.2012 20:20): Už kvůli těmto drobným vychytávkám bych však ToB doporučoval nainstalovat, přestože ho nehodláš hrát. Mimo jiné přidává ještě možnost odstranit zapsaná kouzla z knihy a vyšší exp. limit.
já to hraju bez datadisku - takže pomocí tab se mi zobrazí pouze počet životů nad postavami - tak nic díky za info ( sice mám koupený BG komplet ale asi si zahraji jen tenhle díl )
@RXQ79rudax (23.06.2012 14:31): Viz. Abel, jde to fakt až s datadiskem...
@Isair (23.06.2012 14:52): Teď už si na to přesně nepamatuju, ale myslím, že tohle šlo až s datadiskem. Samotná dvojka zvýrazňování ještě neměla... ale kdo by to dneska hrál bez ToB:-)
@RXQ79rudax (23.06.2012 14:31): Dají... tabulátorem.
tak jsem se konečně vrátil k hraní BG 2.
- dají se nějak zvýraznit všechny truhly ( schránky se kterými lze manipulovat ), předměty na zemi - jako v IceWind Dale 2 ?
- dají se nějak zvýraznit všechny truhly ( schránky se kterými lze manipulovat ), předměty na zemi - jako v IceWind Dale 2 ?
@Fingon (29.05.2012 16:56): To je presný príklad čara jednotky. V dvojke už všetky takéto náznaky viedli k jasnému questu. V jednotke však často takéto náznaky jednoducho skončili. Kagain proste zmenil názor, povedal, že sere na to, a hotovo, nechcel o tom už nič počuť - žiadne telenovely, žiadne presviedčania.
@AlieN (29.05.2012 22:16): však jsem psal, že editory byly hlavně ke strategiím a 3D střílečkám... ale na DN3D jsem zapomněl. Díky za připomenutí:)
@Fingon (29.05.2012 18:43): Vzpomínám si na své první pokusy s tvořením map pro Duke Nukem 3D, k němu také vyšel hned při vydání editor.
Me to s tim Kagainem naprosto vyhovuje a nemam pocit, ze by to melo byt nedodelany, proste jste prisli pozde, karavana je znicena, cestovatele po smrti a Kagain zustava. Asi to neni quest v pravym slova smyslu, nemate zadnou moznost volby, ostatne BG jeste uplne nerozjela tu neuveritelnou slepicka-kohoutek questovou manii v RPG.
@Sinister (29.05.2012 18:17): v historii moderství nijak kovaný nejsem, ale jestli se nepletu, tak kromě editorů přímo dodaných se hrou (HOMAM, Age of Empires, editor k původním Bard's tale) byli první moddeři u 3D stříleček jako Quake (Wolfedit pro Wolfenstein myslím byl uvolněn až později, nové mapy byly i pro Doom, Unreal už měl editor zabudovaný, ale obtížnost zvládnutí patřila spíš k těm těžším.
První mody pro BG byly tuším od TeamBG, kteří vytvořili i několik prvních nástrojů. Prvním známějším modem byla Dark side of the sword coast, u kterého jsem měl ten blbý nápad přeložit jej do češtiny v době, kdy jsem ani anglicky pořádně neuměl:)
Pro BGII vznikly v rychlosti The Darkest Day, Epic Endeavours a Battle For Helm's Deep (ten jsem taky překládal) a pak Imoen Romance. Problém byl ten, že ty mody využívaly původních souborů hry, přinášely s sebou např. rozšířený soubor s texty dialog.tlk, který obsahoval všechny texty z původní hry plus přilepené texty nové, takže velikost narůstala. I z toho důvodu navíc ani nebyly mezi sebou kompatibilní, byly často zabugované a hlavně byly strašně veliké - Darkest Day měl tuším 500 mega a stahuj v roce 2001 takovou krávu (já doma s vytáčeným připojením nebyl schopný stáhnout ani dvacet mega pro Jagged Alliance 2 (mimochodem teprve datadisk přišel s editorem misí pro dvojku, Deadly Games už ho mělo).
Ale abych neblábolil - pokud autoři neuvolnili přímo editor, s nějakým fanouškovským upravováním se nepočítalo a popravdě to bylo i protizákonné. Navíc autoři asi doufali, že se ve zdrojácích nikdo hrabat nebude - viz. Hot cofee mod pro GTA San Andreas. Prvními dvěma velkými hrami, které přímo počítaly s vytvářením nového obsahu mimo mapy používající předdefinované prvky byly tuším až NWN a Morrowind.
První mody pro BG byly tuším od TeamBG, kteří vytvořili i několik prvních nástrojů. Prvním známějším modem byla Dark side of the sword coast, u kterého jsem měl ten blbý nápad přeložit jej do češtiny v době, kdy jsem ani anglicky pořádně neuměl:)
Pro BGII vznikly v rychlosti The Darkest Day, Epic Endeavours a Battle For Helm's Deep (ten jsem taky překládal) a pak Imoen Romance. Problém byl ten, že ty mody využívaly původních souborů hry, přinášely s sebou např. rozšířený soubor s texty dialog.tlk, který obsahoval všechny texty z původní hry plus přilepené texty nové, takže velikost narůstala. I z toho důvodu navíc ani nebyly mezi sebou kompatibilní, byly často zabugované a hlavně byly strašně veliké - Darkest Day měl tuším 500 mega a stahuj v roce 2001 takovou krávu (já doma s vytáčeným připojením nebyl schopný stáhnout ani dvacet mega pro Jagged Alliance 2 (mimochodem teprve datadisk přišel s editorem misí pro dvojku, Deadly Games už ho mělo).
Ale abych neblábolil - pokud autoři neuvolnili přímo editor, s nějakým fanouškovským upravováním se nepočítalo a popravdě to bylo i protizákonné. Navíc autoři asi doufali, že se ve zdrojácích nikdo hrabat nebude - viz. Hot cofee mod pro GTA San Andreas. Prvními dvěma velkými hrami, které přímo počítaly s vytvářením nového obsahu mimo mapy používající předdefinované prvky byly tuším až NWN a Morrowind.
@Fingon (29.05.2012 17:58): Jsem technicky nepolíbený a k internetu jsem se dostal až někdy v roce 2005, takže vůbec nemám ponětí, jak moderské komunity vznikaly... Každopádně je škoda, že se o takovém potenciálu nevědělo.
I když zas je to asi lepší, než když Bethesda vydává demoverze a čeká, až z toho fanoušci udělají hru...
I když zas je to asi lepší, než když Bethesda vydává demoverze a čeká, až z toho fanoušci udělají hru...
@Sinister (29.05.2012 17:48): U BG se ještě s moddery nepočítalo, dokonce i v době uvedení dvojky to byly teprve první neumělé pokusy. Teprve až Wesley Weimer napsal WEIDU, tak se to pořádně rozběhlo.
@Fingon (29.05.2012 17:44): Nicméně kdyby to dávali moderům k dispozici oni sami, s kritikou by se to určitě nesetkalo ;)
@Sinister (29.05.2012 17:10): vysvětluje se to tak, že spousta věcí se nedá rychle opravit - a úplně to vysekat prý může taky nadělat paseku v programu, takže se jen odstraní cesty k těmto datům.
@Fingon (29.05.2012 17:03): Jasně, ale to není, jak říkáš, bug. Prostě to někdo buď nedokončil nebo se jim to prostě nehodilo. To je jako, když jsem si do VtM:B stáhnul hráčský patch a nestačil se divit kolik vyskákalo v readme nových questů, a kolik stávajících to upravilo. Občas nechápu, proč to tvůrci vyrvávají... Nebo alespoň proč to sami nedají k dispozici moderům k dodělání.
@Sinister (29.05.2012 16:58): dobře, ne buglý, ale řekněme naprosto neuspokojivý. Unfinished business dodělává bitku s bandity a sponu, která se dá zanést rodičům (tedy aspoň myslím, že je to z tohoto modu, ze základní hry si to nepamatuji). BG těch bugů pár měla, hlavně ve scriptech - něco opravují tweaky a něco Dudley fixy (ale nejsou vzájemně kompatibilní).
@Fingon (29.05.2012 16:56): Proč buglý? V BG:T i v klasickém BG z Game4U jsem přišel k troskám karavany on řekl něco ve smysu, že to je teda v prdeli, a že můžeme pokračovat. V zásadě byl ten quest o tom, dojít k domláceným vozům. Alespoň tak nějak si to pamatuju.
BTW ale Kagainův quest je v nemodované hře buglý, ne? Vzal jsem ho do lokace nad Beregostem, kde je ta karavana - ať už jsem s tím klukem mluvil nebo ne - a trpaslík si zahlásí, že na to kašle a hotovo.
Není nic jednoduššího, než na odcházejícího použít Algernon's Cloak. Po aplikaci tohoto už, tuším, nikdy problémy dělat nebudou.
V hraní za zlou postavu jsem si toto 'zotročování' v pravdě užíval :)
V hraní za zlou postavu jsem si toto 'zotročování' v pravdě užíval :)
Mě párkrát opustil pouze Edwin a Kagain při prvním hraní, ostatní asi nejsou "tak nároční" :).
@Matthew.J (29.05.2012 15:42): Minsca chytne rapl a zaútočí, to se mi jednou stalo - ale s nikým jiným jsem problémy neměl.
@Fingon (29.05.2012 15:31): Oni ťa dokonca opustíja když nesplníš jejich q včas.
@Fingon (29.05.2012 15:31): Tech stezujicich postav je vic, Kivan ma kecy, kdyz se dlouho nejde do kempu banditu (po opravdu dlouhy dobe pak sam odejde), to samy Kagain s karavanou, Safana s jeskyni a v podstate kazdy NPC, ktery prislo do druziny s tim, ze chce s necim pomoct. Nejde ale o nic zasadniho.
@Fingon (29.05.2012 15:31): Ano, právě postavy v partě - snad většina z nich co si vzpomínám má určitý limit na splnění svého questu, a ve starších hrách mi to právě ve spojení s x dny strávenými spánkem způsobilo pár problémů.
@AlieN (29.05.2012 14:22): v jedničce tlačí čas? Toho jsem si nějak nevšiml, leda Minsc držkuje, když se nejde hned pro Dynaheir - a Jaheira s Xzarem/Montaronem se ozývají, když se nejde hned do Naskhellu. Jinak si nic nevybavuji...
Nezapomenu na to jak jsem se u drowů napakoval jejich zbraněmi a výbavami, svoje prodal, vyšen ven na slunko a všechno bylo v fuč. Bylo to pro mě celkem "milé" překvapení že i v tomto směru to bylo dotažené. Následoval souboj doslova s klacky a kamením :D
Nezapomenu na to jak jsem se u drowů napakoval jejich zbraněmi a výbavami, svoje prodal, vyšen ven na slunko a všechno bylo v fuč. Bylo to pro mě celkem "milé" překvapení že i v tomto směru to bylo dotažené. Následoval souboj doslova s klacky a kamením :D
Byl to bug. Spánek mi sice běžně trvá dlouho - hraju solo F/M/T, takže žádná léčivá kouzla a když jdu spát s málo životy tak klidně čtyři dny, ale toto byl extrém který jsem předtím nepozoroval.
A žádný důvod pro to nebyl, byl jsem totiž čerstvě vyspaný - vylezl jsem ze Spellholdu do pirátského města a potřeboval počkat na noc, takže jsem se vyspal - což se ovšem kvůli menšímu zranění protáhlo na celý den, takže další spánek - a ten už trval těch takřka 20 dní. Při dalším pokusu už bych nejspíš upadl do několikaletého komatu :))
Nicméně dlouhý spánek je problém spíš v jedničce kdy hráče tlačí čas a zároveň je málo lahviček na to aby se doléčil předem. Já už teď spát takřka nepotřebuji, jen na to abych si čas od času doplnil stoneskin a těch 15 whirlwindů co mám (vyrážet do Spelholdu s postavou která má 13 000 000 zkušeností a 80% magické resistence je... zajímavé :))
A žádný důvod pro to nebyl, byl jsem totiž čerstvě vyspaný - vylezl jsem ze Spellholdu do pirátského města a potřeboval počkat na noc, takže jsem se vyspal - což se ovšem kvůli menšímu zranění protáhlo na celý den, takže další spánek - a ten už trval těch takřka 20 dní. Při dalším pokusu už bych nejspíš upadl do několikaletého komatu :))
Nicméně dlouhý spánek je problém spíš v jedničce kdy hráče tlačí čas a zároveň je málo lahviček na to aby se doléčil předem. Já už teď spát takřka nepotřebuji, jen na to abych si čas od času doplnil stoneskin a těch 15 whirlwindů co mám (vyrážet do Spelholdu s postavou která má 13 000 000 zkušeností a 80% magické resistence je... zajímavé :))
@Sinister (29.05.2012 13:56): A já nějak přehlédl tu AlieNovu zmínku o plném zdraví... v tom případě to asi bude vážně bug (pokud na sobě tedy neměl zakouzlené nějaké kouzlo s nežádoucími účinky).
@Isair (29.05.2012 13:50): Jo, tak jsem to myslel.
@Sinister (29.05.2012 13:45): V jedničce (alespoň bez módů) snad ani "odpočívej do vyléčení" není. Aneb po osmi hodinách spánku to každé postavě (pokud nemá vysokou odolnost) vyléčí jeden život.
@Sinister (29.05.2012 13:45): V jedničce "odpočívat až do vyléčení" nebylo.
@Isair (29.05.2012 13:43): To by musel mít relativně dost HP (a zároveň hodně velká zranění). Ale možné to opravdu je. V jedničce se to také odvíjelo od toho, jestli měl druid léčivá kouzla zapamatovaná (nebo snad dokonce druid odpočívání ani nezkracoval, teď si nejsem jistý).
@AlieN (29.05.2012 09:07): Doufám, že to aspoň bylo někde u vchodu do dungeonu, nebo tak. :)
Mne sa to stalo iba raz, keď som mal v parte postavu, ktorá hrala karty s démonom v Strážcovej tvrzi (ToB). Jedna karta uvrhla na postavu akúsi dvojtýždňovú kliatbu a odpočinok sa mi pretiahol až do vtedy, kým kliatba nevyprchala. :-))
@Fingon (29.05.2012 09:14): Mám dojem, že se tak stává, když chybí v partě Klerik/Druid (alespoň co jsem tak zhruba vypozoroval).
@AlieN (29.05.2012 09:07): bug?;)
Právě jsem v kuse prospal 19 dní a 16 hodin - a to jsem při plném zdraví jen potřeboval počkat do tmy. To se pak není co divit že mi hra trvá několik let :D
@Matthew.J (22.05.2012 23:44): Mě teda přijde dost divné, aby se animační smyčka stojící postavy (rozhlížení kolem) přehrávala za cca půl vteřiny každou pátou vteřinu=)