Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Btw taky jsem měl chuť instalovat a to mám rozehraný Original Sin 2 (cca 22 hodin odehraných). :) Hlavně za nějakého válečníka bych to dal. Ale stejně bych zase skončil u toho svého oblíbeného berserk/druida (dual class pěkně na 20. či 21. úrovni samozřejmě :)).
Inak začína to tu byť také... ako pri Deus Ex, že vždy keď niekto spomenie Deus Ex, minimálne jeden človek si ho nainštaluje a začne ho hrať...
@Vurhor (08.01.2020 19:06): Tam sú pekné podniky. Splurging Sturgeon, Helm and Cloak...

Hmmm, že by zase raz prišiel čas na potulky po Mečovom pobreží? Zažiť nejaké to dobrodružstvo, nazbierať pár skalpov a objaviť, čo predpovedal múdry Alaundo?
Delate mi chute se do jednicky, coz je moje nejoblibenejsi hra, znovu pustit. Ve dvojce je uz inflace vsech moznych i nemoznych kouzelnych veci, to v jednicce jsem byl rad za nalezene boty, ktere pridavaly resistenci na chlad.
@Jab (08.01.2020 08:07): To je pravda, u získávání unikátní výbavy v jedničce člověk cítí opravdu větší zadostiučinění, protože je jí jako šafránu. Ještě mě napadá Balduranova helma, se kterou jsem prošel snad i celou dvojku. Druhý díl se už docela hemží všemožnými unikátními předměty a hodně z nich se dá získat už relativně brzy (Dobrodruhův krámek). ToB pro mě bylo už lehké zklamání, měl jsem pocit, že už jenom bojuju - a já jsem na ty boje nikdy nebyl moc dobrý. Ale Watcher's Keep miluju taky.

Stejně je ale skvělé, jak si postava přenáší všechny schopnosti i zkušenosti do dalšího dílů místo klasických berliček typu "mocný mág tě kouzlem připravil o všechno, co znáš a začínáš na levelu 1" :-)
Mě u BG baví to skládání výbavy. Meč od Greywolfa, plná plátovka a zlodějská zbroj v Beregostu, róba arcimága v High Hedge atp. Vše získat trvá celkem dlouhou dobu a z každého předmětu má člověk radost. Navíc má tu možnost odložit hlavní příběh a užívat si právě onu svobodu začínajícího dobrodruha. Tohle právě v rámci série logicky upadá a ToB už je víceméně dosti lineární (pořadí pětky je tedy možné měnit), kdy je jediný významný odskok skvělá Watchers Keep. Užívej si tedy tu volnost. Ve dvojce a hlavně v ToB už budeš mít více "závazků". Což má ale svou logiku. Větší hrdina, větší zodpovědnost.
@Red (08.01.2020 01:17): Trochu jsem nad tím včera přemýšlel a ve spoustě směrech je ta hra lepší při znovuzahrání, místy s tím možná i tak trochu počítá, bohužel dnešní doba úplně nenasvědčuje tomu, že si hru na 50-60 hodin zahraji znovu (stačí jedno mrknutí na můj seznam 'rád bych zahrál')... další věc je, že v jistých ohledech tě nové zahraní ochudí, prostě víš, co tě čéká, takže hlavní příběh už tolik netáhne, ale naopak má člověk čistou hlavu na ten exploring a tak nějak tuší, jak postupovat... no, nicméně už teď jsem navnaděný na dvojku :-)

@Tulareanus (08.01.2020 00:11): jj, to množství společníků mě dost překvapilo, hlavně se jich spousta na tebe vychrlí hned z kraje... výborné je to na různé kombinace a taktické manévry, naopak jsem zklamaný z toho, jak mizerná interakce mezi nima je... tam je určitě hodně velká mezera, kor když teď zpětně člověk ví, jak výborně zrovna tohle Bioware umí...

Jinak jsem včera potkal Drizzta a ačkoliv jsem ještě nečetl Salvatoreho, tak srdičko poskočilo (jj, vím, jak to je s tím, když člověk hraje za temného elfa a dá si tohle jméno :)) největší sranda byla, jak chtěl pomoct a než jsem se nějak víc nadál, tak už všichni leželi v louži krve a on bez škrábanečku
Já taky začal dvojkou a taky se díval na jedničku trochu opovržlivě. Nakonec to skončilo tak, že jsem ji dohrál asi dvakrát vícekrát než dvojku. Dvojka je výborná, ale kruté lineární, nemá tu znovuhratelnost.
@Radecker (07.01.2020 17:42): Tak mne tiež trvalo chvíľu nájsť si k jednotke cestu. Bolo to aj tým, že som najprv hral dvojku z ktorej som bol uchvátený a jednotka jednoducho ešte niektoré prvky nemala vypilované a osobne mi tá zhutnenosť zaujímavých prostredí a questov a party banter v dvojke prišiel super a v jednotke to chýbalo. Ale postupne som sa dostal k tomu, ako som ju preskúmaval, že má kopec detailov a zaujímavých vecí, ktoré vedľajšie questy a mnohé maličkosti organicky prepája celkovo s tou iron crisis hlavného prostredia a potom to prostredie v mnohom pôsobilo živo. Super bolo aj to, že v jednotke bolo oveľa viac spoločníkov, ktorých mohol človek do družiny nabrať a mať tak rôzne zážitky, aj keď ich osobnosť nebola veľmi vyprofilovaná oproti dvojke. A ako píše S4TW, tá hudba! Tú si doteraz zvyknem púšťať (aj keď tú v dvojke mám ešte radšej).
Tak jsem to dnes trochu rozpumprdlíkoval (cca 4.5 hodinky) a jo, chce to prostě čas a trpělivost a tak nějak se toulat... já měl trochu problém s tím, že třeba exploring ve Falloutech mi přišel takovej přímější, navíc ty dialogy fakt stáli za to, tady jsou takový obyčejnější...
navíc úkoly jsou ve stylu přines, najdi, osvoboď, nic moc zajímavého, ale ta hra má kouzlo jinde, je to prostředí a atmosféra (hudba!!!) a různé kombinování všeho možného... trochu mě mrzí, že většina dialogů končí tím, tak teď jsi mě nasra... a za to zemřeš (jakože, wtf?) a cesty jsou povětšinou dost přímočaré, to, že na konci občas někoho můžete ušetřit, nepočítám... ale jak říkám, dnes jsem si ten exploring užíval, ač jsem často vlezl někam, kde jsem ještě neměl co dělat :-)... sidequestů mám tři zadečky, jen škoda, že nejsou nějak extra chytlavé... trochu se na boostím a těším se na pokračování hlavní linky
@Tulareanus (07.01.2020 16:44): Za sebe můžu říct, že kdysi pro mě bylo BG1 jen nutné zlo před dokonalou dvojkou, právě kvůli úmornému exploringu map, na kterých v mnoha případech opravdu skoro nic není. Až v pozdějším věku jsem si jedničku zamiloval stejně jako dvojku a to zejména kvůli druhé polovině hry (cca od kapitoly 4), kdy se příběh dokonale rozjede a nepoleví až do konce. Při posledním hraní mi hodně pomohlo např. vynechání Ulcasteru a dalších méně důležitých lokací. Ani příště se do toho určitě nebudu nutit. Hra hned měla lepší spád. A ta dokonalá středověká atmosféra - kdo by nechtěl mít dvě mapy od baráku hospodu jako Friedly Arm Inn :-) V určitých momentech se mi dnes jednička líbí více než dvojka (což i mě zní teď trochu jako póza), ale obě jsou to 100% hry.
@Jab (07.01.2020 08:13): jop. chápu, popřípadě na to mrknu, dnes mám volný večer, tak se na to vrhnu a pořádně pročistím lokace a zaměřím se víc na side questy, abych se posunul v levelu... v Candlekeep a Friendly Arm Inn mi přijdě, že mám tak nějak všechno, tam toho zase tolik nebylo, ale Beregost jsem hodně ošidil a rychle se vrchnul na Nashkell, především do dolů... mě třeba doly přišly docela napohodu i s mým prvním lvl, ale závěrečný fight byl už docela náročný, především díky malému prostoru... ale Greywolf mi přijde zatím OP...

Parťaky jsem si už asi vybral, zase se mi to tolik nechce měnit, když už jsem jim nasosal nějaká xpéčka :D
@S4TW (07.01.2020 07:35): Ber to jako hint, kde něco na venkovní mapě je. Nemusíš to číst. Stačí se jen mrknout, že se tam něco děje a pak si to už vyzjistit sám.

BG má dialogů s parťáky celkem pomálu. Tahle očekávání jsou tedy relevantní až u dvojky, kde už družníci celkem ukecaní jsou. Do jedničky ale osobně také instaluji ten NPC project mod zmiňovaný níže.

Jinak ten tradiční začátek je Candlekeep, venkovní lokace směr Friendly Arm Inn, Friendly Arm Inn, lokace směr Beregost, Beregost, lokace směr Nashkell a Naskell Mines (nejdříve venkovní vč. Greywolfa a pak až doly). Po tomhle ale obvykle následuje čistění venkovních lokací z jihu na sever až po úroveň Beregostu (resp. částečně až po most u Baldurs Gate a i tu farmu na sever od něj). Pak je Tranzig a lokace kolem Bandit Campu, Bandit Camp a pak cesta do Cloakwoodu a Cloakwood mines. No a následně Baldurs Gate samotné.
@Tulareanus (06.01.2020 22:50): tak jasný, já to tak obvykle v RPG praktikuji, že provádím středně podrobný, někdy až důkladný exploring... ale zrovna jsem měl chuť tak nějak plynule postupovat chvilku po main questu, ale šlo to docela ráz naráz a mapu jsem prolítl od severu na jih, ani jsem nemrkl... po dohrání druhé kapitoly cítím, že musím ubrat tempo a trochu se do toho vrátit :-)

@Jab (06.01.2020 23:29): tohle už mi zavání až moc podrobným návodem, to zase nechci :-)

hold někdy u her mám trochu problém do nich proniknout... třeba S.T.A.L.K.E.R. byl u mě podobně hůř přístupný, ale nakonec dost chytnul... naopak Planscepa Torment si mě hned získal ujetým světem a mega dialogy... Fallout svou vtipností a nápadem... u BG ještě čekám...

Jinak, jak je to s interakcemi mezi jednotlivými companiony... přijde mi, že tu žádná není... pár dialogů jsem na začátku vedl, ale měl jsem za to, že to tu funguje podobně jako třeba u DA...
@S4TW (06.01.2020 22:46): Určite by si mal aj preskúmavať postupne otvorené lokácie, než sa len vrhať na hl. questy. Tu je zaujímavé to, že od začiatku hry máš väčšinu herného sveta otvoreného. V rôznych lokáciach vieš hlavne natrafiť aj na rôznych spoločníkov. Questov tu až tak veľa nie je v otvorenom svete, ale napr. v Beregoste ich vieš dostať zopár a takisto potom v Nashkeli a v Nashkelskom cirkuse. Zaujímavé to každopádne je veľmi v 5. kapitole, keď sa ti otvorí mesto Baldur's Gate s jeho 8 štvrťami.
Tak 8 hodin za mnou a zatim... no, cekal jsem vic, nejak se do toho nemohu poradne dostat. Za prve mi prijde, ze jsem asi sel az moc po hlavni linii, takze uz jsem prosel doly, ale jeste se mi nezvysil level... takze ted kdyz me nekdo prepadne (treba Greywolf - ne, ze by zrovna tohle bylo prepadeni), tak dostanu docela cocku... bosse v dolech jsem delal aso na po desate... tak nejak me nechytaji lokace, nejak me moc nelaka se ve mestech zdrzovat a kecat, ale evidentne bych se mel vratit a trochu vic pokecat, prijde mi, ze hlavni linka hrozne leti... no, proste oproti Falloutu zatim slabe kafe...
@Red (02.01.2020 20:46): no, zatím to bylo trochu praní, ale přitom už bychom to měl trochu znát z Planescape a Falloutu, ale zase jsem si přišel, jak když to hraji prvně :-)... ne, pravda je, že už aspoň tuším, jak rozdělovat skilly a tak, to je taky pokrok... nicméně po dvou hodinách jsem udělal prolog (dával jsem si ještě tutoriál), tak zítra doufám, že to konečně trochu rozjedu...
jinak ten turoriál je úplná zbytečnost, jelikož všechno je znovu vysvětleno právě v prolog části...
@S4TW (02.01.2020 19:56): Závidím ti, první hraní je vždy nejlepší. Tento rok zkusím dohrát Icewind Dale II, to mě naopak po těch 15h přestávalo bavit, tak uvidíme:)
rozehráno, konečně, ale zatím se topím ve statech, ovládání a vůbec seznámení se hrou, to mě vždycky u těchto typů her znovu překvapí, většinou mě tyhle hry začínají bavit tak po 10-15 hodinách, do té doby si přijdu jak v nové práci :D
@Charllize (29.10.2019 21:42): Ono kdyz to ovladas tim stickem, tak ty postavy behaj tak divne zrychlene, coz vypada blbe. Mozna je to uzitecny, kdyz chces jen probehnout mapu a vycistit "fog of war", ale kdyz se plizis nekde v dungeonu a vychytavas pasti, tak je lepsi to klikani.

Az se dostanu k dalsi session, tak se muzu mrknout, jak je to s tou dvojkou, ale slysel sem to samy co ty. Dam potom vedet.
@FreakVOE (komentář): Ovladani by mi asi vic vyhovovalo tim stickem primo. Ale to neni to na co se chci zeptat. Zajima me jestli i dvojka ma CZ titulky, bohuzel se mi to nepodarilo nikde z urcitosti zjistit a zrejme jsi prvni po ruce, siroko daleko, co PS4 verzi hraje. Dle distribucniho infa by dvojka cestinu mit nemela. (v baleni jsou oba dily)

mas plus za komentar k PS4 verzi :)