Každý díl série Assassin's Creed hráče do jisté míry vzdělával, u dílu s podtitulem Origins ale tvůrci zašli ještě o něco dál. Výukovou část z příběhové kampaně úplně vypustili a místo toho stvořili samostatné dílo, vydané ve dvou podobách: jako bezplatné rozšíření pro majitele Assassin's Creed Origins či jako samostatný titul - v prodeji oficiálně uváděn jako Discovery Tour by Assassin’s Creed: Ancient Egypt.
Discovery Tour v praxi funguje jako interaktivní učebnice či živé muzeum. Jedná se o výukový mód, kde se hráč ujme jedné z 25 postav a může se v poklidu a neomezován herními mechanikami procházet po celém herním světě, osekaném o veškerou fikci a násilí. Světem lze procházet jak z pohledu třetí osoby, tak nově z pohledu vlastních očí. Pro zachování co největší míry autenticity tvůrci omezili HUD na nutné minimum. Kromě volného pohybu je připraveno 75 různých prohlídkových tras, které hráče seznámí jak s historií, geografií, pamětihodnostmi, běžným životem, kulturou a mytologií, tak s poznatky tvůrců, co vlastně taková virtuální rekonstrukce všechno obnáší a jaké ústupky, vzhledem k omezenému historickému povědomí, byli nuceni při vývoji udělat. Cílem tvůrců bylo vytvořit výukový mód tak, aby byl co možná nejdostupnější a uživatelsky nejpřívětivější – a to i pro osoby hrami nezasažené.
Discovery Tour považuji za dobrý nápad, jak se seznámit s historií Egypta. Hra byla rozdělena na několik odvětví pokrývající jak každodenní život starověkých Egypťanů, tak pyramidy, významná města nebo kulturu. Tato odvětví se ještě dále dělila na témata, o kterých jednotlivé prohlídky pojednávaly. Fajn bylo, že byla zachována volná pohyblivost postav a mohla jsem tak po památkách různě šplhat. Také jsem měla na výběr, s jakou postavou absolvuji danou prohlídku, ovšem volba to byla jen kosmetická.
Nejvíc se mi líbilo téma prostého egyptského života, kde mě překvapilo, v jakém množství pili obyvatelé pivo a jací byli Egypťané pivovarníci. Co mě bavilo méně, tak byla témata o Alexandrii a o přítomnosti římských vojáků v Egyptě. Oceňuji, že vývojáři u některých témat vyznačili, co pro potřeby hry změnili a co je tedy historicky nepřesné. Bylo za tím vidět, kolik práce hře věnovali.
Za největší a jediné mínus považuji absenci českého překladu. Tuto věc normálně nepíšu, ani se nad tím nepozastavuji, ale zde bylo těch slov, kterým jsem nerozuměla a která byla příliš odborná, až moc a snižovalo mi to tak prožitek výuky.
Nejvíc se mi líbilo téma prostého egyptského života, kde mě překvapilo, v jakém množství pili obyvatelé pivo a jací byli Egypťané pivovarníci. Co mě bavilo méně, tak byla témata o Alexandrii a o přítomnosti římských vojáků v Egyptě. Oceňuji, že vývojáři u některých témat vyznačili, co pro potřeby hry změnili a co je tedy historicky nepřesné. Bylo za tím vidět, kolik práce hře věnovali.
Za největší a jediné mínus považuji absenci českého překladu. Tuto věc normálně nepíšu, ani se nad tím nepozastavuji, ale zde bylo těch slov, kterým jsem nerozuměla a která byla příliš odborná, až moc a snižovalo mi to tak prožitek výuky.