Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
Na hře je asi nejzajímavější prvek, že v hororové hře hrajete za batole. Jinak tu není nic unikátního. Herně je to poměrně jednouché. Musíte se dostat dále, musíte najit několik předmětů dat je někde a dostat se dále. Plížících části před nějakým monstrem tu moc není a ty, které tu jsou, mají poměrně nízkou obtížnost. Hrál jsem vylepšenou edici a vizuálně je stylizovaná grafika poměrně pěkná. Trošku mě zklamal konec, který byl takový nic moc. Jako 3 hodinová jednohubka je to v pohodě. Kdyby hra byla třeba 2x delší asi by to bylo spíše na škodu.

Pro: Hraní za batole v hororové hře, stylizace, vzhledem k náplně gameplaye akurátní délka

Proti: Herně jednoduché, málo stealth části, závěr hry, nic extra originálního

+6
  • PC 60
Pokud v Norsku dvouleté děti zažívají dětství takové, jako v adventuře Among the Sleep, tak se jim nikdo nemůže divit, že v dospělosti inklinují k black metalu a pálí tamní dřevěné kostely.

Among the Sleep je na první dobrou hezký počin. Přivítá nás první scénou, kde z pohledu dítěte pozorujete, jak s Vámi matinka slaví Vaše druhé narozeniny. Já dětmi neznalý bych konstatoval, že dítě podobného věku už bude minimálně mluvit základní fráze a tak radši rychle přejdu to, že dítě zde neřekne slova kloudného a vše ostatní za něj obstará jeho nový kámoš - méďa.

Oslava se ale zvrtne v momentě, kdy Vás mamina hodí do kolébky, méďa ožije, vyžene Vás z přihrádky ven do pokoje s tím, abyste svojí mámu opět nalezli. V tu chvíli se rozjíždí kolotoč dětského dobrodružství, které začíná poměrně nevinně - pohybem po domě. Pak se to ale lehce zvrtne a atmosféra začne houstnout a houstne vlastně až do momentu, kdy se ze hry stane regulérní horor.

Mám atmosférické herní záležitosti rád. Přijde mi to ale trošku jako úlet, když ve hře hraju za dítě a v mé bezprostřední blízkosti se dějí tak strašidelné věci, že já coby dospělý mám co dělat, abych to se svým zdravým rozumem ustál s nohama na zemi. Atmosféra je nicméně to nejzásadnější a vlastně i jediné, co hra nabízí. Příběhově se vlastně nedočkáme ničeho, až na závěrečné rozuzlení. Celá hra se tak točí ve fantazii dítěte, která sem tam zachází i za hranici logiky jenom proto, aby hráčovi přidala o jednu vrásku na čele navíc.

Among the Sleep je i přesto zajímavá jednohubka. Pro svojí délku nabízí přesně to, pro co je určená. Fantazii jednoho dítěte, které pracuje s okolním prostředím po svém. Má pár nápadů, pár opravdu strašidelných momentů a to je asi tak vše, co má.

Nevím jak Vám, ale mě teda zatraceně točilo, když jsem pobíhal tím tajuplným lesem, za mnou se blížila ta snová zrůda, hudba bujela, atmosféra houstla a já coby batole v tu nejnevhodnější chvíli spadnul na všechny čtyři a začal se plazit...:-)

Pro: Musím uznat, že Among the Sleep umí nahnat strach a to i přesto, že hlavním hrdinou je dvouleté dítě.

Proti: Pořád je to ale jenom o atmosféře a prostředí, které je natolik fantastické, až je mnohdy hodně nesnesitelné.

+15
  • PC 80
Herní výzva 2021 - Kategorie č. 10 - Dětský svět

Pro desátou kategorii Herní výzvy 2021, tedy titul, ve kterém vystupujete za dětského protagonistu, byla Among the Sleep ideálním titulem a pro mě jasnou volbou. Hororová hříčka, v níž se vtělíte do postavičky batolete, jež prožívá své chvíle strachu během noci, kdy by správné dítko mělo spokojeně spinkat, mě dostala svou originalitou. Ačkoliv se nejedná o hru roku, několik hodin v duši dítěte jsem si dokonale užil. 

Vše začíná idylicky. Maminka po společných hrách ukládá dítko ke spánku, leč kýžený odpočinek nenastává a batole se ocitá v tajemném světě vycházejícím částečně z reálií skutečného domu, avšak různě modifikovaného a překrouceného, či ve zcela imaginárních scenériích s tajemnou až hororovou atmosférou.

Among the Sleep se chová jako 3D adventura z vlastního pohledu spojená s prvky plošinovky, doplněná hádankami a puzzly. V kombinaci se stealth fázemi, během nichž unikáme před strašidelným monstrem, jež jako jediné v podstatě může způsobit vaši smrt a restart levelu. Batole má dva režimy pohybu - chůzi a lezení po čtyřech, jež umožní dostat se do nepřístupných míst. 

Spolu s medvídkem, jenž poslouží jako svítilna, je hlavní herní náplní zkoumání prostředí. Za pomoci manipulace s objekty hledáte správnou cestu, v některých oblastech pátráte po potřebných předmětech, abyste si zpřístupnili další fáze. Among the Sleep je poměrně jednoduchá a oddechová, nehrozí žádná frustrace.

Jedná se v podstatě o procházku tajemnými lokacemi, s mrazivou až lehce hororovou atmosférou. Nehrozí žádné lekačky, tedy až na závěrečnou fázi, kdy vás pronásleduje zmíněná příšera, jež je v podstatě reinkarnací matky posedlé démonem alkoholismu., což se potvrzuje v povedeném závěru. 

Among the Sleep je titulem nikoliv pro akčně zaměřené hráče, v komentářích je mnohými hráči charakterizován jako walking simulátor. Na rozdíl od Dear Esther, která mě v rámci Výzvy svou chudou herní náplní odradila, je cesta batolete herními lokacemi plná interakcí a akcí, i když v zásadě jen rámci adventurního žánru. Jen ve finále je nutno zapojit bystré reflexy, abyste unikli hrozbě a dostali se do cíle.

Among the Sleep přináší povedený a originální herní zážitek. Herní doba je zcela adekvátní, abyste si vychutnali pohodový a lehce strašidelný příběh s neotřelou postavou v hlavní roli.

Pro: Originální postava a námět. Povedená strašidelná atmosféra. Zajímavý příběh. 

Proti: Občasné prolínání objektů. Pro některé hráče možný stereotyp.

+28
  • PC 35
Nápad hrát za batole se mi zdál jako dobrý, ale nakonec mi hra absolutně nesedla a musel jsme se do jejího hraní nutit. Naštěstí pro mě nebyla hra příliš dlouhá.

Začnu příběhem, který jsem úplně nepobral. Netuším zda si dítě takto představovalo svět v noci nebo se jednalo o noční můru, nikde to vysvětleno nebylo (i když to, že dítě usíná vypadá spíše na noční můru). Bohužel jsem se nebavil ani v jednotlivých lokacích, které mi přišly absolutně nezábavné, tmavé a celkově bez zajímavého nápadu. Téměř celou hru jsem neviděl na cestu, protože byla příliš tmavá (i přesto, že jsem hru trochu zesvětlil) a svítící medvídek také moc nepomáhal.

Hororové prvky zde na mě vůbec nepůsobili, přišli mi povětšinou příliš okaté a také nevyzněli tak strašidelně, jak by mohly. Sice jsem se párkrát trochu lekl, ale nijak jsem neměl pocit strachu a nepřátelé mi přišly spíše otravní.

Ocenil bych dva typy pohybu, kdy si můžete volit, zda se budete pohybovat chůzí, kdy můžete při rychlém pohybu spadnout, ale zase máte větší rozhled nebo zvolíte pohyb po kolenou, který je rychlejší, ale zase máte menší rozhled. Já osobně to střídal, jak mi to vyhovovalo, když jsem netušil kam mám přesně jít, volil jsme chůzi, a když jsem cestu před sebou viděl, padl jsem na kolena a proběhl cestu rychleji.

26/31 - možná jsem si na tuto hru zvolil špatnou atmosféru a náladu, ale bohužel mi to nesedlo. Ale je důležité brát všechny ty hodnocení z nadhledu, protože každému prostě sedne něco jiného a zároveň se i baví u něčeho jiného. Při svém hodnocení totiž na celkové hodnocení hry nikdy nekoukám a nedávám tomu žádnou váhu a hodnotím čistě podle svých pocitů a zde to opravdu nebylo to pravé.

Pro: Dva typy pohybu, originalita

Proti: Prostředí je tmavé, většinou není vidět pořádně na cestu, hororové prvky jsou okaté, příběh

+14
  • PC 90
HERNÍ VÝZVA 2021 --> Dětský svět

Mohu říci, že tahle hra má jeden z nejlepší konců, jaký jsem u her viděl. A nutno podotknout, že tato hra je velmi uspokojivá jak po stránce obsahové, tak po stránce audiovizuální. Je krátká, přesto velmi nabitá.

Rozvod, často velmi emocionálně vypjatá situace, při které se křičí nadávky a občas i létají předměty. Když jsou ale součástí bojiště i děti, je to o to horší. Někteří v takových situacích možná sáhnou i po nějakém otupováku. Ale problém těchto věcí je, že se jejich vlivem lidé mění, velmi, sám jsem viděl mnoho takto zničených lidí a mohu říci, že to je odporný a lítostný pohled. A teď si představte, že takoví lidé mají děti, lidé kteří se neovládají. V oparu alkoholu dělají hrozné věci, a když si uvědomí své činy, je pozdě. Děti takových lidí musí zažívat příšerný horor, často mají noční děsy a na konci dětství se musí potýkat s psychickými problémy, které se řeší celé roky. Jsem rád, že existuje hra, která dokáže přiblížit pohled dětí na psychicky zhroucené rodiče.

Pro: Příběh, grafika, hudba, saturace obsahu

Proti: Občas trochu nevyladěné průchody, kdy postava musí být na přesné pozici, aby prolezla skrz

+5 +6 −1
  • PC 85
Grafika je sice jednou z těch horších stránek hry, ale jako celek je toto hodně povedené hororové dílko, které zabaví a i celkem dokáže vyděsit. Je pravda že mrzí krapet kratší délka hry, ale to nějak extrémně neubírá na celkovém zážitku z této skvělé hry kde musím vyzdvihnout zajímavě zpracované téma a hutně děsivou atmosféru, která hráče naprosto pohltí. 85%.

Pro: Téma, atmosféra, zábavnost, sympatický parťák, prostředí a snadno nasbírané achievementy na Steamu.

Proti: Krátka herní doba a horší grafika.

+11
  • PC 70
Among the Sleep by se dal nazvat procházecím simulátorem z pohledu malého dítěte. Synopse, kdy vidíte život z pohledu batolete, které nechápavě hledí na svět okolo sebe v kombinaci s utvářením různých abstraktních představ, pomyslných duchů a strašáků se mi líbila.

Spíše než klasická hra je to takové interaktivní dílo, které přeci jen nabízí jiné herní pojetí, než řada obdobných procházecích her (stále se jedná o procházecí simulátor, přestože v tomto případě na něj nazíráme jinou optikou). Hra je ve stručnosti o tom, že se vydáváte na cestu za svým plyšákem, který vám jedné bouřlivé noci zmizel z postele, zatímco kdosi nebo cosi narušilo váš spánek a vyklopilo vás z postele uprostřed deštivé noci. Vy se tak vydáváte na průzkum potemnělým domem a dáváte dohromady střípky toho, co se tu vlastně děje.

Hra tedy staví hráče do pozice prozkoumávání a kombinuje vnímání reality ruku v ruce s abstraktními představami, které se spíše než v realitě odehrávají ve vaši dětské představivosti. Celé je to taková výprava za neznámem, která vám pomalu servíruje jakési uvědomění, že ve vaší rodině není něco úplně v pořádku. Nevidíte to přímo, alespoň tedy ne zpočátku, ale formou různých strachů a výjevů, čímž se před vámi postupně otevírá příběh, na jehož závěru je jakési uvědomění, co přesně tu vlastně je špatně.

Samotný herní zážitek působí trochu rozporuplně. Myšlenka hry a její zpracování na mě působila vcelku sympaticky, stejně jako váš plyšový průvodce se svými komentáři. Provedení je docela originální a až na drobné bugy jsem nezaznamenal nějaké problémy. Nicméně, přesto všechno je vlastní herní zážitek trochu rozporuplný. Je tu něco, co té hře chybí, během hraní i přes měnící se vizuální stránku lokací převažuje dojem, že tu je prostě něco špatně nebo tu něco chybí. Hra se mi líbila v úvodu a pak herní prožitek postupně opadával, což trochu (ale ne o moc) spravil závěr. Hra to není špatná, ale vzhledem k jejímu potenciálu a nápadu bych si dovedl představit trochu větší hloubku a větší nápaditost. Pokud herní náplň tvoří jenom převážně přímočarý pohyb z jednoho místa na druhé, pak je to trochu škoda. O to více, že ten nápad se mi líbil i včetně té bubácké atmosféry, která působila sice lehce infantilně, ale přesto neurazila.

Pro: Nápad, provedení, atmosféra, mluvící medvídek :)

Proti: viz. komentář.

+11
  • PC 60
Among the Sleep je velice zajímavý svým námětem a možnost zahrát si za malé batole a prožívat svět jeho očima mě velmi lákal. Škoda, že námět není úplně využit a osobně jsem od hry očekával o něco vyspělejší průběh a originálnější dopointování. Ještě před začátkem hraní jsem při diskuzi s Jack_Darkem žertoval, že ti údajní bubáci na obalu hry určitě budou rodiče - alkoholici. No, vlastně jsem se vůbec nemýlil a osobně jsem doufal v o něco rafinovanější scénář, který mě dokáže překvapit. A to se nestalo.

Po stránce hratelnosti je to vesměs klasický walking simulator s troškou interakce. Hráč postupně prochází fantaskní místa pocházející z hlavy malého prcka. V tomhle případě bych spíše ocenil méně vymyšleného prostředí a více reality. Hra v tomhle tak trochu kopíruje klasické hororové adventury, ale přitom by se mohla mnohem více zaměřit na psychologickou rovinu vyprávění. No, naštěstí tam hráče po většinu času alespoň nic nenahání. Bubák tam sice je, občas je potřeba před ním utéct, ale hra díky bohům po většinu času staví na atmosféře. Ta je fajnová, dětsky trochu infantilní, ale pořád dostatečně temná. A jsem rád, že se tvůrci mírnili s jump scares.

Vizuálně Among the Sleep vypadá dobře, ale že je to hra menšího budgetu, je vidět především na animacích postav. I samo děcko je takové nemotorné (a ne v tom správném slova smyslu) a neustále se o něco zasekává. Kolizní systém by potřeboval určitě poladit. Alespoň, aby mě hra neodpalovala kamsi mimo textury, když vlezu tam, kam nemám.

Among the Sleep rozhodně není špatná hra. Na prvotinu je to naopak velice slušný počin, který na ty dvě hodinky (i s DLC) určitě zabaví. Ovšem není to ani kdovíjaká pecka, která by mě posadila na zadek. Depresivní nádech to sice má, ale působilo to na mě poněkud nedotaženě.

Pro: námět, mírně depresivní atmosféra, prostředí, je to tak akorát dlouhé

Proti: nevyužitý potenciál, neoriginální a velmi předvídatelná pointa, kolizní systém

+14
  • PC 60
Všechny holčičky ze série Silent Hill nebo Last of Us (Resident Evil ani nepočítám) se můžou jít zahrabat, protože nikdo nemůže být bezbrannější, něž dvouleté batole. Tohle je teprve ten pravej survival horor, u kterého jsem se opravdu bál, protože jedinou obranou je zde neohrabaný útěk nebo skrývání.

Už předchozí titul Krillbite Studia The Plan měl zajímavou myšlenku a vyústění a tady tomu není jinak. Nejprve jsem se zavřel do temné skříně, kde nakonec všechno dobře dopadlo. Pak mi však zmizel oblíbený méďa, tak jsem se ho vydal hledat. Brzy jsem ho našel v pračce, ale chybí mi ještě maminka. Proč přes chůvičku neslyšela, že se šourám ven z pokoje?

A právě tady začalo mé putování po domě. Nejprve se zdálo, že se bojím zbytečně a strach mi vyvolává jen bouřka a potemnělý dům, ale později se ukázalo, že příšera (ze které se nakonec vyklube matka alkoholička) je alespoň v mém světě skutečná a já nesmím dopustit, aby mě při mém putování lapila.

Among the Sleep je kratší hra, která určitě nezapadne, protože obsahuje spoustu dobrých nápadů. Mimo hlavní myšlenky je to například zapauzování, kdy si dítě zakryje oči rukama. Srážejí jí však záseky o různé překážky, kdy musíte stát přesně na tom správném místě, abyste je mohli překonat a narazil jsem i na pár bugů.

Pro: dvouleté batole, dobré nápady, příběh, temná atmosféra

Proti: záseky o překážky, bugy

+7
  • PC 55
Dokážu si představit, že si norští autoři Among the Sleep při příležitosti vymýšlení nové hry sedli do kruhu a položili si otázku: "Kdo je nejzranitelnějším protagonistou v horrorové hře?" Odpovědi se mohou různit, někdo mohl nadhodit poloslepé štěně, někdo nepohyblivou bramboru, která nejenže s hrůzami noci nemůže bojovat, ale nemůže dělat vůbec nic, jenže aby se hráč s hlavní postavou mohl alespoň jakž takž ztotožnit a netrpěl bezbranností objektu bez vlastního vědomí, v úvahu muselo připadat ze všeho nejvíce dítě. Dvouletý smrkáč už umí tak trochu chodit, něco žvatlá, vládne živou představivostí a má trošku potuchu o okolním světě - cokoliv menšího by bylo kapku extrémní, cokoliv většího už by nebylo ono.

A je pravda, že jsem si při příležitosti této krátké hříčky hezky připomněl dětství, kdy škvíra pod postelí bylo regulérní místo pro konspirace, věci běžné denní potřeby mohly představovat hrůzu nahánějící artefakty a cokoliv, co mělo strop, mohl být dům. Takže když protagonista hry od Krillbites vstoupí do skříně a skoro se tam ztratí, není to zase tak přitažené za vlasy. Among the Sleep zajímavě vykresluje vnímání světa někým, kdo světu dospělých vůbec nerozumí, konkrétně děs, který může plynout z alkoholismu matky, byť je otázkou, zda to dvouleté děti opravdu prožívají tak silně.

Je to vlastně taková Amnesia s dítětem v hlavní roli. Ten nejdůležitější rozdíl spočívá snad jen v tom, že Among the Sleep je nesrovnatelně kratší a vlastně o dost méně adrenalinový zážitek. Prostředí dětského pokoje, jakkoliv může být surrealisticky pokroucené, si zkrátka při největší snaze nezadá s neproniknutelnou temnotou hradu Brennenburgu. Na druhou stranu hrůzy, na které tu dvouletý protagonista narazí, by znervóznily i dospělého člověka, což je však pochopitelné. Nebýt metafor, byla by tahle hra nejspíš docela nezáživná.

Je to dobrý pokus o to přijít s něčím neotřelým, a to musím chtě nechtě ocenit. Ale jestli o něco velkého přijedete, když se Among the Sleep vyhnete? To asi ne.

Pro: originální protagonista, surrealistické prostředí, dobrá optimalizace

Proti: krátké, hratelnost odvozená od Amnesie bez inovace

+11
  • PC 80
Při této hře mi místy běhal mráz po zádech, a jako malé dítě jsem se snažil dostat do skříně, či pod stůl aby mě "bubák" nechytil a "nesežral" jak se říká u dětí. Byl jsem s touto hrou spokojen, jenže zkazila mi to jeho krátkost, a méně ligických puzzlů.

I tak že nám Among The Sleep dává malé ponaučení, že se nemáme hádat před malými dětmi nebo před nima pít je dostačující snad pro všechny hráče i nehráče.

Dávám 80%

Pro: Menší hororová atmosféra, hraní za batole.

Proti: Krátkost

+7 +8 −1
  • PC 60
Tato hra se velmi těžko hodnotí. Na jednu stranu je velmi originální a má skvělou atmosféru, nemluvě o dokonalé pointě na konci. Na druhou stranu se nejedná ani tak o hru, jako spíš o interaktivní film, kde pořád jenom chodíte a chodíte a zase jenom chodíte a do toho občas posunete židli nebo otevřete dveře. Po čase se prostě dostaví stereotyp a hra je tak bohužel na některých místech až nudná. Co se hororové stránky týče, tam nemám co vytknout. Opravdu jsem netušila, že jsem až takový strašpytel.

Pro: atmosféra, pointa, originalita, strašidelnost

Proti: stereotyp, délka

+23
  • PC 85
Hra mě příjemně překvapila. Byla sice poněkud kratšího rozsahu než jsem čekal, zábavnost a hratelnost však byla více než slušná, tvůrcům se navíc názorně a dostatečně sugestivně podařilo odvykládat příběh bez zbytečného natahování.

Vyznění hry taky nebylo vůbec k zahození. Among the Sleep by mohlo velice dobře sloužit jako příklad toho, jak některé myšlenky hra dokáže podat mnohem věrohodněji než např. film. Díky interaktivitě a kvalitnímu zpracování (ovládání je občas úmyslně roztomile neohrabané, něco jako v Miasmata) se do role malého vystrašeného caparta vžijete rychle a při závěrečných titulcích budete chápavě pokyvovat hlavou. tuším, že podobné téma se kdysi objevilo v jednom krátkém edukativním videu, kde se dítěti jevili alkoholičtí rodiče jako příšery

Pro: Povedený úvod, propracované ovládání, vyznění hry

Proti: kratší rozsah

+24 +25 −1