Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
Na tohle jsem se těšil jako malej a... hůř to dopadnout snad ani nemohlo. Atmosféra nikde. Vetřelec je nebezpečný asi jako naštvaný pudl, stačí do něj kopnout a spráskat na zemi. Když se nepovede, tak nevadí, i člověk vydrží dva silné útoky (boxování s Vetřelcama vypadá opravdu úžasně).

Ze hry přímo čiší konzolovost. Na všechno je animačka. Na přelezení bedny, na vlezení do díry, na mačkání tlačítka a hlavně děsně cool-hustogore kontaktní zabíjení za Predátora a Vetřelce. Nejlepší na nich je, že nejdou nijak přerušit. Nejvíc tak potěší, pokud si váš Predátor prohlíží a hladí vyrvanou lebku, zatímco do něj šijou 4 nebožtíkovi kolegové.

U zbraní se, nevím proč, krouhalo. Zapomeňte na ultimátní minigun, SADAR, Speargun a ke Smartgunu dostanete taky jen čuchnout (navíc potěší naprosto nový a hnusný zvuk). Všechny zbraně jsou navíc zoufale neúčinné. Jak už jsem psal, postavy mají neuvěřitelně tuhý kořínek a jsou strašně pomalé. Už se tu nehraje na reflexy a aim. Důležité je co nejdéle držet zaměřovač na nepříteli, který je dynamický asi jako já po ránu.

Kampaň taky zrovna neoslní. Dohrání jedné ze tří části zabere cca 3-4 hodiny. Za Mariňáka je to jen o pumpování hromad olova do potvoráků (nebojte se, autoheal alá Riddick included), za Predátora hrozná nuda a za Vetřelce lehce debilní stealth akce. Příběh okopčený z prvního AvP filmu raději nezmiňovat. Všechno se navíc odehrává na minimapkách, kde hráče, kdyby byl moc debil, pro jistotu ještě vede šipka.

Ve výsledku je to naprosto průměrná hra. Někdo se asi moc bál, aby se z toho náhodou nestala HC záležitost, jako byl skvělý první díl.
+44
  • PC 55
Nový AvP se nezdá... Všechny své trumfy vytahuje hned zkraje a tak se zpočátku skutečně nezdá, že je tak špatnou hrou, jakou doopravdy je... Když se vtělíte do ubohého mariňáka, pomalu našlapujete po neznámé planetě, bojíte se každého tmavého rohu, děsíte se každého šustnutí z přítmí a dostáváte menší infarkty po každé, když váš radar zaznamená pohyb, tak na herní nedostatky nemáte ani pomyšlení. Atmosféra je v prvních seznámeních s hrou výborná, setkáváte se s prvními skriptíky, in-game animacemi a říkáte si, že hrajete dobrý mix AvP 1 s Doomem 3, jenže ouha, jakmile se do herního systému více dostanete, zjistíte, že vám to přestává stačit. Hra je skutečně zaostalá v pravém slova smyslu. Skriptování, formování a design levelů, celková hratelnost je tak na úrovni 7-8 let starých her, i onen zmiňovaný Doom 3 je více vtahující a interaktivní (např. číst PDA zprávy v něm bylo skutečně zajímavé, tady jsem je asi po třech začal ignorovat). Graficky má hra sice ostré textury a dobré stínování, ale jinak si s Doomem 3 taky moc nezadá... Po rozkoukání vidíte, že všude vede jen jedna cesta, levely jsou malé, navigační šipka nezmizí ani po tom, co vám přestanou dávat instrukce do vysílačky, Alieny lze odkopávat a tak se strašidelná atmosféra začíná docela rozplývat.

Po dohrání kampaně za Mariňáka to však stále není vyloženě špatné, pořád se jednalo o kvalitnější hraní než v případě zpackání série Wolfensteina, a tak se s rozporuplnými pocity vrháte na vetřelce... Opět nezačíná špatně, v temných, úzkých prostorách se proháníte po stropech a užíváte si srandovní zabíjení nevinných lidiček, jenže obdobně to po chvíli přestává být zábava. Zatímco při hře proti vetřelcům jsem si místy pochvaloval jejich mrštnost a tedy AI, u hry za vetřelce se prokázalo, že to byla asi jen má iluze, neboť mariňáci jsou totálně debilní hovada se zrakovými a sluchovými zónami 90 letého dědečka po mrtvici. In-game animace už začínají člověka srát a nejhloupější je neviditelné prostorové omezení každého levelu, což se nejvíc projeví v jedné venkovní misi, kde např. nelze přeskočit jednoduchou zeď, nebo vyšplhat více než do poloviny stromu (po každé narazíte na neviditelnou bariéru), protože hra prostě chce, abyste použili ventilačku.

Při hře za predátora působí hra nudně od začátku do konce, na první pohled jste mocné vraždící monstrum, ale přitom, když vás uvidí mariňák včas, klidně si vás podá dvěma dobře mířenými ranami z brokovnice, nebo pokud nepoužijete silný alternativní úder, může vám těch primárních vyblokovat i 10 po sobě! Navíc procházet po třetí znova ty samé lokace je vskutku otravné a tak hru dohrávate jen z povinnosti a z chuti ji s čistým svědomím odinstalovat...

Pro: Povedený úvod za mariňáka, atmosféra v kampani za mariňáka, zvuková stránka hry

Proti: Zaostalá, jednoduchá, lineární až primitivní, krátká hra, chabý herní svět, za predátora nuda

+27
  • PC 55
Copak sním či bdím,
avšak jedno jistě vím.
Alien vs Predator dohrán,
a cítím se být nasrán.
Tolik slibů, tolik hypu,
jak rozinek v sladkém nákypu.
Vše se tváří dokonale,
však uvnitř je to nahnilé.
Nechme už spát alieny,
odpočívat predátory
a hoďme se do pohody.
Dejte vajíčka malovaný.
Nebo aspoň hnědozelený.
Alien vám snese jiný.

Pro: Grafické zpracování alienů a predátorů, sem tam slušná atmosféra.

Proti: Slepičí mozečky, pocit boje a mnoho dalšího.

+25 +30 −5
  • PC 50
Obvykle při zapisování nového zářezu na pažbě píšu i stručné dojmy bezprostředně po dohrání daného titulu. Tentokrát jsem si několik vět poznamenal už během hraní, takže jde o čistokrevné první dojmy. Tady jsou:

Jak to mohli takhle zprznit?! Ta hra nemá atmosféry ani co by se za nehet vešlo a s původním AVP to nemá absolutně nic společného! Hra je mizerně optimalizovaná (tam kde Crysis na plné detaily běhá plynule, tam se AvP škube, přičemž grafika nijak světoborná není). Vodění hráče za ručičku je přímo iritující, není v tom ani trochu challenge a jediné co musí člověk dělat je sledovat všudypřítomnou šipku na obrazovce a poslouchat instrukce. Neustále se objevující nápisy typu "nový úkol" nebo "tady vlez do větračky" kazí už tak neexistující atmosféru a zabraňují tomu, aby byl hráč vtažen do hry. Nepochopím nutnost za každou cenu do úplně každé hry cpát nějaké collectibles. Dobře, je to v módě a je to nešvar všech dnešních her, ale na co proboha musí vetřelec sbírat nějaké kanistry s nějakou slizskou hmotou? Tenhle sběratelský nešvar co dnes cpou do úplně každé hry si opravdu mohli odpustit. Když už jsme u vetřelce - neskutečně mě vytočil ten počáteční trénink. Na co proboha za vetřelce trénink? Pohni hlavou dolů, nahoru, doprava, doleva... sakra tohle snad zvládne osoba s IQ automatické pračky, a když ne tak to nemá hrát. Vetřelčí fatality po chvíli omrzí a pak už se člověk jen nudí a vzteká, když alien půl hodiny někomu ukusuje hlavu a jiný mariňák ho zatím zastřelí. Pomáhání facehuggerům je pak úplně stupidní. Interakce s tlačítkama kousnutím do nich... no comment. Blikající šipka ukazující směr... no comment. Kampaň za vetřelce má bejt rychlá, frenetická, má se naběhnout do místnosti a během pár vteřin rozšmelcovat bandu k smrti vyděšených lidí, a ne se schovávat někde v rohu a číhat, až tupá AI nebo skripty naženou jednoho vojáka po druhém někam na odhlehlé místo na porážku. Za mariňáka či za predátora jsou pro změnu vetřelci pomalí a nabíhají si přímo pod hlaveň brokovnice, aby se na konzoli nemuselo moc mířit. Ať už je hra jaká chce, krátkost kampaně je taky ostudná. Ještě že za člověka, což je ta nejpovedenější část, je to o něco delší. Být to samostatná hra, posuzoval bych ji jako lehký nadprůměr hodný 6/10. Jakožto očekávané pokračování či remake legendárního AvP je to však největší zklamání, které jsem za poslední roky zažil. Ani AvP2 nebyla žádná sláva, ale oproti tomuhle to bylo veledílo.

Pro: Kampaň za mariňáka nedopadla až tak hrozně, aby se to nedalo označit za solidní tuctovou doomovku

Proti: Žádná atmosféra, mizerná optimalizace (tam kde Crysis běží na plné detaily se AvP seká), trapné konzolové prvky, ohromné zklamání pro pamětníky

+22
  • PC 50
Velký špatný. Kampaň za mariňáka se ještě dá a ačkoli mě gunplay překvapil spíše nemile, jsou tam cítit určité náznaky atmosféry. Jenže design levelů je při nejlepším průměrný, příšerně statický a celkově na to, jak hra působí jinak konzolovitě, tak i děsně zastaralý. Vetřelci tu představují spíše otravný naspeedovaný hmyz, který se dá odstřelit na jednu ránu puškou, než nějaké ultimátní stroje na zabíjení. Jistou výzvu představují akorát bossfighty v podobě vetřelčí královny a predátor. Jako krátké béčkové postříleníčko ve známých kulisách ale budiž.

S kampaněmi za vetřelce a predátora to už je horší. Kromě toho, že jsou výrazně kratší, tak i působí spíše dojmem nepovedeného DLC. Děj už absentuje úplně a hráč se pohybuje stále dokola v těch samých mapách, co v kampani za mariňáka. A naplno se projevuje technická nedokonalost a budgetový původ hry.

Hraní za vetřelce je toporné - útoky mají otravnou odezvu, svoboda lezení po stěnách je spíše za trest. Stealth příliš nefunguje a hodně mi chyběla možnost provádět instakilly z úkrytů. Jistý pocit uspokojení jsem ale měl z pohrávání si s AI. Nepřátele na vetřelce reagují, často v panice prchají, modlí se k bohu a nebo páchají sebevraždu. Může to znít mobidně, ale když jsem zrovna nebojoval s ovládáním a nezasekával se o prostředí jak polodebilní robotický vysavač, tak se hře místy pocit, že jsem onen dokonalý organismus, podařilo docela účinně navodit.

S predátorem je to podobné. Stejně toporný a stereotypní souboják, opět mi chyběly nějaké spolehlivé instakilly. Pohyb je tentokrát o něco zábavnější a predátor má k dispozici doplňkové střelné zbraně, což je fajn. A v momentě, kdy dostane do rukou vrhací kopí, se dá hra prolétnout s prstem v nose. Jedině plus, protože se mi v téhle chvíli již třetí průchod lokacemi začínal opravdu zajídat. Hratelnostně je to bída. V obou emzáckých kampaních mě neskutečně sraly zbytečně dlouhé a nepřerušitelné fatality animace, při kterých je hráč zranitelný. Drtivá většina smrtí plynula právě z nich.

Pro: známé universum, kampaň za mariňáka, grafické zpracování vetřelce i predátora

Proti: kampaně za vetřelce a predátora, nezáživný design i vizuál, technická nedokonalost, podprůměrná hratelnost

+20
  • PC 65
Aliení filmová série je pro mě lahůdkou (do třetího dílu), film Predator (s Arnoldem v nejlepší formě) mám v top 5. Jejich spojení filmové (Predator 2 ještě neberu jako právoplatný spojení, ačkoli právě v tomto snímku je prvně, pokud vím, ono propojení obou univerz nastíněno) - AVP ve filmu mě už nechalo chladným, AVP2 je neuvěřitelná sračka, jakožto i další snahy o remaky/pokračování. I tak jsou pro mě tyhle dvě monstra to nejmilejší, co "současná" sci-fi sféra může nabídnout.

Předchozí herní série AVP díly byly oba ve své době vrcholný hororový díla, do té doby nevídaný: strach tak jak sme ho na PC eště nezažrali, filmová hudba, dechberoucí grafika, tísnivá hutná atmosféra.
Velmi sem se tak těšil na třetí pokračování, navíc od studia Rebelion, který zmákli první díl:

No je to hrůza no. Tak a je to venku.

Příběh těží z příběhu z filmu AVP a okořeňuje to něčím z hry AVP2. Tenhle mix se navíc částečně odehrává (pro mě zcela nepochopitelně) v džungli a to za denního světla, což se zcela vymyká nastaveným standardům a na atmosféře, jak si lze domyslet, se to neprojeví vůbec dobře.

Konzolovistost hry je až rozčilující, například nápis PRESS MOUSE3 TO BLOCK přímo uprostřed obrazovky v divokých soubojích mi přijde jako trapnej fór, o animačkách "fatalitách" ani nemluvě. Všechny rasy mají v hudu zabudovanou šipku kam jít, přičemž nezabloudilo by zde ani 10tiletý děcko, natož dospělej, kterýmž je hra určena. No fuj.

ALIEN
Nejkratší kampaň. Zcela vynechána nejzábavnější část hry v roli facehuggera a chestbustera. Rovnou nás aliení vývoj dovádí k schopnému válečníkovi, pro něhož není problém zabít vše co potká a stealth prvky tak nejsou nutností. Slabá to vymlacovačka bez špetky něčeho zajímavýho. Nápis "PRES MOUSE3 TO USE THE VENT" komentovat radši ani nebudu.

PREDATOR
Odpornej HUD odrazuje hned v začátku, celou dobu je k dispozici většina zbraní. Průchod hrou velmi snadnej. Ztráta času.

MARINE
Detektor je na svým místě, ale tu šipku si mohli autoři odpustit, nebo ji alespoň dát volitelnou. Jinak jsem ze začátku hry celkem zaplesal, poněvadž začátek se neodvíjí špatně. Bohužel části v a po džungli už směřují trochu jinam - "alieni Flusači", roboti. Konec kde jsem zabil snad 4 matky (z toho dvě naběhly naráz!!!) už zhatil mé doufání, že aspoň jedna kampaň bude stát aspoň trochu za to. Navíc facehugger už neznamená rychlou smrt a vždylekající obrazovku a tak se jich není nutno už tak obávat. Památnej strach z těchhle malejch mršek se tak taky vytratil...

Celkově vzato: Jen alieno-predátorský univerzum mě směrovalo k povinnosti hru dokončit. Jediný pozitivní okamžiky jsou některý části mariňácký kampaně, kdy jsem po dlouhé době mohl procházet chodbou v očekávání alieního výpadu a netrpělivě poslouchat zvuk detektoru pohybu. To je dost málo.

65%

Pro: AVP, grafika

Proti: konzolovitost, hud, trapnej příběh a některý prvky, jednoduchý, krátký

+11
  • PC 40
Dlouhá doba od vydání AvP2 jen zvyšovala chuť pro ponoření do tohoto nového dílu. Přítomnost původního studia, jež vytvořilo první díl, značila mnohé záruky.
Bohužel však AvP 2010 působí jako kocovina, která nechce odejít.

A toto zprvu vypadalo jako výborná hra.

Jako první jsem se chopil role samotného predátora, a moje srdce nemohlo než jen plesat. Už žádné krkolomné skoky, žádné kostrbaté ovládání zbraní, vše bylo vyřešeno.
Automatické navádění predátorových skoků sice může působit uměle ale z mého pohledu je to více než vítaná věc. Neustálé pády a špatně dostupná místa v předchozím díle a datadisku, mi jednoznačně pila krev. Skrz tyto mocné skoky je aspoň predátor mnohem hrozivější a úctyhodnější. Co se týká zbraní, tak také velké plus. Konečně je totiž hráč nucen, aby využíval všech zbraní. Jelikož v průběhu celé hry se predátorský equipment mění, tak tato hra není jen o spalovači. No a bez komb, by zbraně na blízko taky neměli moc smysl. Ani tu nevadí fakt, že lékarničky nemáte neomezené a energii musíte dobijet z lidských generátorů. - Celkové pojetí predátora mi tedy přišlo jako jedno velké plus Hlavně ten souboj s PredAlienem.

Hra za vetřelce není tak silná jako v předchozích dílech. Uznávám, že vetřelecké lezení po zdech a celková koordinace byla někdy k zbláznění, ale dle mého se nato vždy dalo zvyknout. Možnost nastavení automatického lezení i tak může být vítána. No a ani komba bych hne nezavrhoval. Sice kombo, kdy chytíte korporáta a počkáte, než přileze larva aby ho zpacifikovala, působí trochu nekonvenčně ale dejme tomu. Prostředí je sice místy až moc světlé ale i tak se dá nalézt solidní atmosféra (aspoň někde).

U mariňáka už to začíná skřípat více. Fakt, že můžete táhnout pouze dvě velké zbraně - to je fajn. Aspoň je to trochu reálnější než akční klasiky, kde táhnete 10 superzbraní naráz. Ale tím všechna reálnost a klady končí.
Hru za mariňáka lze definovat, jako tisíce vystřílených nábojů a jedno překvapení za druhým. Těmi překvapeními myslím, že náš hrdiný mariňák klidně chytne larvu v letu a jen tak ji odhodí. - Co tohleto je? V předchozím díle, kdykoli se otevřelo vejce, znamenalo to jen problémy a povel k tomu vytáhnout zbraň s větším rozsahem. Pojetí v novém AvP je naprostý výsměch.
Vetřelci už nejsou takoví drsňáci, takže bojovat s nimi jen za pomoci nože, lze klasifikovat jako zbabělost. No rychlost a nepředvídatelnost je taková, že než alieni znovu zaútočí, tak hráč stačí vykouřit cigaretu a dopít kávu.
Poslední chybou je už jenom ztvárnění hlavního hrdiny. Kde je ten drsňák Hiks? Nebo namakaný hrdinský Andrew Harrison z AvP2, který se neváhal vrhnout do hnízda pro své přátele? S takovým usmrkancem, kterého AvP 2010 nabízí, se zkrátka jako "vetřelco-bijcem" neztotožním a ani nezpokojím.

Hra postrádá příběh, a jakkoukoli osobnost vedlejších postav. Prolínání a koncept jsou pryč. A všudypřítomná směrující šípka, s popisem co má hráč udělat, působí ze hra je dělaná pro mentálně narušené hráče.

Jakou samostatnou hru, bych jistě hodnotil AvP lépe, ale vzhledem k tomu, že je to pokračování tak slavné a úspěšné série, budu dosti přísný. Možná se rozohňují příliš moc ale prznění odkazu, na kterém jsem vyrostl, nesnesu :D
40%

Pro: Bojový systém

Proti: Kazí a boří pravidla, která v sérii existovala

+8
  • PC 55
Zpráva o vydání Alien: Isolation ve mně mimo touhy si ho zahrát vyvolalo také vzpomínky na úžasné AvP a AvP2. Říkal jsem si, že bych je rád vyzkoušel znova, ale pak jsem uviděl Aliens vs Predator z roku 2010, tedy titul, který mě minul. Nadchnul jsem se pro věc a hlásek v mojí hlavě šeptal: "Sakra, na tom se přece nedá nic podělat! To bude pecka!". Hlásek v mojí hlavě kecal.

Velmi rád hře pochválím několik věcí. V první řadě to bude grafické zpracování. Jelikož už nejsme tolik omezeni technologií, mohou i tito dva extrémně oblíbení mimozemšťané vypadat k světu. Modely jsou prostě povedené, což se dá říct (až na výjimku útočného skoku predátora a zmateného pobíhání po nakloněných površích aliena) i o jejich pohybu. To samé platí o prostředí, takže tam, kde jsem byl kupříkladu já z prvního AvP zvyklý na holé stěny s texturou Xenomorphího hnízda, se nyní rozprostírá krásně plastické slizské cosi, na co bych pravděpodobně ve skutečnosti nesáhnul ani čtřmetrovou tyčí.

Dalším velkým plusem je zvuková kulisa. Nemluvím ani tak o hudbě (byla tam vůbec nějaká?) jako spíš o zvucích, které vydávají Vetřelec i Predátor. Nicméně na mě působilo trochu trapně, když jsem slyšel některé zvuky, které byly "ušislyšně" použity z filmů nebo předchozích her.

Tady ale končí veškeré klady této hry. Ať totiž vypadá dobře jak chce, ve skutečnosti se hraje pěkně na pussy (jak by řekl Miloš Zeman). Téměř všechno je totiž řešeno sice hezky vypadající animací, která ale zásadním způsobem zabíjí hru samotnou. Příklad - efektivní zabití protivníka - povalit na záda a provést dokončovací pohyb. Jenže ejhle! Dokončovací pohyb trvá asi deset vteřin, takže pokud kolem vás pobíhá ještě nějaký nepřítel, na 98% je po srandě.

A tohle platí pro naprosto všechny animace. Například léčení za Predátora je ryzí porod - utíkáte před vetřelcem, ale protože animace pro léčení za běhu prostě neexistuje, musíte zastavit, vyléčit se během běžné chůze a tím dovolit náruživému vetřelci vrazit drápy přesně na místo, které jste si právě zakápli tyčkovou modrou skalicí.

Další katastrofa je výběr zbraní. Vždyť ten chudák Mariňácká ani nemá pořádně čím střílet! A predátor, který v první řadě spoléhá na čepele je další blbostí, která v kontrastu s výzbrojí z minulých dílů působí spíš jako výsměch. Mimochodem - mariňák, co dává pěstí Vetřelci? Ježíši!

Další nekompromisní kritika letí k protivníkům, kteří jsou až nemožně vytrvalí (že by Vetřelce nenaporcoval disk? To je přece blbost! A combistick teleportující se zpátky? To už je drzost!). V kombinaci s debilními animacemi, které nejdou přerušit, pak plně vyzbrojeného predátora zlikviduje klidně jeden Vetřelčí plaváček (vetřelec bez noh), protože milý predátor zrovna se slastným mručením přidává do své sbírky hlav s páteřemi šestnáctý exemplář.

To nejvíc nezapamatovatelné z celé hry je pak její příběh. Rád bych řekl, že je naprosto tupý, že jsem si musel měnit trenky nebo že jsem u něj plakal jako želva. Jenže já to říct nemůžu, protože jsem vždycky kvůli totální nudě po pár vteřinách zapomněl, co se vlastně zrovna stalo. Kdybych měl charakterizovat příběhy každé strany - Mariňák: přežij; Alien: najdi mámu; Predátor: slož myslivecké zkoušky.

Suma sumárum - tahle hra je špatná pro fanoušky čehokoliv ze strany Aliena nebo Predátora. Není děsivá, není ani akční (spíš frustrující) a co nejhůř, není ani zábavná. Nepřerušitelné animace vytrvale pijí hráči krev napříč celou hrou a chaos, který působí při bojích nablízko se rovná apokalypse. Děkuji, už nikdy více. Je nebetyčnou ostudou, že o 11 let starší hra je na tom po stránce zábavnosti lépe.

Pro: Grafické zpracování, zvuky, zajímavé vychytávky Predátora

Proti: NUDA!, absence kvalitního příběhu, nepřerušitelné animace by měla řešit španělská inkvizice, nedostatek zbraní, spousta nesrovnalostí vzhledem k filmům a hrám, nedomyšlené nebo protivné herní prvky

+7
  • PS3 70
Upřímně, ode hry jsem očekával více. Hlavně začátek vypadal velmi slibně (mariňák kampaň). Tísnivá atmosféra, všudypřítomní alieni, zajímavá kampaň. To se ale časem změní v prostou mlátičku s nudným příběhem. V podstatě příběh se dá i ingorovat.
Kampaň za predátora je zajímavý nápad, bohužel v celku nudný. PRostě není moc co dělat. Za aliena by to bylo i zábavné, ale kamera tomu prostě není přizpůsobena. Nedá se zorientovat v prostoru, těžko se odhaduje místo dopadu a směr.

Naětestí hra není příliš dlouhá a jako odreagovačka může sloužit dobře. Nehodnotím multiplayer, protože v době, kdy jsem hru hrál, už žádný multiplayer neexistoval.

Pro: Začátek, nápady za perdátora a aliena

Proti: Příběh moc není, kamera, nuda za predátora

+7
  • PC --
Ach jo. Mohl bych říct to samý co u AvP2. A zároveň ne. Začnu od nejlepšího.
Hra Vás ze začátku ohromí množství skriptů zabití aliena a mariňáka Mr.Predatorem :)
Ale po 2 misi už si budete říkat ' Ach jo, zase mu urveš páteř' nebo ' No tak ho rozřísni...'
Hra běží na enginu který je dost odfláknutý a hra jenom na maximum vypadá pěkně. Úplně něco jiného jsou stíny a vzhled postav,zbraní.

Predátor -) Opět uspěl jako ledový,chladný,tichý nebo jenom vrah :) Určete si svůj styl jak kosil nepřátelé.

Alien -) Toho jsem se trochu obával, ale už to je o něco lepší :) Dostaneme se do částí ve kterých jsem už byli/budeme jako jiní.

Mariňák -) Zklamal..VELMI zklamal..Očekával jsem hororovou atmosféru avšak ta grafika a všechno..lekl jsem se JEDNOU. V druhé kapitole když jsem běžel kanálem a script -) Alien mě čapl a odnesl pryč. Jediná výhoda je že facehuggeři vás nezabijí pokud máte dost života..(chytíte je do ruky a odhodíte) Abych jenom nekritizoval - je to víc než průměrná střílečka kterou si užijete :)

celkové hodnocení : 8/10
+5 +6 −1
  • PC 55
První dojem: Předem říkám, že mám za sebou jen hodinu hraní, ale stačilo to k tomu, abych věděl jaká hra je (zatim nebudu hodnotit). Že hru vytvořili tvůrci ShellShocku 2 mě trochu odrazovalo, ale po shlédnutí traileru a videí jsem se začal docela i těšit. Byla to chyba. Rebellion je banda packalů a i když AvP neni tak děsnou hrou jako zmíněný Shellshock tak se pořád jedná o silně béčkovou záležitost. Na to jak je hra náročná (myslím tím HW nároky) se graficky vůbec nepředvedla, naopak, je to děs. V temných lokacích jsou sice slušný světelný efekty, ale hned jak vylezete ven vás grafickej hnus praští do očí. Stejně špatnej je i zvuk, kterej postrádá dynamiku. Pochvalu si zaslouží zatim jenom pohyby vetřelce, který jsou bez chyby. Hru za mariňáka jsem po chvíli vzdal, byla to děsná nuda. Vetřelce jsem zatím netestoval a posledním je predátor, za jehož hru si užijete asi nejvíc zábavy, ale faktory jako zvuk a grafika vám zážitek o dvě třídy sníží. Doufam, že v proběhu hry nastanou nějaký dech beroucí situace, protože zatim to je těžkej průměr.

Druhej dojem/závěr: Všechno co jsem psal u prvního dojmu se potvrzuje i v pozdější fázi hry a bohužel se to nevyškrábe ani na 60%. Hra za Mariňáka je hodně nudná, za predátora zprvu docela zábavná, ale později stereotypní a za aliena, byť je možná stealth, je hra prostě nezábavná (stejný jako kdyby jste třeba ve Far Cry 2 měli hrát za gazelu). Měl to bejt hit, je to jen podprůměrný béčko.
+4 +9 −5
  • PC 50
Kupodivu dobrá akce, alespoň tedy za mariňáka. Poněkud koridorový level-design, ale má to napětí a místy je to docela výzva - tak akorát, aby to hráče neiritovalo. Škoda, že to skončilo tak rychle...
+2 +11 −9
  • PC 75
Zaujímavá hra, ktorá mieša veľa prvkov, ale bohužiaľ žiaden nedotiahla úplne do konca.

Je tu tá časť za mariňáka. Tá je možno najklasickejšia, a aj najviac prepracovaná. Klasický survival horor, ktorý síce nemá takú hustú atmosféru akú som čakal, ale rozhodne je najlepšia zo všetkých troch kampaní, ktoré hra obsahuje. Jednoducho keď vám na radare začnú blikať bodky pohybu a vy sa začnete rozhliadať a nič nenájdete a bodky zmiznú, nie je to frustrujúce, ale skvelo to tvorí stiesnenú atmosféru, takže neviete odkiaľ a kedy na vás niečo vyskočí. Úplne to tak nie je, hra je plná skriptov, a tak po čase vás už málo čo prekvapí čo je škoda. Ale povedzme si pravdu, odstreľovať Alienom hlavy bude vždy sranda.

Potom je tú tá časť za votrelca. Je rozhodne zaujímavá. Síce sa vytratil horor, ale stealth mám rád. Pohyby sú zvládnuté takmer bez problémov a tak si môžete liezť takmer bez obmedzení. Popravovanie nepriateľov je tiež zaujímavé. Tak ako je sranda odstreľovať Alienom hlavy, tak je sranda trhať ľudí na kusy alebo ich infikovať. Táto hra nie je pre slabé povahy, a je to len dobré. Autori sa nebáli brutality, ale ani to s ňou nepreháňali, a tak si vychutnáte najmä momenty, aké ste už videli vo filmoch. To je veľké plus. Najzaujímavejšie je byť na druhej strane hororu, teda vyvolávať strach v nič netušiacich mariňákoch.

A nakoniec je tu tá časť za predátora. Tá mi prišla najmenej dotiahnutá. Horor už v tejto časti zmizol úplne, pretože predátor sa so svojimi obeťami nemazlí a dokáže zložiť aj niekoľko Alienov pri boji zblízka. Najviac zamrzí veľmi obmedzená možnosť skákať z miesta namiesto. Hra vás dosť limituje, čo je na jednej strane dobre, pretože sa nedostanete do miest, kam by ste sa dostať nemali a mohli by spôsobiť problémy s hrou, na druhej strane, sa to obmedzenie dalo spraviť aj jemnejšie a pripadalo mi to, že si jednoducho autori uľahčili prácu. Tiež zamrzí akýsi šiesty zmysel mariňákov, ktorý vás niekedy zbadajú, nech ste hocikde a ešte k tomu maskovaný. Rovnako som si užil veľmi málo vychytávok, ktoré predátor má, pretože ich takmer nepotrebujete a najväčšia sranda je aj tak popravovať nepriateľov tvárou v tvár.

Kampane sú zaujímavo príbehovo prepojené, aj keď príbeh nie je nič výnimočné. Technické spracovanie je fajn, ale nároky mi prišli trochu prehnané. Celkovo ide o zaujímavú hru, ktorá ale žiadnu svoju časť nedotiahla do dokonalosti, a ide tak skôr o spojenie pár zaujímavých vecí, ktoré v bežných FPS hrách nenájdete. Škoda, potenciál mala hra rozhodne väčší. Napriek tomu vás hra pobaví okolo 10 hodín a len málokedy zažijete stereotyp, aj keď sa misie a prostredie neustále opakujú, a to najmä vďaka rôznorodej hrateľnosti. A potom tu je samozrejme multiplayer.

Pro: roznoroda hratelnost, atmosfera, brutalita

Proti: mierny sterotyp, nedotiahnute veci

+1 +2 −1
  • PC 100
2017-01-00
Hraju to na nightmare. Ta hra je neuvěřitelně dobře zpracovaná. Od menu po samotný gameplay. Je to radost hrát.
Jeden vision mode. Dokonalý, jako ve filmu. Todle je jedna z mála her, které se podařilo převést z filmového plátna na monitor. Jako další si třeba uvedme Starship Troopers, kde je atmosfera skoro identická. Dobře zpracovali skákání. Ted se mužete ladně pohybovat po stromech jako opravdový predator (v singlu preferuju hru za Marináka, ale v multiplayeru jsem postrach okolí). Vetřelci jsou tady správně spíše za takovou obtížnóu havět, která má šanci jen ve velkém počtu. Ty naskriptovaný sekvence, kdy jim lámu kosti, miluju! A kdyby ne, tak je mužu přeskočit. Vlastně se jedná o taktickej prvek, tak jak byste si představovali, že by vás na kombo měl počítač upozornit jinak než klávesou?
Bože, já jsem v sedmým nebi. A vy jste trochu náročný, vám povim. Osobně si nedovedu představit lépe zpracovaný AVP. Todle je král! Rebelionu se to opět povedlo. Asi to musejí být opravdový nadšenci, když i po tak dlouhé době si dali záležet na svém titulu.
Sprint – Space
Walk – Ctrl
Jump – Shift (jako minule)
Cloak na přebíjení (R). Ten silnější utok jsem popravdě moc nevyužíval nikdy. Je příliš pomalý, aby byl na agilní vetřelce efektivní, i když někdy prorazit jejich blok je fuška. Vešel se mi tentokrát pod M4.
Vysávání energie z ruzných zařízení je nejlepší zpusob doplnování energie, s jakým jsme se ve hře za predátora mohli setkat. Logicky nemužu sbírat generátory jako lékárničky (kde by se tam asi vzaly). A ve dvojce to byla naprostá katastrofa, protože jste nedělali zas nic jinýho. V klidu se dá ted projít celá kampan stylem boje zblízka a využíváte více prvku stealth. Na každej typ protivníka se hodí jiná zbran, ale není nad to jim urvat hlavy i s páteří ven z těla.
Oštěpem zabiješ na první ránu cokoli, ale je pomalý, musíš se trefit, takže jen na statický cíle nebo hodně zblízka. Disk je super, sám se vrací. Na první pohled nic moc zbran, ale pomuže vám přímej zásah zneškodní i … Kanon je dobrej a efektní, ale po pár ranách je bez energie. Dá se využívat ke srážení nepřátel a pak je dodělat kombem. Taktické miny (M3), bud se aktivují samy, nebo jim mužete pomoct. Nejlepší je ovšem s nimi trefit cíl přímo.
23h hotovo Noble kampan.
Marine
Sem to řikal, že na ně potřebuju pořádnou armádní výzbroj. S predátorem jsou vetřelci pěkně tuhý. Zblízka vás klidně udělají dva, když nebudete opatrní. Je fakt, že za marináka vydržíte taky dost a vetřelec by měl změnit taktiku a už neblokovat, jen se do vás pustit, ale zase je to zajímavej prvek. Mně se to boxování s ním celkem líbí, když ho mužu sklepnout na podlahu a tam dorazit. Rozjezd není špatný, kolonie je nejlépe zpracovaná z univerza vetřelcu, je celkem rozlehlá, mužete v ní pátrat po PDA a ostatcích jejích členu, což jsem kdysi v roce 2012 nedělal, ale ten nikam nechvátám. Je dobře, že se lokace prolínají, alespon si je zapamatujete. Kamarádka Tequilla má hezkej zadek i ve výstroji a ženskej prvek opět potěší (dokonce si spolu střihnete i part). Má to dobrý hlášky: Jsme v klubu, asi jsme vzbudili sousedy. Give them hell, rookie. Dont relax, marine, got…
Tvl, proč jsem už předtím neměl světlici na kolečku dopředu, když mi chybělo postranní tlačítko?
Jaktože nevidím náboje! Oni mi zmizely, mám je jen na pušce! Já tudle hru žeru. Je možný, že jsem to minule nehrál na hard? To není muj styl. S pulzní puškou padaj jak hrušky. Jen krátký dávky, aby se dostalo na všechny. Todle je hrozně pohodová hra. Žádný zkurvený psycho jako v jedničce, kde jste hodinu trnuli v rohu a kolem se spamovali vetřelci.
Tak je ze mě general. Předtím jsem dokola opakoval jeden checkpoint a asi to mělo i vliv na hodnocení. Je to bomba, nestíháš vubec kontrolovat stav zbraně, najednou máš prázdnej zásobník a nezbývá ti nic jinýho než utíkat! 0.50h
Podruhý souboj s predátorem byl legendární! Kdybych neměl přebito, tak ho na poseldní náboj neudolám. A nečekal jsem, až zahájí odpočet. Come on, mother-fucker!
- Na zemi je rychlej a ztratí se. Mezi životem a smrtí. Na třetí pokus to vzdal.
- Takže v singlu za Marináka má nějaký silový ochranný pole?
2017-01-26
Na jakou obtížnost jsem to hrál? Tolik facehuggeru jsem na xichtě neměl ani v jedničce! Ted dokonce lezou po stěnách a není jenoduchý je zapálit. V hnízdě to byl doslova horor! Že je vetřelec líná lemra? Tak to jste asi hráli jinou hru. Je fakt, že už nelítá 20m, ale předtím jsem dal i čtyři na jeden zásobník. Ted jsem rád, když vubec chcípne! Není kam mířit. Místo hlavy mají meloun plnej kyseliny, do těla to zase nemá učinek. Jeden je ještě zábava, ale dva dokážou už pěkně rozpumpovat srdíčko. Všimli jste si, jak se schovávají ve tmě? Dokud na něj neposvítíte baterkou, tak se ani nehne! Dokonce mají tendenci vás obíhat. Takže pokud je řeč o nějalý umělý inteligenci, tak todle je její ideální příklad! Z androidu se staly robocopové, co po vás střílejí i bez hlav a udu. Preatorian zase svou velikostí připomíná královnu, projít přes něj je peklo. A jak hezky syčí, potvora!
Zbraní je dohromady pět, když nepočítám pistolku a granátomet. Každá je jiná a pokaždý skvěle zpracovaná. Smartgun se třeba někomu nelíbil, ale podle mě nemá chybu. Spoušt je v zadní části (podle originálu), zásobník „jen“ na 150 náboju, ale tak akorát, abyste s ním odrazili smečku alienu. Nemá takovou kadenci ani zvuk, na který jsme zvyklí, ale nic mu to na vážnosti neubralo. Řekl bych, že je to verze s větším kalibrem. Naprosto užasná je brokovnice, se kterou jste maximálně efektivní. Dvě rány současně zblízka řeší všechny vaše starosti. Na jeden zásobník dokážete zneškodnit až osm ještěru! Hodí se i na jinak tuhé androidy. Sniper je na jednu ránu jistota. S plamenometem se pořádně vyřádíte, po chvíli jdou ještěrky do kolen a máte vyhráno. A z pohledu třetího vypadá fakt efektně a má slušnej dosah. Pulzní puška si zachovala všechny svoje rysy a je to nejpoužívanější zbran ve hře. Budete s ní spát, budete se o ní starat, budete se k ní modlit a možná vám ušetří nějakej ten restart!
2017-02-04
KAŽDÁ MISE JE TOTÁLNÍ NÁŘEZ. Ted jsem vkročil na záklandu WY a bitky s androidy a zároven alieny nemají chybu. Nemluvě o záchranné misi předtím, kde jsem zachránil partačku z alieního hnízda, která mi na konci dá víc než pusu. Ted to jdeme z ní dostat, ale musíme se prostřílet na chirurgii. Prostě pecka. Navíc to není nesympatická držka, na kterou se nedá dívat.
- Building better worlds
- Our succes creates your well

Na první pozici
- Pulse Rifle/Shotgun (konvenční)
Druhá pozice
- Sniper/plamenomet (spec)

IT GOES BOTH WAYS

Proti: Nelze se přikrčit, což občas vadí.

  • PC 75
Hře jsem mohl dát v podstatě mnohem větší hodnocení, nicméně za mariňáka celkem nuda. Za predátora je hrací doba 3 hodiny a za aliena hodinu, to mluví za vše. Jinak krásná grafika, ovládání, dobrá akce.
-3 +1 −4