Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Aliens vs Predator

  • PC 40
Dlouhá doba od vydání AvP2 jen zvyšovala chuť pro ponoření do tohoto nového dílu. Přítomnost původního studia, jež vytvořilo první díl, značila mnohé záruky.
Bohužel však AvP 2010 působí jako kocovina, která nechce odejít.

A toto zprvu vypadalo jako výborná hra.

Jako první jsem se chopil role samotného predátora, a moje srdce nemohlo než jen plesat. Už žádné krkolomné skoky, žádné kostrbaté ovládání zbraní, vše bylo vyřešeno.
Automatické navádění predátorových skoků sice může působit uměle ale z mého pohledu je to více než vítaná věc. Neustálé pády a špatně dostupná místa v předchozím díle a datadisku, mi jednoznačně pila krev. Skrz tyto mocné skoky je aspoň predátor mnohem hrozivější a úctyhodnější. Co se týká zbraní, tak také velké plus. Konečně je totiž hráč nucen, aby využíval všech zbraní. Jelikož v průběhu celé hry se predátorský equipment mění, tak tato hra není jen o spalovači. No a bez komb, by zbraně na blízko taky neměli moc smysl. Ani tu nevadí fakt, že lékarničky nemáte neomezené a energii musíte dobijet z lidských generátorů. - Celkové pojetí predátora mi tedy přišlo jako jedno velké plus Hlavně ten souboj s PredAlienem.

Hra za vetřelce není tak silná jako v předchozích dílech. Uznávám, že vetřelecké lezení po zdech a celková koordinace byla někdy k zbláznění, ale dle mého se nato vždy dalo zvyknout. Možnost nastavení automatického lezení i tak může být vítána. No a ani komba bych hne nezavrhoval. Sice kombo, kdy chytíte korporáta a počkáte, než přileze larva aby ho zpacifikovala, působí trochu nekonvenčně ale dejme tomu. Prostředí je sice místy až moc světlé ale i tak se dá nalézt solidní atmosféra (aspoň někde).

U mariňáka už to začíná skřípat více. Fakt, že můžete táhnout pouze dvě velké zbraně - to je fajn. Aspoň je to trochu reálnější než akční klasiky, kde táhnete 10 superzbraní naráz. Ale tím všechna reálnost a klady končí.
Hru za mariňáka lze definovat, jako tisíce vystřílených nábojů a jedno překvapení za druhým. Těmi překvapeními myslím, že náš hrdiný mariňák klidně chytne larvu v letu a jen tak ji odhodí. - Co tohleto je? V předchozím díle, kdykoli se otevřelo vejce, znamenalo to jen problémy a povel k tomu vytáhnout zbraň s větším rozsahem. Pojetí v novém AvP je naprostý výsměch.
Vetřelci už nejsou takoví drsňáci, takže bojovat s nimi jen za pomoci nože, lze klasifikovat jako zbabělost. No rychlost a nepředvídatelnost je taková, že než alieni znovu zaútočí, tak hráč stačí vykouřit cigaretu a dopít kávu.
Poslední chybou je už jenom ztvárnění hlavního hrdiny. Kde je ten drsňák Hiks? Nebo namakaný hrdinský Andrew Harrison z AvP2, který se neváhal vrhnout do hnízda pro své přátele? S takovým usmrkancem, kterého AvP 2010 nabízí, se zkrátka jako "vetřelco-bijcem" neztotožním a ani nezpokojím.

Hra postrádá příběh, a jakkoukoli osobnost vedlejších postav. Prolínání a koncept jsou pryč. A všudypřítomná směrující šípka, s popisem co má hráč udělat, působí ze hra je dělaná pro mentálně narušené hráče.

Jakou samostatnou hru, bych jistě hodnotil AvP lépe, ale vzhledem k tomu, že je to pokračování tak slavné a úspěšné série, budu dosti přísný. Možná se rozohňují příliš moc ale prznění odkazu, na kterém jsem vyrostl, nesnesu :D
40%

Pro: Bojový systém

Proti: Kazí a boří pravidla, která v sérii existovala

+8