Hra neoficiálne založená na filmovej licencii Alien a Aliens. Hráč sa ocitá v koži jedného z dvoch mariňákov – Johnsona a Stonea, ktorý sú jediný ľudia na opustenej vesmírnej stanici ISRC-4. Ich úlohou je vyčistiť základňu od votrelcov.
Alien Breed býva často prirovnávaný vďaka svojej top-down podobnosti a akčnému štýlu hry, klasike menom Gauntlet. Úlohou hráča je dostať sa do výťahu ďalšieho levelu, prípadne vyhodiť stávajúci level do vzduchu a predtým ešte stihnúť výťah. Na Alien Breed sa vzťahuje ono známe „easy to play, hard to master“ viac než na ktorúkoľvek hru. Princíp bol jednoduchý, ale prostriedky zložitejšie. Nedostatok munície a prebytok votrelcov boli neraz neprekonateľnou kombináciou. Okrem hľadania kľúčov, hráč zbieral po úrovniach aj kredity, ktoré potom v termináloch Intex vymieňal za rôzne vylepšenia a náboje, pomáhajúce mu proti silnejším protivníkom.
Alien Breed
- Žánr
- Forma
- placená hra
- Rozsah
- samostatná hra
- Multiplayer
- ano
Poslední diskuzní příspěvek
Nejlépe hodnocené komentáře
Na Alien Breed jsem na Vitu narazil zcela náhodou, když jsem hru stáhl jako jednu z prvních v jednom nejmenovaném seznamu. Jen abych zjistil, zda funguje. Zkoušel jsem jí po té hrát a hle, ono to nebylo špatné. Tehdy padlo rozhodnutí, že nesmiřitelnou klasiku z Amigy Alien Breed dohraji.
V prvních fázích hra skutečně není nic jednoduchého. Klíčů je omezené množství, nepřátelé se neustále obnovují a každá odbočka špatným směrem může být smrtící. Což v neustálém bludišti, které je plné slepých odboček, není těžké. Proto první věc, na kterou jsem si našetřil v herním obchodě, byla mapa. Hra se okamžitě stala mnohem lehčí. Druhá věc, která mě trápila, byla nedostatek klíčů. Díky jednosměrným elektrickým průchodům se takhle dalo dostat do neřešitelných pastí s nutností restartu úrovně. Tento problém vyřešil nákup zbraně, co umí rozstřelit dveře. Poté hra sklouzla k jednoduché, až banální hříčce.
Jakmile jednou seberu peníze a nakoupím vybavení, mám ho napořád. Bez ohledu na to, kolikrát mě zabijí. Lékárny není potřeba sbírat, protože si je v obchodě mohu koupit tak levně, že nemá cenu se za nimi hnát. Munice je všude a je levná. Jediné co stačí je vzít si zbraň jejíž střely se odráží od zdí a otevírá dveře. Pak stačí jen nepřesně střílet. Hra díky těmto mechanikám ztratila jakékoliv napětí. Jediné, co trochu vyžaduje soustředění, je dobíhání do exitu v časovém limitu.
Nechápu, co přimělo tvůrce portu na Vitu k těmto rozhodnutím. Snad to, že se dá mapa otevřít dotykem obrazovky? Na Youtube v gameplay amigáckých verzí nikdo mapu nepoužíval. Hru i všechny expanze jsem prošel jako nůž máslem. Příliš nedoporučuji tuto verzi. I když je hezčí a dá se hrát na cestách. Pokud vám tedy nevadí jen tak relaxačně kosit vetřelce mezi autobusovými zastávkami.
Skoro jsem teď dostal chuť na Abuse.
V prvních fázích hra skutečně není nic jednoduchého. Klíčů je omezené množství, nepřátelé se neustále obnovují a každá odbočka špatným směrem může být smrtící. Což v neustálém bludišti, které je plné slepých odboček, není těžké. Proto první věc, na kterou jsem si našetřil v herním obchodě, byla mapa. Hra se okamžitě stala mnohem lehčí. Druhá věc, která mě trápila, byla nedostatek klíčů. Díky jednosměrným elektrickým průchodům se takhle dalo dostat do neřešitelných pastí s nutností restartu úrovně. Tento problém vyřešil nákup zbraně, co umí rozstřelit dveře. Poté hra sklouzla k jednoduché, až banální hříčce.
Jakmile jednou seberu peníze a nakoupím vybavení, mám ho napořád. Bez ohledu na to, kolikrát mě zabijí. Lékárny není potřeba sbírat, protože si je v obchodě mohu koupit tak levně, že nemá cenu se za nimi hnát. Munice je všude a je levná. Jediné co stačí je vzít si zbraň jejíž střely se odráží od zdí a otevírá dveře. Pak stačí jen nepřesně střílet. Hra díky těmto mechanikám ztratila jakékoliv napětí. Jediné, co trochu vyžaduje soustředění, je dobíhání do exitu v časovém limitu.
Nechápu, co přimělo tvůrce portu na Vitu k těmto rozhodnutím. Snad to, že se dá mapa otevřít dotykem obrazovky? Na Youtube v gameplay amigáckých verzí nikdo mapu nepoužíval. Hru i všechny expanze jsem prošel jako nůž máslem. Příliš nedoporučuji tuto verzi. I když je hezčí a dá se hrát na cestách. Pokud vám tedy nevadí jen tak relaxačně kosit vetřelce mezi autobusovými zastávkami.
Skoro jsem teď dostal chuť na Abuse.
Alien Breed je kupodivu záležitostí, která mě v mládí naprosto minula a dostal jsem se k ní a její verzi na PC až teď. Solidně zpracované prostředí s temně podbarvenou hudbou a labyrintech hemžícími se Scottovskými vetřelci.
V několika levelech jde většinou a zničení různých cílů za pomocí Vašeho blasteru či co to je a rozumnému hospodaření s kličemi, které otevírají jednotlivé místnosti - samozřejmě jen do doby než přijdete na to, že se s vydatnou pomocí munice dají po pár chvilkách rozstřelit - což mi chvilku trvalo a stálo mě desítky minut bloudění ve snaze najít další vstupní předmět.
Suma sumárum povedená, nenáročná věc, takže lepší průměr - 65%
V několika levelech jde většinou a zničení různých cílů za pomocí Vašeho blasteru či co to je a rozumnému hospodaření s kličemi, které otevírají jednotlivé místnosti - samozřejmě jen do doby než přijdete na to, že se s vydatnou pomocí munice dají po pár chvilkách rozstřelit - což mi chvilku trvalo a stálo mě desítky minut bloudění ve snaze najít další vstupní předmět.
Suma sumárum povedená, nenáročná věc, takže lepší průměr - 65%
Pro: dusný začátek, relaxační, až zenové střílení vetřelců na cestách
Proti: obchod nezohledňuje smrt, příliš malé ceny v obchodě, minimapa a zbraně prorážející dveře dělají hru směšně jednoduchou