Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Této hře v podstatě není co vytknout - pohltí Vás od samého začátku a nepustí dokud ji nedojedete do konce. Vynikající zakončení tzv. "Amber" trilogie.
Pro mě je Albion symbol herní dokonalosti, který už asi nic nepřekoná. Úžasný žijící svět uvnitř počítače propracovaný do posledního detailu..
rikejte mi treba herni barbar, ale Albion me vubec nedostal, asi to bude tim ze jsem se k tehle kultovni zalezitosti dostal moc pozde..
7creature: kto ho hodnotí? hodnotíme Cameronove kecy a porovnávame dojmy z traileru :)
Nehodnotím film jako celek, ale to co jsem z něj viděl. A z toho mi to prostředí hodně připomíná prostředí Albionu. No ale může ten film být v důsledku úplně odlišný. Na konečné hodnocení si počkám až Avatar uvidím.
Počkat, vy už jste Avatar viděli, že ho hodnotíte? Ne, že by mě zajímal (ostatně jako většina současné tvorby), ale ty příspěvky mě udivují.
Mě trailer taky docela zaujal, měl takovou zvláštní atmosféru. Dokonce, v rámci podobnosti s Albionem, to ve mě vzbudilo o Albion zájem. Takže ho asi za dlouhých zimních večerů opráším a zahraju trochu víc. Jinak, co se filmu týče, tak si myslím, že bude hodně dobře vypadat, do kina se na něj určitě vydám. Obávám se ale, že za půl roku po premiéře po Avataru ani pes neštěkne...
Tak ale nájdu sa aj inteligentnejšie spôsoby a nič netreba preháňať, si zober koľko ľudí bolo po tých slovách, po videní trailera sklamananých a ja som od toho nič nečakal a trailer ma zaujal.
Ale tak "tvrdí", Cameron tvrdí kopec nezmyslov, napr. ten megahype o revolučnosti avatara a podobné žvásty, ktoré vyznievajú ako keby mal ten človek 10 rokov.
J. Cameron tvrdí, že ho nápad na Avatar napadl před 14 lety... Nebo-li další podobnost s Albionem, neboť byl právě v roce 1995 vydán.
Bojkotovat Avatar. Hnzusná vykrádačka a za tio si tvůrci zaslouží přes držkju!
No potom neskôr tam bolo viacej takých momentov, včetne medzidruhovej lásky a bojoch medzi niekým a niekým...každopádne radšej by som bral hodnoverný Albion film, než toto megahypované čudo, ale pozrieť si to chcem
LJ: dostal jsem se asi tam, co pipboy a můžu říct, že ten pocit z filmu taktéž sdílím.
Albion jsem vydrzel hrat jen do pristani na planete, ale pocit z Avatara mam stejny :)
Sice jsem hrál Albion hodně dávno a pouze krátce, ale to prostředí je mi hodně povědomé, stejně tak vzhled modrých alienů.
Já radši hezky čistou mapu, kde mě nikdo nehoní. (a zvlášť ne trapný mouchy) :-)
Tak oni stejne vetsinou behaj pomalu, takze ani neni problem se boji proste vyhnout:).
Podle mě i ty slabý potvory v pozdějších fázích hry dost zdržovaly (jak kvůli ovládání, tak kvůli pomalým animacím) - uvítal bych (možnost zapnout) něco na způsob HoMaM - slabý potvory by se nejdřív snažily utýct nebo aspoň "autofight".
Tj, ale treba zase ve mestech byla mapa udelana dobre(ze stacilo kliknout na bod mista ktere bylo oznacene a hned te to tam preneslo) a to dost chybi i v nekterych dnesnich hrach, jinak to respawnovani slabych potvor mi az zas tak nevadilo (boje na to ze byly tahove tak v pozdejsi fazich hry byly zase celkem rychle, diky silnym kouzlum) a hlavne bez toho by to prostredi vypadalo dost mrtve. Ale je pravda ze v prochazeni po ostrovech atd.. mi ta mapa take obcas vadila(hlavne pri prvnim hrani) to bych mozna do proti pridat mohl:) a i to zdlouhave prochazeni nekdy nebylo to prave orechove, ale zase to je bohuzel ve vetsine rpg at starych tak novych.
Isair: Jinak návrh na proti: Celkem pomalé a otravné procházení jednotlivých území (ani mapa tam nebyla, jestli si dobře pamatuju) a to, že i na vysokých úrovních nás pořád zdržují např. mouchy (souboje tuším nešly nijak zautomatizovat a zadání útoku jednomu: klik - klik - klik)...
Pokud ma nekdo problemy s čestinou, tak staci kdyz vymeni cesky soubor wordlist0 za anglicky, tak zustanou vsechny texty v cj a nebude to delat zadne chyby, jen ty slova co zadavate budou v AJ. Takhle jsem to s cz verzi a s patchem dohral asi 4x a celkem v poho:).
Last_jedi: No, jak se to vezme, samozřejmě. Proti Thorn Snare není immuní vůbec nic, nepřítele to natrvalo paralyzuje a ty ho můžeš upižlat čímkoliv chceš. Navíc samozřejmě získáš předměty, které má na sobě.

Goddess's Wrath je fajn, ale jen když nepotřebuješ předměty a není žádná rychlejší možnost (tj. nejsou to démoni).
Last jedi: Asi jo, ale já musím vždycky zabít všechny. :-)
sevencreature: Aha, už jsem si toho ukazatele všimnul. (Pro ty, co o něm ještě neví, je to ten proužek napravo od názvu kouzla.)
Karasman: Snow Avalanche mi fungovalo tuším na všechny s výjimkou AI Bodies. Roboti nemají proti Snow Avalanche (když má člověk to kouzlo natrénovaný na max.) šanci. Že by to ale byla nějaká zábava, zabíjet ty roboty, tak to fakt ne. :-)
Jj, vim, ze tesne pred koncem je mistnost s obrovskym poctem robotu, ale ty jsem se vzdycky vyhnul, to snad nejde dat :)
Přesný počet nevím - u každého kouzla máš ukazatel, jak moc ho dotyčný mág zvládnul, prostě je ideální každé používané kouzlo namaxovat. U Melthase je to vcelku jednoduché, protože s nedémony jeho anti-démoní kouzla nic nedělají, takže je můžeš na jednoho nedémona kouzlit jak dlouho chceš. Je to vesměs jednoduché - použiješ nejsilnější kouzlo ve hře - Thorn Snare a nepřítele tak znehybníš a pak můžeš trénovat kouzla dle libosti (resp. dle toho, kolik lahviček na manu máš v inventáři). Heh, mám takový dojem, že při prvním hraní jsem si nevšiml, že je možné se v bojích léčit lektvary a doplňovat si i manu (nebo jsem to zjistil až dost pozdě), stejně tak mi celkem trvalo, než jsem si všiml toho ukazatele vylepšení kouzel (takže jsem třeba Snow Avalanche považoval za naprosto zbytečné kouzlo, protože na nic stejně nefunguje :-)).
sevencreature: Takže jsem měl pořád dokola kouzlit např. Demon Exodus a po takových 50 pokusech by už to kouzlo začalo fungovat? A stejně tak např. s Goddess' Wrath u Harriet?
Jinak ale díky zmíněnému cheatu (schnosm) jsem se ze všech situací dostal (nebo si i např. jednou "odskočil" pro lockpicky). :-) Jenom na konci mi trochu zatuhlo, to když jsem zabíjel AI Bodies pomocí Fungification (nebo něčeho podobného) a nezískal Red Codecard. Použil jsem cheat, vzal jsem si Red Codecard, vrátil jsem se na Toronto... a zjistil jsem, že dveře do místnosti, ze které jsem se teleportoval, jsou napořád zavřené... Nakonec jsem ale přišel na to, že Red Codecard vůbec není potřeba a že v místnosti se nachází další, tajné dveře, vedoucí dál. Takže musím přiznat, že Albion je opravdu blbuvzdorný. :-)
TombSpirit: Překvapivě je dobré mít kouzla namaxovaná. Stojí to nějaké ty lahvičky s manou, ale vyplatí se to. Konkrétně Demon Exodus je asi nejužitečnější kouzlo ve hře na finální doladění levelů (ano, mluvím o nechvalném generátoru monster v jednom nejmenovaném dungeonu). Nejlepší proto, že je jeho animace nejrychlejší :-)
No ona ta cestina byla celkove divna, protoze nikdy enzobrazovala temata, na ktera se slo dane postavy zeptat. Kdyz jsem to tenkrat nevedel, tak jsem proste hral a z rozhovoru toho moc nemel. O te chybe s Khunagem se docet nekde na foru, ze se mu musi napsat "dulezite" (coz v eng verzi normalne je na vyber). Prvni dohrani tedy nic moc, ale kdyz jsem si to na podruhe dal v ENG... jaj to byl zazitek. Kdyby ta hra nebyla tak neuveritelne obrovska, tak ji dam klidne znova.
Sranda, tú hru som prešiel 6x a v živote som vlastne fungification nepoužil, ale z tvojho popisu je to podobné svinstvo ako jedno kúzlo v BG (hmm teraz si nespomeniem, ale bolo to nejaké rozprášenie targetu). A ohľadom linku, je to dobré. :)

Kedysi som to skúšal s tou češtinou a kvôli tomu nešiel v kritickej fáze nabrať do party Khunag.
Pro ty, co Albion zatím nehráli:
1. Používat Fungification (Houbovitost) na nepřátele má za následek, ze všechny předměty, které měli u sebe, zmizí (ano, včetně úkolových předmětů). Pokud by se to někomu přece jen stalo, existuje cheat pro teleport do místnosti, kde jsou všechny předměty v truhlách.
2. Čeština, která byla u Score DVD se starými hrami, je celkem mizerná. Nejenom, že je mnoho věcí přeloženo divně, navíc se ve hře objevují různé chyby (jako levely postav, nebo nemožnost mluvit s některými postavami o konkrétním tématu). Proto rozhodně doporučuju hrát hru v angličtině. Pro případ, že máte českou verzi, tak se na internetu povaluje návod, jak hru poangličtit (Google is your friend).

A pro ty, co Albion hráli, případně ho nikdy hrát nebudou (tak dobře jsem se už dlouho nepobavil):
(Pozor, je to prakticky jeden velký spoiler)
http://tinyurl.com/6ny9x4

A na ty, kteří Albion hráli:
Jak to, že mně nikdy nefungovalo u Melthase (i když už měl level přes 40) ani jedno z Demon kouzel (včetně Demon Exodus)?
Ja dohral Albion myslim 3x a kazde dohrani je zazitek, na ktery se nazapomina. Doporucuju vsem.
ja ho prosel dvakrat, tu hru jsem si proste nemohl nechat ujit, protoze jeste v dobe kdy jsem mel Amigu 1200 tak jsem ulitnul na Amberstar (ten jsem dohral) a pak na jeste lepsim skoro dokonalem pokracovani Ambermoon - ten uz se mi dohrat nepovedlo, ale momentalne ho mam rozehrany pod emulatorem, tak treba se to uz povede :))
Samozrejme, ze sme Albion presli, pre istotu 6x, momentalne to mam rozohrate znova :)
Vista je zlo na hry, v XP mi to ide krasne aj so zvukom
Albion jsem tenkrát hrál jen chvilku, ne že by mě nezaujal ale tenkrát jsem ještě nebyl takový RPG typ :) Nicméně origánalka ze Score by se tu ještě někdě našla... jen pochybuju že by to ustálo Visty :) Uvažuju, že si dám teď zase Planescape, ale celkem mě to táhne k Baldur's Gate, tak nevím nevím :)
ještěr - oboje :) škoda že si ode mě kámoš planescape "pučil" a už sem ho neviděl :)
Tak, ale niektori z nas uz maju aj svoj vek ;)) V dobach ked bol Albion aktualny... jo, to boli uplne ine casi vtedy. To sa hralo jedna radost - dnes uz by som asi ani ja Albion neutiahol :))
Právě že 10 lidí ze 13, to se mi nezdá. To by tu museli bejt samí hardcore pařani, dohrát Albion neni žádnej med vzhledem k délce :)
Podla statistiky ju hodnotilo 13 ludi a 10 dohralo :) (ja som ju samozrejme presiel, a long time ago... niekde medzi rokmi jej vydania, a druhy krat ked vysla na Score)
Zajímalo by mě, kolik lidí co tuhle hru hodnotí ji dohrálo nebo se aspon dostalo přes polovinu. Já jí zkoušel asi před rokem a daleko jsem se nedostal, neseděl mi soubojovej systém. Ale plánuju že někdy v budoucnu tomu dám ještě šanci :)