Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Paul (05.02.2024 00:09): No budu optimista a "možná někdy" beru v jejich případě jako "možná když se to zaplatí". Pro Focus ta série musí být úplný zlatý důl, na tak úspěšné hry nejsou bežně zvyklí. Ti je určitě prosili na kolenou ať pokračují.

Uvidime, za trojku v jakékoliv podobě budu rád, ale nová IP mi taky vadit nebude, když to bude příběhový singl.
@Fritol (04.02.2024 23:51): ta potitulková scéna nic moc neznamená, jak řekli sami Asobo. Je to jen takovej teaser že "možná někdy", a i kdyby to byl ten další projekt, tak zjevně příběhově nebude přímo navazovat, byl by to novej příběh.
@stepankoby1 (04.02.2024 21:18): zrovna jsem asi ve dvou třetinách a je z toho tak trochu Uncharted s Indym dohromady. už mi to přijde natahované... každopádně kvůli skvělé hratelnosti ta hra tak dobré hodnocení nemá ;-)
@stepankoby1 (04.02.2024 21:18): Trojka se nechystá, pokud vím. Resp. pokud ano, tak nejspíš nebude pokračovat příběh Amicie a Huga. Nechci spoilovat, ale dvojka má poměrně dost definitivní konec a tečku za příběhem. Jestli se ale ten závěr líbí už je individuální. Mě se líbil i nelíbil :)
Ale celkově mám Requiem raději než Innocence.
Pro lidi, kteří hráli: jak působí dvojka příběhově vzhledem k jedničce? Je to umělé prodlužování příběhu, nebo přirozený vývoj, který evidentně směřuje k nějakému zakončení a vypointování? Jednička se mi dost líbila, ale mrzela mě absence pořádné tečky za příběhem. Byla tam rozhodně otevřená vrátka k sequelu. Trochu mě ale znejišťuje, že se po dvojce chystá ještě trojka, protože si nejsem jistý, jestli je to až tak nosný námět, aby potahal celou trilogii (nebo nedejbože i víc než trilogii).
Jo a ještě jsem zapomněl. Hudba krásna, ale ty chorály tyjo! Nikdy bych neřekl, že mě tak dostane chorál ve hře. Fungují tam fakt skvěle.
Tak jsem to konečně dohrál. Jsem malinko zklamaný abych pravdu řekl.

Vůbec nechápu, proč na tom spolupracoval Bay a Emmerich. Ten epický závěr jedničky byl asi to nejhorší z celé hry, nicméně to tam bylo asi hodinu, tak to tolik nevadilo, ale tady? Uh. Uplně mi to nabourávalo tu depresivní atmosféru a neustálou snahu o nějaké emocionální vydírání. Zbytečně přehnané, fakt. Komorní jednička fungovala příběhově podstatně líp a tady mě ze všeho nejvíc bavily ty klidné části bez krys a vojáků. Nějak mě všechny ty "silné" momenty úplně minuly, krom závěru teda. Trochu.

Taky se mi moc nelíbí ty zbytečně velké a otevřené lokace. Jasně, linearitu v jedničce každý kritizoval, ale tady je to zas opačný extrém. Všude strašně moc nepřátel, s kuší nulová motivace to procházet stealth. Nikdy jsem se na to nemohl pořádně soustředit, přišla mi to jako ztráta času, kor když za to není v podstatě žádná odměna. Lepší to prostě projet rambo styl nebo prosprintovat na konec úrovně (to je taky lol, nemusíte se vůbec s ničím zdržovat někdy, nikdo vás nedožene). A ten plamenomet, nabíhání desítek vojáků na porážku před prak/kuši, neustálé výbuchy a hroucení se staveb, Amicia domlácená že by měla 10x otřes mozku, furt posekaná, pobodaná, postřelená... v cutscéně vždycky skoro mrtvá, do 5s jede na Ramba zas... eh.

Ale jinak jo, některé lineárnější úrovně jsou skvělé, s kuší je občas zábava, hádanky jsou fajn, ten příběh ač úplně nevyzní, tak je furt úplně jinde než většina AAA produkce, ale hlavně! Ty vole, ty postavy a herecké výkony! Nevim, zda jsem někdy hrál líp filmově zpracovanou hru. Mimika sice není furt Hellblade, ale jinak jsou ty výkony děsně uvěřitelné. Plus ten francouzský dabing je totální špica, ty emoce ve hlasech.. neskutečné. Tohle se mi fakt děsně líbilo. A taky estetická stránka je fakt špica. Ty kostýmy, města, příroda... všechno prostě. Správně vychytaná atmosféra každé lokace. Na kochání topová hra.

No a závěr imo hodně fajn, hlavně epilog. :)

Super hra, ale měli se držet v komornějších kolejích jedničky, ty změny to zbytečně sráží.

(sorry za koment v diskuzi)
@Chuck (19.01.2023 21:27)Určitě je to nějaký potomek Amicie v současnosti nebo blízké minulosti/budoucnosti, který odstartuje nový mor/Maculu. Ve hře bylo zmíněno, že v minulosti už byla jiná dvojce, která se snažila nositele vyléčit a nevyšlo to a zároveň se tam několikrát zmínilo, že se Macula objeví znovu v budoucnu. Jsou to otevřená vrátka pro další díl z úplně jiné doby a jinými hrdiny.
@Bursoft (komentář): Když už jsi zmiňoval ten příběh, napadlo mě, jak jsi (nejen Ty) pochopil ten úplný závěr, kdy je slyšet ruch města(?) a klapající podpatky? Já jsem nad touto scénkou po dohrání často přemýšlel a nedokázal jsem si ji úplně přesně vysvětlit.
Mně přijde, že pokud člověk prolízá všechno možný, tak proti nepřátelům stačí základní šutry (na ty bez helmy) a zbytek postřílím kuší, popř. bodnu. Zatím se mi nestalo, že by mi něco nestačilo. Pak to úplně maže ten stealth prvek, kterej je sice stejně hroznej, jak v jedničce, ale stejně :D
@Chuck (09.01.2023 19:33): to ani ne...s nepřáteli jsem větší problém neměl (hrál jsem na gamepadu, možná je tam ovládání těch zbraní rychlejší?), spíš momenty kdy jsem přehlédl nějakou věc se kterou se dalo interagovat (nebo zapomněl jakej předmět - např. tar - musím použít) a párkrát mě sežraly krysy, než jsem na to přišel.
@Bursoft (07.01.2023 23:00): dnes jsem dohrál, zabralo mi to 23 hodin. Našel jsem všechny květiny a pera pro Huga. Souhlasím že gameplay (ikdyž imho lepší než v jedničce, o něco otevřenější) není nic extra, ale všechno ostatní mi to vynahrazovalo a nemůžu říct, že bych se nudil. Jen jsem byl v pár momentech lehce frustrován když jsem musel nějakou pasáž víckrát opakovat. A ano, poslední cca 4 kapitoly jsou výrazně kratší než ty úvodní.
Wtf, to má 17 kapitol? :D Už teď mám dojem, že se to gameplayem vyčerpalo a to jsem dojel 9. kapitolu. Aspoň ten příběh a grafika to táhne, ale teda proti jedničce se u toho začínám dost nudit. 6 různých šutrů do praku, abych řešil triviální puzzly, akorát pokaždé jinak přeskládaný.
@Bursoft (04.01.2023 09:35): Jo, takhle to běžně cukalo celou dobu. Přesně jak říkáš, nejspíš vliv načítání. Člověk nejdřív koume, jestli to není nějakým nastavením u něj. Takže jsem to zkusil chvíli na low, a když to dělalo i tak, tak mi to bylo jasný. Hrál jsem přes game pass. A jinak jo, vypadá to famózně. Už dlouho jsem si tak nechrochtal nad množstvím detailů.
Tak jsem došel do 3. kapitoly a furt čumím, jak dobře je to nasvícený a realisticky to vypadá. Škoda jen té toporné mimiky postav, působí v tom světě trošku jak pěst na oko.

Obávaný tržiště jsem dal celou dobu nad 60 fps, nicméně mám dojem, jak kdyby se to semtam zaškublo skrz nějaký načítání/ukládání. Má i někdo jiný problém s lehkým stutteringem?
@Bursoft (02.01.2023 16:01): já jsem v desátý kapitole a ikdyž mám výhrady vůči gameplay designu, tak si to užívám. A jo, graficky je to docela benchmark. Fantastický zkloubení art and tech. Pod 60fps jsem se nedostal (vše ultra, 4K, dlss balanced).
@Bursoft (02.01.2023 16:01): Já měl drobné poklesy FPS (kolem 50) při procházení tržišti, jinak v přírodě se to kupodivu drželo nad 60 FPS, nejčastěji kolem 75 při nejvyšším možném nastavení. Zpočátku jsem z toho měl obavy, když se psalo, že ty propady jsou dost časté, ale asi to postupně vychytalo.
Tak rozehráno, zatím jsem skončil u střílení šišek, abych aspoň nějak iniciálně testnul výkon a teda čumím, jak je ta grafika kulervoucí. 4k HDR, skoro mi padla huba, když jsem se dostal do hry. Zatím teda druhé nejvyšší nastavení a DLSS quality, osciluje to lehce nad 60, ale něco mi říká, že to nebude ta nejnáročnější scéna na grafiku :D No snad se k tomu nějak po večerech dostanu. Sice tuším z různých dojmů, že pecka jako jednička to nebude, ale aspoň se na to dá dívat..
Předpokládám že Requiem má jeden závěr a to, kolik s Amicií zabiju lidí příběh nijak neovlivňuje? Bez spoilerů pls.
@Cobot (14.11.2022 11:35): Já jsem teda sice dole psal, že už se těším na konec, ale právě před ním mě to kvůli té atmosféře naopak znovu a výrazně chytlo a možná bych i chvilinku pokračoval. A pokud by čistě teoreticky vyšel další díl, stejně bych neodolal.
@Cobot (09.11.2022 09:55): Já jsem se taky těšil na ten upgrade s šipkami, ale bohužel, no. Teď se snažím osvobodit Arnauda a přijde mi to jako fakt voser. Vůbec ty souboje jsou čím dál hektičtější a i přes využívání okolního prostředí to odrážení kupy nepřátel, kdy na každého musím bleskurychle použít jinou metodu, nějak nestíhám. Nechci ani domyslet, co mě čeká ve finálním souboji, který podle všeho ale přijde nejdřív za hodinu. :-/ I přes jinak celkově kvalitní hru se už čím dál víc těším na její konec.
@Tchort (09.11.2022 09:47): včera jsem nad tím taky přemýšlel. Koupil jsem tenhle upgrade s tím, že ucetrim šipky a z tel mi šipky sbírat nejdou.

Jinak celkové už mě hra přestává bavit. Je to už hrozná depka. Jsem ve 13. kapitole  Matka mrtvá).
Herní mechaniky jsou pořád na jedno brdo. Už se to pomalu snažím probíhat.
Grafika už je jenom hnědá. Což jasně má důvod, ale nekouká se na to hezky.
Aktuálně jsem nastavenej to rychle do neděle kdy mi končí GP dojet, když už jsem tak daleko.
Nějak jsem nepochopil upgrade kuše, kdy násladně mohu sbírat šípy z mrtvých nepřátel. To jsem tu kuši tak vylepšil, že se ty šípy nelámou?
@Chuck (04.11.2022 21:45): Souhlas, že chodí fakt rychle :-) Další věc k vzteku je zasekávání se o předměty, aniž by bylo zřejmé, kam až člověk může jít a kam už nemůže. Takový krátký zásek rovněž mnohdy znamená jistou smrt. Naštěstí je ta hra většinou o něčem jiném.
@boovol (04.11.2022 17:11): No pokud před nepřítelem utíkáš tím normálním během, máš zásah víceméně jistý. Pokud je to ten zběsilejší úprk se Shiftem, je ta šance na nulový zásah o něco menší, ale ani tehdy mi to nepřijde jako sázka na jistotu.
@Chuck (04.11.2022 15:16): To je fakt. A když už po tobě někdo hodí oštěp nebo vystřelí z luku, tak už nelogicky nejde uhnout. Přiznám se, že v posledním souboji, kde je z určitých důvodů snížená viditelnost a toho střelce nebo oštěpaře prostě nevidíte, zatímco on vás ano, jsem si po mnoha a mnoha pokusech musel snížit obtížnost na lehkou, při které alespoň vidíte, kde kdo je, pak jsem to dal napoprvé.
Za mě pěkný, akorát mi postupně ty boje připadají celkem náročné a nutící člověka se ve vteřině rozhodnout, jaký styl protiútoku použít. Do toho mi přijde, že nepřátelé mají mnohem rychlejší krok než zběsilý útěk Amicie.
Hezká až excelentní grafika, od minula vylepšené, ale stále poměrně nezábavné herní mechaniky a slušný příběh se silným zakončením, který mi ale asi tak v poslední čtvrtině začal připadat neúměrně natahovaný a ke konci příliš prošpikovaný akčními scénami bez patřičného oddechu, což na hodnocení ubralo alespoň 5–10 %.
Dal jsem si před druhým dílem znovu jedničku. Přijde mi že se změnil hlas a podoba Lucase a milfky (u ní k horšímu).. Hugo jen trochu a Amicia je stejná.

Grafika je parádní. Líbila se mi už jednička, kde je "barevnější" grafika jen v první kapitole.

Trochu mi vadí větší a pro mě zbytečná větší otevřenost lokaci. Dává to možnost projít lokaci z víc stran a nasbírat víc lootu, ale já mám bohužel uchylku procházet hry komplet a tak mě to jen zdržuje. Chápu někomu to může naopak vyhovovat.

Za ty utíkáci pasáže před krysami bych autory pověsil za koule do průvanu. Tohle je tak nemoderni a okoukanej lacinej prvek.

Jsem zatím v šesté kapitole a celkově dobrý. Ne tak dobrý jak jsem doufal, ale dobrý. Pořád mě baví ta neutesenost a naturálnost.

Pobavil konec páté kapitoly. Hugo nechtic v vraždí a zbori celé město a jedeme dál. No OK.. Trochu menší rozmáchlost by asi byla lepší. Ale uvidíme jak se to vyvine.
@M.a.t.t. (29.10.2022 13:08): Mě to nefér nepřijde, je to špatná prezentace, nic víc. A já rozhodně nejsem ten typ člověka, který nedává pozor - právě naopak. V tomhle případě čím víc věcí si všimneš, tím menší všechno dává smysl.
@BUMTARATA (29.10.2022 18:14): Súhlasím, že to mohli dať trochu viac najavo, no nemyslím, že je to až tak výrazne nezvládnutý moment. Opakujem, Amicia jasne odkáže na zranenie čo jej spôsobil, jeho hlas je ľahko identifikovateľný a že si mal problém s Hugovou reakciou? Ja som bol v tom, že jeho prvotnú reakciu sme nevideli a keďže bola Amicia dva dni mimo, reálne netušíme ako to medzi nimi vyzeralo väčšinu času. No nakoľko ju zachránil, viem si ľahko predstaviť, že napriek úvodnej nevraživosti sa cez to dokázal vďaka tomuto činu ľahšie preniesť. Nie je potrebné ukazovať všetko a i dej s tým nakoniec pracuje.
@M.a.t.t. (29.10.2022 13:08): Jen ať vyčítá, je to nezvládnutý moment, nejde ani úplně o to, jestli ho může rozpoznat Amicia, konec konců měl zvednutý hledí, ale o to, že ho mají problém, z jasných důvodů, rozpoznat hráči, já měl naštěstí zapnutý jména v titulcích, i tak jsem měl za to, že ho vidím poprvý. Větší problém jsem měl ale s Hugovou reakcí, jak se s ním hned začal kamarádit, přitom jinak bývá velmi citlivý na to, když někdo ubližuje Amicii.
@IceCreamYouScream (komentář): Pride mi trochu nefér vyčítať hre niečo, čo nie je jej chyba a pramení len z toho, že nedávaš pozor. Ten strih v úvode je úmyselný, má navodiť ako to vníma samotný Hugo z jeho pohľadu, keď nad sebou stratí kontrolu. No a Arnaud je ako tu už odznelo (zneúctený) rytier, ktorý prenasledoval spolu s jeho mužmi Amiciu počas úteku na lodi, neskôr jej spôsobil zranenie na hlave (na čo Amicia ihneď odkáže, potom čo sa prebudí) a zmenil stranu potom čo zistil, že Hugo dokáže ovládať krysy a že mu to môže byť k prospechu. Nič viac tam nie je potrebné. Od začiatku chcel iba vykonať pomstu na tom grófovi, no Amicia s Lucasom sa mu priplietli do cesty a skomplikovali mu to. Amicia ho následne mohla spoznať aj podľa hlasu, nieže nie.
@Korbitch (28.10.2022 18:00): To mě taky napadlo ale nechápal jsem tu reakci Amicie, když se probere. Okamžitě reaguje na jeho obličej, kterej stejně jako hráč nikdy neviděla. Jak mohla vědět, že je to ten rytíř v helmě? Později někdo v rozhovoru zmíní, že snad Arnaud se znal s jejich otcem nebo že pocházel z Guyenne, takže jsem taky čekal na nějaký flashback. No, marně. Každopádně mám dohráno a netuším co je Arnaud zač.
@IceCreamYouScream (komentář): Hele, Arnaud je ten velitel té bandy, která je nahání po pasáži s lodí. Ten ji přece trefí do hlavy mečem. Hugo je pak zažene krysama a potom před ním Amicia utíká. Pak tam přece je mezi nimi rozhovor, kde ona zmiňuje tu ránu do hlavy, že když nebude Arnaud sekat latinu, má připomínku, proč na něj použít zase krysy. A on se jí pak ještě ptá na prak. Co to je za věc, kterou použila na jeho chlapy.
@BUMTARATA (22.10.2022 23:39): taky jsem se nad tím pozastavil :D :D Podle toho zvuku v té scéně tak to muselo být ve současnosti. Protože v pozadí se ozýval stroj na chod srdce a sestřička/doktorka ? klapala o podlahu kozačkama. Takže že by pokračování ve současnosti ? D:
@marwel (20.10.2022 10:51): Já nevim, jestli se to vůbec viditelně projeví. Hra jede i tak plynule a píše to u toho, že se zvýší spotřeba gpu nebo co. To tak úplně nepotřebuju, když jsem ji podvoltoval.
@Chuck (19.10.2022 17:32): Gsync monitor pro Reflex nepotrebujes, funguje nezavisle na monitoru. S Gsync jen dosahnes lepsich vysledku a monitor by ti mel dovolit latency zobrazit, to je tak asi vsechno. Funguje na kartach GTX 900 a novejsich.
@Paul (19.10.2022 21:14): Čert ví. Nejspíš otázka na Phila. Mě tam fascinuje spíš, že některý hry se tě ptají, kam je chceš instalovat, jiné ne. Takže v systému zvolit výchozí disk, jinak hru prostě nenainstaluješ, pokud na disku není místo. A jejich neřešení bugů ve vlastních hrách, to už je legendární jak Bethesda.
Hrajete to někdo na game passu? Jsem to dnes stáhl, nabídlo mi to aktualizaci a ono to zas stahuje 44GB. To si dělají srandu nebo to je bug?
Za mě taky fajn, mám to vše nastavené na ultra, DLSS na "Auto" a ačkoliv jsem to neočekával, kleslo mi to nejvíc na 59 FPS, v průměru kolem 65 - 70 FPS. Možná tomu trochu pomáhá nVidia Reflex, tak uvidíme, jak to bude v pozdější fázi, ale po první kapitole zatím dobrý a bez znatelných propadů.
Fps přes nV experience jsem nezapínal, hru mám na ultra vyjma stínů a volumetrie, ty jsou o stupeň níž. Dlss na kvalitu ve 2560x1080 a jede to za mě fajn. Oči to netahá, viditelné dropy nejsou. Jestli tam je 50 nebo 60 snímků vůbec neřeším. Ano, pro slabší sestavy blbý. Nechápu, když už je optimalizace jaká je, proč autoři nedají i fsr 2.0, aby to využily starší gtx karty a AMD karty.
Ta neoptimalizace je tedy velke zklamání. Snad s tím něco udělají.
Těšil jsem se hodně, ale v takovým stavu na to asi kašlu. Plus teda 30 fps je no go pro mě..
Ne že by tahle hra potřebovala 60 fps.

Nicméně, mám za sebou první kapitolu, velmi línej design, jsem zvědavej, kdy, jestli vůbec někdy, se zbavíme úmornejch tutoriálů, k tomu celkem otravný dialogy, kdy očividný je neustále omíláno, aby to pochopilo i to poslední tele, no, uvidíme, uvidíme…

Šišky.
@Paul (17.10.2022 20:34): Tak očividne "optimalizácia hadr"... toto budú musieť ešte opatchovať.
Tá hra beži dobre len na 4090, na ostatných kartách má strašné prepady :D

Začínam sa báť, že RTXZ karty spôsobia niečo, čo som nikdy nechcel a spočiatku ma ani nenapadlo:

že spoločnosti budú pri svojich hrách už defaultne počítať s RTX a DLSS (a ATI variantami toho istého), namiesto toho, aby svoju hru + engine poriadne odladili, a týmito technológiami si k lepším FPS len domohli.
Skillup recenze . Nechci si to spoilovat, takže jsem shlédl jen technickou část, a...ehm. Na Steam Decku nefunguje pro jistotu vůbec, na RTX 2080Ti nastavil 1080p, vše low, DLSS on, a stejně nemohl dosáhnout stabilně 60fps. A na konzolích to prý není o moc lepší.
Takže buď vyjde nějakej zázračnej day one patch (ha, ha), nebo...bad luck. Ještě že je to v gamepassu :)

"It also runs like garbage on PS5."
https://twitter.com/JordanMiddler/status/1582069119645798401