Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

To je mazec. :D

S patchem už si tuhle rozehrávku nezahraješ, to jsi si naběhl dobře. Jak říká Drolin, odkecej to a tu postavu pak prostě editni.
Tenhle character editor jsem zkoušel, bohužel ani po přidání souborů do registru jak je uvedeno v návodu mi nejde spustit. Edit: U Falloutů jsem narazil na x různých editorů characteru, ale tam jsem je paradoxně nikdy nepotřeboval a teprve až jsem hru poněkolikáté dohrál jsem s tím experimentoval.
Hraju podruhé Arcanum(poprvé jsem ho nedohrál a skončil jsem asi v polovině) a jsem v tom chrámu Panarie v Caladonu, bohužel nějaký bug mé postavě nastaví po rozhovoru s akolytou Alexandrem inteligenci na 1, což je dost nepříjemné. Na Googlu jsem našel, že se jedná o starý bug, který opravuje patch. S ním mi ale save nejde spustit. Nevíte někdo co s tím? Ono technicky není problém dohrát hru i s minimální inteligenci, ale ty rozhovory jsou dost hrozné a neorientuji se ani v deníku. :)
Isair: Poctem her se to imho skoro vyrovna (tak 4 vs 5)? Ale jinak ano, mas pravdu. Na druhou stranu me ted nenapada zadna jina hra (krome techto proflaknutych), ktera by na nem jela.
Elfian: V tomhle pripade je mi celkem jedno, kdo dal kolik cemu, jen jsem chtel uvest na pravou miru to zmateni ohledne enginu a hernich mechanismu :)
Garion: Já tu těch vět napsal hned několik, takže kterou myslíš teď hned nevím. Na tom enginu vyšel půltucet her a všecky DnD. Jestli jsem byl matoucí, tak tedy prosím: Myslel jsem pouze použití infinity enginu ve hrách, kde je DnD použito tak, jako ve všech hrách, které využívají infinity engine. ;)
tak myslím, že se zbytečně rýpete v detailech:)
Hra se líbí dám víc procent, hra se nelíbí dám míň procent. Ale dohadovat se o enginu a herních mechanismech. Jako by jste se bavili čí kulička je modřejší :D
Hamster: Vzhledem k tomu, ze jsi to predtim asi napsal spatne (veta mi nedava moc smysl), tak snad ano :) A to, ze engine nema s mechanismy nic spolecneho (vida, taky jsem to napsal predtim spatne).
Hamster: Engine dle "definice" nema s hernimi mechanismy nic sloziteho. Samozrejme je mozne, ze Infinity je nejaka prapodivna vyjimka, ale nemyslim si. Spis jde o to, ze tehdy se enginy jeste prakticky nelicencovaly (krome FPS a i tam to byl skoro Build nebo nic) a tak je (afaik) velka vetsina Infinity her od Bioware no a ti v te dobe delali prakticky jen DnD hry.
MCZ: Kliď se s "neustále provolávané". Že mi falloutí mapy sednou víc je pravda, ale že je infinity špatný vyloženě kvůli loadingům jsem nikdy netvrdil. To fakt není něco, před čím bych si při hraní zakrýval oči a mít oblíbenější model snad můžu. Na tyhle technické stránky, interface, atp. jsi z nás dvou koneckonců vysazenější ty, takže zkus brát v potaz, že pokud o něčem takovém mluvím, tak mi to hru nebourá a není to pro mne nijak podstatné kritérium.

V moc hrách takové zpracování není, ale pro co to má být argument mi jasné není. To je naopak to co mne mrzí.

Infinity mi především vadí právě kvůli těm pravidlům a jejich zpracování (pak je tu AI, pathfinding a pár dalších pod nohy lezoucích drobností, ale hlavně tohle). Pokud je toto s enginem spjaté, tak já fakt nevím, jak to mám rozdělovat, páč doslova v každé infinity hře se s tím setkám.

Say: Jaký má ale tahle otázka smysl? Pokud by v 2001 právě Arcanum vyšlo na Infinity a já by řekl že se mi nelíbí, tak bys mi mohl vpálit to samé (který enigne by byl lepší?) a já bych ti na to odpovědět nedokázal, páč bych nežil v alternativním vesmíru, kde Troika místo Infinity udělala pro Arcanum engine vlastní. To se ale imo naštěstí nestalo, (ačkoliv engine lepší být mohl), ale alternativní vesmír, kde PST má vlastní engine, přizpůsobený záměru autorů, bych uvítal.
MCZ: Icewind Dale se může oproti jiným RPG pyšnit docela slušným příběhem, ač lineárním.
Hamster: podle mě mícháš dohromady dvě věci - engine a pravidla. Ačkoli Infinity s DnD nepochybně pevně spjatý je, troufám si tvrdit, že odhlédneš-li od pravidel, je to engine hodně technicky hodně kvalitní (soudím hlavně z toho, jak dobře ty hry běží i dneska ve vysokých rozlišeních, jaké nabízí prostředky atd.).

Ono tebou neustále provolávané neloadování lokací, které vedle pravidel bereš jako další důvod, proč je Infinity díky loadingu špatný, jsem viděl snad právě jenom v tom Arcanu. Ovšem fakt, že je hra místy přímo šeredná, je příliš vysoká daň - protože právě přinejmenším řemeslně kvalitní design je něco, co pro mě vytváří atmosféru a pokud jediné prostředky, které hra nabízí k jeho interpretaci, jsou hlavní menu a krabice, tak je něco špatně.


Tak trochu závidím lidem, kteří se přes to dokázali přenést, ale nějaké případné zapojení vlastní fantazie je tu zcestné obdobným způsobem, jako když někdo omlouvá absenci příběhu v Icewind Dale tím, že si jej přece jeden může vymyslet... (jako může, ale to pak těch 90% nepatří hře, ale hráči).
Hamster: Stále by ale i mě zajímal ten lepší engine pro RPG v roce 99.
Len ma nešetri, ja to tvoje ignorovanie už nejak prekusnem, i keď prvé noci budú ťažké.
Najlepšie ako prejaviť nezáujem je odpísať a napísať "nemám zájem".

DnD systém mágie, povolaní, božstiev, artefaktov atď. To všetko využíva Planescape Torment. Akýkoľvek iný systém by sa stále musel veľmi podobať DnD.

Samozrejme, nejak si zatiaľ stále nespomenul lepší RPG engine od Infinity z roku 1999.
Adieu: To jo, tak lépe to rozhodně vypadá, ačkoliv ten falloutózní model budov osobně dost preferuji oproti haldě spojovaných lokací. U těch postav je to pak s PST dost o tom, jak si s animacemi mohli vyhrát díky tomu, že všechny postavy mají jen jeden jednotný critter (krom bezejmenného, který má tři nebo čtyři zbraně), páč v tom BG ti paňáci jsou taky tak trochu lego (což je mi ale osobně dost volné).

Say: Systém Arcana není zdaleka žádný křišťál, ale alespoň je variabilní a zajímavý. DnD nemusí být nezbytně průser (viz Temple of Elemental Evil), ale ta dvojka v realtime provedení Infinity imo docela je. Zvláště v PST pro mě boje byly jen suchopárná vata, kterou jsem vždy musel protrpět, abych se zas dostal k tomu, čím je ta hra tak výborná (vyjímkou je snad jen návrat do Curstu, který má štávu, ale ani tam to není o tom, že by mě bavil ten boj samotný, nebo nedejbože jeho systém).

Ebb: Ten svět nefunguje na základech žádného systému. Při hraní v něm se systém obvykle využívá, ale ten může být prakticky jakýkoliv, tak tu na mě nezačínej rozjíždět žádné své sofistické honičky, protože nemám zájem.
Hamster: Což ovšem pro některé vyvažuje fakt, že Planescape nevypadá a nehýbe se jak poskládaný z klacků.
Hamster: Které ale na rozdíl od Arcáních hybridních a zabugovaných pravidel v fungují.
Bodkin: Jseš na tom stejně. PST by bývalo lepší než A, kdyby ho dolů nestahovalo Infinity a jeho DnD.
Tak to už je detail jak si to kdo poskládá :)

Mimo těch ještě tedy ToEE, IWD a možná i ten Pool/Lionheart.

Tulareanus: Co co? Jo aha... Steam... punk. Ani v jednom se nevyznám. Ale tvoje vysvětlení mi trošku ujasnilo koment.

Bodkin: SayPunk!
:Facepalm:

Say: Cyberpunk, steampunk, biopunk... To vše jsou validní žánrové punky(scifi literatura 80 let). A co se těch punkovitějších punků týče, viděl jsem i BookPunk, BeerPunk nebo můj MagickPunk. :)
Say: Možno by nebolo odveci rozšíriť si znalosti ohľadom slova punk, nie slovo punk nevzniklo v 70s spolu s rovnomenným hudobným žánrom, ale to slovo znamená aj nezmysel alebo bastard (kríženec), či niečo, čo je líznutie niečím úplne odlišným, čo sa v danej oblasti nepoužíva a preto je steampunk v podstate čosi ako nerealizovateľná fikcia založena predpokladoch obdobia pary.
Daemon: Nehovoriac o tom, že po Quintarre som sa do Ashbury už vôbec nedostal. Našťastie som na prvý príchod splnil všetko okrem questu s postavením sochy. Tak ja som mal frustračné pauzy, preto som hru hral dva a pol mesiaca. Vždy keď ma niečo totálne naštvalo, tak som sa musel niekoľko dní nechať vychladnúť, ale ako píšem v komentári, mám v sebe ten rpg masochizmus, skôr ma to teraz odrádza v najbližších 20 rokoch to hrať znova. :D

+ ešte sa stávalo v turn-based móde, že nejaký spoločník bol na ťahu a nič nerobil, čas na jeho "rozmýšľanie" akože bežal, ale nič sa nedialo, čosi podobné sa mi občas stávalo vo Fallout 2, že hodiny sa točili, niekto druhý mal ísť a nikto nič ani po 10 minútach čakania.
Inak v case vydania som ani ja nemal nejake vyrazne problemy s Arcanom. Raz nejako podivne loadoval obrazovky v Tarante, ale to sa nejako same spravilo. Ale hovorim, je to uz takmer 10 rokov, takze spomienky su uz len minimalne :)
Dost děsivý výpis. Jsi smolař :-)
S takovýma problémama bych se na to vykašlal... teda na Arcanum ne, stojí za to hrát i s takovýma potížema, ale kdyby šlo o nějakou slabší hru.
Čo postráda logiku? Vieš koľko troubleshooting a ľudí s podobnými problémami som našiel na rôznych fórach/stránkach na nete, keď som hľadal nejaké riešenia?
Nový HW nemám, WinXp mám. Bez fanpatchu by som tú hru nedohral. Keď som sa snažil dostať prvý raz do Ashbury, tak mi to pri random encounteru pri tej oblasti bez fanpatchu padlo. Ofikopatch mi hádzal fatal errory. Veľakrát mi to crashlo do windowsu, prípadne hra načítavala (Tarant po návrate z Tseng Ang) a načítavala a nič sa nedialo. Keď som mal ísť na Thanatos, hra ma už ani do Ashbury nepustila. Dvakrát som to reinstalloval. Viackrát sa mi stalo, že sa mi sprity rozliali len tak obrazovke a nastal crash. V posledných lokáciach hry to bolo dosť problematické. Taktiež sa mi stávalo, že občas začala hra sekať pri scrollovaní obrazovky a vždy to vyriešilo až to, že som načítal ľubovoľnú pozíciu, kde to ešte nerobilo. A Arcanum je braná ako zabugovaná hra a nie je to niečo, čo si ja cucám z prstu.

Ja som s hrami od Bethesdy nikdy nemal, len Morrowind mal v prvej verzii problém s padaním pri zahltení RAMky.

Tiež ma ešte napadlo VtM: Bloodlines, hru som hral v čase vydania, bez patchu, mal som za celú hru jedno zamzrznutie keď za mnou pribehol Beckett a nič sa nestalo. Dal som load a šlo to, inak počas celej hry ani jeden problém. To potom aj ja môžem tvrdiť, že chyba je v uživateľoch a ich počítačoch, že tá hra žiadne bugy nemá. Nonsens.
Arcanum má svůj díl bugů, ale takové extrémy jako časté padání nebo snad nemožnost hrát nějakou lokaci se většině lidí nestávají. Tohle není hra od Bethesdy :-)
Ehm, to postrádá logiku :)

Obecně, když u někoho jde produkt bezproblému a u druhého s problémy, je závada zpravidla jinde než v samotném programu (nové winy, moderní hw, fanouškovské patche).

Ono Arcanum ani není bráno za zabugovanou hru, takto to vypadá jak si to popsal na druhý Daggerfall a to by mohlo odradit potencionální nové hráče.
Já tedy na žádné bugy, nebo padání do xp u Arcanum nenarazil. Spíš naopak, hra běží jak má.
tak jsem zažil třídenní zásek. Ale po haluzi pár vedlejších questů, na které bych jinak asi nenarazil. Tak si představuju hru :))) Spokojenost :)
Ebb: Pravda, je to z velké části i stealth akce (i když stále v prvé řadě adventura).


No já primárně sleduji taktéž Discovery, Spektrum a sem tam se podívám na "Uvolněte se, prosím!" (teďka už vlastně "Show J. Krause"), jinak jde pravda TV taktéž dost mimo mě.

Při hraní bych se ale koukat opravdu nemohl, jednak tu nemám v blízkosti TV a druhak by mi to též kazilo atmosféru a prožitek.
Isair: Nejakú Penumbru som skúšal a prišlo mi to až príliž ako FPS a atmosféra ma tiež zrovna nebrala. Radšej ostanem pri adventúrach.
Tak já převážně zapnu TA3, čt24 a to je asi vše. Pak maximálně sem tam prolupu Discovery, History, viasat history a explorer. To je tak vše co sleduju.
Při hře mám vždy zprávy a když zaregistruju něco zajímavého tak dám pauzu a mrknu na reportáž nebo rozhovor.