Diskuze
@Ross (29.09.2025 07:12): Je to v plánu! :))
Takže bych ocenil i další hodnocení (názor) než místních fanboyů nových adventur.
Takový názor Ringa (nebo Kubuluse?), to by byla božská mana.
	Takže bych ocenil i další hodnocení (názor) než místních fanboyů nových adventur.
Takový názor Ringa (nebo Kubuluse?), to by byla božská mana.
@Drolin (28.09.2025 19:30): A žádné tvoje :D
	Stále jen dvojice hodnocení?!
	@Fritol (27.07.2025 18:34): Já si to zahrát chci :) Ale zatrhávat to nebudu! Ale je fakt, že kolikrát ten pixel art je nevím proč nižší kvality než ten z 90 let. I řada EGA her vypadá o dost lépe.
	Nejnavštěvovanější hra dnes, živá diskuze, ale že by to někdo začal hrát nebo si to přidal do chci si zahrát, to né. Dnes už nikdo nechce hrát hry ani, ts ts.
	@Jab (27.07.2025 17:04): Vždyť jasný, není to hra pro tebe :D
	@jones1240 (27.07.2025 16:31): Tých dôvodov je, samozrejme, viac. Nemá cenu zastierať, že tam zohráva úlohu aj nostalgický faktor, no mimo výrazne jednoduchšieho programovania to umožňuje autorom zameriavať sa vo väčšej miere na príbeh, experimentovať a často je toto zdanlivé obmedzenie skôr estetickou, respektíve umeleckou voľbou, ktorá však zákonite nemusí každému sadnúť. Tak ako to s umením býva.
	@jones1240 (27.07.2025 16:31): Tak nejde o grafiku Syberie. Však sotva jsem dohrál Tactical Breach Wizards. Grafika Driftera na mě prostě nefunguje. 
Že je to amatérský tým o jednom či dvou lidech jde také mimo mě. Klidně ale možné, že v jiných oblastech je to dobrá hra.
	Že je to amatérský tým o jednom či dvou lidech jde také mimo mě. Klidně ale možné, že v jiných oblastech je to dobrá hra.
@Jab (27.07.2025 16:10): Ne, nepomohl, minimálně ne u point and click adventur. Potřebuješ víc skillu, větší zkušeností s programováním či tvorbou všeobecně. AGS má už předvytvořené assety, dialogový systémy a skriptování na míru žánru. Jendoduše to můžeš dělat bez předchozích zkušeností.
Jasně, dá se v tom vytvářet i hry s naskenovaným malovaným prostředím a postavami, ale pixel art je jednoduší. Ale je skvělý že si tu málokdo zjistí info a furt plive, proč jednočlený team nedělá adventuru v grafice nové Syberie :D Prostě protože na to nemají zkušenosti ani prostředky a samozřejmě pixel art zakryje i hodně designových berliček.
	Jasně, dá se v tom vytvářet i hry s naskenovaným malovaným prostředím a postavami, ale pixel art je jednoduší. Ale je skvělý že si tu málokdo zjistí info a furt plive, proč jednočlený team nedělá adventuru v grafice nové Syberie :D Prostě protože na to nemají zkušenosti ani prostředky a samozřejmě pixel art zakryje i hodně designových berliček.
@jones1240 (27.07.2025 14:00): Ok. Do toho nevidím. Unity engine by v tom nepomohl jako alternativa?
	@Drolin (27.07.2025 14:19): Teď navíc vyjde Wildwood Down, jenž mi přijde že je trochu nástupcem Monkey Islandu a jeho atmosféru dokázal replikovat lépe než samotný return, nemluvě o hlavní postavě, jejíž hlášky mají šanci stát se kultovní! :D
	@jones1240 (27.07.2025 14:10): S tím asi každý souhlasí :)). Plní mi backlogu a beru, že tento rok (první půlka) je extra silná v rámci klasických point n click her.
	@Drolin (27.07.2025 14:08): Samozřejmě to, že jde o neopakovatelnou vlnu, nikdo netvrdí. Jen říkáme že adventurám se daří teď velmi dobře a kvalitních vychází hodně :)
	@jones1240 (27.07.2025 11:21): To platí pro mě o žánru adventur obecně, jejichž historii sleduji roky. Křivka počtu kvalitních her v žánru proti 10s určitě stoupá, i když to jde říci asi u všech žánrů, které lze tvořit více méně na koleni v jednom nebo pár lidech. 
V první řadě jde o poctu zlatému období (v širším intervalu 1987 až 1999), která mě obecně velmi bavila. Proto jsem z AGS fóra stahoval a zkoušel mnoho adventur, od předělávek Sierra her po krátké jam AGSky na pár minut po ambiciózní projekty jako Gemini Rue, Donna, Ben Jordan a tak dále. To je 10-15 let dozadu. Dnes je ještě jednodušší tvořit tyto adventury ala 90ky, vzniká jich poměrně dost, jsou velké a často i kvalitní. Ale je to jen logický vývoj v rámci komunity tvůrců adventur v AGS (případně i Wintermute, Unity). Už to ale není o unikátních a dnes již kultovních titulech, tu autenticitu a zachycení tepu doby v rámci žánru adventur mají jiní - Dear Esther, L.A. Noire, Journey, případně Kentucky, Night in the Woods, Pathologic 2 či Her Story.
Nejsem naivní, i když mám rád klasické point n click adventury, abych si lhal do kapsy, že nyní jde o nějakou neopakovatelnou vlnu, na kterou se za desítky let bude vzpomínat jako na tu kvantitativně i kvalitativně nejlepší.
Pokud je dnes zlaté období něčeho, tak jRPG na platformě PC.
	V první řadě jde o poctu zlatému období (v širším intervalu 1987 až 1999), která mě obecně velmi bavila. Proto jsem z AGS fóra stahoval a zkoušel mnoho adventur, od předělávek Sierra her po krátké jam AGSky na pár minut po ambiciózní projekty jako Gemini Rue, Donna, Ben Jordan a tak dále. To je 10-15 let dozadu. Dnes je ještě jednodušší tvořit tyto adventury ala 90ky, vzniká jich poměrně dost, jsou velké a často i kvalitní. Ale je to jen logický vývoj v rámci komunity tvůrců adventur v AGS (případně i Wintermute, Unity). Už to ale není o unikátních a dnes již kultovních titulech, tu autenticitu a zachycení tepu doby v rámci žánru adventur mají jiní - Dear Esther, L.A. Noire, Journey, případně Kentucky, Night in the Woods, Pathologic 2 či Her Story.
Nejsem naivní, i když mám rád klasické point n click adventury, abych si lhal do kapsy, že nyní jde o nějakou neopakovatelnou vlnu, na kterou se za desítky let bude vzpomínat jako na tu kvantitativně i kvalitativně nejlepší.
Pokud je dnes zlaté období něčeho, tak jRPG na platformě PC.
@Jab (27.07.2025 13:50): Důvod k tomu je ten, že je to pro hodně solo devs jednoduší než dělat 3D ktere by vypadalo nechutně, či pracnejsi kreslenou. AGS je mene pracne a hru tak muze vytvorit vice lidi.
	@GodOfTheSick (27.07.2025 10:35): Už jsem si vícekrát prověřil, že nostalgie na mě moc nefunguje. Ale u jiných to fungovat může. Sám si ale také nemyslím, že k této grafice je nějaký jiný logický důvod. Krom právě hraní na strunu nostalgie.
	@Drolin (27.07.2025 11:16): Pokud je her v žánru hodně = boom, pokud jich je hodně dobrých = zlaté období. Dle čísel jsme ve zlatém období. Jednoduché. :)
	@Drolin (27.07.2025 11:16): Nechybí autenticita. Tím pádem by od každého žanru mela byt jen jedna hra a konec.
Každy se snazi vypravet svoje pribehy a ano, neprijde boom ze wow uplne prvni hezka point and click, ale maji co nabidnout a rozvije ji to. Zanrovy film si taky pustis orotoze na nej mas chut a vis ze to presne chces.
Ty se jen na sílu snazis odlisit. Stejne AGS hry milujes a skoro kazdou zahrajes :)
	Každy se snazi vypravet svoje pribehy a ano, neprijde boom ze wow uplne prvni hezka point and click, ale maji co nabidnout a rozvije ji to. Zanrovy film si taky pustis orotoze na nej mas chut a vis ze to presne chces.
Ty se jen na sílu snazis odlisit. Stejne AGS hry milujes a skoro kazdou zahrajes :)
@GodOfTheSick (27.07.2025 10:35): Doba retardovaná, to zní dobře. A ambasadorem tohoto období by mohl být @jones1240! Hlavně novým adventurám, zvláště AGS vydávajícím hold klasikám, chybí autenticita. Což je za mě největší problém. Jako by byl boom noir filmů, a psalo by se, že je to zlaté období... :).
	@GodOfTheSick (27.07.2025 10:35): Achjo :) Máš asi nostalgický růžový brejkučky :)
	@jones1240 (komentář): Nevím sice, kdy přesně ta zlatá éra měla být, ale takhle hnusně jako Drifter nevypadaly hry ani na osmibitech. Naopak, z minima se autoři odjakživa snažili vytěžit maximum a graficky se hry pousovaly každým rokem. Tato doba se dá spíš označit jako retardovaná, protože na jedné straně vznikají všemožné vylepšováky, aby staré hry na velkých monitorech vypadaly co nejlíp a na druhé straně vznikají záměrně graficky zdegenerované nové hry, které vypadají hůř než ty, od kterých se inspirují...
	@jones1240 (26.07.2025 11:29): jojo tohle vypada dobre.
	@Londo Mollari (26.07.2025 11:25): On je to jako férový point, na stranu druhou ale například v dnešní době už mohou zajímavé projekty dělat i lidi, kteří by třeba se k tomu před hromadou let nedostali. A tak mě prostě baví objevovat zajímavé projekty napříč lety. Si myslím že je dobrý si udržovat zdravý rozhled celkově.
	@jones1240 (komentář): Žiju pod kamenem. Ono u her to tak barvitě nevyzní, tak si pomůžu filmovým průmyslem. S omezeným časem... "mám k dispozici 120 let kinematografie, tak proč bych proboha měl sledovat zrovna současnou tvorbu"?. :)
	@Walome (26.07.2025 10:06): Dík! Bohužel v gramatice jsem se až tak nezlepšil, ale nechávám si jen dělat korekci přes ai (čárky a gramatický chyby- texty mi to nepise ci nemeni). Díky tomu mě to psaní baví více nez driv :D
	@jones1240 (26.07.2025 08:26): btw pises jako clovek. Bud sis nasel nekoho, kdo umi psat, nebo ses naucil pouzivat ai anebo jsi vyrostl a je z tebe velky kluk!
	@Walome (26.07.2025 07:57): Nepřekvapuje!
	@jones1240 (komentář): žiju pod kamenem.
	Napíšu sem příspěvek do diskuze, aby si hry všimlo víc lidí a třeba si ji zahráli nebo dali do seznamu přání. Místní nezájem je trestuhodný, podobně jako v případu Drova!
	@jones1240 (18.07.2025 09:54): Koupeno! Dám si k obědu!
	@Tarhiel (17.07.2025 23:07): Skvěle! HYPE TRAIN! :D@Fritol: už koupeno?
	@jones1240 (17.07.2025 11:19): Nejak mi to uniklo ale po vzhliadnutí trialeru (ktorý mi atmosférou pripomína Stranger Things) to vypadá skvelo, kupujem! :)
	Dneska vychází. Opravdu doporučuji všem! Akcí našlapaná brutální point and click se super příběhem a puzzly!
	Právě hraju full verzi a wow, tohle má doopravdy náběh na adventuru roku. Skvělý vizuál, barvy, soundtrack, výborný dabing a příběh zatím šlape. Snad si to udrží kvalitu.
	 
							 
						 
							 John Mirra
John Mirra Drolin
Drolin Ross
Ross Richmond
Richmond Fritol
Fritol jones1240
jones1240 M.a.t.t.
M.a.t.t. Jab
Jab GodOfTheSick
GodOfTheSick Walome
Walome Londo Mollari
Londo Mollari Tarhiel
Tarhiel