@player (19.03.2025 19:20): Za mě teda ovce. Naženeš je co nejblíž mlýnu nebo Town Centra. A mlýny stavět co nejblíže bobulím..
Diskuze
Co je rychlejší způsob jak získat jídlo? Trhání bobulí,zabíjení ovcí,lov nebo farmaření?
Dělám ekonomickou kampaň kde mám za určitou dobu získat jídlo,zlato a postoupit do další doby.
Dělám ekonomickou kampaň kde mám za určitou dobu získat jídlo,zlato a postoupit do další doby.
@Karasman (08.10.2024 07:10): Dvojka a jednička mi připadali lepší. Trojka měla ne moc dobrý singleplayer.
@player (08.10.2024 00:26): trojka nebyla zas tak špatná, viděno zpětně, ale nebylo to úplně ono. Dvojka u mě vede na celé čáře, čtyřka je ale lepší než trojka, podle mě.
@player (08.10.2024 00:26): Proč? Co je na trojce špatného? Mně bavila hodně. Čtyřka je mimochodem taky skvělá.
Jak by jste srovnali AoE IV s předchozími díly (III., II age of kings a jedičkama)? Byl jsem velký fanoušek Age of Empires. Hrál jsem jedničku a dvojku mnohokrák. Pak jsem si koupil trojku a nad serii Age of Empires jsem zlomil hůl.
@H34D (30.11.2022 09:13): Pro Tebe cokoliv :)
Říkal jsem, že pokud to provede tímhle způsobem, a pokud to je považováno za argumenty pak ANO. Těch je tam míň než odstavců. Je to v podstatě old man yells at cloud, dřív byla tráva zelenější, etc
Říkal jsem, že pokud to provede tímhle způsobem, a pokud to je považováno za argumenty pak ANO. Těch je tam míň než odstavců. Je to v podstatě old man yells at cloud, dřív byla tráva zelenější, etc
@Kunick (30.11.2022 00:57): Mohl bys to ještě jednou zopakovat, prosím?
@Gordon (30.11.2022 00:50): Stačí když si přečteš, v čem jsem H34dovi oponoval
@Kunick (30.11.2022 00:46): No neuniká, já chci opravdu vědět, v čem je problém, když někdo píše, že změna není nutně špatná, ale jemu samotnému nevyhovuje.
@Gordon (30.11.2022 00:36): Ja myslim, že Tobě zase uniká smysl psaného textu a diskuze. Váš point je zbytečný...;)
@Kunick (30.11.2022 00:34): A co je na tom tedy špatně? Možná ti uniká náš point, že od toho ty komentáře jsou. SUBJEKTIVNÍ recenze, názor, pohled... Nejsou od toho, abys s nimy souhlasně pokyvoval hlavou.
@J_K (30.11.2022 00:24): klidne to zopakuju vickrat:
Pokud to provede tímhle způsobem, a pokud to je považováno za argumenty pak ANO. Těch je tam míň než odstavců. Je to v podstatě old man yells at cloud, dřív byla tráva zelenější, etc
Pokud to provede tímhle způsobem, a pokud to je považováno za argumenty pak ANO. Těch je tam míň než odstavců. Je to v podstatě old man yells at cloud, dřív byla tráva zelenější, etc
@Kunick (30.11.2022 00:23): A to je špatně?
@Gordon (30.11.2022 00:06): Možná si to přehledl, tak ti to zopakuju:
Pokud to provede tímhle způsobem, a pokud to je považováno za argumenty, pak ANO. Těch je tam míň než odstavců. Je to v podstatě old man yells at cloud, dřív byla tráva zelenější, etc
Pokud to provede tímhle způsobem, a pokud to je považováno za argumenty, pak ANO. Těch je tam míň než odstavců. Je to v podstatě old man yells at cloud, dřív byla tráva zelenější, etc
@Kunick (29.11.2022 23:59): A to je špatně?
@Gordon (29.11.2022 23:32): Pokud to provede tímhle způsobem, a pokud to je považováno za argumenty pak ano. Těch je tam míň než odstavců. Je to v podstatě old man yells at cloud, dřív byla tráva zelenější, etc
@Kunick (29.11.2022 23:26): A to je špatně?
@H34D (29.11.2022 22:17): Ale notak...tam už jsme byli. Schvalně si ten koment přečti a ignoruj body kdy tvrdí, že něco není špatné ale neni to podle jeho predstav a tak to vlastně špatné je.
@Kunick (29.11.2022 20:59): Tak samozřejmě na tvé komentáře nemá. Ty vyargumentuješ i to, čemu nerozumíš.
@H34D (29.11.2022 13:01): uplně bych nesouhlasil. Jakkoliv to je silný názor, tak nejde označit za vyargumentovaný. Tedy pokud za ultimátní argument nebereš "já bych chtěl aby to bylo jinak". Spíš je to takový kšaft zklamaného fanouška... o to víc, že sám přiznává, že hra pokračuje v trendu nastaveném už AoE3.Na jednu stranu říká, že dnešní hry jsou snadnější, na druhou píše, na druhou mu vadí nutnost být rychlý. Asi nejlíp celý komentář vystihuje věta "Očekával bych..."
@Hater (29.11.2022 16:02): no, je pravda, že dvojku hraju doteď, stovky hodin jsem utopil i v tom HD remaku z roku 2013.
Trojku jsem jen zkoušel, asi třikrát a nic. Recenze na čtyřku jsem četl a byly dobrý, že hra odkazuje ke dvojce. Ale zase je pravda, že recenzenti většinou jen projedou kampaň..
Trojku jsem jen zkoušel, asi třikrát a nic. Recenze na čtyřku jsem četl a byly dobrý, že hra odkazuje ke dvojce. Ale zase je pravda, že recenzenti většinou jen projedou kampaň..
@veselykralicek (29.11.2022 15:40): Tak jestli bude nějaký free weekend, tak za zkoušku to stojí. Osobně, mě trojka nebavila a nejvíce nahraných hodin mám u druhého dílu. Čtverka přinesla skvělé animace, některé technologie mě bavily, ale dvacetkrát si zahraji dvojku a pak jednou poslední díl, takže tak. Je to škoda. Když kdysi nějaká paní představovala nový díl, tak podle videí to vypadalo na velké otevřené mapy, na veliká města, která je třeba bránit. Vojáci na hradbách jsou super, ale nestačí mi to. Přes tu velikost se nemohu přenést.
@Hater (29.11.2022 15:38): Jo to chápu, mám to docela podobně. A myslel jsem, že čtyřka je dost návrat ke dvojce, protože trojka mě taky vůbec nechytla.
Proto to zklamání..
Proto to zklamání..
Správně, jedná se o můj silný úhel pohledu. Také jsem to tam zmínil. Jsem hráč, který s kámoši hraje na největší možné mapě, a máme rádi, když se hra “vleče”. Dlouhé boje, plno front, hlídání surovinových nalezišť. Ve čtverce je to jiné, rychlejší, nic pro mě. Sem tam si zahraji, když mám chuť na rychlovku.
@veselykralicek (29.11.2022 10:18): Já mu dal plus za dobře formulovaný a vyargumentovaný názor, ale myslím, že se hodně jedná o úhel pohledu. Já bych třeba nechtěl, aby jedna hra trvala víc jak hodinu, aby někdo v jednom "věku" vytuhl na příliš dlouho, aby dobývání soupeře trvalo nekonečně dlouho apod. Určitě záleží na tom, jak budeš tu hru chtít hrát a co tě na RTS baví.
@Hater (komentář): teda, to je docela sprcha..
A to jsem přemýšlel, že bych si hru v tom podzimním výprodeji pořídil..
A to jsem přemýšlel, že bych si hru v tom podzimním výprodeji pořídil..
Taky to zkouším, filmečky boží, ale jinak dvojka zůstává dalece nepřekonána.
A skirmish celkem bída.
A skirmish celkem bída.
@Kwoky (26.08.2022 11:38): Tak jsem prošel jednu kampaň a přesvědčil se, že to není můj šálek čaje. Není to dost rychlé jako třeba Starcraft a ne dost pomalé jako třeba Stronghold. Ale mají užasně udělané filmečky - vypadá to skoro jako z nějakého BBC dokumentu.
@Kunick (26.08.2022 09:22): Nevyužiju to. Strategie mě poslední dobou moc neberou.
@Kwoky (25.08.2022 18:02): a jak se ti líbí?
Free weekend na Steamu (do pondělí lze hrát zdarma): odkaz
Odehrál jsem všechny kampaně na malou obtížnost, chtěl bych obtížnost zvýšit, ale všechny kampaně zůstávají otevřené, jak hrát hru znovu na vyšší obtížnost?
Tak už mi chybí pouze kampaň za matičku Rus. Hodně mě to chytlo, v podstatě se nic od AoE II nezměnilo a asi je to tak dobře.
@koudy_cz (13.11.2021 23:19): Forgotten Empires dělali (a dělají) na Definitive Edition a jejích DLCs.
@player (30.10.2021 23:32): Nebo mohli vzít všechny díly dokupy a skončit u II.sv treba. Když už tu II. vojnu maji v CoH tak zmaknutou, akorát víc budovatelsky/realtimove, ale to oni ne, udelaji nejakou splácaninu, nas&at. Doufal jsem, že aspoň z těch Forgotten na tom někdo dělá, ti lidi jako skončili posledním Datadiskem pro AoEII HD???
@RNDr. Gunár Pavel (26.09.2021 10:22): Age of Empire I Starověk,Age of Empires II středověk, Age of Empires III. ranný novověk. Age of Empires IV. by mělo pokračovat po době po trojce takže zhruba tak 17.-19. století. Bohužel se tak nestalo což je podle mě škoda. Nevm proč dali přednost vrátit se zpět do středověku.
Tyjo, z tý recenze Vortexu mi přijde, že ta hra je naprostý nedodělek, tam chybí hromada funkcí a ten polokreslený nekonzistentní vzhled... Vcelku neuvěřitelné v době, kdy CA vydavá k novému Total Waru Cinematic pro každou frakci zvlášť. Ale třeba ty dokumenty jsou super.
Já jsem koukal na videa a jsem z toho takový rozpačitý. Grafická stylizace mi obecně nevadí, ale právě třeba ty detaily, odkud vycházejí šípy z jednotek, což má AoE2 DE mnohem lépe zvládnuté. Nebo přemrštěné kouřové efekty.
A pak už ty imo překonané věci, že třeba tu obléhací techniku nikdo neobsluhuje, tu bych klidně volil, aby daná jednotka rovnou zábírala více v populačním limitu anebo aby ji třeba obsluhovali vesničané/vojáci. Přijde mi to jako promarněná příležitost pro nějakou další vrstvu hratelnosti. Zatímco ty grafické chyby se ještě vychytat dají, tohle už nejspíše překopávat nebudou.
Naproti tomu ten sound design je podle videí opravdu povedený, vojáci v bitvách řvou atd. Plus, pokud jsem to správně pochopil, v průběhu jednotlivých věků se i jazyk jednotek postupně mění a přibližuje současné mluvě daných národů, což mi připadá jako naprosto skvělý, ale taky maniakální detail v kontrastu třeba s tou grafikou.
Jinak Relic jsem měl kdysi rád kvůli Homeworldům, jenže tu nutno podotknout, že jádro původního týmu už je dávno v Blackbird Interactive. Těm bych se to svěřit nebál (za předpokladu, že mají dostatečnou manpower).
A taky škoda, že na tom asi nedělá nikdo z původních Ensemble/Forgotten Empires - připadá mi, že takhle Relic zbytečně ztrácel čas vynalézáním kola.
@koudy_cz (27.09.2021 00:47): Jen do toho. :-)
A pak už ty imo překonané věci, že třeba tu obléhací techniku nikdo neobsluhuje, tu bych klidně volil, aby daná jednotka rovnou zábírala více v populačním limitu anebo aby ji třeba obsluhovali vesničané/vojáci. Přijde mi to jako promarněná příležitost pro nějakou další vrstvu hratelnosti. Zatímco ty grafické chyby se ještě vychytat dají, tohle už nejspíše překopávat nebudou.
Naproti tomu ten sound design je podle videí opravdu povedený, vojáci v bitvách řvou atd. Plus, pokud jsem to správně pochopil, v průběhu jednotlivých věků se i jazyk jednotek postupně mění a přibližuje současné mluvě daných národů, což mi připadá jako naprosto skvělý, ale taky maniakální detail v kontrastu třeba s tou grafikou.
Jinak Relic jsem měl kdysi rád kvůli Homeworldům, jenže tu nutno podotknout, že jádro původního týmu už je dávno v Blackbird Interactive. Těm bych se to svěřit nebál (za předpokladu, že mají dostatečnou manpower).
A taky škoda, že na tom asi nedělá nikdo z původních Ensemble/Forgotten Empires - připadá mi, že takhle Relic zbytečně ztrácel čas vynalézáním kola.
@koudy_cz (27.09.2021 00:47): Jen do toho. :-)
@koudy_cz (26.09.2021 22:28): Holt zavřením Ensemble v době, kdy se Microsoft rozhodl "zrušit" PC gaming byla kontinuita přervána. Za AoE IV je Relic, který krom toho, že rád fušuje do fikce, tak není moc zběhlý ve strategiích, kde se hodně staví.
@koudy_cz (26.09.2021 22:28): Já nabyl dojmu, že se tempo přidavání aktuálních her tak nějak obecně zvolnilo.
@MCZ (26.09.2021 22:43): tak to máš pravdu, zrejme jsem tu větu tolikrát upravoval, až z ní vzniklo tohle. Zkusím to preformulovat.
@koudy_cz (26.09.2021 22:26): Konkrétně jde o tuhle pasáž "se všemi mechanismy a principy hry". Mechanismy ani principy rozhodně nejsou totožné.
@RNDr. Gunár Pavel (26.09.2021 10:22): no, ani se nedivím, já právě tu BETU zkoušel a do prvních videí jsem tak nějak doufal, že bude nový díl o něčem jiném, než byly předchozí díly... Bohužel nestalo se a ani ty zpětné kroky nechápu, když už to v aoe3 bylo vymyšlené jinak.
Chtěl jsem ale o tomto díle někde pokecat, proto jsem ji přidal. Už jenom to, že se do toho nikdo nehrnul, o něčem vypovídá :D
Chtěl jsem ale o tomto díle někde pokecat, proto jsem ji přidal. Už jenom to, že se do toho nikdo nehrnul, o něčem vypovídá :D
@MCZ (26.09.2021 03:41): máš na mysli vynechání age of mythology? To nemá v názvu age of empires...
Na mě to působí jako dvojka ve 3D s prvky navíc. Graficky to nevypadá hůř, ale ani líp...
Přidání tohoto Empires jsem si nechal úmyslně uniknout, jistě to bude obstojná strategie, ale průměrné (=ne špatné) AoE. Podle původního Ensemble plánu měl být tento díl zasazen do 19.-20. století a Vtka do budoucnosti. :) Když už chtěli nosit sovy do Athén, měli udělat znovu jedničku tak, aby se hrála jako IIjka. (:
Proč nikdo neobsluhuje obléhací stroje a lodě, když to ve trojce už bylo a na hradby teď lidé rovněž dávat jdou? Základní výběr národů působí chudě, byť další budou prodávány v DLCčkách. Grafika nevypadá o moc lépe než u AoE III: DE. Nejsou to velká odrazovadla, ale je jich dost na to, aby si koupi za plnou cenu kdokoliv, kdo není skalní příznivec značky, rozmyslel.
Proč nikdo neobsluhuje obléhací stroje a lodě, když to ve trojce už bylo a na hradby teď lidé rovněž dávat jdou? Základní výběr národů působí chudě, byť další budou prodávány v DLCčkách. Grafika nevypadá o moc lépe než u AoE III: DE. Nejsou to velká odrazovadla, ale je jich dost na to, aby si koupi za plnou cenu kdokoliv, kdo není skalní příznivec značky, rozmyslel.
Mimochodem, ohledně toho popisku, hned první věta není pravda.
@koudy_cz (25.09.2021 22:38): Jen jsem se díval na pár videí a prvních reakcí, a vypadá to tedy pěkně bídně.
Tak co, zkoušel někdo BETU min víkend?