Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

V poslední lokaci jsem se zasekl snad dobré dva týdny (i z časových důvodů), ale nakonec dohráno a je to prostě pecka. Pořád koketuji s myšlenkou, že tomu to hodnocení ještě na těch 90% zvednu, i když jsem na blogu dal už těch jasných 85%. Třeba mi to nedá a vyhlásím v herním deníku ze hry, který mám rozepsaný, korekturu hodnocení o 5% nahoru:-)
Ve spodním levelu Vanguard Keep jsem se teda krásně motal několik dní, ale musím teda říci, že ta struktura toho levelu a jak se z něj dostat dále do věže mě teda nadchla. To otevírání různých mříží skrze velké kolo, hledání čtyř klíčů k bráně skrze dvě patra levelu...no paráda.
@MickTheMage (21.12.2024 14:06): Thunderscape je, jak říkáš, graficky oproti Ravenloftu hrubší, tedy míněno temnější a ze hry číší, že se tam nikdo s nikým mazlit nebude. Má to spíše nádech potemnělé Ultimy Underworld a je to vlastně dobře. Jinak hodně mě překvapila grafická bohatost lokací. Různé obrazy na zdech, knihovny, stoly, dřevěné schodiště a pod. Hodně se mi to tedy líbí i graficky.

@Isair (21.12.2024 17:09): Ravenlofty už taky dlouho plánuji zopáknout a možná i odeníčkovat. A en Thunderscape propadák určitě není. Prostě dungeon, jak má být.
@Ringo (21.12.2024 10:05): Tohle slyším poměrně rád, na GoGu už mi Thunderscape nějakou dobu visí, dle gameplay videí se mi celkem zamlouvala, ale také jí pořád odkládám ve stylu "prvně ty lepší kousky". Čili moc rád slyším, že se snad o propadák jednat nebude.

On i ten Menzoberranzan byl celkem fajn, jemu jsem dal však přednost i před ostatními, protože Ravenlofty, DnD, Drizzt a podtemno :). A celkem mám chuť si to společně s Ravenlofty znovu zopakovat.
@Ringo (21.12.2024 10:05): Inak vdaka tomu, ze si o hre zacal pisat, som si ju aj ja na chvilu vytiahol. Ako atmosfera je stale absolutne perfektna. Imo, Ravenlofty posobili (a stale posobia) trochu krajsie, Thunderscape je co do grafikeho vyrazu trochu hrbusi, povedal by som.

A ako som teraz upratoval (holt Vianoce), tak i pod tymto vplyvom som si na chvilu vytiahol CD s Thunderscape (pretoze samozrejme, hratelnu kopiu vyuzivam tu z GOG :)) a vedla neho polozil nieco, co som rad, ze mam vo svojej zbierke. Ten campaign setting pre Pathfinder tusim vznikol skoro 20 rokov po vydani hry, ale je to taka pekna fajnovecka v zbierke.
@MickTheMage (19.12.2024 23:31): Mn kdysi odradila ta automapa, myslel jsem, že v tomhle se nikdy nebudu umět orientovat a tak jsem to po pár pokusech o rozehrání vzdal v těch úvodních horách. Recenze ve Score tomu taky moc nepřidala, 6/10 pro mě znamenal průměr, který v té záplavě titulů můžu klidně skipnout a věnovat se hrám s hodnocením 8 a více. Samozřejmě je chyba někdy podlehnout několika takovýmto prvotním předsudkům, protože ten pohled na hru může člověk vidět úplně jinak. Po těch 8+ hrách se poslední dobou věnuji i titulům, které se spíše potácely někde na tom průměru v hodnocení a z nejedné se vyklubala velmi zábavná záležitost.

Jinak moje stupnice se v podstatě vymyká klasické šabloně - zprůměruji několik aspektů jako je grafika, hudba, atmosféra, zábava. Moje procenta vesměs uvádějí jediné, jak mě hra bavila. Proto mám u hodně zábavných her vysoká čísla nehledě na to, jestli bych jim mohl vytknout třeba hudbu, kterou si vypnu, když není dobrá nebo mě nějak vyloženě neuchvátila a poslouchám u toho hudbu svou. Samozřejmě pokud mě uchvátí hudba, grafika a atmosféra, tak na to v hodnocení zábavnosti také přihlédnu a procenta jdou nahoru.
@Ringo (19.12.2024 22:16): Vsak ja to celych 30 rokov tvrdim a... (mam inu stupnicu, u mna totiz 65 neznamena zlu hru ;)) Inak, 30 rokov, a to si stale pamatam akoby bolo dnes, ked som zohranl CD s originalkou (i ked bola sucastou kolekcie a nie samostatna krabka). A ked ta takto pocuvam, asi to zase po rokoch rozohram (asi nedohram, pretoze ma rozptyluju ine veci, ale... aspon trosku si to dam).
Čím déle to hraji, tím více mám tendenci zvyšovat hodnocení. Pokud se něco výrazně dále nepokazí, 85% je jasných, teď mě pár věcí nadchlo tak, že jsem si říkal, sakra vždyť to je dungeon jako řemen, klidně bych dal i 90%. To zatím nedávám jen proto, že by mi to rozbilo hodnotící stupnici a musel bych trochu přehodnotit i jiné dungeony. Tohle klidně mohl být Ravenloft 3, akorát SSI přišli tehdy o AD&D licenci a tak to umístili do svého světa Adenu, ale pozor, ten svět vůbec není nezajímavý. Vlastně je škoda, že SSI nestihli vytvořit i třetí hru v tomto světě.
Ja teda neviem, ale z videí ma to moc neláka, grafika (aj keď to je pre mňa minor argument, mám 300+ hodín Elite na C64) niekde nas úrovni "Betrayal et Krondor?", ale zase páči sa mi ten systém "Bezpovolania" čo robíš to máš to je naopak super, presne to sa mi páči.
@Ringo (10.12.2024 21:50): Divny? Myslim, ze som to uz niekde pisal, ale Thunderscape je moja oblubena World of Aden hra, nie je dokonala, ale strasne som mal rad tu atmosferu, ktoru dokazali vytvorit. A hodne ma to bavilo... len mala dost chrobacikov a automapa bola strasna :)
Asi budu divný, ale prozatím se mi na této hře líbí vše kromě automapingu. Thunderscape jsem díky recenzím ve Score zařadil do takových těch nemasných neslaných jakože nepovedených dungeonů, kterým jsem měl v úmyslu se vyhnout a které trochu smutně uzavřely éru slavných dungeonů první poloviny 90. let. Časem jsem si však kdysi dávno zahrál Menzoberranzan, který ve Score odstřelili a překvapivě mě bavil a to více, než jsem si zprvu chtěl připustit. Ne, že by mu nešlo vytknout, co mu vytýkáno bylo, ale zase taková hrůza to nebyla. Dalším podhodnoceným dungeonem byl Anvil of Dawn. Po několika pokusech jsem mu šanci kdysi dal a musel jsem teda říci, že ne, že to nebyl propad, ale šlo naopak o vynikající a propracovaný dungeon a skoro takové o týden starší (a ještě hezky kreslené) dvojče Stonekeepu. No a teď teda Thunderscape. Několik dávných pokusů to rozehrát padlo na tom, že jsem zjistil, že s místním automapingem kamarád nebudu a neuměl jsem se přes to přenést. Teď jsem se konečně přes to přenesl a jak jsem psal na začátku, zatím se mi mimo automaping a taky trochu krkolomné práce s inventářem líbí na hře vše. Postavám s radostí po level upu naklikávám skilly, užívám si Ultima Underworldovské panorámata stupňovitých úrovní, líbí se mi ta hlíněná atmosféra, tak uvidím, jak to bude dále. Na zásadní bugy jsem zatím nenarazil. Jen v jednom místě se po přiblížení ke zdi hra sekla, ale tomu jsem se po loadu vyhnul, nebylo to nic klíčového.