Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Fritol (06.09.2023 17:11): tak, ikdyž u BG3 byl dokonce až o druhém víkendu. Starfield je podobně velká hra, takže by to tam mohlo mít podobnou trajektorii, pokud bude word of mouth pozitivní.
Tohle je podle mě ukázka toho, že hry nelze hodnotit skutečně objektivně. Na jednu stranu lze hodnotit jednotlivé herní mechaniky, na druhou stranu jde vždy hlavně o zážitek který bude mít každý nějaký jiný. Jakkoli je Starfield technicky zastaralý a příběhem hloupý, evidentně ta hra hromadám hráčů poskytuje skvělý zážitek.

Mimochodem to vypadá, že hru nakonec vyzkouším, protože je Free k AMD grafikám :D
No, zatím co na DH probíhá klauniáda, tak jen samotná Premium edice prodala přes 2 mega. "Woke" Todd musí byt vysmátý. :)
@Charllize (06.09.2023 16:11): Tak já mu plus taky dal, je to dobře napsaný koment, ale pořád věřím že mi spousta z toho co zmiňuje tolik vadit nebude. Že se těch třeba 40 hodin budu bavit a ne že bych je tak protrpěl. Doufám.
@Fritol (06.09.2023 15:52): No ne, on tam nekecá asi nijak, jen to napsal manipulativně tak že si to jeho cílovka přebere po svém.

Co se týče kritizování bugů, to by měl po KCD fakt sedět tiše v koutě a šoupat nohama.
@HolyMeatball (06.09.2023 15:45): tak mě taky zaujalo že první postava kterou ve hře vidím je moje černá šéfová kterou všichni hrozně respektujou a který nemůžu ani nic říct, jen jí poslouchat :) "Jdi támhle do tý jeskyně kde jsou podivný gravitační anomálie, my tady počkáme, určitě se ti nic nestane"

suuure
@HolyMeatball (06.09.2023 15:45): Však hned první minuty walkthrough ho usvědčují ze lži.

Par dní zpátky se snažil tvářit, že je to ve špatném technickém stavu, ale v komentech mu to dali docela sežrat, protože KCD bylo mnohem horší, tak teď vsadil na jistotu. Žvásty o woke jsou u jeho cilovky vděčné téma a tentokrat podporu mohou vyjádřit i lidi, kteří hry nehrají.
Huh, Vávru nikterak nesleduju, ale tohle mě zajímalo. Dovolím si to tu zkopírovat:

" Žena mě chvíli pozorovala jak hraju Starfield. Po chvíli překvapeně prohlásila: "Tam jsou jen samý ženský ne?" A pravda. Já, jsem putoval světem doprovázen dvěma ženami a právě likvidoval jakési piráty, sice chlapy, ale záporné postavy. Následně jsem šel reportovat výsledek boje další ženě, majitelce farmy. První muž, kterého jsme potkali, zametal na záchodech :)" 

Ehm, společníky si tu člověk sám vybírá, takže to je ignorace nebo cílená manipulace davu? Majitelka farmy, to jistě bude jeden z těch bambilionů vedlejších questů, vsadil bych se že vím, o kterém přesně je řeč. Poměrně už pokročilá fáze hry, tou dobou musel už dávno xkrát narazit na kladné mužské postavy, na mužské postavy v pozicích síly, na zlé ženské postavy a ženské uklízečky jakbysmet.

Vyčítat se té hře dá hafo, ale tohle je absurdita toho nejhlubšího zrna.
Woke hra se sterilním obsahem, ale co čekat od Betshedy respektive Todda Howarda. Že si to fanošukové v budoucnu vymodují je klidně možný, ale na to dlabu...i kdyby vznikl mód na genderovou vyváženost lol
@AlieN (06.09.2023 12:43): Ono by to mohlo ísť, ale museli by (komplet ?) prepísať streamovanie dát na pozadí, v súčasnom stave to očividne nezvláda.

Alebo ešte jednoduchšie - použili modernejší engine, ktorý je na to stavaný - niečo, po čom hráči volajú už roky a oni stále používajú Potato Generator, i keď pokaždé trochu upravený.
@AlieN (06.09.2023 10:29): Mně by to taky zajímalo proč to tak je. Možná nějaká limitace toho enginu. Optimalizace na series S? Nebo si někdo řekl ze po desítkách přistání je to stejně desna nuda pořad nalítávat na planety tak to škrtli úplně :)
Tak mi to cca po 40 minutách hrání 2x spadlo při přistávání na planetě na xbox series s. To se mi nestalo ani na PS4 u Falloutu 4. Nepotěšilo... Kromě toho první dojem celkem ok... Uvidíme dál...
O létání ve vesmíru aneb jak přiletět na povrch planety
Mechaniky hvězdných systémů fungují, planety kolem sebe rotují jak by měly, loď při spawnu ve vesmíru není ani omezená velikostí instance kolem sebe jako na při pohybu na zemi a může doslova letět kam by chtěla - jen je na to pomalá a přílet k povrchu planety nevytriggeruje přistání, hráč s lodí prostě clipne skrz texturu.
Po tomhle se mi dere do úst jediná otázka - PROČ?? Proč to nefunguje jako normální space sim, když většina mechanik mechanik pro to potřebných ve hře evidentně už je? To je čirá lenost Bethesdy, nedovolit hráči létat mezi planetami volně jako v jakékoli jiném space simu? To u nich tak moc nenávidí immerzi realističtějšího přístupu k hraní, a ne mít na všechno jen teleport?

Pozitivní na tom je že aspoň moddeři tuhle featuru budou moct dodělat. Vlastně zřejmě stačí motorům lodí přidat turbo-boost, nechat loď vybuchnout při přiblížení ke hvězdě, zlepšít textury planet po přiblížení, a při dosažení určité výšky nad ní spustit automatické přistávání na tom konkrétním místě. A věřím že zvládnou i přidat random encountery s npc loděmi, přinejhoršm aspoň ve stylu No Man's Sky. Meh.

A ještě shrnující rant mého oblíbeného Litevce. Je pozitivnější než bych býval čekal.
@HolyMeatball (komentář): Uf, to si hre riadne naložil :)

Keď som sa dostal k pasáži, kde spomínaš, že je to horšie, ako F4, tak sma na ňu celkom prešla chuť. Naštastie posledný odstavec to zachraňuje, a tak asi urobím to, čo sa pri Bethesdej hre obyčajne vyplatí: počkať rok-dva, až tomu dodajú obsah, vznikne kopu módov a ešte lepšie to odladia, a potom by to mohla byť dobrá hra :)
@AlieN (05.09.2023 21:18): já se nepokoušel vyzdvihnout NMS ani Elite, jen nesmyslnost jejich srovnání se Starfieldem vzhledem k diskutované věci.

A ne, nebylo by to Outer Worlds, bylo by to klasické Bethesdí RPG, ale ve vesmíru. Pořád by to mělo úpravu lodi, pořád by to mělo stavbu základen, pořád by to mělo všechny typické šarmy a kiksy tvůrce. Za předpokladu, že by pak ty mapy reálně byly větší a otevřenější. S aktuálními limitacemi to připomíná Outer Worlds ironicky více v této podobě, než kdyby to pojali opačně.

Já po starfieldu chtěl pouze další velké otevřené Bethesda RPG, nikdy jsem nechtěl to, co bylo slibováno, nikdy jsem tomu ani nevěřil. Ale ono to není ANI to, jako RPG je to omezenější, jako sandbox je to omezenější. Všechno aby to mohlo mít tisíc stejných planet, které ale nejsou planetami jakož hlavně malými, převážně prázdnými čtvercovými plochami.
@HolyMeatball (05.09.2023 21:13):  "kdyby opravdu udělali jen jednu soustavu o třech čtyřech planetách"... tak by to bylo čisté Outer Worlds. Což by bylo možná fajn, na dvojku Outer Worlds čekám s velkými nadějemi. Ale taková holt Bethesda není. Si teď připadám jak ďáblův advokát trochu, ale je zase nesmysl chtít po té hře něco co není a nikdy nechtěla být. To je jako ti co po Cyberpunku chtěli aby byl jako GTA...
@HolyMeatball (05.09.2023 20:47): Tyhle argumenty nechápu. Nechci Starfield nějak moc hanět ani se ho zastávat než si ho zahraju, nevím jak přesně to vypadá na něm, ale... hrál ty jsi Elite a NMS? A to ty hry mám fakt rád, ale ani ony neumí zázraky.

V Elite lze přistát jen na určitém procentu planet... tzn pořád na stovky miliard planet. Liší se kosmeticky. Resp skoro všechny se neliší nijak, a pak je jich tam pár které jsou nějakou věcí výjimečné, tak výjimečné že na ně lidé pořádají týden trvající výpravy. Odyssey tedy přidalo množství planet na kterých jde přistát, a naopak dost zkrouhlo tu výjimečnost. To je vada Elite, ono tam na povrchu vlastně není co zkoumat, gró hry je, jako vždy bylo, ve volném vesmíru v lodi.

V NMS jde přistát všude, terén pro přistání hraje roli leda na těch tak extrémních, že se na nich nedá ani chodit. Planety se liší... bohužel hlavně na pohled. Po stovce hodin přijdeš na to že typů planet je vlastně jen pár, liší se hlavně dostupnými zdroji a počasím, a jinak jsou mezi sebou rozdílné zase hlavně těmi barvičkami. Ještě menší rozdíly jsou mezi hvězdnými systémy, a to je to co mi dost vadí na téhle hře - není prakticky žádný rozdíl když prozkoumáš hvězdných systémů deset a nebo deset tisíc.

Starfield vypadá že je na půl cesty. Estetické rozdíly mezi planetami jsou velké, podobně jako v NMS, je tam místy i hustá vegetace. Ale je realističtější, jsou tu i čisté měsíční pustiny, nemůžeš přistát na plynných planetách, jako v Elite, etc. Pořád mi to připadá že na pěší průzkum bude z těchhle her nejdál.
@Charllize (05.09.2023 21:00): ale tady není problém to, jak je všude kulový, ale jak je všude to úplně stejné kulové. To nemá s realismem nic společného. Opravdu bych od nich nečekal Spielberga napříč tisíci planetami, ani bych od nich nechtěl kvalitní obsah na scvrknutem prostoru. Ale kdyby opravdu udělali jen jednu soustavu o třech čtyřech planetách a každá by byla denzitou unikátního obsahu srovnatelná s F4/skyrimem, tak je to někde úplně jinde. I pocitově, protože ty tisíce světelných let opravdu během klikání meníčkem nepocítíš. Kdyby byla jen jedna soustava, možná by se dostálo i Toddových slavných slov o volném přelétání mezi planetami. I když, vzhledem k aktuálnímu performance hádám, že toho ten jejich engine legitimně fakt schopnej není.
@HolyMeatball (05.09.2023 20:47): Hele Ja Starfield nehrál a ty jo takže ti moc nemůžu oponovat jestli to je dobrý tam nebo ne. Já mám akorát rad když hra z vesmiru má vesmír co nejvíc blížící se tomu co máme nad hlavou. Moc se mi nelíbí styl ME trilogie v tomhle směru a tak. Andromeda to měla už lepší. Proste když hraju hru kde by měl být vesmír počítám s megalomanii která bude víceméně stejná nebo podobná. Nikdo nemá prostředky a čas udělat tisíce planet aby na každý byl novej Spielberg. A když vesmír radši beru to ze tam bude tisíc planet který jsou podobný než tři a nazdar. Chápu že chceš kvalitni obsah scvrknutý na malem prostoru ale já chci ten velkej nudnej vesmír v kterým je tisíce světelných let kulový, přesně tak jak to je v reálu. Lidi pořád chtějí realismus jen do te doby než se s nim skutečně setkají :)
@Charllize (05.09.2023 20:24): A? Bavíme se o významu tisíce stejných planet v Bethesdim RPG. Elite a NMS jsou hry o průzkumu vesmíru. V Elite lze přistát jen na určitém procentu planet. V NMS se dá přistát kdekoliv, ale člověk to dělá manuálně takže minimálně terén hraje roli. Navíc tam ty planety opravdu poněkud rozdílné jsou.

Co tam máš dál? :)
Zrovna jsem se zamyslel nad tou koncentrací planet vs kvantita a řekl si, že universum bepopa by bylo skvělé RPG ve stylu raypunk westernu.