Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Red (04.07.2022 23:15): Že to příběhové nebude dávat absolutně smysl nebo to naštve strašně moc lidí :)
Nicméně, daleká budoucnost, skoro všichni mrtví, jen by měla být nějak přítomná matriarcha Liara.
To nebyly špatný počiny...

Omluvte mě za neznalost, ale on se připravuje nějaký další ME? Co se o něm ví?
@stepankoby1 (13.05.2022 14:29): Vzdálenost do Andromedy je 2 500 000 ly. Ve hře je řečena doba plavby 600 let, to vychází na + - 4000 ly za rok, takže ty lodě za den urazí přibližně sedm světelných let. Což je lore friendly, protože mezi soustavami v milce se taky cestovalo vždy několik hodin.
Možná postaví mezi galaxiemi most z 34 bran a přechodnou komorou uprostřed... počkat, špatný vesmír.
@Gordon (13.05.2022 14:23): Upřímně, to dává ještě méně smyslu. Už jenom ten nápad, že by loď samotná bez vesmírno-magické technologie prvku nula (odhmotnění pomocí temné energie) zvládla zrychlit na čtyřtisícinásobek rychlosti světla... :D
@stepankoby1 (13.05.2022 14:10): Hmm, jo, mohli ho tam ukrýt lidé, co zjistily spiknutí a teprve by se nalezl. :-O

Jinak já si dělal před vydáním Andromedy také hrubé počítání a pamatuji se, že lodě vyslané do Andromedy nebyly urychleny vysílačem, ale poháněné pouze svými motory.
@Gordon (13.05.2022 13:44): Třeba napadlo a zjistíme to v sequelu. :) Jsem si zrovna ze zvědavosti dělal nějaké výpočty. Otevírat pouze nudným přírodovědcům, nebo hledačům chyb: Za předpokladu, že vzdálenost Andromeda galaxie od Mléčné dráhy je 2,5 miliónu světelných let, a cestovali jsme cca 600 let, cestujeme obrovskou lodí Nexus rychlostí cca 4167 světelných let za rok. Je jasné, že musela být zrychlená hmotovým vysílačem. Teď to ale srovnat s údaji známými z trilogie. Když budu vycházet z cesty z Omega mlhoviny do středu Mléčné dráhy z konce dvojky, naměřím, že tahle cesta trvá Normandii SR-2 plus minus šest vteřin. Z galaktické mapy se dá zpozorovat, že vzdálenost Omega-střed je přibližně polovina poloměru Mléčné dráhy = 26425 světelných let. Tzn. že Normandie zrychlená hmotovým vysílačem cestuje rychlostí přibližně 139 miliard světelných let za rok. Pokud bychom s touhle rychlostí operovali, Normandie by se byla schopná týmž hmotovým vysílačem do Andromedy dostat za pouhých 9 minut 27 sekund. Kdybychom předpokládali, že je rychlost nepřímo úměrná velikosti a hmotnosti odhmotňovaného vesmírného plavidla (hovadina, extrémně nevýhodná, ale jinak to vysvětlit nejde :D) a zároveň, že Normandie SR-2 má délku 216 metrů, tak by světlo samotné vyslané tímto zařízením, tudíž foton o velikosti půl femtometru (*10-15), muselo do Andromedy dorazit za 1,32 femtosekundy. To by docela šlo. 

@Marles (13.05.2022 13:53): Není, moje chyba. :) Benefactor je pořád tajná postava.
@stepankoby1 (13.05.2022 13:12): To, že Liara financovala Andromedu je někde potvzené? Já ze hry pochopil, že otázka identity Benefactora je stále otevřená (Andromeda spoiler) Moc nerozumím, proč by Liara chtěla zabít Jien Garson
@Gordon (13.05.2022 08:26): Spousta věcí by se našla. Třeba pokud by Liara skutečně byla hlavní postavou, mohly by tam být flashback scény, kde připravuje a zařizuje financování a plánování Andromedy. Mohlo by se to propojit tak, že bys jako Ryder pak objevoval věci, které na arše schovala. Co já vím, intergalaktický udělátko, kterým by se dalo komunikovat s nově opravenými hmotovými vysílači z Mléčné dráhy?

@SilentWolf (13.05.2022 09:53): Tak upřímně ono ani v našem pozorovatelném vesmíru tolik "nápaditých planet" není. Existují planety celé z diamantu, mrazivé planety, lava planety, bouře planety, moře planety, exoplanety, miniplanetky, asteroidové planetky, atp. Vždycky máme jednu hlavní charakteristiku a většinu z nich bys v ME našel využitou. Andromeda to má dost podobně: písečná planeta, zimní planeta, asteroid, dál už ani nevím. Musím uznat, že hned úvodní planeta na Andromedě (levitující ostrůvky, spousta rostlin) je úžasná. Ale zbytek je oproti tomu taková klasika (ehm, procedurálně vygenerovaná), což zamrzí o to víc, že se ta hra přímo SOUSTŘEDÍ na jejich prozkoumávání.
@SilentWolf (13.05.2022 09:53): 1. Jaal - nová rasa, zajímavá osobnost, Zajímavý vývoj.
2. "planetou" si chytře zužil výběr. :) Elaaden - měsíc se základnou Kroganů.
3. Objevování ztracených arch - osud ostatních.
4. will bang, okay?
@SilentWolf (13.05.2022 09:53): Zajímavá postava je hned zkraje Ryder/ka. Vzasade nikdo, bez valných zkušenosti s mega úkolem na bedrech. Bavilo mě sledovat jak řeší různe situace o kterých nemá ani tušení oc jde. Provázanost ze Samem mi taky přišla fajn. A má rodinu, což je zájem navic nad hlavní úkol. Rozhodne není jako Shep. Navic ženská verze má super dabing :)

Planety jsou fajn všechny. Nepůsobí jak z beckove sf, mají různe podmínky a zákonitosti a třeba pro někoho koho trochu vesmír a planety zajímají to proste má něco do sebe. Není to jen kulisa.



Úkoly a hlášky atd bych taky nějaké uvedl, ale chtělo by to dat do spoileru a to s tímhle  editorem a mobilem po mě fakt nechtěj :)

V tom konceptu co má trilogie by to fungovalo i v zasazení napoleonských válek a kdekoliv jinde, Andromeda ne :) U Andromedy je podle mě potřeba mít slabost pro to zasazení a pak to funguje. U trilogie to je jedno, proto má tolik fanoušků které sci-fi vůbec nezajima.
@Cathan (13.05.2022 09:58): já mám rád Noverii i Feros z jedničky. O tomhle to není. Nejsou tam ale dle mě žádné originální inovativní nápady, což bych od Sci-fi čekal trochu. Mass Effect u mě bude vždy a všude stát v podstatě jen na postavách.
@Charllize (13.05.2022 09:45): Tak stačí když vypíšeš:

1. Zajímavá/originální postava a proč?
2. Zajímavá/originální planeta a proč? (to nemá ani trilogie, to be fair)
3. Zajímavý/originální quest a proč?
4. Nějaká citovatelná hláška? Hluboký dialog? Nebo něco u čeho by cíťa jako já uronil slzičku?
Mě se třeba líbil nápad Andromedy. To objevování nového apod.. dokonce bych I překousl ty kraviny jako zlepšování podmínek planety apod.. takže dvojka by dle mě měla větší potenciál než to napasovat na trilogii. Stačily by prostě jen dobré questy, dialogy, postavy, planety.. to co Andromedě prostě chybělo.
@Charllize (12.05.2022 23:06): Já vím, jakou měla s iniciativou spojitost, jen nechápu, jak by to mohlo být propojené. Než tam doletí, tak všichni zakladatelé Iniciativy budou mrtvý, až na krogany a mladé asarijky. V tom případě Andromeda 2 ftw.

Mě zrovinka napadlo, že by bylo dobré, kdyby se zjistilo, že architekti postavily galaktický hmotový vysílač a v milce ho někam ukryli, Liara by ho musela najít a okamžitě se přenést do Andromedy, v takovém případě by mohla dokonce i předstihnout Lodě iniciativy. :)

@stepankoby1 (12.05.2022 23:14): Já mám pocit, že cerberus byl jedním z hlavních donátorů, jen ne oficiálně.
@Charllize (12.05.2022 23:06): Andromeda byla myslím vyslaná ještě před událostmi trojky, takže jsou tam jen hlasovky Liary, která vypráví o tom, proč byla loď vyslaná a kdo reapeři jsou. A ano, financovala to jako shadow broker. Byla teorie i o tom, že s tím tajně pomáhal i illusive man coby otec Cory, ale nejsem si jistý, jestli to je canon.
@Gordon (12.05.2022 22:58): Jako Shadow broker to mohla pomoct financovat. Navic tuším ze Andromeda operuje s tím ze Shep failnul ?
To by pak s její jasnozrivosti ze muže failnout nějaká záchrana pro Milky way v podobě výpravy do Andromedy za její pomoci asi šla? Když už v ty Andromedě znala Aleca Rydera. Je to dost slabý, uznávám a možná si to špatne už vybavuju.
Já myslím, že Sheparda netřeba tahat z hrobu (ME3 jsem zatím ještě nehrál, ale předpokládám, že to nepřežije, jako správný tragický hrdina). Osobně bych si dovedl představit, že hrdinkou příštího ME bude Liara (která by tak mohla propojit děj původní trilogie a Andromedy), pokud se tvůrci neodhodlají k představení nového lidského hrdiny.
@Cathan (29.04.2022 15:43): Díky za tip, ale jak už psal Korbitch, na konzoli to nedostanu kdybych se na hlavu postavil :). Naštěstí umím celkem slušně anglicky a Mass Effect v originále mi problém nedělá. Navíc na mě kdysi při hraní PC verze v češtině "Smrťáci" působily trochu úsměvně :D.
Také nemám z konce trojky nějaké velké zklamání. Tedy s tou výhradou, že Priority: Earth měla být přehlídkou nápaditého gameplay. A stal se z toho zase jen další tunel. Víceméně.
Ak oživia Sheparda, tak to bude poriadny bulšhit:/ Jeho príbeh je, nie bohvieako, ale ukončený. Radšej mohli robiť 2 diel Andromédy, tam sa dalo väčšina nepodarených vecí z jednotky opraviť a urobiť veľmi slušný príbeh. Základ na epické dobrodružstvo tam je.
@Malignus (11.05.2022 22:17): Ono to tak úplně není. Jen částečně. ME2 nakousl nějaká témata a v ME3 už je prostě nerozpracoval, a hráči to cítili. Nemyslím, že to znamená, že to šlo úplně do ztracena ale protože se nelíbil konec, tak se hráči chytají stébel co mohlo být. Vzhledem k tomu, že já ME3 i konec vždy miloval, tak jsem ten problém neměl.
Největší problém nejen u ME je podle mě odkrytí karet a s tím vyprchání napětí z tajemného. Divák pak ztrácí vazbu s dílem, protože vrah už je odhalen. Zklamání je pak vlastně tak trochu nevyhnutelné.
@Tarhiel (11.05.2022 22:12): Bez prdele, říkal to zravna pár dnů zpátky - jako kdyby někdo poskládal obrázek z kostek a po dvou třetinách začal ty kostky umísťovat náhodně, bez ohledu na obrázek na nich (vyjádřeno mými slovy).
@SilentWolf (11.05.2022 18:50): Celá pointa syntézi je v tom, že budou existovat obě formy života v jedné sféře a tudíž se nemůže jedna forma zbavit té druhé, to jestli budou války, vesmírní čingischáni nebo genocidální vůdci, je úplně jendo, vůbec si to nepochopil, nejde o vymývání mozků, jde pouze o změnu DNA/kódu.

A prosímvás, nevytahujte tu indrokinační teorii, kdyby reapeři chtějí násilně galaxii nasměrovat svým směrem, tak mají indrokrinační zařízení i na citadele a hmotových vysílačích, ale nemají, protože chtějí, aby život v čase prosperoval v iluzi svobody.
@SilentWolf (11.05.2022 19:35): Neříkám, že to nebudí otázky, jen si nemyslím, že to zas budí tolik nedůvěry, to tomu spíše hráči dali post-game. Byl to takoví koktejl vzteku z toho konce zkombinovaný s přirozenou nedůvěrou a voalá.

Samozřejmě se to dá nazvat brainwashingem. Oni tohle téma mimochodem nahodilo už v ME2, kde může Gethy přeprogramovat aby byli na "správné" straně. Ona sama hra jistě nutí hráče aby si položil tu otázku, jestli někomu dát rovnici skrz které se dobere ke správnému výsledku je správně. Podle mě je to jako když ve Hvězdě bráně použili Archu pravdy (aktuální popkulturní narážka xD). Nicméně, ono taky záleží na tom jak definuješ brainwashing. Kdybys o situaci zjistil veškeré informace které by ti pomohli jít jen jedním směrem - je to brainwashing? Ona totiž syntéza podle mě vyloženě nenutí lidi do míru, jen jim dává prostředky aby viděli, že mír je nejlepší cesta.
@Cathan (11.05.2022 19:08): Já si to kluci opravdu musím zahrát. Opírám se o názory někdy z před 10 lety a to jsem to hrál ještě bez Javika. Dávám si závazek dát si po stěhování v létě celou trilogii. Je pro mě třeba nová informace že " syntéza znamená dokonalé spojení emocí člověka a logiky počítače." Jenže jaké má člověk emoce? Kolik empatie máme? Bude syntézou empatie boostnuta = brainwashing? Jestli je pevně řečeno že to udělá tohle, je to i pro mě správný konec, ale daleko chladnokrevnější.

Navíc píšu o lidech ale samozřejmě nezapomínám na ostatní rasy a jejich problémy.
@SilentWolf (11.05.2022 18:50): Jo, ale všechny tyhle otázky jednoduše vzešli z toho, že hráči byli s koncem nespokojení. Nemají reálný, lore základ. Je to taková stížnost "ha, vesmírná magie!" což je fér, ale pak se to nabaluje a vznikají tak trochu teorie rovné konspiračním.

Hlavně to s tou násilností bylo vysvětleno poměrně dobře. Bylo vysvětlené, že syntéza znamená dokonalé spojení emocí člověka a logiky počítače. V případě, že každá bytost ve vesmíru aplikuje na každý problém dokonalou logiku i dokonalou empatii, prostě nebude problém. Chápu tu "sluníčkovou" nedůvěru co z toho plyne, ale na konec je to taková kritika ve stylu "samoobslužné pokladny? A to lidi nekradou?"
@Charllize (11.05.2022 18:55): Hlavně ať je do dobré. Pro mě je Mass Effect srdcovka a opravdu rád bych si zahrál ještě jednu povedenou hru se skvělými parťáky a těžkými morálními volbami. Ale mám asi už problém mít nějaká očekávání. :D

Pro mě to je asi nejlepší videoherní trilogie no.