Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@hanak_v_exilu (16.10.2022 13:06): Já už právě tehdy ani nevěděla, kde ty zkušenosti brát, udělat cokoli bylo nad mý síly. Ale fakt jsem to nedávno rozehrála znova a zas mě to moc baví a taky mi to jde podstatně líp. Snad to tentokrát úspěšnè dohraju:)
@včelka (14.10.2022 21:18): Já tyhle izometrické RPG moc nemusím, takže Arcanum bylo první které jsem hrál. A vím že když jsem ho procházel poprvé, tak mi taky přišlo dost těžké. Chce to prostě nasbírat zkušenosti a pak to jde. A nebo použít magii, protože pak je většina soubojů jenom zdržování.
Napriek bugom a nie príliš dobrému combatu ma tá hra neskutočne bavila. Dával som síce len 80% hodnotenie, ale to práve tie prvé dva body ubrali z inak lepšieho. Čo ma však na hre najviac bavilo a chýba mi v hrách je ten super setting.
@Paul (14.10.2022 20:18): Skvělé. Ta hra je sice trošku nedopečená, ale v jádru nabízí úžasnou variabilitu a atmosféru, kterou pak ještě Troika Games dotáhli téměř do dokonalosti v Bloodlines (které pak ještě dopekli fanoušci).
@hanak_v_exilu (komentář): Tyjo, Arcanum bylo první RPG, co jsem hrála - a taky nedohrála, protože ty souboje mi lehký nepřišly. Dostala jsem se nakonec do situace, kdy už jsem fakt nevěděla co dělat, abych někam pokročila. To asi tou mojí nulovou zkušeností s tímhle žánrem... a možná taky tím, že mě nenapadlo si to přepnout na tahový souboje :D Ale pamatuju si, že mě to hrozně bavilo. Teda dokud jsem se nezasekla, no... Ale dostala jsem chuť se do toho zas někdy pustit - jen kde brát čas na všechno :(
Muže mi někdo vysvětlit jak je možný ze si jen přečtu Pauluv příspěvek aniž bych na ten odkaz kliknul a když zapnu YouTube na televizi tak první video co mi to nabízí je to z jeho příspěvku? ;)
Parádní skoro hodinová recenze Arcana. Úžasná hra, chtělo by to pořádnej, scénářem věrnej remake :)

"So Klug can just snort up some Flowers for Algernon before the big test." :D
@boovol (12.04.2022 14:19): Tak hra je sama o sobě skvělá. Už jen ten pocit, že můžeš vytáhnout z koše noviny a přečíst si o aktuálním dění, různé varianty řešení úkolů, nebo hra za arogantího elfa či retardovanýho ogra... :-D
@Malignus (12.04.2022 09:36): Ale vidím, že jsi přesto hodnotil na 90 %. Je možné, že těch hodin bylo i trochu víc, ono vždycky záleží, ale nepřišlo mi to nekonečné, a to i přesto, že jsem zvolil (patrně) těžší cestu technika. Předpokládám, že magie bude silnější, jak to obvykle bývá. A taky nejsem úplný completionist, i když lokace, když už se do nich dostanu, procházím poměrně poctivě.
Hra docela vede za ruku. Svět se tváří otevřeně, ale spíš se postupně "zpřístupňuje". Při posunu v příběhu se na mapě objeví nová lokace, ta vede k další, ta k další. Odpadá tím bloudění, které je obvykle druhý největší žrout času. Grindování je úplně zbytečné, takže tím odpadá i největší žrout času. Je to trochu delší než Fallout, který mi ale připadal docela krátký.
U většiny rpg spis záleží jak to kdo hraje a jak poctive, případne přehnane detailně atd. Já si čas úplně nevybavim ale určitě to bylo 60+. A věřím ze to někdo dohral třeba za 25 :)
@Walome (11.04.2022 10:08): Díky. Ono to zase tak dlouhé není. Nejvíc se táhne úvod, tak do osmého levelu a pak to docela šlape. Arcanum se nedá dohrát za víkend, ale že by to bylo jedno z těch mamutích RPG, to zase ne. Tuším že všechno ze špičky žánru izometrických RPG je delší.
Po mnoha a mnoha letech jsem Arcanum znovu dohrál. Stále je po čertech dobré. S neoficiálním patchem a menším šťourání v nastavení ani nepadá (!). Bravo.

Za technologa (respektive technoložku) to byla opravdu zábava procházet. Magie je samozřejmě silnější, ale shánění surovin a nacházení manuálů dává celému dobrodružství přidanou hodnotu, kterou kouzelníci prostě postrádají. Ne že bych si so teď nechtěl zahrát zase za ně. :)
@Longin (09.07.2019 15:43): Hej, to môže byť, zažil som také situácie, napr. u nášho bývalého klienta, kde my sme dodávali/vyrábali produkt, ktorý bol hotový cca z 80%, pár týždňov do releasu a potrebovali sme to s nimi dokončiť a ich manažment tak zlyhal, že sa to natiahlo na ďalšieho vyše pol roka a bol to otrasný pôrod.
Interplay položil neschopný management. Troika byl zase extrém garážovky - parta kamarádů-kolegů to sere v práci, tak se seberou se svým know-how, založí vlastní firmu a zjistí, že to zas taková prdel není, jak si to původně malovali.
@Longin (09.07.2019 15:43): To můžu z vlastní zkušenosti taky potvrdit. Dělal jsem pro firmu, do které investor cpal peněz, že nevěděli, co s nimi, ale management byl naprosto neschopný cokoliv rozhodnout, deadliny neřešil, dokud nebylo pozdě, a nakonec se na všichni schopní lidé vykašlali a odešli. Je dost možné, že v Troice to bylo podobně, případně žádný management pořádně neměli. Ona dobrá práce manažera není vidět, ale jak je manažer špatný, tak běda.
@Longin (09.07.2019 14:01): Pro kontext hezké, ale čersvě nakoupené domečky s hypotékou čouhající z komína má v součanosti jistě i spousta lidí např. z Bioware či Bethesdy a nikoho to nedojímá.

Tedy, on si na Troika games člověk dnes už nic nevezme, wtz, mě jenom baví rozpor/rozdíl v přístupu k různým firmám; co je (bylo) někde odpuštěno, je jinde užito jako klacek atd. Celkem prdel to sledovat.
@Sadako (09.07.2019 13:28): Pokusím se ti trošku osvětlit tvůj pohled. Před 20 lety byla v USA obdobná situace ve vývoji IT jako je dnes v ČR ve velkoměstech. Typický zaměstnanec byl většinou zatížen hypotékou na nemovitost a nemohl si dovolit přijít o část platu nebo nějaké měsíce být bez platu úplně.
Začátky těhle projektů jsou pořád na jedno brďo. Plno megalomanských nápadů a vizí, které se s blížící se termínem okleštují a osekávají. Předpokládám, že skupina vývojářů opouštějící Interplay a zakládající Troika games s vidinou lepšího pracovního prostředí a volné ruky za stejné nebo lepší platy, narazila na úplně ten samý problém.
@Sadako (09.07.2019 13:28): Tak tesne po vydaní, resp. pri predobjednávkach sú v digítálnej distribúcii najväčšie zárobky. Máš prvý týždeň najväčšie tržby a potom to zväčša klesá. Samozrejme, že bugy boli a budú, čím je hra väčšia a komplexnejšia (čiže najmä RPG), tak je pravdepodobnejšie, že je nutné nejaké veci odladiť, lebo sa nerátalo presne s kombináciou určitých eventualít, to chápem. Mne skôr ide o také tie "obvious" gamebreaking veci, ktoré by mali byť viditeľné, ak brali betatest vážne. Ale viac ma veľakrát serie, že vydajú nejakú hru a useknú jej koniec a neskôr ho vydajú samostatne ako dlc... To je fakt o držku, ako keby usekli rozuzlenie filmu a v kine ti iba napíšu, že prídite znova, ak chcete vidieť, ako to dopadlo.
Dosť záleží aj na zložitosti a hĺbke jednotlivých systémov. Človek skôr prižmúri oko pri technickej chybe v rozsiahlom a premyslenom systéme preplnenom detailami, než v prázdnej a plytkej rýchlokvaske.
@Tulareanus (09.07.2019 13:19): Jasně, rozumím, taky mi přijde, že na to vydavatelé hřeší víc, než by bylo záhodno.
Mně jenom přijde zábavné to rozdělení na zpětně vše odpuštěno a nyní neodpustíme nic, které občas někdo předvádí.
Nicméně čistě technicky - nevím, jak moc se dá odladit hra na PC, vzhledem k rozmanitosti zařízení, tam si myslím, že jsou ty day one patche atd. ve své podstatě nezbytnost, ale nejsem vývojář ani ho nehraju v televisi.
Na druhou stranu by měl v takovém případě být nějaký bonus pro ty, co si hru koupí hned po vydání a dělají de facto betatestery, že ano, protože pokud by všichni byli jako já, tj. nakupovali takřka výhradně pouze ve slevách, tak za chvíli žádné hry nemáme, neb se je nevyplatí vydávat. A vydavatelé teda k tomu nákupu těsně po vydání moc nemotivují.
@Sadako (09.07.2019 13:15): JA mám rád takéto prirovnanie, že keď si kupuješ dom/byt alebo auto, tak ťa nezaujíma, koľko trvali kým to postavili/vyrobili, ale zaujíma ťa výsledná funkčnosť, kvalita a cena. To, že mi bude na aute chýbať koleso, s tým, že však "to potom dorobíme, určite". To by asi nik nekúpil. Samozrejme software je v tomto iný, dá sa na ňom na diaľku pracovať a doriešiť veci cez patche a dlc. Každopádne je to praktika s ktorou vydavatelia až priveľmi počítajú a odrbávajú na tom, že množstvo hier, ktoré v súčasnosti vychádzajú, sú v dobe vydania v horšom prípade nehrateľné, v lepšom je tam nevybalancovaný obsah a nejaké tie blbé bugy.
@Longin (09.07.2019 13:04): Jak už kdysi trefně poznamenal 7c, v návaznosti na vydávali pod tlakem meme: "Troika je zřejmě společnost, která strávila většinu své existence pod parním bucharem."

Tj. asi to lehké neměli, ale to nemá nikdo a omlouvat tím donekonečna to, co byli po technické stránce lidi z Troiky schopni pustit ven, mi přijde úsměvné. Zejména, když to porovnám s recepcí současných her, kde je každý bug a glitch, zejména u komunitami neoblíbených developerů/distributorů, vláčen bahnem (nejen) redditu a tisíckrát omlácen o hlavu. V situaci, kdy vydat záplatu je otázkou hodin nebo dní - v porovnání s dobou před těmi +/- 20 lety, kdy patche vycházely při troše štěstí po půl roce.
Je hrozně zajímavé sledovat, jak u některých hráčů dochází k čisté fetišizaci některých her, kdy je jim zpětně odpuštěno naprosto cokoli (a to říkám jako někdo, kdo třeba ty Bloodlines má fakt rád, ale nebudu říkat, že to má dobré věci, které tam stojí za vyliž, jestli si rozumíme).
On hodně dobrý překladatel nebude levný a je dost pravděpodobné, že se lokálnímu distributorovi u ukecaných her nevyplatí.
@Longin (09.07.2019 13:04): Ja ten stres poznám tiež, síce nie ako herný vývojár, ale zo softwarového vývoja, každopádne aj klient/šéf/majiteľ chce nejakú kvalitu a hlavne ak sa niečo stihne do deadlinu, neznamená to, že je to vo výsledku dobré. Hlavne pre koncového používateľa. Ak na niečo dali málo času, tak je to chyba vedenia/zákazníka, ktorý si to objednal a odrazí sa to na kvalite. No je fail, ak je pôvodný produkt (hra) ok a potom príde lokálny vydavateľ/distribútor s prekladom, do ktorého je ochotný dať pár korún a dva týždne. To devalvuje celý produkt.
@AiMLEzZz (09.07.2019 07:25): Oni museli být na ten programming neuvěřitelně leví a dělat v dost šílených podmínkách. Zejména Troika, co hra, to bugfest. Nejsnesitelnější byl z toho technického hlediska Temple of Elemental Evil, ale zas tam není vůbec žádný příběh, jsou to kulisy pro rubanici v D&D 3.5E rules.
@AiMLEzZz (09.07.2019 07:25): Také jsem měl to štěstí, více méně vanilly (Gothic 3 krabička, Arcanum z Doupě, Vampire krabička, Oblivion krabička, RE4 krabička, Pathologic krabička...) byly skoro bez problémů. Ono i nechvalně proslulý Jurassic Park: Trespasser mi přišel, že nemá bugy. Ale osobně tyto zajímavější tituly umím ocenit a některé technické problémy vidím jako druhořadé, takže je příliš neberu ani v potaz.
@valcik (08.07.2019 14:30): Mě tyhle studia jako Black Isles, Troika a Obsidian fascinují. Skvělé ambiciózní nápady, legendární hry a téměř vždycky s nimi má spousta lidí technické problémy :D. Musím zaklepat, že mě se skoro všechny problémy vyhly, jen u Fallout: New Vegas mi svého času nechtěl jet zvuk. Ale jak to tak za ty roky poslouchám, tak to byl ještě jeden z těch menších problémů :).
Je to holt prvá hra samostatnej Troiky. V jednom interview tuším opisovali, že pri výrobe Arkána pracovali všetci na všetkom, bolo ich tam dokopy dvanásť a o zisk sa delili rovným dielom. Tim Cain je čiastočne farboslepý, mohlo to dopadnúť aj horšie!
@AiMLEzZz (08.07.2019 12:16): Akože mne sa tá hra páči, samozrejme, má nedostatky (vadilo mi však skôr to lepenie elementov na seba viac, než ako vyzerajú), ale BG má tú výhodu, že bola vo výsledku viac ručne kreslenou/renderovanou hrou a menej skladačkou a preto má väčšiu konzistenciu a častokrát aj mieru detailu. Hlavne dvojka je fakt v tomto výborne spracovaná.
@AiMLEzZz (08.07.2019 12:01): No práve aj voľba farieb a to nižšie povedané, je estetika. Máš napr. farby, ktoré k sebe ladia. Prípadne technickejšia vec - v hrách ako Fallout alebo Arcanum máš jednotlivé budovy a lokácie poskladané z predpripravených vymodelovaných objektov (steny, okná, dvere atď..) a tieto k sebe ani poriadne v prípade Arcana nepasujú. Nehovorím, že tá hra nemá svoju estetiku, ale občas to tam pôsobí, ako keby si mal niečo poskladané z viacerých nekompatibilných stavebníc lego a napr. merkur.
@Tulareanus (08.07.2019 11:46): Ale jo, jen si myslím, že míra detailů je něco jiného než estetika. Kolik lo-fi her vypadá dobře, protože umí zvolit dobře barvy a osvětlení, a kolik AAA her vypadá naprosto obyčejně, i když běží ve 4K a má textury 4096 x 4096...