Mě poslední dny nepřijde ani tak nejhorší, že se tady From vykrádá až je to ostudné - hlavně mí nenávidění nepřátelé z trojky - thrallové, jsou zpět a jsou naprosto stejné osiny v zadku, jen to jsou gargoylové. A ještě tu platí stará dobrá klasika, že když je zmetek uprostřed místnosti tak VŽDY na vás za rohem čeká další. Nejhorší ale je, že je to občas už úplná parodie na jejich předchozí tvorbu. Nevím jestli chci úplně objevovat tajemství toho, proč gigantický boss jezdí na miniaturním koníkovi apod. Proč je NPC obří nádoba. A proč mám zatím jako helmy jen hlavu od chobotnice, psí hlavu, různé kamené xichty apod... Kde je třeba armor podobný tomu brnění z obalu DS2, nebo Farron Legion armor. Nějak mě nebaví zdejší design zbrojí.
Svět mi přijde méně zajímavý než Dark Souls - bravo GRRM, ale piš radši ASOIAF (ne, nedělám si iluze že tam opravdu něco vymyslel on). Souboje s lidskými protivníky se nevyrovnají kvalitativně Bloodborne nebo Sekiru. Ten souboják je dobrý, když vám dává pocit že jste rytíř v těžké zbroji, ale to neustálé kotoulování je přežitek. Quest design byl vždycky úplně na nic, ale v menším světě to nevadilo, teď v tom open worldu je to naprosté fiasko. Před vydáním jsem byl pobaven těmi stížnostmi, že ve hře není quest log. Ale to jsem nevěděl že je to zas tak vymaštěné, že musíte seknout do náhodného keře uprostřed lesa abyste objevili postavu. Poté co slyšíte vytí v lese si o tom musíte jít promluvit s konkrétním obchodníkem. Nebo čaroděj vám dá lektvar a řekne vám komu patří a to je vše.. gl s hledáním. Hlavně postavy opakují svou poslední větu, ale nikdy to není ta věta, která vám předá důležité informace a lokality a jména. Tu řeknou jen jednou. Ale trochu na obhajobu FROMu, vypadá to že hra daleko víc odpouští, když nějakou tu událost minete.
Mapa mi nepřijde zas tak přeplněná, jak se všude mluvilo a už vůbec se nedá mluvit o nějakém pocitu z dobrodružství a objevování. Buď se jedná o jeskyni nebo ruiny, nebo katakomby. Bossové v nich jsou lehcí a loot je vám často k ničemu, když se specializujete. A akorát to způsobuje to, že je pak méně lootu nějak přirozeně ve světě. Nevím jaký mám mít pocit z dobrodružství když jediná proměnná je boss a loot v truhle na konci. Poslední dny se vždycky těším na novou "větší" lokaci abych z ní byl ve výsledku zklamaný a s každou další lokací která je prostě jen OK (Caria Manor, Shaded Castle) ubývá těch které mají potenciál být zajímavé. Žádný Irithyl se zatím nekonal. Akademie byla krátká a až moc meh.. design nepřátel zatím slabý tak nějak celkově.
Hra mě baví, je to prostě na 90% ale log záporů roste a wow momentů kdy by se FROM nějak překonal je tu mizivé množství. A nejhorší je když hledám, zda to někdo cítí podobně, tak se dost lidí shoduje, že je to typická FROMovka a to nejlepší je do půlky, pak se na hráče nasype clusterfuck designerských failů (někde po hlavním městě) a to mě mrzí nejvíc, protože se pořád uklidňuji tím, že to bude lepší a lepší. A možná je to taky tím že jsem to hrál hodně a bylo by fajn dávat si větší pauzy.
Tak uvidím příští týden. Určitě se těším, až to zase zapnu. Na obhajobu hry, je zase pravda, že po tom počtu hodin které mám teď jsem FROMovky dohrával a chtěl jsem vždy víc a víc obsahu. Teď je ho tam dost a přijde mi slabý. Možná ty další 4 legacy dungeony budou skvělé. Možná budou skvělí bossové. Možná budu odvařen z konce a lore začne být zajímavý. Třeba pak vyjdou top tier DLC jak už je FROM umí. Uvidíme. Ale nejlepší věc na světě to určitě není a to že je to nejlepší hra studia je možná fajn, kdybych to vše nehrál už dřív.
ALE líbí se mi jak napřahujete meč z koně, tak dře o zem a jiskří. Jeden WOW moment!! :D