Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Widl (11.03.2022 23:39): Nabíjení teploměru v Sekiro mi nijak zázračné nepřišlo, i když uznávám ze soubojak založeny na věčném blokování uderu smysl možná dává. A soubojak v Nioh je zbytečne prekombinovany. To co má Elden a DS mi pořad přijde pro tenhle druh hry nejlepší. Není to bordel přes xxx tlačítek a ani Parry/block estrada pro hyperaktivní hráče. V jednoduchosti je síla a v kostce to vystihuje DS a Elden. Proto ten úspěch. Klidně Vsadim boty a trenýrky ze kdyby Nioh/Sekiro vyšel tenkrát místo DeS nebo DS vůbec nic by to neznamenalo :)
@Widl (11.03.2022 23:39): No teda neviem, zrovna Nioh, miljón bonusov. typu, že preklikneš po kombe XYZ tlačítok na gájpade, to mi príde ako úplná kokotina.

Ako 12-ročné deti na kokaíne to asi dajú, ale IMO je to kokotina.
@Charllize (11.03.2022 14:17): To že dáš dohromady nějaký herní zážitek, který se hráčům líbí neznamená, že je bez chyby a nezasloužil by doladit. Tady je těch hloupých věcí, který se táhnou všemi DS hrami spousta. Třeba jen ta polystyrenová fyzika, kotoulování. O co líp jsou soubojový mechaniky řešený třeba v tom Sekiru, o Nioh ani nemluvím, tam je to odladěný vůbec skvěle. Dalo by se pokračovat dál. Nic nebude nikdy dokonalý :)
@7c: Souhlasím, akorát mi přijde, že v závěru hry, obzvlášť v nepovinných lokacích, se damage nepřátel natolik zvedne, že přichází na řadu endurance kvůli nejlepším těžkým zbrojím s vysokým damage negation. Zvyšovat vigor už nepomůže páč diminishing returns, ale damage negation mi přišla jako procentuální hodnota a spolu s endgame talismany se dala vytáhnout na cca 40, což už bylo znát. Medium roll mi vždy stačil a lepšího je stejně těžký dosáhnout s libovolnou větší zbraní, a kdyby náhodou chyběl damage, tak se dá nahnat statově nezávislými status efekty jako jsou bloodloss nebo frostbitten. Slyšela jsem, že i scarlet rot funguje na některý bossy moc pěkně, ale nezkoušela jsem.
Když už je to takový fanservice. Je ve hře ásh of war jak byl u Farron Greatswordu v DS3? Takové slajdování po zemi? Je to useless.. ale líbilo se mi to. :-D
@Peach (11.03.2022 18:43): Jj. V podstatě bych řekl, že nejvíc pomůže mít 40 ve VIT, pak cca 50 v hlavní
podpůrné vlastnosti (DEX/INT/FAI) pro oblíbenou zbraň a zbytek je už jen bonus. Taky to po 100 beru spíš jako kosmetickou věc - a většinu run používám na upgrade obskurních zbraní na testování nebo Spirits.

Množství životů hraje hodně velkou roli, ale zvyšování dmg přes vlastnosti moc ne - zásadní je vylepšení zbraně.

Kouzla jsou paradoxně ve většině případů mnohem horší než skilly zbraní (rozhodně na poměr dmg/FP). Je IMO dobré, že je tu motivace zvyšovat FP kvůli přivolávání duchů, ale na druhou stranu, pokud člověk nechce, je tu pořád Mimic, který potřebuje jen HP.
@7c: Úroveň 150, když jsem šla na finálního bosse. Ten mi pak dal další 3 levely tuším. Ale určitě jsem mohla mít i více. Jak na začátku jsem byla ráda za každou 200 run v konzervě, tak ke konci už jsem nechávala po smrti ležet i desítky tísíc, protože se mi nechtělo je zvedat, nevěděla jsem už kam cpát staty a tak jsem si nakoupila všechny kouzla a zbroje a tak, i když jsem věděla, že je stejně nepotřebuju. Rozdíl mezi 30 a 50 je obrovskej, ale mezi 130 a 150 jsem už nějak nerozpoznala.

Já se snažila projít úplně všechno, ale bez návodu, takže jsem určitě hodně vynechala. Až ke konci jsem si našla, kde jsou 3 bossové, co mi chyběli na trofeje. Dva jsem přehlédla z nepozornosti, jednoho bych nenašla nikdy.
@Peach (11.03.2022 18:12): Jasne, dik za vysvětlení, určitě to je zajímavý údaj a i přesnější když jsi to zapisovala.
Jsem zvědav kolik hodin hudu mít já, strašně se s tím crcam protože to jinak neumím :)
Já počítala všechny boss fighty zvlášť, i když soupeři vypadali stejně. Když ale bylo v boss fightu více bossů zároveň či po sobě, tak jsem si je napsala jako jeden. Čas mám 94 hodin.
@7c (11.03.2022 17:36): Já když jsem před bossem vždycky si řeknu jak by to bylo snadný mít třeba fireball :)
Me tady štít přijde víc použitelný kvůli tomu snadnému counteru. Ale i tak ho občas použiju jen na blok. Někdy ne, někdy ať mě radši ten boss jebne pac mi to za tu ztrátu staminy nestojí. Ale nosím ho vzasade permanentně. Potěšila mě lampa na opasek ze se nemusím prudit s loučí :)

Ty runy padají z krys, ale ne z tech co jsou v Limgrave až z těch co jsou v dalších lokacich. Tedy dle mého testování. Zabíjel jsem krysy v hradu na začátku tak 100 kousku a nepadla žádná. Naopak krysy v jedné věži dal ve hře droply hned dva kousky asi po 20ti zabitých.
Ale i tak to beru zatím jako rare věc a použil jsem jen jednu abych to vyzkoušel.
@Charllize (11.03.2022 14:17): +1. Tedy až na to, že "questy" mi právě přijdou parádní. Informace je možné získat ve hře a není problém většinu z nich minout (ano, to je IMO pozitivum). Stokrát lepší než tradiční "checklist" kdy jdeš od A do B pak C, a všechno najít/splnit v jedné hře.

Konečně po delší době hra, kde dokážu questy tolerovat. Pravda, že v době internetové už prozkoumávání a odhalování světa není moc populární (určitě ne v mainstreamu).

A podzemní svět je parádní. Celý design a atmosféra.

@HolyMeatball (11.03.2022 12:16): Pure melee je standard, ne? Do jedné ruky tradiční meč a do druhé pochodeň (nebo štít, pro ty zbabělejší) a vyrazit dobývat svět :)

Obecně je ER lehčí než DS hry, ale to je dané spíš tím, že je jednoduché se vylepšit mimo hlavní linii. A jak jsem psal dříve, je tu velká možnost nastavit/ovlivnit si obtížnost, jak to hráči vyhovuje - není problém jet hardcore s +0 zbraní solo na všechny bossy. A naopak je tu hodně možností, jak boje usnadnit (což určitě hodně lidí ocení).

Na druhou stranu, Greater Runes aka Ember 2.0 jsem zatím nepoužil, protože jsem naznal, že vzhledem k frekvenci úmrtí se mi nevyplatí :)) Možná až narazím na nějakou oblast, kde se dají jednoduše farmit (kromě pvp). A na třetí stranu - smrt je tady asi nejméně otravná ze všech Souls her (i díky tomu šíleně rychlému nahrávání).
Já se asi brzo vrhnu do Total Waru. :-D

Ale ne. Ještě to bude jízda. Já tomu věřím. To je jen takový bezvýznamný rantík.
@SilentWolf (11.03.2022 15:09): Mě ten první hrad zabral tak 10 hodin, včetně nějakého toho farmeni. A tím ruzkem vím co myslis, jsem zvědav jestli se tam dostaneš, já na to přišel až po těch cca deseti hodinách. A asi tak 3x to působilo ze už to mám tu cestu, ale neměl. :)

Siafora byla už ve Skyrimu ne? Nepřípustné, takové plagiátorství a neoriginalita :D

Taky jsem byl v takový věži s děsně tuhou npc kouzelnici. Souboje s krysama na úzkých tramech pod střechou jsou sice taky videne ale byl to nervak jako vždycky. Bezva lokace kterou jsem stejne nevyřesil pac něco nemam.

Za největší zápor Eldenu povazuju to ze se mi zacli kupit hry co bych si chtěl zahrát a nemůžu :)
( Monark, Triangle Strategy, Elex II, Horizon II, Ragnarok atd )

A vůbec, napisu Memphisovi ať každému kdo dá pod 95% dá ban, proste je třeba pevnou ruku a temné živly eliminovat v zárodku :)
@Charllize (11.03.2022 14:53): já mám zas pocit že krom Siafory mě nenapadá nic zajímavého, o co bych se chtěl podělit. Jak tak často zmiňovali recenzenti.
Třeba mám jen smůlu, ale Limgraive mám 100% vyzobaný. Lake odhadem na 50%. A zdá se mi že v dalších oblastech obsahu ubývá.

Taky mě mrzí, že třeba ta hora vlevo nahoře nemá nějaký přirozený výstup nahoru. Místo toho stovky metrů dlouhé lanové žebříky. Taky si až moc často vývojáři práci ulehčují teleporty. Je pravda že dlouhý žebřík byl už u hydry v DS1. Ale právě pro tohle si myslím, že by jim daleko líp šlo obří město.

Ale abych jen nektitizoval. Třeba naprosto boží je že cesta k bossovi ve dvou prvních legacy dungeonech byla tak 25% obsahu. Pak lze strávit podobně času odhalováním různých tajnůstek. A doteď nevím jak se v hradu dostat do jedno rožku. :-D
@SilentWolf (11.03.2022 14:34): V te hře je skoro 100 bossu, proste za mne lepší par reskinu než aby jich tam bylo 15. V tak velkém světě by to byla dost nuda. Stejne těch originálních nepratel a bossu tam je pořad asi víc než bylo třeba v DS3.
A přes problematiku to už jsem viděl a proto je to blby jsem se už dostal před hodně lety a neřeším to, jelikoz bych nemohl pak hrát skoro nic. Nastesti skoro žádná hra nerecykluje na 100% takže vždy je něco nového. A zrovna v Eldenu už jsem viděl a zažil takových věci ze jim stejného baziliška odpustim během vteřiny. Navic mám dojem ze zrovna ten bazilišek je něco jako cactuar v Final Fantasy. Klasická figurka co je pořad stejná a určující nějaký odkaz.

A ty ses zase jenom proste smutnej ze to není další Bloodborne. Já to chápu já byl taky smutnej ze Sekira.
@Charllize (11.03.2022 14:17): Mě právě přijde, že je to jeden velký kompromis. Je to v mnohém reskin. Nevím co mám cítit, když bojuji znovu s Asylum Demonem, jen jinak pojmenovaným. Nebo se Sif. Vždyť v té hře naprosto funguje muscle memory z předešlých her. To je dobře? :D

Občas ani nereskinují, viz bazilišci.

Ale třeba ty další 4 legacy dungeony budou naprosto skvělé. To nevylučuji. Ale taky hru hodnotíš průběžně.
To je zas hrůza :) Asi po 10ti letech vyjde hra na kterou se i po 70ti hodinách těším ze ji zapnu a na DH už jede mega kritika. Nebudu do toho motat typické jrpg ale v rámci her západního designu je Elden u mne roven zanícení jaké jsem zažil u Skyrimu a Dragons Dogmy. A od te doby nic tak výrazne a dobre nebylo až prave Elden Ring. Ultimatni fantasy dobrodružství kde na kompromisy nezbylo moc místo.
Ja přistoupil na pravidla hry na 100% a po hře nechci aby to byla ona kdo bude přistupovat na pravidla moje a když se ji to nebude dařit budu na ni zlý :)
Ok, trosku mě štve kamzík ale i toho jsem vzasade vzal už na milost. :)

Questy? Hmm, je to trochu oser ale nijak moc, přijde mi to lepší než půl hodiny klikat na odpovědi a snažit se tím vyprofilovat do dobra či zla, to je klišé ještě vetsi a bůhví proč nikomu nevadí.

Ja jen doufám ze i přes evidentní mrmlani nespokojencu si Elden udrží ten současný statut malého zázraku a ukáže třeba trochu lepší cestu pro budoucí open hry.

Hra má system co definoval nový žánr, miliony hráčů posadil na zadek, Souls hry jsou jeden z nejzasadnejsich počinu herní historie a někdo pak řekne ze to potřebuje předělat a doladit? 
Jako fakt? :D

K těm vedlejším dungeonum. Ano je jich par typu a působí podobne a na konci bývá ztoporena kočka většinou a první ve sportce si odnesete málokdy. Ale jak by to mělo být tedy? Neměli tam být vůbec protože se někomu do nich nechce? Měli být každý jiný a na konci vždycky obdoba Nameless Kinga? Já jen jestli nemáte zase přehnane očekávání a chcete něco co není v silách ani From Softu :)


Uz jen zbývá vytknout ze hra nemá romance a dílo bude dokonáno :D
@Widl (11.03.2022 13:27): No je to tak. Já jsem fanboy, ale už to přestává stačit.

Když je Miyazaki fanoušek Lovecrafta, ať udělá Arkham Horror. Bude zas město, tentokrát opravdu gigantické. Klidně 80% mapy. Bude to naprostý labyrint ulic. Vertikalita - od střech po stoky. Prozkoumávání snových světů alá Kadath. Postupně by postava víc a víc šílela, což by nám měnilo město pod nohama. Takový insight z Bloodborne na steroidech. Tam kde vedla ulička k úkrytu by najednou byla zeď. Design by postupně přestával dávat smysl. Hráč by samozřejmě neměl mapu. Kulty a prastaří bohové, různé univerzity, kostely included. Tam by mohli realizovat tajemství, které hráči budou objevovat i 5 let poté.

Klidně i víc objevování lore a míň soubojů. Nemuselo by být město zaplaveno monstry hned. Tam bych měl znovu pocit, že hraju něco neznámého. A bál bych se každého zákoutí.

Jako to nejhorší co se může u Soulsovek stát, že je budete hrát na volnoběh. A prostě to se mi u ER děje.

Edit: a rád bych připomněl. Je to pro mě stále 9 hra. Čím má hra větší potenciál, tím kritičtější obvykle jsem. Zatímco když mě zklame něco průměrnějšího, nemá smysl to pro mě ani komentovat.
@SilentWolf (11.03.2022 13:01): Ona je to strašně rozpolcená hra. Všichny jsme si říkali jaký by to bylo mít DS v nějakém otevřeném světě. Jo, je to fakt super. Art hry je hrozně pěkný. Ale pak už ta rohatá kráva na který jedeš začíná trochu kulhat. Táhne si s sebou totiž dědictví DS her, které by zasloužilo ve spoustě věcí předělat, upravit, doladit.
@SilentWolf (11.03.2022 11:42): Jooo, zbraně na koni jsou super. Jak to dře o zem u mečů. Nebo palcáty, kdy se rozjede a roztočí je s pěkným "vžum, vžum" :) Boj z koně mě hrozně baví.

@HolyMeatball (11.03.2022 12:16): Já jedu sílu, obratnost - meče, kopí a baví mě to dostatečně :)

A questy? Jak to říct, v podstatě se vytratily z mysli hned po rozhovorech :D Tenhle systém je opravdu hloupý a je vlastně úplně jedno jestli někdo někde umřel nebo se něco stalo... vůbec to na mě nepůsobí protože si to nepamatuju. Jednou za čas prokecnu koho potkám nebo kdo je u kulatýho stolu a občas z nich něco vypadne :D
@TheHunter (11.03.2022 12:33): tak já pořád doufám a modlím se, ať se to zlomí a ještě mi to nějak vyrazí dech. Těším se na to hlavní město. Třeba teď víkendová pauza pomůže.

Ale momentálně to vypadá, že pokud bych měl nějaký komentář psát, tak to bude výčet toho, co mi vadí, aniž bych o něčem vyloženě básnil, jako třeba o Returnalu. Což mě mrzí, když Dark Souls 1 považuji za zlom, který mě znovu přivedl k hraní poté, co jsem pár let nehrál prakticky vůbec.
@SilentWolf (11.03.2022 11:42): Vlastně s tebou ve všem souhlasím, hlavně co se týče všech těch jeskyní a katakomb, v některých se sice stále najde nějaké to milé, do té doby neviděné překvapení, ale většinově jsou ozaj fest jednotvárné. A ze všech věcí, které mohli obšlehnout z Nioh, opravdu nemuseli obšlehnout tolikrát recyklované bosse. A questaření je ozaj na hovno, je naprosto nemožný udržet si přehled o všem rozjetém a rozběhlém, natož zpětně hledat klíčové postavy, nebo je hledat nově po random přesunu, to je horší jak hledat něco nového, protože se můžou libovolně přesunout doslova kamkoliv. Srandovní meme s tou "co kdyby to dělalo Ubi" vizí, ale aspoň trochu guidance v tom fakt mohlo být, kompas by mohl třeba zlehka zavibrovat, když je člověk poblíž něčemu důležitému. Mít v tom kompas je na vlastnoručně umístěné samolepky a beacony je docela vohovně.

Ale zatím mi to takřka vůbec nevadí. Nevadí mi, že nemám přehled o questech, ten můj ústřední mi jako pohon stačí. Nevadí mi, že nově nalezená katakomba je hodně podobná té poslední, pořád mám radost už jen z toho naprosto organického random nálezu. Když takový nález pak vede do úplně nové, nemalé oblasti, paráda! Když jen k dalšímu recyklovanému bossu a lootu iba na prodej, tak mě taky bere menší zklamání, ale hned o otřepu a mám radost aspoň z crafting matroše.

Neumím si ale představit hrát to od začátku na pure melee, to bych to asi po 50h zabalil. :)
Mě poslední dny nepřijde ani tak nejhorší, že se tady From vykrádá až je to ostudné - hlavně mí nenávidění nepřátelé z trojky - thrallové, jsou zpět a jsou naprosto stejné osiny v zadku, jen to jsou gargoylové. A ještě tu platí stará dobrá klasika, že když je zmetek uprostřed místnosti tak VŽDY na vás za rohem čeká další. Nejhorší ale je, že je to občas už úplná parodie na jejich předchozí tvorbu. Nevím jestli chci úplně objevovat tajemství toho, proč gigantický boss jezdí na miniaturním koníkovi apod. Proč je NPC obří nádoba. A proč mám zatím jako helmy jen hlavu od chobotnice, psí hlavu, různé kamené xichty apod... Kde je třeba armor podobný tomu brnění z obalu DS2, nebo Farron Legion armor. Nějak mě nebaví zdejší design zbrojí.

Svět mi přijde méně zajímavý než Dark Souls - bravo GRRM, ale piš radši ASOIAF (ne, nedělám si iluze že tam opravdu něco vymyslel on). Souboje s lidskými protivníky se nevyrovnají kvalitativně Bloodborne nebo Sekiru. Ten souboják je dobrý, když vám dává pocit že jste rytíř v těžké zbroji, ale to neustálé kotoulování je přežitek. Quest design byl vždycky úplně na nic, ale v menším světě to nevadilo, teď v tom open worldu je to naprosté fiasko. Před vydáním jsem byl pobaven těmi stížnostmi, že ve hře není quest log. Ale to jsem nevěděl že je to zas tak vymaštěné, že musíte seknout do náhodného keře uprostřed lesa abyste objevili postavu. Poté co slyšíte vytí v lese si o tom musíte jít promluvit s konkrétním obchodníkem. Nebo čaroděj vám dá lektvar a řekne vám komu patří a to je vše.. gl s hledáním. Hlavně postavy opakují svou poslední větu, ale nikdy to není ta věta, která vám předá důležité informace a lokality a jména. Tu řeknou jen jednou. Ale trochu na obhajobu FROMu, vypadá to že hra daleko víc odpouští, když nějakou tu událost minete.

Mapa mi nepřijde zas tak přeplněná, jak se všude mluvilo a už vůbec se nedá mluvit o nějakém pocitu z dobrodružství a objevování. Buď se jedná o jeskyni nebo ruiny, nebo katakomby. Bossové v nich jsou lehcí a loot je vám často k ničemu, když se specializujete. A akorát to způsobuje to, že je pak méně lootu nějak přirozeně ve světě. Nevím jaký mám mít pocit z dobrodružství když jediná proměnná je boss a loot v truhle na konci. Poslední dny se vždycky těším na novou "větší" lokaci abych z ní byl ve výsledku zklamaný a s každou další lokací která je prostě jen OK (Caria Manor, Shaded Castle) ubývá těch které mají potenciál být zajímavé. Žádný Irithyl se zatím nekonal. Akademie byla krátká a až moc meh.. design nepřátel zatím slabý tak nějak celkově.

Hra mě baví, je to prostě na 90% ale log záporů roste a wow momentů kdy by se FROM nějak překonal je tu mizivé množství. A nejhorší je když hledám, zda to někdo cítí podobně, tak se dost lidí shoduje, že je to typická FROMovka a to nejlepší je do půlky, pak se na hráče nasype clusterfuck designerských failů (někde po hlavním městě) a to mě mrzí nejvíc, protože se pořád uklidňuji tím, že to bude lepší a lepší. A možná je to taky tím že jsem to hrál hodně a bylo by fajn dávat si větší pauzy.

Tak uvidím příští týden. Určitě se těším, až to zase zapnu. Na obhajobu hry, je zase pravda, že po tom počtu hodin které mám teď jsem FROMovky dohrával a chtěl jsem vždy víc a víc obsahu. Teď je ho tam dost a přijde mi slabý. Možná ty další 4 legacy dungeony budou skvělé. Možná budou skvělí bossové. Možná budu odvařen z konce a lore začne být zajímavý. Třeba pak vyjdou top tier DLC jak už je FROM umí. Uvidíme. Ale nejlepší věc na světě to určitě není a to že je to nejlepší hra studia je možná fajn, kdybych to vše nehrál už dřív.

ALE líbí se mi jak napřahujete meč z koně, tak dře o zem a jiskří. Jeden WOW moment!! :D
Aktuální speedrun již pod 50 minut. Já mezitím po 70 hodinách teprv vlezl do druhého legacy dungeonu. :)
@Widl (11.03.2022 10:48): Ti lučišníci jsou pěkně zlí, hlavně tě vidí na strašnou dálku a těžko se těm magickým střelám uhýbá. Umřel jsem tam vícekrát než na leckterém bossovi.
@NikoCZ (11.03.2022 10:34): Jo, hrozně mě tam baví ten kontrast červené a šedé, parádní kus mapy. Ale jsem tam asi ještě docela nízko, aktuálně mám 61 level a něco pořád dávám horko těžko. Díky šmejdění všude možně po mapě jsem si ale pěkně vyleveloval Fang a lahvičky, takže mě to drží nad vodou.

Z podzemí jsem utekl, ti přízrační lučišníci mě tam dávali na jednu ránu, musím zase vyzkoušet.
@Widl (11.03.2022 08:27): Takže Caelid? A jakou máš momentálně úroveň? Vyluxoval jsem kompletně Limgrave, Liurnia of the Lakes a nejspíš celé podzemí a na Caelid jdu až teď. Mám úroveň kolem stovky a už nějakou dobu mi přijde, že jsem strašně přelevlenej, ale nebyl to účel, jen si užívám objevování :D
Včera prima večerní seance, padli první dva dráčkové a pak jsem chvilku farmil dušičky na havranech a velkých čoklech. Rázem o 10 levelů víc a je to pěkně znát :)
@SilentWolf: copak tě přimělo snížit hodnocení, vlku? :)

Já už včera byl nalomenej zvednout na 100, když jsem se čirou náhodou a naprosto organickým průzkumem dostal do oblasti, kterou jsem považoval za nepřístupnou, dokud nesundám dalšího příběhovýho bosáka. Ale ne, furt čekám na performance fix. C:
7c - ajo, takový malý smejdi u beast sanctuary, nejsou skoro vidět a 1100 run za ne,padaj jak mouchy, když zrovna neoneshotujou :) A já furt co jsi myslel. Jsem tam nekolikrat šel po cestě a ani jsem si jich nevšimnul .
LOL, bojujem s krabom, začne chrliť "Sleep" a spoza rohu vybehne rytier, ja som obehol kraba a rytier ako bežal na mňa tak vbehol do toho oblaku a zasleepovalo ho to.