Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Traduje se, že voda již reaguje na kinetickou energii vytvořenou dopadem kulek? Next gen of 2002 is here guys! :D 

Edit: Jsem dement, původně jsem tento příspěvěk napsal někam jinam.
@kuler91 (18.02.2022 15:03): hrát hry na 14" macu musí být fakt zážitek. Na notebooku hraji jen staré hry z devadesátek, právě proto, že by na stolních 27"- 32" a větších 4K TV uhlopříčkách vypadaly doslova hnusně vzhledem ke svým legacy rozlišením.

Takhle hra si zaslouží větší display ne? :)

@TombSpirit (18.02.2022 09:49): jj četl jsem @Victor:  bude mít radost! Nechápu proč se trvá na 60 fps když hra běží výrazně lépe už od 40+ fps.
Všechno je lepší než 30 fps, ale ruku na srdce na PS5 i XSX jsem to zkoušel v RT mode na 30 fps a nezdá se, že by se to nedalo hrát.
@kuler91 (18.02.2022 14:14): Taky jsem zainvestoval do 3080 verze, řekl jsem si, že za ten půlrok to na něco určitě legitimně stihnu využít. Dobrý net i s kablem mám, 4hod sešn v kuse bez jediného škytu, ale pořád je to stream z cloudu, takže pořád to v porovnání s lokální hrou prostě vypadá jak s vrstvou bluru navíc. Taky mi není moc po srsti, jak rychle se sešn vypne pro neaktivitu.

Ale jak říkám, kdyby šlo o hru, kterou bych byl ochotný hrát zcela vanilla, a ideálně na mnohonásobně slabší mašině, tak je to parádní služba. Mnoho těchto cloudovin jsem neozkoušel, ale z těch co ano je to rozhodně top.
@HolyMeatball (18.02.2022 14:10): Jakou máš verzi ? Já mám předplacenou tu 3080 už někde jsem to tu psal cca 1-2 měsíce zpátky, je to hodně blízko nativnímu kompu, ale je potřeba kabel + dobrej net. 2077 na tom běží opravdu výborně.
Taxem v rámci 1.5 taky na košt konečně vyzkoušel geforce now. Funguje rozhodně solidně, nepřeberně bych něco takového ještě tak 5 let zpátky hltal a zbožňoval a asi ani neinvestoval do rtx karty. Jelikož ji ale už mám, a taky jsem relativně nedávno dělal další upgrady, tak přestože přes gNow si můžu hezky volně plynule pařkat na nastavení, při kterém bych lokálně byl rád za 30fps, tak s tím mázlým obrazem je to stejně kapke na chuja, ale hlavně to absolutně nestojí za absenci možnosti jakýchkoliv modů.

Nicméně mě to docela zase chytlo a zatím to působí vskůtku vymazleněji, až si říkám, že to možná znovu dohraju celé.
Ty auta v dálce jsou asi neřešitelný problém, že? Nepodařilo se jim to teď nějak zlepšit ? K tomu jsem se už nedostal abych se podíval.
Taky jsem se teď chvíli procházel a vypadá to, že konečně opravili ten otravnej glitch, kvůli kterýmu moje V nenosila tílka!

A zároveň jsem tady opodál narazil na nějakou vzlykající Angie, který spadl klíč do moře (jo, přesně tak) – vylovil jsem ho, předal jí ho a hned byla spokojená. Možná jen nějakej vtip, kterej jsem nepochopil, nevim. Netuším, jestli to v tý hře bylo vždycky, nebo je to nějakej novej obsah, ale okay.
@Cobot (17.02.2022 21:15): ale uvidím. Já sů chlapec šikovnej, ale línej. :) Nakonec je uvidím i v C&C za NOD, jen tomu musím dát čas aby to správně dozrálo!
U CP77 je obrovská výhoda. Už není na co čekat, next-gen s RT je na světě, předcházející díl na rozdíl od TW3 není žádný.
Jinak teď jsem se zase chvíli procházel, a co mě příjemně překvapilo - auta ostatních řidičů mají konečně normální fyziku, brždění, rozjíždění, zatáčení..už nevypadá jako by jezdila na kolejích :)
Relativně detail, ale hodně to zlepšuje dojem.
@mazar1234 (17.02.2022 20:48): není, rozdíl mezi neakcelerovanou grafikou tehdy a akcelerovanou grafikou alá první 3Dfx/D3D akcelerátory (třeba Quake GL/Quake 2 vs Quake/Quake 2) byl pochopitelně větší.
Pak bych řekl že T&L (GeForce 2) a  Environment -mapped   bump mapping  (originál Matrox G400 třeba v System Shock 2) byl velký rozdíl.
Další zlom v grafice byl HDR v TES Oblivion alias DX9c GPUs. A od té doby nic extra až do doby kdy Nivida představila Ray Tracing, který ovšem vyžaduje enormní výpočetní GPU výkon, proto to zatím vypadá ve hrách jak to vypadá.
@Rapier (17.02.2022 20:31): vzhledem k tomu, že kamera zabírá jak odraz, tak to co odrazuje, tak to může být jak RT, tak velmi ostrý SSR. Nevím jestli tam RT naimplementovali (ikdyž mám tu hru nainstalovanou, ale rok jsem jí nezapl).
Vypadá to na té PS5 hezky. Asi nebudu absolvovat obstrukce s GF Now a RT oželím. Jsem hlavně rád, že se konečně auta řídí líp.

Jsem zvědav, co ještě přijde v budoucnu.
@Rapier (17.02.2022 19:28): v zásadě to funguje tak, že SSR odráží jen to, co je zrovna vidět na obrazovce (proto odrazy mizí při pohledu k zemi), zatímco RT odráží všechno i když hráč kouká do země. SSR byla dlouhou dobu dobrá náhražka, zvlášť když se spojí s cubemapama. Rockstar to umí dobře.
@Paul (17.02.2022 18:13): rozkaz náčelníku! Už se stalo a navíc jsem to pro jistotu v akci zakoupil i na PS5. :)4
Dík za technický rozbor, prostě mě to zajímalo jak poznat zdali je to RT nebo není.
@Rapier (17.02.2022 17:47): RT mód na konzolích dělá mimo snížení framerate dvě věci: zapíná local RT shadows (takže ne stíny ze slunce jako na PC, ale lokální stíny od ostatních světelných zdrojů, poznat lze hlavně v interiérech), a zvyšuje nastavení SSR (screenspace reflections) z medium na high (tohle nemá s RT nic společného, ale odrazy mají na high menší zrnění. Na PC lze jít ještě na ultra a psycho, které ho eliminuje úplně).

A už přestaň řešit tyhle technický píčoviny a zahraj si to konečně, kurvafix :D
@Say (16.02.2022 22:13): Já hraju v 2880x1620 na 1080p televizi, přes DSR. Měnit rozlišení plochy minimálně pro tenhle setup není potřeba. Nicméně když chci nahrávat na youtube, tak si plochu přes zapnutím hry dám na 4K, aby mi youtube dalo nejvyšší možný bitrate.
Byty jsou pěkný. A fajn, že se tam přenáší stash i s vystavenými zbraněmi. Ale ten původní je stále asi nej, páč je "personalizován" věcmi z těch vašich questů.
Hrajete někdo v rozlišení jiném, než nativní pro obrazovku? Např. 2560x1080 na monitoru 2560x1440 je možné jedině při změně rozlišení desktopu před spuštěním hry. Jinak je to roztažené na celou obrazovku bez ohledu na to, jak je stretch v Navidia Panelu nastavený. Patch 1.5 pořád to samé.
Nevím jestli je to easter egg, ale když se v těch presetech tvorby postavy (nos, pusa atd) vybere vždy ten poslední (22), tak z toho vznikne V z étrojky. Takže vím za koho dám druhý playthrough.

@Fritol (16.02.2022 15:29): to vypadá taky zajímavě...ale stejně jako to máš ty, RPG bych raději.
No hurá, game director Witcher 3 co byl odejit založil s dalšími ex-CDPR nový studio a už teď se těším na to co tvoří..ještě by mohl překecat bráchu aby se vysral na Riot Games a přidal se k nim.

The company's first game, a dark fantasy role-playing title, will be written by Jakub Szamalek ('Cyberpunk 2077,' 'Witcher 3') and built inside the Unreal 5 engine.

https://www.hollywoodreporter.com/busine ... p-studio-1235089376/
@SilentWolf (16.02.2022 12:11): " A přes to vše mám se hrou takový vztah, že chci radši roky obsahu do CP, nebo druhý díl, než nového Zaklínače, který by byl třeba i lepší než W3. "

Súhlas, tiež by som rád veľké príbehové DLCčka, kľudne okolo nových postáv, prípadne pokračovanie (rozumej nový príbeh z tohoto univerza, nie nutne pokračovanie príbehu V) na už odladenom engine.

A keby tam pridali questy podobnej komplexity ako vo W3, alebo New Vegas, to by bolo žůžo labůžo :)
@SilentWolf (16.02.2022 12:11):  s tím novým humbele jsem se rozhodl dát tý sérii druhou šanci a zkusit projet aspoň dvojku a trojku (a možná presequel, když mě chytnou) - jednička mě kdysi tak znechutila, že jsem celou sérii doteď ignoroval. Pokud by byly jak Cyberpunk tak bych byl docela nadšen, ale mám o tom pochybnosti :)

Tou první myslíš předpokládám ten maelstrom a sehnání robůtka? Já nevim ale přijde mi že tam jsou i jiný questy co se tomuhle vyrovnaj.

Jinak ale ano - Cyberpunk není New Vegas. Jako Geralt nemůže zabít Marigolda, tak V nemůže zabít Jackieho, ani jiný příběhový postavy. Autoři tu nemají crutch v podobě respawnujícího Yes Mana díky kterému by to šlo dohrát při zabití všech. To byla dost unikátní (a specifická) vlastnost NV. Cyberpunk je holt designed jinak, mnohem filmověji, což má svoje omezení. Ale v rámci těch mantinelů mi player agency přišla stále dost široká. A na rozdíl od Zaklínače, je tu o dost větší co se gameplaye týče.
@Gordon (16.02.2022 11:47): je to víc Borderlands, než bych si přál, ale paradoxně právě to mě pak bavilo nejvíc a hltal jsem i ty nejobyčejnější gigs.

O to smutnější je, že před vydáním právě tvrdili, že je hra kratší schválně, aby mohla být o to větvenější. Byl jsem schopen jim odpustit vše, technický stav, nedodělanost apod.. ale tohle byl od nich hrozný middle finger. Ještě poté co osekávali nápady aby se to vše točilo kolem Silverhanda. A já jen doufám, že v DLC se do toho opřou a bude to jak to DLC do Falloutu 4, kde právě přidali více skill checků apod.

A přes to vše mám se hrou takový vztah, že chci radši roky obsahu do CP, nebo druhý díl, než nového Zaklínače, který by byl třeba i lepší než W3.

@Paul (16.02.2022 12:03): ono by stačilo, kdyby všechny hlavní mise byly takové, jako ta první.
@Gordon (16.02.2022 11:47): ovlivnění osudu různých postav i tebe samotnýho není ovlivnění děje? Holt ta hra není o záchraně nebo zničení světa, takže nejde odpálit atomovku ani začít řídit Arasaku a z NC udělat utopii.
Má jen takovej přízemní příběh o jednom žoldákovi a pár lidech kolem něj.
@marwel (16.02.2022 07:20): Taky jsem od toho čekal imerzivní RPGčko a hlavně to, co propagovali, velké rozhodnutí ovlivňující děj, žijící město, atd... No a dostal jsem akční adventuru, jejíž největším RPG prvkem je... Vlastně nic? Jen pár questů může skončit buď dobře, nebo blbě. Vůbec jsem neměl pocit, že něco ovlivňuji.
Včera jsem porovnával XSX a PC verzi CP77. Skutečně to vypadá stejně ovšem nelze si nevšimnout jak moc ubrali NPCs a to jak u konzolové verze tak u PC verze.
Před rokem a později v průběhu optimalizačních patchů jsem zkoušel rozehrát několikrát za street kids. Po úvodní scéně kdy se postava zvedne bylo u stolu vlevo u zdi vidět 2-3 stojící postavy a u stolu dál jednu sedící postavu. Nyní je to mínus 4 NPCs ve stejném místě. Stoly jsou prostě neobsazené. To je tak aby řeč nestála jak moc optimalizovali výkon na všech platformách. :) I tak je ta scéna stále působivá.
Sympatická je i implementace AMD FSR na PC, bohužel chybí u next-gen upgrade na konzolích kde by naopak u RT on byla žádoucí.

PS: očividně nejsem jediný zklamaný z next-gen upgrade viz. https://i.imgur.com/cSMvE1e.jpg

Až mě někdy v budoucnu bude nějaké vývojářské studio lákat na RT na konzolích už vím co mám tak zhruba čekat (nečekat). Bylo by zajímavé kdyby next-gen a hlavně RT implementace v TW3 zahrnovala i odlesky a další features které umí i RT na AMD GPUs + implementace FSR.
@Tarhiel (16.02.2022 09:16): To upřímně nevím, podle mě se asi přecejen (možná) něco opravit pokusí. Spíš narážím na vyjádření CEO od Take Two, který prohlásil, že nedostatky GTA Definitive Edition jsou jenom malý glitch.