Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Hmm bez spoilerů, navazuje to to nák na volby co sme udělali v BG 1 a 2? Respektive např. na ending kde bhall spawn skončil s Jaheirou?
Neviem odkedy tam je Jaheira, ale hned som si myslel, ze je to ona :) a potom..., samozrejme one and only Minsc. Ty jo, jak som to uz mal len tak na okraji zaujimu, zrazu by som si to rad zahral :) Akurat, ak to nepredavaju v big boxe, tak vam neviem :)
A tohle jsem třeba totálně minul ani nevím jak.

Ne, fakt, možná to bude trochu utrpení, ale opravdu se na full těším. A mám naprostou důvěru, že ten už jen ten první akt mě v lecčem překvapí, i když se nebudu rozhodovat úplně odlišně.
@Jab (16.11.2022 17:49): Však ok, ja len hovorím, že neviem posúdiť original sin 1 a 2, ale s ostatkom dnešnej izometrickej produkcie mám inú skúsenosť ako ty a nesúhlasím s tvojim tvrdením. To je celé.
@Jab (16.11.2022 17:30): Ja budem aj tak ako prvú hrať jednotku., keď sa k tomu dostanem. Ale moja pointa a celá reakcia bola na toto:
"Spousta těch novějších izometrických RPG má tedy ubíjejícím způsobem pomalé tempo. Ale OS 2 byl pro mě určitě nejhorší příklad." Chápem, ak ti to nesadlo a pôsobilo to na teba zle, ale jedna hra nie je spousta.
@Jab (16.11.2022 17:01): No ja pod tempom neberiem LEN dávkovanie obsahu, ale to, koľko ti zvyčajne zaberie vyriešenie nejakej časti obsahu - či je napr. combat zdĺhavý, či sú questy naťahované, či sú questy priveľmi prerušované alebo je hráč zahltený priveľkou časťou obsahu naraz miesto toho, aby mu bol dávkovaný obsah postupne a podobne.
@Tulareanus (16.11.2022 15:00): Nope. Nevím, čím to je, ale vidíme to úplně obráceně. Hrál jsem PoE, Tyranny, ty Shadowrun a D:OS 2. A dohrál Numeneru. Ta mi s tím Dragonfall třeba přišla, že měla tempo slušné. Tempem myslím dávkování obsahu tak, aby tě hra motivovala k dalšímu průchodu. A zároveň ten obsah musí být motivující (viz po čase děsivě úmorné neustálé boje v D:OS 2).
@Jab (16.11.2022 13:35): Imho si zostarol a spohodlnel. Ja som teda prešiel väčšinu tých nových izometrických hier ako Pillars of Eternity 1 a 2, Tyranny, trilógiu Shadowrun Returns, mám rozohrané Pathfinder Kingmaker a v podstate z toho známejšieho som nehral len D:OS 1 a 2 (ale mám v pláne) a s čistým svedomím môžem povedať, že kvôli quality of life zmenám a dizajnu, majú tie hry určite vyššie tempo ako staré, ale stále dobré pôvodne Baldur's Gaty, Icewind Dale alebo Fallouty. Aj som si to nedávno potvrdil, lebo som po veľmi veľa rokoch rozohral znova Fallout 2 s restoration modom. Čo môže pôsobiť ale, že tempo je pomalšie je fakt, že v tej modernej generácii týchto hier býva častokrát viac obsahu. Pomalšie tempo ako také som však z novej generácie izometrických RPG zažil asi len pri Torment: Tides of Numenera.
@HolyMeatball (16.11.2022 13:29): Rozuměj... Zní to, jak kdybys naháněl další, ať do toho utrpení jdou s tebou, abyste se mohli vzájemně motivovat k hraní hry. :) Něco takového jsem prožil už u D:OS 2. Tak teď asi vynechám. :)

Spousta těch novějších izometrických RPG má tedy ubíjejícím způsobem pomalé tempo. Ale OS 2 byl pro mě určitě nejhorší příklad. :(
V Underdarku už to bugovalo poměrně brutálně, nicméně mám to asi za sebou. A byť chuť zkusit to hned znovu a ouplně jinak by se i našla, souběžně jsem v návalu té chuti na crpg rozehrál druhé Pilíře a třetí Wasteland a prostě...co do svižnosti a technické vymazlenosti je to pochopitelně někde úplně jinde, a u tohoto si na další patche asi nechám zajít chuť a už jen vyčkám na full release. Ostatně, narazit hned na dvou místech na hlášku "toto v early access ještě není, ale běž, ještě můžeš prozkoumávat onde" iba bolelo.

Ale optimisticky se na full rozhodně těším. První D:OS se mi svého času trefil dobře do chuti, druhý už jsem ani nedokázal dohrát, ale toto, byť to z mnoha úhlů může hříchy fakt ostře připomínat, je prostě voněčem jiném.
Čím déle hraju, tím více mě ten ea sere. Vidět uprostřed dialogu random pauzu s hláškou "pending cinematic" prostě smrdí.

Ale hlavně opravdu doufám, že do fullu vymazlí tu kameru a troche to zoptimalizujou. Nad rámec těchto technických nedostatků už teď vskutku mají parádní hru.
Tak snad budu příjemně překvapený, i když nevím nevím. Pořád k tomu nemám moc důvěru. D:OS I jsem zapíchl těsně před koncem, protože mě to už nebavilo a od té doby (cca 5 let) jsem neměl chuť se k tomu vracet.
@AlieN (12.11.2022 23:33): 2023, přesnější info by mělo být v prosinci společně s patchem 9.

Edit: nicméně musím přiznat, že práce s inventářem mi taky jde stále proti srsti, a práce s kamerou má daleko do pohodlí a přehlednosti. O označování interaktivních míst altem ani nemluvím, to asi není vysoká priorita a tak je to zatím též prostě polorozbity. Včera jsem to ale zapíchl v campu s tím, že jsem u sebe měl fajnový heavy armor, který jsem chtěl dát té Michelle Jacksonové, a najednou koukám armor nikde. Voni ale ten interface stejně s každým patchem taky furt komplet předělávají, tohle taky určitě není finální podoba, takže doufám, že ta taky bude pak jen lepší.
Taxem si řekl, že to konečně prubnu, a při patchi 8 mi tedy přijde, že souboje opravdu jsou svižnější, než se jevily na začátku roku býti. Vulkan je tedy na mém konci rozbitý, druhý vstup do inventáře při něm instantně hru crashuje, ale při dx11 bez jakéhokoliv problému.

A hra samotná mi přijde zatím mimořádná, bavím se parádně, natolik, že nebýt povinností, klidně bych u toho proseděl celou noc. Ani omylem to není fantasy komedie po vzoru D:OS, a souboje jsou už teď oukej, do hotové verze snad budou ozaj vymazlený. Chraň je ruka páně je znovu nějak něčím brzdit.
@Sarno (12.10.2022 16:31): Tak na začátku říkali, že když půjde vše skvěle, že bude EA na dva roky, což je někdy teď. Když to půjde dobře, tak na tři. Takže mají pořád rezervu :)
@Sarno (12.10.2022 16:31): Už teď je to super hra na cca 30 hodin, která stojí za ty prachy. Jestli dodají dalších cca 50 hodin obsahu v obdobné kvalitě, tak budu naprosto spokojená.

Jediný nešvar, který se objevil až v nedávných patchích je, že prvotní načtení uložené pozice v pozdějších fázích hry trvá i několik minut a ani SSD nepomůže. Co-op je tak prakticky nehratelný, protože i několikrát po sobě může timeoutnout. Jakmile jsou ale všichni hráči ve hře, tak už je hra stabilní a svižná. Doufám, že to opraví.
Jak to s tou hrou momentálně vypadá? Co čtu diskuze, tak se to jeví jako další endless early access typu Star Citizen..
Přidali už do toho/vyřešili už nějak tu absurdní pomalost větších potyček? Dlouhodobě na to mám nemalou chuť, ale co si pamatuju z videí, tak souboje mi přišly vyloženě tragicky pomalé, konkrétně nekonečné čekání na nepřátelské tahy. Ako to teraz vyzerá?
@AlieN (10.09.2021 14:24): Tam maj ještě co ladit. Práce s kamerou je ještě docela kostrbatá. Vynikne to ve spojení s tou vertikalitou, kdy se ti před kamerou objevují třeba předměty co jsou v budově o patro výš. Nebo jdou z nějakého úhlu špatně označit protivníci. Trochu to řeší ten horní pohled jako byl v Divinity.
@Widl (10.09.2021 13:51): Ja to s přehledností v soubojích? V ukázkách co jsem viděl se pořád nějak divně točila a švenkovala kamera což mi připadá dost matoucí a hůře ovladatelné - na BG a dalších Bioware hrách jsem hodně oceňoval právě tu jednoduchou izometrii s fixní kamerou.
@Charllize (09.09.2021 09:42): Humor tam je. Třeba právě v tom pošťuchování mezi postavami. A nebo jedna z postav celkově je takový výřečný kašpar, který bere většinu věcí s humorem. Ale není to tak parodický jako v Divinity a není tam toho tolik. Tam to občas sjíždí jen u zvířat. Díky kouzlu s nimi jde opět mluvit a občas řeší poměrně vtipný životní momenty :D Takže myslím, že se nemusíš bát.

A jak jsem psal níž, souboje už nejsou o jednom a tom samým jako v Original Sin. Hrát s prostředím si můžeš, ale není to tak prvoplánový protože na tom tady ty souboje nestojí. Bojuješ v bažině, ok je tam voda co se dá využít, bahno co zpomaluje. Rozstříkáš při souboji krev, můžeš toho využít, můžeš něco zapálit, něco uhasit, můžeš si s elementy hrát a používat je jako podporu v boji. Ale všechno to pořád stojí na základech DnD pravidel soubojů a kouzel. O dost důležitější mi třeba přijde využívání výškový převahy s rangerem a mágem, s tím zase souvisí třeba srážení nepřátel z výšek, atd. Těmi DnD pravidly to nabobtnalo co do možností.

Co se tomu blíží v soubojích asi nejvíc, tedy bez tak propracovaných elementů, je SOLASTA. Kdo si ji zahrál, tak bude asi zhruba vědět.
Tak pokud někdo poctivě hrál tvorbu Larianu tak ví ze ty jejich hry mají takovou vlastnost ze tak trochu pomrkavaji na hráče ze to je taková trochu legrace a nejsem si úplně jistý jestli jsou ještě schopni to dělat jinak a vědí ze se to do BG moc nehodí. Taky si nejsem jistý jestli se hodí ty jejich různe hrátky s prostředím při soubojích. 
Ja to nehrál a třeba se pletu, jen mám pochybnosti. Jinak tahovou BG bych si zahrál rad. Ty původní mě moc nebavily prave kvůli těm real time soubojům. Takže bych si přál aby se ta trojka povedla. Ale fakt nechci další original sin s křečekem co jezdí na mrtvý kočce, zubicim se Vinckem v pozadí hry a neustále horicim otráveným bojistem :)
@Sarno (08.09.2021 13:31): Popichování je tam docela dost. Hlavně mezi takovými těmi názorovými protipóly.

Souboje jsou pomalé, tomu se u tahů těžko vyhne. Ale zábavy je tam dost, různé povrchy, elektrizování krve, namáčení zbraně v jedu po zabitém pavoukovi, využívání převýšení k lepší efektivitě, atd. Není to tak jednotvárné jako u Divinity. Uvidíme co s tím ještě provedou, ale myslím, že na tohle jádro už moc šahat nebudou.

Inventář vychází z toho překopanýho v konzolový verzi Divinity, kdy máš všechny aktivní postavy pěkně vedle sebe a můžeš vesele přehazovat.
<span class="reply">Upřímně, to čeho se nejvíc bojím je absence party bantru (protože v D:OS 2 byly interakce mezi party membery žalostné, pokud vůbec nějaké nastaly...) a šíleně protáhlé, nudné souboje, kterých bylo v D:OS 2 přehršel.
<span class="reply">
Jo, a ještě otřesný inventory management :D

@Charllize (06.09.2021 17:50): S tímhle souhlasím. Mnohem víc se mi líbí systém z NWN, kde nošení zbroje dávalo % spell failure což je i logičtější. Pokud mág pro seslání kouzla potřebuje provést přesnou gestikulaci, tak mu to půjde lépe v róbách nebo kožené zbroji než ve full plate :)