@
S4TW (01.12.2023 16:18): Nikdo neříkal, že multi-class není dobrý nápad. Já říkám, že raději hraju za čistá povolání, což je pouze moje osobní preference. "Multi-class" (čili to že nějaké postavě dáš skill od jiného povolání, čili i tu magii) samozřejmě do hry dává vícero možností. I tak je fajn (pokud tě hra dostatečně zaujme) zkusit si to časem projít za všechna povolání, poněvadž některé situace jsou závislé od povolání ne od skillů (čili si nemysli, že pokud budeš mít body ve všech skillech, tak ve hře objevíš vše, některé situace jsou v některých dílech specifické čistě pro fightera, jiné pro zloděje další pro mága či paladina).
V QfG 2 se může stát každé povolání paladinem, ale za dost specifických podmínek... není to úplně jednoduché. Ve trojce už je to snazší, a tam se může stát Paladinem už právě pouze Bojovník a je potřeba mít hodně "honoru" (jednoduše řečeno, jak ve dvojce, tak i ve trojce se musíš snažit jednat co nejčestněji to jde, což je samozřejmě trochu v rozporu s povoláním zloděje :)).
Ale asi bych to být tebou zase tolik neřešil, pokud tě nebaví kouzlení, tak tu magii neber a rozděl body do něčeho jiného... jako fakt o nic nejde, tohle bych nijak nehrotil. A zloděj je fajn.
Prostě si vyber class, který ti je nejsympatičtější, pokud chceš multi-class nahoď mu tam nějaké další skilly, pokud se ti do toho nechce tak ne... opravdu netřeba to zase tak moc řešit, tohle není nějaké komplexní hardcore RPG a jako adventura to má poměrně logické řešení hádanek (z hlediska puzzlů asi jedno jestli fighter či zloděj, mág je má občas trochu specifičtější).
Já bych, pokud mohu skromně doporučit, doporučil třebas klidně čistého zloděje, za toho mě to vždycky bavilo tak nějak nejvíce. A pokud se nechystáš kouzlit, tak není co řešit. Pokud by ses chtěl pokusit stát se paladinem (což ale není na první hraní fakt vůbec nic snadného), tak pak toho Fightera (taktéž čistého, protože zlodějské skilly nevyužiješ a když tě nebaví kouzlení, tak asi nemá smysl investovat ani do magie).
Já teď zrovna mám sérii rozjetou, začal jsem jako čistý Fighter a ve dvojce jsem se stal Paladinem a teď jsem u trojky. Ale že už mám tu sérii prošlou křížem krážem, tak i tak jsem měl co dělat, abych splnil všechny požadavky pro Paladina ve dvojce, tam fakt stačí drobná chyba a můžeš se o to připravit (a to už jsem se kdysi párkrát Paladinem stal). Ve trojce už je to nicméně snazší, tam vyloženě nejsou nějaké složité specifikace, které je třeba dodržet a které by tě diskvalifikovaly (něco se sice píše v guide booku, ale je to kec, v podstatě stačí jen vysoký honor), takže pokud hraješ za Fightera a nestaneš se Paladinem ve dvojce, v trojce už by to mělo být jistější, pokud máš dostatek honoru z dvojky (proto je dost těžké, možná až nemožné stát se Paladinem s nově vytvořenou postavou v trojce, páč ta začíná s honorem jen na 50 bodech a na Paladina potřebuješ v trojce daleko přes stovku).