Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak tohle vypada zatim hodne zajimave. Graficky hezke a dobre nazvucene. Co se tyce ovladani, pro me trochu moc vahy hlavni postavy (jako v RDR2) a nejak mi zatim nejde mireni, asi si budu muset trochu vic pohrat se sensitivitou. Jinak ale prvni dojmy pozitivni.
@Bursoft (24.05.2021 20:24): hrál (ale jen cca 30 hodin, na plné dohrání si pár let počkám než to pozapomenu). Sníh je tam každopádně statickej (ve smyslu že některý lokace jsou (ne)zasněžený a nemění se to).
@montana (24.05.2021 18:58): je to relativně basic, ale i tak to působí dost efektivně. Ale třeba se v nextgenu dočkáme dynamickýho a skutečně vrstvenýho sněhu do kterýho se půjde bořit a tak.
@Paul (23.05.2021 22:59): Mě tam vždycky bavilo, že ten dynamickej sníh vypadá (hlavně u zeleně) jako kdyby vše přestříkali airbrushem :D Takové ty klasické bílé "vánoční" ozdoby.
Ten dynamickej sníh a počasí obecně je super, to nemělo ani RDR2...celkově je tohle asi nejlíp vypadající/běžící UE 4.0 hra, alespoň z těch jež jsem hrál osobně. Hraje se to hrozně příjemně, i gunplay. Po Village další super věc, mám v tom 20 hodin a zatím se neobávám, že by mě to přestalo bavit. Přestože lehké ubisoftismy zde jsou (zachraňování kolemjdoucích a téměř stejný model a dialog every time, vypalování hnízd).
@Rapier (23.05.2021 16:04): Co jsem o tom ještě četl je to ze když třeba, pro příklad, ve hře mas dalekohled a někde 500 metru od tebe je žirafa a není potřeba aby se na takovou dálku vykreslovala detailně a ty použijes ten dalekohled tak na ni naskočí detailnější textura. Rozdíl u PS5 je ten ze nemusí ten detailní model držet v systémový ram ale stihne ho načíst z toho ssd a úplně tím odpadá potřeba u spousty dat dávat je do ram, ušetří se tak práce procesoru a muže se využít jinak. Na desce je nejakej bazmek co ty data z ssd do video ram pustí přímo a nějak jim pomáhá aby to bylo hodně rychle. Navic to ssd v PS5 je součást základní desky čímž taky zřejmě odpadá práce nějaký sbernice do který obvykle jsou ssd zastrceny. Asi to je cely složitější ale v kostce nějak takhle :)
@Charllize (23.05.2021 14:11): zajímavé, o tom jsem neslyšel. Že by to byl důvod proč některé hry na papírově slabším PS5 běží lépe než na výkonnějším Xbox Series X?
Na druhou stranu já zase slyšel, že Series X má implementovaný plný support pro DX12 Ultimate, což údajně nemá zase PS5. Těžko říct co to bude znamenat v praxi.
@Rapier (23.05.2021 14:01): Mělo by to fungovat tak ze PS5 umí cpát potřebný data rovnou z ssd do graficky paměti aniž by bylo nutný je napřed dávat do systémový ram a umí s těmi daty individuálně pracovat. Což šetří plno času, výkon procesoru a nároky na systémovou ram. Včetně věci jako bleskovy streamovani textur, assetu a podobne. Samozřejmě to vyžaduje aby ta hra byla pro tohle udělaná, starý hry z ps4 to nevyužijí samo. PC ani xbox tohle neumí a aby dosáhlo stejného výsledku je potřeba obrovský hrubý výkon pro handlovani s daty.
Je to ta věc o který mluvil šéf epicu před launchem PS5, ze ta konzole má hw featuru která není nikde a při správným využití s tím jdou dělat zázraky.
@Charllize (23.05.2021 13:06): jasně o ceně se nepřu. Nic proti PS5, problém je, že není. PS5 a Xbox Series X je za hubičku, v tom s Tebou souhlasím.

O těch portech z konzolí je to známe. Málokdy se povedou a obvykle mají velké HW nároky na PC. Stejně je zvláštní, že by vývojáři co dělají hru na PS5 kde je fakticky AMD PC architektura (téměř) nedokázali udělat port na PC, který by běžel dobře. Spíš v tom vidím lenost vývojářů.

"Co jsem četl tak ten způsob přenosu dat v PS5 je úplně jinde a PC když to bude chtít dohnat tak jediné super mega výkonem." Jak to myslíš s těmi přenosy?
@Paul (23.05.2021 13:27): Jojo, bílé sidemise je dobré dělat hned, jak se objeví na mapě (také jsem o jednu takhle přišel). Naštěstí se to týká opravdu jen těch bílých... vlastně se ani nedá říct vyloženě misí - jedná se jen o doplňkové monology/dialogy navázané nějakým způsobem na aktuální dění (proto jsou missable). Nic zásadního, ale je škoda to minout indeed.
@Garret (23.05.2021 12:31): jo, to odpovídá..a teď jsem zjistil, že mi jedna "sidemise" pokecu se Sáry šutrem unikla, protože jsem jel na jih s boozerem..nemyslel jsem si že jsou tu missable sidemise, budu na to muset dát pozor
@Rapier (23.05.2021 12:50): Proste PS5 stojí pomalu polovinu toho co vykoná grafická karta za normálního stavu a to ze výsledek třeba v tom Days Gone je prakticky totožný mi přijde proste vtipný. Teď bude taky legrace sledovat až vyjde nějaká nadupana vyladena exluzivita na PS5 která se časem dostane i na PC jaká silena konfigurace na to bude třeba. Co jsem četl tak ten způsob přenosu dat v PS5 je úplně jinde a PC když to bude chtít dohnat tak jediné super mega výkonem.
Dobre, výkony PC rozběhne ten Days Gone třeba na 120 fps ale v tom zas takovou výhodu nevidím vzhledem k tomu co těch 120 fps stojí.
@Charllize (22.05.2021 22:59): super ale to by ty PS5 musely být nejprve dostupný. Takže ve finále je to jedno.

Kdyby byl RTX 3060 Ti nebo RX 6700 XT, apod. za normální ceny, a hlavně dostupné tak není co řešit. Ale protože jsou v alza.cz, czc.cz, tsbohemia.cz, a dalších scalpeři, a protože co dostanou na trh dají:
a) do svých předražených sestav
b) prodají to přímo těžařům se ziskem
tak by to byla na PC pohoda. Jenže není a nebude, podobně jako ty PS5.
@Garret (22.05.2021 17:20): zajímavý že když jsem se do tý jeskyně vrátil později v jinou dobu, tak jich tam byla tak pětina, což už se dalo a povedlo se mi to vyčistit. Ty nero injectory zatím cpu hlavně do healthu tedy.
Jinak ten port neni tak super, jak se na prvni pohled zdalo. Chybi tam par grafickejch efektu oproti PS4 a rada veci glitchuje. Napriklad temer chybi stopa v terenu za motorkou (oproti PS4/5), coz je skoda, filtrovani textur ovlivnuje nocni oblohu a ta je silene prepalena a je tam snad 2x vic hvezd nez na PS, 16:10 podpora je pochybna a skoro vsude se ruzny prvky menu prekryvaji atd. No snad to nejak zafixujou.
12 hodin..je to super, ale mám furt pocit, že jsem v jakémsi prologu.
A narazil jsem na hordu v jeskyni a tedy zatím nevím jak se jí zbavit. Je jich tolik, že ani veškeré molotovy a pipe bomby nestačí. Chtělo by to mít možnost nastražit nějaké pasti. Snad později.
Zatim jsem projel tutorial a musim rict, ze takhle skvele technicky zpracovanou hru jsem asi jeste nevidel. Ty detaily jsou neskutecny a unreal engine 4 to vyuziva naprosto perfektne. Temer vse musim hrat na fullhd monitoru s DSR alespon v QHD. Tohle vypada skvele i na nativ, TAA je dobre implementovany. S RDR2 se to fakt neda ani srovnat. Tam se v nativu neda na ten shimmering divat. Days Gone ma skvele zvladnutej sharpening a i aberace je uplne v klidu. Vlastne nemam vubec potrebu neco z postprocesu tweakovat. Fakt jsem strasne mile prekvapenej. Snaha o realistickou grafiku za pomoci spravnejch vyrazovejch prostredku a vysledek je dechberouci. Jen ty titulky jsou trochu podivne udelany – neradi se v case za sebou, ale aktualizuji se podle toho, kdo mluvi. Takze odpoved na otazku muzete mit (v pripade rychleho dialogu) pred tou otazkou. To je fakt hodne divny a spatne se to cte. nechapu ten zamer.
Na ten survival I hedka stačí, což je good. A líbí se mi absence hudu, snadno vyvolatelná analogem. Ale trochu mě zamrzela nemožnost plavat, chtěl jsem uplavat přesile a....*dead*
@Garret (19.05.2021 08:01): Už je to nějaká doba, co jsem to hrál, ale nezanechalo to ve mně tenhle dojem, možná jsem byl úspěšnější, co se týče headshotů, nevím, a také jsem třeba (tak nějak náhodou) získal ten achievement za to, když vyřídíš hordu během minuty…

Ta obtížnost mě motivovala se nepřátelům spíš vyhýbat (obecně z jejich zabíjení více méně nic nebylo), což vedlo k přirozenějšímu hraní, proto se mi líbila.
Tak taky je to Unreal engine pokud vím, poslat tuto hru na PC muselo být mnohem jednodušší než Horizon.
@Pr3viouS (18.05.2021 11:54): jo zkusil jsem to na monitoru (normálně hraju na TV) a 16:10 bez problému, obraz je na celou obrazovku jak při hře, tak v cutscénách, žádný černý pruhy. Prostě kvalitní práce.
@Paul (18.05.2021 11:25): Asi do toho pujdu a koupim hned. Bal jsem se problemu jako v Horizon, kde dost veci glitchovalo atd. a museli to dost dlouho fixovat. Pokud je tohle fakt vyladena verze, tak do toho jdu. Mohl bys pls nejak overit, zda to umi 16:10 bez okraju? Hodne her na to dneska kasle (treba Death Stranding).
Mám za sebou tu úvodní 90minutovku, jíž jsem odehrál i na Pro...ta hratelnost se vůbec nedá srovnat, hraje se to díky absenci input lagu a smooth vsynced frameratu mnohem líp, a hned mě to chytlo.
Já to rozehraju na Survival I. Jinak potvrzuju že PC verze je perfektní, dokonce i DSR funguje bez problému (koukám na tebe, Death Stranding).
měl jsem strach z optimalizace, ale jede to krásně a realtime změnu detailů i s ukazatelem výkonu jsem snad ve hře ještě neviděl. paráda.

jinak koukám, že tam přidali i Hard II a Survival II. je tu někdo, kdo to na SII hrál? co koukám na youtube, tak jsou tam nepřátelé dost bullet-spongies...
@Pr3viouS (14.05.2021 18:22):  Sakra, ta hra je dost možná nejlíp vypadající openworld. 

Fakt není, pusť si video z prvních prezentací gameplaye Days Gone a pak si pusť finální verzi. Ta změna v nasvětlení je vidět na první pohled a se světlem v RDR2 se to nedá ani srovnávat. Za mě jako člověka co hrál jak Horizon, Day Gone a RDR2 hned po sobě, oboje jsou co se scénáře a příběhu týče jenom divoce průměrný a srovnání s RDRkem je spíš k smíchu. Kdybych si měl vybrat, asi se mi DG líbilo víc kvůli hratelnosti, ale oboje řadím do stejný kategorie jednou a dost.
huh, to vychází trochu rychleji, než jsem čekal. měl jsem za to, že až na konci měsíce, ale včera už mi přišla předobjednávka...
No, jsem na to docela zvědavej. Viděl jsem pár záběrů a recenzí PS4 verze a řadím to do kategorie "s tou hrou musí být něco špatně, co nění vidět. Nebo je špatně něco s lidma, co ji recenzují". Tak nějak si myslím (a doufám), že je to ta druhá možnost. Zajimavý je třeba i to, že lidi celkem chválí grafiku, ale neřekl bych, že dostatečně. Viděl jsem dost záběrů z PS4 a i PS5. Sakra, ta hra je dost možná nejlíp vypadající openworld. Asi mě teď ukamenujete, ale v dost věcech je to dál než RDR2. Mluvím čistě o technickým i výtvarným využití technologií. Ta hra má obecně výbornou práci se světlem, pěkný AO, subsurface scattering, super screen space stíny, skvělý textury atd. Já třeba nejsem moc fanoušek RAGE enginu od Rockstaru, v RDR2 je řada věcí taková zpatlaná, špatný textury, přehnaný mapování... Jo RDR2 na svoji velikost vypadá bezprecedentně, ale Days Gone mi připadá, že se trefilo výtvarně i technicky do černýho. Unreal umí udělat super atmošku a jestli alespoň takhle bude vypadat novej Stalker, tak to bude super. Postavy jsou prej taky fajn, příběh dobrej... No a gameplay? Rád se nechám překvapit. Slyšel jsem na to nadávat lidi, kterým se líbil Horizon. Ten třeba já považuju za hroznej meh a ta hra mě iritovala hned v prvních minutách. Slátanina s cringe postavama. Takže na Days Gone se fakt těším :)
Přesně kvůli tomuhle není Days Gone jen generickej openworld. Hned jsem dostal chuť si to zase zahrát. :)
@Charllize (24.04.2021 17:40): tak tak. :D Ale ne, svítá na lepší časy. Ten Returnal mě nakonec fakt zaujal. Už vidím jak budu 10 minut stát na místě a mačkat s uspokojením adaptivní triggery protože.. aspoň něco :D