Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Ringo (26.04.2021 20:47): Mne prijdou ty stare JRPG strasne jako dnesni RPGMaker hry. :D I kdyz pribeh a postavy udelaji svoje, ty soubojove systemy mi hodne nesedi. Kdyz uz se rozhodnu nejake starsi FF zahrat, tak pujdu radeji do desitky. Preci jen ta uz je alespon koukatelna, byt treba nema tak dobry pribeh nebo neco.
@marwel (26.04.2021 20:24): Fakt doporučuji původní verzi, možná je ta remasterovaná PC verze ok, tak bych být tebou zkusil tu, pokud by se ti nechtělo jít ideálnější, ale komplikovanější cestou emulátoru PS1 a origoš PS1 verze. Ta hra má svou specifickou atmosféru, systém, souboják, reálie, výpravu, a jen vlastně potvrzuješ, že remake může být vlastně jen horší, ne-li úplně špatný, ve snaze předělat FF7 do dnešních řekněme akčnějších a emo nálad.
@Ringo (26.04.2021 20:17): No tak ocekaval jsem, ze tam objevim neco, co by mi alespon naznacilo, cim by tak mohl byt original tak kultovni a hodny zahrani. Nic z toho jsem neobjevil. Charaktery jsou ok, ale nijak vyjimecne, pribeh je v remaku pomerne slaby, ale to pricitam tomu, ze remake obsahuje jen 20 procent originalu. Precetl jsem si na wiki ve strucnosti jak to asi ma pokracovat a vypada to, ze remake konci pred tim, nez se z pribehu stane za vlasy pritazena silenost. Tedy ne tak docela. Jak jsem zminil vyse, bohuzel cast z toho pokracovani pretece i do remaku a nedava to prilis smysl. :)
Tak koncim, muj pomyslny pohar trpelivosti definitivne pretekl. FF7 Remake se tak zaradi po bok treba AC Origins jako hra, kterou jsem vzdal na uplnem konci hry. Uz poslednich cca deset hodin hry mi to prislo silene natahovane a otravne. Ten zaver pak navrhoval nejaky kokot. Krom toho to do hry pocitove vubec nesedi, vzhledem k tomu, co se z pribehoveho hlediska do te doby resilo. Takze jsem koukl na konec na youtube a tim to pro me konci. Smutny to zaver jinak celkove dobre hry. Ten kult v tom nevidim, ale to je, myslim, vzhledem k tomu, ze original vysel pred vice jak dvaceti lety, pochopitelne.
@Charllize (25.03.2021 09:35): jojo toho jsem si vědom.

Ale vlastně si to docela užívám. Takže dobré. Představa, že se pak budu toulat open worldem s těmi postavami je fajn. Chtělo by to teď nějaký mix mezi 7 a 15. Moc nevím, co si zatím myslet o té 16.
@SilentWolf (25.03.2021 09:11): Aha, to já to budu brát v konextu toho, že PSX verzi (hranou v emu na PC) mám velmi rád, a snad si připomenu nějaké momenty. Ale očekávání je určitě trochu krocené, jako v případě Persony 5, na kterou zde mimo tebe a Solidora docela nadávate (kterou ovšem nevím, zda hrát, i když je zdarma, pokud je tu Royal verze :)).

A nečekám, PS5 jsem kupoval právě kvůli FF7 (a Last Guardian, Cušimce, SotC, Personě), tak to je priorita v podobě, v jaké to momentálně je :).
@Drolin (25.03.2021 08:31): mě to přijde dobré. Ale asi jsem čekal něco víc. Má to teda údajně zlomek toho, co by mělo být, až to bude celé venku, ale i tak je tam prostor pro úplně nudné pasáže. Což mě překvapilo. Nehrál jsem původní hru, takže nevím, nakolik je to tam.

To, že je design takový jaký je, to beru, je to remake, takže pokud nepřátele vypadali jako malůvky 4 letého tehdy, je asi fajn ctít to i zde. Jak píšeš, retro vlna. Ale moc to na mě neapeluje. A to že je Cloud neustále na facku a jeho nejčastější slovo je "umf" nebo "eh" nebo "uh" je taky "super". Nějak moc nevím, kdy se to zlomí, ale zatím tu jeho popularitu nechápu.

Jsem zatím asi v 9 kapitole. Třeba se toho dost změní. Ale zdejší hodnocení odpovídá. Čekal jsem, že to ocením daleko víc, protože film je přesně TO, co mě přivedlo k tomu být fanouškem té japonské ujetosti a stylizace a tady mám doslova to samé ve hře.. krom Devil May Cry jedna z mála her co i vypadá tak krásně, ale je to holt furt na 80%.

Ale hudba je teda špičková. A příběh mě hodně zajímá, díky čemu mi často u her nevadí horší gameplay.

A BTW divím se že nečekáš na "proper" PS5 verzi. :D Ale zas je to free no. Ani já neodolal.
Takže první hra na PS5; jsem zvědavý jaké to bude a kolik z původní hry je pokryto. Ale už jen titulní menu je zvládnuté a přesně hraje na retro vlně.
@SilentWolf (13.03.2021 13:44): Jestli udrzi tu grafickou kvalitu co je tady i v te dalsi otevrenejsi casti bude to super. Mame uz PS5 tak by to mohlo tak byt. 

Az budes psat ten komentar tak na mne mysli, jsem uz starsi a nemel bych se rozcilovat :D
@Charllize (13.03.2021 13:25): uvidíme, ale mám pocit, že tomuto komentář psát budu. Meh to určitě nebude. A navíc.. film FFVII bylo to, díky čemu se mi začalo líbit anime.

Škoda, že hry vypadají tak dobře až teď.. a ještě jich je tak málo.
Hrajes reinkarnaci etalonu jrpg, takze uz jen kvuli tomu to je potreba brat vazne. To neni jako kdyz vyjde dalsi nova hra a cekas jaka bude. Jen je samo trosku problem ze to neni cely. I kdyz jestli jsi nehral original, tak to je mozna jedno, on to Nomura nejak zpytlikoval aby ti to neprislo. Nekdy si preju (kecam) abych ten original nehral, a mohl si udelat ciste nazor jen na ten remake, takhle to vnimam trosku zaujate a zvlastne. A ackoliv se mi remake hodne libil nejsem uplne na 100% spokojenej. Proste musi to byt cely, pak budu mit klid :)
Zajímavé, jak jsou některé hry na PS5 ve 30FPS nehratelné a zde je to naprosto v pohodě a nedokážu to poznat ani když se snažím. Trochu zvláštní, že to funguje jinak v závislosti na hře. A ty "graphic" options u PS5 her jsou na tom úplně nejhůř. Control, Demon Souls apod. Což mě zaráží nejvíc.

Nicméně super, asi to dojedu už takhle bez čekání na novou edici. Docela to chytlo. Akorát jsem nečekal, že Cloud bude víc na pěst než Noctis, když je to taková ikonická postava.
@Charllize (27.02.2021 12:18): Jen to ne. Sony jsou generičtí trapáci, by akorát dojili FF a všechno ostatní zazdili nebo z toho udělali open world akční adventuru. Ať si koupí tu západní divizi, která je těžce v prdeli po Avengers. Studií jako Eidos a Crystal Dynamics by škoda nebyla a jejich značek taky ne.
Podle mě Sony fakt ten SE asi koupi, pac ty psi kusy co poslední dobou přovadeji jsou hodně podezřelý :)
@marwel (26.02.2021 21:21): však já si ps plus taky koupil primárně pro to, že třeba jen chci na PS5 vyzkoušet, jak něco vypadá (teď Control). Nakonec mi přijde, že mě to možná vyjde dráž, než to kupovat, protože mám obavy, že tam teď 10 měsíců bude něco, co stejně nechci. :D
@SilentWolf (26.02.2021 14:19): To je fajn, ale nemam predplatne moc rad. Dostal jsem PS Plus predplatne na tri mesice jako darek a jeste ho neaktivoval. Ted uz ho asi aktivuji, vyzkousim jak me bude FFVII bavit (demo uz jsem zkousel a ok, jen tech 30 fps, pfff :D) a pripadne pak stejne koupim krabici. Predplatne je pro Paula a podobne, ja rad hry "vlastnim" i kdybych je mel hrat jen jednou. Ostatne jedinou hru, kterou jsem v predplatnem dohral jsou NFS Heat a vzdy kdyz jsou v nejake mensi ci vetsi sleve uvazuji, ze je koupim i kdyz je znovu hrat asi nebudu. :D
@Solidor (13.02.2021 13:14): Já jsem ji hrál mockrát a dost často ji prezijes, já udělám vše a pak už mi nestojí za to chodit na bahamuta te zabíjet, pac to je fraška s téma postavama co zabily yazmata a podobně :)
@Charllize (12.02.2021 14:33): Podruhé už to určitě hrát nebudu. Nějak mě už tyhle přiblblé mapy, kde se teleportuješ kdovíkam, nebaví.

Tak po dlouhé době Female MC. To dělá své. Ale je to docela kráva :)
@Solidor (12.02.2021 14:23): Zrychlení v tom crystalu muže být osudné, stačí aby se ve skupince objevila raritni potvora silnějšího kalibru a je po srande, v té rychlosti si ji nevsimnes a jde to pak rychle :) Samo na game over to nebývá, pac mas záložní postavy ale nestojí to za to. Ani dobre nastaveni gambitu nemusí pomoct.

U FF13 trilogie je zvláštní jedna věc. Ačkoliv ani jeden díl nebyl jednohlasně hraci schválen a minimálně všechny jsou rozporuplne, tak z Lightning se stala ikonicka postava FF serie, pomalu srovnatelná s Cloudem a Auronem. Což je k zamyšlení :)
@Charllize (12.02.2021 14:16): Hlavně to jde zrychlit :)

V rámci nepovinných úkolů jsi dělal to samé, co těch 40 hodin před tím. Přijde mi to špatné. Splnil jsem je všechny a nebyl ta nějaký souboj, kde by to za tu práci stál.
@Solidor (12.02.2021 14:12): Great Crystal je test jrpg hráče co vydrží, je to legendární místo a jezeni chlupů je na místě. A v té Zodiac verzi není o nic snazší, neboj.

Ještě šlo začít blbnout s chocobem v té třináctce, ale jinak jo, šlo o ty příšery hlavně. Což je ale docela dost, nebylo to na deset minut .
@Charllize (12.02.2021 13:46): No právě, FFXIII měla vyloženě chodby, ze kterých vedla jiná chodba, kde na konci byla truhla. Pak tou samou chodbou zpátky a pokračuješ v té původní. A teď mě možná opravíš, ale jedinou vedlejší aktivitou tam bylo to zabíjení nepovinných příšer po nějakých 40 hodinách hraní?
To XIII-2 a X-2 měly pěkně rozmanitou a nelineární hratelnost. Bohužel zase trpí jinými věcmi.

Pospojované arény FFXII jsou zdánlivě dobrou střední cestou, ale ta utahanost původní verze taky není nic chvályhodného.
A když si vzpomenu na to bloudění v krystalu při hledání Ultimy, tak se mi ježí chlupy :)
@Solidor (12.02.2021 13:28): Ty dvě hry jsou linearnosti podobně jen desítka ji má rozmanitější a lemovanou par minihrama a díky sphere gridu je možné se někde zastavit a věnovat se svému. Třináctka je omezena jak v těch minihrach tak v tom gridu, ale zas na druhou stranu umožňuje od 11 kapitoly už nějaké zásadnější vedlejší činnosti , a taky podle mě trpí častým střídáním postav. Důležité je ze obě hry mají masivní nepovinou část na konci, mě osobně to tu striktnost ve volnosti pak vynahradilo. Ale zásadní asi třeba pro tebe bude ze ti asi víc vyhovoval dej a postavy v desítce čímž ta linearnist byla zábavnější :) Navíc chápu ze vystat Snowa a Hopa muže být nad něčí síly :)
Ideální kompromis mezi volnosti a linearitou je FF 12, vůbec v té hře je všechno správně :)
@Charllize (12.02.2021 13:10): To je právě to, na co jsem chtěl upozornit. Je lineární a lineární. Dobrý příklad je FFX a FFXIII. Obě hry jsou lineární, ale u třináctky si to sklidilo mnohem tvrdší kritiku, protože se jedná o dva různé druhy linearity. A když ten rozdíl někdo nechápe, tak se mu nedá pořádně vysvětlit.

Obojí bylo dobré. Jen z mého osobního hlediska je FF VIII špatná hra, takže Gwent vyhrává :)
@Solidor (12.02.2021 13:05): Já čekal kdo s tím přijde :) Jsem si toho vědom, ale beru to jako součást celku, víme ze to je jen předehra . A pořad tam je herních věci dost a nemá to 15 hodin, těch věci bokem tam taky není málo. Jrpg pribehove často linearni jsou ale těch nadstaveb mají dost na to aby mě herně uspokojily.
Gwent mě moc nebavil, triple triad je dle mého ukazkovejsi. Měl přímé návaznosti do hry, silný zaber na kompletaci a dokonce dějovou linii :)
@Charllize (12.02.2021 12:15): Zrovna jsme tady u FFVIIR, které je skoro celé striktně lineární, hodnotíš vysoko :)

Vedlejší úkoly by měly mít smysl a trochu větší hloubku, než jenom získání jednoho ability pointu nebo nějakého meče. Třetí zaklínač to má tak půl na půl. Těch otazníků na mapě mohlo být o třetinu méně a nic by té hře neubylo. Zase ale třeba Gwent byl ukázkou toho, jak udělat nepovinnou vedlejší aktivitu.
@Charllize (12.02.2021 12:15): Myslím, že hraní už dnes není jen o pif paf bum a hop. Samozřejmě Sonic o tom je, stejně tak nechci po nikom aby mi cpal srdceryvný příběh plný cutscén třeba do Spyra. Tam chci skákat, sbírat voloviny a čistit mapu na 100%, ale velká část AAA her dnes cílí hlavně na vyvážené spojení zábavné hratelnosti a příběhu, kde mi mapa plná otazníků, náhodných eventů a dalších kravin přijde trochu rušivým natahováním herní doby.
@Fritol (12.02.2021 12:06): Tam je pak jen otázka jestli jestli to brát jako precedens a správnou cestu. Protože je pořad dost hráčů který ten pro někoho balast muže bavit a naopak je moc nezajímá kvalita úkolu nebo postav. Třeba po vzoru Sonic kde sesbiras sto prstynku a dostaneš život. Osobně myslím ze to hraní o tom dost je, nebo aspoň bylo, mělo by být. Odlišuje ho to totiž jako něco originálního a ospravedlnuje existenci her oproti dalším zábavním médiím jako filmy a knihy.
@Charllize (12.02.2021 11:57): Pokud jsou to smysluplné aktivity, kterým někdo věnoval trochu úsilí, tak jo. Viz nadužívaný příklad třetího Zaklínače, který je sice taky plný balastu, ale zároveň i kvalitně napsaných vedlejších questů, které jsou kolikrát lepší, než hlavní děj.

Já samozřejmě kvůli tomu hodnocení nesrážím, když mě to ta hra nenutí dělat, tak s tím nemám problém. Miles Morales je třeba v tomhel vtipný. 60€ hra s příběhem ani ne na 5 hodin, ale je tam 15 hodin zbytečností, které hráčům nedají vůbec nic. Ale jako užil jsem si to, zabalil jsem to v momentě, kdy jsem udělal ty zajímavější věci a stačilo.
@Fritol (12.02.2021 11:52): S tím zásadně nesouhlasím, prave ty věci kolem které vyžadují plné zapojeni hráče jsou to co děla hry hrami, linearni pribehove zážitky suplujici knihy a filmy není to k čemu hry byli zamysleny. Ale koexistovat to samo muže, obzvlášť když se v tom tolik lidi našlo. Já vím nepochopitelne :)
Osobně kdyby se herní průmysl zaměřil pouze na tu vzasade pasivní narativni filmovost, přestal bych hrát .
@Charllize (12.02.2021 11:44): TES budiž, k open world RPG hrám přistupuju trochu jinak, než k open world akčním adventuram. Rozehrát dlouhé RPG mi zas tolik nevadí, ale 50h open world balast typu Ubisoft je většinou důvod, proč se mi hru nechce ani rozehrát. Sony studia mají aspoň schopné scénáristy, takže to trochu vyvažují.

Lidi dřív nadávali na 6h kampaně, za které vývojáři chtěli 60€ a dnes jsme zas v opačném extrému. Hlavní příběhové linky mají sice furt 6h, když to přeženu, ale je k nim dalších 40 hodin nepovinného balastu, který je navíc často nepovinný jen na oko. Pokud se už vývojáři nutně honí za herní dobou, tak je třeba zmíněné TLOU2 krásný příklad, jak to dělat. Intenzivní příběhová linka na 30 hodin bez zbytečností okolo.
@Fritol (12.02.2021 11:29): Bral jsem to čistě z pohledu Sony AAA exkluzivit, což Death Stranding není. On to teda už není ani ten Horizon, ale oproti DS tak byl od počátku koncipován. A jakkoli se nechci Metacticem ohánět jako zcela směrodatným, tak je to jedna z nejjednodušších možností, jak to porovnat. Samozřejmě, vývojáři jistě nekrachnou :)

Uvidíme, pořád vkládám naději do toho, že bude nějaký ten Silent Hill, který by ty 1st party Sony hry mohl provětrat :)
@Charllize (12.02.2021 11:34): Neříkám, že mají dělat linearní hry z již zaběhlých sérií, ale neuškodilo by udělat nové značky.

A ano, vyjmenované značky nejsou open worldy, ale jsou částečně metroidvanie, což mi přijde podobně únavné. Nevěřím, že třeba nové Uncharted bude lineární hra. Imo rozvedou koncept z Lost Legacy. A TLOU bylo v pohodě, ač teda mi přišlo, že některé části byly otevřené zbytečně moc.