Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Mě neuráží ani PS4 verze. Je mi jasný, že ta hra může vypadat o dost lépe, ale mě ta grafika přijde dobrá i na PS4. Nevím není to pro mě to nejpodstatnější. Pro mě je to splnéný sen. Už před 15 lety jsem si takto představoval pro mě v podstatě ideální hru. Možná více do L. A. Noire. Je to v podstatě můj nejoblíbenější žánr.

Jediné co mi na PS4 verzi celkem vadí je, že je tam leckdy na tak velké město méně chodců a automobilů. Trochu to ubírá na atmosféře, ale některé ty pohledy na město prostě nemají chybu.
Teď jsem si tak seděl v autě a poslouchal vyprávění v rádiu o tom jak v Oregonu obnovuje Biotechnica ekosystém a včetně čtyřkilometrovýho fungi a jak z něj chce vytvořit AI, a ten hlas mi byl nějakej povědomej...aha! Mike Pondsmith si tam naDJoval rádio.
Tak jako mechaniky spawnování v R* hrách nrjsou taky žádná sláva, ale docela křivda to srovnávat na stejnou úroveň. V GTA a ještě spíš v RDR se fakt nenaspawnuje zaráz 10 lidí v kruho okolo postavy. To, že se pak chovají jak debilové je druhá věc.

A takový drobnůstky, jakože auto nedokáže objet ani o centimetr překážku je taky jak pěst na oko. Prostě pokud nezaparkuju všema kolama mimo silnici, tak vytvořím traffic jam :D

Ale obecně souhlas s tím, že toto není pro hru priorita. Spíš je to škoda, když to bylo tak dlouho ve vývoji. Prostě lidi, co mají ten immersion z RDR2 rádi, budou vždycky trochu zklamaní, že ten svět není tak promakanej.
@Žlučník (19.12.2020 12:44): Tunel to úplně není, protože možnosti volného pohybu po světě jsou tu obrovské (větší než v GTA díky tomu jak je to město vystavěné vertikálně), a u toho "pár" side questů bych doplnil masivní uvozovky, ale jinak souhlas. Ale to není žádná změna oproti Witcher 3, takže mě překvapuje že tohle tu někdo čekal.
@AlieN (19.12.2020 12:35): Tak třeba na ty drony bych ani nepípl.:) Dalo by se to skvěle obhájit a dává to i logiku.Podle mě, když tu hru člověk bere spíš jako tunel kde si odchodí hlavní děj a pár side questů, tak ok.Pokud to bere jako world-open kde se bude jen tak toulat a užívat si město a celkově ten život v něm tak už to taková hitparáda není.:)
@Žlučník (19.12.2020 12:16): Normální to je pokud cílem autorů bylo držet hráče v mezích kdy nebude dělat v ulicích moc velké hovadiny a bude se místo toho soustředit na hru. Což imho bylo i záměrem, že když se dostaneš na takový wanted level, tak máš prostě umřít, ideálně okamžitě.
Jistě, dalo se to udělat i herně uvěřitelněji, mě napadá třeba že místo lidský cajtů přiletí hejno dronů a vybombardují tě do zapomnění. Ale efekt by byl stejný, no jen by místo memů na spawnující se policajty byly memy na vraždodrony :)

A prostě by tohle teď neměla být priorita, je to herní mechanika která nevypadá moc hezky, ale funguje - na rozdíl třeba od toho že když na toho mecha zaútočíš hackingem, tak se ti nestane vůbec nic, protože hackování z neznámého důvodu nepřátelé často víceméně ignorují, a to je tak nesmírně op.
@Žlučník (19.12.2020 11:51): I když by to neuměli jinak, mohli to šikovně zdůvodnit například, že někteří lidé si mohou pořídit implantát, co jim při vynechání životních funkcí přiteleportuje policii apod. Potom by možná těch lidí jedoucích podle pravidel cyberpunku a ne podle pravidel GTA bylo víc. Spousta nedostatků se prostě dá ve scifi designově zakrýt nebo vysvětlit :)

Jinak ti, co se snaží pořád ten podvod na konzolisty zakrýt, už jste na bojišti sami. Vaše armáda se stáhla a platí reparace, je čas si přiznat realitu:D
Prostě u world-open hry očekávám, že ten "world" bude nějak fungovat.Kdyby to byl tunel, tak ani nepípnu. Každopádně abych jenom nekritizoval.Děj, grafika, animace, dialogy jsou super.Ale jako next-gen nebo nějakou herní revoluci to nevidím.
@AlieN (19.12.2020 11:35): No podle mě není u AAA hry s asi ne úplně nejmenším rozpočtem a délkou vývoje, aby se ti někdo jen tak teleportoval 2 metry za tebe.Pokud by to byl bug ok, ale tady to je takhle udělaný designově.To je prostě úlet.U těch aut mě vadí, že nejsou ani schopný objet překážku.To jsou sice detaily, ale když jich je tolik jako tady, tak ten svět prostě působí "mrtvě". Jinak třeba řízení na který každý nadává mě vůbec nevadí.
@Guldy (19.12.2020 11:30): outrage culture, spoustu lidí to baví a někteří se na tom úspěšně přiživují. Nicméně ve výsledku si za to CDP management může stejně sám, teď je hlavní, aby se z toho nějak rozumně poučili. Já chápu když někdo vydá hru předčasně v momentě, kdy alternativa je bankrot. Ale když má CDP v bance 150 mega USD a nulovej dluh, tak byla imho short-term gain hloupost to vydávat na lastgen ve stavu v jakém to vyšlo. A pak si ještě extra nasrali do bot tím neposíláním lastgen verze recenzentům.

@Jab (19.12.2020 10:37): upřímně, já bych zatím dal devítku (ale nemám ani zdaleka dohráno). Je to výborný, ale potřebuje to (i na PC) ještě trochu extra polish, aby to mohlo sahat po absolutoriu. Nicméně já třeba moc neřeším tu slabou AI pedestrianů a řidičů, zaměřuju se na mise. Kdo to tam vyžaduje, logicky dá méně.
@AlieN (19.12.2020 11:35): Asi tak, mě se dokonce včera stalo, že jsem všechny benga při 4 hvězdách vystřílel a ten chase se zrušil. Výhoda toho je, že těch policejních robotů občas spadnou legendární součástky.
@Žlučník (19.12.2020 11:14): U aut je nepoměrně zásadnější aby upravili FOV a DOF při řízení z kabiny, které je takto u půlky aut prakticky nemožné, a automapu podle které se nedá pořádně navigovat.

Policie je vedle toho úplně nepodstatný detail, fakt netuším proč to každý řeší, když se s ní hráč za celou hru prakticky nesetká pokud tu konfrontaci vyloženě nevyhledává.
Furt kolujou ruzny memecka. Nejen na internetech. Ale i do mych zprav od lidi, kteri to nehrali. Meme co rika, ze hra byla slibena v top grafice a vypada jak San Andreas. Nikde zadny text nebo kontext. Vim, ze jde o konzole. Ale v podstate to mohu vnimat jako fake news. Mam pres 100h na PC a hra ma top uchvatnou grafiku (musi byt spravne svetla a stiny) a stale delam screeny. Tohle me trosinku stve. Ale takovej je svet (internet).
Tak za mě myslím, že bugy jsou nejmenší problém (kterých se postupně zbavěj).Ale to jak ten svět funguje půjde dost těžko.Tragické AI, policie která se hráči objeví za zadkem, auta v provozu jezdí jako na kolejích, atd. To by se musela překopat celá hra a do toho na 99 procent nepůjdou.Jinak fajn hlavní příběh a grafika.Za mě solidních 7/10.:)
Internety říkají, že Zaklínač 3 taky vyšel hodně nedodělaný - což já teda moc neregistruju, protože mě v době vydání moc nezajímal Jednička rulez :D. Tak předpokládám, že Cyberpunk taky postupně "vypolishujou" (pun intended) a bude to hra hodná všeho toho hypu kolem :)
@Jab (19.12.2020 10:37): Jo, diskuze tady je rozumná, ale když se podívám do komentářů na redditu nebo na yt, z toho bych nabyl dojmu že CDPR vydal jednu z nejhorších a nejtrapnějších her všech dob :D
Doufejme tedy že tenhle dav má krátkou paměť a otočí s tím jak se hra dá do pořádku. Věřím tedy CDPR ještě natolik abych si nemyslel že se na to vyserou, ale budou se naopak snažit o přístup ala No Man Sky.
Btw opravte mě, pokud se mýlím, ale ten celkový dojem ze hry je obecně velmi dobrý. Tzn. hra je to skvělá, ale sráží ji bugy, optimalizace atp. Chápu samozřejmě, že to hráč do svého hodnocení zahrne. Sám bych to udělal stejně. CDPR předčasně vydal hru. Není ve všech ohledech vypilovaná. Hlavně ty konzole minulé generace jsou průšvih (tam prostě CDPR úmyslně zatajoval, jak to na nich chodí/nechodí). Ale ten obecný pohled není v těch sférách, že tohle "nejde opravit". Už jen z toho důvodu, že špatný je právě zejména technický stav hry. Ten sice gameplay samotný pak nutně sráží. Přesto pokud jej odhrneme stranou, tak samotná hra je pod tím bahnem velmi dobrá.

Já jen že mě občas přijde, že ten současný rant opomíjí (zde na DH ale naopak z většiny neopomíjí), že hlavní problém hry je technický stav. A ten se lepší každým dnem a týdnem. Tzn. pod tím vším je stále velmi dobrá hra, kterou si asi většina z nás v příštích letech koupí a zahraje. Mně samotnému se chce při pohledu na některé gameplay ty prachy taky rovnou vysolit, anžto ten svět je prostě nádherný.
@HolyMeatball (19.12.2020 09:42): Ok, díky. Takže stejně musím vedlejšáky splnit hned, protože už jsem koukám před koncem.

A ne, podle toho obrázku ti chybí rare verze té epic katany, kterou se snažíš vycraftit.
Potřebuješ na craftění vůbec levely? Já mám pocit že stačí jen mít adekvátní perky.
@AlieN (19.12.2020 08:45): Nene, vliv vedlejšáků se na hlavním příběhu projevuje až za pointem of no return, a Johnny je s tebou taky po celou tu dobu. Ostatně, akty to má jen ty 2, po pointu of no return už jen epilog/akt 3.

Btw, tohle je bug, nebo v tý hře není alternativní text vyjadřující, že na daný craft hráč nemá lvl?
Novej hotfix na PC soon:
https://www.cyberpunk.net/en/news/37166/hotfix-1-05

Příjemnej seznam, opravuje ten bug co jsem měl s delamainem a hlavně:
Fixed an issue with weapon crosshair persisting on screen.

Tohle se mi děje když používám smartguns a je to otravný.

PC-specific

[AMD SMT] Optimized default core/thread utilization for 4-core and 6-core AMD Ryzen(tm) processors. 8-core, 12-core and 16-core processors remain unchanged and behaving as intended. This change was implemented in cooperation with AMD and based on tests on both sides indicating that performance improvement occurs only on CPUs with 6 cores and less.
Fixed an issue with the way Raw Input is collected.
Removed the use of AVX instruction set thus fixing crashes occurring at the end of the Prologue on processors not supporting AVX.
Removed debug console to prevent functions that could lead to crashes or blocked quests. This doesn't mean we don't want to support the modding community. Stay tuned for more info on that.
Ray traced reflections should no longer seem too bright in comparison to the environment.
Fixed an issue with Steam Overlay crash on game shutdown.
Removed the memory_pool_budgets.csv file. which was not connected with the final version of the game and had no influence on it (it was a leftover file used during the development to estimate memory usage. It had no effect on how much memory was actually allocated). Perceived performance increase after editing the file may have been related to restarting the game
@HolyMeatball (19.12.2020 07:23): Ale jsou tam vedlejšáky jejichž outcome má vliv i na hlavní linii, případně které jsou aktivní jen v některých aktech hry? Případně co Johnny a jeho komentáře u různých úkolů, nezmizí to pak?

Já teď dodělal všechno ve Watsonu a ve Westbrooku, ale v jižní půlce města toho je ještě mrak a mě už nebaví běhat mezi tolika jednorázovkami, takže teď naopak chci jet čistě hlavní storylajnu, když je zdá se docela krátká.
@HolyMeatball (19.12.2020 07:23): ok. Já vedlejšaky většinou hraju až po dohrání hlavní linky. Nevylučuju, že si dám hru nekdy i znovu, ale po hlavní lince dám nejdřív všechny vedlejšaky což mi jako otci od rodiny bude trvat docela dlouho:).
@Feidias (19.12.2020 06:44): Hra tě na point of no return sama upozorní, v klidu. A je rozhodně rozumný tlačit co nejvíc hlavních misí co to jde, protože vedlejšáky jsou často spjaty s časem a dostupné až po určitých hlavních misích, aniž by tě na to hra nějak upozornila. Sám jsem ke konci musel gůglit, jak a kdy přesně se dostanu k jisté lince, a to jen protože daná linka je dostupná až kdesi po předposlední hlavní misi - tou dobou jsem všechny ostatní vedlejšáky už měl za sebou, takže v praxi jsem dodělal jednu misi z dané vedlejší linky, a pak spamoval skip time, dokud mi zase nezavolali s další misí, a poté zas repete to isté. A jakmile mezi dvěmi misemi nějaké vedlejší linky máš čekat 4+ dnů, umí to rozhodně být dost iritující a motivující se na ni vysrat a prostě doklepnout tu hlavní. :)
Tak muj prvni pruchod hrou zatim pomerne ocekavany - vsechno to vystrilim. Johnny to pro me docela pekne shrnul: "Well, aren't you a queen of fuck-ups." :D (Hraju za babu.)
Jak to tedy je s hraním po dokončení hlavního příběhu? Chtěl bych nejdříve hlavní mise a pak až dát ty vedlejší. Nechce se mi ale pak hrát od znova. Poznám ten point of no return?
Odkazů na všechno možné je ve hře neskutečné množství, až si říkám že je toho snad trochu moc, ale tenhle náhrobek na místním hřbitově potěšil velmi.

@Charllize (18.12.2020 23:39): Recenze budu číst až to dohraju, pak na to mrknu. A některé žánrové propriety mi tam opravdu chybí, ale to v tom smyslu že je nedělá V, ne proto že by v tom světě nebyly.
Ten příběh je prostě geniální, naposledy mě takhle příběhově bavil Kojimbův Death Stranding a Metal Gear pětka. Fakt by se CD Projekt RED a Kojima Productions měli sčuchnout vytvořit nějaké veledílo. I když co my víme že? Těch Eggů na Hidea je celkem dost, třeba něco naznačují.
@Vynex (18.12.2020 21:15): Odmyslet si to uspěchané vydání tak docela nelze, nejde jen o zjevné bugy a glitche, ale citelně nedostatečné testování herních prvků, vybalancování hry, předělání zjevných blbostí, a tuším že se tu na poslední chvíli i hodně stříhalo - jsou to všechno věci které se dají i po vydání dodělat, buď teď v rámci updatů, nebo doplnit různé potřebné možnosti hry v rámci DLC - ale zatím tu prostě nejsou a hře to neprospívá.

Ve srovnání s Witcher 3 - výrazně líp tu vychází variabilita gameplay a je to hodně velká zábava, zato o dost horší pocit mám zatím z nelinearity questů a celkově příběhového roleplay, ve W3 jsem měl skutečně citelné možnosti jak podle své volby ovlivnit ten svět a život postav v něm, a tady jsem tohohle zdaleka tolik neviděl. A ani těch krásně depresivních vedlejších příběhů které nakonec řízením osudu skončí úplně jinak než bych si představoval, taková ta Geraltovská cesta do pekel dlážděná nejlepšími úmysly, protože život je prostě svině.

V čem vyhrává Cyberpunk na celé čáře je, že je to naprosto nevídané a takřka dokonalé zpracování cyberpunkového světa, a pro mě jako celoživotního fanouška žánru je to opravdu velké porno, kdežto Zaklínač je "prostě jen další fantasy".

No ve výsledku bych zatím řekl že to na Zaklínače nemá (v hlavním příběhu jsem teprve asi někde za polovinou), ale může se to změnit. A opravdu hodně jsem zvědavý na ten chystaný multiplayer/online.
A vůbec bych nerozhodoval zda CDPR dokázali překonat laťku Zaklínače, protože co mě tady fakt fascinuje je, že místo toho parádně skórují v úplně jiném sportu. Se střílečkami, stealthem, designováním levelů pro diametrálně různé gameplay přístupy neměli vůbec žádné zkušenosti, a hned se vyhoupli mezi špičku.