Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@7c (30.01.2022 10:18): Určitě tam jsou fajn rady. Ale artrózu už v prstech mám. Léčba je k tomu toliko "udržovací". Problémy s tím ale mám pak velmi mírné (i tak ale v ranním chladu někde na chatě nebudu brát do ruky porcelán po babičce). Nicméně Hades je na prsty tak či tak náročný i třebas s jiným ovladačem. Zběsilé klikačky tak pro mě nejsou vhodné. Ne že bych jim někdy zvlášť holdoval.

Což je to gró, o čem jsem psal v komentu. Hades se velmi stará, aby i přes svůj celkový herní koncept nebyl repetitivní. Bohužel se tomu právě kvůli svému konceptu nemůže nikdy zcela vyhnout. Druhá věc, jak s tím bojuje, je právě poměrně krátký gameplay každého runu. Kdy si těch pár desítek minut na další pokus mnohdy najdeš. Odtud ona "závislost", o které tu mluví mnohé komentáře. Autoři hru opravdu v tomhle velmi dobře promysleli a vypadá to zatím na jejich nejlepší produkt (dle DH hodnocení).

Všechna čest tedy. I jako nefanouška žánru mě to bavilo. Tedy žánru... Jako mnoho jiných rogue-like her není Hades jeho úplně "čistým" zástupcem. To by byl na tahy atp. (proto jsem v komentu psal roguelike-like). ;)
@Jab (30.01.2022 08:22): No, musel bys to vyzkoušet (zas takový vtip to ode mě nebyl) - jiná poloha páček i triggerů může někomu vyhovovat lépe. I malé rozdíly mohou hrát roli. Záleží taky dost na ruce a úchopu (a umístění ovladače - na stole, volně, ...).

https://www.reddit.com/r/xboxone/comment ... _thumb_pain_but_ps4/
Různí hráči, různé reakce (tj. závěr z toho je - nutné vyzkoušet osobně).

S DS4 jsem zažil jen někdy menší bolest u levého prostředníčku při intenzivním používání levého bumperu (to mluvím o hodinách bez přestávky - tj. takhle by se to opravdu dělat nemělo).

Naštěstí už žijeme v době e-sportu a podobné problémy jsou celkem dobře popsané:
https://esportshealthcare.com/gamers-thumb-de-quervain/

"Strečink" je dobrý nejen pro tradiční sporty .-) A naše generace bude nejspíš chodit do fitka z toho důvodu, aby udržela v ruce gamepady...

Popravdě dobrý web :)
@7c (30.01.2022 00:43): Určitě. :)

Asi by to bylo lepší i na klávesnici. Asi dva runy jsem tak odehrál (než jsem někde umřánkoval). Ale controller je na ovládání určitě vhodnější.

Nicméně celkově je dobré zdůraznit, že Hades není hra pro každého a je to tak v pořádku. Její systém u někoho vyvolá závislost (k tomu je velmi dobře uzpůsobena), mě nicméně s každým runem bavila přece jen pokaždé méně.

Hra je ale za pár stovek a bavil jsem se celkově dobře. Promakaná je opravdu skvěle. Jestli vydají autoři příště podobnou se souboji na kola, tak si takový ještě více rogue-like rád zahraji. Ušetřím u ní i ty prsty. :)
Původně jsem psal jen příspěvek do diskuze. Ale po těch třech odstavcích mi přišlo líto plýtvat písmenka na něco, co by za pár měsíců zapadlo. ;)

Navíc je tu už sedm pochvalných komentářů s 90% (a více). Jeden od víceméně nepříznivce žánru se tak může někomu hodit. :)
@karadum (20.01.2021 11:36): To by mělo jít furt, ne? U bohů je pro odemknutí toho posledního srdce (a následné předání ambrosie) potřeba nějaký speciální úkol. Třeba Afrodita se mi odemkla po navázání romance s Megaerou, Thanatem a Dusou, plus Ares se mi odemkl poté, co jsem zabil 10 tisíc nepřátel. Ale je pravda, že z toho je docela prd. :)
Tak jsem dokončil i ten final final ending, kde se Hádes udobří s ostatními Olympany. Je to upřímně krapet zklamání, čekal jsem, že uvidím víc interakcí. Obzvlášť, když jsou ty dialogy tak dobře napsaný. Ale ok, i tak je ta hra nářez. :)
@BINGMAN (28.12.2020 20:20): @7c (29.12.2020 10:30):
Je vtipne, ze oba uvedete prave Transistor, ktery mam nejradeji od SG.

Jak jsem psal, v podstate me zajimalo jen, co jsou tedy ta meritka podle kterych to hodnotite. Nejlepsi bude vzdy vztazeno k nejake, ci vicero, meritkum toho, co dela hru dobrou. Ale ta meritka budeme mit vzdy kazdy nastavene jinak, tedy to bude vzdy subjektivni soud.

Treba to, ze ve hre se utopi more casu nutne k dohrani pribehu (i s God mode zabere dostat se do konce pribehu docela hodne behu) pro me neni idealni. Radeji dam pribeh za par hodin s moznosti si to potom dohrat podruhe nebo s nejakymi ztezovatky. Proto trebas me Transistor vyhovoval a pribeh jsem tam take mel moc rad. A i po vicerem dohrani se mi nepodarilo jeste ziskat vsechny vyzvy. Neprekrocitelne pasaze me zase u SG naopak bavily nebot jsem si mohl vydechnout a uzit si tu prekrasnou kresbu.
@karadum (28.12.2020 18:50): Že je objektivně nejlepší je myslím fakt - předchozí hry mají hodně problémů a Hades z nich vybral ty nejlepší prvky a umístil je do hry, kde jsou dobře využité.

Menší příklad za všechny - SG otravné nepřeskočitelné pomalé sekvence - v Hades je to (myslím) pouze jednou, při první návštěvě Řecka, což je (řekl bych) pro hodně hráčů dost emotivní pasáž (a nejen kvůli příběhu .-).

Třeba Transistor má dle mě nejzábavnější systém bojů, ale je extrémně krátký a ten potenciál ani není využitý (o příběhu - což je samozřejmě subjektivní - nemluvě).

Určitě by v Hades šly některé věci udělat lépe (četl jsem zejména kritiku bojů z mechanického hlediska), ale v rámci portfolia, se kterým SG pracuje, je to myslím prakticky dokonalá hra.
@BINGMAN (komentář): Takova pekna recenze a pak rana: Objektivne nejlepsi? Jake objektivni metriky jsou k tomu pouzity? Jsem velky fanousek SG a mam jak vsechny hry, tak i samostatne OST na Bandcampu, ale treba osobne Hada nemam tolik rad nebot mi moc nesedi rogue-like zanr.
@Fritol (08.12.2020 06:55): Neboj, nakonec to dojedu až do konce, i když to bude asi teda pain. Vrátím se k tomu za pár měsíců až dohraju CP77 a Valhallu. :) Dneska jsem si jen tak pro zkoušku projel pár dalších escapů , kde si nastavuješ před každým runem debuff, který ti dává heat a zdá se mi, že ty speciální odměny(diamanty, titánova krev) jsou fakt dobré, s tím by i ten Hádes (který mi téměř vždy nakopal zadek) mohl padat k zemi častěji.. Btw, hraje tu někdo s god modem ?
Uf, tak na první pokus zdoláno Extreme Measures na maximální lebčičky. A to pouze s jedním vyplýtvaným bodem Death defiance, který jsem ztratil při souboji s fotrem. Ale měl jsem asi hodně štígro na boony Nebýt Athény, tak nevim nevim.. :)
Po 42. neúspešných escapech jsem konečně zdolal finálního bosse. Bohužel ani to nestačilo a teď tu celou štrapáci prý musím absolvovat ještě devětkrát a to jen proto abych získal "true ending" !? Snad někdy příště.
@BINGMAN (02.11.2020 09:42): Je to paráda, já jsem zatím na 6/10 na cestě k normálnímu dohrání a po některých boss-fightech mě taky solidně bolí ruce z toho neustálého dashování. :) Hrajete někdo i na klávesnici a myši? Gamepad mi tady přijde docela zásadní...

Jinak určitě doporučuju NoClip dokument o vývoji (je přidaný i ve videích).
Takže mi zabralo 73 hodin a 69 (lol) runů dokončit epilog hry. A jelikož mi chybí ještě uzavřít několik vedlejších linek, budu ve hraní pokračovat, přestože v jiných hrách tu motivaci pokračovat po dokončení hlavního příběhu už většinou nemám. Fenomenální hra.

73 hodin. A to jsem nezačal hrát Death Stranding, protože se bojím délky.

A poslední boss na těžší obtížnost je fakt masakr. Nedivil bych se, kdybych jen z něho dostal syndrom karpálního tunelu.
@Fritol (19.09.2020 07:43): Akože ten song - prvo polovica fajn, ale ako začala druhá polovica, tak som si povedal, že toto je kua dobrý stoner rock! A keď si predstavím, že niečo takéto hrá ešte v hre. Pripomína mi to inak Queens of the Stone Age (a preto mi tam aj trochu chýbajú vokály). Už sa teším, keď sa k tomu dostanem.
Tak jsem se spletl. Do soundtracku jsem se zaposlouchal a je naprosto kulervoucí! Ty rockové riffy ♥♥♥
Jinak už mám za sebou 6 hodin a 10 pokusů o útěk a gameplay je fakt lahůdka. Krásně responzivní a přehledné (i v případech kdy to na obrazovce bouchá vo sto šest). Nemůžu se toho nabažit, třebaže pořád dokola opakuju jen první tři světy, bo jsem se zatím nedostal přes třetího bosse.
Je to (možná zatím) méně příběhové, ale postav je tam kopec a kecá se tam dost a dost.
Transistor je a bude srdcovka, ale toto je objektivně asi to nejlepší, co Supergiant vytvořili.
Já už odehrál něco přes 5 hodin a také se mi to líbí. Je to teda méně příběhové než ostatní jejich hry a je vidět, že ty boje jsou priorita (aby ne, když je to roguelike), ale mají to fakt vychytané. Krásně plynulé animace a celé je to takové svižné. Textu je tam teda asi dost, ale v "deníkové" formě, což postupem hrou odemykáte a je tam toho textu nejspíš fakt kotel, protože odemknout všechno bude trvat zdá se dost dlouho. Jinak dabing uplná špica, vizuál též a soundtrack hlavně při bossfightech parádně nabudí. Viz

Ovšem dostal jsem se k finálnímu bossovi už, zabil ho a on po zabití zas vstal a s plným HP a už jsem to nedal. Tyhle praktiky nenávidím.
@BINGMAN (18.09.2020 22:27): To rád čítam, ako supergiant fanboy sa dúfam k tomu ešte tento rok dostanem. Zatiaľ som to skúšať nechcel, lebo EA hry zo zásady nehrávam, ale keďže vidím, že je to už final release tak je to lákavé. :)
It’s a masterpiece! No, možná je na tohle trochu brzo, ale po hodině hraní můžu říct, že takhle dobrej pocit z boje jsem neměl už dlouho.
Tak ze bych uz konecne spustil? Koupeno a nainstalovano mam uz rok, ale early access jsem porad odkladal a odkladal az vysla 1.0. :P
@BINGMAN (19.08.2020 22:52): Tak tie spievané sú v mnohom také highlighty, ono aj Barrett aj Korb majú veľmi dobré hlasy technicky aj farbou a ich harmónie znejú veľmi pekné. Ono čiastočne za to "viním" aj fakt, že harmónie sa využívajú až hriešne málo a ak hej, tak sú skoro vždy len doménou folku a country. :) A ten jej hlas chápem, oná má naozaj veľmi ukľudňujúcu farbu hlasu, aj keď rozpráva. In the flame som si inak práve spieval a hral minulý týždeň, to je asi moja najobľúbenejšia skladba z Pyre. Z Bastion je to zas Mother, I'm here.
@Fritol (19.08.2020 21:46): Transistor pyčo!!! Pyre má obecně výborný soundtrack, ale jsou zde skladby, které vyloženě přeskakuji (např. Forbidden Knowledge), což není případ Transistoru ani Bastionu. Na druhou stranu je Pyre hra, na kterou z dané trojice vzpomínám nejčastěji a u které mám největší chuť si ji dát znova. Dearrrrr Rrrrreader.


@Tulareanus (19.08.2020 22:33): Možná nemám ještě tak naposlouchané skrz hru, ale z dostupných ukázek mi Hades hudba přijde... trochu nudná. Takže pro vás dva to zřejmě bude nejlepší soundtrack ever :)
@Fritol (19.08.2020 21:46): Pyre je super, len ma trochu sklamal príbeh v druhej polovici. Ale hej, tiež mi príde, že má najlepšiu hudbu. Osobne to vidím tak, že čo sa týka hudby je to 1. Pyre 2. Bastion 3. Transistor. Hades neviem akú má hudbu, to si asi chcem počkať.
Na cover na youtube to nevidím. Každopádne na tej mandolíne hrávam aj rôzne tracky z Witchera 3 a napr. hlavnú tému z Ocarina of Time. :)
@Tulareanus (19.08.2020 21:35): A už máš nahraný cover na youtube? :D Každopádně Pyre má vůbec nejlepší soundtrack z těch jejich her. Naposlouchal jsme ho před hraním tolik, že to pak bylo až na škodu, tak to teď nechci opakovat a vychutnat si tu hudbu až při hraní. Vůbec Pyre je úžasná hra a je velká škoda, že na DH nemá po třech letech stále reprezentativní hodnocení.
@Fritol (19.08.2020 13:24): Najviac super na tom je to, že oni nevydávajú len tak nejakú výberovku, ale všetko sú to nanovo nahrané skladby s komorným orchestrom v nových aranžmá za účasti Austina Wintoryho. Na to sa fakt teším, lebo tie soundtracky mám veľmi rád. Hlavne s Pyre mám aj osobný zážitok - bol to album, ktorý ma pred dvoma rokmi definitívne presvedčil kúpiť si mandolínu a jedna z prvých vecí, čo som sa na nej učil, bola práve skladba z Pyre. :)