Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Solidor (23.05.2020 14:26): Oni to ted zacali posledni dobou davat skoro vsude ze muzes menit obtiznost bez postihu jak se ti zamane. Dokonce i trofeje za dohrani na urcitou obtiznost vymizeli. Chapu proc, ale pak se trochu vytraci smysl tech obtiznosti. Ctu to casto. Dohral jsem hru XXX na hell obtiznost a pozdeji se prizna ze na bosse XXX si snizil na normal. Takze to vlastne na Hell nedohral, ale tvrdit bude ze jo :)
Moc se mi to nelibi, ale sam jsem na to dojel v Divinity II, takze na tom neco mozna bude. Osobne se snizeni obtiznosti v prubehu hry branim jak to jde, ale u te Divinity II kdyby to slo, tak to udelam.
@Charllize (23.05.2020 13:04): Jako chápu, že nemusíš ty sociální prvky, ale soubojově v tom opravdu moc rozdíl nevidím :)

Hlavně jsem P5 jel vlastně potřetí. Jinak na hard začínám jenom, když tu obtížnost hra dovolí změnit i v průběhu hraní. Zaseknout se někde po třiceti hodinách a nemít možnost jí snížit, to by mě asi vytočilo.
@Solidor (23.05.2020 00:36): Ja mam rozehrane SMT III na hard a samozrejme to tezsi nez P5 na vyssi obtiznosti je. Ale to je dost extrem jako porovnani. Ja bohuzel nemam srovnani s tim co vyslo na Nintendo, takze operuju jen s temi peti dily co byli na PS2.
Chci rict ze P5 na ty vyssi obtiznosti aspon nuti vyuzivat poradne ten system, nebo aspon jeho vetsi cast, ale i tak mi to neprijde kdovijak hluboke. Mozna to je tim ze plno veci nese hraci na zlatem podnose. Prece v tom neco byt musi, kdyz me to zdaleka nebavi tak jako SMT. Kdyby to bylo vicemene stejne jak tvrdis, tak by me to melo bavit taky viceme stejne. A to mam na mysli tu dungeon soubojovou cast, to ze me nebavi pozirat hamburgery, hnojit kytku a pit limonadu s tim nema co delat:)

Jinak jsem netusil ze jsi takto otrly a davas si jrpg na nejvyssi obtiznost. Samozrejme odehrano mas dost, tak proc ne, ale i tak jsi me prekvapil :)
@Charllize (23.05.2020 00:18): Dohrál jsem Royal na Merciless a obtížné to bylo možná jenom v prvním paláci. A nebýt toho, že musíš pořád hlídat, aby ti někdo neoddělal Jokera jednou ranou, tak to je dost snadné.

SMT na normal je Persona na nejvyšší obtížnost. Teda aspoň ty, které jsem hrál :)
@Solidor (23.05.2020 00:03): Tak ono kdyz si das P5 na hard nebo merciless taky to je tezke ale stejne v tom porad tu hloubku nejak nemuzu najit. Ony jsou to detaily co je odlisuje, ale je jich docela hodne. Ale to by bylo na delsi vysvetlovani a dohadovani a treba Naginata by to uz nechtel cist :)
@Charllize (22.05.2020 22:00): SMT III je přeci jen ještě spíš klasické, než moderní JRPG. Jinak mezi nimi, systémově, moc rozdíl nevidím. Spíš je to dáno obtížností, kterou má SMT mnohonásobně vyšší a nutí jít víc do hloubky.

Neumíš chválit :)
@Charllize (22.05.2020 17:20): No jo, Persona je přístupnější než mnohé jiné JRPG série i napříč nějakým tým anime klišé co z ní dělá dobrou hru pro nové hráče do žánru, to plus sympatické a výrazné postavy. Bojový systém je taky poměrně snadný na pochopení.
@Solidor (22.05.2020 21:33): No jo, ono to zamereni pro masy zacina byt videt i na CH hrach, coz me stve. Ale co tak sleduju hrace jim to prinasi. Budu si muset vic zacit vazit jejich starsich kousku.

Jinak mam pocit ze jsem Personu celkem pochvalil, v odstavci nize :)

Podle me povrchnejsi je, poznam to na svem hrani, ktere se zasadne lisi. Kdyz treba porovnam SMT III vs P3-5.
@Charllize (22.05.2020 17:20): Zase přeháníš. Mechanikami, aspoň pětka, není horší nebo povrchnější než většina SMT. Jistě, existují propracovanější JRPG, ale to většina lidí není schopna hrát. Třeba i včetně mě.

Persona je AAA hra dělaná pro masy, a tak pochopitelně nemusí sedět nám, kteří za sebou máme desítky či stovky JRPG. V současnosti je to ale (asi) nejsilnější JRPG značka, která k žánru dokáže přitáhnout plno nových hráčů, což je jedině dobře.
@Naginata (22.05.2020 15:04): Uz od prvni Persony co jsem hral, byla to P3, mi doslo ze ta hra jede jen po povrchu kde jsou rozhazene sladke bonbony a nikdy nejde poradne u niceho do hloubky. Ale ono je taky umeni udelat hru ktera jede celou dobu po tom povrchu a skoro nikdy neupadne nebo nezakopne. Casto to u dalsich jrpg byva tak ze je povrchni pribeh ale ma treba hluboke mechaniky u souboju a ciselnem rozvoji postav, nebo ma povrchni ty emchaniky, ale pribeh ma hloubku. Persona to cele kociruje v tom stredu a ani moc nemusi balancovat mezi dvema extremy. A to je asi to co tolik lidi oslovilo.
Obecne poprit a nejak se branit tomu ze se jedna o jednu z nejvic uspesnych jrpg serii nejde ani kdyby dalsich tisic lidi natocilo podobne video. Jen je mozna trosku skoda ze si to plno lidi vubec neuvedomi jak krasne je Atlus pohoupal na konickovi ktery by se zrejme po prvnim kopnuti rozpadl. Ale kdyz do nej nikdo kopat nebude, tak to funguje jak ma :)
@Naginata (22.05.2020 15:04): Tak tohle je nádherný, jako ani mě nepřekvapuje že to má na pět hodin, mé samotné hejty v diskuzi, by už asi dali slušných pár A4 :D

Celé to asi nedám, ale těším se až si to po práci proklikám :D
@SilentWolf (22.05.2020 13:51): Bez spoilerů řečeno, když vezmu pozdější události, tak ten jeho vztah s hlavním hrdinou dává smysl (důvod proč od něho chce pomoc) a navíc je prostě emocionálně nestabilní a v prdeli, ono co já byl u školního psychologa na základce tak upřímně to místy i vypadalo podobně :D Nemluvě o učitelce která na střední pojala třídnickou hodinu tak, že si stěžovala jak nemá čas na nic kvůli práci apod. :D Tohle se prostě děje :D (Nebo jsem jen měl smůlu na pedagogy). Plus mi právě P5 nepřijde vůbec WTF (jako to sbližování chápu, jenže takhle je to skoro všude), spíš mi to přijde dost při zemi na poměry JRPG a ani se prakticky u toho moc nezasměji :D

Hele já si toho taky všiml, skoro všude slýchávám že pro některé byli pyramidy osudné a další si zase brali pauzy, fakt nevím čím to může být :D Napadá mě asi jen, že je to do té doby nejdelší a hádankami nejobsáhlejší dungeon, prostě to asi hráče vyčerpá :D

Originální postavy mi přijdou takové nemastné neslané splácaniny všech jiných charakterů z minulých dílů a i na sérii jsou místy ty social linky až moc cringe :D Všichni mají problémy se zkorumpovanými dospělými :(((

@Charllize (22.05.2020 14:06): Jako souhlasím, jen jsem rád že díky social linkům ho mohu více poznat a nepřijde mi jako jednodimenzionální debílek :D
@SilentWolf (22.05.2020 13:51): Ja mel po pyramide cca 80 hodin a prestalo me to bavit zejmena proto ze mi ta hra prisla v tu chvili lehka a bez vyzvy a vzasade jsem uplne prestal resit persony a nejaky rozvoj postav, protoze to nebylo potreba. A taky si matne vybavuju ze ta cast po pyramide byla jakoby dost nuda. Nejak se tam resila Futaba a ja mel pocit ze dalsi postavu ktera me moc nezajima nepotrebuju:)

Akechi mi prijde jako homosexual co na nej leti holky, strasna kombinace :)



@jones1240 (22.05.2020 13:28): ten soundrack je opet fajn, jedna z veci ktera dokaze z te hry udelat neco vic nez ve skutecnosti je:) plus ten vizual
@jones1240 (22.05.2020 13:28): v čem jsou lépe napsané? Mě nepřijdou nijak méně ani více cringe, než jiné postavy. :D A snad nejmíň uvěřitelné z celého ansámblu. Ale je jasné, že když se v Personě objeví kdokoliv (třeba školní psycholog) hlavní hrdina mu po 2 návštěvách bude dávat rady a konejšit ho že dělá dobrou práci. :D Je to stejné WTF jako cokoliv jiného v té hře. Proto je to tak dobré. :D Zlepšujeme životy všech! So cute! :D Že ty máš crush na psychologa? :P

Zjišťuji že jsme všichni snad skončili na nějakou dobu (někdo na furt) u pyramid. Zajímavý fakt. :D To by stálo za to napsat do zajímavostí. I na redditu je plno lidí, co to zabalili právě tam. Podobný efekt má podle mě Skellige ve W3. Mě to v případě W3 trvalo skoro rok a zde u pyramid možná půl roku.

Na Akechiho jsem zvědav a hlavně ten nový semestr. Musím se do toho zas ponořit. :D Když ale tahle hra se vyloženě nejlíp hraje když se to táhne brutálně dlouho. Pak máš pocit, že jsi s nimi ten rok fakt prožil. :D
Tak budu opět pokračovat ve své monologové diskuzi !!! :D

Rko doporučuji všem co odehráli vanillu, na to jak mě klasika během pyramid přestala bavit, tak teď se od rka nedokáži odtrhnout.

Nové charaktery včetně Murakiho a té sympatické holčiny, jsou snad mnohem lépe napsané než většina originálních postav a social link s Akechim taky není špatný :D Plus z nového OST se tam i najde fakt pár nejlepších tracků co jsem za tento rok ve hrách slyšel :D

Jen škoda že ty soubojové songy jsou snad to nejslabší ze SMT :(
Tak po zoufale nudných pěti až šesti hodinách už jsem tomu na podruhé konečně přišel na chuť, hlavně ty nové charaktery jsou skvělý, nepůsobí že byli daný jen aby bylo více obsahu v Royal verzi a jsou dobře napsaný. Každopádně na to jak mám ukecanost hodně rád, tak tady je to pořád extrém :D

Ani dobroser Rean Schwarzer snad neměl tendenci opakovat pořád to samé 20x dokola během jedné hodiny :D Ale jo, tentokrát to dohraji ! (To znamená že mě to baví !)
@Solidor (10.05.2020 16:32): Rozdil moc ne, ale uz jen pro ten pocit ze hraju originalni SMT a ne jeho levobocka ktery ho pak prerostl :)

hele ja nevim, jeste pred casem jsem byl kritizovan ze jsem ke hram naprosto nekricticky a kdyz se snazim to zmenit tak je dobre ze nepisu komentare. Kdyby mi bylo 20 mohl bych mit z takovych veci traumata :D

Samozrejme ze FF7 si dela veci jinak a Persona taky, ja jen fantaziroval jak by to vypadalo kdyby se core system Persony narouboval do FF7 a ze by to byla zrejme otresna hra :)
@Charllize (10.05.2020 14:00): Nejlepší JRPG všech dob ještě nemusí mít nejlepší příběh všech dob. Ale to srovnání s FFVII je hloupé a nehodící se, to musíš uznat sám :)

Telefonáty slouží jako další šance zlepšení vztahu s postavami, aby to sedělo do původního gameplanu, vzhledem ke zvýšení množství social links. Volají před vchodem, protože je všem hráčům, krom tebe, úplně jedno. Celá Royal je značně jednodušší v porovnání s originálem, o tom žádná.

Vystřelovací hák samosebou nutný nebyl, ale musí si ospravedlnit plnou cenu "novými herními mechanikami".

Radši si zahraj úplně první Personu, ta ti bude sedět víc :)
Tak druhy palac za mnou. Hra se tahne jak smrad. 35 hodin. Jako nevadi mi to, mam rad dlouhy hry.
Prijde mi ze v Royal nejak zmenily ty faze bossu a jsou vic story freindly? nebo si to nepamatuju? Madarame a jeho vlastni spatne kopie se mi libily hodne, i kdyz ten souboj i na hard nebyl nijak zvlast tezky.
Zatim nejvetsi problem jsem mel s Aharabakim co hlidal mistnost s posledni lebkou (nova featura v Royal), ten mi nandal asi 6x po sobe nez jsem ho porazil.
Ta hard obtiznost i dokonce cloveka nuti fuzovat persony, coz mi treba u puvodni verze na normal obtiznost neprislo vubec nutne. Clovek si vystacil s tim co pochytal v dungeonech.
Hodne se mi libi Thieves Den, jen skoda ze je jakoby mimo hru, kdyby to bylo realne in game doupe, bylo by to lepsi. To schazeni se na strese a v pruchodu nadzemky je trosku pitome. Ale kde by na to vzali, skolaci, zejo :)
ten vystrelovaci hak? bylo to nutne? Je to v kazdy druhy hre. Sice to pridava na komlexnosti dungeonu, ale je to tak ohrana pisnicka ze bych byl radsi kdyby to tam nebylo. Ale chapu proc to tak je, ono predelat ty dungeony tak aby to slo bez haku by dalo o dost vic prace, takhle se neco jen preleti na lane a neni treba vymyslet slozite postupy jak se nekam dostat.
taky proc pokazde po schuzce s nekym mi vzdycky vola tesne pred vchodem do hospody kde Joker bydli? neslo by to jednou treba dole v hospode, nebo nahore v pokoji. Pusobi to pitome.

A trosku rantu na zaver. Cely system ty hry je jakoby ve Final fantasy 7 Avalanche meli znicit 7 reaktoru a mezi nima by se vzdycky socializovalo a pobihalo po slumech. Co dungeon to reaktor. A to by byla cela FF7. Nechapu jak tenhle primitivni system nekdo muze povazovat za nejlepsi jrpg vsech dob :)
@Charllize (02.05.2020 17:34): Nesouhlasím. Royal je ve všem lepší, než základní hra, to bez debat. Jenže jádro je identické. Pokud se někomu nelíbí už to, pak pro něj rozdělení hodnocení stejně nemá žádný smysl. Podobně už v zásadě ani nemá smysl původní verzi vůbec hrát.
@Solidor (02.05.2020 17:26): Tak dle pravidel asi ano, ale ty pravidla nejsou dobre vymyslena, to je ten problem.
Pro me osobne treba je vysoce pravdepodobne ze bych dal Royal lepsi hodnoceni tady, ale kdyz to udelam tak vlastne ohodnotim puvodni Personu 5, coz mi prijde jako nesmysl. A pokud nenapisu komentar kde to jasne oznacim ze slo o Royal verzi tak to tak bude pusobit i na vsechny kolem co se treba tim hodnocenim nejak chteji orientovat. Je to proste matouci, jako cela ta zalezitost se slucovanim profilu her.
@Charllize (02.05.2020 17:21): Pokud se něco nezměnilo, tak platí, že jedna hra by měla mít co nejméně profilů. Shadow of the Colossus dává nový profil smysl, protože ta hra je dělaná skoro od nuly znovu. O FF7 Remake asi ani nemůže být diskuze.

Osobně je mi to jedno, jen mi trochu vadí, že ten postup není jednotný. Ale o tom by se mělo diskutovat jinde :)

Za mě by P5 a Royal, za současných pravidel, měla mít jeden profil.
@Solidor (02.05.2020 17:15): Tak FES a Devil Surviror je samozrejme taky spatne, a meli by mit svoje profily. A urcite to nebudou jedine hry co by ty profily samostatne mit meli.

O te BG a Tormentu a jejich separatnich profilech si myslim svoje, ale nechci delat dusno :)
Podle me by Royal verze mela mit svuj profil. Tech zmen a novinek tam je tolik ze konecne hodnoceni muze byt pro plno lidi dost odlisne.
@SilentWolf (19.04.2020 21:12): DMC 5 mam prejdené 10/10 hra, Dante je baddass hero a mám ho rád. Ta hra sa mi páčila a som sňou spokojný nemám výhrady DMC mam zasebou všetky dieli aj ten skvelý reštart serie. Aj keď ostatní tvrdia niečo inú. Mlady Dante sa mi páčil, bol my sympaticky a bol správne drzí.
@Charllize (19.04.2020 17:24): Moja angličtina je taka že si to nejak podomyšlam a klaplo to, vo FF 15 som nebol až tak daleko, ale ta hra je trocha inač čo sa tyka vyrečnosti :D. Nejak by som sa s tym popasoval, ale ešte počkam na zlavu. Mam toho viacej čo pokupim, Teraz hrám Doom Eternal a ešte musim Nioh 2 dokončiť. Take dobre story by som si rad zahral.
@Saskiel (19.04.2020 17:40): Sefiros je urcite jeden z nejlepsich hernich zaporaku, ale mam jaksi pochyby ze by FF7 remake stacil k tomu aby to vyznelo naplno, ne ze by se nesnazily. Chtelo by to zahrat aspon ten original FF7..ale je mi jasne ze se to lip rekne nez udela:)
@SilentWolf (19.04.2020 17:39): Monster Hunter World mam doma k svojej PS 4 Pro čo je monster hunter edicia. Ta hra je fajn ale desne neprehladná tolko premenných čo tam je, treba taký armor, takú zbraň, potom dropovať pluskový material. Skratka potrebuješ hodiny grindovať na to aby si zabil jedno zviera, potom hodiny grindovať na dalšie zviera. Ja tu hru mám rád dávam jej vysokú známku, hodnotím to čisto zo svojho objektívneho hladiska. Ale mne nesadla, ale to nezabráni tomu aby som jej dal menej ako 9/10. Strelne zbraňe maju vela typov munície a vyznať sa v tom je naozaj náročne. Dal som tam dosť hodin, ale iba som zastavil toho velkeho bossa nebudem moc spoilerovat o MH:W ale určite som cely príbeh nedal. Bratranec to hral tiež a ma rovnaky nazor na to ako ja.
@Charllize (19.04.2020 17:34): Tak ja si robim recenzie na hry sám, je to nakladná vec. Ale inak to nejde, úsudok si spravím vždy sám. Final Fantasy 15 ma bavil, bol tam Ardyn ten zaporak je pre mna skvost a mám ho rád. Lebo v podstate dosiahol čo chcel. Bol pre mna drsný všetkým a takých mam rád. Dlhšie tu hru už sledujem, spraviť si virtualny reštart školskych let tak ako to ma vypadať je lákava ponuka, k tomu alter ego, boj v tom mystickom svete a zbieranie tých person. K FF 7 má láka trocha viacej, veľa som počul o Sepphirothovi, legenda, top záporak atd. Len akosi my chybaju krabicove verzie, v obchode v meste vypredané.
@Saskiel (19.04.2020 17:31): Já souhlasím s Charllizem. Ta hra je v tomto hodně dobrá. A nevěřím, že to myslel zle. Než jsi na něj reagoval, chtěl jsem to potvrdit, ale pak jsem si řekl, že stačí když ti to doporučí on. Ale je to tak. Ta hra je prostě taková ta ideální hra na depku. Mám takové podezření, že ty Persony obecně vznikají za tímto účelem.

Hele a co třeba Monster Hunter World? Já do toho asi nepůjdu, ale je tam asi ok souboják, je to hra na miliony hodin. A není to tahové.
@Charllize (19.04.2020 17:24): Toto je pokus o serioznu radu alebo urážanie? poprosím ak chceš somnou preberať osobné veci tak PM, nemám s tým problém stebou komunikovať, nechcem tu nič rozoberať mimo tejto hry v tomto vlákne. Skiadiaľ si našiel toto štúdium že to vynahrádza špatný život, nikdo som o tejto hre nič také nepočul nehral som žiadny dieľ tejto hry, ale príde mi ta hra vizuálne zaujimavá a dobre story mám rád. O tejto hre som už vela počul, preto ma to tak zaujima k tomu vyšla Royal edicia, čo je všetko za dobrú cenu a tieto tzv edície mám dosť rád.
@Saskiel (19.04.2020 17:00): Jestli umis obstojne anglicky tak to mozna zkus. Preci jen toho socializovani tam je hodne a mozna by jsi se svoji povahou k tomu nasel vztah. Skolni prostredi, kamaradi, jsi ve stredu deni a berou te vazne. Mimochodem to je jeden z duvodu proc to je tak oblibene. Jaksi to nahrazuje plno lidem nepodarena leta na skole, kdy chteli byt ti nejoblibenejsi a nejvic in a jaksi to nevyslo :)