Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (12.01.2020 18:35): Vidíš, to máš už 150 výstřelu bez údržby, jinak udržovat zbraň je základním drillem výcviku v armádě. A ano, zbraň se při střelbě zahřívá, dochází tam totiž k explozi. :)
And back to the topic of the game!
@Gordon (12.01.2020 18:29): To jsem nikdy nezkousel, na strelbach se vetsinou vystrilelo tak 2-5 zasobniku a pak se cistilo. Vetsinou jich vic nebylo treba aby clovek absolvoval vsechny povinne zkousky. A v realu jsem nemel prilezitost tuto uzasnou zbran vyuzit. Imperialisticke sily daly pokoj :)

Vtipne bylo ze bylo zakazane strilet dlouhyma davkama nedej boze vysypat cely zasobnik najednou. Obcas se to nekomu omylem podarilo a hlaven vzoru 58 byla ruda jak kdyby ji vytahly z pece :)

Jedna z nejvetsich hrozeb co mohla zpusobit nevycistena zbran bylo to ze jsem mohl jit do basy kdyz to pri kontrole nejakej lampasak zjistil :) Samo technicky se mohla zbran zaseknout, bouchnout do ksichtu, zacit horet, nekontrovatelne vypalit vic naboju nez chces a podobne. (aspon tim nas lampasove strasily, osobne jsme zazil jen zaseklou )
@SilentWolf (12.01.2020 17:54): ale ja to nijak tak jak pises nemyslel, to je to :) Ok, kdyz vezmu pripad ze by mel nekonecno sipu, ale to je pak neexistujici mechanika :) To je ten samy pripad jako kdyz by tam vubec nebylo opotrebeni zbrani. casovy narust pro dohrani nula. Taky by slo udelat opravit vsechno najednou, stejne jako vyrobit 40 sipu, ale to uz je natahovani herni doby jak prase, to by neslo :)
Mě se třeba opotřebovávání zbraní ve hrách líbí, člověk pak nezabijí armádu pomocí jedné dřevěné paličky.

Btw původně jsem čekal, že udělají Rome AssCreed a budou pokračovat v příběhu nesmrtelné. Ono vikingské AssCreed i vyšlo jako hoax pomocí Unreal engine assetů.
@SilentWolf (12.01.2020 17:20): nebavi = spatna mechanika. Bavi = dobra mechanika. Kazdy to ma jinak. ja bych treba opotrebovavani zbrani bral. Cim vic hlubsich mechanik o ktere se musi hrac zajimat a starat tim lepe. Pak aspon nevznikne plocha a melka hra jako je treba Odyssey. Kde je vice ci mene vsechno tak nejak jedno.
kdyby treba v Odyssey nebyl fast travel tak by me te delsi doby co bych tam stravil lito nebylo, protoze by to bylo lepsi pro seznameni s tim svetem a celkove hlubsi. Vsak si vzpomen na Fallout 4 survival, mam dojem ze jsi ho hral a docela se ti i libil.
Dneska je velky tlak na aplikovani takzvanych antigaming mechanismu, asi proto ze kazdy chce hru sfouknout behem par hodin a jit na pizzu s kamosema. Neni daleko doba kdy se do her zacne pridavat tlacitko Kill all, max level now a solve all puzzles. A pak uz je jen krucek k tomu hrani obejit uplne a precist si to treba v emailu o cem to bylo :)
Na jednu stranu kazdy chce super realisticke svety ale to ze jednim zmacknutim vyrobi 40 sipu nikomu nevadi. Realismus ano, ale jen kdyz to je easy peasy a moc to neprudi, pak uz jako ne, to pozor :) Bussywork nebrat. At se za mnou teleportuje cely mesto, hlavne at tam nemusim vickrat po sobe jit !

Nedavno jsem sledoval nejakou slecnu jak hraje Odyssey. Mela ukol na ostrove a byla nekde v divocine. Nasla lodku ale ta se ji po mar metrech rozpadla. zacla skucet ze plavat nebude, ze to je otrava a bude to trvat dlouho. Takze nelenila, fast travel na nejblizsi mozny bod ve meste (loading asi 30 vterin), probehla mestem, privolala si lod (dalsich asi 30 sekund) a vyrazila i s lodi k ukolu. Vypadala spokojene, jen to trvalo jednou tak dlouho nez kdyby tam doplavala, ukazovalo to asi 600m k tomu ukolu na ostrove kdyz v te vode byla :)
@SilentWolf (12.01.2020 08:27): Jo opotřebovávání zbraní je šíleně otravná mechanika, která zbytečně irituje hráče a svým způsobem prodlužuje herní dobu. Člověku se opravdu nechce chodit každou chvíli do města a zbraň si opravovat, případně s sebou nosit milion brousků.
@Charllize (11.01.2020 17:32): vypadá to dobře, zase se mi ale nechce věřit, že jsou tak retardovaní, aby do série zavedli opotřebovávání zbraní. O.o Zas na druhou stranu zlomení zbraně by mohl doprovázet zajímavý "finisher" kdy si nějak zajímavě opatříme další zbraň a... ještě zajímavěji uložíme ten náš střep do někoho.

Ale ne, opotřebovávání zbraní je fuj.. :D
Vypada to ze dalsi dil bude skutecne AC: Ragnarok. UBI sice nic ofiko nerekl, ale zacina toho prosakovat az moc.

- oficiální podtitul hry má být Ragnarok, kódové označení během vývoje je Kingdom

- hra má vyjít jak na současnou, tak novou generaci konzolí (cross-gen titul)

- k odhalení hry dojde na únorové akci a představení konzole Playstation 5, očekávané datum vydání je 29. září 2020

- hra nabídne drop-in/drop-out kooperaci až pro čtyři hráče ve stylu Ghost Recon Wildlands

- hráč může hrát pouze za jednu postavu jménem Jora, pohlaví opět bude na výběr

- Jora z hlediska příběhu šéfuje malému týmu asasínů. Proto je tu možná kooperace

- hra i nadále bude klást velký důraz na RPG prvky. Nově nechybí rozdílné třídy a schopnosti na nich závislé. Třídy bude možné libovolně přepínat.

- souboje budou propracovanější s více druhy zbraní a speciálních schopností na každou třídu zbraní

- každá zbraň může být vylepšena runou, zvýší se také odolnost vůči zničení

- odolnost zbraní je novinkou, kvůli které budou muset hráči používat více druhů zbraní a přemýšlet takticky

- na místo Adrenalinu dorazí režim Berserk, který půjde obohatit o jednotlivé runy ohně, ledu či blesku

- vrací se lodě a plavba, bude ale více o průzkumu světa a méně o soubojích na moři

- parkour dozná vylepšení novými animacemi a lezením po stromech

- vrací se skrytá čepel, kterou bude možně bohatě upravovat a vylepšovat. Nechybí zabití na jeden úder

- plížení a stealth mechaniky se obohatí a vylepší o fyzické prvky. Půjde se skrývat v bahně, sněhu, vysoké trávě, senu a dalších místech

- půjde se opět skrývat v davech lidí, pokud je oblečení hráče dostatečně obyčejné, aby nepřilákalo pozornost

- hráči nyní budou moci plnit questy pro reputaci v jednotlivých městech a vesnicích. Některé mise budou uzamčené až na určitý úroveň reputaci s danou frakcí

- dobývací bitvy se vrací, hráči budou bojovat a zabírat jednotlivé strategické lokace

- hráči ve světě také náhodně narazí na různorodé bitvy frakcí podle místních konfliktů

- asasíni mají podle příběhu jakési spojení s Ódinem, orla nahradí Ódinův pohled

- systém levelingu postavy byl pozměněn a soustředí se na vylepšování nejpoužívanějších schopností a dovedností, podobně jako ve Skyrimu. Už žádné bloky regionů podle vašeho levelu

- herní mapa je masivní a obsahuje většinu severní Evropy. Nechybí města jako York, Londýn, Paříž či Kiev. Každé království je unikátní a specifické

- příběh se zaměřuje na vikingy, asasíny a jejich spojení s Ódinem. Samozřejmostí je i pravěký boj s templáři. Během putování narazíme také na severskou mytologii a spoustu tajemných chrámů, jež chrání mytologické bestie jako obří had, drak, kraken atd.

Samozrejme brat s rezervou, treba to neni pravda, hehe :)
Ale ta hra je skutečně dobrá. Ubisoft si díkybohu vytáhl hlavu ze zadnice a rozhodl se dělat velký akční RPG, což je prostě dobře. Navíc si najímá i lidi, co umí psát (tady konkrétně bandu co pracovala i na zaklínači) a je to taky setsakra poznat.
Beru zpět výtky k přehnané obtížnosti - teď na těžkou prakticky neumírám a to mám oblečení pro level 20 a já jsem level 32. Stačí assassinace, případně ten útok který použije assassin DMG v boji a v případě nějakých velkých bitev, kdy člověk musí sahat spíš ke kontaktním zbraním - tak většinou všechny zabiju headshotem otráveným lukem z půlmetru (dravčí šíp). :D vypadá to komicky, ale jsem stroj na rozsévání smrti.

Blížím se ke 40 hodinám (velmi nepřesné, páč to občas nechám běžet i když jdu ven) a zatím to dost baví. I když jsem si klepal na čelo, když jsem dostal "skvělý" hlavní úkol 'sežeň 4 artefakty z různých koutů světa' ale celkově ta hra docela funguje a tak člověka baví se tam toulat.

Asi začínám mít Ubisoft rád. :D
@M.a.t.t. (17.09.2019 15:05): S nekterymi ano, vsechny takove potkas behem hlavni dejove linky. Ti ostatni jsou jen jmena, ani se k nim nevztahuje zadny ukol nebo neco. Proste je to content filler, neco, co ma hrace motivovat prozkoumavat svet a uzivat si hratelnost jako takovou. Jak jsem se ted venoval prave kultu a jeho likvidaci, tak mam pocit jako bych jel na autopilota. Ted se zase vratim k ukolum.
@SilentWolf (17.09.2019 12:10): On ten kult je celkove hodne anonymni, coz me dost mrzi. V podstate az na hlavu kultu a Aleksia/Kassandru tam neni nikdo vylozene dulezity, proste jen jmena. Ostatne ani s nimi neprohodite slovo, proste jen dalsi frag. V tomto vyvrazdovani je dvojka AC stale nepokorena a i Origins je v tom lepsi.
@Paul (13.09.2019 10:37): Je o niečo interaktívnejší a viac podporuje hráča k prieskumu okolia. Jednako sú tu klasické prehliadky ukončené tentoraz kvízom, čo je rozhodne fajn fajn nápad, no okrem toho sú tu i takzvané Discovery sites. Tie si už hráč musí nachádzať sám, pričom na danom mieste si o nich môže niečo prečítať. Zároveň platí, že za plnenie týchto úloh si postupne odomyká nových avatarov a nové mounty, čo slúži ako istý motivačný faktor.
Tak nakonec jsem se "rozhybal" a alespon dohral cast kolem rodiny, at mam alespon nejaky pocit zakonceni. Nevim ale, jestli si muzu uz odskrtnou dohrano kdyz jsem nevidel titulky. :) Ah, tyhle "hry jako sluzba" jsou pekne otravna vec, to vam povim.
Discovery mód mi teda pripadá ešte zábavnejší ako v prípade Origins... rozhodne odporúčam vyskúšať, keď je to už zdarma.
Hmm, jsem si rikal, ze si chvili zahraju, nema smysl rozehravat nic dalsiho kdyz maji Borderlands 3 vyjit za dva dny. Po asi trech minutach kdy jsem nehnute koukal na herni obrazovku a uvedomeni si, ze mi je za tezko se byt jen pohnout ve hre jsem to vzdal. Jak jsem rekl, Odyssey je strasne unavna hra. Po 60 hodinach v ni stravenych jsem ji tak strasne unaveny, ze je pro me tezke se namotivovat uz jen k prostemu pohybu ve hre.

Ale alespon jsem tipnul screen, abych dokazal, ze jsem to s tim vybavenim vyrazne pod level postavy myslel vazne. odkaz :)
Mně jelo obojí naprosto plynule na ultra, ale jelikož tu někdo označil mou sestavu za odpalovač raket (nebo co to bylo), tak jsem asi hovno etalon...
Tak nakonec jsem Origins vyřešil tím Tour Guide v Egyptě a je to super, už litam po pyramidach :) je zajímavý, jak je oproti Odyssey Origins špatně optimalizovaný, i když to má na první pohled méně detailů
Origins a Odyssey nemají nic společného, vyvíjela je dvě studia odděleně, a to dlouhé roky. Používají akorát stejnou technologii Ubisoftu a schvaluje je stejné vedení firmy. Pro vývoj Odyssey byli dokonce najmuti i lidi co před tím pracovali na Zaklínači 3, včetně těch co dělali Rudého barona, na vedlejšáky úpravu scénáře a dialogů a questlajny. Origins dokonce není ani RPG, je to jen adventura s neměnným příběhem a neovlivnitelným koncem s nějakejma RPG mechanismama, Odyssey je proti tomu regulérní dobrodružné akční RPG, kde klidně můžete všechny hlavní postavy nechat umřít.

Odyssey určitě nepatří mezi RPG, kde nezabijete o level vyššího nepřítele. Doporučuju hru ani to jak je psaná nesoudit podle nedokončeného tutoriálu, kdy jste ze hry neviděli ještě vůbec nic (je to jen vzor Dark souls, první vězení, ještě ho ani neodnesla vrána).

To o Gothic 2 jsou naprosté nesmysly a je to akorát nostalgie a nějaké dojmy pojmy. To už to můžete srovnávat třeba se hrou DOOM.
@Garret (10.09.2019 00:14): Mně se nepřekvapivě víc líbila Odyssey, líp se hýbe, jsou tam RPG prvky a co se boje týče, tak nemám ráda štít. Jo a taky mě tam decentně štvalo častější vytrhování z děje přepínáním mezi postavami.
Ale Origins rozhodně stojí za zahrání, co je lepší/horší se bude odvíjet od toho, jak ti sedne protagnista a prostředí, ergo pokud máš radši Egypt...
@Garret (10.09.2019 00:14): řekl bych, že lepší mezi tímhle a Origins bude pro většinu ten díl, který si střihli první. :) Ty hry si jsou hrozně podobné, největší rozdíly jsou v těch nejmenších detailech. Kdybych prvně hrál Odyseu, asi bych ji i dohrál, a právě Origins bych po pár desítkách hodin nejspíš odložil k ledu.

Nicméně za mě byl Egypt zajímavějším settingem, než Řecké ostrovy, a Bayek mnohonásobně lepším protagonistou, než tady Alexassandra.
heh, tak už je to tady. první žoldák šel dolů na první dobrou poté, co jsem vybral poklad, což ze mě udělalo lepšího válečníka na pátém levelu. protože čísílka!

je to takové hodně primitivní, ale jede to krásně plynule a hezky se na to dívá. zatím si to nechám. Origins tady má dokonce lepší hodnocení, opravdu je lepší?
@Phoenix (09.09.2019 17:30): V Gothicu (minimalne v jednicce) myslim plati, ze co bod do sily, to bod zraneni navic v boji na blizko. Hra ma take uplne nejzakladnejsi pocitani zraneni - Sila + dmg zbrane - zbroj nepritele = vysledne zraneni. Je to zajimave, vsichni vymysli slozite systemy ale pritom takto zakladni pocitani je ve vysledku nejefektivnejsi. Ja mam rad, kdyz do RPG systemu trochu vidim. Proto me treba bavilo New Vegas, jak se tam pocita zraneni. Tam je to sice slozitejsi, ale ne zas tak moc.

Odyssey ma asi procentualni odecet zraneni vlivem levelu a ten rozdil muze byt na nizsich urovnich hodne neprijemny a jeden level muze byt neprekonatelny. Na vyssich uz to takove neni. Treba na 35. urovni si uz troufnes i na 37. - 38. level nepratel. A to mluvim prosim ze zkusenosti nekoho, kdo ma vetsinu vybaveni pomerne vyrazne pod level postavy (zajimave vybaveni nepada, na upgrade nejsou prachy :P). Presto je to dost debilni system.

Zaklinac 3 prvni nebyl. Mam pocit, ze treba uz Borderlands jednicka to tak mela take.
@Garret (09.09.2019 18:02): Gothic nemám jak posoudit, nehrála jsem ho. ¯_(ツ)_/¯
Pro mě měla Odyssey velmi přirozený progres, s tím, co popisuješ, jsem se vůbec nepotkala, jeden level nedělá, hlavně v pozdějších částech hry, kdy máš už dobrou výbavu, skoro žádný rozdíl.
Toho prvního žoldáka jsem sundala na čtvrtém levelu pomocí rychlých nohou a modrého eqipu, zejména luku, pokud si to pamatuju správně.
@Sadako (09.09.2019 17:43): to jsem popisoval HollyMeatbolovi, co mi na tom systému leží v žaludku. já bych na něj útočit neměl, protože hra chce, abych ještě leveloval a tak ho udělá skoro nesmrtelným. ale když zabiju dva vlky a budu najednou stejný nebo vyšší level jak on, sejmu ho bez problémů. bavíme se o samotném systému levelování nepřátel, to nemá nic společného s obtížností hry. tak je nastavena herní mechanika, která se mi nelíbí.

mám rád přirozený progress a výzvu. jak už se zmiňoval Phoenix, Gothic to měl geniální.
@Phoenix (09.09.2019 17:30): Gothic jsem nehrála, ergo ho neposoudím. Mně tady fakt ten boj nepřijde udělaný blbě - a už vůbec ne že by mě někdo tlačil do plnění vedlejšáků, prostě jsem si do pohůdky questovala v různých oblastech... a pak najednou kupovala Season Pass, protože jsem chtěla zvýšit level cap.

@Garret (09.09.2019 17:32): A tohle je co? teď jsem na čtyřce a zaútočil jsem na Talose pětku, prvního banditu. rubu do něj co to dá, ale ubírám mu úplně minimum, on mě rozjebe na jednu ránu.
EDIT: Tak mě napadá, jakou máš výbavu?