Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Jen poznámka na okraj, jsou tam jisté vedlejší mise, které mě dostaly snad ještě víc jak hlavní dějová linie, obzvlášť ono vymáhání dluhů a jeho důsledky byly v mých očích pro vyznění celé hry určující.
@Paul (02.11.2019 14:41): To jednoznačně, byť myslím, že co se týče nějakého hlubšího zážitku mají navrch knihy. Hry ale prostě mají tu úžasnou interaktivitu, tvoji agenci a má ty výhody, které náleží hrám a interaktivitě. To se ale nutně krátí na té hloubce zážitku a prožitku v jistém směru. Jako můžeme čekat na Macbetha, Infinite Jest a Bílou velrybu mezi hrami, ale taky k sobě můžeme být trochu upřímní a i když máme hry hodně rádi, tak se na ně jako médium podívat a říct "Hmm, to spíš ne." :))

Co podle všeho ale RDR2 dělá je, že mnohem lépe šlape filmům na paty.
@Shoggot (02.11.2019 13:33): já bych řekl že to platí na obě strany. Kniha dokáže zprostředkovat něco co hra ne a naopak. Ta interaktivita a vnoření do děje má taky svoje. Viz např. z poslední doby (předpokládám na základě vašich dojmů) Disco Elysium.
Ikdyž je fakt že zrovna RDR2 ten potenciál nevyužívá tak jak by mohlo (prostě to bohužel není plnohodnotný RPG zaměřený na player agency). Ale nezapomenutelný momenty má.

@pajmič (02.11.2019 13:45): mě nepřekvapujou - mě naopak překvapilo to otevřený doznání týpka z Rockstaru.
@Nikdykde (02.11.2019 14:09): No nesměla by mít hratelnost, takže by to nebyla hra :)) A jak říkáš, nějaký uplně jin ý příběh, uplně jinak. Na Krvavém poledníku není nic, z čeho by šla udělat hra, není na něm nic herního a jeho látka i forma se uplně vymykají mantinelům, které mají hry jako médium. Soudce Holden může existovat jenom v jedné rovině: v textu. A možná v nějakém strašlivém horečkovém snu :)

Tomu filmu ještě věřím, že by se snad dal udělat, byť to je taky nesmírně náročný úkol. A spíš by to snad ani nikdo dělat neměl.

Red Dead Redemption 2 looks gorgeous on PC, but mouse controls make it special
@Nikdykde (02.11.2019 13:50): To je taky věc. Já co jsem četl, tak RDR2 má skvělý příběh a tomu nemám důvod nevěřit a co jsem viděl ze všech možných videií, tak má dialogy brilantní, svět je ve skutečnosti plný dalších příběhů a tak dále.

Ale má Krvavý poledník vlastně příběh ve stejném slova smyslu? Je si někdo opravdu jistej, že má vůbec nějakého protagonistu? Má nějakého antagonistu? Má klasickou narativní strukturu jako film nebo...videohra?
Na nic z toho nejde tak jednoduše odpovědět jako u prostě herní střílečky s otevřeným světem, což není žádné hanění RDR2, ale to to prostě je.

Rich Stanton taky miluje Krvavý poledník. R* milují Krvavý poledník. Ale nikdy nebylo v jejich plánu udělat Blood Meridian: The Game. Protože to jednoduše nejde, to médium to nedokážem ne nadarmo se říká, že je to jeden z nejjasnějších příkladů "nezfilmovatelné" knihy, na které už si za ty roky při snaze aspoň sesmolit scénář vylámaly zuby všichni do jednoho.

Proto je Stantonův povzdech pochopitelný, ale podle mě zbytečný. To, co by rád, jednoduše neexistuje a existovat nebude.
@Shoggot (02.11.2019 13:33): Tohle taky často čtu, že někde není silný příběh a že daná osoba tam hledá silný příběh a protože tam není, je to špatná hra. Ale hra a její způsoby vyprávění jsou něco jiného, než jsou možnosti filmu nebo knihy nebo grafického románu.
@Paul (02.11.2019 13:17): "Ale Rich Stanton asi tyhle momenty neobjevil, a tak o nich nepíše."

Hele, tohle je problém všech her, kde je jen trochu otevřený svět. Já se s tím setkávám asi u všech titulů, nejen u RDR2, ale i her od Ubisoftu, Obsidianů, Avalanche a dalších. Nejčastější věta je "svět je prázdný" a ono to často spočíná jen v tom, že tam daná osoba nic ani nehledala.
A máš pravdu, často tyto vedlejší menší "objevy" dávají pak dohromady více, než jen hlavní dějová linka.
@Paul (02.11.2019 13:17): Ano, ono to tam je (ostatně je to tím inspirované) ale zjevně jen částečně. Nic v té hře ani tak působivé jako v té knize nemůže z principu být, je to "jen" hra pro masy.

Proto tam také hned píše, že knihy dokážou věci, které hry prostě ne. Krvavý poledník nejde převést do herní podoby (i do filmové se s tím pářou už asi 20 let a nepůjde to prostě) a jednoduše ty věci tak působivé být ani z povahy věci v té hře být nemůžou, to je prostě úplný volající nesmysl. To, že ve hře taky někomu někde prostřelí hlavu není to samý, v žádné videohře, RDR2 nevyjímaje, nejsou tak strašlivé postavy jako je Glanton nebo soudce Holden.

Proto jen nechápu Stantonovu výtku. On má ve všem naprostou pravdu, svou inspirací se to nikdy vyrovnat nemůže, nikdy to nemůže být stejně působivé, vždy to bude jen slabým odleskem něčeho mnohem většího. Ale to je samozřejmost, protože jedna z těch věcí je kniha a druhá je počítačová hra. Proto ho chápu, ale nesdílím to. Jestli chtěl od od RDR2 opravdu herní Krvavý poledník, tak hledá řešení kvadratury kruhu. Nejde to.
@Shoggot (02.11.2019 12:31): RDR2 je dle mě znatelně působivější dílo než i ten Deadwood, přestože mám Deadwood moc rád, viděl jsem ho už tehdy když vyšel a chystám se na rewatch (ještě mi chybí ten film, co nedávno udělali). Ten Kotaku článek je zajímavej (ikdyž by ho nikdo neměl před dohráním číst..). Částečně s ním souhlasím (hlavní mise jsou příliš často predictable a postřílí se v nich zbytečně mnoho lidí, což to násilí trivializuje). Ale zároveň naprosto ignoruje, že to co tam vychvaluje u Meridianu, je v RDR2 částečně taky - jen to není součást hlavních misí. Měl jsem vedlejší mise/náhodný objevy, který zapůsobily podobně, ne-li víc, než popis průstřelu hlavy stařenky Glantonem. Ale Rich Stanton asi tyhle momenty neobjevil, a tak o nich nepíše.

A koukám že Rockstar doporučujou Lonesome Dove..koukám na wiki, nějaký megaslavný western a já o tom dodnes neslyšel. Tak díky za tip.

@pajmič (02.11.2019 12:11): to je takovej alibismus.. CDP, Larian i Take2 vedou lidi. Jedni to holt dělaj zmrdsky, jiní ne. A protože to očividně nezmrdsky jde, tak si zmrdex zaslouží kritiku.
Tak Deadwood v rámci přípravy dokoukán, takže už velké těšení.

Koukal jsem, že Rockstar dokonce před rokem vydal seznam doporučených děl před hraním.

Není překvapivé, že Krvavý poledník je jedinou knihou :). Podle Kotaku teda samozřejmě je inspirace tou nádhernou knihou zjevná, byť samozřejmě RDR2 vedle Krvavého poledníku "bledne", protože prostě je jen "hloupou" (či prostou) videohrou.

Byť chápu autorovo zklamání, že RDR2 je "jen slabým odvarem ze své inspirace", nikdy by mě vlastně nenapadlo čekat něco jiného. Je to jen videohra.
@Paul (01.11.2019 20:01): Byznys je zmrdské médium, plné zmrdů, které pohání zmrdská touha, zmrdsky z nás vymrdat co největší obnos pěnez, tak už to chodí, přes prachy vlak nejede. Naštěstí CDPR ještě nepohání ten kravatácký zmrdex, který si říká vydavatel a Lariani měli doposud na vydavatele štěstí.
@kuler91 (01.11.2019 19:42): Já nijak nezpochybňuju že to z hlediska maximalizace zisků dává smysl, nicméně to nemění nic na tom, že je to zmrdské (ikdyž je to u Rockstaru normální přes dekádu trvající chování). Přeci jen, business se dá dělat i vůči zákazníkům etičtěji (viz firmy typu Larian, CDP, Warhorse a tak). Třeba i ten Kojima teď potěšil, že PC verzi oznámili ještě před vydáním na PS4. Je to prostě customer-friendly.
@Paul (01.11.2019 17:54): Proč jim to mít za zlé .. jednoduše z té investice chtěj dostat co nejvíce zpátky ....
Myslím si, že kdyby to řekli hned, tak třeba 10-20 % lidí počká na PC port, takhle bylo spousta lidí nucených kupovat třeba i tu konzolku ...
Navíc se najde spousta bláznu ( jako nás ) co to pak s chutí koupí po druhé. Mají to moc dobře promyšlené.
No teda, až takhle se prokecnout

"In case you’re wondering about the origins of Red Dead Redemption 2’s PC port, a Rockstar representative confirmed that it was part of the company’s plans from the start. "

To je od Rockstaru hezké. A i příště budou předstírat že PC neexistuje, přestože bude ve vývoji od začátku. Stejně jako u GTA4/5/RDR2.

https://www.polygon.com/2019/11/1/209424 ... -rdr2-pc-impressions
@Walome (01.11.2019 15:18): Málo explozí, mrtvol, profanity a kurev. Chtěl bych vidět ty joudy co na to pičujou, nebot se tvůj názor s mým ztotožnují :) Trailer ukázal přesně to, co ukázat měl, tedy jak to celé vypadá, ale nebylo to žádný hala bala, leč pěkně uděláno s citem.
@M.a.t.t. (01.11.2019 14:07): jak vysel ten "pc" trailer kde vlastne nic nebylo krome zadku medveda, prirody a hudby tak jsem z toho mel vic emoci nez z cehokoli jinyho za posledni roky (co se her tyce). Tak jsem si rikal ze je to supr ze se to dostane i mezi dalsi lidi pac jak jsem cetl komenty tak spoustu lidi z toho meli uplne totoznej zazitek jako ja.
Po víc jak roce dohráno, epilog se mi teda zdá mnohem lepší než hlavní hra, ale moc se v něm kromě hlavní misí nedalo dělat a nové území trestuhodně nevyužito. Příběh mi nesedl, moc komorní, 80% času hry jsem jen na koni mačkal tlačítko X, lovit mě nebavilo protože ulovím jednu havěť, dám si ji na koně a tím jsem skončil, není místo na další, musím ji jet prodat nebo darovat kempu abych si z toho mohl něco pořídit a to znamená zas jet na koni dlouho a mačkat X. Nějakému craftění jsem se úplně vyhnul, nebyl materiál, protože mě ho nebavilo shánět a tak jsem odehrál s základními zbraněmi a municí. kterou jsem našel po cestě a beztak mě to v boji nijak nelimitovalo. Mise nalajnované a podle kopírky, pořád to dokola samé, občas zábavné a cutscény a dialogy skvělé, ale to prostě nezabaví na 100 hodin. Je tam spousta detailů které hru vyzdvihují i v mých očí srážejí. Jak jsem chtěl tu hru milovat, tak mě vůbec neokouzlila, kdybych měl momentálně hodnotit tak dám 60-70%
Na kochání se okolím se vyloženě těším .. mám tuto úchylku nic extra nedělat, jen se kochat :D
@kuler91 (29.10.2019 22:28): Jestli to nebude alespon tak dobre hratelne s gamepadem jako GTA5, tak to budu mit dalsi vec kvuli ktere se mi do hry nebude chtit. TPS hraji temer bez vyjimky s gamepadem. Pokud budu muset hrat na k+m, budu trochu zklamany. Zvlaste po tom, co jsem uz nejakou dobu nic na gamepadu nehral (ano, hraji rad s gamepadem, ale nektere hry se s nim nehraji dobre).

Nechystam se kochat okolim, to milerad prenecham Paulovi a jemu podobnym, ja chci hrat! ;)
Kdo ještě nehrál a počítám s tím, že 60-70 % času bude cestovat na koni a kochat se okolím, tak se má megaaa moc na co těšit ... Je to tak trochu jiná hra, dost často čtu, že si lidi na stěžují ... :)
Achjo ... už aby bylo úterý. Já se neuvěřitelně těším na pure mouse aim killing ... S tím gamepadem to byl fakt vopruz a pokud měl člověk auto aim tak naprosto o ničem.
@BUMTARATA (29.10.2019 10:52): Jsem si jistý, že pro člověka zvyklého na jistý standard je to v dokonalém pořádku, ostatně i sám kamarád do toho tehdá vrazil dost času. Ale i on to po pár desítkách hodin vzdal s tím, že pořádně si to zahraje až na PC. Já jakožto někdo, kdo tou dobou byl zvyklý na 60fps a k+m ovládání, jsem si z toho opravdu nemohl odnést moc pozitivní dojem. :)
Jsem na tom podobně jako Bingman :)
A tak to budu dělat u všech her, které krom konzole vyjdou i na PC .. raději si počkám a užiju si hru s vyšším frameratem minimálně :)
@Bursoft (29.10.2019 09:49): Take nemam konzoli, hru jsem predobjednal, ale pravdepodobnost, ze do toho pujdu day one je velmi mala. :) Posledni dobou se mi nejak nechce nic hrat. Na disku mi "strasi" Outer Worlds a Modern Warfare a ja si jen obcas strihnu chvilku v XCOMech. :P
Tak už jen týden! Napadá mě, jsem tu jedinej zoufalec, co nemá konzoli a čeká čistě na PC verzi nebo je tu víc lidí, co to ještě nehrálo a jdou do toho day one?
@Paul (18.10.2019 18:41): Podívám se raděj až to dohraju, ale pokusím se co nejdřív, hru mám od vydání na psku a doteď se ke konci nemůžu dostat, jak takové hry miluju tak RDR2 mě šíííííleně nebaví ani nemám sílu přemýšlet proč a jak, jednotlivé aspekty hry jsou boží ale jako celek prostě nuda.
@Luďa (19.10.2019 08:35): Management zbraní je za trest. Ale ty resety, o kterých mluvíš, nebo třeba když nechtěně sebereš nějakej shit, přičem lepší (vytuněnou) verzi máš toho času na koni, o kterou tímto přijdeš, a musíš se tak vrátit k obchodníkovi, aby sis na to ta vylepšení zase natahal… tak to považuju spíš za bugy, který snad třeba opraví (jestli je ještě neopravili?).
@BUMTARATA (18.10.2019 22:06): Proto doufám, že si to někdy zahraju na PC (až se někdy dokopu nějaký pořádný už koupit) a budou nějaký mody, který odstraní ty nejotravnější věci (například nemožnost zbavit se nechtěných zbraní a neustálé resetování zbraní, když si sedneš na koně). Když to vyšlo, hrál jsem to na PS4 docela dost, občas jsem si i jen tak zalovil a objevoval svět, ale cca v polovině příběhu mě ty základní herní mechaniky začaly docela štvát a od jara jsem tu hru nespustil. Příjde mi, že je ta hra docela overrated, protože je to prostě Rockstar a tak mu to odpustíme.

Kdyby třeba v Kingdom Come nešly odhodit zbraně nebo by quest failnul, protože třeba moc dlouho lootuješ mrtvoly a hra si už myslí, že s**eš na ten žlutej puntík na mapě, tak by to hráči daly Warhorse dost sežrat, ale u Rockstaru to z nějakýho důvodu tolerují. :D Moc třeba taky nechápu, k čemu je vypnutí radaru v RDR2, když se pak hra nedá hrát, protože často musíte zaparkovat koně na správném místě a NPC vám neřeknou slovně úplně přesně pozici, je to prostě jako v GTA před 20 lety, dojeď na tenhle žlutej puntík. Třeba zrovna to KDC bez radaru úplně v pohodě dohrajete s papírovou mapou.

Občas jsem si připadal, když jsem to hrál, že hra má sice rating 18+, ale jenom příběh a herní mechaniky jsou radši dělaný jako ve hře pro šestiletý. Občas i nějaký dětský hry ale mají víc svobody a není to jenom dojeď na puntík a dělej všechno co ti napíšu, hlavně abys ale nevymyslel jinou cestu k cíli. :D
@Paul (18.10.2019 18:41): Je to tak. Když se člověk probere a vystřízliví z toho ŽIVÝHO, IMERZIVNÍHO světa, kde si každý ráno dává kafe, protože proč ne, a štípá špalky, prostě jen tak, tak si uvědomí, jak nedotažený, rozbitý systémy, mechaniky, jak už dávno překonanej mission design to má. Přesto výjimečnej počin.
Pokud si někdo chce snížit hype, tak tohle je perfektní kritika rockstařího designu RDR2. I když je to pro mě jedna z nejlepších her všech dob, tak bych to podepsal :)
Stačí zavést pravidlo, že proper verze má větší váhu než toustry a hned se to vyšoupne v hodnocení výš..
Jen nevim kdyz jste tomu vsichni naflakali stovky co si ted pocnete, preci jen proper verze si zaslouzi vyssi hodnoceni :)