Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Walome (komentář): " Tohle není nástupce Deus Ex, tohle je konzolová šaškárna pro děti sloužící jako parodie na první díl. Už jenom volba mezi pohlavími...kvůli těm pár odlišným dialogům zcela zbytečné. "

Tvl tohle napsat dneska tak mě zcancelujou :)
@John Mirra (04.06.2022 10:09): No vida. Určitě si ještě pamatuješ, jak jsi musel pořád přehazovat mrtvá těla abys mohl sebrat jejich vybavení. Nebo jak každý pobyt v interiéru znamená povalené odrážející se židle, květináče a krabice, šťouchající a znepřátelující NPC. Nebo jak nejseš schopnej opustit žebřík nebo přeskočit maličkou překážku. Nebo jak nepřátelé s raketomety zabíjí sami sebe o překážku. Nebo jak máš všude hafo granátů, které se přitom odrážejí, jak pinpongový míček. Nebo jak máš v polovině hry všechny vylepšení a vybavení, hafo peněz a před sebou ještě x misí s odměnou typu, co najdeš vedle v koutě:)
@Red (03.06.2022 21:23): Ale už se mi vybavujou i další věci... nezajímavé augmentace... spojení lockpicku a multitoolu... univerzální munice... zrušení vylepšování dovedností... jo, už mě ta chuť zahrát si to zase opouští :D
@Red (02.06.2022 22:59): Já to dohrál. Jenom jsem tady zapomněl zaškrtnout příslušné tlačítko :) Ale už si z toho moc nepamatuju, pamatuju si jenom ten konec a jak mě štvalo, jak po mně někdo pořád něco chtěl, i když jsem dotyčnou frakci 2x zradil...
Dohráno.

No ta akce taky za nic nestojí, jedině jako parodie. Ten pocit, že jsem nadčlověk, nebo aspoň zdravý člověk tu vůbec není. Snad jedině u odstřelovačky, když se nejedná o ty obrněný templáře... jinak to působí jako parodie typu Deus Ex Simulator.

Co mě udrželo byla právě návaznost na jedničku. Má to taky docela slušnou grafiku, několik vtipných one-linerů a občas atmosféru. Jinak všechno špatně.
@Phoenix (02.06.2022 12:55): Ono Thief 3 by bolo výborné uzatvorenie série, keby netrpelo konzolitritídou tej doby - teda menšie, znateľne menej komplexné levely (lebo obmedzenia Xboxu), Garret zabudol plávať (žiadne podvodné lokácie), absencia rope arrowu kvôli technickým problémom s enginom (nahradeným rukavicami, ktoré temer vôbec nepoužiješ) a mesto mohlo byť hub (ako pôvodne plánovali), nie zmeť kratučkých ulíc - inými slovami Dishonored a Darkmod v leveldizajne ukazujú, ako by to nejako mohlo vypadať :)

Osobne by som tam pridal ešte vystrihnutie toho dievčaťa z konca, ktoré je tam len ako homáž jednotke a jemne pootvorené dvierka k prípadným pokračovaniam a bolo by to dokonalé.

Ono niet divu, že trojka a ten engine je najmenej obľúbený aj medzi modermi, kedy módy (fanmisie) trojky dosahujú 2ciferné čísla (myslím, že ich nie je ani 40), kdežto fanmisie jednotky a dvojky idú do stoviek, možno aj tisícov.
@H34D (02.06.2022 11:07): To je dost věc názoru (nicméně po přečtení Tvé recenze na trojku Tvému postoji rozumím), všechny tři díly mají např. na DH hodnocení odlišné velmi mírně (nižší jednotky procent). Ani trojce se samozřejmě nevyhnulo určité zjednodušení, ale některé věci zase dělá IMHO lépe (díky pokročilejšímu engine má pro mě třetí díl nejlepší atmosféru, líbil se mi více lockpicking atd.). Podle mě je spíše jiný než ze by byl nějak znatelně slabší (což je právě problém Deus Ex, který je pro dobrý herní zážitek nutné nebrat jako pokračování).
@Red (02.06.2022 01:04): K DX:IW je IMHO třeba přistupovat se správně nastavenými očekáváními. Ideálně od toho čekat "chytrou" akci (různé možnosti přístupu ke gameplay, různé řešení problémů, sub-questy atd.), nikoli pokračování jedničky (na to je hra skutečně příliš zjednodušena po všech stránkách a hráč bude zákonitě zklamán). Daleko lepší evoluci IMHO předvedl třetí Thief.

Pořád je ale třeba říci, že takových "chytrých FPS" (viz immersive sim) je proti zbytku klasické FPS produkce jako šafránu.
Právě jsem dokončil Antarktidu, což byla asi první lokace kde jsem se zapotil a dýchla trochu atmosféra.

Po jedničce je to kvalitativní sešup po všech stránkách,. Vůbec nechápu, že obě hry dělal ten samý vývojář
Určitě invisible mód. Už jsem n kvůli rozlišení a běhu na desitkach ale i další věci jsou fajn.
Chtěl bych se zeptat, jestli je momentálně potřeba k hraní Invisible War nějaký mod, nebo jestli je hra hratelná v defaultním nastavení. Kdysi jsem mimo jiné hru ani nezačal hrát kvůli tomu, že jsem měl vůbec problém ji spustit :-) Díky moc.
Mě tam kromě vraždění děti zaujala možnost zabíjet hlavní postavy. Nebo aspoň to vypadalo že to jde.
@mazar1234 (15.05.2021 22:30): jojo, tehdy se mu vyčítalo, že je to příliš konzolové. Kdo mohl tušit, že do deseti let bude konzolové všechny, a že si na to všichni příliš snadno zvyknou. Dneska se pro podobný zážitek používá slovo arkádovost.

Deus Ex IW je dobrá hra, jdou tam zabíjet děti.
@Phoenix (16.05.2021 22:59): Tak Thief je samozřejmě hra na stealth postavená, proto je v tom tak dobrá. Ale Deus Ex 2 hráči hrdě tu možnost také představuje a přitom to podle mě moc dobře nefunguje. I z pistole s tlumičem musí voják dostat 3 zásahy do hlavy, teprve potom padne a vždy než padne, tak alertuje všechny v místnosti, resp v nejbližším okolí a ti přesně běží za hráčem do úkrytu, i když by logicky neměli mít možnost tušit, odkud střely přiletěly. Procházet celou hru s tonfou, to si myslím, že by nebylo snad ani možné (samozřejmě vyjma nějakých extrémních challenge, které pro 99% hráčů nebudou moc zábavné). Ve hře je spousta úzkých prostor, kde si myslím, že není možné se někomu proplížit za záda na blízko, aniž by hráče spatřil. Pozorovací úhly AI jsem také plně nepochopil. Na střední vzdálenost hráče nevidí ani tváří v tvář, ale na blízko má oči - když už ne vzadu - tak při nejmenším na bocích. :) To jsou faktory, které dělají stealth v Deus Ex 2 nelogickým a tedy nezábavným, dle mého názoru.
Hmm, ja som teda Invisible War nehral, ale táto diskusia mi pripomenula, že ani pôvodný Deus Ex nebol v dobe vydania braný ako nejaký ultra masterpiece, od Kasavina v Gamespote dostal iba 8. Iba 8.

Tak som si teda vygooglil recenziu na IW v Gamespote a pozerám, že má tiež 8. A tiež to recenzoval Kasavin :). Teraz neviem, čo si mám o tom myslieť. A Kasavina som mal celkom rád. wtf

https://www.gamespot.com/reviews/deus-ex-invisible-war-review/1900-6084857/
@hanak_v_exilu (16.05.2021 08:12): Nejde jen o většinu hráčů při hraní, takto v reálu funguje většina lidí :-))

@H34D (16.05.2021 08:40): Příklad se Thiefem podle mého není úplně stoprocentní, protože Thief je na stealth postavený a nijak jinak jej snad nikdo příčetný nehraje (neviděl jsem člověka, který by se pouštěl se strážemi do šermířských soubojů ... krom k tomu určené pasáže v tutorialu). A jde také o to, čemu přesně říkáš "stealth". Máš na mysli vyloženě "ghost" styl, kdy nikoho neomračuješ a prostě se jen proplížíš skrz nebo máš na mysli neletální odstraňování nepřátel (což jde v DX:IW bez problémů řešit u kde koho základní tonfou)?
@AiMLEzZz (16.05.2021 06:54): V podstatě už za mě odpověděl Hanák. Já bych to jen rozvinul tak, že hráči obvykle hrajou hru tak, aby postup byl zábavný a/nebo v souladu s logickým uvažováním. Např. první Deus Ex explicitně nabízí styl rambo i stealth. Oba jsou v souladu s logikou a oba jsou svým způsobem zábavné. V takové hře pak ani není třeba, aby hra jeden způsob odměňovala (např. skill pointy apod.). U Invisible War je ten problém, že stealth postup prostě není zábavný. Je zdlouhavý a nudný. Thief se může taky jevit jako zdlouhavý, ale je zábavný a logický, má atmosféru, takže hráče může bavit i jen tak sedět minutu ve stínu a pozorovat svět kolem sebe. Inivisble War to nemá.

Dále je problém ta logika. Pokud po vystřílení jedné místnosti, včetně aktivace alarmu o vás v druhé místnosti stále nikdo neví (obrazně řečeno), pak fakt nevím, proč bych tím stealth postupem měl hrát, resp. se s ním dokonce trápit, když to hra nedokáže reflektovat. Člověka to spíš znechutí. A to vnímám jako chybu hry a ne hráče.
@AiMLEzZz (16.05.2021 06:54): Existuje jednoduchá poučka - většina hráčů jde cestou nejmenšího odporu. Jsou výjimky a typy s mnišskou disciplínou nebo úplně rigidním myšlením, ale prakticky všeobecně platí, že pokud nějaká mechanika umožňuje výrazné ulehčení hry, tak ji velká většina hráčů bude využívat. A to i kdyby ta mechanika rozbila zážitek, nebo celou hru. S tímhle prostě musí vývojáři počítat. Pokud s tím nepočítají, tak je to jejich chyba, potažmo nedokonalost hry.
@H34D (komentář): "Není důvod vše nevystřílet."

Tomuhle nikdy nerozumím, když si hráči stěžují, že není důvod něco nedělat. Podle mě jsou hry daleko zajímavější, když se hráč řídí nějakou vlastní úvahou a pravidly. Hodně lidí si třeba stěžuje, že v Elder Scrolls se může postava klidně stát vedoucím všech gild, i když neumí pořádně bojovat, kouzlit ani krást. Ale proč to tak kurňa někdo hraje? Nic ho nenutí to nedělat, ale nic ho nenutí to dělat. Když si to někdo chce udělat blbý, tak to bude mít blbý, to není chyba hry.
@H34D (14.05.2021 22:48):V principu ta hra není špatná. Chyb je tam mi minimum, hratelnost je ucházející. Mě tam vadily malé mapy a z toho vyplývající tlačení na silové řešení. Příběh měl potenciál, ale hra ho promrhala. Mechaniky byly zbytečně zjednodušené. Dobový hype mě úplně minul, ale od značky Deus Ex jsem čekal víc. Kdyby to nebyl Deus Ex, tak bych se ke hře asi nedostal. Kdyby ano, tak dostane tak 70, možná 75. Zase 80 jsem dal Vampire Masquarade, a to je znatelně lepší a komplexnější hra. A dokonce i lepší Deus Ex, i když ani ona není Deus Ex s něčím.
@H34D (15.05.2021 13:09): jj, ta hranice je dost neostrá, už v Jedi Knight se hlavní hrdina vylepšuje (a může získat bonusové body za nacházení secrets), v Daikataně "leveluješ" (je to pochopitelně dost zjednodušené), postupně vylepšuješ postavu třeba i v Singularity (schopnosti) nebo Hexen II (tam jsou rovnou levely).

Sám nevím, jak bych to přesně definoval, šlo mi spíše o to sepsat nějaký mix FPS kde se jen nestřílí, jestli se třeba někdo nechytne a nedoporučí nějaký "hidden gem" :-)
@Garret (15.05.2021 11:18): Shodou okolností Zvelebil dal 89%, Tuček 87% a výsledek zprůměrovali v krásné číslo 88.

@Charllize (15.05.2021 10:52): V kontextu doby hodnotím rád, už to mám i v rozepsaném komentáři, takže všichni budou myslet, že jsem to od tebe zkopíroval. Budeš mi dlužit několik plusek.

@Phoenix (15.05.2021 10:40): To je dost široký výčet, ta hranice nejde moc stanovit. FPS, které mají pár jednoduchých prvků "levelování" bych ještě za mix FPS a RPG neoznačoval. Ale asi pokud tam řadíš i NOLF a Dark Messiah, tak něco podobného měly i Star Wars Jedi Knight Jedi Outcast a Jedi Academy.
Taky mi 88% přijde ok :) V levelu tomu dal Grygar mám dojem snad i devítku. Ono je to sice slabší než jednička, ale furt je to lepší než většina tehdejší konkurence a ta atmosféra to hodně táhne.
@H34D (14.05.2021 22:48): hrál jsem DX2 v roce 2003 a byl jsem z něj nadšený a to i přesto, že DX považuju za nejlepší hru ve známém vesmíru. takže ten Tuček se Zvelebilem to zase tolik nepřeháněli. 89% je moc, 87% málo, 88% je tak akorát. to sedí.

bohužel, tak jako na celé řadě dalších her, i tady se podepsal vývoj zároveň pro konzoli... tehdá to dost rezonovalo v komunitě nadřazených, protože jsme na takové osekané neoptimalizované nedodělky nebyli moc zvyklí.
Já to hrál na původním xboxu hned při vydání a ackoliv to horší než jednička bylo tak v kontextu te doby to zas tak špatne nebylo. Minimálně tam byl skok v grafice, což už dnes samozřejmě nikdo nevnímá a i vzasade ta orezana hratelnost byla na tu dobu vlastně docela ok. Ten hype před vydáním mě zastihl taky a proste nemůžu říct ze by mě to extrémně zklamalo a kdybych to tenkrát hodnotil určitě bych pod 8 nešel. Takže se v určitém smyslu některým dobovým recenzním nedivím ze šli dost vysoko. Paradoxne restartu serie s Adamem jsem na chuť nepřišel.
@H34D (14.05.2021 22:48): Jedním z důvodů byl určitě časový press, dalším mohla být přehnaná očekávání (dodnes si pamatuji obraty typu "v Americe už hrají druhý díl božského Deus Ex") ... která na druhou stranu mohla být kontraproduktivní (přehnaným očekáváním nelze z principu dostát).

Jak jsem psal níže, mám slabost pro FPS, co nejsou tak úplně FPS (pokud věříte tomu, že daný subžánr existuje, tak immersive sims / FPS&RPG hybrid ... first person pohled, inventář, určitý vývoj postavy i když ne nutně EXP/levely, čtení textů, více řešení situace, spíše menší sandbox než openworld atd.). Zkusím vypsat, co všechno by tam mohlo patřit, a třeba to někomu k něčemu bude nebo někdo další přijde s něčím, co neznám já:

Arx Fatalis
Bioshock série
Brigand série (Oaxaca + Panama)
Consortium série (dvojka ve výrobě)
Cyberpunk 2077 (zatím jsem nehrál)
Dark Messiah of Might and Magic
Deus Ex série (Project Snowblind už je klasická střílečka)
Dishonored série
Evil Within 2
Neuro Hunter
P.A.M.E.L.A.
Pathologic série
Prey
Red Steel 2
Robinson's Requiem série (Requiem + Deus)
Sabotain
Strife
System Shock série
The Outer Worlds
Thief série
Trespasser
Ultima Underworld série (+ Underworld Ascendant)
Vampire the Masquerade Bloodlines série (dvojka ve výrobě)
Wrath of Earth

Plus možná věci jako Alien Isolation, Betrayer, Boiling Point série (+ Precursors), Borderlands série, Darkness série, Dead Effect 2, Dead Island / Dying Light, Destiny 2, E.Y.E., Elder Scrolls Série, pozdější díly Fallout, pozdější díly Far Cry, Generation Zero, GTA V, Hellgate London, Homefront 2, Kingpin, Metro Exodus, No One Lives Forever série, Rage série, některé díly Resident Evil série (minimálně 7/8, ale i remake 2/3 lze hrát ve first person díky modu), Riddick série, Shadow Warrior 2, S.T.A.L.K.E.R. série, Terminator Resistance, The Signal from Tölva, Tron 2.0 nebo Wolfenstein Youngblood. Ano, některé z nich jsou looter-shooter, jiné zase "jen trochu chytřejší FPS", dělící čára nebude ostrá.

Steam má vlastní tag, kde je pochopitelně narvané kde co.
@hanak_v_exilu (14.05.2021 22:07): Gratulace asi není na místě u této hry. :D

Nevěřícně vzpomínám na vysoké hodnocení ve Score (88%), tak jsem si přečetl recenzi a už to chápu. Tuček se Zvelebilem měli 1 den do uzávěrky, tak si posunuli tisk a dohráli to za 2 dny včetně napsání recenze. V takovém časovém presu si asi netroufli být kontroverzní a dát tomu čočku. Známá negativa hry více méně vydávali za "zajímavou změnu".

Ono v kontextu roku 2003 to nebyla špatná hra, ale stejně - jako nástupce Deus Ex? What were they thinking?!
@H34D (10.05.2021 21:55): Jo, prvé hranie nebolo úplne OK, ale keď som si to po rokoch zahral znovu tak som zistil, že je to dosť v pohode dobrá hra a to som ani neprišiel na to, že tam môžeš kreatívne upalovať týpkov, vedieť to tak dám tomu 75%
No, nevím, hoši, zatím je to opravdu takové nijaké. Nemá to úplně ten tah na branku. Hlavně jsem zatím nepochopil, zda je vůbec nějak rozumně možné aplikovat stealth postup. I když sejmu pistolí s tlumičem vojáka dřív než vystřeli, tak stejně to všichni okolo slyší a běží automaticky bez hledání za mnou. Pobavilo mě akorát, že teďka v Káhiře se mi podařilo místní skupinku lidí dostrkat k barelu s ohněm tak, aby se dobrovolně upálili.
@H34D (06.05.2021 22:10): jj, v porovnání s jedničkou je to propad ve všech směrech ... jenomže je to pořád IMHO vysoce nadprůměrná first person akce / first person akční adventura. Více možností řešení herních situací, odměna za prozkoumávání levelu, plížení, kecání s NPC, nepovinné úkoly ... a má to atmosféru. Pro takové FPS, co nejsou tak úplně FPS, protože se v nich dělá spousta dalších věcí krom střílení, mám slabost. Je jich málo.

Škoda je také těch HW omezení, vedoucích k rozsekání levelů na malé části, ale třeba to někdo časem vyřeší jako v Thief Deadly Shadows, pro který existuje mod pro spojení jednotlivých částí levelů.
@H34D (06.05.2021 22:10): Většinu věcí jsem řešil odstřelovačkou nebo omračováním, ale jestli vybíráš z těchhle dvou, tak učitě energy blade. Invisible War není špatný, jen by to chtělo smazat to Deus Ex z názvu.
Co si nechat - energy blade nebo toxic blade? Zatím mám za sebou tak 2 hodiny hraní a není to špatné, jen teda ve všem horší než jednička. :D
tak castecne beru zpet, protoze to rozuzleni toho za koho hrat sem fakt necekal tedy ze WTO a Rad sou vlastne pod jednou organizaci ktera obe kontroluje, takto ve skutecnosti to nejak je, ze ta nadnarodni moc je vicestrukturova s tim rozdilem ze illuminati a templari sami jsou jen spolky ktere slouzi vysi moci ac nevedome. Kazdopadne tenhle zvrat prevysuje i deni v prvnim dile co se realnosti konspirace tyce
skoda tady ze v tech lokacich neni vice ukolu a prilezitosti byt dele, hrou se da projit v hlavni pribehove linii moc rychle ale od druhe pulky me hra chytla stejne jako v nejlepsich castech prvniho dilu a uz sem absolutne nevnimal ze to neni rozvinute RPG jako prvni dil. A plus je taky to ze si to drzi ten feeling klasik z 90. let.
@aoshi (31.12.2020 21:05): presne tak,autori si vzali tema konspiracni teorie ale naprosto bez nejake znalosti a zajmu o toto tema a nahazeli tak vsechny mozne nekdy naprosto protichudne a navzajem se neslucujici se konspirace do jednoho pytle z cehoz oproti prvimu dilu vytvorili jakysi beckovy pribeh. Ono stejny princip amaterismu v tematice konspiracnich teorii je i v prvnim dile, ale v daleko komplexnejsi forme. Tady to opravdu nekdy pusobi jako logika soupereni frakci ve Far Cry 2 kdy uz sem casem nevnimal o cem to vlastne ty strany mluvi ale jen to ze mezi sebou souperi
@Bravewolf (31.12.2020 19:11): “oproti prvnimu dilu jaksi nevnimam ze by jedna strana byla zla a druha dobra”
Tazko sa k tomu vyjadrovat bez spoilerov. Postupom casu bude cela tato situacia vyobrazena z inej perspektivy.
Ale v tej casti kde sa nachadzas by som povedal, ze bol zamer autorov aby si to takto vnimal.

Stredny spoiler. Nevyzradza vyslovene pribeh, ale skor “temu”, alebo “myslienku” hry:
Toto je v podstate leitmotiv celej hry. Na tuto temu “nejednoznacnosti” tam este bude viacero odkazov. Dve hlavne frakcie, superiace kaviarne, atd.
Vo vysledku to bohuzial posobi presne ako pises - zjednodusene. Nielen po stranke mechanizmov, ale aj po stranke “posolstva”. Autori si vybrali nejaku temu a za kazdu cenu sa ju snazili do hraca tlacit, aby sa nestalo, ze si ju nahodou nevsimne. Akurat to je velmi silene a vyznieva to amatersky.
tak sem rezignoval na vyber toho za koho je mi sympaticke hrat, splnil vsechny ukoly v dane lokaci za vsechny strany abych mel splneno a stejne to vykristalizovalo v 2 volby: hrat za A nebo B kde sou obe strany naprosto nezajimave,nesympaticke a oproti prvnimu dilu jaksi nevnimam ze by jedna strana byla zla a druha dobra... ale uvidim v dalsi lokaci,no, jeste nejsem na konci. A je to opravdu znat ze je vse daleko zjednodusene, coz je fakt skoda, tehle hre RPG sedi a nemam krome toho abych mel splneno zadnou dalsi motivaci ukoly plnit, ty prachy za to nestoji, protoze ani nevnimam potrebu vyuzivat vsechy vylepseni at uz s temi biomody nebo zbranemi. Ac nejsem fanousek prvniho dilu a hral jej jen jednou a to nedavno nekdy pred rokem tak je tezke se nebranit srovnavani. pokud bych nesrovnaval a bral bych hru bez jakekoli souvislosti s prvnim dilem tak me vychazi hodnocenim o 10 - 15 bodu lepsi nez ma, kdyz si uvedomim co za hry maji hodnoceni lepsi...
ja to nemuzu hrat tak ze si reknu tak co, questy zustanou nevyresene, ja mam vycitky ze sem neco nedotahl do konce tak jak sem mel, je tady proste spousta situaci ktera vyvolavaji dilema v rozhodovani se a protoze nevim za koho mam vlastne hrat tak odkladam nektere ukoly,ale ty se pak nakupi a ja se pak dostanu do situace ze mam ve vsem chaos a dal pro me nema smysl jit dal. Takze trochu spoil: je hra pribehove stejna jako prvni dil, ze ta strana za kterou hraji na zacatku hry je zla a dobri sou ti nabozensti fanatici z Chramu ke kteremu se pridala i ta spoluzacka ze zacatku hry? Resp. nemusim plnit i ukoly toho UNATCA alias WTO pokud se rozhodnu hrat za Chram? A pokud se rozhodnu plnit ukoly za vsechny strany tak tim neovlivnim muj vztah s danou frakci? Jako me ten chram moc sympaticky neni, sou to nabozensti fanatici ovlivneni stejne jako ti ktere sam Chram kritizuje- tedy me jako zacinajici postavu na strane WTO

muj kamos ma OCD a on tohle ma v normalnim zivote, ze neco udelal jinak nebo neudelal vubec a pak neni schopny zit a musi se k tomu vracet dokud to neudela spravne, az potom ma uspokojivy pocit ze to udelal tak jak mel a muze jit dal
@Bravewolf (20.12.2020 18:39): HUD měl navozovat dojem očního implantátu, jestli si pamatuju dobře (tím současně neříkám, že mi se líbí). Každopádně mody by měly být schopny jej alespoň přizpůsobit co do velikosti a tuším i trochu změnit jeho chování.

Inventář byl omezený i v jedničce, ale samozřejmě jiným způsobem. Jak inventář tak HUD byly dělány tak, aby se to dobře hrálo na gamepadu, ale když jsem hrál PS2 verzi jedničky (The Conspiracy), tak mi přišlo, že se odkláněla od PC verze tak málo jak to jen šlo, takže si s tím větší práci dát mohli.

Jednotná munice zapříčinala ve své době dost hate (stejně jako sjednocení multitool/lockpick), ale mně asi ze všeho nejvíce vadily hodně zmenšené úrovně (HW omezení).

Na druhou pořád to má výbornou atmosféru a herní volby (co do vybavení, implantátů, řešení questů nebo komunikace s NPC). Takto udělaných FPS (immersive sim) moc není.
@Phoenix (20.12.2020 18:20): vse je ve forme odflakleho HUDu, inventar ktery je naprosto tragicky udelany a omezneny, munice je do vsech zbrani stejna. V tomhle si fakt mohli autori dat vetsi praci. A porad sem jen na zacatku takze pribeh a jeho vetveni zas tak posuzovat nemuzu.
@Bravewolf (20.12.2020 18:09): Ono jde i o to, co si kdo představí pod pojmem RPG (to nebyl pokus o stopadesátý flame war na toto téma). Ve dvojce postava nezískává zkušenosti, takže já to jako RPG neberu, ale faktem je, že má inventář, upgrady (spojené s možností volby co nainstalovat), jsou tam NPC, rozhodnutí, větší množství řešení questů ...
@H34D (20.12.2020 17:55): ale FPS od toho taky necekej, zbrane, prestrelky sou na stejne urovni, tedy vicemene toporne a chaoticky provedene, jako prvni dil,navic ragdoll je naprosto nesmyslne nerealny, jednim nabojem postava odlitne jakoby to byl nejaky hadrovy panak odhozeny po vybuchu granatu, hra na to neni stavena, zkousel sem co se ragdollu tyce menit nataveni v ini, i jej vypnout ale bez vysledku. Porad je to spis pribehova hra zamerena na stealth s moznosti vyresit veci na dalku strelbou. Proste je to porad Deus ex ale dost zjednoduseny a bez RPG.
@H34D (20.12.2020 16:46): proste pocitej s tim ze to neni RPG, nemas tolik moznosti,inventar omezneny, vse co se tyce hernich mechanik je daleko jednodussi s omezenymi moznostmi. Ale graficky spokojenost, tak jak konzolovite a oklestene vypada HUD tak grafika je na rok 2003 adekvatni podle me. Sice to hraju s visual modem ale ten taky nedela zazraky, jen pridava textury a efekty.
@H34D (20.12.2020 16:46): to bude tim ze berou DE jako nejakou modlu od ktere se vse ma odvijet. U Fallout: New Vegas taky lidi kdakaji jak to nici znacku a ze to neni Fallout. Kdyby tahle hra se nejmenovala Deus Ex je to nekde jinde, Bioshocku se taky nevycita ze nema dokonaly RPG system proto ze se nejmenuje System Shock 3
jen su na vazkach ze nevim jak pribehove hrat, na kterou stranu se dat, prijde me to podobnym stylem jako Far Cry 2 kde sem vlastne hral za vsechny strany jen abych mel splneno a bylo fuk na kterou stranu se vlastne postavim, tady mi nikdo vylozene sympaticky neprijde a snad ani nema vyznam se k nekomu priklanet. Co si pamatuju tak u prvniho dilu to prece bylo jasne dane ze ta organizace za kterou sem zacinal je na spatne strane
tak nechapu tu kritiku na jednu stranu, cekal sem odpad a hraje se to stejne dobre jako puvodni dil, aspon co se prostredi a pribehu tyce. Jasne ze herni mechaniky,moznosti sou uplne vprdeli ale cekal sem fakt odpad jako celkove. Ono kdyz to tak nesrovnavam s DE jako RPGckem a co hra nabizela v tomto smyslu, tak se bavim stejne. Prostredi,gameplay a story je na podobne urovni.
mam gog verzi a cestina mi preklada jen menu, rady a info ale vsechny rozhovory postav-dialogy nejsou prelozene, nevite co s tim?
tak sem ro zkousel zahrat na notebooku a dela to uplne ten stejny typ sekani jako sem zminoval.... hra se mi strasne zasekava jak ve vanille tak s unoffical patchem. Mam GOG verzi a je to nehratelne, jen kdyz stojim tak nic nejede plynule ani nemusim hybat mysi,ale neni to nedostatecnym HW cim to muze byt?
Dá se nějak zařídit aby mě přestali otravovat ti náboženští fanatici? Pořád mi dávají úkoly na které jim kašlu, ale vždycky přijdou s dalším.
tak to vypnuti V-sync v INI nepomohlo

A jak je mozne ze mam antialiasing zaply a ty hrany sou kostrbate?
mam dost zasadni problem, hra se mi strasne zasekava jak ve vanille tak s unoficall patchem. Mam GOG verzi a je to nehratelne, jen kdyz stojim tak nic nejede plynule ani nemusim hybat mysi,ale neni to nedostatecnym HW cim to muze byt?
Mě to tak nějak přijde jako výsměch hráčům jedničky ve stylu "chacha, ty sis myslel že se rozhodneš a ono prd" Nicméně to že JC chová jak kretén bych zas neviděl prostě po spojení získal obrovskou moc a tak jak většině hrdinů mu z toho prostě hráblo a začal trpět spasitelským komplexem ve stylu "já vím co je pro Vás titěrní lidičkové nejlepší".
@Walome (27.12.2017 11:36): Je to totálně nesmyslný. Bral bych, že se Ilumináti udrží u moci i po kolapsu, protože mají prostě dost zdrojů. Ale jak mohl JC shodit celou síť, jíž byl Helios součástí a přitom s ním splynout?. Jinak je tu SMG, takový příruční kulomet/samopal s kterým střílím do soupeře a on stojí a kouká jak se snažím, než se po pár sekundách milostivě sesune k zemi. A mezitím celý zásobník v pr..., přišlo mi snazší zaměřit hlavičku se sniperkou, odprásknout a počkat. Obvykle se najde nějaký pitomec, co se přijde na mrtvolu podívat a zatímco bezradně čučí, dostane ji taky. V jednom kole jsem tak dostal 4 po sobě :)
No to právě pamatuju jak někdy ke konci roku 2003 jsem to chtěl nějak hratelně rozjet na GeForce FX5200. No nezadařilo se :D. Pak jsem se na to vybodnul pěknou řádku let a až teď, jak mě chytla vlna nostalgie, tak jsem dal tomu šanci. Tak uvidíme. Hru, stejně jako jako HR a The Fall, který byl sice tabletově hnusný a jednoduchý, tak mě docela bavil, možná proto, že byl tak krátký, chci projet bez jediného killu. Jinač mi zvláště ta dvojka připadá jako primitivní akční adventura, hrát to nějakým Rambo stylem, když tu v jedné lokaci je pár NPC. Při stealth postupu to má, jak říkáte, fajn atmosféru.
@Toaleťák (02.01.2017 09:37): jj, ty menší lokace byly zapříčiněny technickým omezením tehdejšího HW (zejména XBox, ale i na tehdejších PC hra neběhala úplně svižně). Na druhou stranu jsou i ty malé lokace atmosférické jak řemen (krom jiného i díky dynamickému osvětlení) a třetí Thief na stejném enginu je parádní (a nezůstává prvním dvěma dílům kvalitativně nic dlužen).

Druhého Deuse je dost škoda, díky nemálo kontroverzním rozhodnutím (univerzální náboje, univerzální multitools, zahození RPG vývoje postavy atd.) se kvalitativně nedotahuje na jedničku, na druhou stranu se pořád jedná o velmi "chytrou" (možnost řešit problémy nenásilně či více způsoby, práce pro frakce, rozhovory atd.) a IMHO nedoceněnou FPS.
Díky moc panu Jo_Do za češtinu. Fakt perfektní práce. :-). Hraji to jak s češtinou, s widescreen starterem a s MSAA 8x vynuceným přes ovladače grafiky, tak i s texture packem, který vizuál opravdu docela vylepšuje a zatím v pohodě. Mám GOG verzi. Ale je to psycho, jak čistě kvůli asi tomu Xboxu starému prašivému jsou ty lokace malinkaté a stísněné. Chápu, že tvůrci tam chtěli narvat třeba dynamické světla a tak, což si také asi vyžádalo dost daň na výkonu, ale co je moc, to je moc :D.
Byl by někdo ochoten, za trochu slávy a jméno v credits, se na ty hlášky vývojářů podívat a prověřit, opravit, nebo dopřeložit můj nesmělý pokus o překlad? Je to pár větiček, jen jsou na mě příliš tuhé.