Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Dost mě mrzí, že hra neukazuje statistiky a jak daleko jsem.
A musím říct, že hra je v dosti místech strašně jednoduchá, tak se člověk má čas kochat okolím. A dost nechápu, proč to tolik vytěžuje grafiku, když náročnější hry jsou v klidu.
Boss fight s dvojčaty je fakt děs. Teda možná je to děs jen v případě, že náhodou nemáte "tu správnou" zbraň, protože jiný bossfight ve hře byl s elite kulometem úplně směšně lehký.

Ale s dvojčaty jsou fakt spojena samá špatná designová rozhodnutí, které obtížnost uměle zvyšují:

1) nekonečné spawnování běžných nepřátel, kteří vás otravují a ostřelují na každém kroku
2) nízká viditelnost, kdy prostě ani většinu nepřátel, co po vás šijí, nevidíte
3) přehnaná výdrž bossů, do nichž perete půl dne ze zbraně na nejvyšší úrovni a na jejich udolání přesto potřebujete tak 10 průměrných muničních skladů
@PRIVATE MARTIN (31.05.2020 13:09): já právě hrál pětku a tohle vyšlo chvilku po ní, takže mě nelákalo hrát hned v podstatě reskin, ale teď je to od pětky déle jak dva roky a mám na to docela chuť, tak jsem to vzal, snad mě to bude bavit podobně jako tebe :) Budu to střídat s Control.
@Paul (31.05.2020 11:32): Neviem či zrovna 8€ je to hodné, ale mne sa to silno páčilo. Od štvorky som žiadny FC nehral, takže sa mi to dosť silno páčilo. Akurát bacha na stereotyp, ktorý sa časom dostavý, ideálne je to hrať ako ja, párkrát za týždeň. :D
Stojí to za 8 éček? Předpokládal jsem že tenhle díl skipnu, ale trochu jsem dostal chuť na nějaký kompetentní first person střílení, tak že bych tím proložil dobrodrůžo v oldesthauzu :)
Dokázalo se to probojovat do Steam Awards v kategorii "nejlepší příběh. Chci vědět, kdo nominuje Far Cry do takový kategorie sakra :D
@PRIVATE MARTIN (01.09.2019 18:11): Prestal jsem hrat cely New Dawn behem prvni expedice. Nevim, nejak me to nechytlo. Nepomohlo asi ani to, ze jsem petku far cry dohral asi mesic predtim. Mozna se k tomu jeste nekdy vratim ale v nejblizsi dobe to nebude.
Neviete ako je to s tými expedíciami? Prešiel som všekty 4 na tri hviezdy a štatistiky ukazujú iba 12/21. Wtf?
Dohráno. Bavilo mě to hodně a považuji za nejlepší díl, když neberu jedničku, která byla úplně nejlepší, ale ta je sama za sebe. Jen grafika je o třídu níž oproti předchozí pětce. Pátý díl byl hodně fotorealistický a tady se vrátili ke kreslenosti.
Tu hru žeru. Ty expedice po celých USA, vylepšování zbraní a celkově ten systém talentů a získávání bodů praxí, osvobozování charakterů a postupné oslabování zbojníků v Hope County a i tu drsnou odstřelovačku babku, to všechno žeru.

Nakonec mě to fakt baví o hodně více než pětka. Jen grafika je o třídu horší a kreslenější, ale to už je detail. New Dawn mě baví asi jako Primal zase. No, asi více, protože jsem přece jenom na ty střílečky. Primal mě nadchnul na to, že to byla taková rubačka a já to čekal nudnější. Tady jsem překvapený více z jiných důvodů.

Je fakt, že pořád se to drží té zajeté šablony, ale prostě mě to tu baví dělat o hodně více než v jiných dílech. Ve trojce nebo čtyřce ty vedlejší aktivity byly téměř k ničemu. Tady vím, že půjdu na expedici a pak si vyrobím megaluxusní mrchu zbraň a zbojníci si můžou tak leda nasrat.
@Charllize (26.04.2019 20:46): Tak jsem zvědav, zda tě to bude bavit. Ono se to drží furt stejné šablony jako předchozí díly, ale tak nějak tam je něco jiného a tím mě to baví více. Je to úplně nejjednodušší klišé, kde prostě přišli zlí a ty ty zlé musíš dostat ven. Ale je to udělané takovým způsobem, že se mi to prostě líbí. A taky to není moc dlouhé, takže to i rychle odsýpá a události se odehrávají rychleji.
Baví mě to asi více než pětka a je fakt, že to i vypadá o dost kratší. Při splnění všech hlavních, vedlejších a získání specialistů a zabrání všech lokací, to nezabere extra moc času, ale to se mi líbí. A vylepšování hlavní rezidence plus klasických skillů, se mi tu líbí. Je to fajn pomalu postupovat a dívat se na animačky, jak se sestrám nelíbí, jaký jste borec a všechno vylepšujete a jim vše postupně nahlodáváte.

Mě to baví více než pětka a to jsem si myslel, že to bude chujovina, kterou dojedu z povinnosti.
@CrocoRay (21.04.2019 20:19): Je to vlastně docela zajímavé srovnání, jak přistupovat k postapo žánru. V jedné hře je to ponurý a drsný svět a ve druhé zdánlivě ráj.

Jo, to sedí, v obou hrách jsou medvídci s prominutím "hard as fuck" :D
@SimonEndt (21.04.2019 19:01): Já to koupil ve svém oblíbeném obchodě a kdybych chtěl, tak za věrnostní body to můžu mít úplně zdarma, ale já to křečkuju jako úchyl, takže jsem to raději koupil za těch 800.

Celkově to s Metrem ani srovnávat nebudu, ale jen se mi to tak vybavilo, když v diskuzi se to srovnávalo kvůli tomu postapo, což je asi jediná věc, kterou mají ty hry společné.

Ale jsem fakt na to zvědavý. Jo a Medvídci Pú jsou společní :-D
Přemýšlím jestli do toho teď po tom Metru jít. Doma se mi na poličce válí 2 tácy a já za moc neutratím, tak jednu hru bych si ještě koupit mohl.

Já od tohohle ani nečekám nějaké klasické postapo ale spíše klasickou Far Cry akci a to svým způsobem jsou všechno takové postapo, jak jsou daleko od civilizace.

Snad jen ty levely mě nebudou srát. Vím, že jste se tu bavili o nějakém medvědovi a už ten Medvídek Pú v Metru mi dal dost zabrat. Jako jo, dal jsem ho napoprvé, ale nevím, co bych dělal, kdybych hru neprocházel poctivě a nesbíral munici, že jsem jí měl víceméně pořád dostatek, když jsem často volil stealth.

Ale to je fuk. Far Cry jsem dojel všechny, tak tohle asi též zkusím. Kámoš mi říkal, že do toho stejně půjdu, že mi to nedá, když jsem dojel všechny ostatní, tak tohle z principu nevynechám.
Hladam partaka/partacku na nejaky tie coop akcie - expedicie, stanoviska a pod ;)
Uplay - Bartolli301
Zdravím. Pomůže mi někdo s trofejí za 3 expedice v coopu? Ps4...napište na tel 721 339 749 a domluvíme se. Díky
@Korbitch (18.03.2019 19:42): Toho medvěda jsem mimochodem taky zabíjel asi 15 minut. Je to jeden z prvních vedlejšáků a tam fakt nic moc ještě člověk nemá. Bral jsem to jako takovej osobní challange, ale pak jsem se těm vyšším levelům jen vyhýbal :D Je to vyřešený celkově hodně nešikovně. Beru, že je to jejich pokus a snad jim došlo, že tímhle směrem ne.
@SimonEndt (18.03.2019 19:00): Jo, přesně to myslim... Je fakt super jít po lese a narazit na žlutý...cokoliv. Se zbraněmi na druhé úrovni se ani nemusíš snažit a jen se nechat sežrat. Ať jdou fakt do píči.
Mám sto chutí vpustit do velína Ubisoftu jednoho žlutýho medvěda, aby se chlapec trochu vyblbnul za to, jak tihle panáci zkurvili hratelnost FC.
@marwel (17.03.2019 07:20): Teraz nechcem zavádzať a za toto tvrdenie by som nedal ruku do ohňa, no vidí sa mi, že predajmi je na tom New Dawn o niečo lepšie. Zásadný rozdiel spočíva, samozrejme, v tom, že kým v prípade New Dawn ide o nie až tak narýchlo vytvorený spin-off mimoriadne populárnej série, Exodus je zďaleka najambicióznejší diel celej značky Metro. To sa v tržbách prejavuje tak, že kým New Dawn ani ni zďaleka nedosahuje predajnosť päťky, Exodus je naopak jednoznačne najpredávanejším dielom. No realita je taká, že ani jeden z nich nie je vyložené terno (a u Ubisoftu bývajú tieto skoré 50% zľavy pomerne časté).
New Dawn mesic po vydani v 50% sleve? Ubisoft si mozna mel to vydani lepe naplanovat a ne ho postavit primo proti Metro Exodus.
@Korbitch (15.03.2019 23:08): Taky se mi ten koncept Far Cry líbil. Spousta lidí na to nadává, že je to jednoduchý a bezduchý, ale mě to přijde jako příjemná změna oproti ostatním titulům, takovej openworld akční relax. Podle mě si tím značkovali pole do budoucna kam se s tou značkou vydat. Jak šly prodeje FCND ani vlastně nevím. Tak uvidíme, s čím přijdou příště, ale nedivil bych se, kdyby opravdu FC6 bylo akční RPG.
@SimonEndt (15.03.2019 22:48): Já to u Division chápu a ten model i vítám, ale sem to prostě nepatří. Já nevim tvl. Ubi má dobrý nápady, super prostředky, ty hry vypadají skvěle, ale máš pocit, že u toho přemýšlí prdelí.
Co to ti kreténi udělali se střelbou? Ty vole jako medvěd vydrží 20 zásahů sniperem a 100 kulek z kulometu? To vám čuráci nestačí, že jste teď vydali druhou divizi, to ten zkurvenej model musíte srát i do Far Cry? Tak tohle né, tohle kurva né.
@Korbitch (15.03.2019 21:38): S pětkou jsem osobně problém neměl, si pamatuju, jak jsem to už loni celkem chválil. Ale taky jsem to hrál až po nějaké době, tak to možná už nějak víc zoptimalizovali, vydali novější ovladače nebo odebrali Denuvo :)) Hmm, myslíš tu chatu asi 15 minut od startu kde si vyrobíš první zbraň? :D
@SimonEndt (10.03.2019 22:23): Tohle mě na ubisoftu hrozně sere. To, jak neumí tyhle věci domyslet. Jinak celkem zírám, jak to jede v plný palbě krásně plynule bez dropů. To pětka byla pěknej shit v tomhle ohledu.
@SimonEndt (10.03.2019 22:23): V prvni rade je treba si uvedomit ze hrajes hru od UBI tam je mozny vsechno :)

Ja obecne nemam predstavu jak to v New Dawn funguje, hral jsem to asi hodinu, ale mozna hra pocita s tim ze proste vylepsovat budes, nebo ze budes nabirat novy skilly a podobne. Tim se nechci zastavat pripadne debilni mechaniky pac pevne verim ze v jejich hre klidne byt muze.
@Charllize (10.03.2019 22:05): No logický ale není, že tě hra po celou dobu nenutí nic vylepšovat, projdeš celou hru bez upgradů naprosto lehce, ale jakmile se dostaneš ke dvojčatům, tak u nich nejen že nemáš šanci, ale ani nemůžeš tu oblast opustit. A save je samozřejmě automatický, takže rip :D to mi vadilo. Kdybych to měl srovnávat s jinými RPG, tak tam se obtížnost postupně zvyšuje, případně máš tu šanci i bez vylepšení.
Ja srovnaval jen tu mechaniku hry ze ti da na zacatek silny prisery, ten bizon je tusim hned nekde u prosperity pokud se nepletu. Clovek se otre o Gothic a je hned ohen na strese :)

Jinak Gothicy jsme samozrejme hral, takze vim jak to tam funguje, ale diky za pripomenuti :)
Já bych to s Gothicem moc nesrovnával :-) Ale jinak samotný Gothic sázel hlavně na levelování postavy. Pak samozřejmě i na lepší zbraně a brnění, ale jak píše Garret, tak každá zbraň byla unikátní a měla jiný damage. Tuším, že až na pár speciálních kousků je v prvních dvou dílech nešlo ani permanentně vylepšovat. U trojky už vůbec netuším, jak to bylo.
Me prijde logicky ze kdyz pujdu na finalniho bosse se zbrani lvl 1 ze ho nedam. Vubec bych se nenamahal tam chodit. je to neco jako treba v Gothicu tam taky na mnoha mistech hned ze zacatku byli neporazitelny nepratele a kupodivu na to mnoho lidi vzpomina z laskou a hudraji proc uz to ve hrach neni. Za mne Bizon ( a dalsi) a holky cmoudky v pohode :)

PS: znamy to dal za cca 35 hodin, expedice, upgrady zakladny a podobne, ale uz od vic lidi sem slysel o tech 10-12 hodinach. Zrejme zalezi na stylu hrani, ja bych treba 90% casu vsude chodil pesky:)
@CrocoRay (09.03.2019 21:38): JJ, taky jsem koukal, prolezl jsem prakticky všechno, samozřejmě jsem neposbíral úplně všechny součástky v každý lokaci, ale outposty a poklady padly. Některý ty outposty jsem dělal i víckrát kvůli palivu (můžeš nechat outpost vyrabovat a obsadit ho znovu, za palivo se pak kupujou upgrady na základně).

@SimonEndt (09.03.2019 21:43): To věřím, zkoušel jsem zabít elitního bizona s lvl 1 zbraní a bez šance.
@Neelixx (09.03.2019 21:28): Mě spíš štve, že ti ta hra dovolí se k dvojčatům dostat se zbraněmi lvl 1 a bez upgradů postavy a to se prostě nedají zabít ani kdyby to hráli asiati. Jinak jo, je to poměrně krátký a moc tam toho není.
@Neelixx (09.03.2019 21:28): Primal byl stejně dlouhý jako ostatní FC díly. Ale ono všechny šly dohrát i za těch 10 hodin, když jsi to šel čistě po hlavní lince a trochu spěchal. Ale jinak těch 15 hodin ty díly zabíraly běžně. Nevím, kolik vedlejšího obsahu je tady a jak poctivě jsi to procházel, ale na howlongtobeat.com to ukazuje méně než ostatní díly.
Bože, to je fakt tak kratoučký ? Nečekal jsem že to bude jako FC5 ,ale za deset hodin jsem měl hotovo.. Je tam všeho všudy snad jen 10 outpostů a 8 pokladů. Ten příběh taky nic moc, přechozí díl měl jiný grády. Vím, že to není plnohodnotný díl, ale FC:BD a FC:Primal jsem nehrál, tak jsem nevěděl co očekávát. Btw, k těm dvojčatům na konci, když na ně jdete s vymaxovanejma zbraněma (lvl 4), tak je to otázka na pár minut (na normal).
@M.a.t.t. (04.03.2019 19:48): On ten FC mi přijde pořád stejný v jiném prostředí. Jako baví mě to, ale v jádru to má určitou šablonu, podle které se pořád jede. Rage jako jednička se posouval jak prostředím, tak zbraněmi nebo i nepřáteli a speciálním vedlejším obsahem. Samozřejmě že dvojka už na tom může být hůře, ale já jí věřím. A navíc z trailerů to na mě pořád působilo dost úchylně, tak věřím, že ta hra bude mít něco do sebe.

Mad Max mě jinak bavil, ale já od toho očekávám více :-)
@M.a.t.t. (04.03.2019 18:44): Co se tak dívám a pročetl, tak větší než jednička by být měla. Ale určitě bude mít i spoustu interiérů a zajímavých lokací a lepšího obsahu než běžné FC díly od dvojky. A celkově svým zpracováním mi více sedne.

@SimonEndt (04.03.2019 18:45): Jo, mně to řekl kámoš dneska, jinak jsem to taky nevěděl. Jinak mně stylizací a brutalitou právě přijde taková lepší :-) Rage už jako jednička byl dost úchylný a co se tak dívám, tak si nemyslím, že by dvojka na tom něco chtěla měnit.
@M.a.t.t. (04.03.2019 18:17): @SimonEndt (04.03.2019 18:00): No, já si rád zahraji obojí, ale teď mi kámoš říkal, že má vyjít Rage 2, tak ty dvě hry jsem odložil. Rage je pro mě něco speciálního, úchylného a ujetého, co přesně chci. Ne, že by New Dawn nebyl, ale on je prostě pořád klasické FC v jádru. Rage mi více sedne svým zpracováním a hlavně svým level designem, že to není takový velký openworld, ale má více obsahu na menší mapě - soudím podle prvního dílu.

EDIT: A má lepší mutanty!!!!!!!!! :-D
@CrocoRay (04.03.2019 14:00): Hmm těžko říct ... Metro má horší start, je přímočařejší, o něco delší a inovativnější. New Dawn je spíš takovej doplněk k FC5, má poměrně malou mapa kde se prvky dost opakují ale celkově na tu hrací dobu kolem 10-15 hodin je to celkem výživný.
@CrocoRay (04.03.2019 13:08): :D Jo omlouvám se, zapomněl jsem na dost podstatnou věc. Obyčejně potkáváš normální enemáky (lvl 1), ty vyšší občas a ty bosse (lvl 4) jen zřídka kdy, slouží opravdu jako boss při nějakém eventu nebo v příběhové lince. Ta distribuce úrovní je vyřešena celkem dobře. A ehm, menší spoiler. Raketomet je na bosse opravdu málo :))
@SimonEndt (04.03.2019 09:14): Musím to pak vidět přímo ve hře. Jako 4. úroveň bych pak chápal čistě pouze a jenom bossy. Tam se to ještě dá pochopit, že na něho jdeš s raketometem. Ale když na tebe naběhne pár úchylů s klacky, kteří jsou naprosto random charaktery, kterých jsou ve hře stovky a ty na ně musíš jít s raketometem, jinak nedáš ani jednoho, to už by působilo trochu úchylně :-D
@CrocoRay (03.03.2019 23:06): New Dawn to překvapivě moc nerozvijí, mluví tam už jen po té postapo-situaci. Možná je to někde v ústřižcích, které si můžeš číst, ale těch pár co jsem četl tak nebylo nic, takže tu situaci nejspíš uštípli už v pětce.

Přesně jak říkáš :) Do enemáka s levelem 1 stačí pár hitů, do 2 zásobník, do 3 pár/několik zásobníků a tuším že 4 je max, tak na něho musíš mít už ty speciální ability nebo těžkou techniku. Prakticky je to obdoba podobných her typu Division, Anthem, Destiny, WoW apod. kde se stejným způsobem vyskytují enemáci normální, silnější, elitní a pak bossové. Vím, že dost lidem ta změna vadí, mě osobně to nevadilo, ale možná už jsem na to prostě jen zvyklej. Na druhou stranu, ve Far Cry to bylo tak nějak pořád, že tam byly slabší a silnější jednotky, jen si neviděl jejich životy.
Kdyz takhle nekdy ctu o proboha snad na toluenu napsanych scenarich (rychlenecodvydejmedokudtynasepicovinynekdokupuje) her typu FCND, tak si rikam, ze by mozna nezaskodilo zacit ty hry zasazovat do zbytecne nespecifikovaneho alternativniho sveta ci nevypravet zadne globalni pribehy, podkreslujici/presahujici ramec cinnosti ve hre. Nejak se s tema jadernyma valkama po Wastelandu a Falloutu roztrhl pytel a tema doslo jisty degradaci, pricemz kazde prezvykani vypada jeste o neco vice o hovne, nez to posledni...
@SimonEndt (03.03.2019 18:39): O těch rádiích vím, ale já to moc neposlouchal a už nevím, co se tam přesně říkalo a New Dawn to mohl trochu poupravit nebo upřesnit, tak jsem byl zvědavý.

To s těmi levely ale moc nechápu v praxi. Vlastně tam jsou nepřátelé na různých úrovních a do někoho našiju tři kulky a do někoho 3 zásobníky? Kolik těch levelů enemáci mají? Funguje to ve výsledku dobře nebo to působí zvláštně při soubojích s enemáky na vysoké úrovni?
@CrocoRay (03.03.2019 18:22): Ono je to vysvětleno už ve Far Cry 5 v průběhu, když posloucháš rádio. Hodně tam kecají o tom, že se světové velmoci nepohodly a zaútočily proti sobě jadernými zbraněmi. Joseph Seed to nějak vytušil, ať už logicky či mu to řekl bůh, to je na každým jak si to přebere. Jinak, není to klasické RPG, enemáci sice mají levely ale ty je nemáš a ani si nevylepšuješ zbraně, pouze svoje schopnosti. Takže to není jako v novém Assassin's Creed, tady level znamená jen větší počet životů, zabít enemáka s vyšším levelem můžeš teoreticky kdykoliv.

@HELLER (03.03.2019 13:24):
To záleží, jak se na konci rozhodneš :)) U mě Joseph Seed přežil.
Já se o tu hru nějak nezajímal dopodrobna, ale je tam nějak zdůvodněno, proč k těm výbuchům došlo a co to bylo za konflikt? A dále bych se chtěl zeptat těch, co to jedou na PC, zda si dovolují jít i proti enemákům na vyšších levelech nebo do jaké míry to ovlivňuje ty levely celkovou obtížnost?
Boss pohoda .. není to sice otázka 1 nebo 2 minut, ale pokud máš vylepšenou a dobrou zbraň, tak se to dá a nepižlí se to.
Já tento díl původně hrát nechtěl, nakonec jsem si dal a jsem příjemně překvapen a doufám, že další díl bude co do zasazení trochu lépe zasazen.
Tady se problematika náboženského fanatika uzavřela, ještě že tak.