Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@AlieN (28.03.2019 16:02): Hmm... Podle mě ne. Resp. bych našel vždy možnosti, kam dále investovat. Opravdu mi přijde, že ty mutace jsou vyloženě určené k většímu použití až v new game+. A tam je na ně i dost bodů a tedy se dají pohodlně zcela využít.
@Jab (28.03.2019 15:38): Ono třeba stačí tam skočit před prvním DLC, když si nechce narušovat hlavní linii. Jde o to že vývoj postavy v základní hře časem prostě ustrne na mrtvém bodě.
Já si zase myslím, že ty mutace, které má Alien na mysli, je v původní hře zbytečné řešit. Nechal bych to na New Game+.

A vyloženě kvůli nim jít do Beauclaire uprostřed valky Nilfgaardu se severními královstvím je na facepalm. Ale samozřejmě jak kdo chce.
@Vurhor (28.03.2019 13:48): ne tak docela, jak se dostaneš na dostatečně vysoký level (což není těžké pokud děláš komplet všechno), tak je vhodné si do Beauclair i jen na chvíli odskočit dřív než dohraješ všechno ostatní - jeden z prvních questů v něm dost značně změní a rozšíří možnosti rozvíjení postavy.
Teda ten Novigrad... :)
Lepší než Wyzima. A to ji stavím na přední příčky v topkách nejlepších RPG měst.
@ntz (22.03.2019 12:07): No pokud vynecháváš většinu expů, vybavení a bodů na ability které hra nabízí, a přitom ti obtížnost připadá v pohodě, tak to právě ukazuje že je něco špatně :))
A to by hra měla být ještě echt ztížená, protože třeba do hlavních příběhových bojů nesháním žádné spojence.
Chtělo by to přidat ještě víc hardcore odbtížnost a pojmenování jich posunout o úroveň... ale to je můj problém u spousty nových her.

Naštěstí tohle všechno samozřejmě řeší mody, třeba i ten který zmiňuješ - "normálně" už bych bez nich hru nehrál, ale teď jsem schválně chtěl vanila.
@AlieN (22.03.2019 10:30): taky to jedu znovu semi-speedrunem ... vypnul jsem na mape otazniky aby me nedrazdily a je to fajn ..

akorat mam jinej dojem z obtiznosti ... svoje puvodni playthrough, ktery jsem hral skoro rok, jsem hral na krev a zlomeny kosti (3/4 difficulty) .. ted jsem nechal normal (2/4) a pripada mi to v pohode a nijak me to nerusi .. skoro mi to i pripada vhodnejsi a primerenejsi kdyz nevymetam kazdej kout a jsem oproti hlavnimu questu kterej delam permanentme podlevelovanej o 2-3 levely ...

premejslim, ze si dodatecne zapnu tohle https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/2788?tab=description .. pokud ti vadi ten scalling monster na vyssim levelu, tak tenhle mod to resi, ze z nich dava pryc ten extra bonus kvuli ty lebce (ale ponechava normalni linearni scaling bonusy za vyssi level)
Poslední diskuze tady mě přiměla rozehrát Zaklínače znovu, abych se dostal i k tomu nejhoršímu konci. Vzal jsem to tedy vyloženě co nejrychleji po hlavní příběhové linii, v podstatě speedrun - co na první pohled šlo, to jsem přeskočil, takže to zabralo zhruba 16 hodin (i když šlo by to samozřejmě i několikrát rychleji). Docela rozdíl, oproti těm běžným 150ti hodinám :))

A je to zvláštní, probíhat ten obrovský otevřený svět jako koridorovku a vyhýbat se všemu co zdržuje od hlavního cíle. Sice to na první pohled dává smysl, hlavní by měla být záchrana Ciri a vše ostatní by mělo být nepodstatné, ale ty spousty detailů kolem dost zásadně prohlubují i ten hlavní příběh, bez nich je ten prožitek z finále poloviční. Hrát to normálně a pak se dočkat takto depresivního konce, tak jsem z toho asi slušně naměko.

A tedy velmi silně jsem při tomhle viděl jak strašně trapně snadná je normální obtížnost - dokončil jsem hru na levelu 26, jakékoli starání se o výzbroj jsem většinu hry prostě ignoroval, a třeba stříbrný meč jsem až do konce používal ten základní ze začátku hry. Jediný problém pak představoval jen ten proklatý level scalling monster na výrazně vyšším levelu než já (ty s lebkou), které hra dělá schválně téměř nezranitelné.
Mne se stavalo kdyz jsem delal moc kotoulu ze se mi ohnuly ty mece na zadech a nesly vyndat, ale u kovare za poplatek sli narovnat.

@Drolin (komentář): zvazoval jsem ze ti dam minus, ale docela pekne jsi to napsal a vzasade s tebou ve vetsine veci souhlasim. Ale preci jen v par ne. Takze nedostanes nic, takova remiza :) A nemusis davat hned kazdy hre stovku, zejo, pusobi to divne..
@Richmond (18.03.2019 20:27): Když jsi v obklíčení nebo když na tebe jde nějaká silná potvora, tak je :D Jinak já jsem víc používal úkroky.

Třeba v Horizon Zero Dawn mám prokutáleno daleko víc než v Zaklínači a přitom je to o 120 hodin kratší hra :D
@Tarhiel (18.03.2019 16:14): no, pokud jsi hrál/viděl oba, tak imho nemůžeš popřít, že je empress znatelně rozsáhlejší a propracovanější. Čímž neříkám, že je zaklínačka závěr jakkoliv odfláklej - to není. Obecně si CDP dali se závěrem dost práce, aby působil uspokojivě, víc než většina jiných vývojářů. A pak to ještě korunovali v Toussaintu.

Jinak my se tady serem se spoilertagama aby to AlieN propálil bez nich, tak jak to je? Už nejsou potřeba?
Tohle na Zaklínači hodně oceňuji - že nabízí dvě verze závěru které jsou obě validní, a jejich vnímání záleží v podstatě jen na osobnosti hráče (já bych se za Empress konec nikdy nepostavil, a to nejen proto že knihy samotné vedou k něčemu úplně jinému)
On je ten empress konec i zdaleka nejlépe zpracován, dali si s ním daleko víc práce než s těmi ostatními. Jako jedinej obsahuje možnost promluvit si s Marigoldem a ostatními, i o Priscille, odehrává se v nádherném zimním Bělosadu, obsahuje skvělé dialogy s Ciri....
imho je vcelku očividné, ikdyž by to ofiko nikdy nepřiznali, že jim v CDP přišel jako nejlepší závěr - Ciri dospěla a vzala na sebe odpovědnost.
+1 jab
@M.a.t.t. (18.03.2019 15:36): +1
Jinak samozřejmě, že jí mantinely vytyčuje Geralt, je její otec. Ale stejně mám pocit, že jak říká Matt: je tam dost nápověd, že jako zaklínačka bude šťastnější, ostatně, chtěla takovou být dlouho. Je jasné, že i když se stane císařovnou, tak je to "její" rozhodnutí, stejně jako když bude zaklínačem, protože nakonec si obě rozhodnutí musí zracionalizovat jako svoje. To ostatně dělá každý, protože jinak by se zbláznil (a je úplně jedno, že to jeho rozhodnutí vůbec není.

Ciri i jako císařovna je navíc velké nebezpečí.


Každopádně: to je na každém.
@M.a.t.t. (18.03.2019 15:36): JJ. Když jí to vysloveně nezatajíš, tak jsou v poho oba. Ale i pro to mi ten empress konec přijde lepší... Že se musíš "dokopat". To ke spoustě věcí, které za to stojí. Ta holka umí cestovat v čase a prostoru. Má možnost v lepším ovlivnit svět jako nejmocnější panovník kontinentu (dokonce mírově - kór když na Skellige vládne Cerys). Následovat ve šlépějích adoptivní otce a mlátit v bažinách utopence? To je výrazně pod její potenciál. Geralt tam v posledku ty možnosti vytváří (pro ni). To je jeho role a tak to má, smrk, být. :)
@Jab (18.03.2019 13:41): Toto som si už nepamätal, ale to nič nemení na tom, že ani v jednom z prípadov nejde o sebecký koniec typu The Last of Us. Geralt Ciri do ničoho nenúti, nič jej priamo nezamlčí, iba jej pomôže rozhodnúť sa. Nie je to ani o tom, že by nedostala možnosť voľby.

Obe konce sú úplne relevantné, no osobne som sa k tomu tvojmu nedokázal dokopať, aj keď som o ňom vedel. Možno je to dobré pre krajinu, no nemal som pocit, že je to dobré pre Ciri a skôr som nadobudol dojem, že ako zaklínačka bude oveľa šťastnejšia. No je to na každom.
@Jab (18.03.2019 15:21): Inak presne k tomuto smerovali aj knihy, niekde od Krstu ohňa sa začala Ciri drať do popredia a Geralt ustupovať do úzadia - je to len jedno z dvoch literárnych diel, kde som takýto trik čítal za celý život a tiež to malo na mňa rovnako silný dopad :)
@Jab (18.03.2019 15:03): Myslel som vo všeobecnosti, nielen možnosti s tým timerom.
V reále, ak niekomu povieš, že chceš, aby sa rozhodol on sám (ako to bolo ukázané v tom videu), väčšinou sa už viac nepýta a nejako sa rozhodne.

Ale to by potom hráč v tomto konkrétnom prípade nemal priamu možnosť jasne ovplyvvniť, ako sa rozhodne. Ale hovorím, to už sme v teoretickom poli.

No myslím si, že to, že nie všetko môžeš oplvyvniť bolo dostatočne dobre ukázané už v jej rozhodnutí, vstúpiť do Bielej Zimy - to bol pre mňa šok a nečakal som, že niečo takéto urobí. A Ty jediné, čo v tej chvíli môžeš, sa len bezmocne prizerať, ale nijako ju neovplyvníš.
@Tarhiel (18.03.2019 14:55): Tak jasně. Když vybíráš možnost (pokud nemá ten timer), tak klidně můžeš přemýšlet dvě hodiny. :)

Níže ale píši, že ji ty mantinely rozhodování tak či tak dává Geralt. Ale ten mnou postovaný konec dost jasně ukazuje, jak Ciri sama Geraltovi vysvětluje své rozhodnutí státi se císařovnou. A v tomhle momentě už je to celé ona. O to více mi ten Ciri zaklínačka konec přijde líto. Má na víc a i světu to prospěje.

V tu chvíli to nemusí vypadat jako ten pravý happy ending. Ale tak je to se zodpovědným rozhodnutím docela často.
@Jab (18.03.2019 14:12): Pozri, ja by som to nespravil, ani v reálnom živote ;)

No uvedomuješ si, že všetky tie momenty, kedy Ciri čaká (na input hráča) na tvoje rozhodnutie, sú tam, aby hráčove rozhodnutia mali na hru dopad (player empowerment)?
(Inak vôbec nepopieram, že prebehnú tak, ako píšeš.)

V reále by asi nečakala a nie všetko by si tak mohol ovplyvniť, ale to by sme sa dostali do debaty "čo by bolo keby..." a tam sa dostať nechcem.
@Tarhiel (18.03.2019 14:09): ja tam sel bez Ciri a penize jsem si vzal .. koneckoncu, sumicka to je kulata a na zemi to nenajdes .. nastesti jsem ale mel dost +plusovejch bodiku aby vse skoncilo dobre a z Ciri se stala zaklinacka ..
@Tarhiel (18.03.2019 14:09): Nesouhlasím. Povídá, že nechce, když jí to Geralt patřičně podá. Naopak když ji řekne, že jde jen o rozhovor, tak je pro. Viz níže.

Odměna je za její nalezení a nemusíš ji přijmout. V new game + mám 550 tisíc. Ať si Emhyr své drobné nechá. :)
@Jab (18.03.2019 13:57): To nie je pravda, ona sama ho navštíviť nechce, ako už bolo povedané, a ja by som musel byť strašný odľud, aby som dieťa, ktoré mám rád a od malička vychovával, išiel zaniesť otcovi kvôli 2000 orénom, len kvôli tomu, že ma o to požiadal.

Jasné, dá sa to potom obísť tak (čo som vtedy, počas hrania, nevedel a nechcel to riskovať), že aj ked tam prídeš, proste tie peniaze odmietneš, čím by som len potvrdil to, čo som chcel urobiť už na zaiatku - vôbec za ním neísť.
Jo a dialog, kde jsi naopak pro návštěvu:

https://youtu.be/1h60q-BNWe0

Imho tak či tak je to zcela na Geraltově podání a ona se rozhoduje jen podle nástřelu, který ji dává.

Mimochodem jak později argumentuje Geraltovi své rozhodnutí viz ten ending
https://youtu.be/UprbP_AgHqc

Tohle už je celé ona a její volba. Vidno i z jeho reakce.

@Tarhiel (18.03.2019 13:57): Tak to jí to v podstatě zazdíš. To imho moc nesvědčí o důvěře v ní. ;)

@Hydr0gen (18.03.2019 13:56): +1
Hezká diskuse.

Když jsem viděl osud světa v titulcích po jinak parádním zaklínačském konci, bylo mi z toho ouzko. Ciri císařovnou je objektivně nejlepší pro svět. Nakonec to přirovnání k Last of Us (osud jednotlivce vs. obecné dobro) je docela na místě, i když to není tak extrémní.

Asi po roce a dohrání obou datáčů jsem reloadoval save před ostrovem mlh, abych mohl získat ten "nejlepší" konec (pro svět).
@Jab (18.03.2019 13:41): Ach, tak to určuje jen ty pozitivní a negativní body.

Ano, s tím Emhyrem je to ve výsledku volba hráče, ale "zabránit" tomu setkání v podstatě znamená říct Ciri, že to, že nechce a že ji nemůže nikdo nutit, je v podstatě schválení její svobodné vůle.
Tak to si definitivně budu muset zahrát znovu. :D v tom případě je to komplikovanější no.. :D
@M.a.t.t. (18.03.2019 13:09): Ano. Stejně tak, pokud bude Geralt trvat na tom, že s ní půjde za čarodějkami a podobně, tak se stane císařovnou. Čím více jí vede za ruku a tlačí, tím se konec k císařovně.