@Mendoza (28.03.2019 08:13): Jj jsem retard a nepamatuju se, jak se ten zlatý důl správně píše. A ano, máš pravdu, jen pro mě to stavění to táhne dolů, než jakýmkoliv jiným směrem.
Diskuze
@Bodkin (27.03.2019 22:31): jestli fortnight je fortnite, tak ten ma oproti ostatni br hram obrovskou vyhodu v tom staveni. To hratelnost posouva uplne jinam.
Relativně zábavné a potvrzuje to mou myšlenku, že kdyby fortnight měl pořádné zbraně, FPP only pohled a žádné bunnyhopování, tak by byl dobrý.
@Widl (27.03.2019 07:28): Taky mě to nechává relativně chladným, ale vyzkoušel jsem to a nepřišlo mi to vůbec špatné.
@BINGMAN (26.03.2019 08:12): Nechává mě to, stejně jako ostatní BR hry, úplně chladným. Takže si dál točím Conquest a TDM :)
@BINGMAN (26.03.2019 08:12): Abych dal teto hre sanci, museli by autori kompletne prekopat herni model. Zadne stealth mise v single playeru, autenticita, zadny domnely rasisimus, hrdinky zenskeho pohlavi, zadna cenzura nacistu. A do multiplayeru by museli pridat bullet drop, sniper limit a autobalance. Pak bych zauvazoval. Do te doby, at jdou DICE, i se slavnym Battle Royale, treba do prdele.
Tak jsme včera s kamarádem vyzkoušeli Firestorm a zatím se jedná o nejlepší battle royale. Pro matadory žánru asi nic moc extra nového a jenom kvůli tomu bych BF nedoporučil, ale mě, né moc velkého fanouška BR her, se to do vkusu trefilo. Kompaktnější mapa, nestaráte se o mody, zničitelnost prostředí, takže když někdo kempí v baráku, prostě ten barák shodíte panzerfaustem, a hlavně nemusím jak v Apexu, PUBG nebo COD: Blackout do někoho vykvákat tři zásobníky, než umře. Lidi jdou dolů celkem rychle, což vítám jako někdo, kdo má rychlé reflexy, ale ne moc dobrou mušku. Navíc je gunplay stále parádní. Jelikož je ale mapa menší, bojím se, že se toho zanedlouho přejím, pokud nepřidají v dohledné době novou mapu a zbraně.
A ještě jedna obrovská výhoda oproti klasickému multiplayeru: Na každém kopci není 20 sniperů. :)
A ještě jedna obrovská výhoda oproti klasickému multiplayeru: Na každém kopci není 20 sniperů. :)
A kdy pridaji skiny Kremilka a Vochomurky? :D
@Ronik (13.02.2019 16:57): To vypadá dobře. Neznal jsem dík.
A dneska přidají SturmGeschütz, nevím jestli 3 nebo 4 ale hádal bych Drei, který je profláklejší.
Ed: Osobně bych dal přednost Hetzru, ale to by tam už bylo docela přečechováno.
Ed: Osobně bych dal přednost Hetzru, ale to by tam už bylo docela přečechováno.
@Rapier (13.02.2019 23:16): Nebuď péro laskavě. A jo, u nás ty milanézy má skoro kdejaký vůl, kdežto jejich plná sláva přišla až za několik desítek let.
Akorát to nikdo nepozná, protože se vtom nikdo nevyzná.
Akorát to nikdo nepozná, protože se vtom nikdo nevyzná.
V rámci zvýšení prodeje KCD (gratulace: teď už jste plně zajištěni) by jste měli zavést nitkové kolimátory (technologie už byla na světě) z kostí malých zvířat na luky + kuše. Je to přece zábava a lidé hrají (nebo chtějí hrát) KCD pro zábavu. Pár set let tam a zpět, kdo by to řešil, že?! :)
@Shoggot (13.02.2019 16:35): Obojí mě neuráží.
@DEU (13.02.2019 16:49): Jen varování, PS je super mega hardcore, RO je vedle toho skoro arkáda.
@DEU (13.02.2019 16:49): Jen varování, PS je super mega hardcore, RO je vedle toho skoro arkáda.
@Cobot (13.02.2019 15:44): Brzy by mělo vyjít Hell Let Loose
@Cobot (13.02.2019 16:08): Ja znam uz jen Post Scriptum nebo Red Orchestra a Red Orchestra 2. To jsou ale old school a zejmena RO hard core hry.
@Bodkin (13.02.2019 16:34): Dám vědět tenhle víkend :) a tak takhle: BFV nebo Vermintide 2?
@Shoggot (13.02.2019 16:31): I ten BF1 my vydržel přes 300 hodin. V V mám ke 140, takže březen je imo ještě ok.
@Bodkin (13.02.2019 16:29): Koupím to. Možná ale zítra. Možná pozítří. Podle toho jak se probudím. Snažím se teď dávkovat hry. Občas v tom selhávám.
@Shoggot (13.02.2019 16:27): Co je v březnu?
@Bodkin (13.02.2019 16:02): Druhá světová nezačala ani Sověty ani Amíky a tak je to správně že tam ještě nejsou a teprve na ně příjde řada.
Však kdyby to zdůvodnili takhle, tak proč ne!
Snad ti to do března vydrží!
Však kdyby to zdůvodnili takhle, tak proč ne!
Snad ti to do března vydrží!
@Cobot (13.02.2019 16:08): Zkus, zkus... Pak přitáhneš zpět k BFV a budeš mu žmoulat kouličky za odpuštění.
@Bodkin (13.02.2019 16:02): Ty scénáře zněj super, ale to není na mainstream hru.
Ten CoD možná zkusim. Zapomněl jsem, že existuje.
Ten CoD možná zkusim. Zapomněl jsem, že existuje.
@Shoggot (13.02.2019 15:25): Dát to za Finy proti sovětům! To bych bral velmi. Osobně by se mi dost líbilo, kdyby to víc vycházelo z reality, nejdřív polsko vs německo, Anglie a francie by jen 90 minut čuměla na nepřátelský spawn, kde by na ně čuměli zpátky nebo vraždili poláky. Pak by teprve byl Fall Gelb který tam tak nějak je, přidali by se sověti, kteří by drtili buď finy nebo poláky a pak je tu Afrika, Barbarossa a tak dál...
Druhá světová nezačala ani Sověty ani Amíky a tak je to správně že tam ještě nejsou a teprve na ně příjde řada.
Můžu tam jezdit na kettenkradu a střílet z FG42. Já jsem 100 % spokojen. A jako bonus je tam Pz 38(t) a relativně nově ZK 383.
@Cobot (13.02.2019 15:44): CoD: WW2
Druhá světová nezačala ani Sověty ani Amíky a tak je to správně že tam ještě nejsou a teprve na ně příjde řada.
Můžu tam jezdit na kettenkradu a střílet z FG42. Já jsem 100 % spokojen. A jako bonus je tam Pz 38(t) a relativně nově ZK 383.
@Cobot (13.02.2019 15:44): CoD: WW2
@Gordon (13.02.2019 15:46): právě toužím po WWII
@Cobot (13.02.2019 15:44): Pokud netoužíš přímo po WW2, tak Planet Side 2 je výborná rubačka. Grindovacího systému a cen zbraní se netřeba děsit, paradoxně základní výbava vojáka bez jakéhokoliv zásahu je to nejlepší.
@Bodkin (13.02.2019 13:20): ne když někoho něco baví tak si nemusí zjišťovat nic. Arkádu můžu vytvořit i tak, abych do ní necpal srágory. Stejně tak někdo, kdo se ve WWII vyžívá si občas může chtít zahrát arkádu. Ale to je jedno, je to furt dokola. Já se rozhodnul podle sebe a hru si nekoupil. Je to ale škoda protože bych dobrou arkádu z WWII bral. Nechci ale kupovat nedodělanou hru, která má navíc dost věcí co mi vaděj. "Naštěstí" už nemám ani vhodnej hardware.
Je nějaká alternativa k BFV? Day of Infamy mě moc nebaví. Něco víc casual.
Je nějaká alternativa k BFV? Day of Infamy mě moc nebaví. Něco víc casual.
@Bodkin (13.02.2019 14:52): Dobré taky je, že podle producenta hry se rozhodli hned nezakomponovat do singleplayeru i multiplayeru Sovětský svaz, protože by bylo těžké ho dát na stranu Spojenců z toho důvodu, že během války "minimálně jednou změnil strany" :)). Ale herní bojovníky proti "znásilňování historie" prostě víc budou srát černoši a ženy v multiplayeru.
Jinak je to všechno jedno, samozřejmě. Hraje se to aspoň dobře tobě?
Jinak je to všechno jedno, samozřejmě. Hraje se to aspoň dobře tobě?
@Gordon (13.02.2019 14:22): Stíhače ty reflex sights měly taky, ale byly i jinde. A navíc se 1945 začaly dělat dělat pro brokovnice nebo něco takového, takže dle slov DEU, když se seknou o pár let, tak je to ok. Takže ok.
@Gordon (13.02.2019 14:22): Battlefieldí SP je klasický holywůdský bulšit, ne dokument. Ideální je je přeskočit a věnovat se pouze MP. Mě naštval Tiger v Norsku a pak už jsem to ani nezkoušel.
@Gordon (13.02.2019 14:22): Battlefieldí SP je klasický holywůdský bulšit, ne dokument. Ideální je je přeskočit a věnovat se pouze MP. Mě naštval Tiger v Norsku a pak už jsem to ani nezkoušel.
@Bodkin (13.02.2019 11:55): Ty kolimátory jsou přesněji ze spitfirů. (wtf)
@Cobot (13.02.2019 12:11): Jo, bylo by aspoň fajn, kdyby si v DICE ten google alespoň použily a zjistily tak třeba, že v jejich leteckém prologu nemohli doprovázet bombery Spitfiry, protože neměli dostatečnej dolet, udělali úplně stejnou chybu jako v "jedničce", kde narvali Fockery do londýna. (wtf)
@Cobot (13.02.2019 12:11): Jo, bylo by aspoň fajn, kdyby si v DICE ten google alespoň použily a zjistily tak třeba, že v jejich leteckém prologu nemohli doprovázet bombery Spitfiry, protože neměli dostatečnej dolet, udělali úplně stejnou chybu jako v "jedničce", kde narvali Fockery do londýna. (wtf)
@Cobot (13.02.2019 12:11): KDyž někoho něco baví, tak by si o tom měl něco zjistit doopravdy, a pak se těchle "fake news" vyvarují a nebudou je šířit dál.
@Bodkin (13.02.2019 11:55): Umim pochopit, že tam ty kolimátory dali právě z tohohle důvodu, ale co dělali lidi v BF1942? Jakto, že to zvládli bez nich? Je fakt, že grafika se dost posunula a já mám taky problém vidět kam střílim. Skill přichází až po dost odehranejch hodinách, ale je to fakt prznění historie.
Můj názor je ten, že jak lidstvo díky googlu a internetu obecně debilní, tak by bylo fajn k tomu debilnění ještě záměrně víc nenapomáhat. Spoustu znalostí si odnášíme z dětství a zůstanou nám v hlavě i do dospělosti. Myslím, že by bylo fajn, kdyby tak nějak například stále patřilo k obecným vědomostem, že MP40 zbraň používaná německou armádou a neměla kolimátor atp... Jasně 99% lidí je to ukradené, ale je to taková jakoby "fake news" situace.
Můj názor je ten, že jak lidstvo díky googlu a internetu obecně debilní, tak by bylo fajn k tomu debilnění ještě záměrně víc nenapomáhat. Spoustu znalostí si odnášíme z dětství a zůstanou nám v hlavě i do dospělosti. Myslím, že by bylo fajn, kdyby tak nějak například stále patřilo k obecným vědomostem, že MP40 zbraň používaná německou armádou a neměla kolimátor atp... Jasně 99% lidí je to ukradené, ale je to taková jakoby "fake news" situace.
@DEU (13.02.2019 11:06): Já v tom nevidím rozdíl. Obojí je na postavení ke zdi a obojí je pro to, aby si každý našel to svoje.
Ty Reflex sights jsou tam právě kvůli BF 3/4 lidem, kteří by si bez toho ani neškrtli, a navíc jsou 'relativně' ok, technologie existovala, jen se běžně montovaly na poněkud větší kvéry.
Ty Reflex sights jsou tam právě kvůli BF 3/4 lidem, kteří by si bez toho ani neškrtli, a navíc jsou 'relativně' ok, technologie existovala, jen se běžně montovaly na poněkud větší kvéry.
@Bodkin (12.02.2019 14:15): Ze se v nasazeni vojenske techniky seknou o jeden, dva roky bych jim jeste odpustil. Ale ty nesmyslne zbrane s modernimi kolminatory, se kterymi vyrukovali uz v jednicce a dale asijske zenske ve spojeneckych armadach nebo cernosi v nemecke v jednicce? To je znasilnovani historie. Zlate Bad Company 2, i kdyz v nem mi prave postava cernocha docela schazela. Mohli ho nasadit napriklad jako Supporta (napriklad jako ve Vietcongu).
@Bodkin (12.02.2019 14:15): Jo, vraťte nám seriozní realističnost BF3!
@Bodkin (12.02.2019 15:38): BF4.
@Rapier (12.02.2019 14:56): Velitel byl naposledy v BF2?
@Bodkin (12.02.2019 14:15): + velitel. :)
@Bodkin (12.02.2019 14:15): Kamikaze rakeťák už koukám nikoho neznepokuje.
Ano, autentičnost je BF obecně docela problém a v pětce je to o to větší.
Tajgry, Šturmtajgry a Šturmkvéry spolu s panzrfaustama a G43 nemají co dělat na bojištích roku 39-41. Co to ty děti naučí?! Že medici nosí samopal?! WTF! A v armádě jsou 4 povolání, snajpr, assault, medic a support! To je přeci kravina! Takhle to nefunguje!
Tajgry, Šturmtajgry a Šturmkvéry spolu s panzrfaustama a G43 nemají co dělat na bojištích roku 39-41. Co to ty děti naučí?! Že medici nosí samopal?! WTF! A v armádě jsou 4 povolání, snajpr, assault, medic a support! To je přeci kravina! Takhle to nefunguje!
@DEU (12.02.2019 11:50): Genderová a rasová vyváženost je už moderní trend. Je to všude a nikdo s tím nic neudělá, za chvíli nám to už ani nepřijde.
Hlavnim problemem je, ze posledni dva BF se vydaly cestou indoktrinace. Kladou extremni duraz na politickou korektnost, genderovou a rasovou vyvazenost na ukor autenticnosti. Dale dle dnesni neolevicacke doktriny prekrucuji, siri nepravdy, spis bych se nebal rict ze vedome lzou za ucelem vymyti mozku. Zajimalo by me, co se dnes ve skole o druhe svetove valce uci a zdali napriklad v Nemecku se uci o zlocinech fasismu, nebo je toto tema absolutni tabu, protoze SJW vriskajici podsvincata si vymohla jeho zakaz.
@Bodkin (11.02.2019 22:28): Pravda. Na druhou stranu, všechny hry by měly být na odreagování :)) je fakt, že my s postupem času do toho cpeme detail.
@Rapier (11.02.2019 22:21): Já to nečetl, takže nepochopil.
@SimonEndt (11.02.2019 22:26): BF byla vždycky jen hra na odreagování.
@SimonEndt (11.02.2019 22:26): BF byla vždycky jen hra na odreagování.
To je asi jako Far Cry 2 vs Far Cry 3 (+ pokračování). Je jiná doba, hra je cílena na jiné publikum než předchozí díly. Špatný na tom je jen ten přístup EA, nespočet bugů a historická kontroverze, jinak by ta hra byla celkem i fajn. Jak píše Bodkin, je to už hra na odreagování.
@Bodkin (11.02.2019 22:18): ze stejného důvodu to hraji i já ale to neznamená, že to je jediný úhel pohledu, ten druhý jsem detailně popsal. Snad jsi to pochopil.
@Rapier (11.02.2019 22:11): Protože chtějí nějakou arkádku na odreagování?
Já to taky hraju jako odreagovávačku...
Já to taky hraju jako odreagovávačku...
@Bodkin (11.02.2019 21:44): je tam AAA titul: Arma II/III, trojka má už i techniku (nevím zdali takový rozsah je v MP) ale to už se bavíme o simulaci a nejsem si tak úplně jistý, že Arma III nabízí stejné možnosti, i když z mých vzpomínek na Operation Flashpoint (ve kterém jsem BTW strávil mládí) to tam +/- bylo taky (v kontextu techniky z 80-90 let 20 století). Arma III je vlastně také lehké sci-fi, technika vychází z reál modelů ale je upravena aby zapadla do nové digitální doby 21 století.
Vím, že např. v Arma III máš nějaké stíhačky a heli do MP ale mám třeba pocit, že tam není žádná bitevní heli, bo kdyby jo tak už to lítám.
Opakuji, BF není simulace ale je zajímavé, že to hraje řada mých kolegů co jinak hraje jen Arma nebo DCS World, tedy hardcore simulace (případně jiné simulace všeho druhu).
Vím, že např. v Arma III máš nějaké stíhačky a heli do MP ale mám třeba pocit, že tam není žádná bitevní heli, bo kdyby jo tak už to lítám.
Opakuji, BF není simulace ale je zajímavé, že to hraje řada mých kolegů co jinak hraje jen Arma nebo DCS World, tedy hardcore simulace (případně jiné simulace všeho druhu).
@Rapier (11.02.2019 21:06): tl;dr
Pokud to bereš tak, že na jedné straně je CoD a na druhé straně je BF a nic jiného v (AAA) krajině není, tak ani, máš pravdu. Simulace a tak dál.
Pokud to bereš tak, že na jedné straně je CoD a na druhé straně je BF a nic jiného v (AAA) krajině není, tak ani, máš pravdu. Simulace a tak dál.
@Bodkin (07.02.2019 12:36): právě proto je slovo simulace v dvojitých uvozovkách a s dovětkem v závorkách. :) Nevadí vysvětlím na příkladu, jak je možné že BF zaujme někoho kdo se věnuje hardocre simulátorům (třeba jako já).
V mých očích je COD extrémně arkádová (takřka pěchotní) střílečka s horší fyzikou než BF4 (pokud má COD fyziku slušnou, opravte mě prosím). Nicméně těch pár pěšáků a tanků navíc dělá právě ten rozdíl mezi COD a komplexním bojištěm v Battlefieldu.
V BF4 na bojišti potkám až 64 hráčů (pro pocit, že je to tam žije je to nesmírně důležité, více = lépe) kteří nesou nejrůznější pěchotní zbraně (všeho druhu), stejně jako miny (pěchotní, na techniku, na nízko letící objekty), laserové zaměřovače, výbušniny, granátomety, ruční protiletadlové zbraně (Stringer, Igla), ruční protitankové zbraně (naváděné laserem, pancéřovky), kteří se prohánějí v rychlých ozbrojených buginách (s kulomety), obrněné transportéry (s kanony, kulomety, řízenými protitankovými střelami, neřízenými raketami), tanky (s kanony, lehkými a těžkými kulomety, s naváděnou municí odpalovanou z hlavně), protiletadlovým dělostřelectvem na podvozcích obrněných transportérů (s tepelně nebo radarem naváděnými raketami a rotačními kanony), vrtulníky - transportní (s rotačními kulomety), průzkumné (ozbrojené kulomety, kanony, laserem naváděnými protitankovými střelami nebo raketami na vzdušné cíle), bitevní (s kanony, protiletadlovými střelami, TV naváděnou střelou, neřízenými raketami, protitankovými raketami), čluny s kulomety a ozbrojené pancéřované čluny s TV naváděnou střelou, protiletadlovými raketami, neřízenými raketami, rotačními kulomety, apod. Obrněná/létající a námořní technika má navíc různá protiopatření (IR kouř, světlice, kovové pásky, první aktivní ochrany, a další) + laserové zaměřovače, optiku/IR/termovize pro střelce.
Do toho máme částečně zničitelné prostředí (ne tak jako v legendárním BC2) a měnící se podmínky na bojišti, kouř, prach, vítr, bouře, noc (opravdu noční mapy ne ta parodie jako v BF3), vlny které mění podmínky boje a mají výrazný vliv na viditelnost, zaměřovače všeho druhu. Ve finále je to neuvěřitelně zábavný mix. s velmi slušnou fyzikou, která zaručuje poměrně realistický pohyb objektů po bojišti a nutí tě přemýšlet jak fyziku využít ke svému prospěchu.
Tak a teď ten příklad:
Hraji za engineera (mám navolenou specializaci na rakety a další ohňostroj = uvezu, unesu více raketové munice, min, apod.), mám opravárenský kit a rád létám ze scout heli. Na heli mám vždy 30mm kanon (nízká kadence ale dobrý účinek v cíli na pěchotu a hlavně obrněnou techniku včetně tanků), stealth nátěr (aby mě laserové zaměřovače museli sledovat o něco déle, než mě uzamknou a někdo po mě může odpálit střelu - přesně o ten úsek déle kdy stihnu odpálit alespoň jeden laserem naváděný Hellfire) a protiopatření proti IR a radarem naváděným raketám (účinkuje poměrně krátce, nabíjí se dlouhých 10 sec.)
Hezky si tak létám po bojišti ale musím se umět vyrovnat s různými hrozbami. Hrozbou pro mě je sniper, který posazený někde vysoko na sloupu, kopci, stožáru, výškové budově, apod. se sniperkou mě může zasáhnout na extrémně dlouhou vzdálenost když jsem ve visu (tedy ne v pohybu), hrozbou je pro mě každý pěšák na bojišti který mě může sundat i s obyčejnou karabinou (sklo není pancéřované) když se ho snažím dorazit 30 mm kanony a zrovna se přebíjí a on běhá okolo vlajky a střílí po mě z karabiny/kulometu.
Hrozbou je pro mě kulomet na jakémkoliv vozidle a navíc pokud létám nízko nad zemí (a to musím kvůli AA vehicle - Anti Aircraft) tak i tankové kanony (mají do nich často munici ne nepodobnou brokům do brokovnice, skvělá na pěchotu a ničení vrtulníků kvůli velkému záběru - v podstatě na Tebe letí poměrně velký kontejner kuliček), které mě navíc běžně mohou sejmou i specializovanou vysokorychlostní protitankovou APDFS municí, když se zrovna vyskytnu v jejich dosahu (nutné je navíc počítat s převýšením terénu).
Hrozbou jsou objekty na zemi (sloupy, stromy, domy, atd.) o které když zavadím tak mám smůlu, hrozbou jsou letadla, která jsou výrazně rychlejší než heli (mají kanon a IR rakety, které odpalují a zaměřují na poslední chvíli abys měl min. reakční dobu na odpálení/aktivaci protiopatření).
Hrozbou je cokoliv co mě může zaměřit laserem (od snipera počínaje, přes vozidla všeho druhu pokud máš navolený SOFLAM pro druhého střelce) a tak např. navést ruční protitankový systém Javelin, střelu odpálenou z tankové hlavně nebo ruční ruské moderní RPG (které normálně není naváděné ale pokud někdo locke laserem cíl a jsi v dostřelu můžeš ho na takový cíl odpálit a hezky ze shora kde je pancíř nejslabší efektně zničit) a to klidně i na letící cíl (vrtulník, letadlo). Není to Unreal (jako ta legendární střílečka od Epicu), v Iráku piloti naváděli GBU na visící Mil Mi-8 a úspěšně zasáhli (osádka F-15E Strike Eagle).
Hrozbou je samotný fyzikální model, který na to že se jedná o střílečku je poměrně propracovaný, stačí letět kolmo dolů na max. přípustné rychlosti a u země budeš mít velký problém (tíha, váha, gravitace, ground effect) vybrat let scout heli o bitvení heli ani nemluvě (je těžší ale zase má výkonnější motory). Musíš létat jako bůh, zachovat si rychlost, vyhýbat se překážkám všeho druhu jako real pilot a do toho ještě střílí naprosto každý kdo může (často naprosto náhodou, stačí se tanku připlést do rány s pohotovou reakcí a 120 mm granát nerozchodíš). Létám často partyzánskou taktiku, identifikuj, udeř a zmiz. Přebij (zbraně i protiopatření - ty vždy) a znovu a znovu. Je to hra na kočku a myš. Do toho Tě často ohrožují zkušení stíhači a já už vím jak na ně a dokonce jsem kanonem i řadu z nich opakovaně sestřelil (mohu mít na heli i Sidewindery ale preferuji podpůrnou roli pěchotě a technice na zemi, protože jde primárně v conquestu o vlajky a na to potřebuješ tu BFU pěchotu a techniku dole nebo heli která ve visu, riskantním letu okolo vlajky dole zabírá vlajku se všemi riziky co jsem popsal výše).
Tedy ač se jedná o střílečku, ač dochází k unreal situacím kdy někdo vyskočí z letadla, heli, vystřelí RPG na tank dole a pak naskočí zpět a letí (pokud to stihne do pádu a nabrat rychlost) je to poměrně "reálná" střílečka.
Nabídne Ti tohle COD? To těžko.
V mých očích je COD extrémně arkádová (takřka pěchotní) střílečka s horší fyzikou než BF4 (pokud má COD fyziku slušnou, opravte mě prosím). Nicméně těch pár pěšáků a tanků navíc dělá právě ten rozdíl mezi COD a komplexním bojištěm v Battlefieldu.
V BF4 na bojišti potkám až 64 hráčů (pro pocit, že je to tam žije je to nesmírně důležité, více = lépe) kteří nesou nejrůznější pěchotní zbraně (všeho druhu), stejně jako miny (pěchotní, na techniku, na nízko letící objekty), laserové zaměřovače, výbušniny, granátomety, ruční protiletadlové zbraně (Stringer, Igla), ruční protitankové zbraně (naváděné laserem, pancéřovky), kteří se prohánějí v rychlých ozbrojených buginách (s kulomety), obrněné transportéry (s kanony, kulomety, řízenými protitankovými střelami, neřízenými raketami), tanky (s kanony, lehkými a těžkými kulomety, s naváděnou municí odpalovanou z hlavně), protiletadlovým dělostřelectvem na podvozcích obrněných transportérů (s tepelně nebo radarem naváděnými raketami a rotačními kanony), vrtulníky - transportní (s rotačními kulomety), průzkumné (ozbrojené kulomety, kanony, laserem naváděnými protitankovými střelami nebo raketami na vzdušné cíle), bitevní (s kanony, protiletadlovými střelami, TV naváděnou střelou, neřízenými raketami, protitankovými raketami), čluny s kulomety a ozbrojené pancéřované čluny s TV naváděnou střelou, protiletadlovými raketami, neřízenými raketami, rotačními kulomety, apod. Obrněná/létající a námořní technika má navíc různá protiopatření (IR kouř, světlice, kovové pásky, první aktivní ochrany, a další) + laserové zaměřovače, optiku/IR/termovize pro střelce.
Do toho máme částečně zničitelné prostředí (ne tak jako v legendárním BC2) a měnící se podmínky na bojišti, kouř, prach, vítr, bouře, noc (opravdu noční mapy ne ta parodie jako v BF3), vlny které mění podmínky boje a mají výrazný vliv na viditelnost, zaměřovače všeho druhu. Ve finále je to neuvěřitelně zábavný mix. s velmi slušnou fyzikou, která zaručuje poměrně realistický pohyb objektů po bojišti a nutí tě přemýšlet jak fyziku využít ke svému prospěchu.
Tak a teď ten příklad:
Hraji za engineera (mám navolenou specializaci na rakety a další ohňostroj = uvezu, unesu více raketové munice, min, apod.), mám opravárenský kit a rád létám ze scout heli. Na heli mám vždy 30mm kanon (nízká kadence ale dobrý účinek v cíli na pěchotu a hlavně obrněnou techniku včetně tanků), stealth nátěr (aby mě laserové zaměřovače museli sledovat o něco déle, než mě uzamknou a někdo po mě může odpálit střelu - přesně o ten úsek déle kdy stihnu odpálit alespoň jeden laserem naváděný Hellfire) a protiopatření proti IR a radarem naváděným raketám (účinkuje poměrně krátce, nabíjí se dlouhých 10 sec.)
Hezky si tak létám po bojišti ale musím se umět vyrovnat s různými hrozbami. Hrozbou pro mě je sniper, který posazený někde vysoko na sloupu, kopci, stožáru, výškové budově, apod. se sniperkou mě může zasáhnout na extrémně dlouhou vzdálenost když jsem ve visu (tedy ne v pohybu), hrozbou je pro mě každý pěšák na bojišti který mě může sundat i s obyčejnou karabinou (sklo není pancéřované) když se ho snažím dorazit 30 mm kanony a zrovna se přebíjí a on běhá okolo vlajky a střílí po mě z karabiny/kulometu.
Hrozbou je pro mě kulomet na jakémkoliv vozidle a navíc pokud létám nízko nad zemí (a to musím kvůli AA vehicle - Anti Aircraft) tak i tankové kanony (mají do nich často munici ne nepodobnou brokům do brokovnice, skvělá na pěchotu a ničení vrtulníků kvůli velkému záběru - v podstatě na Tebe letí poměrně velký kontejner kuliček), které mě navíc běžně mohou sejmou i specializovanou vysokorychlostní protitankovou APDFS municí, když se zrovna vyskytnu v jejich dosahu (nutné je navíc počítat s převýšením terénu).
Hrozbou jsou objekty na zemi (sloupy, stromy, domy, atd.) o které když zavadím tak mám smůlu, hrozbou jsou letadla, která jsou výrazně rychlejší než heli (mají kanon a IR rakety, které odpalují a zaměřují na poslední chvíli abys měl min. reakční dobu na odpálení/aktivaci protiopatření).
Hrozbou je cokoliv co mě může zaměřit laserem (od snipera počínaje, přes vozidla všeho druhu pokud máš navolený SOFLAM pro druhého střelce) a tak např. navést ruční protitankový systém Javelin, střelu odpálenou z tankové hlavně nebo ruční ruské moderní RPG (které normálně není naváděné ale pokud někdo locke laserem cíl a jsi v dostřelu můžeš ho na takový cíl odpálit a hezky ze shora kde je pancíř nejslabší efektně zničit) a to klidně i na letící cíl (vrtulník, letadlo). Není to Unreal (jako ta legendární střílečka od Epicu), v Iráku piloti naváděli GBU na visící Mil Mi-8 a úspěšně zasáhli (osádka F-15E Strike Eagle).
Hrozbou je samotný fyzikální model, který na to že se jedná o střílečku je poměrně propracovaný, stačí letět kolmo dolů na max. přípustné rychlosti a u země budeš mít velký problém (tíha, váha, gravitace, ground effect) vybrat let scout heli o bitvení heli ani nemluvě (je těžší ale zase má výkonnější motory). Musíš létat jako bůh, zachovat si rychlost, vyhýbat se překážkám všeho druhu jako real pilot a do toho ještě střílí naprosto každý kdo může (často naprosto náhodou, stačí se tanku připlést do rány s pohotovou reakcí a 120 mm granát nerozchodíš). Létám často partyzánskou taktiku, identifikuj, udeř a zmiz. Přebij (zbraně i protiopatření - ty vždy) a znovu a znovu. Je to hra na kočku a myš. Do toho Tě často ohrožují zkušení stíhači a já už vím jak na ně a dokonce jsem kanonem i řadu z nich opakovaně sestřelil (mohu mít na heli i Sidewindery ale preferuji podpůrnou roli pěchotě a technice na zemi, protože jde primárně v conquestu o vlajky a na to potřebuješ tu BFU pěchotu a techniku dole nebo heli která ve visu, riskantním letu okolo vlajky dole zabírá vlajku se všemi riziky co jsem popsal výše).
Tedy ač se jedná o střílečku, ač dochází k unreal situacím kdy někdo vyskočí z letadla, heli, vystřelí RPG na tank dole a pak naskočí zpět a letí (pokud to stihne do pádu a nabrat rychlost) je to poměrně "reálná" střílečka.
Nabídne Ti tohle COD? To těžko.