Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Kwoky (12.01.2019 17:45): Diablo II má pěkný příběh. Pekelně temný znepokojující a zároveň jednodušše srozumitelný. Ve hře se svou postavou poutníka (diablo) se sluhou pronásleduješ.
@90210 (12.01.2019 10:32): Když jsem neuměl dobře anglicky, tak mi stačilo, že jdu z A do B a zabíjím všechny, co chtějí zabít mě (tzn. všichni). A když už jsem anglicky uměl, tak jsem Diablo nehrál. Češtinu jsem zkusil a názvy věcí byly tak směšné, že jsem ji zase smazal.

Hlavně mě mátlo, že v animačkách je vždycky poutník s tím sluhou, ale nikdy je ve hře nepotkám. To samé Tyrael - totální nebeský badass, který to v důležitých chvílích nezvládl. Prostě mi to nikdy nezapadlo do sebe. Můžu říct, že jsem pobral až Mephistův soulstone.
[neexistující komentář]: Hernajz ten soundtrack hraje úplně jinak, než si pamatuji. Ale fajn, že se na tom ta dnešní lepší sluchátka projeví. :)
@90210 (12.01.2019 10:32): Treba ma na mysli skutecny pribeh, o kterem jsou vsechny hry a vsechny knizky :) te mytologie a historie je ve skutecnosti tolik, ze dokaze zahltit. Nedavno jsem zodpovidal nejaky otazky kolegu "proc se postava na konci jednicky zachovala tak a tak" a vypravel jsem 10 minut, jak nekdo zmanipuloval Leorica, jeho syna, proc se druhy syn pokusil o pojmuti Diabla, z cehoz vznika postava v druhem dile, ktera si zajisti potomka s jinou postavou, z cehoz vznika ustredni postava ve tretim dile a vse je to provazana rodinna tragedie. Pak jsou udalosti jako vznik sveta, jeho viry, konfliktu a je o tom nekolik knizek. Jde o to, ze to neni pribehova hra, vetsinou to hrac bere jako klikacku a tisice hodin venuje vecem, pri kterych si na pribeh ani nevzpomene. A samozrejme se Kwokymu da zodpovedet jednoduse, proste chytas Diabla a jde o jeho smrt :) mezi nerdy a loremastery je to ale trochu slozitejsi.
[neexistující komentář]: Dobre je ten zapor, co jsi na tom celkem tradicnim pribehu nepochopil? :)
[neexistující komentář]: sbírat i to, co nikdy neupotřebim, to je definice sběratelství :) Já teda vždycky sbíral hlavně šutry a pak je furt mutoval na lepší a vždycky mi bylo líto je do nějakýho předmětu vložit, takže moje sběratelství bylo vlastně stejný :)
@mazar1234 (05.11.2018 23:16): FF X samozrejme. 2001 .)

Jen samo to v PoE je propracovanejsi, ve FF X to slo se vsemi postvami projet cele a naucit se vse...tak po 250 hodinach:)

By me zajimalo jestli se PoE uz da hrat nebo je porad silne zasazeno desyncem. Docela me to bavilo, nebyt tohoto problemu. Co jsem to zkousel pri launchi na steamu bylo to porad stejny jako na zacatku kdyz to vydali..
@AlieN (05.11.2018 22:43): Mna sice online-multy-play PoE (v trojici) nebavil rovnako ako D3, ale ten "skill tree" je asi to najfantastickejsie co som v zivote videl, to je fakt mega-narez.

Pche, kam sa hrabe Diablo, uplna traparen oproti tomu.
Když se tu řeší to mobilní Diablo tak jsem si řekl, že bych po letech rozjel dvojku. Je nějakej postup jak to zprovoznit na desítkách ve widescreenu v rozumným rozlišení, případně nějakej must have mod?
@Charllize (30.07.2018 21:57): Bylo fajn, ale nějak mě přestalo bavit kolem toho "nerf to the ground" patche. Sice jsem hrál občas i dál (hlavně kvůli lidem), i RoS, ale D2 mi nenahradilo.

Heh, aukce. To byla nejlepší i nejhorší část hry. Nejlépe na tom byl nejspíš ten, kdo měl pouze jednu postavu a vše nepoužitelné striktně prodával (Mempo!) - IMO tohle byl optimální způsob hraní. To my s armádou altů už jsme to měli horší (nicméně většinu her od Blizzardu jsem pak nakoupil právě za prostředky z DIII - nebo protočil zpět za jiné předměty - vybrat to jako reálné peníze mi přišlo divné).
@7c (30.07.2018 20:30): ja Diablo 2 prosel jen na vsechny obtiznosti plus datac. Nezabrednul jsme do nej i kdyz ten potencial tam byl jasne videt. U Diabla 3 to bylo uz horsi, tam jsem strasil velmi dlouho. Vlastne od launche. Za svuj nejvetsi uspech tam povazuji prodej prstenu v aukci za 250 euro. Po te co ji zrusily to sice ztratilo ten spravnej, abych tak rekl, moment prekvapeni, ale i tak jsem tam prudil jeste par set hodin. Ted uz na nej skoro nesahnu, ale nainstalovany ho mam taky porad. Konec vlastne nastal kdyz jsem zjistil ze muj build, ktery jsme si sam vymyslel prestal byt dostacujici na neustale pribyvajici featury hry, zejmena tedy na nejvyssi obtiznosti. Pri predstave dalsich nekolika set hodin delani dalsiho buildu jsem to vzdal:)
PS: mozna nekdy dam novou postavu na PS4, mozna.
@raisen (30.07.2018 20:59): Nemám :) Ale nejspíš bych ji použil pro Light Sorc (v podstatě asi jediná věc, co ji chybí - možná Griffon's Eye (popravdě nejsem úplně rozhodnutý o finální verzi - 200 FCR nebo ne, Crescent Moon nebo HotO (které mám aktuálně)). Asi bych zkusil nějakou variaci na Dentona a jeho 200 FCR Baal sorc. Nicméně u unikátů je to dost o štěstí (nějaký průměrný Griffon's mi padl kdysi na b.netu, na SP ho nemám). Nicméně sorc je v pohodě i tak, jen ty imunity jsou otravné. Čistou Javazon jsem už dlouho neměl - většinou hybrid, nebo na SP Fishyzon (docela by mě zajímalo, jak by byla dobrá s Ice lukem - ale nejspíš jen vyhozené runy, které stejně nemám).

Jj, tyhle stojany jsou fajn - dřív jsem plánoval zkusit vygenerovat nějakou mapu se stojanem se štíty, ale pak mi došlo, že HoZ je pro paladina asi nejlepší volba.

WC Barb byla neskutečně zábavný (na b.netu, ještě před odstraněním Iron Maiden - na solo asi moc ne) - další kurióznější build byl Thrower (pvp - eterální Laceratory). Můj oblíbenec byl ale Telezerker (Berserker s Enigmou). A pak samozřejmě 2x Ali Baba a maximální gold finding (a Council).
@7c (30.07.2018 20:30): To je pěkná statistika a odpovídá i té mé. Takový grind byl pro mě docela i odpočinkový, pustila jsem si hudbu, film či seriál a jela jsem tak hodinu, dvě v kuse a pak další dny znovu. LK byl pro mě zaručený přísun run. Snad jednou jsem tam málem umřela (hrála jsem HC), ale jinak to bylo bezpečné místo. A dobré bylo, že když se na stojanu nageneroval dobrý předmět, tak tam šlo najít i unikátní verzi. Já tam měla Battle Boots, takže jsem pak končila s truhlou plnou War Traveler :) Na SP jsem měla mod na sdílenou truhlu a v podstatě asi neomezenou, protože jsem chtěla sesbírat grál, tedy všechny unikátní, setové předměty + runy. Skončila jsem s tím asi před dvěma lety, kdy mi zbývalo 21 předmětů do konce a už to asi nikdy nedosbírám :)

Hodně zábavný netradiční build byl pro mě War Cry barbar. Ta pátá vlna u Baala neměla absolutně žádnou šanci mě jedinkrát zasáhnout, neboť byli pořád omráčení. A i na obyčejná nepřátelé to fungovalo skvěle, tedy pokud člověk neměl nastavenou vyšší obtížnost přes příkaz /players. A na bosse se až tak nehodil, protože to bylo neskutečné pomalé. Ale používala jsem ho na MF na Pindla, na něho šla dát dobrá MF výzbroj :) Ale byl to twinked charakter, takže ta neskutečná spotřeba many se dala uhlídat.

A pro koho máš Infinity? Já ji měla u Lightning Amazon a byla hodně silná s tímhle. Na osm hráčů vyčistila Diablovu svatyni neskutečně rychle. Vlastně je to asi můj nejoblíbenější build.
@raisen (30.07.2018 19:27): LK jsem svého času také zkusil, ale není to nic pro mě - ty tisíce cyklů bych asi psychicky nevydržel :) Na dii.net měli v SP lidé myslím podobné statistiky (i když většinou se zaměřovali - v reportování - hlavně na ty Ber runy). Naštěstí jsem tou dobou hrál spíš ne b.netu (hmm, to vlastně bylo před 1.13, když o tom tak uvažuji), takže sehnat HR nebyl zásadní problém. Hmm, nějak to letí - chtěl jsem říct, že mi to připadá jako včera, a už je to deset let...

Na Infinity na SP nejspíš cílím pomalu také (ta druhá Ber dříve nebo později vypadne), ale na WS K se mi líbí, že i cesta je vlastně cíl (zpravidla čistím různé oblasti podle postavy a nálady - WS K většinou Skelemancer nebo Zon).


@Charllize (30.07.2018 20:03): No, já nehraji D2 15 let v kuse, ale z disku nezmizí a tak jednou do roka občas přijde jeho čas :) Naposledy to byl ladder na přelomu roku (ale už to není, co to bývalo - stará komunita je pryč, nově zůstal spíš jen d2jsp, které mi přijde víc neosobní, ani to obchodování tam není tak zábavné).
Občas mám dojem, že mezi (některými) hráči panuje přesvědčení, že čím víc textu, tím víc addidas a že takové hry oddělují intelektuální elitu od negramotné lůzy.

ma nekdo peknej ramecek, ze bych to zaramoval a vyvesil?



@raisen (30.07.2018 19:27): Pekny. A ted si vezmi ze se najdou lidi co 15 let ctou ve jedny hre porad to samy dokola. Neco jako, patnact let jsem hral PT, umim ty dialogy zpameti:) Samozrejme je to hovadina, ale jen pro porovnani hloubky diskutovanych her..

Kazdopadne je dobre ze jsi uz prestala, 15 let je fakt dost, takovejch her peknejch vsude kolem, skoda je nezahrat :)
Ja dal jedny hre 5 let, slo o MMO takze to zas tak tezky nebylo tam ztvrdnout, ale nevim jestli bych se nekdy jeste do podobny akce pustil.
@7c (30.07.2018 19:06): Já vždy hledala runy v Lower Kurast v těch superchest. Teď jsem našla statistiku, kterou jsem si kdysi dělala, a za 10 000 pokusů, kdy jsem vždy otevřela všechny tři truhly a obrátila blízké mrtvoly, mi vypadly tyhle runy (Pul+):

Pul 19x
Um 21x
Mal 18x
Ist 5x
Gul 11x
Vex 9x
Ohm 4x
Lo 4x
Sur 2x
Ber 2x

Nejvyšší byla Ber v té oblasti, jinak věřím, že by mi padly i vyšší :) Ale nevadilo mi to, Infinity mi z toho vyšlo pěkné. Jo a 63 skillerů mi tam padlo :D Samozřejmě běháno na SP, kdy se mapa jen jednou vygeneruje, dokud se nezmění obtížnost.

Na oficiálním serveru jsem hrála jen pár let, pak na nějakých neoficiálních, ale nejvíce let pak na SP s občasnou cooperací s nějakým bláznivým buildem.
@raisen (30.07.2018 18:53): Jj (mám dojem, že byly nějaké změny i ve 1.14, ale nejsem si jistý - v seznamu jsou jen technické opravy).

Při posledním hraní na SP (v intervalu asi měsíce) mi padly Ber, Vex, Lo, Sur (většina ve WS K). Na ladderu Sur, Ohm (a možná i nějaká další). Předtím (před 1.13) to byla jedna Vex na SP a pak Cham (a možná jedna další) na ladderu (za x let). Obecně na ladderu padají často a i ze začátku je jich na trhu docela dost (a na konci se rozdávají prakticky zadarmo).

Ad TM - jeden nikdy neví, Templar's Might už jsem viděl několikrát, třeba to jednou vyjde a bude to Tyrael's :)
@7c (30.07.2018 18:04): Jen tak ze zvědavosti, tím posledním patchem myslíš 1.13? Protože ano, tam zvýšili frekvenci padání run, ale pak (asi před dvěma lety) vyšel patch 1.14 a ten měl, pokud vím, jen upravovat chod hry na nových operačních systémech, tak já jen, jestli mi něco neušlo za ty roky, co tu hru nehraji :)

Já osobně nikdy moc štěstí na runy neměla. Na unikátní věci docela ano, ale za těch asi 15 let, co tu hru hraji (ne v kuse, ale střídají se období, kdy tu hru stále hraji), mi nikdy nepadla Jah a Zod už vůbec ne. A Tyrael's Might už také v životě neuvidím :(
@Jab (30.07.2018 18:31): Ok (mě od dalšího hraní P:T odrazuje právě ta ne moc atraktivní herní/bojová část, v kombinaci se znalostí příběhu - nejspíš už ho potřetí nedám).

/OT: No, ta část s Ciri, kdy se o jejím osudu rozhodne v několika WTF událostech je skoro spíš chyba designu (ne proto, že by to někoho "potrestalo", ale že bych očekával spíš propracovanější a dlouhodobější budování konce než téměř Deux Ex HR zakončení - o kterém rozhodne pár nenápadných vět). Na druhou stranu, třeba u W3 mi přišlo zásadnější, jak dopadne Temerie, než Ciri (a tam to taky bylo dost divné, ale to beru jen ze svého pohledu, koneckonců, i celá druhá část románové série mi přišla jako jedno velké WTF, takže logiku jim vyčítat nemůžu).

Tak jde o to, co je "hardcore gameplay" (o Diablu 2 je řeč spíš kvůli tomu, že jde o diskusi u Diabla 2 :)

To chápu - pro hodně hráčů je to zásadní věc (příběh, dialogy atd.) - pro hodně jiných to zase nehraje zásadní roli.

Celá takhle diskuse (u D2) vznikla myslím spíš z nepochopení podstaty D2 (myslím té stránky hry, kvůli které se nepřetržitě hraje už 18 let).
@7c (30.07.2018 18:04): Asi si nerozumíme. Já nepsal ani čárku o těžkých rozhovorech. Nebo to zbytečně zesměšňuješ. Spoustu lidí prostě odradilo to, jak ukecaná ta hra je. Příklad s Ciri a "trestem" po desítkách hodin byl snad také jasný. ;)

Pro mě jsou ty dialogy, resp. interakce světa s hráčem, gró žánru. Preference ti neberu. To je každého věc. ;) Intelektuální náročnost toho či onoho btw nebyla součástí mé argumentace. Je to jako se tvářit, že hardcore gameplay zase představují toliko diablovky. Blbost z obou stran. :)

Samozřejmě dungeony musí být zničeny.
@Isair (30.07.2018 15:30): Jen "odbočka" k D2 - nějaká komplexnost není daná výběrem dovedností ve stromu (i když i tam se občas dá hodně experimentovat - zejména u netradičních buildů, nebo viz rozvášněné diskuse o tom, jestli je DAE a Valkyrie dobrá či špatná volba), jde tu o kombinaci skillů, vybavení, statistik - často jde, když se to vezme z nadhledu o detaily (bod sem či tam nehraje roli), ale obvykle se skončí na totálním "min maxování", kdy chybně vložený bod = smazat postavu a hrát znovu :) A je proto nutná znalost postav, předmětů, monster, mechanik (protože, když něco neznám, jak můžu vědět, že se mi podařilo nějaký problém vyřešit :) - a zejména ty kombinace tvoří (z mého pohledu) tu nejzábavnější část. Trochu mi to připomíná EVE Online, až na to, že v D2 je zábavná i ta herní část a ne jen ta plánovací...

Ta hloubka (a zábava) je dle mě v tom, stanovit si nějaký cíl a potom ho během sezóny/ladderu nebo celkově (single player) plnit. V současnosti (poslední patch) konečně padají HR (ve smyslu nejde o frekvenci 1x za měsíc/rok), takže se (v kombinaci s RWM) otevírá možnost mít podobné buildy jako na b.netu i na SP.

Samozřejmě to není pro každého (koneckonců, mě při prvním hraní taky D2 moc neuchvátilo - jsem spíš příznivec stylu z LoD než Classic). Ale zase mi přijde povrchní kritizovat něco, co moc neznám (proto jsem se vlastně vůbec zapojil do diskuse).

@Jab (30.07.2018 12:02): Na b.netu ti "schovávání save jinam" moc nepomůže .-) A na SP je to o přístupu každého hráče - koneckonců, osobní výzva je "osobní" už od toho názvu.

@Jab (30.07.2018 06:34): Nic proti gamebookům nebo papírovým RPG nemám (právě naopak), ale u videoher preferuji něco jiného. Samozřejmě jsem hrál/hraji různé VN nebo adventury, ale určitě se díky tomu necítím jako intelektuální gigant .-)

Občas mám dojem, že mezi (některými) hráči panuje přesvědčení, že čím víc textu, tím víc addidas a že takové hry oddělují intelektuální elitu od negramotné lůzy.

Jinak, neznám nikoho, kdo by nedohrál P:T kvůli "těžkým" rozhovorům, zato na obtížnost D2 jsem četl stížností docela dost, ehm... Když už srovnávat jablka a hrušky. Přitom obtížná není ani jedna z nich (i když narozdíl od P:T vyžaduje D2 dost úsilí a času).

Když bych měl přihodit něco neakčního a těžkého - tak třeba Goblins série (obzvlášť Goblins Quest 3).
Pre mňa skončila zábava v okamihu, keď som si uvedomil, že vychlontané lektvary sa počítajú rádovo v stovkách. Aj boss-fight v jednotke som prerušil návštevou mestečka, aby si hrdina znova naplnil batoh fľaštičkami, cítil som sa pri tom ako srábek a ponížilo ma to! :D
@Charllize (30.07.2018 10:30): Právě že HC= jedna smrt jsem si v Diablu 2 docela oblíbil, neříkám, že jsem to tak pokaždé dohrál :), ale hrávali jsme tak i v multiplayeru a to byl teprve adrenalin.

Co se týče HC ve smyslu zvolené obtížnosti tak jsem to dohrál na Normal, Nightmare a tuším že v Hell jsem skončil někde ve třetím aktu. Diablo 3 jsem nehrál vůbec. Však já vím o čem mluvíš, ty hry jsou na pořádné vyskillování hráče složité (podobně jako ten zmíněný SF), ale i tak mi nepřišly natolik sofistikované, abych tu z nich dělal takovouhle modlu. To už mi i ten TQ na tom přišel lépe (jak jsem psal v jednom z prvních příspěvků) už třebas díky možnostem nakombinovat libovolné 2 zaměření, čili tam těch možností bylo kór hafo a chtělo to rozmýšlet daleko více. V Diablu 2 prostě jen zvolíš několik skillů a do těch neustále dáváš bodíky, když to nejde, tak trochu strom dovedností překopeš (i kdyby to mělo znamenat znovurozehrání hry), ale nepřišlo mi to tak složité či nepochopitelné, aby si to vyžadovalo nějaké obrovské intelektuální nároky na hráče, z čehož mluvím o té přeceňovanosti, znám hafo daleko složitějších RP systémů (stran vývoje postav), které nabízejí mnohem více možností a mnohem více rozmýšlení nad vývojem postav (třebas i ten FF 7 s těmi jeho matériemi o kterém jsme se nedávno bavili nabízel imo mnohem více možností, nehledě o DnD a dalších- kdo nehrál IWD na Heart of Fury, nevím o čem je řeč, když se mluví o propracovanosti mechanik a taktizování v soubojích:), samozřejmě nezmiňuji ostatní RP systémy, které vývoj postav neomezují pouze na souboje, což by jaksi v Diablu bylo beztak bezpředmětné). Ale nechme toho, každý to zkrátka vidíme jinak:). Shodneme se určitě v tom, že Diablo 2 toho pod povrchem skrývá více, než je patrné na první pohled.
@Charllize (30.07.2018 10:30): Tiež sa hlásim! HC (mod?) nepoznám, ale nemodovanú jednotku som dohral viackrát a v dvojke+LoD som sa prebil do polovice nightmare. Multiplayer iba na súkromnej malej LAN párty, battle.net nepoznám.
@Isair (30.07.2018 01:45): Ja netvrdil ze to tak neni, jen ze to tak nekdo muze videt. Pro nektere jsou dungeony stejne tupe jak diablo.

Osobne by me zajimalo kolik lidi tady teda to diablo na HC hralo ze tak z urcitosti vi ze to urcite nebude nic sloziteho. Tipuju tak Vsivaka a 7c, kteri tvrdi opak. Ja treba vim ze u D3 jsem nektere veci nebyl schopen dat. Musel bych tomu venovat dalsi enormni mnozstvi casu a zkouseni a vymysleni co s tim. A to mi pocitadlo ukazovalo pres 1000 hodin.
@7c (30.07.2018 00:42): Zužuješ si "herní" dle svých preferencí. Posun prostřednictvím dialogů a možností v nich je jen "herní" jinak. Z Numenery by tě možná trefil, ale hra je to stále dobrá i de facto bez soubojů. Něco klade důraz na propracovaný vývoj charakteru a souboje. Něco na příběh. Byť podotýkám, že Planescape velmi zdárně využíval víceméně tytéž statistiky i mimo souboje (v rozhovoru). Je nesmyslné klást přehnané narativní nároky na diablovky a naopak "soubojové" na příběhová RPG.

Stran "nepřekonatelných" soubojů si myslím, že je jednoznačně nakonec dá téměř každý. Něco změníš, něco překopeš a jdeš na to znova. I to D2+LoD už ti, pokud vím, nabízí překopání skillů. A že příběhová RPG dohraje každý? No jo... Ale přežije to Ciri? :) O co více frustrující je, když tě po dalších dvaceti hodinách hra potrestá, páč si nedával pozor a jen náhodně vybíral z dialogových možností? Krom toho znám více lidí, které odradily dialogy v PST než "těžké" souboje v Diablu. Btw můžeš namítnout HC mod. Ale upřímně to byl vždy gimmick a lidi si ty savy jen ukládali jinam. Každopádně jde celkově o rovnocenné systémy. Jen každý preferuje ten či onen nebo mezi nimi přepíná.

Samozřejmě dungeony musí být zničeny.
@Isair (30.07.2018 01:45): Jop. A nemusia to byť len klasické dungeony prešpikované hádankami. Pri krátkej a lacnej bojovke Dungeon Rats žiaden gúgl nepomôže, treba používať vlastnú hlavu. Chcel by som vidieť frajera, ktorý to zmákne na prvýkrát, aj keby predtým poznal naspamäť celú wiki, všetky buildy a dušu upísal temným silám. Poctivý systém založený na RNG človek holt neošidí. :-)
@Charllize (30.07.2018 01:27): Tak to zase pozor, dungeony jsou dost často i o plnění všemožných hádanek, hledání secretů, překonávání pastí a překážek, ty bez automapingu pak na hráče kladou nároky i v rámci orientace v prostoru. Určité procento z nich má taktické tahové souboje. Zkrátka naprosto odlišný gameplay a nároky na hráče než má Diablo, které je opravdu jen o těch klikacích soubojích a rozvoji postav. Samozřejmě to záleží kus od kusu, ale většina z nich opravdu není jen a pouze o mlacení příšer v chodbách. Naopak zrovna souboje v nich mnohdy nepovažuji ani za kdovíjak zábavnou část, přesto je hraji rád právě díky zmiňovaným ostatním prvkům, které mě naopak baví velmi (pokud se tedy nejedná o ty s tahovými a taktickými souboji, z nichž některé mají naopak naprosto perfektní souboje- viz. například Brány Skeldalu).
S Isairem se vzdycky dobre povida. Jenze uz je pozde a zaciname se tocit v kruhu, jako ostatne vzdy.
Jenom dodam ze mame taky dungeony ktere kombinuji plno prvku a obvykle narace a dusevni rozvoj postav to nebyva. Taky by se o nich dalo rict ze to je chozeni chodbama a mlaceni priser pro blbecky. Ale pravda to taky moc nebude.