@Jab (29.10.2018 15:26): 2 posledni dily romanu, ktery byvaji obvykle kritizovany a kde Sapkowski nejvic rozbiji tradicni fantasy klise a pise rekneme experimentalneji, povazuju za nejlepsi vubec.
Diskuze
@Jab (29.10.2018 17:01): A ta se ve W3 ke konci sesype.
@Guardian (29.10.2018 16:50): Já řešil konzistentnost toho či onoho. Mělo by to být zřejmé. Ale nech to raději koňovi.
@Jab (29.10.2018 16:41): Tak suď hru podle toho, jaká je, ale nepiš, jak je lepší než knížky a jak věci řeší líp, když je evidentně neřeší a ignoruje.
@Jab (29.10.2018 16:41): Tak si W3 zahrej znovu, třeba tě to trkne. A nepřeskakuj dialogy a cutscény...
@Guardian (29.10.2018 16:36): Tu diskuzi už jsme jednou vedli a za mě si se mýlil. Ale to je vedlejší. Přijde mi nicméně trošku na palici, že to po půl roce řešíš znovu trochu dětinským propašováním editu do svého příspěvku.
@AlieN (29.10.2018 16:40): Spíše to vidím jinak. Tohle si z knih samozřejmě pamatuji. A chápu tvé pocity. Určitě je třebas mimo Ciri v BaW jako císařská dcerka, jež Emhyra zove "papá". Taky nedává smysl, že by se k jejímu vyhledání nechal vůbec Geralt najmout. A dokonce že by ji opravdu přivedl. Ale holt hra představuje vlastní "logiku" a já se přes to přenesu a budu ji soudit dle toho, jak je uvěřitelná sama o sobě.
Btw hrozí tu mraky spoilerů. Je třeba na to dávat bacha.
@AlieN (29.10.2018 16:40): Spíše to vidím jinak. Tohle si z knih samozřejmě pamatuji. A chápu tvé pocity. Určitě je třebas mimo Ciri v BaW jako císařská dcerka, jež Emhyra zove "papá". Taky nedává smysl, že by se k jejímu vyhledání nechal vůbec Geralt najmout. A dokonce že by ji opravdu přivedl. Ale holt hra představuje vlastní "logiku" a já se přes to přenesu a budu ji soudit dle toho, jak je uvěřitelná sama o sobě.
Btw hrozí tu mraky spoilerů. Je třeba na to dávat bacha.
@Jab (29.10.2018 16:22): Emhyr je v knihách evidentní čurák, který Ciri chce proto aby si ji mohl vzít (a upevnit nárok na trůn), a splodit s ní geneticky epického potomka (no úplně Kwisatz Haderach).
Nikdy jsem moc nechápal proč ve hře vidíš to finále kdy on má Ciri jako pozitivní, já ho chtěl narazit na kůl, no ale dává to smysl když tyhle motivy z knih prostě ignoruješ (plus i tu menší světovou válku co rozpoutal).
Možná by sis to měl přečíst znovu ty :)
Nikdy jsem moc nechápal proč ve hře vidíš to finále kdy on má Ciri jako pozitivní, já ho chtěl narazit na kůl, no ale dává to smysl když tyhle motivy z knih prostě ignoruješ (plus i tu menší světovou válku co rozpoutal).
Možná by sis to měl přečíst znovu ty :)
@Jab (29.10.2018 16:34): Promiň, ale ty jsi nepochopil ani konec W3, který tu tak vyzdvihuješ. Čímž tě nechci nijak urážet, on byl na pochopení těžký, protože byl uspěchaný a z nutnosti nedotažený, ale opravdu to není tak, jak si myslíš, že Ciri zastavila konjunkci sfér.
@AlieN (29.10.2018 16:32): Přesně takhle to je. Ta hra je od začátku těsně do konce tak moc dobrá, jako je její konec špatný. Je tam prostě vidět, že hromadu věcí nemohli dotáhnout, jak by chtěli.
@Guardian (29.10.2018 16:24): Je to kdyžtak níže. Pro tvé ego plné zářezů za přečtenou ságu to jistě bude složité. Ale tehdy i dnes prostě vaříš z vody. :) Holt někdo si pamatuje a někdo si musí dělat opáčka a stejně mu to je na pytel. :)
@AlieN (29.10.2018 16:32): Částečně souhlasím. Ale beru to tak, jak jsem psal níže.
@AlieN (29.10.2018 16:32): Částečně souhlasím. Ale beru to tak, jak jsem psal níže.
@Jab (29.10.2018 16:07): Ah to příliš neřeším, že zjednodušili to co Sapkowski nadhodil v knihách, ale že zvrtali už i to, s čím sami přišli ve hrách - z Eredina je tak ve finále tupé superzlé monstrum jehož příběhové vyvrcholení se zvrhlo v pouhou sérii boss-fightů, white frost ve trojce už vůbec nedává smysl, a nejhůř dopadl chudák Avallac'h, který nejenže byl rázem úplně jinou postavou než v knihách, ale jeho story nakonec z půlky stejně skončila ze hry vyhozená, protože CD Projektu došly prachy a čas.
@Jab (29.10.2018 16:27): Psal jsem dvanáctkrát. Minimálně.
A jak jsem psal. Nějaká témata tam jsou víceméně nevyjasněná. Každopádně rozhodně W3 nepokládám za nějakou ukázku Sapkowskimu, jak by měl psát. Sapkowskimu se nikdy nestalo, že by se mu začala nějaká postava chovat tak, že by to nedávalo smysl. To se o W3 říct nedá.
A jak jsem psal. Nějaká témata tam jsou víceméně nevyjasněná. Každopádně rozhodně W3 nepokládám za nějakou ukázku Sapkowskimu, jak by měl psát. Sapkowskimu se nikdy nestalo, že by se mu začala nějaká postava chovat tak, že by to nedávalo smysl. To se o W3 říct nedá.
@Guardian (29.10.2018 16:24): Není tam to, co mi podsouváš a co jsem netvrdil. Ale je tam něco jiného, čeho jsem se dotýkal. Páni, jedenáct? No... Asi to budeš muset vzít ještě jednou... :)
@Jab (29.10.2018 16:22): Já jsem knížky četl. Asi tak dvanáctkrát. Minimálně... A nic takového v nich není. Nemáš v tom stejný guláš, jako když sis myslel, že Ciri v trojce porazila konjunkci sfér nebo co jsi to psal?
@Guardian (29.10.2018 16:20): Tak to myšleno není. Potřebuješ to vysvětlit? Je to kdyžtak v knihách...
@Jab (29.10.2018 16:07): Hele sorry, ale Ciri nikdy nezvažovala, že by měla mstít Falku. Ty si ty věci cucáš z prstu. A ano, AlieN má pravdu. Witcher 3 je jako celek stejně tak dobrý, jako je špatný jeho konec.
A to vypuštění té zápletky, že Emhyr je vlastně hajzl, co chtěl prznit vlastní dceru a co ji připravil o rodiče a místo ní si nakonec dosadil falešnou Ciri, když v sobě našel aspoň kousek citu, to není nutný úklid, to je prostě vypuštění nejlepší zápletky z knížek.
A to vypuštění té zápletky, že Emhyr je vlastně hajzl, co chtěl prznit vlastní dceru a co ji připravil o rodiče a místo ní si nakonec dosadil falešnou Ciri, když v sobě našel aspoň kousek citu, to není nutný úklid, to je prostě vypuštění nejlepší zápletky z knížek.
@AlieN (29.10.2018 15:59): Nedalo se nic dělat. Knihy jsou kolikrát dost salát. Stran Ciri a vztahu ke smrti, zda je potomek Falky (a má ji mstít), brajgl v proroctvích, schopnost cestovat v čase... Za mě to není zjednodušení, ale nutný úklid.
A pak je tu ten malér s Camelotem... :)
A pak je tu ten malér s Camelotem... :)
@Jab (29.10.2018 15:26): Šmarja a těmito slovy vyzdvihuješ hru?
CD Projekt napsal skvělé vedlejší příběhy, ale ten hlavní obzvlášť v jeho vyvrcholení dosral kde mohl, právě tím zabitím zajímavých motivů do jednoduchého kýče a vykašláním se na mnoho zásadních dějových linek.
Hra je v tomhle mnohem horší než knihy.
CD Projekt napsal skvělé vedlejší příběhy, ale ten hlavní obzvlášť v jeho vyvrcholení dosral kde mohl, právě tím zabitím zajímavých motivů do jednoduchého kýče a vykašláním se na mnoho zásadních dějových linek.
Hra je v tomhle mnohem horší než knihy.
@Jab (29.10.2018 15:26): Ten přesah do artušovských legend mi nepřijde kýčovitej. Ale totálně zbytečný mi přijde, to zase jo... Ale zase mě to ani nijak neruší.
Že Sapkowski otevřel témata, která uspokojivě nevysvětlil a až příliš nechal na čtenářově domýšlivosti, to je taky pravda.
Že Sapkowski otevřel témata, která uspokojivě nevysvětlil a až příliš nechal na čtenářově domýšlivosti, to je taky pravda.
@90210 (29.10.2018 14:47): Trojka je imho lepší jak Sapkowského knihy s kýčovitým přesahem do Artušovských legend a mírně řečeno "bordely" stran témat, které Sapkowski počal a řádně neuzavřel.
@90210 (29.10.2018 15:10): máš pravdu :)
@Guardian (29.10.2018 14:50): Znas to jak je to tady s temi spoilery, v 99% pripadu se tam davaji nesmysly typu "hra ma peknou grafiku", takze na to kazdej stejne klikne a zrovna tohle je klicovej moment cely sagy...
@90210 (29.10.2018 14:47): Však ten cliffhanger je ve spoileru.
Pokud nekdo planuje cist celou knizni serii, coz bych vrele doporucil, protoze hry ji nesahaji ani po kotniky, tak at ve vlastnim zajmu ignoruje posledni 3 prispevky, pokud se nechce pripravit o hlavni cliffhanger na konci cele sagy, OMG.:D
@player (29.10.2018 14:20): Tak on je obecně ten vztah Ciri x Emhyr v Zaklínači 3 dost zjednodušenej. Kdyby byl takovej, jako je v knížce, nikdo soudnej by se asi nemohl rozhodnout přivést Ciri Emhyrovi (a ty rozhovory Geralt x Emhyr by taky musely vypadat úplně jinak).
@player (29.10.2018 14:20): Duny je Emhyr
@90210 (29.10.2018 13:13): @Guardian (29.10.2018 13:30): Kdo jsou rodiče Ciri v knižní serii? Tady jsem našel že je dcerou Cintránské princezny Pavetty a zakletého rytíře Dunyho. Tedy ani není z Nifgárdu a o vazbách na Nifgárdského císaře se tam nepíše. Ty jsou pro změnu zmíněny ve třetím dílu herní série.
@90210 (29.10.2018 13:13): V jedničce Ciri zmínil akorát krčmář ve čtvrté kapitole. Neknižní zabíjení by se z her vypustit dalo, prostě by jenom vypustili třeba tu Geraltovu roli v dobývání toho hradu. Do toho je nikdo netlačil, to si na sebe upletli sami.
@Guardian (29.10.2018 12:53): Yen uz je ve dvojce aspon obcas zminovana, byt tam stale hraje prim Triss, coz je ve knihach vedlejsi postava, ale nevzpominam si, ze by byla v prvnich dvou dilech jakakoli zminka o Ciri, coz byla uz poslednich dvou knihach defakto hlavni postava. IMHO se podobny veci resit nejakym vyrazovanim z boje, ale rozumim, ze je to jen hra, coz je holt medium primarne zamereny na zabijeni, kdyz to trochu prezenu, co si budeme povidat. Hry s pacifistickym zpusobem reseni konfliktu, respektive realistickym, prakticky nejsou, byt v realite na sebe lidi taky kvuli kazdy 3,14covine nevytahujou katany a kulomety. Hry jsou v tomhle fakt slabomyslny, zamerne generalizuju.
@90210 (29.10.2018 12:40): Protože hry se v tomhle nedrží knížek. V jedničce je to docela OK, protože tam Geralt zabíjí nájemné vrahy a bandity, což není nic proti knihám. Dvojka mi vadí, protože tam Geralt zabíjí i například vojáky při dobývání hradu, což mi přijde jako naprostý WTF a prostě to tam nepatří. Trojka je už zase OK, tam taky, co se lidí týče, zabíjíš vesměs hlavně takové, co nějak ohrožují tebe, třeba zbojínky apod.
Třeba zabíjení lapků v Toussaintu za odměnu mi už knižní nepřijde, ale to dělat nemusíš. Ve dvojce se dobývání hradu nevyhneš. IMHO je dvojka asi nejslabší článek série, pokud jde o tohle. Zase je samozřejmě lepší než jednička v tom, že už se trošku sune k Yen/Ciri a neignoruje tuhle "zápletku".
Třeba zabíjení lapků v Toussaintu za odměnu mi už knižní nepřijde, ale to dělat nemusíš. Ve dvojce se dobývání hradu nevyhneš. IMHO je dvojka asi nejslabší článek série, pokud jde o tohle. Zase je samozřejmě lepší než jednička v tom, že už se trošku sune k Yen/Ciri a neignoruje tuhle "zápletku".
Dvojka je kratka, ale i tak v ni Geralt zabije asi tak 1000x vic lidi, nez ve vsech 8-mi knihach dohromady...Divim se, ze si toho nikdo nevsiml.
Ts, dvesto hodín to fakt nie je. Keď teda podobne ako ja nebudeš prehľadávať každý kút, a budeš plynulo nasledovať questy s občasným odskokom do kríkov po truhlu, čo sa nachádza po ceste, tak je to na slabých 160!
Ježíš... Tak v tom případě to je trochu delší, tak dvacet hodin. Ale jakmile najdeš M16, tak už to jen na pohodu kropíš.
Takhle lepší? :)
Takhle lepší? :)
@PRIVATE MARTIN (29.10.2018 06:12): Dvojka skutočne nie je až tak dlhá ako jednotka. Na trojku sa, samozrejme nechytá ani jedna, ale 200 hodinami by ťa, tak ako Jab, nestrašil, lebo sa do toho nikdy nepustíš :))
@PRIVATE MARTIN (29.10.2018 06:12): Strašně dlouhý. :) Kór v té GOTY verzi s oběma DLC. Ale zdlouhavější mi snad jen občas přišel Velen, pokud člověk dělal všechny vedlejšáky. Stran tedy toho, že tím spala hlavní dějová linie. Vedlejší questy jsou jinak často super. A hra je rozumně rozfázována
Pokud plníš "vše", tak s těmi 200+ hodinami u té GOTY verze můžeš počítat.
Pokud plníš "vše", tak s těmi 200+ hodinami u té GOTY verze můžeš počítat.
@Jab (28.10.2018 23:20): To je až také dlhé?! Už dvojka nemala konca kraha. :D
@PRIVATE MARTIN (komentář): Teď už tě čekají jen stovky hodin hrací doby trojky. :)
@PRIVATE MARTIN (21.10.2018 14:15): V momente, kedy Ta Triss čaká pred konklávou a volá ťa dovnútra - akonáhle príjmeš, už nemôžeš nič plniť.
@PRIVATE MARTIN (21.10.2018 14:15): Třetí akt je kraťoučký, takže tuším jen cca do momentu, kdy opustíš to hlavní nádvoří a půjdeš za čarodějkami.
Netušíte dokedy si môžem v treťom akte porobiť sidequesty?
@JohnCZ (09.09.2018 00:14): Tak dík za radu. Snáď sa k tej hre ešte niekedy vrátim. Z nejakého záhadného dôvodu ma to baví menej ako jednotka.
@PRIVATE MARTIN (08.09.2018 22:25): Ou pardon, trochu jsem se asi uklikl. :O
@JohnCZ (08.09.2018 22:20): To hovoríš mne či Adieuouovi? :D
@Adieu (27.08.2018 11:22): Hrál jsem obě. Za Iorwetha je to trochu delší a řekl bych i lepší (díky o trošičku zajímavější lokaci). Na druhou stranu přijdeš o srandovní quest se ztraceným Odrinem. Vesměs je to ale fuk, ideální totiž je, když si je zahraješ obě, protože obě mají co nabídnout. Ne nutně hned, ale při dalším je to fajn oživení, protože se dočkáš obsahu, cos ještě neviděl.
@PRIVATE MARTIN (08.09.2018 21:57): Já si zvolil Iorwetha. Někde jsem pak slyšel, že ta jeho linka je na první průchod lepší, ale nevím co je na tom pravdy. Jestli to máš takhle, tak spíš počkej na vyjádření někoho, kdo hrál obě. :)
@Fritol (08.09.2018 21:55): Nemusím ich oboch. Inak by som sa to nepýtal. :D
@PRIVATE MARTIN (08.09.2018 21:48): Zvol si co uznáš za vhodné, se kterou stranou sympatizuješ. Není to žádné lepší/horší, mění to naprosto celou hru, zásadně.
Na konci prvej kapitoly je lepšie ísť s Iorwethom alebo Rocheom?
@Smartka (komentář): Fajn komentář, také vždycky trpím, když hráč může předměty prodat pouze za zlomeček jejich ceny, věřím, že se dá balanc vytvořit i jinak. Akorát bych doporučil dělat odstavce.
@Smartka (komentář): Ty blur, bloom atp. efekty lze povypínat v menu. Alespoň trochu to pomůže.