Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Gordon (23.01.2024 12:47): A borec jde podle všeho fakt do toho. Koho to zajímá tak doporučuju ono video, kde shrnuje své plány na duben.

Ve zkratce chce zatrhnout hry s vyměřenou životností a Crew poslouží jako trojský kůň. Cílem je buďto zavázání studií vydat po ukončení podpory buďto offline patch nebo uvolnit nástroje pro hostování serverů uživateli.

A jelikož je soudní spor nereálný, tak se na to chystá jít přes stížnosti na úřady pro ochranu spotřebitele. Konrétně v Austrálii, Francii a Německu. Ty mají prý z hlediska práva největší šanci na úspěch. Na dalším místě je pak Evropská unie jako celek, kde se mohou hodit stížnosti ze všech zemí.

Navíc dále shání pomoc v prozkoumání stavu práva a možností v zemích EU, takže pokud je tu někdo právník a chtěl by mu pomoct, tak směle do toho. A samozřejmě taky jakékoliv rozšíření povědomí o této akci mezi tvůrci obsahu apod.
Vlastně teď si uvědomuji, že hru jsem dostal zdarma od Ubisoftu na Uplay. Je to na PC ještě stále hratelné, že bych to alespoň zkusil? :)
@USER47 (28.01.2024 22:19): v tom případě chápu proč to hráči vyhledávají. :) Mě nikdy Forza Horizon neuchvátila, jako je to fajn poježdění v open world, ale mám raději Gran Turismo nebo Forza Motorsport.
@Rapier (28.01.2024 14:40): Je pravda, že Motorfest je vcelku očividná kopírka FH. Ale Crew 1+2 jsou oproti FH sérii celkem odlišný. Hlavně díky mapě. Já trochu času v Horizonu 4+5 strávil, a pořád preferuju Crew, protože velikost mapy je prostě úplně jinde. FH vypadá technicky líp, ale mapa působí strašně uměle tou kompresí terénu. Crew 1+2 jsou pochopitelně oproti realitě taky zmenšený, ale ta mapa je pořád skoro 100x větší než FH, což celkový vizuální věrohodnosti pomáhá.

A o to víc to pomáhá celkový variabilitě závodů. Ve FH4+5 za pár hodin ježdění znáš každou silnici. V The Crew 1+2 bys musel strávit o hodně hodin víc, aby sis zapamatoval celou 6000-7000km² mapu.
@Rapier (28.01.2024 10:04): V Driveclub i Driveclub Bikes mám platinu, což napovídá, že jsem se bavil poměrně dost i docela dlouho. ;c) A The Crew se těžko s čímkoli srovnává, ta hra je svým způsobem unikátní. Taky proto jí bude taková škoda. Netvrdím, že je nejlepší ze všech, to rozhodně ne. Ani nemusí bavit každého, pokud má ale někdo závody, či pouhé projížďky autem rád, je zde velká šance, že ho hra zaujme. Přidám jednu drobnou zkušenost z naší rodiny, mladší syn si The Crew pochvaluje, že si díky němu udělal solidní zeměpisnou představu o Spojených státech. A to je podle mě taky fajn, v podstatě jakási škola hrou. Komenský by zajásal a šel si nabít ovladač. :c)
@USER47 (28.01.2024 14:26): njn, být první neznamená být nejlepší, nebo lepší než konkurence. :)
Když vyšla relativně nedávno The Crew Motorfest všichni to považovali od prvního okamžiku za nepokrytou kopii úspěšné Forza Horizon série. Těžké vystoupit ze stínu slavnější série, bez ohledu na to kdo tenhle žánr rozjel jako první.
@Rapier (28.01.2024 10:04): Forza Horizon je Microsoftí verze Test Drive Unlimited, The Crew je neoficiální nástupce Test Drive Unlimited od původních vývojářů:).

Jinak GT Sport, FM, Assetto Corsa jsou úplně jiný typy her, to se moc srovnávat nedá.
@Dunemaster (27.01.2024 21:11): tak jistě proč ne, pokud ho to baví. Driveclub vyšel na PS4 a dodnes mě udivuje jak kvalitně je hra zpracovaná. :)

@samorost (27.01.2024 17:05): chápu, takže fakticky Ubisoftí verze Forza Horizon, pro mě je těžké vůbec hrát The Crew. Když to vyšlo, tak mě to v závodní konkurenci GT Sport/Forza Motorsport a Forza Horizon vůbec nezaujalo. Navíc v té době frčel Assetto Corsa a pár dalších titulů. Tak jo, pokud je tam fajn kampaň.
@Rapier (27.01.2024 15:13): Driveclub je samozřejmě skvělý, kouzlo The Crew tkví ale zase úplně v něčem jiném. Už jen relaxační projíždění se napříč USA, mnohdy diametrálně odlišnou krajinou, je báječné a dají se tím trávit dlouhé hodiny. Driveclub je absolutní „tunel”, kdežto v The Crew si vyrazíš do „přírody” a jezdíš si, kde se ti jen zachce a to v mnoha druzích aut a na několika typech motorek. The Crew má zábavnou kampaň s příběhem, Driveclub je pouze několik sérií závodů. Obě hry jsou tedy sice především o závodění, každá je ale výrazně odlišná. Takže ano, má smysl trávit čas hraním The Crew, což dokazují i počty lidí, kteří si na poslední chvíli chtějí hru ještě užít.
Nevím zdali má smysl trávit čas zrovna hraním The Crew když jak na PC, tak na konzolích je tolik lepších závodních her, např. Driveclub, který mě tolik připomíná zlaté časy Need For Speed III, IV, Porsche série, jednak stále perfektní grafikou, ze které mě včera odpoledne, při hraní na PS5, opět spadla čelist, jednak lokacemi a zasazením do venkova ale i měst. Chybí jen normální silniční provoz a policie. Na hře jde vidět, že jí dělali bývalí mágové z Digital Image Design, stejně jako jejich tehdejší letecké simulátory: TFX, EF 2000, ADF, TAW, je prostě Driveclub zaslouženě grafický nadčasový TOP level! Jízdní model neurazí, dojet na bedně vyžaduje um.
Tak jen potvrzuji, že na PS5 hra normálně běží (mám verzi „The Crew (Wild Run Edition)” pro PS4), teď jsem se tam chvíli naháněl s policajty. :c) Jinak koukám, že hru v posledních dnech drtí strašně moc lidí, jak tak čtu, tak si ji dokonce dost z nich koupilo i teď na poslední chvíli, aby ji alespoň vyzkoušeli. Taky tomu ještě pár hodin dám, pokusím se dohrát příběh, mí synové už ho dávno dokončili, tak se nechci nechat zahambit. Na platinu už to nevidím, na to nebudu mít dost času. Nuž, co se dá dělat, kdo to mohl tušit...
Tahle chyba mi v googlu vyhodila pár diskuzí od lidí na xboxu. Některejm zdá se pomohlo přelogovat se na jinej account a zpět či restartovat konzoli.
@Pluto (25.01.2024 00:24): Ano, to máš naprostou pravdu, ten důvod Ubisoft nemá. Předpokládám, že jsou tak pevní v kramflecích, že jim na nějakých naštvaných hráčích nesejde a zřejmě správně předpokládají, že jejich pověst tímto neutrpí. The Crew se sice prodalo tuším okolo 2 milionů kusů, ovšem v současnosti tuto hru hraje již jen pár lidí (nyní se počty nejspíš lehce zvednou, jelikož si ji bude chtít mnoho lidí ještě zahrát... včetně třeba mě). A ne každý má takto sběratelsko-ochranářské sklony, že mu záleží na každém vydaném titulu. Většina hráčů jsou prostí konzumenti, kteří si danou hru zahrají a jdou na další. Takže je pravděpodobné, že tato situace nadzvedává jen pár procent hráčské obce a to nebude na boj s takovým kolosem, jakým je Ubisoft, pravděpodobně stačit. Je to sice zajímavý precedens, ale pořád jde jen o „blbou” hru, která naprostou většinu lidí ze židle nezvedne. Natož aby se kvůli tomu s nimi někdo pustil třeba do soudního sporu. V diskuzích sice mnozí fantazírují, nakonec to ale skončí tradičně připažením a rezignací.
@samorost (25.01.2024 00:12): Já tuhle snahu samozřejmě chápu a jsem jednoznačně pro. Já osobně nemám rád "všechno jen virtuálně" a nerad bych přišel o kteroukoliv z her, které mám. Ale z pohledu Ubisoftu asi nevidím jediný rozumný důvod, proč do tohohle kroku cokoliv investovat (nejen peníze, ale hlavně čas)...
Ani to nemusela bejt většina kódu, pokud vím, někdo se po vrtání do herních souborů dokázal dostat na splash screen s tlačítkem "offline mode", a lidi z toho začali vyvozovat dalekosáhlý závěry o uzamčení funčního offline módu. Klidně to může bejt jen nějakej původní koncept z nějaký pre-alpha verze splash screenu a to jedno tlačítko zahrnuje celej rozsah offline módu, na kterým se kdy pracovalo.:-D
@samorost (24.01.2024 23:34): Otázkou je, jestli ten offline kód je funkční a nebo to byla jen rozpracovaná funkcionalita, kterou se nakonec rozhodli nepoužít, ale většina z kódu tam pořád zůstala.
@Marles (24.01.2024 23:08): Právě, že tomu tak docela není, neboť už je zjištěno, že offline mód je součástí kódu hry. Vypadá to tedy, že Ubisoft prostě hodil The Crew přes palubu a nehodlá do hry investovat už ani ty nejmenší prostředky. Má nyní na trhu druhý a třetí díl (které jednou nejspíš dopadnou úplně stejně), tak proč by si kvůli uživatelům přidělával starosti, když už na nich stejně nevydělá.
@samorost (24.01.2024 16:44): Tady je podle mne největší kámen úrazu. že bylo Crew koncipované jako lite MMO, tudíž vypnutí hry znamená konec hry. A to i přesto, že se nakonec ty MMO prvky vlastně šly bez problémů ignorovat a šlo to odehrát prakticky jako single player hra. Jenže Ubisoft si prostě neudělal žádný záložní plán a tak to skončí jako jiné multiplayer hry. Samozřejmě je strašné, že Ubisoft naprosto kašle na svou vlastní historii a nechá ji prakticky zmizet. V jediné, v co je možné doufat je, že se buď podaří udělat fanouškovské servery anebo senapříklad GOGu podaří domluvit spolupráce a odeberou tu MMO část hry (ale pokud by to bylo něco snadného, tak by to snad udělali sami).
@Wolverine (24.01.2024 21:45): Já už to hrál dříve, teď jsem ještě neměl čas to znovu zkusit, tudíž nemohu funkčnost potvrdit ani vyvrátit. Pokud hra dosud běží, tak je to jen dobře, mohlo jít také jen o nějaký dočasný problém. Až si najdu chvilku, zkusím, jak to šlape na PS5.
@Yokolobuna (24.01.2024 10:40): Zatím jsem hru v poslední době nespouštěl, ale podobnou zkušenost má více lidí. Vypadá to, že už uvolňují serverové kapacity teď. Obrana proti tomu nebude nejspíš žádná, na to jsme malí páni.

@RNDr. Gunár Pavel (24.01.2024 12:18): Ano, nadávám na zhoršující se stav kudy chodím už léta. Nezbývá, než tzv. „hlasovat peněženkou”, jenže to evidentně k ničemu nevede, protože většina hráčů připaží a nechá si vše líbit. Pak se s tím těžko něco dělá. :c( V podstatě dnes už existuje velmi málo distribucí, kde jsi pánem situace. Proto tak velebím sítě jako GOG, itch.io a některé další, které zatím stále umožňují zákazníkovi si zakoupený obsah stáhnout a dělat si s ním, co se mu zlíbí (s trochou nadsázky). Jenže tyto distribuční kanály nenabízí zdaleka všechny tituly na trhu. A plně s Tebou souhlasím, že u mnoha her dnes „standard” verze znamená jen mizerný ořezaný pahýl a pokud chceš skutečně kompletní hru, musíš si zakoupit buď nějakou „Deluxe Ultra Ultimate Super Duper” edici, nebo si zbývající obsah dokoupit v digitální podobě ve formě DLC. Pokud má hra hned při oznámení prodeje několik verzí, už ji ani nekupuji, jen si ji zapíši jako výhled a kupuji až ve chvíi, kdy ta top verze stojí pár korun. Samozřejmě bohužel v digitálu, jelikož tzv. sběratelské edice už v tu dobu většinou k mání nejsou. A mnohdy ani ty sběratelky vše neobsahují a stejně musíš část herního obsahu digitálně přikoupit, což je už úplně na palici. Už jsem si dříve některé hry v základní verzi koupil a pak stejně kupoval tu plnohodnotnou edici digitálně znovu, jelikož samotná DLC stála doslova jen o pár korun méně, navíc v oné top verzi byl ještě nějaký obsah, který ani jinak separátně koupit nešel. A k tomu všemu opět platí to, co jsi napsal, tedy že dnes je situace už tak mizerná, že ani v případě zakoupení fyzického nosiče nemáš hru zpravidla kompletní, jelikož se valná část obsahu stejně doinstalovává ze serverů. Takže nás dostali do situace, z které prakticky není východisko, jen se maximálně můžeme na všechen ten jejich byznys z vysoka vys... :c(

@Cobot (24.01.2024 12:48): Mrzí mě to, ale v této oblasti s Tebou bohužel nesouhlasím prakticky v ničem. Digitál v dnešní podobě, stejně jako různé streamovací služby nejsou ani taky o praktičnosti, spíše se hraje na uživatelovu pohodlnost až lenost. Praktické to není z toho důvodu, že jednak každý nemá linku jako v NASA a stahování stále většího objemu dat je tak pro mnoho lidí obrovský problém, navíc nemáš prakticky žádnou kontrolu nad svým zakoupeným obsahem. Kdykoli mohou stávající hry úplně zaříznout, nebo je je z nejrůznějších aktivistických, politických, či jiných pohnutek porůznu za chodu modifikovat, případně z licenčních důvodů část obsahu, resp. kompletně celé odebrat. Nedávná filmová kauza Sony / Discovery by měla být pro každého zdviženým prstem a mimořádným varováním, že je dnes možné opravdu vše, včetně odstranění už zaplaceného obsahu z našich knihoven a to klidně i bez náhrady. V dnešním stále více globalizovaném světě jsme vydáni napospas libovůli obřích nadnárodních korporátů a týmům jejich právníků. Konečně, vždyť i ty zákony se skrz uplacené politiky šijí na míru právě těmto společnostem. Tudíž šance domoci se nápravy je v podstatě mizivá. Podle mě i The Crew prostě skončí na smetišti dějin a žádná chvályhodná snaha to nezmění. Jinak ale nechci vypadat jako někdo, kdo se zuby nehty brání pokroku. Také bych s radostí plné police vyměnil za malý elegantní disk s velkou kapacitou, po strop nacpaný (legálně) staženými hrami. Jenže i tomu se distributorské firmy brání, oni prostě chtějí, abychom nevlastnili zhola nic a vše si jen u nich za stále větší poplatky pronajímali. Samozřejmě, pro ně je to ideální obchodní model a na potřebách a jistotách zákazníka nezáleží ani omylem. Na pořadu dne by tedy měla být z naší strany otázka, zda tyto praktiky hodláme nadále podporovat, či je nám to tak nějak jedno a plně vložíme svou herní existenci do jejich rukou.

A ještě k samotnému The Crew, přečti si můj předchozí příspěvek zde. Jsem názoru, že odstavení online podpory po jistém čase je samozřejmě logickým krokem a máš plnou pravdu, že nikdo nebude držet servery v chodu navěky. O to ovšem prakticky nikomu z hráčů ani tak nejde, jedná se nám o ponechání alespoň té části hry, která už další významnou podporu ze strany Ubisoftu nepotřebuje. A že v této hře je takového obsahu opravdu mnoho a dokonce offline verze je snad prý součástí kódu, jen ji zprovoznit. Proto také o nějaké finanční odškodné většina uživatelů nemá zájem, hlavní snahou je ponechání hry v provozu na další dlouhá léta. Jenže to není v zájmu Ubisoftu, potřebuje přeci prodávat své nové tituly a ne si konkurovat svou vlastní starší tvorbou. Stejně jedná třeba EA a další společnosti, kdy starší ročníky svých sérií, v zájmu byznysu, nemilosrdně odstraňují z prodejních katalogů. Pokud přestanou existovat fyzická média ve své plnohodnotné podobě, či zanikne digitální distribuce s možností offline režimu bez DRM, už si mnoho lidí své oblíbené tituly v budoucnu ani nebude moci zahrát. A o zachování tohoto by nám všem hráčům mělo jít především. :c)
@RNDr. Gunár Pavel (24.01.2024 12:18): tak doba se holt změnila. Fyzický nosič už v podstatě nedává smysl. Vždyť se před lety u PC neprosadily ani BR disky. Pomalu je každé hře dnes vyjde desítky GB velký day one patch. Bohužel. Takže smysl by byl jen u kompletních edic na konci cyklu hry, ale to už nikdo neudělá, protože proč. Prostě vše jde směrem k digitálu stejně jako u streamovacich služeb. Nesporná výhoda je praktičnost. Bohužel technická kvalita, stejně jako u filmů pokulhává. Za mě se s tím nezbývá než smířit. Doba sbírání nosičů skončila. Nějaké offline knihovny si budou budovat jen nějací nadšenci jejichž děti po jejich smrti budou objednávat odvoz těch sbírek Tatrou na smeťák.

V principu chápu proč Crew zaříznou. Jo vadí mi to taky, ale netvařme se že to není pochopitelné. Jak dlouho ty servery mají běžet? Chyba byla, že při nákupu neřekli, že po deseti letech hra končí. Za mě nejmíň bolestný řešení dát kupon na 80% slevu všem majitelům prvního dílu na díl poslední.
@samorost (23.01.2024 14:17): Stačí si vybavit třeba už jenom ty pohádky o tom, že digitální distribuce výrazně sníží cenu novinek kvůli ušetření nákladu na nosiče, obaly, logistiku a nájmy prostor herních obchodů, když začal na PC přechod z disků na digitální distribuci, to bylo někdy kolem roku 2010.

Dneska již placky často obsahují (zejména Xbox) jen instalátor s přenosnou licencí, tedy i u hry, která není postavena na modelu služba jako The Crew, musíš doufat, že tě to provozovatel Steam/Epic/Origin/U-Connect/PS/Xbox/Nintendo Store nechá stáhnout.

Krásně je ta celková degradace vidět i na různých PC/konzolových speciálkách, dřív se steelbooky a různými "mid-tier" vydáními her jen s artbookem a krabičkou v kartonovém návleku nešetřilo, dnes máš stěží standardku, což je často prázdná krabička pak dlouho nic, a pak rovnou kravskou sběratelku za 200 dolarů jako např. teď u Alone in the Dark, kde zejména figurky bývají tržnicové kvality.

Nehledě na to, že se nemístně kouskuje už i ten digitál. Jako příklad uvedu S.T.A.L.K.E.R.A. 2:, kde je za platební zdí uzamčený dokonce singleplayerový, kampaňový obsah, tedy za 60 Euro ti ve "Standard" edici chybí day one DLC (Extra Quest), ten je totiž až v "Deluxe" edici za 80 Euro, no a dvě příběhová rozšíření (jak můžeš vědět, že již nejsou hotová teď) jsou v "Ultimate" za 110 Euro. Tedy, obsahově úplná hra je minimálně za 2000 Kč.
Tak skvěle, hra mi už nejde pustit teď. Vypadá to, že nové hráče již na servery prostě “nepustí”. Co jsem koukal, tak zdaleka nejsem sám s tímto problémem… jen varování, pokud byste ještě chtěli dohánět.
@Gordon (23.01.2024 13:50): Aneb, jak pravil jistý Klaus Schwab, nebudete nic vlastnit a budete šťastní. :c( Fajn článek, v přímé konfrontaci keců Ubisoftu o růžové budoucnosti předplatitelských služeb s aktuální kauzou The Crew, vše vyznívá jako slušně arogantní výsměch a plivnutí do tváře všem hráčům. Jestli toto chtějí pánové a dámy z velkých herních kolosů rozjet, pak zcela určitě beze mě. Mám nasysleno tolik her, že už u nich nemusím utratit ani korunu, navíc nejsem takový závislák a život není jen o hrách.

Jinak ono těch problémů s dnešní distribucí her je samozřejmě mnohem více a ani „vlastnictví” fyzického média (jak je v článku zmíněno) neznamená, že by hra musela majiteli fungovat na věky. A teď nemám na mysli úmrtnost HW, či rozpad samotného disku/cartridge atd.. V dnešní době, kdy jsou prakticky veškeré herní mašinky online, stači jen patřičná aktualizace a ani fyzický nosič nic nezachrání, neb jej jednoduše nepůjde spustit. Nebo jen za cenu výrazného omezení funkčnosti samotné hry, či celého přístroje. Došli jsme prostě do bodu, kdy, jakožto běžní uživatelé, nejsme ohledně svého hraní pány situace. :c(
@Gordon (23.01.2024 12:47): Podle reakcí a slušného pozdvižení v diskuzích okolo této hry na internetu je zřejmé, že ji mnoho lidí (včetně mě) nepovažovalo za čistě „live service” hru. Ano, některé prvky této hry vyžadovaly z principu neustálé připojení, ovšem bylo zde tolik dalšího obsahu, že by hra obstála a měla co nabídnout i bez online podpory. Proto jsem také v této souvislosti zmiňoval třeba Driveclub, protože tam byla situace obdobná a rovněž online hraní tvořilo významnou část zážitku. Také sis tam mohl založit svůj vlastní tým v rámci rodiny, či přátel a s touto stájí pak soutěžit s ostatními. Byly tam mraky tabulek, žebříčky a tak podobně. Ovšem, stejně jako u The Crew, měla a i dnes má hra co nabídnout i v samotném offline režimu. Spousty aut, motorek (Bikes rozšíření), tratí, výzev a dalších záležitostí, kdy se hráč může vyřádit do sytosti. U Sony to sice tedy provedli necitlivě (zrušení prodeje) a pořádně mě tím naštvali, nicméně alespoň zachovali tu možnost stávajícím i dalším hráčům, si částečně tento titul užít. Ubisoft se s tím nepáral a jednoduše hru takového rozsahu zařízl kompletně. Takové chování mě, jakožto dlouholetého nadšeného hráče, dokáže rozpálit doběla. Ubisoft tak nejen kálí na svou práci a vlastní vcelku významný produkt, bohužel navíc ještě zcela zbytečně nasírá velkou část hráčské obce. Pevně doufám, že karma bude neúprosná a osobně si hodně rozmyslím, zda si ještě od této společnosti cokoli dalšího pořídím. Šmejdy rozhodně dále podporovat nehodlám.
Podvést tě může kdokoli, to ale ještě neznamená, že je to v pořádku. Hrál jsi vůbec někdy The Crew? Tušíš alespoň, o jaký typ hry se v tomto případě přesně jedná?
Líbí se mi, když se vždycky někdo poučí že live service hry jsou podvod. :)
@USER47 (22.01.2024 22:04): Tak ano, peníze zde ani tak neřeším, protože i tu jedničku jsme si doma vcelku zahráli a nějaké dva měsíce ještě hrát můžeme. Je mi jen prostě líto práce vývojářů a všech dalších budoucích hráčů, kteří si už o oné hře budou moci nechat pouze vyprávět. Toto by se prostě stávat nemělo. A člověk se občas rád vrátí i k něčemu, co už hrál a dohrál, ať už ze sentimentu, nebo jen z obyčejné chuti si danou hru po letech zopakovat. Běžně hraji i mnoho let staré tituly a vyloženě by mě štvalo, kdybych tu možnost neměl. Navíc konkrétně u The Crew mě bavil i ten samotný příběh, toto se příliš často u závodních her nevyskytuje. Jako nebylo to nic extra originálního, ale bylo alespoň něco, dvojka v tomto ohledu nemá vůbec co nabídnout.
V principu souhlasím, nicméně Crew 1 je devět let stará hra, kterou v poslední době hrálo naprostý minimum lidí, protože ji v podstatě nahradila Crew 2 (stejná mapa, lepší ovládání, lepší grafika, kvanta obsahu navíc plus lodě plus letadla plus vznášedla atd...).

Navíc samotná podpora dvojky byla vcelku příkladná, po dobu pěti let přidávali každejch pár měsíců novej obsah. Jasně, třeba to za dalších pět let vypnou, je to blbý, ale nejspíš v tý době budou mít zas na trhu nějakýho nástupce, kterýho stejně bude hrát 95% původních hráčů Crew 2. Já peněz ani za jednu hru nelituju, svou porci zábavy jsem z toho extrahoval, i pokud by obojí vypnuli zejtra.
@RNDr. Gunár Pavel (22.01.2024 20:43): Upřímně mě dnešní svět videoher z mnoha důvodů vytáčí do maxima. Osobně ke hrám přistupuji jako ke knihám, muzice a dalším oborům lidské činnosti a i ty hry tak vnímám jako nedílnou součást světového kulturního dědictví. Z tohoto důvodu pořád nějak nemohu skousnout, že mnoha herním společnostem jde evidentně pouze o zisk, jinak jim na věhlasu a jisté „nesmrtelnosti” své vlastní tvorby vůbec nezáleží. Samozřejmě to má i onu finanční rovinu, kdy zákazník utratí své peníze za produkt, u kterého očekává, že jej má ve své sbírce tak nějak napořád a oni mu jej zcela bez skrupulí po nějakém čase znefunkční. Prasárna nejhrubšího zrna!

Co se týče toho Driveclubu, tam jim nemám za zlé, že vypli servery. S tím se konečně musí počítat, žádná hra samozřejmě nemůže běžet desítky let, ten provoz by nikdo nezaplatil a udržovat vše jen pro pár jedinců by už nedávalo smysl. Na této kauze mě spíše nadzvedl fakt, že dle informací hru hrálo ještě poměrně hodně lidí, nebyla až tak stará a především, že zařízli její prodej! Jistě, krabička se dá stále ještě sehnat, ať už v nějakých zapadlejších obchodech, či z druhé ruky. Problém je ovšem v tom, že zákadní Driveclub vyšel notně ořezaný a prakticky veškerý zásadní vozový park se nacházel v season passu, případně šel pořídit formou DLC a tyto balíčky už nikde koupit nelze. Já tedy ještě onen season pass mám, i nějaká další DLC, ovšem mnoho lidí to štěstí už nemělo. Mně zase pro změnu chybí některá DLC k přidruženému Driveclub Bikes a ta už také neseženu. A podobné způsoby chování začínají být zcela běžnou praxí. Vyjde nová FIFA, NHL, NBA, F1, Forza atd., starší ročník je automaticky stažen z prodeje. Nestihl sis hru koupit? Máš smůlu. Jako kdo má tolik pěněz, aby skoupil veškeré hry v den vydání a tolik času a přehledu, aby to vše uhlídal? A nakonec, když už tedy onu hru slavnostně má, tak mu ji, jako v případě právě řešené The Crew, vydávající společnost odstaví mimo provoz. Nehoráznost! Nezbude tedy nejspíš nic jiného, než „hlasovat peněženkou” a vždy si sakra rozmyslet, co koupit. Již teď vím, že třetí Crew už to zcela určitě nebude (dvojku už bohužel mám a mladšího syna pekelně baví) a celkově jsem u Ubisoftu nesmírně ostražitý. Stačí mi ta jejich slavná podpora, kdy mi nejsou schopni změnit neplatný e-mail už asi dva roky. :c( Jak jsi psal o té hromadné žalobě, tato firma by si ji za svůj postoj k zákazníkům sakra zasloužila, protože to je z jejich strany arogance, že už to snad více ani není možné. Těm už snad konkuruje jen EA.

@Charllize (22.01.2024 21:05): Série nedávno dostala třetí solidní pokračování, problém je ale evidentně v tom, tyto hry udržet dlouhodobě při životě.
Souhlasím s příběhem, ale mapa je v jedničce lepší spíš na papíře pokud se člověk zaměřuje na pár specifickejch míst, který ve dvojce nemaj tolik detailů. Reálně mapa dvojky vypadá o dost líp, jsou tam kvanta závodů všeho druhu a celkově coby dlouhodobej hráč jedničky a následně dlouhodobej hráč dvojky moc nevidím důvod, proč by měl někdo volit jedničku místo dvojky.

Vypnutí serverů je opruz spíš z principu, jinak to nějaká monumentální herní ztráta není.
To jste blbě pochopili :) Šlo mi jen o to ze to nezarizli celý. Proste hry s on-line funkčnosti mají jepičí životnost a bylo by dobrý je nepodporovat od počátku. Sám se ovšem ale bojím až on-line prvky zariznou u Dragons Dogmy kterou jsem podpořil asi 6x. Ale tam to naštěstí hrát půjde offline v pohode.



@Red (22.01.2024 21:13): No určitě přijde doba kdy si nikdo FF11 a 14 nezahraje. Naštěstí ostatní díly na on-line závislé nejsou .
@samorost (22.01.2024 19:48): Offline mód v nějaké formě v kódu hry přitom existuje, the Crew mám na PC, ale dvojku už na PS5 a na konzolích takovou hru nikdo zachránit nemůže.

Driveclub jsem si koupil až po zavření serverů a skvělé i bez mulťáku. Spolu s Forzou Horizon a Test Drive Unlimited přesně ten typ autoher, které mají díky zajímavým mapám co nabídnout.

Ale zpátky ke Crew, v pár dní starém videu youtuber níže zmíněný youtuber R. Scott rozebírá možnost hromadné žaloby na Ubisoft.
Toto je už fakt vrchol současné demence vydavatelů her (zde konkrétně Ubisoftu), za mě je to tedy tímto naposledy, kdy jsem si koupil hru tohoto typu, která je čistě online. :c( PS4 krabičku si tak už můžu pouze vystavit na poličku pro okrasu... :c( Zatím největší poděl jsem dosud zažil při ukončení prodeje Driveclubu, ten je ovšem stále hratelný alespoň v offline režimu. Tady však jde definitivně k čertu komplet celá hra, to jsou nevídaní mamlasi.

@RNDr. Gunár Pavel (21.12.2023 09:38): Podepsáno...
Na Steamu už se formují modeři chtějící zfunkčnit offline mód alespoň na PC.
 ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓  ↓ 
Mezitím zvažte podpis této petice, protože to nemění nic na tom, že by si měl tento svinčík po sobě uklidit sám Ubisoft + postarat se o konzolové verze.
Tak hlavně mě vyveďte z omylu, ale jak ta hra byla online a váš stav se ukládal u nich, tak reálně ji nešlo hrát znova. Prostě kam jste se dostali, tam jste byli. Nic jako nová kariéra tam dát nešlo. Nebo to tak nebylo?
Představ si, že vytvoříš hru a pak ji uděláš nehratelnou...

Ale v tomto případě za mě žádná škoda, ta hra je prostě špatná.
@MarezCZE (18.12.2023 00:32): Jo, taky to mám v knihovničce už nějakou dobu, že to někdy zkusím. Ten koncept závodění po celých USA zní zajímavě, že si tu kampaň asi nakonec budu snažit dohrát před koncem března :-)
Jinak k tomu warezu - jestli jsem dobře pochopil, tak i čistě singleplayerové hraní je vázané na neustálé online připojování (PC / Xbox One / PS4). Co jsem se díval, tak jediná pirátská verze asi existuje jen u Xbox 360 verze, tam to asi nebylo nutné se připojovat online, ale kdo ví jak je to tam pořešený...
Ty vole, to je ale docela poser. Proč to neosekaji tedy o online část a nenechají naživu? Mám koupeno, ale rozhodně to teď na rychlo nebudu stahovat a honem dohravat.

Dá se někde upiratit? Za normálních okolností bych sosnul z ulozto.

Mohu poprosit o nějaký zdroj ? Klidně prosím SZ, pokud by bylo proti pravidlům.

A vůbec, má někdo rozumný zdroj na hry, které nejsou již dostupné online?
Ubisoft 31. 3. 2024 vypne servery hry. Pak už nebude možné bohužel hru zapnout... takže kdo ještě nehrál, má poslední šanci na vyzkoušení.
@Sasakr (06.07.2021 00:06): Mně teda všechno fungovalo jak má. Teda až na navigaci, ta mi v některých maratonech dělala psí kusy. Moje nejoblíbenější auto je Nissan Skyline, myslím že tady bylo taky hned na začátku. I jsem hledal, kde ho reálně koupit. Ale je pravda, že na takový to ježdění na chaty a na nákupy je nepraktický:) Jinak to ostatní uznávám, já to všechno povypínal a prostě jsem závodil nebo jen tak jezdil. I ty nejslabší tratě a závody byly lepší než ty nejlepší v TDU, takže jsem byl spokojen. Ale vracet se k tomu asi nebudu.
Dojel jsem příběhové mise a odinstaloval. U vedlejších misí zaboha nevím jak poznat, co už jsem jel a co ještě ne. Jízdní model se mi nelíbí, je příliš arkádový a vše je zbytečně rychlé. Na to, že to působí jak reskin Drivera SF mohli ten jízdní model nechat. Něco reálnějšího a pomalejšího by hře slušelo mnohem víc. Je to škoda, svět je fajn. Mohl to být třeba nástupce TDU. Že auta stojí co stojí a že z celého menu, dvou měn, debilních RPG prvků, nanicovatých upgradů aut a tisíce pičovinek mám stejnej pocit jako z nějakýho mobilního free2play titulu, to už je jen taková třešinka na dortu. Fajn je vizuál, rádio s klasickou hudbou a fakt, že od začátku má člověk best car ever (Dodge Challenger), takže ho nemá potřebu měnit.
Tak aktuálně mě na tý hře sere asi tisíc věcí, ale nejpodstatnější zatím je: odejdu misi, zvítězím, listí kolem ikonky na mapě nezmění barvu na zlatou, stříbrnou či bronzovou a já nemám jak poznat, kterou misi jsem už odjel. Vypadá to, že se progres vůbec neukládá či co.
@Kwoky (13.06.2018 17:24): Intel i5 3,6 Ghz,16GB ram,Geforce GTX 950.Zkousel jsem na win10 a pozdeji na win 8,1.Podle me to hardwarem nebude.Drive mi to slapalo v pohode.To blikani jsem myslel jak je ve hre vyber mapy.To neni zadna chyba.Jen jsem chtel priblizit kdy nejcasteji se to deje
@Pipak (13.06.2018 17:11): Byl bys schopný to třeba nahrát mobilem? Protože "přeblikávání" může být třeba problém s grafickou kartou, ale záleží, jak přesně to vypadá.

Co máš za hardware?
The Crew 1.Znicehonic mi hra zacal padat.Drive vse v pohode.Vse mam aktualni.Zkousel jsem reinstal hry,i overeni souboruA pada jen kdyz hraju v lobby.Vetsinou kdyz se vybira mapa jak to preblikava.Ale ne uplne pokazdy.Nejaka rada pls?Dela to tak posledni pul rok.Drive jsem asi 2 roky hral uplne v pohode.Dik za jakykoliv napad
@USER47 (06.10.2017 23:46): Teplotami ne. Mám sotva 60. To tahání taky zmizí, když zastínění vypnu. Celkově mi přijde tady zbytečný. Teď už jsem to konečně jakš takš vychytal, aby při vjezdu do vegetace nebyly dropy a drželo se to stabilně kolem 60. Celkově jsem čekal, že mi teda Crew na novým pc půjde líp. A to vyhlazování u Ubi her, to je taky příšernost na hw. Chystám se na druhý Watch Dogs a úplně se bojím, když jsem četl některé reakce na netu. Že prý jen samotný vyhlazování dokáže schramstnout 3gb na kartě, to je šílený.
Tak je jasný, že v oblastech s bujnou vegetací bude mikrostínování žrát víc výkonu než na poušti...Moc nechápu popis těch tahajících se okrajů, pokud jsou tam nějaký narušení obrazu, může to bejt třeba teplotama GPU.
Nevím, co je přeložený jako zastínění okolím, ale tuším, že to bude SSAO nebo něco podobnýho. To je vždycky masivní žrout výkonu.
Je možný, že Zastínění okolím má takový vliv hlavně v oblastech se stromy? jakmile je vypnuto, je to naprosto plynulý bez jediného záškubu. Zkoušel jsem dát vyhlazování na méně, hloubku ostrosti, stíny. Furt v té jedné oblasti dropy. A kolikrát ani nepadlo fps a okraje jakoby se tahaly, neběžely plynule. Když jsem to vypnul, pohoda a vše ostatní na max. Vyhlazování teda na druhé nejvyšší...
Už se trochu chytám. Projel jsme si znovu mise co jsme už udělal a pustil filmečky. Jsem koukám úplně na začátkuˇ, splněno 0%. Ve městě mi trochu padá FPS bez ohledu na nastavení detailů.
Mě by zajímalo jak udělat crew a něco dělat. Už přes rok jezdím sólo:D
Tohle je Calling all Units tutorial, projdi tim a pak tě to pustí do normální mapy. Bude tam pár novejch typů misí, jinak nic až tak zásadního. Taky ti tam budou vyskakovat pozvánky k honičkám, to jde podle mě vypnout v nastavení, pokud to chceš ignorovat.
Tak jsme si řekl, že dám hře druhou šanci. koupil jsme si za dvě kila Calling All Units zapnu to a.... Jsem totálně přehlcenej a vůbec nevim co mám ve hře dělat. Všude to bliká svítí. Načetla se mi pozice. Nevim kde jsem proč tam jsem. Mám jet najít nějakou policajtku což je asi mise z Calling All Units. No zkrátka nevíte někdo čeho se chytnout? Předtím jsme v tom odehrál tak dvě hodky max. Ale je to rok zpátky a "nová hra" tu není.
Hmm tak mě dneska mě po mapě dovedností pronásledoval borec s monstruckem a cíleně do mě narážel a kazil mi to...

Dyžtak se přihlášte kdo to byl:D
@Red (22.08.2017 15:59): A k čemu? Na silnici mi stačí Koenigseg Agera a Kawa Ninja, do terénu zase kroska a ten původní Nissan předělaný na teréňák. Beztak tahle hra zaujala jen tou obrovskou svobodou pohybu. Největší epic fail je pak, když se chceš potkat s kolegou na koop. Povedlo se nám to jednou asi na sto kilometrů a zase to vypadlo. Crew miluju, ale je to v mnoha ohledech zmetek první kategorie. Snad bude dvojka v tomhle dotažená. Ale za ten obrovský a pěkně zpracovaný svět to miluju, to jo.
@USER47 (13.06.2017 23:32): Přesně tak MMOčkem to smrdí na sto honů, přitom by to skutečně offline být mohlo. Navíc moc potěší, když se snažíš o plnění nějakých těch těžších úkolů na čas a narazíš na nějakého vola, co má potřebu to do tebe napálit. I když teda, ne že bych to sám nikdy se škodolibou radostí neudělal. :D Ale naštěstí se to stávalo jen výjimečně.
Ono to podle mě původně mělo bejt MMO, který pak zkrouhli z technickejch důvodů na instance pro pár lidí. Koneckonců i starý trailery to hypujou jako MMO...
@David_Cravford (13.06.2017 23:23): asi jo, jenže tam původně byly i obdody ubisofťáckejch věží a chtěli abys mapu objevoval postupně a při tom potkával ostatní. Pak jsou tam ty skoky a výzvy a tam tě totiž odměňuje server, podobně jako v Division ti loot taky vybírá server.
Já samozřejmě jezdím i ty policajty a tam jsou další hráči výhoda, stejně tak u těch festivalů a soutěží, takže mně to nevadí.
to není DRM, ta hra je prostě určená na hraní on-line a dokonce se jmenuje Crew, nikoliv forever alone :D