Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Guldy (01.03.2018 18:28): Odsedieť si trest za čo? Nie som tam hľadaný kvôli žiadnemu zločinu - nič som tam nespáchal a nikto ma pri ničom nenachytal. Okamžite ako som tam došiel, začal som sa venovať riešeniu questu, nakoľko mi bolo jasné, že je časovo obmedzený. Vrátil som sa až neskôr, aby som zistil ako to dopadlo a od daného momentu a rozhovoru s jedným s dedičanom so mnou nik nechcel komunikovať. Jedinú výnimku tvorila obchodníčka so zeleninou. Obchodník s koňmi tam pre zmenu úplne chýbal, tak ako aj samotné kone, kým jeden môj známy si si naopak ďalej ležal v stajni ako mŕtvy (až to že bol podľa všetkého živý). Skutočne mi chceš tvrdiť, že je to featura a nie bug? :) Ako si tam mám teda dvihnúť tú reputáciu? A ak som aj spáchal zločin inde, prečo by sa to malo prejavovať v úplne inej dedine, kým v ďalších nie?
@Arcee (01.03.2018 19:49): Primo nadherne https://imgur.com/a/27GDR

Mam problem s hlavnim ukolem. Mam zajed za Rackem na vyhlidku u Talmberka a podat hlaseni ale nemuzu Racka nikde najit a to uz jsem tam prochrapal dva dny.

Dalsi vec je ze mam asi 70 sipu a kdyz je chci "hodit na sebe" mam jen jeden a pokud vystrelim musim zpet do inventare si nabit.

Problem vyresen! Nasel jsem Racka v Ratajich poslal me do Sazavy a Mrchojed abych vyresil s mnichy mor a znova vyslech zajadce coz uz mam davno hotovy.. takze mam dohrano aspon nez se uklidnim.
@M.a.t.t. (01.03.2018 16:41): Pokud ses dostal do bodu, kdy s tebou nechce nikdo mluvit a nebo nemas penize na uplatu, tak budes muset celit nasledkum a odsedet si trest ve vezeni. Potom se to vrati zpatky na hranici, kdy by s tebou uz meli aspon mluvit.
Fakt? Tak to stačí dát na pár dní/týdnů uležet do bedny a pak vyndat a všichni budou spokojení :D
@Guldy (01.03.2018 16:32): Ehm.. ako ju mám potom v danom meste dvihnúť, keď tam môžem komunikovať iba s jedným obchodníkom a ostatné postavy môžem maximálne okrádať? Podľa zoznamu achievementov by to malo byť možné.
Zajdu za reznikem pry by se mu hodilo cca 120ks kanciho. Po Dusinsku ho upozornim ze pytlaceni je zakazany on na me mrk mrk preci nepachame hrdelni zlocin. Kejvnu na to a jelikoz jsem chlapec sikovna prinesu mu asi 200ks predam ukolove tech 120ks a zbytek ze mu prodam. Reznik chytne zachvat zacne jestli jsem se nezblaznil at s tim kradenym zbozi okamzite vypadnu z jeho kramu. Za tech 5 vterin prozrel a dal se na pokani?

Tohle me sere daleko vic nez nejaky bug.
@Guldy (01.03.2018 15:53): Jestli je v tom nějaký systém, který nevidím, byl bych rád za vysvětlení. Taky jsem úplně nepochopil, že se reputace někdy měnila okamžitě, někdy až po x (herních) hodinách.
@Guldy (01.03.2018 15:53): Minimálne u mňa reputácia určite nefunguje tak ako má, úspešne som vyriešil som jeden quest s morom a napriek tomu sa mi v danom mestečku vôbec nezdvihla. A vzhľadom na to, že mi tam chýba aj jeden obchodník, nemám šancu ju dvihnúť nad 60.

@GodOfTheSick (01.03.2018 14:06): na obranu Kingdom Come, konzola je v hre prítomná, ale aby to k niečomu viedlo, museli by byť niekde spísané príkazy, ktoré do nej vkladať pri konkrétnych problémoch.
@cvv (01.03.2018 14:04): Promiň, zapomněl jsem, že fanboy má vždycky pravdu, pokud jde o "jeho" hru a jeho názor je ten jediný správný, objektivní. A jen abychom si to ujasnili, do roku 2025 je teda KCD nedotknutelné a do té doby by mělo mít v recenzích 10/10, aby to bylo "fér"?

KCD je evropská hra s niche premisou, která musela na Kickstarter, aby vůbec vyšla, přesto prodeje překonávaj očekávání, mluví se o ní všude, takřka určitě se dočkáme pokračování a otevřela prostor pro další historická RPG. Za pár let se KCD bude zmiňovat jako kultovka. Když si vezmu, že CDP byli před lety rádi za milion prodaných kusů, relativní úspěch v Evropě a pak při vývoji druhýho Zaklínače skoro krachli, pro WH to dopadlo jako pohádka.

@Guldy (01.03.2018 15:53): Je toho víc. V Samopších jsem měl +100, přestože jediné, co jsem tam udělal, bylo, že jsem si koupil knížku od kováře. V Mrchojedech jsem se za celou hru nehnul z +50. V Úžicích mi z ničeho nic naskočilo -90, přestože jsem do té vesnice a jejího okolí ani nepáchnul. V klášteře jsem dvakrát vyvraždil všechny strážné, ale jediné, co s reputací hlo, bylo kuchnutí Svatýho. V Talmberku mi padala reputace, když jsem kradl, ale nikdo mě neviděl. A pokud si pamatuju správně z nápovědy, s reputací by mělo hýbat vybíjení lapků nebo pomáhání žebrákům, ale efekt jsem nikdy nezaznamenal.

Jestli je v tom nějaký systém, který nevidim
On je tady ale velký rozdíl. Všechny hry od Bethesdy mají příkazový řádek, takže jakýkoliv bug v questu se dá snadno vyřešit. Stejně tak mají quicksave, který pomůže okamžitě se vším. Nic z toho KCD nemá, takže je logické, že jejich zabugovanost se v recenzích projeví mnohem více negativněji.
@Redfield (01.03.2018 13:57): "Se Skyrimem si to vážně nemá co vyčítat."

Hele sejdem se tady za 7 let, a jestli bude i pak KCD furt padat a mít rozesrané questy, tak to pak rozseknem. Zatím meleš sračky.
@cvv (01.03.2018 13:24): Platí tě Warhorse alespoň, nebo se tak rozčiluješ zadarmo?

Mám dohráno, hrál jsem i release verzi Skyrimu, a tu tvojí "nekonečně menší zabugovanost" jsem teda nevypozoroval. Rozbitý questy, naprosto nefunkční reputace, kopa bugů, kvůli kterým jsem musel loadovat... Se Skyrimem si to vážně nemá co vyčítat.
@Gordon (01.03.2018 13:38): já jich mám minimum i v KC:D.
Ono hodně chyb se ti ve hře objeví, když máš něco špatně se systémem. Jsem si toho všiml u AC:Origin, kdy se mi v jednu chvíli zbláznil antivir a zabral výkon procesoru. Pak se mi hned objevily vozy a jezdci nad mapou a jakmile se procesor uklidnil, popadali zase dolů. A podobně je to u některých lidí, co mají starší procesor, na pozadí chrome s faceboočkem, zapnutej skype, nahrávání videí přes nějakej freesoft a do toho si zapomenou zaktualizovat kradenej systém. To pak má hodně titulů co dělat, aby vůbec hra jela, nedejbože správně počítat fyziku a kolize...
@valcik (01.03.2018 13:20): Tak Klíma s Bocanem.

Jako slovíčkařit můžeme, ale nijak to nic neobohatí, když hodinu mluvím o Oblivionu a najednou se objeví poznámka o Falloutu prvním a ne bethesďáckém, nebo když píšu o tom že by ES přísnější a propracovanější systém vývoje slušel.

Já si myslím, že je smysl sdělení naprosto jasný.
@Nikdykde (01.03.2018 10:40): "Skyrim byl mnohem dál a je to dodnes dobrá hra, akorát trpí na předsudky."

A na bugy. Hrál jsem remasterovanou edici před rokem. Hra mi během pár hodin dvakrát spadla, postava se zasekávala při kopání rudy a nakonec se mi totálně rozsypal Guild of Warriors či jak se jmenuje ta parta ve Whiterunu, prostě nešlo pokračovat v jejich úkolové ose. Odinstaloval jsem, protože jsem chtěl hrát jako vlkodlak, což bez nich nejde.

To ale i sedm let po vydání FURT nevadí ani novinářům, ani fandům, ani Bethesdě a každý nový remaster je hned 10/10 IGN GOTY. Zatímco KCD, kde přinejmenším PC verze je nekonečně méně zabugovaná než vanilla Skyrim, všichni dávají "sedmičky", včetně retardů ze SkillZone, protože prý kvůli technické stránce.

Konec rantu.
@Nikdykde (01.03.2018 13:02): Nestál za mechanizmami v KC:D skôr Viktor Bocan? Martina Klímu som si zaradil do pozície koordinátora, ktorý sprostredkovával komunikáciu a rozdeľoval úlohy medzi jednotlivé departmenty, ale možno sa pletiem.
@AlieN (01.03.2018 12:07): Nojo, já mám rád hry od Ubisoftu i Bethesdy i WarHorse. Od Ubi jsem si některé koupil i na XBOX a mám je dvakrát! (šílenec)

Že by co člověk, to subjektivní názor?

Morrowind jsem hrál rád a určitě asi víc než Oblivion, to je dobrá hra. Oblivion měl ten systém horší, ale Skyrim zase naopak docela dobrej. Určitě bych neřekl, že Skyrim byl strašlivý úpadek. Je to vyjímečná hra a moc nestárne, překvapivě.

Nicméně další Elder scrolls bych si představoval už jinej, klidně s drakama, ale RPG systém spíš těžší a podobnej KC:D. A u Bethesdího Falloutu taky, F4 mám sice rád, ale přísnější a těžší systém RPG by mu slušel. Jo, kéž by nechali Avelloneho psát scénář a mít kontrolu nad příběhama, Howarda ať dělá mapu ten svět, a použili ten přísnější systém... by si mohli najmout Klímu :)
@Gordon (01.03.2018 12:44): A zabudol si zrušenie fyziologických odlišností Argoniáncov a Khajiitov od ľudí. Od Oblivionu používajú ten istý mesh ako ľudia, v Morrowinde mali obe rasy "mačacie nohy" (2x zahnuté).+ kvôli tomu nemohli nosiť boty.

To mi v Oblivione hneď udrelo do očí.
@AlieN (01.03.2018 10:03): Přesně tak, řekl bych že oblivion byl oproti Morrowindu obrovský krok zpět, tolik zjednodušení oproti morrowindu tam bylo... např. zrušení kopí. Fakt jen zlepšovák v grafice. Skyrim to pak sice dotáhl ale jediný zlepšení vidím snad jen v magii.
@Nikdykde (01.03.2018 10:40): Ne, já tu hru samozřejmě nehrál včera, ale už dost dávno, a btw Morrowind jsem hrál až po Oblivionu. Je bolestně poznat jak je to lepší hra.

Na spousty platforem vychází prostě proto že ji hrálo hodně lidí, thats all. Btw Bethesdu a popularitu jejích her dost hezky vystihl sám Charllize - když vedle nedávno mluvil o Ubisoftu :)

"hry od ubi jsou vetsinove spatne a jelikoz hodne lidi miluje kyc a nepoznaji ze z nich delaji idioty jsou velmi uspesne. Vlaste jim to tak vyhovuje. A nejhorsi je ze ubi hry nastoluji herni trendy a vsichni se pak hromadne tvari ze to je tak v poradku."
Už to hraje i CRPG Addict:
"In other news that I don't want to talk about just yet, I downloaded Kingdom Come: Deliverance over the weekend and was amused at how similar the combat is to this 26-year-old game." (mluví o Ultimě Underworld).
@Nikdykde (01.03.2018 09:46): Fallout skutočne spomenuli, ale nie Fallout od Bethesdy. Vávra sa zaradil medzi fandov prvého Fallouta od IPLY a Smejki zas na Codexe priznal inšpiráciu z FNV od Obsidianu. V oboch prípadoch mi to prišlo viac ako odkaz na silné RPG mechanizmy, prípadne na zmysluplné voľby a následky, než na ten sprofanovaný FPP open-world koncept..
@AlieN (01.03.2018 10:03): protože ze subjektivního hlediska ti dneska už oblivion přijde vlastně přebarveně naivní, jenže v rámci tý doby to byl průkopník RPG v otevřeným světě. Ony pak přišly už další tituly, který byly prostě lepší, ale v tý době to byla prostě nedostižná hra, kterou pařil každej. Jenom rychle zastarala.
Skyrim byl mnohem dál a je to dodnes dobrá hra, akorát trpí na předsudky. Navíc se u něj dá spousta nedostatků nebo nedodělků vyřešit mody.
Ta hra dodnes nevychází na různý platformy jen tak z prdelky, ona je prostě povedená a dobře se hraje spoustě lidem.
V tom článku ve Forbesu, co teď vyšel, prý stojí, že KCD stálo dohromady 30 milionů eur, to je skoro 800 mega korun. Já to nečet, píše to týpek na Codexu.

To mi teda přijde jako totální blbost. Ale úplně totální. Dyť tolik stál vývoj Andromedy. A Witcher 3 stál podle Iwinského 26 mega bez marketingu. A že by Bakala fakt narval do něčeho takového skoro miliardu, dyť to je úplně z Marsu.
@Nikdykde (01.03.2018 09:46): "Ale k odsouzení bethesdy to používají jenom hateři. Morrowind, Oblivion i Skyrim jsou naprosto zásadní RPG v historii her a jsou to poměrně dost dobré hry."

Jaký zásadní posun kupředu v žánru byl po Morrovindu Oblivion a Skyrim?
Já si z Oblivionu nevzpomenu fakt na nic, krom tehdy výborné grafiky, a to jsem v něm strávil nemálo času. Ve Skyrimu jsem strávil výrazně míň, zdaleka jsem ho nedohrál, ale jinak je to samé v bledě modrém - jiné prostředí a přibyli draci, to je celé. Co bylo dobré na Morrowindu to ty hry často zkazily, a co v něm bylo špatně (taky toho nebylo úplně málo... KC:D mi ho nedomyšlením herních mechanik připomíná), to spíš zjednodušily než dotáhly.
@AlieN (28.02.2018 21:39): no to právě ne. Jako chápu, v čechách se jede marketing "černoši, amerika je v prdeli, strašná to doba nesvobody, válka proti bethesdě, všichni nám ubližují, jsme geniální a nejchytřejší, protože polák se švédem u WarHorse umí dělat krajinky", ale ve skutečnosti je Vávra mnohem normálnější a sám říká že Skyrim hrál hodně a rád, furt by mu dal minimálně 7/10, jenom ho štvalo že to úplně nedotáhli do konce a lecos odflákli. V Německu se k tomu Oblivionu a Falloutům i hrdě přímo hlásí. Ve skutečnosti je KC:D udělaný právě i tak, jak by měl vypadat i dotažený RPG systém a design u Bethesdy; prostě se snaží tu kárku dotáhnout dál a ukázat, že to jde. Navíc tímhle úspěchem KC:D možná dost dobře posunulo mínění i v samotné Bethesdě, aby další Elder scrolls byl mnohem těžší a s propracovanějším RPG systémem.

Když tehdá vyšel ten jeho článek s těma 100 důvodama, tak některý se mi sice zdály přehnaný (mně to tam nevadilo, nebo mi byl takovej detajl putna), ale hodně z nich se mi zdálo jako silně opodstatněný. Ty divný stavby hradů jsem si všiml i sám a vadilo mi to, podivný dlouhý chodby, místnost kde žijou lidi a na stole mají jídlo a kostlivce a vedle se rozkládá jejich kamarád, a podobný srandičky. A je fakt, že to takhle vůbec udělat nemuseli, to nebyla žádná nutnost nebo zjednodušení, prostě se nad tím tenkrát ani nezamysleli a tohle Vávra vypíchnul správně.
Ale k odsouzení bethesdy to používají jenom hateři. Morrowind, Oblivion i Skyrim jsou naprosto zásadní RPG v historii her a jsou to poměrně dost dobré hry.