Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@7c (12.01.2018 20:57): no mě ještě dělal problém Kalameet. Ale to bylo možná tím, že jsem se mu snažil useknout ocas kvůli tomu, že jsem chtěl nasbírat všechny zbraně ve hře. A jako vypadá skvěle, ale asi jsem ho nikdy ani nepoužil :D
@7c (12.01.2018 20:57): je to o tom co jsme psal nize, kdyz nekdo vi co dela tak to tak tezky neni. jenze plno lidi do toho vleti po hlave a zabije je prvni mob co potkaji a dale nemaji trpelivost se to takzvane naucit jak to funguje, tak reknou ze to je tezke. Ale ja osobne bych DS za tezkou hru oznacil, preci jen vetsina jinych her je o dost lehcich a pristupnejsich. Znam osobne par lidi kteri se souls hram vyhybaji jak cert krizi, jsou pro ne naprosto nehratelne.
@mazar1234 (12.01.2018 00:32): Jenže tohle je jediný jakžtakž obtížný boss ve hře (Smaug první, samozřejmě). Označován DS jako obtížné jsem nikdy nepochopil (a jak už jsem víckrát psal, možná to hře víc uškodilo, než pomohlo) - a to jsem solidně "casual" hráč. Třeba i DMoMM má mnohem těžší boje, navíc v DS je hráč nesmrtelný (respawn).
@Kunick (11.01.2018 23:41): Dobre, dobre. I kdyz si myslim ze tebou jmenovane hry jsou daleko min ,,syrovejsi,, nez prvni DS.
Tak snad to tak nebude a nedockame se misto Blightownu jen obrazku s napisem postava prave prosla blightownem a po loadingu se objevime rovnou u te kozate pavoucice :) (Quelaag ? myslim ze jo)
@Kunick (11.01.2018 22:41): prave to vsechno co jsi vyjmenoval je soucast te vysoke obtiznosti. Obvzlast kdyz to bude nekdo hrat poprve. Coz treba na NS docela hrozi. Takze bych rekl ze to tak nenechaji..ale uvidime, treba se pletu:)
@Charllize (11.01.2018 20:23): tak ona ta pověstná obtížnost nebyla až tak vysoká. Většinou za to mohly chyby při výběru výbavy nebo nevhodně umístněné atributy, a nebo pokusy hrát herním stylem, který danému hráči nevyhovoval.
@Charllize (11.01.2018 20:23): Osobně jsem pro zbourání schodů u Capra démona, ovšem mluvím tím proti sobě, neboť bych se dál než k tomuto drahouškovi nedostal :-) Ani by se nemuselo moc věcí změnit, tohle by zvedlo level celkem slušně :-) Ale je pravda, že se nastupuje spíš opačnou cestou.
Tak se uvidi jak moc to zdebilni aby to dnesni mamankove mohli hrat. Neverim ze to zustane obtiznosti v puvodni podobe.
Switch verzi ma delat nekdo jiny nez verze pro ostatni platformy. Jsem zvedav, uz jsem mel nekolikrat cukani to zase hrat, takze pockam :)
Skvělé skvělé, DS3 se hraje skvěle a DS je naopak možná zajímavější. Ideální titul by mohl vzniknout.
To by mohlo být konečně technicky dobré a ne ta hořící hromada hnoje jako ten PC release.
@Fatality (19.10.2017 19:16): V zásade ide o to, že keď si v statuse "Human" tak sa ti ukazujú "summon správy" online ľudí a zároveň sa môžeš stať terčom invázie nejakého online človeka (alebo sem tam naskriptovaného computer-driven invandera, čo sa ale niekedy oplatí pre špeciálny loot z neho, ktorý ináč nezískaš) .

Ak si human a hráš "offline" tak na určitých miestach kde to tvorci hry naprogramovali môžeš summonovať počítačových NPC pomocníkov, ale zároveň nie si vystavený riziku invázie nejakého živého hráča.

Dúfam, že som to napísal zrozumiteľne.
@Fatality (19.10.2017 14:28): Humanity (a předměty na doplňování) takhle na začátku nemá smysl řešit - jediné, na co je to užitečné je několik speciálních setkání, a v zásadě stačí být pořád Hollow a doplnit Humanity když potřebuješ. Přivolávání pomocníků je stejně vesměs k ničemu. Na začátku hry (pokud by to z nějakého důvodu člověk potřeboval), jsou asi nejspolehlivějším zdrojem krysy.

Primární využití je "farming" - ať už předmětů, nebo lidí (v pvp).
@Fatality (19.10.2017 14:28): tak ono nějaká povolání tu uplně přítomná nejsou - je jen na tobě jak se chceš profilovat (hlavně asi přidáváním hodnot do jednotlivých statů). Pokud ze začátku nebudeš zvyšovat lvl, mužeš si osahat různé styly a až později se profilovat.

Když si povolání vybíráš na začátku jde spíš o začínající gear než o danou cestu.
jj, předmět Humanity používáš (krom jiného) na zvýšení statu Humanity a za bod tohoto statu provedeš Revive na Human (nebo třeba Kindle u Bonfire). Když Tě někde sejmou, tak na místě zůstávají Souls a stat Humanity, o které přijdeš, když se k nim nestihneš vrátit (zatímco předměty Humanity, stejně jako kterékoli jiné předměty, tímto dotčeny nejsou).

Od tohoto mechanismu v dalších dílech FROM upustili, ve dvojce a trojce už není přímo stat Humanity (a Hollowing funguje trochu jinak) a místo předmětu Humanity funguje ve dvojce podobně Human Effigy a ve trojce Ember.
@Phoenix (19.10.2017 13:48): Když naopak ve stavu Hollow použiješ u Bonfire jednu Humanity (myšleno stat, ne předmět) na Revive, tak se z Hollow staneš Human. - Jo takhle, takže používám hodnotu statu na přeměnu na Humana. A sníží se mi tak ten stat? Jestli jo, tak je to super mechanika.

@Kunick (19.10.2017 14:19): Já jsem to hrál za (myslím) warriora, ale to mě moc nebavilo, mág jsem viděl, že je dost imba, tak to by mě asi taky nebavilo, tak uvidím, možná toho paladina, nebo co to je (knight?).

Většinou v každé hře čtu popisky, obzvlášť v RPG, proto mám taky většinou průměrně ve hrách více hodin, než třeba přátelé na Steamu.
Jinak mě ještě napadá - i zbraně stejného typu mají občas různý moveset, v závislosti na tvém herním stylu/povaze může moveset zbraně dost ulehčit nebo naopak ztížit souboj s konkrétním nepřítelem.

A čti i popisky itemů v inventáři - často obsahují důležité části lore.
@Fatality (19.10.2017 13:30): Stat Humanity zvedá všechny typy defense, Curse resistence, Item discovery rate, získávají se pomocí ní další ranks ve dvou Covenants a má vliv na statistiky některých zbraní, které mají Humanity scaling. Čím větší je (maximum by mělo být 99), tím více zvedá ty odvozené staty (Humanity 0 a Humanity 10 je 90 bodů rozdíl v Curse resistance) až do nějaké hranice soft limitu. Např. Item discovery rate má soft limit při Humanity 11 (při vyšší Humanity než 11 už nezvyšuje Item discovery rate více než při 11), ale třeba Curse rate až u Humanity 30.

Jj, když umřeš a u Bonfire nepoužiješ bod Humanity na Revive, tak jsi Hollow, nikdo Tě nenapadne, ale také Ti nikdo nepomůže. Stejně tak nemůžeš ve stavu Hollow nikoho napadat ani nikomu pomáhat Ty. A v celé sérii se občas vyskytují NPC, která se Tebou nebudou mluvit (nebo bude průběh rozhovoru odlišný), pokud jsi nebo naopak nejsi ve stavu Hollow. Když naopak ve stavu Hollow použiješ u Bonfire jednu Humanity (myšleno stat, ne předmět) na Revive, tak se z Hollow staneš Human.
@Phoenix (19.10.2017 12:44): @Kunick (19.10.2017 12:53): Díky, chlapi! Já jsem to hrál asi tři hodiny před cca rokem. Estus vím, že doplňuje život, spletl jsem si to s těmi předměty v inventáři, co zvyšují Humanity, jen jsem nevěděl, jak Humanity přesně funguje (a že to není flakónek :). Ještě tedy upřesňující dotaz - když stat Humanity slouží k přeměně z Hollow na Human, v čem se liší Humanity 0 od třeba 10? "Jen" v resistenci na curse a v Item discovery rate?

Vždycky teda platí, že když umřu a u bonfire si nedám předmět Humanity, tak jsem mrtvý a nemůžu si povolat pomoc, ale nemůžu být ani napaden. Když si dám předmět Humanity, tak se mi zvedne stat Humanity o 1 a stanu se zpět Humanem, chápu to dobře?
@Fatality (19.10.2017 12:03): taky po poznáš podle počítadla v levém horním rohu - když jsi člověk tak je číslo s bílou auroum jinak je bez stínování.

jinak úskoky jsou jak píše níž Phoenix duležité, a hodně u nich záleží kolik procent zátěže neseš - nejagilnější jsi myslím do 10% nebo 25% maximální zátěže
@Fatality (19.10.2017 12:03):

Humanity
- Jsou dva typy Humanity, jedna je stat a druhá předmět
- Humanity jako předmět můžeš využít k tomu, aby ses uzdravil do plna nebo k tomu, aby sis zvedl hodnotu statu Humanity
- Humanity jako stat slouží k Revive tj. k proměně z "mrtvého" (Hollow) zpátky do lidské podoby, ke Kindle u Bonfire a v neposlední řadě má její výše vliv na více dalších statů viz odkaz

Flakónky (jestli tedy myslíš Estus flask) nedoplňují Humanity, ale zdraví.

Když jsi ve stavu "mrtvý" (Hollow), tak Tě naopak nemohou napadat ostatní hráči, ale naopak také nejsi schopen přivolat ostatní hráče (ani počítačem řízená NPC) na pomoc. Osobně jsem hrál většinu hry ve stavu Hollow (na první průchod hrou jsem ani jednou nepřivolal žádného fantoma na pomoc), někdo zase hraje převážně v Human podobě, jde obojí.

Do stavu Hollow se dostaneš po každém úmrtí a zůstaneš v něm, dokud nepoužiješ předmět Humanity u Bonfire k Revive. Že jsi Hollow poznáš třeba při pohledu na obličej postavy ve hře nebo inventáři (pokud tedy nemáš helmu), protože bude vypadat "jako mrtvá".

Co se týče tipů a triků:
1) Pravidlo číslo jedna je nespěchat. V klidu si obhlédnout každého nového nepřítele, jeho rychlost, typy útoků atd. Dark Souls není zase tak těžká hra, jak se často traduje, ale opravdu velmi trestá jakýkoli pokus o rush, o nerozvážný přístup typu "ty tři borce nějak dám" nebo "ještě mu dám jednu další ránu, to nevadí, že mi dojde stamina". Zajímavý postřeh měl DaveDeSade, který říkal, že se vždy mentálně připravil buď na průzkum (u kterého mu bylo jedno, že jej budou často zabíjet) a na grind (není povinný a ve hře navíc fungují soft limity u vlastností), u kterého se naopak snažil neumírat.
2) V jedničce se (podle mého narozdíl od ostatních dílů) ještě hodně vyplatí používat štít, nejen kvůli samotnému krytí, ale kvůli technice Parry. Několik těžších nepřátel na začátku hry jsem porazil právě takto. Současně platí, že jsou podstatné i úskoky a kotouly, které příliš nemá smysl provádět s velkým naložením postavy (protože jsou pomalé, postava se dlouho zvedá a tak).
3) I v případě, že hraješ za melee postavu, má smysl s sebou tahat střelnou zbraň a některé nepřátele občas odstřelit z dálky.
4) Zvedat stat Resistance je v jedničce celkem na nic, pokud hraješ za melee, tak ze začátku určitě zvedej Str/Dex podle typu používané zbraně (pokud chceš používat větší těžší zbraně, tak Str, v opačném případě lehkých rapírů a podobných Dex). Hlavně ze začátku bude z hlediska obtížnosti podstatnější silnější zbraň (a při hraní za melee typu rytířů lepší brnění) než samotný level postavy.
5) Pokud někde dostáváš na budku, tak je klidně možné, že tam ještě nemáš lézt. Hra neobsahuje žádný level scaling (obtížnost se zvyšuje až při přechodu na NG+ a dále) a není problém se na začátku dostat do lokací, kam máš lézt třeba v polovině hry nebo na konci.
6) V případě nouze je možné zálohovat save, hra se ukládá automaticky v nějakých intervalech, v případě smrti atd. Občas jsem srabsky využil (nejen v tomto dílu) toho, že jsem se promlátil k nějakému těžšímu bossovi, vyskočil ze hry, zálohoval save a při úmrtí při boji s bossem zase ze zálohovaného savu hru obnovil (abych nemusel znovu absolvovat dlouhou cestu k bossovi).
Nějaké tipy a triky pro začátečníka? :P

Jestli by mi někdo mohl vyjasnit tu Humanity. Chvíli jsem to hrál a jsou tam flakónky, které doplňují (nebo vrací?) Humanity, k čemu to je a jak Humanity ztratím? Pochopil jsem, že když nemám Humanity, tak jsem připojen online a mohou mě napadnout ostatní hráči, je to tak? A jak poznám, že nejsem člověk či že jsem mrtvý a tak?
@mazar1234 (09.05.2017 22:22): Pozri, odchovanci strielačiek, simulátorov, stratégií ... keď počujú, že gaypadníci niekým manipulujú ..., vieš ako som sa zaľúbil ja do DS? Urobili PC verziu, trhalo to ako sviňa, nefungovalo zameriavanie ale k Taurusovi som sa dostal, nie je to kvôli ovládačom, ale kvôli človeku čo tú hru urobil, a človeku čo ju hrá, a DS je už PC hra, veď si fšimni, nikto nenapísal, že robia remaster, ale moder urobil lepšie nastaviteľný mause fix, DSI už konzolistom nepatrí. Moja neter a synovec /5a8/ hrajú DS III na K+M a obaja sú pri tom istom ohnisku, ne kvôli gaypadu, ale kvôli súrodeneckej súťaživosti, prečo môžu hrať také malé deti DS? Pretože vedia, že to je peklo.
@sxg (09.05.2017 22:00): "Gaypadi, gaypadi ... Hrať to na K+M je 3x väčší stres, strach, ale aj väčšie zadosťučinenie, ale to as nepochopíš." - toto je nebezpečná logika, pretože sa nutne musíš posunúť ku "K+M, K+M... Hrať to na Gitare, bubnoch atď je 3x väčší stres, strach, ale aj väčšie zadosťučinenie, ale to asi nepochopíš."
@7c (09.05.2017 18:29): Nefandím nikomu, iba Slovanom, ale v DSI a DSIII som na konci iba vďaka myške ...
@HolyMeatball (09.05.2017 17:57): Mouse fix už mám nastavený dávno, tak ako v DSIII, DSI neodinštalovávam, takže mi to ide, jediné čoho sa bojím, že vydajú patch a rozhádže mi to všetko ...
@7c (09.05.2017 18:29): Gaypadi, gaypadi ... Hrať to na K+M je 3x väčší stres, strach, ale aj väčšie zadosťučinenie, ale to as nepochopíš.
@Phoenix (20.12.2016 11:19): Já si taky říkal, že Dark Souls komiks musí být beze slov, ale místo toho tam kecají ve velkém. Hlavní hrdinka má zbabělého poskoka a nikdo tam ještě neumřel. Prostě kravina a ne Dark Souls.