Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Je to ve sleve. Lidi kupujte, ma to hloubku.

Vadi mi na tom jen pasaze za druhou postavu (proto ten maly rant). Ale v zanru rubacek snad lepsi a hezci soubojak neni a pribeh je dokonaly.

Citim se az prehlcen temi comby, ktere jdou delat v ramci toho, jake dve zbrane mam vybavene.

Mam dve zbrane. Zmenim druhou ale zmeni se utoky te prvni. Protoze funguji vzdy v nejake prekrasne symbioze. Tam, kde bloodborne prinesl skvele udelane zbrane prave zmenou jejich módu, zde se jedna o neméně efektivni kombinovani dvou postav.

A je to slasssssttt.... :-P
@Marcusss (27.02.2018 10:06): tak taky mam hodne rad devil may cry serii. A prave o tom mluvim. Ty hry jsou idealni. Tohle je 40+h open world hra s milionem nepratel, kde se drti po celou dobu ty tlacitka. Je to trochu ubijejici. Vcera jsem jen chytl nerv protoze jsem rushoval celou route B. :-D neni to mireno nejak spatne. Je to akcni rubacka tak se tam holt rube.

Ale na to jak jsou krasne animace utoceni tak ve vysledku na nich stejne nezalezi. Proti popelnicim ktere nemaji zasahove zony.
@SilentWolf (27.02.2018 09:01): No nevím, zrovna tyhle věci pro mě nebyly zásadní problém. Možná jsem mnohem zvyklejší na tento typ akční bojovky (ala Bayonetta), takže jsem neměl moc problém nenechat se zasáhnout. A taky nezapomeň upgradovat zbraně.

Pokud chceš dojet vedlejšáky, tak doporučuju možná potom co dojedeš C a než se vrhneš na D. (C ti otevře "chapter select", z D se pak navazuje rovnou na E, která ukončuje hru)
@Marcusss (27.02.2018 08:41): ja po snizeni obtiznosti neumiram vubec, ale trva to proste dlouho. Ono i kdyz nepritele zabiju na 2-5 uderu, tak je to stale opruz kdyz jich je tam milion.

Je to skoda protoze mechanika cipu je lepsi system nez bonfiry v dark souls. Ale holt souboju je tu tolik, az jsou opruz. A nevim proc se japonci tak vyzivaji ve zneuzivani systemu léčiv.

Zvysim obtiznost a jedine co se zmeni je ze nebudu mit na konci route B 1 000 000 penez protoze za ne v prubehu hry budu vic nakupovat leciva. Budu hrat 3x dele protoze tolik zabere behani kolem nepratel a ukusovani HP a pojidani nekolika druhu léčiv a budu mit karpaly.

Nestastny system. Ta hra je vylozene nářez a tesim se hodne domu az si dam tu Route C a dalsi. A dojedu vedlejsaky (jedna z mala her, kde maji vyznam, jupii) a objevim vic z toho sveta. Ale ten combat a rpg prvky...nepovedene. Coz zas tak moc nevadi, je to kvuli tomu krucek od dokonalosti.

Taky mi vadi respawn lootu. Lokace s nekonecnymi hordami nepratel. Levelovani, ktere dela z nepratel jen odolnejsi zmetky. Hromada zbytecneho srotu, za ktery si stejne jen kupujete leciva a cipy. K cemu je tam tolik veci, kdyz mi nektere uz nejdou sebrat, protoze jich mam 99 - to je uplny fetish tech japoncu. Minimapa/ mapa je katastrofa ale zas je to takovy ten japonsky standard.

Vse tohle srazi skvelou hru.
@SilentWolf (26.02.2018 20:33): A používáš správně mody? Protože já jsem fakt neměl problém s nepřáteli po většinu hry. Spíš naopak jsem hodně brzo přeleveloval skoro všechno a spousta bojů byla dva útoky a hotovo.
Tu hru sráží hodně délka a počet nepřátel. Dneska jsem na sílu dojížděl route B, abych viděl tu vychvalovanou route C, ale tak mě bolí ruky, že na to už ani nemám chuť. A ke všemu jsem po nakažení 2B chcípl a objevil se zase na začátku route C, takže znovu kvedlat desítky tuhých nepřátel.A to jsem hodil už i na easy..

Vážně není zábava ukusovat popelnicím hodinu HP jen proto, že mají vyšší level. Což je na prd, protože hra jako taková působí hodně dobře a moc se těším na route C. Bude to dost možná jeden z nejlepší videoherních příběhů, co jsem viděl/hrál. Ale omg ten combat... co naplat že animace jsou perfektní a množství různých útoků vyráží dech, když se pořád motáte kolem popelnic a je víceméně jedno, co děláte. Jen prostě zběsile bušíte.. Itemy by tam nemusely být vůbec, jen zbraně. Všechny ty průchody by se mohly smrsknout do jednoho dvacetihodinového a mohla to být stovková hra.. ten smysl "desítky" různých konců mi přijde spíš kontraproduktivní. A route B bych vynechal úplně s tím, že by mohla být volba za koho hrát od začátku. A člověk by si mohl dobrovolně vybrat pak tu druhou postavu, ale nebyl by to požadavek pro tu route C.

..ale ne, prostě rozvleklým gameplayem hurá směrem ke karpálům.

Ve výsledku je ale hra hodně dobrá, ba přímo skvělá, boží, parádní.. škoda té rozvleklosti. Route C je nářez.
@martinelk (02.02.2018 19:15): grind je uplne normalni zpusob jak se dostat k nejakemu hernimu vysledku, vetsinou k nejakym predmetum, odemceni skillu, nabrani levelu atd. Grind bez vysledku je blbost a skoro nikde neni.
Ale nechame toho, zkus si treba par let zahrat nejake MMO a pak ti bude Nier pripadat ze vlastme o nic nejde:)
@Marcusss (02.02.2018 17:29): No když jsem chtěl zkusit postoupit do další hlavní mise tak jsem dostal děsně na budku. Takže jsem musel dělat vedlejšáky abych si zvýšil level. Ostatně Nier nemá level scaling jako hry od Bethesdy, takže se potřebuješ vylevelovat a připravit na silnější nepřátele.

A k postupnému plnění, je chyba když vývojáři nadělali hafo vedlejšáků které nudí a nejsou zábavné. Jistě jak píšeš, můžeš spoustu z nich udělat na druhý průchod ale pak se nabízí otázka proč neudělat menší počet unikátnějších a zábavnějších.


@Charllize (02.02.2018 17:59): Grind JE zápor, alespoň u naprosté většiny her. Jen pár kouskům se podařilo udělat grindování zábavné. V naprosté většině her je to věc otravná a nechtěná. Fakt neznám hráče který by vyhledával grind, i hráči kteří tvrdí že ho dělají rádi ho nedělají pro samotné grindování ale pro tu odměnu kterou tím dosáhnou. Ostatně už z logiky věci bych chtěl vydět šílence který donekonečna dělá jednu a tu samou ubíjející činnost a užívá si to. :-) Takže ano hra může být postavená na grindu a být zábavná ale takový grind je obalený tunou různých zpestření.

Jinak k tomu "odříkání", před nedávnem jsem dojel Ultimate General Civil War, mám rozjetý Avernum a Panzer General 2. Což jsou všechno hry u kterých se musí přemýšlet a zapojit mozek. Nechci aby to vyznělo jako nějaké poměřování pindíků, jen chci poukázat na to že mi nevadí výzva a přemýšlení u her ale vadí mi když vývojáři dělají vatu která má natáhnout herní dobu a není moc zábavná. :-)
@martinelk (02.02.2018 17:22): grind je featura nikoliv zapor:) To az v poslednich letech z toho nova generace hracu kterym letaji pecene holoubata do ust zacli delat zapor. Hra na nem muze byt i postavena a muze byt dobra.
Nier je ok, skutecne odrikani ve hre jsi asi nikdy nezazil kdyz remcas u hry ktera je velmi vstricna.:)

A Boda ma pravdu . Ale zrnko po zrnku bych asi uz neprehazoval:)
@martinelk (02.02.2018 17:22): " vedlejší úkoly musíš dělat abys měl vyšší úroveň" - ne. V Nieru to fakt není nutností. Právě naopak, já jsem většinu sidequestů splnil brzo a pak jsem toho litoval, protože jsem byl brzo přelevlovaný a spousta věcí byla průchod máslem. Spoustu sidequestů si můžeš nechat na průchod B. Nemusíš se snažit splnit všechno. A i pokud to mineš, tak po prvním průchodu C/D se můžeš vrátit zpátky když budeš chtít a splnit co chceš.... mám pocit, že to menu s výběrem kapitol ti i řekne kde přesně ti chybí něco co můžeš splnit.
@Charllize (02.02.2018 17:01): Tak jasně že jistá repetetivnost je u každé hry. Proto je na vývojářích vybalancovat poměr zábava/repetetivnost. Spousta her je hodně zábavných tak akorát, např. Call of Duty by mohlo trvat 30 hodin na projetí ale je otázka koho by to po těch 30 hodinách bavilo. Další věc jak nudu zahnat je množství různých "udělátek". Např. v RPG máš levelování postav/nové perky/ nový loot atd. prostě spousta věcí které tě zabaví a i když se tam může nacházet nějaká nudná věc ( třeba grindovací úkoly ) tak ji lze buď přeskočit nebo alespoň přetrpět.

Tím se dostávám k Nier, tady je ta variabilita malá, vedlejší úkoly musíš dělat abys měl vyšší úroveň a proto musíš podstoupit ty nudné aportovací questy. Svět jako takový není moc zajímavý a možností jak se vyřádit s postavou jsou taky docela omezené. Prostě tady je ten balanc od začátku nastavený špatně a velmi rychle se hra omrzí. Příběh jako takový může být skvělý jak chce ale když se musím klestit tunou balastu abych se k němu dostal tak to není moc dobré.
@martinelk (02.02.2018 16:48): repetetivnost hry provazi od jejich pocatku. Ackoliv snahy zbavit se ji jsou pocetne ma ji skoro kazda hra. Clovek by skoro rekl ze to ke hram patri. A cim vic hrajes tim to je vyraznejsi. Ja to resim tak ze to prestanu hrat kdyz mam pocit ze me to fakt nebavi, ale nikdy to nepovazuju za zapor.

Odmenovani hrace je problem, protoze kazdy ma o tom co je ta spravna odmena jinou predstavu. Nekdo chce dobre dialogy a nekdo treba material na upgrade zbrane.
@Charllize (02.02.2018 15:29): Mě nedělá problém hrát hry a to ani hry komplexní u kterých musíš přemýšlet. Prostě mi vadí když dělám dokola nějakou repetetivní činost. Např. u diablovek jsou taky vedlejšáky ( a vlastně i celá hra ) naprosto marné a o tom samém ale tam je to zábava právě skrze hratelnost. Neustále jsi odměňován a pořád máš co dělat. Tady děláš vedlejšáky které ale nemají nic moc co nabídnout, dostaneš nějakou odměnu ale ta je většinou nic moc. Všechno podstatné jsem našel v tělech které se válí po světě a v obchodech. Maximálně dostaneš nějaký příběhový střípek ale ani to neplatí u všech. A souboje které jsou ze začátku zábavné se díky malé variabilitě nepřátel začnou zajídat.

@Marcusss (02.02.2018 15:59): Ano svět není nějak extra velký ale když děláš ty vedlejšáky tak pořád dokola běháš po těch samých lokacích. Což mi po jisté době už lezlo na mozek.
@martinelk (02.02.2018 14:53): Celý svět Nier Automata je natolik malý, že to běhání opravdu není nic extra zdržujícího. Já tu hru dohrál prakticky dvakrát (v angličtině a v japonštině (dabing)... angličtina je překvapivě lepší) a to prostředí mě nikdy nezačalo štvát...
@Charllize (02.02.2018 14:32): Jako jasně běhá ale nikdo snad nemůže milovat neustále běhání tam a zpět, po stále stejných lokacích. :-) Ono i v těch ostatních rpgčkách je to takové nutné zlo, tady mi navíc vadí že ty lokace jsou takové nezajímavé a šedivě nudné.
@jvempire (02.02.2018 12:16): Celkově je tam celá abaceda endingů, ale F-Z jsou jen vtípky.
A-E jsou skutečné "endingy", a jakmile člověk dohraje ending C/D, tak získat ty zbylé je otázka chvilky. Po prvním dohrání C/D člověk totiž odemkne "chapter select" (a každá kapitola je i rozdělená na části odkud se dá hrát), takže se človek na ten druhý ending může rovnou podívat a v průběhu závěrečných titulků toho endingu co zvolil jako druhý, se objeví prompt na to pokračovat k endingu E.
Celkově človek hru musí "dohrát" jen třikrát. S tím, že průchod A a B se liší jen trochu (ale v některých momentech zásadně) a průchod C je... nechci spoilovat...;)
@Marcusss (02.02.2018 11:44): Několik vedlejších úkolů je fakt parádních ale na jeden takový quest je dalších 8 totálně nudných a zbytečných. Grafika je hodně kolísavá, ano je tam několik skvělých míst a záběrů ale stejně tak tam jsou naprosto ohyzdné scénérie. Většinou je grafika spíš průměrná, až podprůměrná. S těma koncema souhlasím, proto nebudu ani psát recenzi. Moc taky nechápu ten pseudo otevřený svět, dokud si člověk neodemkne rychlé cestování tak je děsná otrava po něm běhat. Resp. ze začátku to ještě nevadí ale později už je to opruz. Zvlášť když většina lokací je docela tuctových a dost nezajímavých. I když se najdou fakt povedené výjímky zábavní park.
@martinelk (02.02.2018 10:57): Většinu vedlejšáků nemusíš řešit, ale já jsem si je užil. Ano, gameplayově by mohly být zajímavější, ale tématicky sedí nádherně do základní teze toho příběhu. Grafika je v pohodě a jsou tam momenty kdy do dokáže vypadat skvěle. Variabilita nepřátel... sice se trochu zlepší, ale imho to stačí na to o čem ta hra je.
Ty tři dohrání = A+B+C/D jsou základ. Kdo dohrál jen ending A, tak může říct, že hru hrál, ale v žádném případě ne, že ji dohrál.
Mám to rozehrané ale asi to zapíchnu už u prvního konce. Jako zajímavý příběh a ta hudba je fakt boží, stejně tak i bossové. Ale ty vedlejší úkoly jsou fakt tragické, místy mám dojem že hraju nějakou průměrnou MMORPG. Běž tam a tam a přines tamto, případně zabij nějaké nepřátele. Grafika je kapitola sama o sobě. Já jsem tolerantní člověk co hraje hry i z 90. let ale tohle je fakt lahoda. Obrovské rozplizlé textury které snad vypadly z PS2 nebo raných počátků PS3. Boj je docela zábavný ale ta variabilita nepřátel je hodně malá a teď už je to docela nuda. Zatím odehráno okolo 15 hodin.
@SilentWolf (11.01.2018 11:50): Je to nutnost. Prakticky jsi žádný playthrough ani nedal, protože bez průchodu C/D jsi ještě ani skutečně nedohrál hru. Navíc průchod za 9S není úplně stejný - dost částí je tam zásadně jinak.
Jinak ani ty části co jsou stejné nejsou žádný oser... osobně jsem dohrál všechny linie několikrát a jakmile se tam nemusíš zdržovat průzkumem, tak každý z těch sdílených levelů je otázka na tak 20 minut max. Člověk to prosprintuje k bossovi, a hotovo...:)
@Charllize (11.01.2018 10:52): taky nutno brát v potaz, že ti lidi tam nemají čas hrát hry a je jim to vyčítáno v diskuzích neustále. Dle toho jak se prezentují, je už nic moc nebaví a na nic moc se netěší. Takže buďme rádi za to, že tam vůbec ten Nier je.. :D pokud jeden člověk z tisícovky bude hrát nějakou super hru, kterou považuje za to nejlepší, co ten rok vyšlo, tak se mu ji stejně nepodaří protlačit do nějakého žebříčku.. a pokud jo, tak to nebude až takové sdělení, aby to hned každý šel instalovat - protože se bude jednat o názor jednotlivce a to hraní celkově je teď takové.. že je stále víc a víc lidí, jako redakce Games.cz.

A je to podobné u filmů, u knih, u hudby.. u čehokoliv.

Za sebe mám jasno, že si časem ten 2 a 3 playthrough ještě dám - když to je až taková nutnost. Ale moc mě to za 9S nebaví. A procházet s ním to samé..
Nejlepsi pribeh dle games.cz.
Jo, nebylo to zle, ale jaksi po tech vsech jrpg co jsem hral me to zas tak neprislo. Zrejme diky Nieru procitlo i par zapad only hracu a zjistily ze japonci to umi. Za me osobne bych byl asi kazdy rok schopen vybrat japonskou hru ktera mela lepsi pribeh nez vetsina kazdorocnich voleb webu ktera casto japonce ignoruje.
Ale minuly rok byl dost japonsky, vetsinu vyhlasovani valcovali zebricky odshora dolu, treba jim ted zapad bude venovat vetsi pozornost.
Jo, mas pravdu. Nejak jak ten prvni Nier zapadnul a po vydani dvojky jeste vic tak jsem na nej zapomel. Pritom me se libil, byl takovej vic rpg:)
@GodOfTheSick (18.08.2017 12:32): Jo, máš tam pak všude rozmístěné "automaty" na kterých (a v určitém dosahu od) můžeš ukládat. Prolog je trochu výjimka s tím, že je prakticky "permadeath", ale po něm už máš přístup k sejvům. Mám pocit, že ti to hra i na začátku řekla.
Jak časově daleko jsou od sebe asi tak vzdálené místa pro uložení hry? První trval skoro hodinu. Je to dál kratší?
@Bodkin (14.08.2017 12:42): Momentálně ho má půjčený kámoš, ale pokud to nebudeš mít až ho vrátí, tak ti ho můžu půjčit.

Jinak ne, designově je to super. :)
Má to některé nápady, které bych chtěl vidět častěji. A dost možná nejlepší hudbu a její aplikaci, kterou jsem ve hrách zažil za posledních deset let. :)
Děkuji všem za konečně informativní odpovědi.

Koupím, až to bude někde za super levně, protože mě láká to wTF, ale zbytek mi zní jako designové peklo, seznam všech věcí, které nenávidím (ale pokud někdo má PS4 retail a pujčí, tak... ;))
@SilentWolf (14.08.2017 10:44): Některé se přenáší i nesplněné, některé musíš znova vyzvednout pokud je nesplníš. Každopádně se s nima nestresuj, po třetím runu hrou se odemkne chapter select, kde si můžeš skočit kam chceš a doplnit vedlejšáky co jsi minul nebo nedokončil.
Jinak levely se přenášejí i mezi postavama, takže 9S bude stejný level jako byla 2B v prvním runu na konci. Bude mít i její setup čipů, takže hned na začátku co ho dostaneš pod kontrolu doporučuju přenastavit čipy, protože 2B setup na něj většinou fakt nesedí.