Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

26.11. bude Ruda z Pařanského ráje vysílat Stream ze Skyrimu...na VR...od 16-20hod
Vysel Skyrim na Switch. majitele konzole jsou cely pryc, pac teprve ted se potvrdilo ze to je plnohodnotna konzole a ne hracka pro deti. Padaj devitky, co na tom ze to ma rozliseni jako na mobilu a polovinu detailu, hrat Skyrim na handheldu je proste tak cool:)
Tak na nexusu který mi bůh ví proč načítá hrozně pomalu je obrovský množštví módů už i na SE, i takové jako Static mesh improvent který v podstatě mění většinu modelů ve hře za vylepšené s více polygony nebo i můj oblíbený Flora overhaul. To se teda těším až si to pořídím na nové sestavě, tahle hra nestárne... :)
@Gordon (14.11.2017 18:59): Máš volbu: Creation club s několika placenými modifikacemi, které fungují bez problémů a zůstanou ti achievementy a dobrý pocit, že jsi finančně podpořil Bethesdu a modery (ovšem nikdo neví, kteří to jsou a jaký mají mezi sebou domluvený byznys model- procentuální poměr)
Nebo experimentovat na vlastní triko (není složité).
Já se inspiroval youtubem: XOX ještě nemám, ale skoukl jsem video od youtubera Verdict of Odin.
V úvodu svých videí ukazuje seznam svých modifikací. Pochopitelně s komentářem + popisky. Opsal jsem si jeho seznam: čítá 101 položek...
@mazar1234 (29.10.2017 11:16): ja to sekani mysi mel rad, ale fakt je ten ze to dost znemoznovalo nejaky ucelenejsi pohyb, vzasade tam clovek stal jak kul v plote a smrdlal mysi, Mozna to je duvod proc od toho bethesda upustila, proste chteli aby ty souboje byli vic dynamicky..asi.
@mazar1234 (29.10.2017 11:16): Já vím, že to nebyl identický způsob, bral jsem to tak, že v té UU byla možnost myší určovat intenzitu a způsob máchnutí/bodnutí mečem. Nepřiliš realistické, ale pořád to nějakej prvek "realismu" mělo.
@Richmond (29.10.2017 08:56): @Rapier (29.10.2017 09:14): Ultima Underorld funguje ulne inac ako Daggerfall, UU ma klasicky system stlacim tlacitko na mysy a podla toho v ktorej casti obrazovky je kurzor tak bud sekne zboku/zhora/bodnutie. Dalsie hry to maju tak ze musis s kliknutim stlacit nejaku smerovu klavesu a podla toho svihas zboku/zhora/bodnes.....
Daggerfall to mal uplne opacne - stlacis tlacitko na mysi a potom podla toho ako pohybujes mysou tak sekas zlava/sprava/zhora/bodnutie. Arena to tak mala tiez.
@Rapier (29.10.2017 09:14): Mně se naopak Morrowind líbil moc. Resp. jeho architektura je zajímavá. A není to pak ten klasický fantasy svět po milion páté. Naopak Oblivion mě nelákal. O Skyrimu stále občasně uvažuji. Měl jsem v plánu Norda a pořádně dát na zadek rebelům. Ale odrazuje mě, že to bude jinak de facto ta stejná hra jako Morrowindu, čili už by mě to asi moc nedalo.
Já vám to řeknu takhle.

Prvním TES byl u mě Oblivion. Ten jsem vydržel hrát pár dní, pak jsem jej znechuceně odinstaloval.
Potom jsem se vrhl na Morrowind. Ten jsem nevydržel hrát ani den a opět jsem jej znechuceně odinstaloval. O pár dní později jsem mu dal znovu šanci, ale můj názor nezměnil.
Ale řeknu vám, že Skyrim mě láká. Podle známých je to nejlepší TES a uznávám, že to severské prostředí mě přesvědčuje, abych si Skyrim pořídil. Uvidím, až bude na hraní čas a bude Skyrim ve slevě, tak si jej pořídím a uvidím. Možná na Bethesdu změním názor.
@Richmond (29.10.2017 08:56): sekání mečem pomocí myši? Nehrál jsem žádnou Ultimu ale zcela jistě vím, že to umí TES Arena.
Morrowind má takový zvláštní svět, mě nikdy nepřirostla k srdci ta fantasy krajina a stavby. Oblivion se mi líbil přeci jen více (něco na způsob středověké fantasy). Mám doma GOTY, no třeba na to jednou dojde.
No tak řekněme si na rovinu, že hry od Bethesdy a teď mám konkrétně na mysli sérii The Eldar Scrolls rozhodně změnily žánr RPG. Nikdy předtím, nikdo nepřinesl takovou volnost do světa RPG. Ano, už v prvním dílu šlo sekat mečem pomocí pohybu myši.
Skyrim jsem nikdy nehrál, stejně jako Morrowind ale Oblivion mě vcelku zaujal. Jasně chtělo by to lepší příběh, lepší dialogy a NPC a mnoho dalšího ale jak už napsal StriredCZ je to jako Mc Donnald, víš co dostaneš, i když upřímně (a to jsem tam kdysi dávno dělal dlouhodobou brigádu) hranolky a hamburgery u McDonnald stojí za starou bačkoru. Kvalitativně to šlo dolů ale to je jiná písnička, lidi to furt kupují až na mě. Podobné to je s hrami od Bethesdy.
@Jab (28.10.2017 20:34): Hmm..ja mel spis vzdycky pocit ze Bethesda urcuje smer a ostatni ji jen kopirujou (udelejme si vsichni takovy svuj vlastni Morrowind/Oblivion/Skyrim, ze) Ale je pravda ze obcas tam nekdo prida neco lepsiho nez delaji oni. Takze ta rada je pomerne dlouha, kazdy jen ceka co noveho zase v Bethesde vymysli aby meli inspiraci. Tohle se uz vlece od dob DOSu, neni to nic novyho:)
@StriderCZ (28.10.2017 18:46): J. To už jsem psal kdysá u Morrowindu. Je to jak Solitaire. Nenáročná zábava na dlouhou chvíli. Přijde mi ale, že Bethesda mohla v tom konceptu nějak více pokročit. Resp. ten "volný svět" přece není v rozporu se silnou hlavní dějovou linií. Nebo silnými NPC. Dokonči pořádný příběh a pak klidně stáhni mod na stavění velkolepých paláců a týdny jej vybavuj a obsazuj lidmi. Nebo si běž zarybařit. Nebo se staň velmistrem (atp.) všech gild světa. Morrowind byla fajn hra. Ale ani na sekundu jsem neměl ten pocit, že se ukrutně bavím. Chce to, aby Bethesda v téhle fázi pokročila a další TES či Fallout nebyl jen tím stejným v řadě.
Skyrim mně baví, je jednou z her, které mám zakoupené na XOX a těším se, že si konečně naplno zahraji Special Edition.
Skyrim je jako jídlo z Mc Donaldu- má svoji americkou kvalitu, na kterou se můžete spolehnout kdekoliv a kdykoliv a jen blázen očekává jídlo Michelinské hvězdy.


@Charllize (28.10.2017 14:21): to sekání podle myši nebylo už v Aréně? mám dojem že podle myšítka meč vykukoval.
Houby si to ale pamatuju, měl jsem jen demo a moc mě nezaujalo, byl jsem mladej a nevěděl jsem co tam mám dělat. Dungeon master pro mě byl srozumitelnější...prostě se dál prosekávat chodbou... :D

a ještě si rejpnu: teď mě napadlo jaks říkal že za 20let si ještě vzpomeneme na Skyrim jaká to byla pecka...
... to asi tehdy tu hru konečně dodělají... :D
@Terien (28.10.2017 10:42): Letani na drakovi tam ze zacatku nebylo vubec, a je tam proto ze lidi jako ty treba to strasne chteli, tak ho tam v DLC dodelali, stoji za prd, to jo. Stejny pripad je i boj ze sedla kone, taky nic moc a je tam proto ze to lidi strasne chteli. Mozna kdyby to byl jejich zamer od zacatku bylo by to lepsi.

Mesiase jsme samozrejme hral. Vtipny je ze ten system boje co tam je, je z casti okopirovanej soubojak z Daggerfallu a Morrowindu, jak pises. Me tohle taky zklamalo, uz u Morrowindu kde jsem cekal ze budu moct sekat tahem mysi, coz jsem mel u Daggerfallu rad. Ale kvuli konzolim to neni, spis kvuli hracum obecne, aby to nebylo prilis komplikovane.

Loot obecne neni prilis silna stranka Skyrimu, ale zase na rozdil od dalsich rpg, kdyz nekoho zabijes muzes ho obrat presne o to co ma na sobe do posledniho kousku. A nektere enchant kusy vybaveni z truhel taky nebyli spatne.
@Charllize (28.10.2017 00:47): Ten survival mod zní dobře kdyby to tam tehdy bylo tak jsem to jistě zkusil. A asi to vyneslo bodíky navíc ode mne. :) (to tam vzali z Fallouta 4?)
Původní ta Legendary obtížnost, byla prostě příliš snadná.
Hehe doufám že u tý zimy přidali kouzlo zahřátí :)...když umí vykouzlit oheň a ohnivé kouzla tak snad se i zahřeje.
A při absenci fast travelu by mohli dodělat lítání na drakovi, to bylo neuvěřitelně šílený. Využil jsem to jen jednou když jsem nemohl vyškrábat do jedné jeskyně, tak jsem tam přiletěl. Ale neovladatelný děs :) jen jsem odchytil pár kusů pro achievment, na dopravu ty nervy za to nestály, bylo lepší jít pěšky...

Dark messiah nebyl simulátor šermu, souboje byly geniálně vykoumané: při kliku (seknutí) myší záleželo jaké jsi u toho držel tlačítko pro pohyb, a z té strany jsi seknul. A udeřil jsi do místa kam si ukazoval kurzorem. (Jen je asi potřeba na to myška :) proto jsem zmínil prokleté konzole ) Prosté a fungující. Mohl jsi protivníka ranou do hlavy omráčit,rozsekat mu štít, vyrazit zbraň, poranit nohu...
Že měli stejně provedené souboje v předchozích hrách, není důvod to strčit zas ne?
Ještě u toho temného mesiáše, tam jsi třeba zakouzlil ledové kouzlo na zem a protivníci po tom klouzali... taky dost super

Přece když vlezu do dungu, tak se přeci těším co tam najdu za poklady a věci na zlepšení výbavy ne? Tady vše na nic. (To už i v tom Falloutu 4 pak měli lepší že jsi čekal co dostaneš z legendary protivníka.)

Bojím se abys neměl nakonec pravdu. :D Jestli budou hry čím dál horší a budem pak s láskou vzpomínat na Skyrim.
@Charllize (28.10.2017 00:10): Ale abych nemazal hovna po zdi, tak ti alespoň pošlu moji tvorbu do CSka která je o dost složitější neboť tam vše musíš dělat naprosto přesně bez mezer a každej blok ručně změnit, nestačí tam jen plácnout chodbu a pootočit ji.
odkaz
odkaz
odkaz (tohle nemá zkompilovaný světla kvůli díram v mapě)
@Charllize (28.10.2017 00:10): Bože, nic méně dětinského tam nemáš? Editor Elderů je jednoduchý na pochopení a nastavení, samotná tvorba v něm mi přijde naprosto jednoduchá.

Postl bych ti opravdu primitivní návody na morrowind základy tvorby, ale ta ůžasná stránka už asi neexistuje. Nevíte někdo co se s ní stalo? bylo tam o morrowindu všechno. :(

EDIT: Proč myslíš že existuje tolik modifikací a všeho?
@Charllize (27.10.2017 23:23): Ono není žádná věda v editoru kliknout na zem a plácnout tak strom, to zabere i dítěti pár vteřin hele. Chvástat se tím že je to HLAVNĚ KURVA RUČNĚ DĚLANÝ! je jako říkat že rohlík je taky ruční výrobek protože na něj pěkař sáhl jen aby ho narovnal na tý kilometrový mašinerii pekárny. Imho ty stromy beztak vypadají jako by obrovi prolezli prdelí. ve výsledku je to vlastně taková puzzlová skládačka a pravá tvurčí práce je jen v těch blocích, vidět každej blok dvacetkrát v každým druhým drungu je prostě o hovně. Tohle poskládat by dokázal každý. odkaz

Na druhou stranu uznavám tu obrovskost a chápu ten úděl který k tomu byl třeba, dělat vše ručně by byla sebevražda.
@Terien (27.10.2017 20:34): Tak na haneni Bethesda her jsem (obvzlast tady) zvykly, takze jsi neudelal nic co plno lidi pred tebou:)
Jo, urcite jsi to hral poradne, to je jasne poznat, takze beru tvuj nazor jako subjektivne platny.
podzemi nevypadaji uplne stejne a je to oproti Oblivionu obrovskej pokrok. nevim co by jste si predstavovali. Aby tech 200 dungeonu designovali rucne? Pouzivaj bloky ktery ruzne mixujou a i tak jich tam je pres 500 a porad to nekomu nestaci. Jedna z majoritnich TES featur je velke mnozstvi dungeonu a opravdu nevim v ktere hre nekdo takove mnozstvi udelal lip.
Souboje urcite takove kvuli konzolim nejsou, Morrowind je nemel o nic lepsi ac to je puvodem ciste PC hra, navic, nemel to byt simulator sermu. A treba kouzleni je zpracovano velmi dobre. Mixovani dvou rukou zas tak spatny napad neni.
Tu hru delali 5 let (tri na plno cely studio) a urcite se neflakali. Chyby a bugy byl vysledek jesitne nutnosti vydat hru 11.11.11, teda na frajerske datum. Netvrdim ze treba dalsi pulrok by tomu neprospel, ale ze by to nejak zasadne zmenilo tu hru jaka je ted, to spis ne. Me proste prijde 5 let na vyvoj hry jako celkem dlouha doba a skutecne delat to dyl by uz bylo asi hodne pres caru, preci jen to neni kickstarter kde naivni backery muzou za nos vodit treba 20 let.
Budes se divit a cely ten svet je delany rucne. kazdej sutr , kazdej strom tam nekdo dal rucne. Ok, trava se generuje a dungeony skaldaj z bloku, ale ty bloky predtim nekdo musel udelat.
Muzes rikat a psat co chces ale Skyrim je jedna z nejprodavanejsich a nejhranejsich her a patri uz dneska mezi legendarni hry. pockej za 20 let, jeste rad na ni budes vzpominat a s hodnocenim bys pak sel mnohem vyse...:)

PS: zahraj si to s novym oficialnim survival modem, pak ti ta obtiznost a nepotreba jidla a dalsich veci prijde vic dulezita. Je skoda ze to tam nedali hned. (zadnej fast travel, muzes zmrznout, obleceni ma novy stat jak je teple, u svatyni platis, mas hlad, unavu, mrznes, level up jen v posteli, uneses polovinu veci co driv takze nosit sebou 30 lahvicek na leceni moc nejde) Bohuzel je jen pro special edici.
@Charllize (26.10.2017 20:25):
70% není tak špatný, nějakou dobu mě to zabavilo, jen mě to neláká se tam někdy vrátit.

Mrzí mě že jsem ti pohanil tvoji modlu, ale hrál jsem to dost dlouho a prozkoumal skrz naskrz že to můžu objektivně zhodnotit.
Přihlídl jsem k počtu času ve hře a dal jsem tomu i procenta navíc. :)
--
Sice pěkně zní že máš spoustu možností, ale všechny jsou vlastně k hovnu. :D
Třeba můžeš být arcimág, ale co z toho? Dostaneš na univerzitě komůrku, na sebe hadr a šmuk na krk. To je vše. Ve hře to neznamená nic.
Můžeš se oženit, manželka umí říct pár vět. Jednou za den si můžeš říct o koláč. A občas ji unesou náhodní banditi. Po vyřešení manželka odkráčí domů...

Ať získáš cokoliv: imba kladivo Volendrung, meč Jitřní ostří, dwemmerskou Korunu osudu....nebo pro mě jako lukostřelce luky: Vánek, Luk trpasličích králů, Luk prince jelenů,... vše je tak leda na to hodit si to na zeď. Silnější věc získáš pár kliky v kovárně. A všechny ty dobrodružné výpravy ztrácí tak smysl.
Skyrim vypadá na pohled krásně, ale je to jen pozlátko na povrchu.
Většina lidí na to přijde za pár desítek hodin.
Mě to vydrželo tak dlouho, že jsem paličatej hráč, chtěl jsem se zbavit všech nesplněných ikon na mapě. I když mě štvalo ze všechny podzemí vypadají stejně.
A taky rád expím postavy, vy by jste řekli "grindím". Celé dny jsem strávil v okoli Bílého průsmyku.
Zkoupil jsem všechny soul gemy. Šel na lov, nabil krystaly, dotáhl kožešiny do města. Zkoupil všechny suroviny na lektvary, materiál na výrobu. Vyrobil lektvary, zbroje, vše očaroval. Prodal. To už většinou měli nové zboží a materiál...:D a vyráběl dál, dovedností body jen skákaly. Když jsem něco dal na 100, hned jsem to zresetoval a pokračoval.
To třeba jsem dělal týden v kuse. :D

Tahle hra je jako zmalovaná umělá holka, co je uvnitř úplně prázdná a tupá.
Možná někomu to stačí, chlubí se s ní na fb stejně povrchním kamarádům. Znáš to, takový ty lidi co poslouchají mainstreamovou taneční hudbu, cučí v televizi na Ulici a poslední knihu co v životě četli byl slabikář v první třídě.

Obávám se proto, že jsi tady v tom sám. Tvoji genialitu a zarputilé obhajování Besthedích her ocení asi až další generace po tvé smrti. Něco jako náš takovej Vincent Van Gogh.

Kdyby té hře věnovali trochu srdce, nedělali to prostě co nejrychleji, aby to mohli vydat co nejdříve a mohli si nahrabat prašule...
Trochu se zaměřili na questy, aby tam bylo více možností jak je plnit. ( jedinej co si tak vzpomínám byla záchrana umírajícího stromu v Bílém průsmyku)
A ty souboje? Ten Dark messiah vyšel o 5 let dřív. To neviděli? Nebo to nešlo kvůli konzolovym uživatelům (jak já je nenávidím :D) ať to teda nechají tam na necpou na PC. Nj bylo by míň peněz. Mamon vládne světu. :)
Vsadím se že ve snaze si ulehčit vzali skripty z předchozích her, prohnali to mašinou, plácli tam nějaké novější textury a srát na to, však ono se to prodá.
Tahle se neměla v prodávat v takovém stavu, by měli spíše hráčům platit za hraní, protože podle mě je to akorát zralé na betatest.
Rád bych tomu dal více procent, kdyby to bylo dodělané, takhle jen ale 70.

Jo a nechat američana tvořit hrady, to je jako bys dal křovákovi z Kalahari projektovat zimní stadiony.
Brzy by meli spsutit Creation Club i do Skyrimu Special. Co me vylozene potesilo je to ze jeden z modu ma byt survival na zpusob toho co je ve Falloutu 4. pro me naprosto skvela zprava:)
odkaz
A tady detailni info oc tam pujde.
odkaz
To je proste super, uz aby to bylo venku. Prvni tyden po vydani by mel byt zdarma. Na PC je uz ted dostupna beta.
Pozor. S tim survivalem nefunguje cestina, hra pak hned po startu spadne. A jinak hodne stesti pokud mate Cz klavesnici se zadavanim zavinace v mailu creation clubu, nefunguje ani jeden zpusob co znate. Me pomohlo az kompletni smazani cesky klavesnice v nastaveni win a ponechani jen ty anglicky. Hm..je to beta no.
Zasekl jsem se. Vedlejší úkol..

Nemám hru puštěnou a nepamatuju si postavy.

Jsem u nějakýho franty vopršálka / mág / jeho pomocná, šla k havraní skále. našel jsem ji a byla mrtvá. Zprávu, jsem ohlásil frantovi. Ten zadal úkol, abych našel někoho nového. Povedlo se.
Pak měl v rukávu, najít černou knihu. Tu jsem našel u něj na patře :D dostal jsem se do čtení a snad ji celou přečetl " na konci, si mohu vybrat kouzlo" mám ho vybrané a tím ukol skončil. Bohužel, se nemohu dostat ven " z knihy. když se dostanu k první kapitole, tak prostě nelze najít východ " prostě ven z kapitol..
Jak je to se savy z původní hry? Fungují, nebo je potřeba začít znovu?
odkaz
Vynikající série. A některé díly jsou opravdu napínavý jak kráva, navíc je to fakt mnohem zajímavější než ty regulérní letsplaye.