Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Zatím velmi příjemná hra, ale bug mi asi zabrání pokračovat.

Po vstupu do portálu v prvním dungeonu hra nekompromisně spadne. Zkoušel jsem i jiné verze. Nezná někdo nějaká trik?
@90210 (10.10.2017 21:32): Gratulace, koukám, že jsi měl úplně stejnou sestavu jako já, dokonce i toho Fhalkena jsi stejně jako já vyměnil za Anshelma :p.

To já Menzoberranzanu chci dát rozhodně šanci, třebaže mě trochu odrazují zdejší hodnocení a některé komentáře. Tak či tak si však teď chci od tohohle enginu dát chvíli pauzu :).
Tak Ravenloft dohran v sestave muj paladin na 9. levelu a moje krericka na 9. levelu v prvni rade. Za nimi Ryszard na 10. levelu, jen par tisic xp od 11. levelu, kdy uz by mohl sesilat kouzla 6. levelu a Anshelm na 8. levelu, do jeho nalezeni jsem misto nej mel Fhalkena.

Hra je urcite super, bezvadna atmosfera a i s mym obvyklym ekonomickym stylem hry takrka bez restovani a s minimem vyuzivani flasek, hulek a svitku (i kdyz tentokrak jsem neco tu a tam pouzil) to byla docela pohoda a po nalezeni throwing dagger a nasledne i throwing axe, krerymi Ryszard a fighter vsechno uhazeli, to byla az skoro prochazka ruzovym sadem.

Chystam se kazdopadne na Stone Prophet bez importu postav, ale Menzoberranzan na 99% vynecham.
ad. zombie golem - muzu potvrdit, ze na ne zabira turn undead. Po zakouzleni se motaj dokola kolem sve osy a neni problem je umlatit. Bez toho to problem je, zlast kdyz je jich vic nez 1.
@90210 (29.09.2017 14:09): No bodejť. Ale zrovna charisma se mi povedlo nahodit taky vysoké... tak on má snad paladin podle pravidel docela vysokou minimální hodnotu, takže to asi není tak těžké.
@90210 (29.09.2017 14:05): :D Tak tomu říkám fér:)...

Btw, je docela vtipné (i když ne moc překvapivé) že jak v prvním, tak i ve druhém díle je charisma v podstatě nevyužitelné a nemění jediný rozhovor ve hře. Škoda, že se to tam nesnažili nějak zakomponovat.
@Richmond (29.09.2017 13:42): Přesně a takové editování statů v Eobech a Ravenloftech mi přijde jako vyloženě srabárna... hezky si to poctivě naházet... ne však nad tím trávit příliš mnoho času, takže co mi po pár pokusech padne, to beru. Jo ty časy, kdy jsem u nahazování postavy v takovém BG/IWD trávil hodiny jen aby padly ty nejlepší už jsou dávno pryč (a beztak to nakonec bylo vesměs k ničemu), nyní mám vážně větší radost, když si to můžu projít s nějakou lemrou či průměrně silnou postavou... ten pocit z vítězství je rázem silnější a gameplay zábavnější.

Tak já chci UU 1 dát co nevidět znovu (tedy pokud bude čas, těch restů zase není tak málo), takže snad si v tomhle ohledu trochu "spravím chuť" (ne že by to i přesto nebyla hodně dobrá hra, ale ten "survival" pocit a radost z každé nalezené zbraně či kusu zbroje se trochu vytratil, když veškeré souboje byly na jedno kliknutí a nepřítel mě nemohl pomalu ani zasáhnout...).
@Isair (29.09.2017 13:27): Mám to podobně. To, že při postupu nedostanu max hp beru jako bonus :)) Přijde to mi víc hráčské než dostat rovnou maximum. Sice ve Wizardry 1/2 to byl extrém, že se hráčům snižovaly statistiky, ale to je výjimka :)

S tou UU1 je mi to líto. Já si naopak dal hodně slabé vlastnosti, hlavně sílu a vůbec jsem to neměl lehké (ale zase ani extrémně obtížné, prostě tak akorát).
@Richmond (29.09.2017 13:15): Nope, ani cluebook o něm nic nepíše... asi se jedná jen o postavu dotvářející temnou atmosféru, nikoliv quest :).



@90210 (29.09.2017 12:41): S těmi max hp bych to tak nehrotil, powergaming je beztak nuda (a ani tu není zase tak moc potřeba), čím jsem starší, tím více v podobných RPG vítám možnost hrát za slabší postavy, o to spíše, když není možnost zvolit obtížnost. Stejně tak jsem se ani v Ravenloftech nesnažil naházet co nejlepší staty a po pár hodech kostkou jsem prostě zůstal s tím co jsem měl (zvláště ve dvojce jsem si naházel u Paladina poměrně slabé staty).
Takovou Ultimu Underworld 1 jsem si kdysi vyloženě zkurvil tím, že jsem si naházel co nejlepší staty a ze všech soubojů měl rázem naprosté nudné vatovky. Až to budu hrát příště, rozhodně cíleně naházím slabší postavu, stejně jako ve druhém díle (tam je vážně každý bod strašně znát).
Pomohl někdo z vás tomu chudákovi, co byl opřenej o strom, že se mu ztratilo dítě? Já ho pak našel ve vesnici, ale nevěděl jsem, co dělat.
Par doporuceni pro hrace, aby neudelali stejnou chybu jako ja :

Hlidejte si pocet zivotu za level, protoze to neni na max, ale maze se to kostkou podle AD&D.

Hrajte verzi 1.2A (A!!)

Pokud si Mischu do party nevezmete hned a jen si od nej vezmete klic, tak sice bude dal stat v chramu, ale najmout uz nepujde.

Vuko sice pri vyhozeni z party rika, ze bude v Blood of the Vine a pise to i cluebook, ale ve skutecnosti se zase vrati na hrbitov.
@Isair (12.09.2017 20:23): Gratulace! :-) Zombie golemove pravitkovali, v poctu 2 a vice vskutku neporazitelni. Jinak taky souhlasim, ze to mohlo byt i klidne o malinko delsi, aby ty postsvy se dostaly o level dva vyse.

Stone Prophet se Ti bude urcite libit.
Tak Ravenloft pokořen, vážně parádní kousek s perfektní atmosférou. Normálně je mi smutno, že už to mám za sebou, to se mi už dlouho u žádné hry nestalo. Naštěstí nebude mít smutek dlouhého trvání, anžto dvojka už mě očekává :p.

Trochu mě zamrzelo, že jsem nedosáhl s mágem a klerikem na kouzla šesté úrovně, já si je jak blbec poctivě zapisuji do knihy a nakonec jsem se nedostal k tomu, abych je mohl zakouzlit (skončil jsem s většinou postav na levelu 9-11). Stejně tak mi chyběly pro mága kouzla páté úrovně, neboť jediné kouzlo páté úrovně, které je ke hře k nalezení jsem zapsal do knihy Glorianně ještě než jsem nabral Ryszarda místo ní. V manuálu se však píše ještě o kouzlu "hold monster", které však v podobě svitku není podle cluebooku v žádné z lokací k nalezení. Takže opět, buďto jím disponuje nějaká postava už po najmutí (Velika/Glorianna?) či jej má nějaká postava v inventáři v podobě svitku či jej jde získat pouze pomocí vytvořené postavy-mága? Netuším, každopádně jsem byl bez kouzel páté úrovně a skoro až v samotném závěru jsem navíc zjistil, že perfektní stone skin lze na rozdíl od IE her sesílat i na členy party (ne jen na samotného mága, který kouzlo zakouzlil), čili jsem jím mohl nahradit ten přiblblý ice storm, který pořádně na nikoho nefungoval (většina nepřátel je tu na ledové útoky imunní). To kdybych věděl dříve, tak by nebyl souboj se zombie golemy až takový porod (i když na druhou stranu i tu stoneskin dokáží ti šmejdi sundat docela rychle).
@Phoenix (11.09.2017 10:44): Vida o I can't escape darkness jsem nikdy neslyšel a přitom to vypadá moc dobře, díky za zmínku.

Yop, Exhumed znám, ale jak píšeš, je to FPS a ještě (alespoň z toho co jsem viděl) zaměřená více možná na venkovní lokace, tak či onak to vypadá taky na moc fajn kousek. Tuším, že byl v plánu i nějaký remaster od Nightdive, ale jak začali dělat na tom System Shock remaku, tak z toho nějak sešlo, či se to odsunulo na neurčito, škoda.



@Richmond (11.09.2017 09:51): Asi to bude i tím, či to zkrátka tenhle engine ve své době ještě moc nezvládal. Ono je celkově vidět, že hodně věcí je řešeno obklikou či takovým jednodušším způsobem (viz. třebas v Castle Ravenloft, pokud projdeš schodištěm, které vede na stejné patro, chová se jako teleport i s oním charakteristickým zvukem :p). Třebas takový Albion má také plynulý pohyb, přesto nabízí neskutečně rozmanité překážky (i když je to také nepoměrně novější hra). Ale Stone Prophet už je na tom lépe, ne?

Tak či onak Castle Ravenloft mi zatím přišel nejrozmanitějším a nejkomplexnějším dungeonem ve hře a přeci jen těch pár překážek co hra nabízí, bylo využito občas poměrně nápaditějším způsobem.
@Isair (11.09.2017 00:49): Ve Waxworks je egyptská část nejlepší z celé hry viz moje recenze. A každá Elvira/Waxworks jsou na pomezí dungeonu a adventury (vybavování postavy, vylepšování statistik, na druhou stranu vyloženě adventurní používání spousty předmětů).

Další věc, která je trochu podobná, ale není dungeon, je asi I can't escape darkness, ale nevím jak moc je kvalitní, nehrál jsem.

A poslední co mě napadá je Exhumed, ale to už je vyloženě FPS. Egyptskou tématiku také obsahují některé úrovně v Hexen II, Chasm: The Rift a Deadfall Adventures.

EDIT: Možná zkus také mrknout na rpggeek
Sakra, oživení postavy natrvalo sníží 1 bod u constitution, blbé, že jsem si toho všiml až teď po x odehraných hodinách. Doteď jsem postavy raději neoživoval a svitky si šetřil, ale u zombie golema už nebylo zbytí... no loadovat už nebudu, zdá se, že paladina jsem oživil jen jednou, ale fighter to schytal... mno beztak ho asi vyměním za toho druhého fightera z věže. A v posledku zrovna constitution není na vyšších levelech zrovna už moc důležitá vlastnost (těch pár hp navíc se nezblázní a už toho asi zase tolik nenaexpím).
@Phoenix (11.09.2017 00:36): Yop, když tak nad tím přemýšlím, Stone Prophet je hra, kterou jsem si vždycky jako malej přál, jen jsem o tom nevěděl. Vždycky jsem chtěl nějakou hru, která by byla zasazena do starověkého Egypta, ve které bych prolézal všemožné hrobky, dungeony, pyramidy plné všemožných pastí, mechanismů, utkával se s mumiemi a jinou mytologickou havětí ve first person pohledu. V té době jsem si asi vyloženě nevysnil, že by se jednalo vyloženě o RPG dungeon, anžto jsem jich v té době moc nehrál a spíše jsem ulítával na Wolfensteinech 3D, případně Catacomb Abyss (k čemuž měla mít hra v mých představách asi nejblíže), nicméně se později ukázalo, že všechno tohle (ty pasti, prolézání těch kobek atd.) nabízí právě žánr dungeon crawlerů, ke kterému jsem se dostal hned posléze. A tak vlastně Stone Prophet bude tak trochu splnění mého dětského snu, páč nabízí vše, co jsem si od hry někdy, s jakkoliv malými a neurčitými nároky, kdysi přál :p. Je fakt, že nic podobného v podstatě není. Možná trochu WaxWorks, ale to je spíše adventura.

Ale ona i ta jednička je zasazením nechci říct vyloženě originální, ale v rámci dungeon crawleru rozhodně žalostně nevyužita. A vlastně zase s podobnou temnou hororovou tématikou a i přímo ze světa Ravenloftu jsem si zase naopak přál něco na IE enginu ve stylu IWD či BG, což taky nikdy nevzniklo.
@Isair (10.09.2017 22:35): Menzoberranzan vůbec není špatný, ale po Ravenloftu má skutečně o něco horší dungeony stran layoutu a jak píše Mick, zasekávání (zejména při nutném používán kouzel jump/fly, asi na to engine úplně nebyl stavěný). Měl určitě potenciál na to být mnohem lepší s tím, co si vybrali (Forgotten Realms, Drizzt atd.). Dal jsem nicméně jednou disketovou verzi a jednou CD verzi (jsou poměrně odlišné, v CD verzi je dokonce celé patro, které v disketové úplně chybí) a určitě nelituju. Velká škoda, že na tom enginu nevzniklo více věcí.

Stone Prophet je asi nejvíce nápaditý (stran zasazení jeden z nejzajímavějších dungeonů vůbec, nic podobného asi není) a user friendly, ale ze všech tří her na tomto enginu mi přišel nejjednodušší (byť to stále není žádná casual záležitost).
@MickTheMage (10.09.2017 22:28): Yop, podívám, díky. Zrovna Menzoberranzan byla hra, kterou jsem si chtěl vždycky dost zahrát, je vcelku škoda, že to autoři pořádně "nedotáhli do konce".

Jinak to totiž na papíře zní ideálně, DnD, Ravenloft engine, hezky to vypadá, Underdark, Drizzt... Tak či onak prvně dám samozřejmě Stone Prophet, od kterého čekám naopak ještě něco o fous lepšího jak první díl.
@Isair (10.09.2017 22:19): Jop, podzemia su rozsiahle a v podstate prazde. Ostatne, ak chces mozes sa mrknut na moje Menzoberranzan gameplay video. Len ho nepozeraj az do konca, myslim, ze som tam loadol boj zo zaverencym bossom :)

Ono sa to da, ale Strahd a Stone Prophet su vyrazne lepsie hry.
@Phoenix (10.09.2017 22:15): Yop, všechno ostatní funguje na jedničku a má to navíc perfektní atmosféru. Ale od samotných dungeonů jsem čekal něco víc, ne že by byly nudné či jednoduché, pořád jsou skvěle a promyšleně nadesignované a mají co nabídnout, ale i oproti takovému EoB prostě působí tak nějak jednodušším dojmem.

Taky doufám, že dvojka v tomhle bude mnohem dále...

Menzoberranzan mám pak také v plánu, i když mě trochu zaráží slabší hodnocení zde (nebo možná obecně), v čem konkrétně je to o tolik slabší jak třebas Ravenloft? Mick psal v komentářích něco o rozsáhlých, prázdných lokacích s nulovou atmosférou a tak nějak o celkové nedoladěnosti (drobné bugy), ale i tak mi přijde, že jsou hodnocení poměrně přísná. Ze screenů to totiž vypadá dost lákavě.
@Isair (10.09.2017 21:59): Já právě vůbec nevím, jakou verzi jsem hrál, protože i když mám teď origoš na CD, tak jsem to samozřejmě hrál nejprve v roce tak 1995 pirátsky a od té doby ne. Takže si chci zahrát CD verzi 1.2.

Propadnou do nižšího levelu bylo možné tuším až v Menzoberranzanu (ve Stone Prophet už by to mělo jít určitě).

jj, není to taková orgie různých typů pastí a hádanek, zase se jedná o velmi originální zasazení a o jeden z prvních dungeonů, který působil konsistentně (vesnička, NPC) a tím celkem logicky. Je to holt asi trochu něco za něco.
@Phoenix (10.09.2017 21:53): Tak to si hrál nějakou neopatchovanou verzi, to s tím double klikem, kdy by se tlačítko nesprávně zobrazovalo jako zmáčknuté, se mi ještě nestalo. Stejně tak v Ravenloftu (bohužel) nejsou ty herní mechanismy natolik sofistikované, aby ti předhodil falešné tlačítko, kterým si něco naopak zavřeš (jakože jo, některé dungeony tohle fakt dělají). Tohle je zároveň i asi jediná má výtka ke hře, jak psal i Richmond ve svém komentáři, co se týče samotných pastí/mechanismů etc., je hra poměrně jednoduchá (ve smyslu menší počet všeho/menší počet využití). Chybí mi tu třebas propadliště, nášlapné desky etc., nějaké ty drobné hádanky, pasti, zákeřnosti, kterých jsou některé dungeony plné, ale zde je toho pomálu. Zatím mi procházení samotnými dungeony připomíná více The Catacomb Abyss, než nějaké dungeony klasického střihu. Čili se spoléhá více jen na hledání klíčů a následně zámků do kterých pasují, skrytá tlačítka a maximálně sem tam předhodí nějaký neviditelný teleport či zákeřně umístěnou iluzórní stěnu. Jsou skvěle nadesignované, o tom žádné, ale v jistém ohledu poměrně strohé.
@Richmond (10.09.2017 21:48): A tak jasně, já si to nakonec taky značil Xkem na mapě, ale myslím, že už nebyla nutnost přímo vypisovat, které dveře zrovna otevírá. I kdybych vůbec nevěděl, k čemu to tlačítko slouží (což se mi taky mnohokrát stalo), tak vesměs v Ravenloftu platí zamáčknuté tlačítko=aktivní tlačítko, tj. nemá smysl jej mačkat znovu, anžto tím dveře akorát zavřeš.
@Isair (10.09.2017 21:45): Jednak vidíš, kde už jsi byl a také si nejsem stopro jistý, jestli některé dveře nejsou naopak od začátku otevřené a tlačítko je naopak nezavře. A myslím, že když se náhodou podaří rychle za sebou zmáčknout tlačítko 2x, tak zůstane nezamáčklé, ale dveře budou otevřené (takže je následující zmáčknutí zase zavře).

Mně takový systém přišel jako největší jistota, protože tam jsem bloudil jako nikde jinde v sérii (počítaje v to i Menzoberranzan na stejném enginu).
@Phoenix (10.09.2017 21:43): A tak nutnost to není, když je tlačítko zamáčknuté, tak nemá smysl jej mačkat znovu, je jasné, že v takovém případě nějaké otevřené dveře naopak zase zavře. Spíše takových tlačítek bylo po mapě spousta, některé kurevsky skryté (jakože za iluzóními stěnami) a daly se tudíž snadno přehlédnout (což byl i můj případ).
@Richmond (10.09.2017 19:28): V elfí kryptě je nutnost psát do mapy, které tlačítko ovládá které dveře. Naštěstí je mapa interaktivní a tak je na ní vidět, že se některé dveře právě otevřely nebo zavřely.
@Isair (10.09.2017 19:13): Mne se prave tento zpusob podavani informaci ke questovym ukolum libi hodne. Prijemne to zveda obtiznost a pritom neni zadna zakernost.

V elfi krypte jsem dopadnul uplne stejne, chodil jsem tam furt dokola a rikal si, ze jse prece musel neco prehlidnout a vono jo! :-)
@Richmond (10.09.2017 18:40): Yop, máš pravdu, teď jsem ho zrovna prokecl a chtěl to sem napsat, ale byls rychlejší:). Přímo mluví i o tom, že je třeba jej oživit, nějak jsem to musel napoprvé přehlédnout, či jsem tomu nevěnoval pozornost a považoval to za něco nedůležitého.

Každopádně Castle Ravenloft a Strahd už čeká... :).

Jinač zatím to docela jde, jako hra se s hráčem obecně moc nesere, což je fajn, ale zároveň tak nějak dokáže navést aspoň některými drobnými vodítky. Nejdéle jsem se zatím zasekl asi u Banshee, než jsem zjistil, že se musí oživit ty sochy před vchodem... já si furt říkal, na co asi slouží ten zlatý prach:) a pak včera v druhém patře Elfí krypty, kdy jsem přehlédl jedno skryté tlačítko a asi půl hodiny bloudil po kryptě. Btw, z jednoho youtube videa jsem zjistil, že elfové se svým ostřížím zrakem upozorňují na některá skrytá tlačítka... škoda, že v partě žádného nemám, každopádně zajímavá featura a využití atributů dané rasy.
@Isair (10.09.2017 17:06): Donutil jsi mě prohrábnout se mými screenshoty a ten 251. byl ten správný! Klidně mohu někam ten obrázek hodit, ale předpokldám, že si vzpomeneš.
O kostech klerika-novice se zmiňuje starý klerik poté, co ho vysvobodíš z toho zrdcadla. Přímo hoboří o kostech a o tom, že je možné ho oživit.
@MickTheMage (10.09.2017 17:49): Nope, útržky tam byly, ale pouze na získání zaklínadla pro vysvobození jiného kněze ze zrcadla.. Vzpomínám si, že akorát jedna postava z party ještě pronesla u oněch kostí něco ve smyslu "tohle jsou asi kosti kněží a učedníků, zdá se, že byli všichni povražděni" a po vyyoutubování jsem si přečetl konkrétní hlášku po nalezení Rod of Rebirth, kterou pronesl jeden člen party "My bones ache, they have ever since we neared that rod. If the thing could speak to us, it would have something to say about Bones. Yes, Bones.... A to jsou veškeré clues, které hra nabídne... je to docela slabota.
@Richmond (10.09.2017 17:02): Nevíš přibližně kde? Jen tak pro upřesnění. Je možné, že jsem někde přehlédl nějaký papírek, či nevěnoval pozornost nějakému dialogu (na tohle je hra fakt pes a nepozornost se vážně nevyplácí). Ale nevím. Zkusím si schválně ještě projít NPC v okolí, jestli někdo něco náhodou nezmiňuje, protože jinač se mi nezdá, že bych vyloženě něco přehlédl. O to spíše, že cluebook vypisuje i všechny poznámky napsané ve hře, takže si je můžu projít zpětně, kdybych je náhodou omylem vyhodil či nenašel.

Jo a teď si vzpomínám, že něco mektala jedna postava z party, když jsem ono žezlo sebral, nicméně co ta by mohla vědět o nějakém mrtvém kllerikovi v chrámu, to netuším. Mám dojem, že to byla hláška typu "z žezla vycházejí zvláštní vibrace" či něco podobného. Tím mě maximálně navedla na to, že to žezlo bude asi nějaký questový item (nehledě na to, že nejde beztak jinak použít), který asi budu nucen využít později, ale to je asi tak vše.
Ale někdy se hra s tím co hráči sdělí/nesdělí pro další postup dál fakt vůbec nesere. Jak mám kurva vědět, že mám někde v nějakém chrámu oživit padlého kněze speciálním žezlem, který se ve hře ve své neživé podobě objevuje jako náhodná kostra ležící kdesi (kterých se ve hře objevují stovky) a ten mi pak dá klíč pro postup dále, když ve hře o tom tuším nikde nepadne jediná zmínka. To je poprvé, co jsem se musel podívat do cluebooku pro postup dále, protože tohle je fakt voser největšího kalibru. Pomalu mi to připomnělo tu jednu hádanku (zasvěcení vědí) v UU 1, z níž jsem měl po nahlédnutí do návodu podobné pocity :).
LIghtning je nevyzpytatelnej a na levelu 3 je snad nejvetsi kadence uzitecnych kouzel, ale mel jsem s nim uz par veselych zazitku, jako kdyz jsem ho hodil v BG na Daveorna, kterej zrovna stal v uzkym pruchodu v tom svym brlohu a blesk se ode zdi zacal odrazet tak, ze ho vzal krizem krazem asi 10x a uplne ho rozmrdal. Joo, vzpominky.:0)
@mazar1234 (05.09.2017 22:13): Lightning Bolt je efektní kouzlo v goldbox hrách, protože při správném nasměrování dokáže způsobit obří zkázu. Speciálně pokud se odehrává bitka u zdí s rohy. Kouzlo se totiž od zdí odráží a tak je možné, že zasáhne postavy více než jednou (včetně samozřejmě postav v družině). Efektem ho pak překonává už je fireball, který prostě je geniální.