Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Vurhor (17.09.2017 20:46): ach tak, jojo ;) no polemizovat by se o tom dalo fakt dlouho ;) a asi je to tak, jak říkáš :) každopádně kdyby byl Life is Strange film, tak by v něm bylo určitě obětování Chloe, to je asi bez debat a je to to, co lidi po emocionální stránce chtějí ;) ale když jsem se měl vžít do role Max, tak byla volba prostě jasná :)
@MarkJude (17.09.2017 20:32): Jasný, však ono to rozhodnutí naštěstí není zcela černobílý, jakožto poslední volba byl asi i vývojářský záměr udělat to natolik obtížný, aby posléze lidi mohli diskutovat o tom, co je podle nich lepší udělat. Což se očividně povedlo, i když já to třeba za zas tak těžkou volbu nepovažoval. :)

Mně přežila taky, měl jsem na mysli smrt v rámci toho tornáda.
@MarkJude (17.09.2017 19:28): Nó, takhle bych na to koukal čistě jako hráč. Ale jelikož LiS je unikátní tím svým filmovým pojetím, hledím na to hlavně jako zaujatý divák vychutnávající si bizarní příběh. Život a čas s ním propojený je prostě zvláštní a ve výsledku (i přes schopnost cesty v čase) nepředvídatelný a nevyzpytatelný. Přičemž i když nám hodí pod cestu klacky, je i přesto lepší ho prostě nechat nerušeně plynout. To mi právě přijde jako vcelku hezký ponaučení z toho konce, kde Chloe zemře. Navíc i v rámci toho emočního hlediska mi to přijde mnohem lepší a silnější.

A taky i z toho důvodu, že na té cestě za záchranou Chloe se ve výsledku příliš věcí posere, přičemž i když jí udržím naživu, necítím se jako vítěz. Chudák Kate mrtvá, Chloenina mamča, i takový Warren, který byl do Max zamilovaný a po všechny epizody se jí snažil usilovně pomáhat. atd.

@SilentWolf (17.09.2017 19:31): Já (skoro) brečel :)
Jak tak koukám na net, jsem docela překvapený, že spousta lidí zvolilo zachránit Chloie a nechat zničit město. Nejenže to je vcelku sobeckej a nevděčnej konec, ale jde podle mého i proti celé pointě toho hlavního příběhu. I když je asi jasný, že spousta lidí to udělala čistě jen protože Chloie je dost sympatická...
@Wolverine (11.09.2017 12:00): no tak to je pak pech, ale prostě mít tu volbu, tak vím, co udělám. Já chci blaho pro sebe a své blízké, ne pro nějaký ostatní. Tak jako kdybych musel zastřelit Tebe nebo svou ženu, zastřelím Tebe a klidně i rikuhahla, kdyby to bylo potřeba!

(jakože v reálu bych se z toho sesypal, žejo, to je jasný)
Je to těžký no. Je to jako bejt v kůži USA v srpnu 1945, mám atomovku, když ji shodim, bude pár set tisíc nevinnejch mrtvejch, ale bude konec války, nebo ji neshodim, konec války v nedohlednu a mrtvejch bude několikrát tolik (vojáků i civilistů). Budu mít špatný svědomí, ale zachránim plno lidí a v důsledku i peněz X budu mít čistý svědomí, ale statisíce, možná miliony lidí zemře navíc.
@Walome (11.09.2017 11:47): No jo, ale co když by tvoje veškeré příbuzenstvo a žena byla v tý "stovce lidi" a museli zemřít jenom kvůli tomu, protože nějaký týpek chtěl zachránit svoji ženu a psa. Pořád by ses na to díval stejně? :-)
Btw žádná volba v téhle hře nebyla a tuplem ne správná. Já ve Fables 2 radši nechal zemřít stovky cizích lidí než svou ženu a psa. Což bych s největší pravděpodobností udělal i v reálu.
@rikuhahl (komentář): "...ale přesto, má člověk právo rozhodovat o tisícovkách životů na úkor jednoho?... bylo to těžký, ale jediný správný rozhodnutí." Člověče, přesně takhle jsem taky nad tím poprvé hned přemýšlel, takže volba byla pak jasná :-)

Jinak dobrý komenty, rád jsem si je pro jednotlivé epizody přečetl. Sice ti už někdo minule naznačoval, že ti tam více převládá "co se ve hře stalo", ale mě to nevadilo, alespoň jsem si pěkně připomenul události před hraním Before the Storm ;-)
Si tak pročítám diskuzi a narazím na tohle: @účet smazán (03.02.2017 15:34): ...Co jí takhle s ohledem na vzhled Max, Chloe, Kate, Victorie a vlastně všech studentek přeřadit mezi plošinovky? :D

Jsem rád, že nejsem sám, kdo si všimnul, ale já bych tak radikální nebyl ;)
@SíDžej (03.02.2017 20:46): Tak jsem ten odkaz proletěl a došel jsem k tomu, že to, co se dá chápat jako přínos, já beru naopak jako velký zápor, na který jsem poukazoval o pár příspěvků níže. A sice že voleb je v této hře spoustu, ale jednak v konečném důsledku neovlivní závěr hry a průběh hry změní pouze tak, že máš následky svého rozhodnutí po celý zbytek hry na talíři. Jen si vezmi, kolikrát ti Victorie předhodí, že sis jí vyfotil politou od barvy, David, když řekneš, že joint byl tvůj, nebo již zmíněná fyzikářka, když nepodepíšeš petici. A mně fakt strašně štvalo, když jsem zmínku o některém ze svých rozhodnutí musel poslouchat třeba už počtvrté. Tu hru to nijak podstatně nezmění, jen je ti to stále dokola předhazováno.
@M (03.02.2017 16:39): Ale já si za těmi 100% stojím a nepřipadám si jako vůl. Sice se dnes na tuto hru dívám trochu jinak a mnoho aspektů shledávám přinejmenším úsměvných, ale nebudu se přetvařovat, že mě v době vydání nebavila a posunula žánr trochu dál než jakýkoliv Telltale pokus, alespoň na PC. Nevím, proč se pozastavovat nad hodnocením, myslím, že většina lidí hodnotí subjektivně sama pro sebe a ne pro ostatní...je to jen číslo.
@SíDžej (02.02.2017 20:47): Takže jí necháš 100% za to, že jsi vůl a až teď vidíš, že to vlastně byla kravina? Na hodnocení her je cosi nemocného... Je to mor. Skoro každej se bojí hodnotit "špatně" a hledá jakejkoliv důvod, proč dát co nejvíc %.
Jen mě tak napadlo, že co do gameplaye bych Life is Strange rozhodně nezařadil mezi adventury. Co jí takhle s ohledem na vzhled Max, Chloe, Kate, Victorie a vlastně všech studentek přeřadit mezi plošinovky?
Já ještě doplním něco málo k volbám a k problematice vrácení času. Když srovnám hru s prvním sérií Walking Dead, kde volby v konečném důsledku také neměly zásadnější význam, tak pro mě byla obrovská chyba i v tom, že jsem si mohl obě volby prohlídnout a pak se teprve rozhodnout. Při prvním hraní Walking Dead, kdy jsem ještě nevěděl, že nezáleží, co si vyberu, jsem se v časovém presu rozhodoval instinktivně tak, jak bych se doopravdy rozhodl já na místě Leeho. A byl to opravdu intenzivní prožitek. Tady tlak na hráče odstranili a prožitek byl v tahu.

A když šlo o menší rozhodnutí, u kterých mi pouze hra Walking Dead oznámila, že si to postava bude pamatovat, mi pak tato volba byla připomenuta třeba krátkou zmínkou o dvě kapitoly později. Ale když jsem se v Life je Strange například rozhodl podepsat petici o neinstalování kamer, měl jsem to na talíři pokaždé, když jsem se s tou učitelkou potkal, takže jsem se jí nakonec začal úplně vyhýbat. A takhle to bylo se všemi postavami, takže od čtvrté kapitole jsem už raději nemluvil s nikým, s kým jsem vyloženě nemusel.
@účet smazán (02.02.2017 20:16): Hehe, teď jsem si hru rozjel znovu a musím uznat, že ztratila většinu kouzla, které jsem v ní viděl, takže by se dalo říct, že jsem ji mírně nadhodnotil, ale měnit hodnocení už nebudu...napoprvé hra zafungovala a to se počítá. Ale ty dialogy, ach můj bože, jak jsem mohl být tak slepý...no jelikož se mi premisa zalíbila a příběh měl poutavé prvky a dobrý spád, tak jsem vypnul mozek a užil si tuto adventuru naplno. Na druhou stranu si dokáži představit, že by se mi iluze hry na začátku rozsypala a pak bych viděl jen samou shitshow a trapnost nad trapnost. Doteď nechápu příspěvky lidí, kteří po odehrání píšou slohy o tom, jak jim hra změnila život a konec probrečeli, zas takový přesah, jak píšeš, tam nebyl :)

@Walome (08.12.2016 12:03): Tak tak, potenciál obrovskej, jen kdyby to bylo děláno trochu více "ručně" a trochu méně "strojově" genericky + to nabízelo více interakce s prostředím. A vlastně stejný případ je to i s těmi interaktivními filmy, tam potenciál taky vidím, jen by ty volby mohly trochu více ovlivňovat průběh dění... aneb by bylo fajn, kdybych místo na univerzitě v Londýně skončil jako dřevorubec v Kanadě či v Gulagu na Sibiři, například:)... byť by to samozřejmě znamenalo vytvořit spoustu her v jednom a vyžadovalo by to hodně práce (nejen) grafiků... avšak v dnešní době bych čekal, že už něco, co se alespoň zdánlivě k téhle mé vizi přiblíží, dávno mělo vyjít. Interaktivní film je na tohle ideální žánr a je bohužel prachsprostě nevyužit (a dost často bohužel více platí to slovíčko "film", než to slovíčko "interaktivní").



@John Mirra (08.12.2016 12:09): Yop, je to v podstatě všechno dělané přes kopírák:).
@Isair (08.12.2016 12:00): jo to chápu, sandboxy jsou jen o tom jestli tě chytne gameplay a produkují poměrně přímočarou zábavu. Přitom ten potenciál je tam až tragicky nevyužitej. A DI, ač mě baví, tak chápu, že může být utrpení, protože tam je to fakt furt stejný a technicky by to mohlo být lepší.
@Walome (08.12.2016 11:57): Tak určitě nemá cenu se zbytečně trápit:).

Trochu mi to připomíná můj přístup k dnešním sandboxům:)... mnohokrát jsem si říkal, tak zkusím to a tohle a ještě tamto, vždyť to nemusí být takový průser a je to docela oblíbené... a ejhle (ten Dead Island byl posledním hřebíčkem do rakve:)).
@Isair (08.12.2016 11:52): jo byl, kdoví jak by mě to bavilo dneska. Třeba Heavy Rain jsem ani nedohrál. Telltale WD je pro mě čirý utrpení, to je špatně hratelný, špatně naanimovaný, špatně namluvený, tohle taky nebyl extra zázrak, i když začátek mě bavil...

Takže to s tímhle žánrem asi vzdám a bude klid :)
A btw, jak je to vůbec s tou season 2?

Co jsem slyšel, autoři slíbili, že by nějaká být měla se zcela novými postavami... a doufám, že vymyslí i něco jiného než to time travelování, které už by mohlo být příliš vyčpělé. Sice by se mohlo už rovnou jednat o zcela novou hru, ale tak což, název přece prodává, tak ať se to klidně nadále jmenuje "Life Is Strange" (strange může být i s jinými událostmi/schopnostmi/whatever).
@Walome (08.12.2016 11:03): Meh, kdyby to nervali do těch příběhových sekvencí, tak to tak nějak skousnu. Navíc některé byly tak pitomě dlouhé a nudné a spousta sekvencí připomínala (a asi by je tam bez QTE jinak nezakomponovali) filmy s Jackie Chanem, což se k podobné hře, která by mohla být přeci jen o něco decentnější a držet se více při zemi, imo moc nehodí.

Když už QTE, tak ať se ve hře objevují jen minimálně, nejsou zbytečně dlouhé a video sekvence s nimi nemusí být zbytečně akčně přehnané (což bohužel většinou autoři tvrdě přestřelují).