Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Dohráno! Obtížnost normal, steam ukazuje 15 hodin, subjektivně to bylo tak 169 hodin. Příběh nezklamal, zůstal lacinou vykrádačkou total recallu až do konce.
Jan Harcarik byl lead level designer. To jméno asi jen tak nezapomenu.
@CrocoRay (14.01.2017 21:40): Mne to zase skôr prišlo ako sínusoida na konci zatlačená dole.
Osobne mi za jasne najdebilnejšiu misiu (resp. tuším 2 misie) vychádza tá (tie) podmorská, to bol fakt prijebaný opruz.
Mě Vivisector bavil o něco více než Chaser, ale ani jedno není hra, která by se v mém žebříčku pohybovala nějak vysoko. I když na Vivisector si docela rád vzpomenu jako na takovou klišoidní ptákovinu s hromadou mutantů nebo nějak geneticky upravených monster. Svým způsobem mě to i bavilo. Teda alespoň to téma se mi líbilo, což byl důvod, že jsem to hrál.

Chaser mi nějak nesednul celkově, ale taky jsem ho kdysi dohrál. Začátek mě též ještě bavil, jen potom už na Marsu nebo kde to končilo, mě to dost nudilo.
@ugraugra (14.01.2017 20:30): Vivisectora jsem kdysi vydržel asi tři hoďky. V Chaserovi mě první tři hoďky bavily (což se u VS říct nedalo), ale pak to šlo do háje snad ještě hůř než ve VS. Taky to vychvalování nechápu :)
Pro mě jeden z překvapivých FPS kultů. Naposledy hráno minulý rok a je to pořád stejně dobrý :)
@Najlvin (14.01.2017 19:07): pěknej komentář. Velmi by mne zajímalo jaký by byl, kdybys Chasera tehdy nikdy nehrál a rozehrál ho až dnes :)

Co ale neberu je ta omluva že je to stará střílečka a že se nedá srovnávat s dnešními hrami. To já ani nedělám. Problém je, že u mne Chaser naprosto brutálně selhává i v porovnání s prvním Unrealem či Half Lifem, nebo Quakem 2 či Jedi Knightem..
No toto, co to tady čtu? Chaser, taková výborná hra (na svou dobu), u mě dodnes nepřekonaná. Ale chápu, že ne každýmu se lze zavděčit. Já na Chasera prostě nedám dopustit. Tu hru jsem hrál už tolikrát a pokaždý mě bavila. I to procházení obrovských a opuštěných komplexů má něco do sebe. Prostředí mě v Chaserovi bavilo nejvíc, prostě takové správně špinavé, zničené - zkrátka nepříliš zářná budoucnost.

Bugy tam samozřemě jsou. Ty mizející textury jsou problém enginu. Každá mapa je rozkouskovaná kvůli optimalizaci na buňky, které se oddělovali portály ve všech místech, kudy se dalo přejít z jedné buňky do druhé. Bohužel, někdy se může stát, že tím portálem hráč projde tak nešikovně, že to hra nezapočítá, a pak se dostanete do buňky, ve které byste podle hry být neměli a tudíž se tam nevykresluje geometrie. Tahle chyba se pak velmi těžko napravuje, hráč by musel zase projít zpátky tím stejným portálem tak, aby ho hra opet nezaregistrovala. Jednodušší je načíst nějakou starší uloženou pozici.

Jinak fakt nevím, co kdo od té hry očekával. Je to prostě koridorová střílečka, dnes už víc jak 14 let stará. Je jasný, že to žádné terno v porovnání se současnými hrami nebude. Mně ale tenkrát Chaser fakt hodně chytnul a mám na něj skvělé vzpomínky. V té době to asi člověk bral jinak. Různorodé púrostředí, rozlehlé levely, spousta zbarní, skvělá hudba, příběh - tehdy asi nic víc k zábavě hráč nepotřeboval. Mimochodem, ten dabing hlavní postavy není špatný, naopak - hlas daberá je velmi zajímavý. To mi fakt nikdy nevadilo :-)
@valcik (14.01.2017 18:47): tohle "vysvětlení" chápu, ale stejně mi přijde směšný když v praxi vede k pravému opaku, žejo. Jsem minulej rok dohrál novej Doom a to je adrenaline rush, a ani nepotřebuje slowmo :)
Adrenalínový mód náhodou dáva zmysel - pod náporom adrenalínu má frája zrýchlené reflexy, tak mu okolitý pohyb pripadá spomalený.

Na ten rozhasený clipping (video) pri ktorom zmizla polovica baráku si nespomínam, nestalo sa mi to ani raz, aj keď pár grafických glitchov sa tam našlo..

Hm, pri jazde vlakom som určite bojoval, nepriatelia sa spawnovali pred vlakom aj za ním a za jazdy som po nich pálil a metal granáty jak divý!
@mazar1234 (14.01.2017 18:41): to množství různých prostředí zní skvěle na papíře. Je tam vesmírná stanice, slumy, stoky, high end japan hotel, sklady, potápění pod mořem, rusko, vězení, mars...úplně vidím jak cauldroňákům svítili očička když si psali ty design dokumenty co všechno tam bude...
problém je v tom, že je každej ten level (až na první cca 4) neuvěřitelně chudej a zároveň roztahanej, v každém je milion fake dveří, dlouhé předlouhé prázdné chodby a šachty, všechny modely a textury se v každém levelu milionkrát opakují..
Nejlépe zatím hodnotím to ozvučení, pár skladeb se jim fakt povedlo, skoro i vytváří nějakou atmosféru.
@M.a.t.t. (14.01.2017 18:28): Cheaty snáď predsa len nie.... ja som sa musel mrknúť na rúru presne 2 krát za celú hru z toho raz bola moja blbosť, že mi nedošlo kam mám ísť.

Ináč až taká nehrateľná tragédia ako píše Paul to fakt nie je, náhodou je tam množstvo rôznych prostredí, celkom dosť zbraní, ktoré sa príletom na Mars aj obmenia za iné (nie úplne všetky), možnosť bullet-timu keď je najhoršie, ozvučenie je IMO celkom fajn...
@M.a.t.t. (14.01.2017 18:28): hele cheaty ani nejsou potřeba, hra je má integrovaný - jeden se jmenuje "adrenaline mode" a funguje jako slow-mo - proč hraní v 10% rychlosti považujou Cauldroni za adrenalinový se mě neptej - a druhej cheat se jmenuje quicksave/quickload.
Jinak jsem si naivně myslel že vybouchnutím toho vlaku s hlavním záporákem (kterýho jsem za celou hru ani jednou neviděl a neslyšel, tomu se říká storytelling!) by hra mohla skončit, ale to jsem byl jen naivka, opět :)

:(((
@Crash (14.01.2017 12:43): jo Crashi a Matte, tady máte takovou ochutnávku na co se můžete těšit - vynikající hra:
https://www.youtube.com/watch?v=RIZ-MJ7Y4b8

Taky by mě zajímalo proč jak tam jedu tím vlakem, tak proč každá ta jízda (a že jich je několik) trvá několik minut (během kterých se nic neděje), když se ani neloaduje level. Prostě jenom stát a čumět. Sadismus :)
@M.a.t.t. (14.01.2017 17:20): Problém je v tom, že hlavní problémy Chasera nemají nic společného s penězi a zdroji, ale extrémně špatným designem a writingem.
První Deus Ex taky není nějaká mega high budget produkce :)
Ale zkušenosti s FPS neměli, a je to vidět. Nebo mají rádi videoherní obdobu BSDM.
A mimochodem já měl Cauldrony rád. Jejich Spellcross považuju za jednu z nejlepších tahovek, s kamarádem jsme u toho proseděli spoustu hodin. Ale tohle se holt nepovedlo.
@Walome (14.01.2017 16:54): hele mě to připadá že to týdny hraju :) Steam ukazuje 12 hodin a já mám pocit že už jsem u toho proseděl tak 50. Ale fakt bych to rád nejpozději zítra zalomil, ať už můžu sepsat koment, odškrtnout splněnou výzvu a triumfálně to odinstalovat.

@valcik (14.01.2017 17:16): samozřejmě, jenže
1)Deus Ex je notoricky hnusná hra tři roky starší než Chaser
2)Deus Ex má asi tak milionkrát lepší gameplay design, příběh, dialogy a level design (ikdyž občas hnusnej)
@Paul (14.01.2017 16:50): no ale stejně. Mně to vždycky přišlo jako takřka neúnosně dlouhý a Ty to (v Tvém případě) utrpení budeš mít brzo za sebou (teda myslim). Já se těšil jak se Ti budu posmívat týdny :)
@Walome (14.01.2017 16:47): jsem nachcípanej, takže sedim obalenej dekou, chlastám čaj a rageuju o Chasera :)
Konečně jsem tu misi dal. Mindnumbing je správné slovo. Thellwine, jdi do toho! Je to jen o tom stát půl hodiny na místě a dloubat se v nose!
Teď jsem v tý misi jak s exoskeletonem mám chránit...badabum... dveře.
Vypadá to tam takhle. To je panečku atmosféra! Úplně na mě ten Mars dýchá ty svoje zplodiny. A není nad to, když mi to po 10 minutách (subjektivně pocitových dvou hodinách) spadne do windows. Paráda!
Chaser je tak špatný, až je vlastně neuvěřitelně komický a to je jeho síla.
"Navíc většina hry vůbec neevokuje atmosféru budoucnosti, hráč spíš prolézá staré a rozbořené komplexy." V tomhle má ovšem Paul potažmo bonusweb pravdu. Chaser cca po půlce vypadá bohužel jako Stalker.
Já se jen tak snadno odradit nenechám, takže se do toho letos určitě pustím, uvidíme. :)
Jsem zklamán, čekal jsem že to Paul přes noc dá:) Jo a já to hrál před měsícem poprvé, HL jsem dokázal hrát tak hodinu každý díl (Drolin mrk), Chaser baví mnohem víc.
mě vytáčelo, když jsem prošel někde kolem nějaké kyseliny a zdraví mi kleslo na minimum, aniž by mi postava dala vědět, že jí něco zabolelo. takhle jsem několikrát vlítl do přestřelky a zjistil jsem, že jsem na umření. Chaser je prostě tvrďák...
@valcik (14.01.2017 10:48): Je to tak, ale v tom je ten vtip - oni věděli že mají otřesný kolizní model v enginu a rozhodli se do levelů narvat tunu harampádí o který se Chaser zasekává, a pak tam dokonce začali rvát "jumping puzzles" kde je už úplně easy zaseknout se do geometrie a..reload.

Ale abych furt nehejtil, teď jsem se konečně dostal pryč ze země na nějakou stanici, a ta první mise tam s útěkem před vojákama, všude plno civilů...ta by se skoro dala nazvat neironicky cool.
@Paul (14.01.2017 10:34): Tie kolízne bugy sú asi len špatne nadizajnované úrovne, ni? Skákanie cez prekážky, sutiny a schodíky je v CloakNT naozaj tragické a rozhádzaním drobných prekážok po celej chodbe tej hre naozaj nepomohli. Hrdina zakopáva kam sa pohne. V jednej alebo dvoch mapkách pri konci hry z toho spravili herný prvok, postava musí hopsať a prelezať cez všelijaké rozvaliny.. Zlatý Unreal!
@M.a.t.t. (14.01.2017 10:22): Zahraj. Fakt by mě zajímala další perspektiva někoho kdo ho tehdy zamlada nehrál. Jen se nenech ukonejšit začátkem, kterej je slušnej. Fakt nevim co je na Chaserovi "raw hardcore", kromě toho že mě uspává nudou. Kolizní bugy s geometrií? Holý levely nutící hráče k přemýšlení o nesmrtelnosti chrousta? Příběh v němž hlavní hrdina metakomentuje hru v níž se nachází ?

Prosím, rozehraj to a napiš mi jak tě hra bude bavit až budeš v levelech jako je tento:
https://abload.de/img/39670_20170114090647_ixpeq.png
a tento:
https://abload.de/img/39670_20170114073613_z6qay.png
Nebo třeba tenhle:
http://abload.de/img/39670_20170114075902_5pq3t.png

Jak jsem psal, Duke byl ještě v poho :)
@M.a.t.t. (14.01.2017 10:22): Je to skvělá hra (v rámci žánru), ale záleží co od koridorové FPSky očekáváš. Tohle je raw hc zážitek, HL je casual. Například. Rozhodně to není hra pro každého, ale to obyvkle ty nejzajímavší jako Pathologic či Lost Crown nejsou.
Ja si toho Chasera snáď zahrám. :-D Nemám síce vysoké očakávania, ale úprimne neverím, že je to až tak zlé. Jo a Duke Nukem Forever bol dobrý :-)
@Walome (13.01.2017 23:31): Já Duka dohrál v době vydání. Za plnou cenu. Nebyla to žádná hitparáda, bylo to obří zklamání, ale stejně to bylo mnohem, mnohem lepší než Chaser. Na rozdíl od Chasera to mělo věci jako např.
- zajímavější variabilnější arzenál
- variabilnější nepřátele
- nějakej ten humor
- interakci s prostředím
- Dukea

Jasně, první polovina byla slušných 7/10, druhá u tý Hoover Dam byla slabší 4/10, ale furt se to dalo (narozdíl od Dukovo DLC, který bylo sračkoidní celý). U Chasera jsou první dvě hodiny celkem ok 6/10, ale pak to jde kompletně do sraček. Chaser charisma nula, scénář klišé nad klišé, AI neexistuje, level design hnus.
Štve mě to, protože mě upřímně ani nenapadlo že to bude až takhle špatný. Že tři z nejhorších levelů co jsem kdy ve střílečce viděl budou všechny v týhle hře..dobrá zrada.

@Garret (14.01.2017 00:12): jsem zvědav jestli tam ten status bude až na steamu postnu recenzi :)
No level design je upřímně spíš horší a horší (těš se na poslední level :D) a příběh se na nějakou dobu vytratí skoro úplně (ale konec je fajn).

Dnes bych možná Chasera viděl trochu jinak, před těmi 13 lety to ale bylo o něčem jiným...